• De 50th Hunger Games, al vijftig jaar zijn de verschrikkelijke spelen bezig. Maar dit jaar word het speciaal ! Het capitool heeft een nieuw decor, nieuwe mutanten, nieuw vergif,... Maar ook de regels zijn veranderd. 24 deelnemers, één winnaar !


    Hier een paar regels :
    - Max. 4 personnages per persoon
    - 1 jongen en 1 meisje per district
    - 16 + is toegestaan, alleen als je dat wilt
    - Geen ruzie buiten de RPG
    - Geen personnages vermoorden zonder toestemming van diegene
    - Je mag een personnage verwonden als je dat aan degene in een PB of GB vraagt.
    - Je mag stoppen tijdens de Hunger Games wanneer je wilt, je moet jezelf er gewoon uitschrijven door dood te gaan of aan iemand vragen of hij/zij je personnage vermoord.
    - Als je meer dan 2 weken niet reageert mag je personnage vermoord worden. Dit geld alleen voor de quizletters die een tribuut spelen. (alleen als je hiervoor een goeie reden hebt of het even meld)
    - Degene die het langst vol kan houden (dus schrijven) wint de Hunger Games !
    - Minimaal 250 woorden, dat moet lukken !
    - Hou ook rekening dat in district 1 en 2 meestal gemene beroeps zitten.
    - Have fun !
    - Bondgenoten mogen ! Spreek het af.


    Hier is de plattegrond.

    District 1 - Luxeartikelen:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Rose Natalia Clarke | Levinia
    - Pyralis 'Pyr' fianna Velarde | XY390
    - Kris Dion| Nuevo
    -

    District 2 - Wapens:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Sofia Natalia Horsell | Phortion
    - Skyler Jordan Mouthen | Mevalina
    - Lucas 'Luke' Schneider | Caeden
    - Thormund “Thor” Odius Beorn |Asmodom
    District 3 - Technologie:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annalynn Jeane Aegers | Piaffe
    - Gereserveerd | StoryWriterx

    District 4 - Visvangst:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | Torquay
    - Matthew ''Matt' Tyler Jones. | LoveHemmings

    District 5 - Medisch onderzoek:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | StoryWriterx
    - Joseph 'Josh' Gerrans |Lenny_jwz

    District 6 - DNA manipulaties & mutaties:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Callie ”Cal” Selenia Bennett | Mashtonx
    - Oliver Ivar Nelsons | Phortion

    District 7 - Hout:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Vanessa Megan McAllister | LoveHemmings
    - Gereserveerd | Torquay

    District 8 - Textiel:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annabeth Kane | CharmedPaige
    -

    District 9 - Graan:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Dawnelle “Dawn” Eguskine | Asmodom
    - Alicia Menarc Dhor | Levinia
    - Flynn Poynter | XY390

    District 10 - Vee:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Olivia Heather Colton | Solise
    - Cole Granger | WillNotLearn

    District 11 - Landbouw:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Makela Clairson| Nuevo
    - Noah Hirriss | Ring

    District 12 - Steenkool:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Yva "Yv" Gray. | Quamar
    - Xy Arias |Sketches



    Bondgenoten :
    -Thor, Kris, Rose, Skyler en Sofia {beroeps}
    -Olivia, Noah, Makela, Matt en Luke
    -Cal, Oliver en Flynn
    -Yva, Annalynn en Vanessa

    ''Ik begroet u, mensen.
    We hebben voor de 50ste Hunger Games enkele nieuwe regels geplaatst ! Het speelt wordt dit jaar nog beter en spectaculairder ! Hier zijn ze dan, de nieuwe regels !"
    - De spelen zijn dit jaar van 12 tot 20 jaar !
    - Dit jaar krijg je een speciaal armbandje aan. Deze gaat ontzettend moeilijk uit en kan elk moment een elektrische shok geven waar je dan vaak dood van bent. Hij moet dus zo snel mogelijk uitgemaakt worden.
    - Dit jaar wordt de arena een groot bos. Meer dan een vierde van de arena bestaat uit water. Bij sommige plekjes is deze water drinkbaar, bij andere is deze vergiftigd. Er is ook soms wel wat woestijn. Hier vind je geen water en kan je niet lang blijven overleven. Maar er komen weinig tributen en dat is een voordeel. Ook is er een bloemenparkje. Dit is het gezelligste plekje van de arena. Maar er bestaan er wel moordende planten en insecten . Tenslotte is er ook meer dan een vierde bos. Hier komen veel tributen. De hoorn des overvloed zit dit jaar bij een woestijn.


    Het begin :
    1 ste dag : De kandidaten worden wakker in hun eigen kamer in het capitool. Ze maken zich klaar, kleden zich aan, ... Dan gaan ze ontbijten met hun mentor en districtsgenoot. Na het ontbijt kunnen ze hun tanden nog even gaan poetsen en dan moeten ze de eerste trainingsdag beginnen. Ze maken dus ken is met de andere tributen, maken misschien bondgenoten en oefenen wat ze uit willen oefenen.
    2 e dag : 2e trainingsdag.
    3 e dag : de laatste trainingsdag en de dag voor de Hunger Games ! In de namiddag hebben ze een interview met Caesar.


    Everyone is good as it is, do not change people

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    Ik keek op toen een blonde jongen naar ons toe kwam lopen. Ik trok mijn hand langzaam terug en keek naar de jongen. Hij leunde tegen een pilaar aan en deed zijn armen over elkaar. "Hallo." Ik zag op zijn schouder een 2 zijn. Geweldig. Een arrogante, zelfzuchtige jongen die denkt dat hij alles kan wil met mij een gesprek aangaan. "Jullie weten dat vuurmaken toch niet van pas gaat komen? Je hebt het hoogstens een keer nodig, voor de rest jaag je je er eigenlijk gewoon je dood mee in. De careers staan zo voor je neus." zei de blonde jongen. Hij had blauwe ogen en zijn rmen waren redelijk gespierd, verder was het toch maar een kleine jongen vergeleken met de anderen uit 2. "Misschien gebruik ik het wel om overdag mijn vlees te roosteren voor later. Misschien kan ik mezelf wel redelijk verdedigen. Misschien ben ik niet zo egoïstisch als jullie careers en ben ik slimmer dan je denkt. Ik kan heus wel mezelf verdedigen, 2. Dat ik uit 12 kom betekent niet dat ik zwak ben."


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Matthew "Matt" Tyler Jones || District 4
    Het meisje uit twaalf had ook haar vuur aangekregen. Ze stelde zichzelf voor en ik schudde haar hand. "Ik ben Matthew Jones, ik kom uit District 4 maar iedereen noemt me Matt" stel ik mezelf voor en ik glimlach naar haar. Tot mijn verbazing staat Luke, de jongen uit District 2 bij ons. Ik kijk hem een beetje boos aan door de opmerking die hij net maakte. Ik ben altijd op mijn hoede in de buurt van de Beroeps, ik sta op en ik ga dreigend tegenover Luke staan. "We weten zelf wel hoe we moeten overleven" zeg ik en ik sla mijn armen over elkaar. Ik was misschien net zo gespierd als Luke maar ik zweer dat hij heus wel een keer bang word als ik kan laten zien wat ik kan met pijl en boog. "Hoezo weet jij wat goed is om te overleven? Oja, jullie Beroeps trainen al van te voren, wat oneerlijk zeg" zei ik en ik keek hem uitdagend aan. "Wil je een uitdaging proberen? Kom dan maar even mee" zeg ik en nog zonder een woord te zeggen draai ik me om en ik loop naar de pijlen en bogen. "Wie tien in de roos raakt heeft gewonnen" zeg ik en ik kijk hem nog steeds uitdagend aan. "Maar kijk uit, ik ben goed" zei ik er nog achteraan terwijl ik een pijlenkoker pakte met 15 pijlen erin en een boog. Ik ging me eerst opwarmen, ik zou Luke zijn gezich weleens willen zien als ik ze allemaal in de roos heb geschoten.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Annalynn Jeane Aegers
    bondgenoten met Yva en Vanessa


    Met een zucht kijk ik naar de plek waar mensen aan het oefenen zijn met vuur. Ze zijn met een groepje aan het praten. Misschien zelfs wel afspreken dat ze bondgenoten worden, of nog erger: aan het afspreken wie ze als eerste gaan vermoorden. Ik zucht en richt met op de schijven, nouja, schijven. Het zijn gewoon planken in de vorm van een mens met een rode stip op de plek van het hart en daar om heen een paar cirkels. Ik werp de vier messen een paar keer en ze zitten tot mijn verbazing niet een zo gek ver van de rode stip af. Een kleine glimlach vormt zich op mijn gezicht. Trots dat het meteen goed gaat. Ik kan nu de stemmen horen van de mensen bij het vuur. Ik glimlach. Dat meisje klinkt wel aardig en zo te horen zijn ze niet van plan om bondgenootjes te worden met zijn drietjes. Een beetje opstandig zijn tegen de Careers is prima. Ik schud het van me af en ga verder met werpen wat, tegenovergesteld van mijn verwachting, niet eens zo slecht gaat.


    take me back to the basics and the simple life

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    Ik had mijn hand weggehaald nadat Matt hem had geschud. Ik glimlachte kort naar de jongen en keer toen weer naar de jongen uit 2. Matt stond op en ging tegenover 2 staan, waarna hij hem uitdaagde voor een pot boogschieten. Ik bedacht me dat ik 2 graag zou willen uitdagen voor zwaardvechten, maar dat was niet slim. Dan had ik nooit meer een kans om een zwaard uit de Hoorn te krijgen. Ik zag hoe Matt naar de schietbaan liep en mij alleen liet met 2.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Lucas 'Luke' Schneider, district twee.
    Bondgenoten met Olivia, Noah, Makela en Matt.


    'En ik ben een stuk minder egoïstisch dan jij op het moment over me denkt.' Mompelde hij richting Yva.
          Matt was voor hem gaan staan, redelijk pissig over zijn opmerking. 'Wil je een uitdaging proberen? Kom dan maar even mee.' Hij liep richting het onderdeel boogschieten en automatisch kwam er een kleine glimlach op zijn gezicht. Dit werd makkelijk, hij schoot zelf alles in de roos. - Jammer dat het geen messenwaren, daar was hij al helemaal een scherpschutter mee.
          'Maar kijk uit, ik ben goed.' Hij leek zelfverzekerd terwijl hij een koker met pijlen en een boog nam. Luke volgde zijn voorbeeld en hing de pijlkoker om zijn schouder, terwijl hij de boog opzettelijk verkeerd vast pakte om Matt zo meteen eens te laten zien dat hij wel wat kon en niet zo dom was als hij er op het eerste gezicht uit zag. 'Wie tien in de roos raakt heeft gewonnen.' Opzettelijk stuntelde hij wat met de boog en frunnikte hij wat aan de pees. 'Mhm.. Is goed. Als jij het zo graag wilt..'
          En geloof hem, je dom voor doen is zo veel leuker dan het lijkt. 'Jij begint.'



    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Olivia Heather Colton. ~ 10. ~ Makela, Noah, Luke en Matt.

          Nadat de jongen uit twee weggelopen is, blijf ik zijn kant op staren, mezelf afvragend wat hij kwam doen daarnet. Na een tijdje kan ik mijn nieuwschierigheid niet meer aan.
    'Wacht ik ben zo terug.' ik kijk de twee van elf nog even aan en loop dan richting de jongen uit twee.
    'Als je me niet dood wilt, waarom kwam je dan net?' ik kijk hem met samen geknepen ogen aan.


    [Beetje kort, sorry maar verder kwam ik even niet D:]


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    [Lucas reageert op Liv wanneer Matt gaat schieten, zodat dat voor mij in één post kan.]


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    "En ik ben een stuk minder egoïstisch dan jij op het moment over me denkt" Mompelde de jongen. "Ja, en ik ben President Snow. Grapjas.'' Ik zette een fake glimlach op mijn gezicht en stond op, toen de jongen naar de schietbaan liep. Ik liep een stuk mee naar de schietbaan, maar toen ik een meisje bij het messenwerpen zag staan ging ik die kant op. Ik zag dat ze best aardig was, en, zeg nou zelf, bondgenoten konden goed van pas komen. Ik ging naast haar staan. 'Ehm, hi..'


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Ik moet gaan slapen D: Ciaaoooo D:


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    (Morgen lees ik alles en plaats ik weer een post van Noah)


    -

    Ahum correctie, heb een half uur meer gekregen :)


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    [Matt zijn post komt eraan]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Annalynn Jeane Aegers.

    Net wanneer ik weer een mes wil gooien komt er een meisje bij me staan. 12, zie ik op haar short staan. Het mes glipt uit mijn handen en valt een eindje verderop op de grond. "Ehm.. Hi.." Ik draai me naar haar om. "Hoii" arg. Ik kan zo fom zijn. "Annalynn, en jij bent?" Het laatste klint twijfelig. Naja. Ik moet iets zegen, toch. Als ze niet meteen antwoord geeft pak ik snel de messen van et bord en loop ik terug. Ik leg ze op de tafel en ga op het hoekje van dirzelfde tafel zitten en kijk het meisje aan.

    -sorry dat het zo weinig is!-

    [ bericht aangepast op 3 sep 2014 - 21:08 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    "Hoii. Annalynn, en jij bent?" Waauw, deze was lekker direct. "Ehmn, Yva Gray, uit 12. Maar de meesten noemen me gewoon Yv." Ik glimlachte naar het meisje. Aardig overkomen.. Aardig overkomen.. Ik keek naar Annalynn en vroeg me af wat ik op dit moment moest doen. Ik was nooit goed in zulke momenten.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Annalynn Jeane Aegers


    "Ehmn, Yva Gray, uit 12. Maar de meesten noemen me gewoon Yv." Zegt ze. Ik zie dat ze de glimlach op haar gezicht forceert. Right, ik kom soms effe bot over. Oeps.. "Okayy. Mooie naam! Heb ik eigenlijk nog nooit gehoord." Zegik vrolijk. Voor de duizendste keer in mijn leven kom ik er achter dat ik te veel energie heb. Ik spring van de tafel en spring op en naar. Ik stopt abrupt als ik me bedenk dat het er vast heel erg idioot uit ziet. "Ga je mee een stukje rennen?" Vraag ik aan Yva. Dan bedenk ik me dat we eigenlijk de trainingspak niet uit mogen en er vormt zich een speelse grijns om mijn lippen. Denk maar niet dat ik me aan hun regeltjes houd. Ten eerste heb ik daar totaal geen zin en ten tweede hebben ze mijn zus vermoord. Denk maar niet dat ik nu braaf alles doe wat ze vragen en verwachten.


    take me back to the basics and the simple life