• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158830 --> Deel 4

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 16:13 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Yati knikte naar haar en deed een pas opzij, zodat hij iemand anders binnen kon laten. Zijn ogen stonden opgewekt en keken toe hoe de man zijn hotelkamer weer binnenging.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Cordelia!' zei Masrl. Hij glimlachte stralend naar Emily's mooie zuster. 'We - we zijn terug!' Hij knikte naar Ariana, die half achter hem stond. Hij leunde even tegen de deurpost om te laten zien dat hij moe was van de lange tocht van het bos naar dit hotel.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia keek verbijsterd naar Baiel. 'Je leeft?' zei ze zwakjes.'Je leeft, o mijn hemel.' Ze draaide zich om en schudde Emily wakker. 'Emily, Emily. Baiel leeft!' fluisterde ze. 'En Ariana ook! Ze leven!'

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 22:48 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey werd zo in beslag genomen door Baiels dood en Emily's reactie daarop, dat hij het hotel al verlaten had voor hij er zelf sm aar aan had gedacht Venomis op te zoeken. Hij wist niet of ze al terug was en hoewel ze zich vast geen zorgen zou maken, zou hij zich schuldig gaan voelen als hij niet zou zeggen waar hij naar toe ging.
    Toch had hij het dorp al verlaten voor hij zich dat realiseerde en wist ook eigenlijk niet wat hij moest zeggen. Emily zou hem vast niet begrijpen, net zoals dat ze niet kon begrijpen dat hij eventueel bevriend zou kunnen zijn met Venomis. Het was maar goed dat ze dat niet meer geloofde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily werd wakker in een vreemde schrikbeweging. Ze had niet gehoord wat Cordelia had gezegd, maar wist het direct toen ze om zich heen keek. Haar mond schoot open van verbijstering en het duurde even voor ze kon bevatten dat ze daar allebei stonden: Ariana en Baiel. Haar hele lichaam trilde toen ze opstond en naar Baiel liep, die er nog steeds zwak uitzag, maar meer kleur op zijn wangen had en meer straalde dan hij in tijden had gedaan. Ze strekte haar arm naar hem uit en legde haar hand aarzelend op zijn wang. Ze moest voelen of hij echt was, of dat dit een fantastische droom was.
    Zijn huid voelde warm. Haar ogen werden waterig van de tranen en haar mondhoeken krulden omhoog tot een verraste, maar zielsgelukkige lach. 'Je bent terug!' Haar stem was hees van het vele huilen en roepen en haar stem sloeg over toen ze de woorden zei. 'Je leeft!'
    Toen hij zijn armen om haar heen sloeg, beantwoordde ze zijn omhelzing door hem tegen zich aan te drukken. Hij voelde nog steeds te mager, maar zijn greep voelde daarentegen stevig en hielden haar vast zoals ze dat voor zijn ziekte gedaan hadden. Ze wilde hem nooit meer loslaten. Ze wilde hem voor altijd vasthouden, met de zekerheid dat hij bij haar was.
    Toch liet ze hem uiteindelijk los en draaide ze zich naar Ariana. Ze zei niets en nam ook haar in haar armen. Ze had niet verwacht Ariana ooit weer terug te zien. 'Ik ben zo blij dat je nog leeft,' fluisterde Emily in Ariana's oor. Ze begreep er niets van, maar wist dat er nog genoeg tijd zou komen om vragen te stellen. Op het moment kon het Emily even niets schelen hoe ze terug waren gekomen, hoe het kon dat Baiel er weer beter uitzag, hoe zowel Ariana als Baiel hier levend en wel waren. Het belangrijkste was dat ze er waren.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia was ontroerd door Emily's reactie. Baiel leefde nog. Ariana leefde nog. Ze waren allebei hier! Ze kon het nauwelijks geloven.
    'Dankjewel Yati,' zei ze met waterige ogen. 'Waar heb je hen gevonden?' Ze besloot Emily eerst even een moment alleen te gunnen met Baiel en Ariana voor zij zich tot hen zou wenden.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily gaf haar daar echter de kans niet voor. Ze omhelsde ook haar zus, die direct van de pijn kreunde. 'Oh jeetje, sorry, Cordelia! Wat is er - wat is er met jouw arm gebeurd?' Haar ogen werden groot en het was alsof ze nu pas Cordelia's verbonden arm zag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tranen van pijn schoten in haar ogen. 'Over Nykins speelgoed gestruikeld,' zei ze. Ze probeerde heel hard nietbte gaan huilen. 'Niets bijzonders.' Ze wist te glimlacgen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Oh verdorie, sorry, Cordelia!' Emily beantwoordde haar glimlach. Het was sneu voor Cordelia, maar het woog momenteel niet op tegen haar blijdschap en Emily omhelsde iedereen - inclusief Yati - nog een keer. Ze sloeg haar arm om Cordelia heen en drukte even haar hoofd tegen die van haar zus aan en daarna pakte ze Baiels handen. 'Baiel, Baiel. Ik ben bevallen.'
    Baiels ogen gingen even verbaasd van haar gezicht naar haar buik. 'Nee!' Hij sloeg een hand voor zijn mond. 'Is - is het ei oké? Maakt het kind het goed?'
    Emily knikte. 'Het hartje klopte nog, Baiel! Ik heb het niet vermoord!' Ze grijnsde breed en liet hem toen los. 'Ik moet even zitten.' Ze merkte dat ze moe was van de bevalling en het verdriet dat ze had gehad.
    'Je hebt het - niet vermoord?' Hij klonk even verbaasd, maar toen begon hij te stralen. 'Het leeft nog! Ik - ik moet ook even zitten.'
    Ze gingen naast elkaar op de bank zitten. 'Bai, je ziet er zoveel gezonder uit,' fluisterde Emily. Ze nestelde zich tegen zijn schouder aan. 'Hoe kan dat?'
    'Ariana heeft me genezen,' antwoordde Baiel zacht. Hij sloeg zijn armen om Emily heen en sloot even zijn ogen. 'Ik voel me zoveel beter...'
    Emily zei niets. Ze genoot van het moment en vroeg toen aan Cordelia of ze het ei wilde pakken, zodat Baiel zijn tweede kind vast kon houden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Misschien kan Yati dat beter even doen,' zei Cordelia, die dat niet met een hand kon. Ze glimla hte dankbaar naar Yati en ging op de rand van het bed zitten. 'Echt heel fijn om jullie in levende lijve terug te zien,' zei ze tegen Ariana en Baiel.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Masrl knikte. 'Ik dacht ook dat ik zou sterven,' gaf hij toe. 'Het scheelde niet veel. Het was een wonder dat ik Ariana toen tegenkwam.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hoe is het gegaan?' vroeg Cordelia.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ze heeft me in slaap gebracht... De rest weet ik niet.' Masrl keek even naar Ariana.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis mocht Cordelia nog steeds niet echt en keek haar met een brutale flikkering in haar ogen aan. Toen wendde ze zich weer tot Emily.
    'Ik heb hem in slaap gebracht en daarna met mijn magie genezen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wauw, jeetje. We zijn je eeuwig dankbaar.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?