• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158830 --> Deel 4

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 16:13 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato knikte.
    'Hij zal hem waarschijnlijk eerder vinden dan ik, dan. Wanneer ben je bij hem geweest?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily bleef een hele tijd tegen de wieg aan zitten, wachten tot er iemand zou komen. Eén van de halfwolven, met het nieuws dat Baiel gevonden was - levend of dood. Rodey, om haar weer vast te houden. Cordelia, om weer voor haar te zingen.
    De tijd tikte langzaam door, maar er kwam niemand. Emily was helemaal uitgeput van het verdriet van het verlies, dat heel, heel langzaam tot haar door begon te dringen, en de bevalling, die kort had geduurd, maar erg uitputtend was geweest. Emily wilde dolgraag haar ogen dichtdoen, slapen, maar dat zou haar niet lukken. Te veel gedachten spookten door haar hoofd. Uiteindelijk stond ze op en begon ze heen en weer te lopen, tussen de eettafel en de bank in. Steeds ging haar blik naar Maerle, die onrustig door bleef huilen, en naar het ei, dat in het hoekje van de wieg half in een handdoek opgerold lag. Het voelde alsof ze uren had gelopen toen ze Maerle uit haar wieg tilde en haar op de grond zette. Daarna nam ze het ei in haar armen en hield die stevig tegen zich aan. Ze was gestopt met huilen en staarde alleen nog maar dof voor zich uit. Naast haar deed Maerle hetzelfde. Toen Emily naar haar dochter keek, draaide zij haar hoofd net op dat moment naar haar moeder. Emily herkende de blik in haar lichtblauwe ogen. De blik die ze zelf ook had.
    Ze sloeg haar arm om haar kleine meisje heen en trok haar tegen zich aan. Maerle begon niet te huilen; ze sabbelde op haar wijs- en middelvinger en bleef ondertussen naar haar moeder kijken. Emily keek terug.
    'Ik hou wel van je, Maerle.' Ze drukte een kus op Maerles voorhoofd, toen een kus op het ei en toen sloot ze haar ogen. Met haar ene arm om Maerle en haar andere om het ei viel ze toch - heel even - in slaap.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Voor ik terug ging naar huis,' zei Cordelia. 'Ik hoop dat hij hem vindt. En dat hij dan nog leeft, misschien,' zuchtte ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato knikte weer. Anders kon hij maar beter nooit gevonden worden, dacht hij.
    Hij kuste kort haar haargrens en streek liefdevol de plooien uit haar jurk toen ze genoeg melk hadden voor Liae's nacht. Kato wist dat ze zo wel wakker zou worden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dank je voor de hulp lieverd.' Cordelia gaf hem een kus. 'Tot morgenochtend dan maar.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij wenste haar welterusten, vroeg of ze voorzichtig wilde doen onderweg naar het hotel en hij had de deur nauwelijks achter zich dicht gedaan toen Liae al weer begon te huilen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia ging terug naar het hotel en zag dat Emily in slaap was gevallen. Ze was opgelucht dat ze toch een beetje haar rust kon pakken zo. Ze had immers nog een kind waar ze voor moest zorgen, hoe zwaar dat ook was. Toch kon ze niet zo op de grond blijven slapen. Cordelia schudde haar zachtjes wakker.
    'Emily, kom. Je kunt beter in bed gaan liggen.'

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 22:19 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee. Nee!' Emily's oorverdovende gil maakte niet alleen haar, maar ook Maerle wakker, die direct in huilen uitbarstte. Verward draaide Emily haar hoofd van haar dochter naar haar zus. Langzaam begon het besef van alles weer terug te komen. 'Ik denk niet dat ik nog in slaap ga vallen,' zuchtte Emily. Ze was helemaal stijf, maar vond de kracht niet om op te staan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Leg Maerle in haar wiegje, dan kan ik haar in slaap zingen,' zei Cordelia. 'Rustig maar.' Ze legde haar hand op Emily's schouder. 'Of je slaapt of niet, je moet in ieder geval bedrust houden nu.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily legde Maerle, die luidkeels huilde, in de wieg. Het ei pakte ze in haar armen en ze ging gedwee in haar bed liggen. 'Heb je de wolven bereikt?' vroeg ze zachtjes.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik heb Yati gevraagd of hij naar Baiel wil uitkijken,' zei Cordelia.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily knikte. Het horen van zijn naam deed haar verdriet. Als Baiel werkelijk was gestorven, zou ze die naam nooit meer bij een levende Baiel zien. 'Bedankt.' Ze trok haar deken verder omhoog en legde het ei op haar schoot. 'Ik had zo graag afscheid willen nemen,' mompelde ze. 'Als hij dan toch zou sterven. Ik had zo graag - ik had zo graag mijn laatste woorden tegen hem gezegd.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat begrijp ik,' zei Cordelia zacht. 'Ik hoop dat Yati hem vindt, in leven.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ga daar maar niet vanuit.' Haar toon was verbitterd. Ze sloot haar ogen en deed haar best zijn gezicht niet voor zich te zien, mager en ingevallen, maar met die lichtblauwe ogen die ze in Maerle zo goed terug zag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Je weet maar nooit,' zei Cordelia aarzelend. 'Je wist het immers niet zeker.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?