• De 50th Hunger Games, al vijftig jaar zijn de verschrikkelijke spelen bezig. Maar dit jaar word het speciaal ! Het capitool heeft een nieuw decor, nieuwe mutanten, nieuw vergif,... Maar ook de regels zijn veranderd. 24 deelnemers, één winnaar !


    Hier een paar regels :
    - Max. 4 personnages per persoon
    - 1 jongen en 1 meisje per district
    - 16 + is toegestaan, alleen als je dat wilt
    - Geen ruzie buiten de RPG
    - Geen personnages vermoorden zonder toestemming van diegene
    - Je mag een personnage verwonden als je dat aan degene in een PB of GB vraagt.
    - Je mag stoppen tijdens de Hunger Games wanneer je wilt, je moet jezelf er gewoon uitschrijven door dood te gaan of aan iemand vragen of hij/zij je personnage vermoord.
    - Als je meer dan 2 weken niet reageert mag je personnage vermoord worden. Dit geld alleen voor de quizletters die een tribuut spelen. (alleen als je hiervoor een goeie reden hebt of het even meld)
    - Degene die het langst vol kan houden (dus schrijven) wint de Hunger Games !
    - Minimaal 250 woorden, dat moet lukken !
    - Hou ook rekening dat in district 1 en 2 meestal gemene beroeps zitten.
    - Have fun !
    - Bondgenoten mogen ! Spreek het af.


    Hier is de plattegrond.

    District 1 - Luxeartikelen:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Rose Natalia Clarke | Levinia
    - Pyralis 'Pyr' fianna Velarde | XY390
    - Kris Dion| Nuevo
    -

    District 2 - Wapens:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Sofia Natalia Horsell | Phortion
    - Skyler Jordan Mouthen | Mevalina
    - Lucas 'Luke' Schneider | Caeden
    - Thormund “Thor” Odius Beorn |Asmodom
    District 3 - Technologie:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annalynn Jeane Aegers | Piaffe
    - Gereserveerd | StoryWriterx

    District 4 - Visvangst:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | Torquay
    - Matthew ''Matt' Tyler Jones. | LoveHemmings

    District 5 - Medisch onderzoek:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | StoryWriterx
    - Joseph 'Josh' Gerrans |Lenny_jwz

    District 6 - DNA manipulaties & mutaties:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Callie ”Cal” Selenia Bennett | Mashtonx
    - Oliver Ivar Nelsons | Phortion

    District 7 - Hout:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Vanessa Megan McAllister | LoveHemmings
    - Gereserveerd | Torquay

    District 8 - Textiel:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annabeth Kane | CharmedPaige
    -

    District 9 - Graan:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Dawnelle “Dawn” Eguskine | Asmodom
    - Alicia Menarc Dhor | Levinia
    - Flynn Poynter | XY390

    District 10 - Vee:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Olivia Heather Colton | Solise
    - Cole Granger | WillNotLearn

    District 11 - Landbouw:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Makela Clairson| Nuevo
    - Noah Hirriss | Ring

    District 12 - Steenkool:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Yva "Yv" Gray. | Quamar
    - Xy Arias |Sketches



    Bondgenoten :
    -Thor, Kris, Rose, Skyler en Sofia {beroeps}
    -Olivia, Noah, Makela, Matt en Luke
    -Cal, Oliver en Flynn
    -Yva, Annalynn en Vanessa

    ''Ik begroet u, mensen.
    We hebben voor de 50ste Hunger Games enkele nieuwe regels geplaatst ! Het speelt wordt dit jaar nog beter en spectaculairder ! Hier zijn ze dan, de nieuwe regels !"
    - De spelen zijn dit jaar van 12 tot 20 jaar !
    - Dit jaar krijg je een speciaal armbandje aan. Deze gaat ontzettend moeilijk uit en kan elk moment een elektrische shok geven waar je dan vaak dood van bent. Hij moet dus zo snel mogelijk uitgemaakt worden.
    - Dit jaar wordt de arena een groot bos. Meer dan een vierde van de arena bestaat uit water. Bij sommige plekjes is deze water drinkbaar, bij andere is deze vergiftigd. Er is ook soms wel wat woestijn. Hier vind je geen water en kan je niet lang blijven overleven. Maar er komen weinig tributen en dat is een voordeel. Ook is er een bloemenparkje. Dit is het gezelligste plekje van de arena. Maar er bestaan er wel moordende planten en insecten . Tenslotte is er ook meer dan een vierde bos. Hier komen veel tributen. De hoorn des overvloed zit dit jaar bij een woestijn.


    Het begin :
    1 ste dag : De kandidaten worden wakker in hun eigen kamer in het capitool. Ze maken zich klaar, kleden zich aan, ... Dan gaan ze ontbijten met hun mentor en districtsgenoot. Na het ontbijt kunnen ze hun tanden nog even gaan poetsen en dan moeten ze de eerste trainingsdag beginnen. Ze maken dus ken is met de andere tributen, maken misschien bondgenoten en oefenen wat ze uit willen oefenen.
    2 e dag : 2e trainingsdag.
    3 e dag : de laatste trainingsdag en de dag voor de Hunger Games ! In de namiddag hebben ze een interview met Caesar.


    Everyone is good as it is, do not change people

    Matthew "Matt" Tyler Jones || District 4
    Ik keek Luke met samengeknepen ogen aan, ik vertrouwde hem wel ookal komt hij uit een Beroepsdistrict. De meesten beschouwden vier als een Beroepsdistrict maar ik wist beter. Sommigen in ons district trainden al van te voren maar ik vond het idee helemaal niks dus deed ik daaraan niet mee. Ik zou Luke later nog wel spreken, ik wilde eerst gaan trainen. Ik keek de zaal rond en tot mijn geluk stonden er bogen met pijlen erbij maar mijn mentor had gezegd dat we niet met de dingen mochten trainen die we juist goed konden beheersen. Tot mijn tegenzin liep ik naar het vuurmaken toe, waar al een tribuut bij stond. Ik had geen uitleg nodig voor dit, voor niks eigenlijk, maar vuur maken is iets waar ik slecht in ben. Ik legde wat stokjes op een hoopje en begon op de gebruikelijke met een stokje in mijn handen te draaien, boven het hoopje. Het lukte maar niet dus probeerde ik het wanhopig nog harder te doen maar het vuur wilde niet aan. Vloekend gooide het stokje op de grond en ik de andere tribuut aan. "Lukt het jou ook niet?" vraag ik en ik kijk naar haar districtsnummer, twaalf. Mijn moeder kwam uit District 12 maar ze is in District 4 mijn vader tegengekomen. Ik interreseerde me altijd in de andere districten, dan zat ik altijd met een klein notitieboekje op de steiger van de haven om iets te bedenken over de andere districten. Ik kijk het meisje aan, mijn ogen staan meestal kwaadaardig als ik in dezelfde ruimte ben met mijn vijanden. Niet iedereen is mijn vijand maar de Beroeps natuurlijk wel, behalve Luke.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Yva Gray - 12.
    Bondgenoten met Annalynn en Vanessa.

    Ik keek op toen een jongen voor haar ging zitten. Ik zag dat op zijn schouder een 4 stond, wat betekende dat hij uit District 4 kwam. Hij had blonde haren en blauwe ogen. Ook hij probeerde een vuur te maken, maar ook hem lukte het niet. 'Lukt het jou ook niet?' Vroeg hij vriendelijk.
    'Nee.. Niks lukt me.. Ik win deze Spelen nooit. Niemand uit 12 wint de Spelen. Ik bedoel, zeg nou zelf, ik kan niet eens een vuurtje maken..' Ik werd rood, omdat ik me schaamde. Ik wilde ook niet al mijn lasten op deze jongen zijn schouders leggen. Hij was ook maar een onschuldige kongen die uit de bol was getrokken. 'Misschien ligt het gewoon aan het hout..' Grapte ik er toch maar achteraan. Maar grappig was het sowieso niet.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    (Sh*tzooi! Opes.. Ik had dit topic dus nog niet gezien....:$
    Waar zijn we? Eerste dag ofzo?)


    take me back to the basics and the simple life

    Eerste trainingsdag ;]


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Quamar schreef:
    Eerste trainingsdag ;]


    Thnxx


    take me back to the basics and the simple life

    Annalynn Jeane Aegers, District 3
    Bondgenoten: Yva en Vanessa


    Met een zucht draai ik me nog een keer om. De zon schijnt in mijn ogen en ik wil mijn bed nog niet uit. Voor de duizendste keer maak ik toch de fout om mijn ogen te openen en er dan vervolgens achter te komen dat ik dat beter niet had kunnen doen. Met een zucht stap ik dan toch maar mijn bed uit. Het duurt maar een paar seconden voordat ik me herinner dat ik in het trainingscentrum ben. Dat ik zo moet trainen. Dat ik over een aantal trainingen de Games is moet. Net als mijn zus. Ik slik een paar keer om het opkomende verdriet te verbannen uit mijn lichaam. Ik moet en zal winnen. Dat is de belofte die ik mezelf stel.
    Na het ontbijt met mijn districtgenoot, mentor en degene die mijn naam uit die bol haalde. Degene die mijn zus' naam uit die bol haalde. Oh, wat heb ik een hekel aan dat mens. Aangezien dinges, ik vergeet echt steeds zijn naam, nog niet klaar is en ik nu al echt wel tien minuten zit te wachten sta ik op en loop ik naar de deur. "Ik ga vast." is het enige wat ik zeg. Ik loop naar de gang en kies vervolgens voor de trap. Ik bedoel, het is niet dat ik 100 trappen af moet leggen ofzo.
    In de trainingszaal aangekomen zie ik dat het er nog redelijk rustig is. Niet weten wat ik moet gaan doen kijk ik om me heen. Ik zie dat er al een aantal mensen bezig zijn. Ik bekijk alle wapens, daar wil ik eerst op trainen. Wapens zijn voor mijn gevoel het belangrijkste in de Games. Toen mijn ogen de zaal doorgekeken hadden gleden ze terug naar een set met messen en menselijke richtschijven. Mijn instinct zegt dat ik het moet proberen maar ik wend mijn blik af en kijk uit welke districten de anderen in de zaal eigenlijk kwamen, een jongen uit vier, een jongen en meisje uit tien, een meisje uit elf en een jongen uit 2. Tenminste, die mensen zie ik. Uiteindelijk besluit ik om toch maar naar de messen te lopen. Ik pak een aantal messen en bekijk ze goed, ze zijn super mooi! Ik kijk om me heen, in eerste instantie wou ik geen bondgenoten maar nu ik er over nadenk is het misschien toch wel handig.


    take me back to the basics and the simple life

    I need Maattt x)


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Quamar schreef:
    I need Maattt x)


    [Ik ben bezig xd]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    I need Olivaaaaa...


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    LoveHemmings schreef:
    (...)

    [Ik ben bezig xd]
    En natuurlijk weer net als ik bij jou post, post jij x)


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    [Mt. Ik mocht nog meedoen, dus wat heb ik gemist?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Matthew "Matt" Tyler Jones || District 4
    "Nee... Niks lukt me.. Ik win deze Spelen nooit. Niemand uit 12 wint de Spelen. Ik bedoel, zeg nou zelf, ik kan nog niet eens een vuurtje maken..." zei ze en ze liep rood aan. "Misschien ligt het gewoon aan het hout" grapt ze erachteraan en ik kijk haar medelevend aan. Ze heeft geen zelfvertrouwen en dat is eigenlijk wel ontzettend voor het meisje. Ik wreef haar medelevend over haar rug en ik pakte haar handen vast en ik keek haar recht in de ogen. "Natuurlijk kan je wel winnen, wie zegt dat je dat niet kan? Je lijkt me heel moedig om de Spelen te winnen" zeg ik en ik laat haar voorzichtig los. Ik wist haar naam nog niet maar ze lijkt me echt geschikt om de Spelen te winnen, ik in tegendeel zou het waarschijnlijk nog geen dag overleven. Ik zou me wel af kunnen weren maar dat houd ik het ook bij. Ik kijk naar de twee zielige hoopjes takjes en pak het stokje dat ik had weggegooid. Ik ga op mijn knieën zitten en pak het stokje tussen mijn handen. "Misschien moeten we gewoon ontspannen en ons hoofd leegmaken als we vuur maken" zeg ik tegen het meisje. Ik pak het stokje voorzichtig tussen mijn handen en ik wrijf zachtjes maar goed met het stokje tussen de takjes. Ik ontspande mezelf en concentreerde me op het takje dat steeds heter en heter wordt. Ik richt mijn blik weer op het hoopje en tot mijn vreugde zie ik een klein vlammetje verschijnen. Ik gooi wat mos op het stapeltje waardoor het vlammetje groter word. "Yes, ik wist het, probeer jij het eens" zeg ik tegen haar en ik houd via mijn ooghoek het vuur in de gaten.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Lucas 'Luke' Schneider, district twee.
    Bondgenoten met Olivia, Noah, Makela en Matt.


    'Maar goed, ik ben al weg.'
          Hij draaide zich om en liet het meisje uit tien samen met die twee uit elf alleen. Het zou hem perfect gaan lukken vijanden te maken, maar bondgenoten zoeken werd gewoon hopeloos. Misschien moest hij de andere maar gewoon meteen vermoorden zodra hij de kans kreeg. Tegen de rest uit de arena hield hij het toch makkelijk uit. Hij was behendiger, sneller en kon beter met wapens om gaan dan hun ooit van hun leven zouden kunnen.
          Hij liep op zijn gemak richting het vuurmaken, waar Matt samen met een voor hem onbekend meisje zat. De jongen uit vier zijn naam was hem bij gebleven van de videobanden van de boetes te hebben bekeken. Het leek Lucas dan ook een goed idee eens te kijken of hij hem wél te vriend zou kunnen houden.
          'Hallo.' Nonchalant leunde hij tegen een pilaar aan die het plafond van de zaal om hoog hield. Zijn armen sloeg hij over elkaar, die aardig gespierd waren vergeleken met vrijwel iedereen hier. - Toch waren zijn spieren niks vergeleken met de andere jongens uit zijn gezicht.
          'Jullie weten dat vuurmaken toch niet van pas gaat komen? Je hebt het hoogstens een keer nodig, voor de rest jaag je je er eigenlijk gewoon je eigen dood mee in. De careers staan zo voor je neus.' Hij sprak het uit op een manier waar je uit op kan maken dat hij zichzelf niet onder de term "careers" verstond.



    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    Ik schoof geschrokken een stuk achteruit toen de jongen over mijn rug begon te wrijven en mijn handen vastpakte. Oké, hij zag er aardig, en sterk uit, maar hij was nog steeds onbekend. Hij keek me recht in de ogen, waarna ik hetzelfde deed. "Natuurlijk kan je wel winnen, wie zegt dat je dat niet kan? Je lijkt me heel moedig om de Spelen te winnen" sprak hij me toe. Die woorden gaven me een sprankje hoop, die woorden maakten me warm vanbinnen. Ik had amper iets gezegd, of de jongen vond me al moedig. Als het er ooit op aan zou komen zou ik hem absoluut niet kunnen vermoorden. Niet na deze warme woorden.
    Hij liet langzaam mijn handen los, waarna hij naar de hoopjes takken keek. "Misschien moeten we gewoon ontspannen en ons hoofd leegmaken als we vuur maken" vertelde hij me. Na een tijdje had hij tot mijn verbazing zijn vuurtje aangekregen. Ik keek verbaasd naar het vuur, waarna ik weer naar de jongen keek. Hij keek me aan. "Yes, ik wist het, probeer jij het eens" Ik knikte gehoorzaam en pakte het stokje wat ik net nog had weggesmeten terug in mijn handen en zette hem op het hoopje. Ik sloot mijn ogen en ademde in door mijn neus, en uit door mijn mond. Ik begon met het stokje op het hoopje te wrijven, te wrijven en te wrijven. Ik voelde het stokje in mijn handen warmer worden, en toen ik mijn ogen opende zag ik een klein vlammetje. Ik pakte snel wat mos en gooide het op het stapeltje, waardoor het een vuurtje werd. Ik keek verbaasd en enthousiast naar het vuurtje, waarna ik lachte naar de jongen naast me. "On..ge..loof..lijk.. Ik heb zojuist een vuurtje gemaakt!" Lachte ik. Ik kon de jongen wel knuffelen, maar toen kwam de gedachte terug dat hij onbekend was en hij mij in de arena goed zou kunnen vermoorden. Mijn lach ging over tot een glimlach, waarna ik maar gewoon alleen mijn hand naar de jongen uitstak. "Ik ben trouwens Yva Gray, uit District 12. Maar de meesten noemen me Yv."


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Yaay nu komt Luke er nog bij, awkward gesprekjaaahh =D


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either