• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!


    Wezen: halfgod
    Naam: Isaac Morris
    Leeftijd (16-22): 18
    Karakter (uitgebreid) : Isaac is een rustige jongen, hij houd er niet van om in de belangstelling te staan. Heeft dit ook nooit gehad. Wanneer dit echter wel gebeurt zorgt hij er vaak voor dat de aandacht ergens anders heen gaat of dat hij weg gaat. Isaac houd dan ook best vaak van een rustige omgeving waar hij alleen kan zijn met zijn gedachten. Hij heeft nooit echt veel vrienden gehad, Dit komt grote deels omdat hij vaak in zijn verleden is verhuisd. Waarom heeft zijn moeder nooit verteld. Misschien komt het door de mannen met wie zijn moeder een relatie mee heeft gehad. Ondanks dat Isaac rustig is moet ook deze jongen zijn energie kwijt. Dit doet hij vaak door middel van sport. Wanneer hij niet kan sporten word hij een tikkende tijd bom en kan er veel agressie uit hem komen. Hij heeft dan ook moeite om zijn emoties in de hand te houden. Isaac is zelfs een verlegen jongen te noemen en weet zich niet zo goed te gedragen bij het andere geslacht wanneer hij deze leuk vind. Hij is verder erg zorgzaam en beschermd dit komt grote deels doordat hij vaak de 'man' in huis was en dus voor zijn moeder moest zorgen. Doordat Isaac veel heeft gespijbeld omdat hij zich niet thuis voelde op school loopt hij erg achter qua niveau met zijn leeftijd hij is echter van plan om deze achterstand snel in te halen en zou hier ook alles aan doen.
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :

    Isaac heeft bruin golvend (krullend zodra het haar te lang word] haar. Hij heeft blauwe ogen en is 1,86 en weegt 78 kilo. Isaac lijkt wat klunzig maar ondanks dat is hij redelijk snel, ondanks dat hij sportief is, is hij niet extreem gespierd. Hij heeft een beetje wat spieren maar die zijn enkel te zien zodra hij zijn spieren aanspant, Isaac heeft een litteken op zijn buik door een blindedarmoperatie. Verder heeft hij nog enkele moedervlekken en kleine littekens op zijn lichaam.
    Kracht*: Pyrokinese
    Het vermogen om vuur te creeeren of om vuur te beheersen en te sturen of te doven. Het vermogen van het vuur kan gestuurd worden vanuit de gedachten of door een aanwakkerende beweging met de handen te maken. In de echte fantasy films komt het ook voor dat de persoon die deze power beheersd zich geheel kan omhullen in vlammen en een kan worden met het element. In de Fantastic Four Films kan deze persoon zelf als een toorts door de lucht vliegen. Een power hier aan verwant is een vuurstraal of vuurbal uit de handen laten komen en ergens op richten. Er zijn dus meerdere soorten vuurgaven/powers en het level of intensiteit en grootte kan ook verschillen afhankelijk van de kracht van de gebruiker en getraindheid. Iemand die dus de power van pyrokinese heeft kan zichzelf dus trainen in de verschillende soorten. Als deze gave zich verder ontwikkeld kan het van vuur naar superplasma gaan dus van de vuur/vlammenkleur naar de fel blauwe kleur.

    Geschiedenis: 18 jaar geleden kwam Isaac te wereld. Hij had enkel zijn moeder en heeft zijn echte vader nooit gekend. Zijn moeder heeft ook nooit over hem gesproken. Op zijn 3de kreeg hij zijn eerste 'stiefvader' deze man was eerst heel vriendelijk naar hem toe maar al snel liet hij zien dat hij een hekel had aan kinderen. Natuurlijk was dit voor Isaac dan ook heel zwaar vooral omdat de man zijn speelgoed afpakte en Isaac maar stil moest zitten zodat hij zijn programma's kon zien. Een jaar later verhuisde ze naar een ander dorp en ging zijn moeder bij hem weg. Vele jaren later en 5 keer verhuizen later veranderde plots Isaac's leven. Hij ontdekte zijn gaven op een leeftijd van 15 jaar, doordat hij het vuur van een kaars kon laten bewegen. Dit was het begin van zijn kracht. Echter heeft hij nu nog veel moeite er mee. Waarschijnlijk omdat hij niet echt weet hoe hij dit moet gebruiken. Zijn moeder betrapte hem en besloot hem eindelijk te vertellen wie nou zijn vader was. Zodra hij hoorden dat zijn vader een god was en hij dus een half god was werd Isaac woedend. Hoe kon zijn moeder zoiets verzinnen? Isaac liep weg van huis en probeerde op zich zelf te wonen. Iets wat zeker niet lukte. Hij sliep onder bruggen en zelfs snachts een keer in een bedden winkel door zich er te verstoppen voor sluitingstijd. Die keuze heeft er voor gezorgd dat de politie hem vond en hem dus weer terug bracht naar zijn moeder. Eenmaal daar vergaf hij uiteindelijk zijn moeder en begon toch eindelijk haar te geloven. Als zijn vader inderdaad de god van het vuur was en al die andere dingen dan was het een goeie reden waarom hij vuur kon manipuleren. Natuurlijk heeft hij altijd uit gekeken dat niemand er ook maar achter kwam. Tot dat hij op zijn kamer bezig was en een vriend van hem zomaar zijn kamer binnen kwam en hem zag 'spelen' met vuur. Ondanks dat hij zijn vriend gesmeekt heeft om hier tegen niemand wat over te zeggen, echter heeft hij niet geluisterd en duurde het niet lang voor zijn hele klas het wist. Isaac's moeder besloot weer te verhuizen naar een plek waar niemand hen kende. Daar kreeg Isaac problemen met zijn kracht. Het werd onhandelbaar. Op zijn 17de stak hij per ongelijk zijn huis in brand maar wist samen met zijn moeder het huis uit te vluchten. Vanaf dat moment besloot, zijn moeder Isaac naar een school te sturen ze wist hier al wat langer van maar wou Isaac liever bij haar houden. Nu is Isaac ongeveer een jaartje op deze school en het bevalt hem goed.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 21:49 ]


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    Hoeveel worden moet karakter minimaal zijn?

    ik meld het nu alvast ben altijd slecht in het maken van een karakter kaart xD


    Ik heb geen bepaald aantal woorden ogen, zolang het maar geen oppervlakkige opsomming is en er goede en slechte eigenschappen worden uitgelegd.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 19:56 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    Jafar: Ik ben dus ook bezig met Lexine en ben dus al de hele dag - tussen de bedrijven door hier - bezig aan haar personage, en ik heb dus zojuist haar kracht beschrijving afgerond. Op pagina 8 heb ik het dus aangepast en mijn vraag is of je het zou willen lezen wanneer je de tijd hebt daarvoor, zodat ik weet of ik het goed gedaan heb. Want als er iets staat wat niet goed is, dan moet je het gewoon zeggen, en dan pas ik het aan.
    De kleine lettertype is dus zo ongeveer wat de kracht zelf inhoudt - gezien m'n aangepaste omschrijving heb ik m'n kracht ook elementaire energiebeheersing genoemd, aangezien het z'n toepassing heeft op ether - het vijfde element. En dan het stukje eronder, is dus hoe het op toepassing is op Lexi en dat het voor haar dus meer werkt als een absorptiekracht, gewoon omdat ze niet in staat is om haar kracht te gebruiken en benutten zoals het moet - daarbij heeft ze ook heel wat jaar training nodig om dat te kunnen, en in haar geval zou je zelfs na 5 eeuwen (als elven al zou oud worden) nog niet eens fatsoenlijk kunnen energie sturen :'D
    Zelf vind ik het goed, maar uiteraard, iemand anders kan het natuurlijk anders bezien.


    Het is helemaal prima c;


    Happy Birthday my Potter!

    Wezen:


    Meerman.

    Naam:
    Miles Luke Halter.

    Leeftijd (16-22):
    Luke is negentien.

    Karakter (uitgebreid) :
    Miles is een open jongen die graag onder de mensen is. Hij is aardig, helpt overal en is de liefde hemzelf – je kan bijna geen hekel aan hem hebben. Miles heeft een liefdevolle familie waarin hij is opgegroeit. Hij heeft een goed gevoel voor humor en begint gemakkelijk een gesprek met een vreemde. Miles houdt ervan om te lezen en te schrijven, het liefst doet hij dit op het strand waar hij zijn inspiratie vandaan haalt. Op het eerste gezicht lijkt Miles een perfecte jongen – maar dat is niet zo. Hij overdrijft, kan soms stalkerig verdrag vertonen en als je een ruzie met hem hebt heb je grote kans dat het niet meer goed komt. Hij heeft ADHD waardoor hij gedragsproblemen vertoont en omdat hij de mensen geen pijn wilt doen is hij soms wel eens een paar weken weg om tot rust te komen. Miles is op twee dingen verzot: lezen en leren. Hij leest het liefst de hele dag en hij vindt het ook leuk om zelf te schrijven. Hij is ook een jongen die zijn kennis wil verbreden en op den duur begon hij leren leuk te vinden, nu doet hij het ook in zijn vrije tijd.

    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Miles is een zeer knappe jongen. Hij is gespierd, heeft zeeblauwe ogen en mooi bruin haar. Over zijn lichaam zitten verschillende littekens verspreid door gevechten. Miles vindt zijn ogen het mooiste aan hemzelf. Ze hebben de kleur van de zee en zodra er licht op schijnt kan je de amber-kleurige spikkeltjes ontdekken die zich achter het blauwe verschuilen – wanneer er geen licht op schijnt worden de spikkeltjes aan je zicht ontrokken. Miles heeft een geweldig zicht, hij kan goed zien in het donker en in het licht. Hij heeft een egale huid bedekt met sproeten die bijna niet zichtbaar zijn. Hij is ietwat getint en heeft verscheidene moedervlekken over zijn gehele lichaam.

    Kracht*:
    Toen Miles klein was en voor de eerste keer praatte vertoonde hij zijn kracht: hij kan mensen hypnotiseren met zijn stem. Hij kan zijn stem zelf omschakelen en het lijkt dan alsof er niets veranderd. Hij heeft nu een mooie, diepe stem waardoor mensen graag naar hem luisteren. Zodra hij wilt dat je in een hypnose terecht komt spreekt hij dwingend en dan val je in een diepe slaap. Vroeger praatte hij daardoor niet zoveel; hij hoefde maar wat te zeggen en er vielen al mensen in slaap, pas na zijn twaalfde had hij het volledig onder controle en misbruikte hij het weleens – op school bijvoorbeeld.

    Geschiedenis:
    Miles komt uit een klein gezin. Hij is de zoon van een mens en een meerman. Na zijn geboorte kwamen ze er al snela chter dat Miles ook een meerman was, waardoor zijn vader veel tijd met hem doorbracht in het water. Zijn moeder, Julia Cresselia, heeft zelfmoord gepleegd uit verdriet. Ze kon het niet aan dat ze werd gescheiden van haar man en haar enige zoon. Toen ze erachter kwamen heeft Miles besloten dat hij nooit een relatie aan zou gaan met een mens.

    Extra:
    -

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 23:36 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Dat plaatje 0_0 sorry xD


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Nu moet ze wel goed zijn toch ? Heb der een andere kracht gegeven.
    Btw mag ik een derde personage ? Ook een meerman (:

    Vraagje: Waarom neemt niemand eigenlijk een vampier, sorry als ik zeur maar ik vraag het me zo af.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 20:39 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CrazyGirlxx schreef:
    Vraagje: Waarom neemt niemand eigenlijk een vampier, sorry als ik zeur maar ik vraag het me zo af.


    Dunnow, neem er zelf eentje?

    CrazyGirlxx schreef:
    Vraagje: Waarom neemt niemand eigenlijk een vampier, sorry als ik zeur maar ik vraag het me zo af.

    Wss omdat een enorme hype is/is geweest. Ikzelf doe het niet, omdat er al zoveel verhalen, story's, etc van zijn geweest. En ik vind een heks gewoon leuker, origineler.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aangezien ik een hekel heb aan vampiers ^.^


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Dunnow, neem er zelf eentje?



    Heb er al 1, ik vul de leegte op, samen met Jafar bij de vampiers.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 20:48 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ik hoop dat het karakter van Isaac goed genoeg is xD


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:



    Isaac <3

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 21:47 ]

    Eh, the fuck? Pagina is fout like a mtherfckr.
    Volgens mij moet je, je reactie even aanpassen, WenseKronik.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 20:56 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    WenseKronik schreef:
    Nu moet ze wel goed zijn toch ? Heb der een andere kracht gegeven.
    Btw mag ik een derde personage ? Ook een meerman (:


    I love her power. Ze zijn helemaal goed nu. Bedankt voor het aanpassen. Sorry dat ik zo'n zeikerd ben.
    En je mag op zich wel een derde personage, maar realiseer je dat je dan iedere week minimaal één post van 200 woorden per personage moet schrijven zonder er één te verwaarlozen. Als je dat kan, dan mag het van mijn.


    Happy Birthday my Potter!