• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Net een proefexamen van Nederlands gedaan, 7,6 :D

    Vorige twee waren 6,7 en een 7,8. Dus ik heb er wel vertrouwen in voor morgen. Al ben ik nog steeds best zenuwachtig.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Constante schreef:
    Gaan jullie elk examen nakijken, eigenlijk? Ik ga dat namelijk niet doen, omdat ik bang ben dat ik het slecht heb gedaan en dan een domino-effect krijg met mijn andere examens...


    De talen kijk ik sowieso na, gewoon omdat dat wel makkelijk na te kijken valt. De rest weet ik nog niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Constante schreef:
    Gaan jullie elk examen nakijken, eigenlijk? Ik ga dat namelijk niet doen, omdat ik bang ben dat ik het slecht heb gedaan en dan een domino-effect krijg met mijn andere examens...

    Ik niet. Ik kijk niets na, precies om dezelfde reden die jij net noemt. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik vond ook raar dat we de titel moesten verklaren. Dat ben ik ook niet eerder tegen gekomen op een examen. Ik had ook nog even gekeken naar examens van de afgelopen jaren en van die leg uit vragen zaten er hooguit 2 van in en dan samen voor 5 punten, terwijl in ons examen 5 leg uit vragen zaten voor samen 15 punten, en bijna de helft minder aan meerkeuzevragen.


    Haha ja inderdaad! Sowieso gebruikte die gast akelig veel voorbeelden van schrijvers en andere mensen!

    En ik ga niet elk examen nakijken, te veel gedoe, alleen de talen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sorry, ik ben nieuwsgierig, maar nog een vraagje: Hebben jullie morgen een examen en zo, ja, wat? Ik weet van havo dat ze Nederlands hebben en van vwo dat ze scheikunde hebben (omdat ik dat heb :Y) ), maar ik weet niet of er verder nog iets is...?


    Deep inside, I've never felt alive

    Constante schreef:
    Sorry, ik ben nieuwsgierig, maar nog een vraagje: Hebben jullie morgen een examen en zo, ja, wat? Ik weet van havo dat ze Nederlands hebben en van vwo dat ze scheikunde hebben (omdat ik dat heb :Y) ), maar ik weet niet of er verder nog iets is...?


    VMBO heeft ook scheikunde maar ik heb geen scheikunde. Hoorde dat alleen van klasgenoten

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 22:25 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Haha ja inderdaad! Sowieso gebruikte die gast akelig veel voorbeelden van schrijvers en andere mensen!

    En ik ga niet elk examen nakijken, te veel gedoe, alleen de talen (:


    Inderdaad, werd er helemaal gek van. Ik ben benieuwd wat mijn Nederlands docente er van vond.

    Ik heb ik ieder geval één opluchting: de slimste jongen van mijn jaarlaag - hij staat echt alleen maar achten, negens en tienen - vond de teksten zelfs onduidelijk en bij de samenvatting had hij punt twee ook bijna helemaal fout.
    Wat had jij als historische verklaring gegeven?

    Ik vind de redenatie ook een beetje raar.
    "In Nederland is veel belangstelling voor actuele financiële debacles, maar men staat onverschillig ten opzichte van de
    financiële geschiedenis. Dit was mogelijk, doordat we in het verleden altijd financieel succesvol zijn geweest"

    Ik weet niet waarom, maar ik vind dat echt raar lopen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Inderdaad, werd er helemaal gek van. Ik ben benieuwd wat mijn Nederlands docente er van vond.

    Ik heb ik ieder geval één opluchting: de slimste jongen van mijn jaarlaag - hij staat echt alleen maar achten, negens en tienen - vond de teksten zelfs onduidelijk en bij de samenvatting had hij punt twee ook bijna helemaal fout.
    Wat had jij als historische verklaring gegeven?

    Ik vind de redenatie ook een beetje raar.
    "In Nederland is veel belangstelling voor actuele financiële debacles, maar men staat onverschillig ten opzichte van de
    financiële geschiedenis. Dit was mogelijk, doordat we in het verleden altijd financieel succesvol zijn geweest"

    Ik weet niet waarom, maar ik vind dat echt raar lopen.

    Ik heb van mijn vader al gehoord dat de Groene Amsterdammer (waar allebei de teksten vandaan komen) een elitair (*hinthinthinthinthint*) weekblaadje is, dus dat ze moeilijk waren, was vanuit dat wel verklaren. Alleen om dan nog eens zulke vragen te stellen...


    Deep inside, I've never felt alive

    Constante schreef:
    (...)
    Ik heb van mijn vader al gehoord dat de Groene Amsterdammer (waar allebei de teksten vandaan komen) een elitair (*hinthinthinthinthint*) weekblaadje is, dus dat ze moeilijk waren, was vanuit dat wel verklaren. Alleen om dan nog eens zulke vragen te stellen...


    De meerkeuzevragen en de andere open vragen vond ik wel makkelijk, die heb ik ook allemaal goed, maar om bij zo'n tekst víjf "leg uit dat blababla. Gebruik maximaal - insert number - woorden"-vragen te geven vind ik gewoon té. Die vragen zijn meestal al het lastigst om dat je ook maar beperkt woordenaantal mag gebruiken, en dan ook nog eens zoveel :c Normaal gesproken mis ik bij tekstverklaring hooguit vier punten, maar nu zijn dat er al een stuk of tien.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik word zenuwachtig als ik alle reactie's over het Nederlands examen van vandaag lees. :'D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Kairos schreef:
    (...)

    De meerkeuzevragen en de andere open vragen vond ik wel makkelijk, die heb ik ook allemaal goed, maar om bij zo'n tekst víjf "leg uit dat blababla. Gebruik maximaal - insert number - woorden"-vragen te geven vind ik gewoon té. Die vragen zijn meestal al het lastigst om dat je ook maar beperkt woordenaantal mag gebruiken, en dan ook nog eens zoveel :c Normaal gesproken mis ik bij tekstverklaring hooguit vier punten, maar nu zijn dat er al een stuk of tien.

    Ja, dat klopt. Ik heb de open vragen 7, 8 en 9 allemaal een beetje zitten gissen, omdat ik gewoon niet wist wat ze er precies mee bedoelden. De tekst was vaag, maar de vraagstelling was, voor mij, ook al vaag en dan is dat extra irritant. :W
    Ik moet ook zeggen dat ik 7 en 8 eerst opgelaten had en toen ik bij negen aankwam en die óók al niet echt wist, de moed me een beetje in de schoenen zakte. Maar toen ik bij de samenvatting aankwam, voelde ik me al wat beter ^^
    Ik ga eens kijken op LAKS, hoeveel klachten er al zijn ingediend :Y)

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 22:51 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Pelekai schreef:
    Ik word zenuwachtig als ik alle reactie's over het Nederlands examen van vandaag lees. :'D

    Och, maak je geen zorgen. Ik vond het wel pittig, maar ik heb er uiteindelijk wel een goed gevoel over ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik beantwoord morgen de rest, maar ik heb morgen kunstgrschiedenis (vwo) (: weet niet meer wie het vroeg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Constante schreef:
    (...)
    Ja, dat klopt. Ik heb de open vragen 7, 8 en 9 allemaal een beetje zitten gissen, omdat ik gewoon niet wist wat ze er precies mee bedoelden. De tekst was vaag, maar de vraagstelling was, voor mij, ook al vaag en dan is dat extra irritant. :W
    Ik moet ook zeggen dat ik 7 en 8 eerst opgelaten had en toen ik bij negen aankwam en die óók al niet echt wist, de moed me een beetje in de schoenen zakte. Maar toen ik bij de samenvatting aankwam, voelde ik me al wat beter ^^
    Ik ga eens kijken op LAKS, hoeveel klachten er al zijn ingediend :Y)


    Die vraag negen was echt een hel. Holy shit zeg, maar als het goed is heb ik daar nog wel een puntje, want ik had wel gezegd dat daardoor het onderscheid tussen de klassen duidelijker werd. Vraag 7 had ik nog wel goed, maar vraag 8 weet ik niet zeker, aangezien je er maar 1 punt voor dat ding krijgt en ik heb een begrip weggelaten. Vraag 19 vond ik ook rot, ik had daar echt totaal iets anders dan in het correctiemodel en die vraag van die titel vond ik ook rot xd
    Mijn samenvatting ging, tot mijn verbazing, ook nog wel goed, want toen ik zag dat het maximum woorden aantal 160 was schrok ik even. Ik heb alleen die historische verklaring fout, waardoor ik gelijk al 7 punten mis, dus dat is wel een bummer :/


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."