• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Stormborn schreef:
    Ik weet niet of iemand dit nog ziet, zal wel niet, maar de puntenindeling van de examens is al bekend! (gewoon legaal, wees maar niet bang)
    Zo bestaat de samenvatting van NL uit 5 richtlijnen, waarbij je voor de eerste richtlijn 5 punten, tweede 2, derde 5 en vierde en vijfde 3 punten krijgt.

    Succes guys!


    Oh, thanks. Das handig om te weten!


    Happy Birthday my Potter!

    BastiIIe schreef:
    Haha bedankt.

    Ik heb nog een tip (: denk er gewoon over als een toetsweek. Je hebt zelfs nog een herkansingmogelijkheid!! (;


    Voor mijn toetsweken ben ik ook altijd doodzenuwachtig dus daar schiet ik niks mee op D;


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Stormborn schreef:
    Ik weet niet of iemand dit nog ziet, zal wel niet, maar de puntenindeling van de examens is al bekend! (gewoon legaal, wees maar niet bang)
    Zo bestaat de samenvatting van NL uit 5 richtlijnen, waarbij je voor de eerste richtlijn 5 punten, tweede 2, derde 5 en vierde en vijfde 3 punten krijgt.

    Succes guys!


    Havo of vwo?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Havo of vwo?

    VWO.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik was vanmorgen zooo zenuwachtig, he. Daarna ging het wel. Kunst examen gehad, hij was makkelijker dan ik had gedacht en het waren over het algemeen ook wel leuke onderwerpen.^^


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Constante schreef:
    (...)
    VWO.


    Welke site staat dat?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iedereen heel veel succes! Ook degene die de eerste al gehad hebben... @Pelekai, kunst? Is dat zo anders dan wat ik heb dan? Ik heb volgende week Theatex. Kunstgeschiedenis enzo...


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Kairos schreef:
    (...)

    Welke site staat dat?


    http://correctievoorschriften.eindexamens.nu/VWO/Nederlands/2014/tijdvak%201/11745/4376/stuurgegevens/


    Happy Birthday my Potter!

    Altaria schreef:
    Iedereen heel veel succes! Ook degene die de eerste al gehad hebben... @Pelekai, kunst? Is dat zo anders dan wat ik heb dan? Ik heb volgende week Theatex. Kunstgeschiedenis enzo...

    Kunstgeschiedenis had ik vandaag, maar ik zit op havo. Zit jij op een ander niveau? Waarschijnlijk dat het dan anders is. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit van Theatex gehoord...


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik doe ook havo...


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Ik vond de eerste tekst van Nederlands echt te moeilijk. Veel te veel "leg uit vragen"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Ik vond de eerste tekst van Nederlands echt te moeilijk. Veel te veel "leg uit vragen"


    Ik vond de vragen op zich wel te doen zodra ik besefte wat er gevraagd werd, maar de tekst zelf viel me wel tegen, eigenlijk. Al die teksten uit de examenbundel van oude examens waren stukken gemakkelijker, zelfs die ene over hoe slecht feminisme is waarbij ik me steeds doodergerde tijdens het maken. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nederlamds had veeeeel te veel openvragen :/ ik ga straks even klagen en punt 3 van die samenvattingstekst was mokervaag.

    En het waren maar 4 punten ipv 5??

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 17:23 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Nederlamds had veeeeel te veel openvragen :/ ik ga straks even klagen en punt 3 van die samenvattingstekst was mokervaag.

    En het waren maar 4 punten ipv 5??

    Mokervraag?
    Ja, vier punten en je kon ze onderverdelen in zes punten, dus ik snap het niet helemaal, maar het zal wel. Ik vond het trouwens echt opvallend dat we ineens maar 160 woorden (ofwel 176 woorden) mochten schrijven. Echt vaag.

    Edit:Lol, ik heb te veel gelezen geloof ik. Ik zie nu dat het mokervaag is. Ik vond die samenvatting nog echt te doen, alleen de eerste tekst vond ik wel wat moeilijker.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 17:26 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Kairos schreef:
    Ik vond de eerste tekst van Nederlands echt te moeilijk. Veel te veel "leg uit vragen"


    Ja, inderdaad. Ik ben echt onzeker over die tekst. En ook over de samenvatting overigens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt