• De 50th Hunger Games, al vijftig jaar zijn de verschrikkelijke spelen bezig. Maar dit jaar word het speciaal ! Het capitool heeft een nieuw decor, nieuwe mutanten, nieuw vergif,... Maar ook de regels zijn veranderd. 24 deelnemers, één winnaar !


    Hier een paar regels :
    - Max. 4 personnages per persoon
    - 1 jongen en 1 meisje per district
    - 16 + is toegestaan, alleen als je dat wilt
    - Geen ruzie buiten de RPG
    - Geen personnages vermoorden zonder toestemming van diegene
    - Je mag een personnage verwonden als je dat aan degene in een PB of GB vraagt.
    - Je mag stoppen tijdens de Hunger Games wanneer je wilt, je moet jezelf er gewoon uitschrijven door dood te gaan of aan iemand vragen of hij/zij je personnage vermoord.
    - Als je meer dan 2 weken niet reageert mag je personnage vermoord worden. Dit geld alleen voor de quizletters die een tribuut spelen. (alleen als je hiervoor een goeie reden hebt of het even meld)
    - Degene die het langst vol kan houden (dus schrijven) wint de Hunger Games !
    - Minimaal 250 woorden, dat moet lukken !
    - Hou ook rekening dat in district 1 en 2 meestal gemene beroeps zitten.
    - Have fun !
    - Bondgenoten mogen ! Spreek het af.


    Hier is de plattegrond.

    District 1 - Luxeartikelen:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Rose Natalia Clarke | Levinia
    - Pyralis 'Pyr' fianna Velarde | XY390
    - Kris Dion| Nuevo
    -

    District 2 - Wapens:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Sofia Natalia Horsell | Phortion
    - Skyler Jordan Mouthen | Mevalina
    - Lucas 'Luke' Schneider | Caeden
    - Thormund “Thor” Odius Beorn |Asmodom
    District 3 - Technologie:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annalynn Jeane Aegers | Piaffe
    - Gereserveerd | StoryWriterx

    District 4 - Visvangst:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | Torquay
    - Matthew ''Matt' Tyler Jones. | LoveHemmings

    District 5 - Medisch onderzoek:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Gereserveerd | StoryWriterx
    - Joseph 'Josh' Gerrans |Lenny_jwz

    District 6 - DNA manipulaties & mutaties:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Callie ”Cal” Selenia Bennett | Mashtonx
    - Oliver Ivar Nelsons | Phortion

    District 7 - Hout:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Vanessa Megan McAllister | LoveHemmings
    - Gereserveerd | Torquay

    District 8 - Textiel:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Annabeth Kane | CharmedPaige
    -

    District 9 - Graan:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Dawnelle “Dawn” Eguskine | Asmodom
    - Alicia Menarc Dhor | Levinia
    - Flynn Poynter | XY390

    District 10 - Vee:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Olivia Heather Colton | Solise
    - Cole Granger | WillNotLearn

    District 11 - Landbouw:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Makela Clairson| Nuevo
    - Noah Hirriss | Ring

    District 12 - Steenkool:

    Mentor: hoeft niet
    -
    Tributen:
    - Yva "Yv" Gray. | Quamar
    - Xy Arias |Sketches



    Bondgenoten :
    -Thor, Kris, Rose, Skyler en Sofia {beroeps}
    -Olivia, Noah, Makela, Matt en Luke
    -Cal, Oliver en Flynn
    -Yva, Annalynn en Vanessa

    ''Ik begroet u, mensen.
    We hebben voor de 50ste Hunger Games enkele nieuwe regels geplaatst ! Het speelt wordt dit jaar nog beter en spectaculairder ! Hier zijn ze dan, de nieuwe regels !"
    - De spelen zijn dit jaar van 12 tot 20 jaar !
    - Dit jaar krijg je een speciaal armbandje aan. Deze gaat ontzettend moeilijk uit en kan elk moment een elektrische shok geven waar je dan vaak dood van bent. Hij moet dus zo snel mogelijk uitgemaakt worden.
    - Dit jaar wordt de arena een groot bos. Meer dan een vierde van de arena bestaat uit water. Bij sommige plekjes is deze water drinkbaar, bij andere is deze vergiftigd. Er is ook soms wel wat woestijn. Hier vind je geen water en kan je niet lang blijven overleven. Maar er komen weinig tributen en dat is een voordeel. Ook is er een bloemenparkje. Dit is het gezelligste plekje van de arena. Maar er bestaan er wel moordende planten en insecten . Tenslotte is er ook meer dan een vierde bos. Hier komen veel tributen. De hoorn des overvloed zit dit jaar bij een woestijn.


    Het begin :
    1 ste dag : De kandidaten worden wakker in hun eigen kamer in het capitool. Ze maken zich klaar, kleden zich aan, ... Dan gaan ze ontbijten met hun mentor en districtsgenoot. Na het ontbijt kunnen ze hun tanden nog even gaan poetsen en dan moeten ze de eerste trainingsdag beginnen. Ze maken dus ken is met de andere tributen, maken misschien bondgenoten en oefenen wat ze uit willen oefenen.
    2 e dag : 2e trainingsdag.
    3 e dag : de laatste trainingsdag en de dag voor de Hunger Games ! In de namiddag hebben ze een interview met Caesar.


    Everyone is good as it is, do not change people

    Lucas 'Luke' Schneider, district twee.
    Bondgenoten met Olivia, Noah, Makela en Matt.


    De simulatie sloot zichzelf af, precies op het moment dat hij de laatste drie pijlen ontweek.
          De schermen die er voor zorgde dat de messen zo niet overal door te zaal vlogen, verdwenen. Door de poging tot ontwijken van drie pijlen die hij had gedaan was hij bijna omgevallen, maar met een makkelijke beweging stond hij al snel weer overeind om zijn messen op te rapen en van de mat af te lopen.
          Vanuit zijn ooghoeken had hij Matt kunnen zien zoenen met het meisje uit twaalf. - Yva, dacht hij. Hij begreep niet hoe hij zou dom kon zijn te vallen voor het meisje dat hij amper een dag kende. Het was dom, het zou alles voor hem moeilijker maken in de arena.
          Hij legde de messen bij alle andere wapens. Matt was duidelijk verbaasd over wat hij Lucas zojuist had zien doen, wat hem zacht deed grinniken. 'Er bestaan ook onderdelen waar ik beter in ben.' Het klonk alles behalve egoïstisch, ook al was dat wel de bedoeling geweest. Lucas vervloekte het feit dat dingen bij hem altijd anders over zouden komen dan bedoeld.
          Hij leunde tegen een van de pilaren, terwijl hij een mes ronddraaide tussen zijn vingers. Hij had zijn best niet gedaan op het boogschieten, hij zou Matt nog kunnen verslaan. Toch zou hij het niet duidelijk maken, hij moest zwakke punten hebben, en laten zien dat hij zwaar faalde op één op één gevechten was een heel slecht idee.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa.

    "Ik moet even naar het messenwerpen, daarna ga ik nog even boogschieten, kom je dan kijken?" Vraagt hij, met het schattigste gezicht wat ik ooit heb gezien. Ik glimlach en knik naar hem. "Tuurlijk.." Zeg ik. "Tot zo dan.." zegt hij, waarna hij me nog een klein kusje geeft en daarna wegloopt. Ik was nog helemaal in de wolken van wat er net was gebeurd.
    Alles op een rijtje. Ik ben naar beneden gevallen, Matt heeft mijn leven gered, Matt zoent me, ik vind hem leuk. Ik word helemaal warm vanbinnen als ik eraan terugdenk. 'Dit is de eerste keer dat ik een meisje heb gekust, maar jij bent het ideale meisje' had hij gezegd. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik een jongen had gekust, maar geloof me, hij was de ideale jongen.
    Uiteindelijk besloot ik maar gewoon om mijn "boogschietskills" eens uit te testen. Ik liep naar de schietbaan en pakte een boog in mijn hand, die lichter aanvoelde dan ik had gedacht. Ik sla een pijlenkoker om mijn schouder, waarna ik een pijl pak en die op de pees van mijn boog leg. Ik neem de achterkant van de pijl tussen mijn vingers en leg hem op de draad, waarna ik de boog aanspan en probeer te richten. Ik leg mijn hand tegen mijn kin aan, en laat de pijl los. Raad waar hij land. Tig meter naast het doelwit.
    Ik had zelf ook het idee dat ik de boog totaal verkeerd vast had, maar ik wist niet hoe ik hem anders moest vastpakken. Hierna volgden nog een paar pijlen, waarvan de helft naast het doel belandde en de andere helft totaal de verkeerde kant opging. Weer iets nieuws geleerd, geef mij nooit een boog. Het staat gelijk aan zelfmoord.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Toestemmingslijst bloedbaddoden

    Pyralis 'Pyr' fianna Velarde || District 1 - Vrouw district 4
    Sofia Natalia Horsell || District 2 - Vrouw district 3 + Vrouw district 5 + Man district 6 + Vrouw district 7 + Man district 8
    Lucas 'Luke' Schneider || District 2 - Vrouw district 1 + Man district 12 + Vrouw district 8
    Thormund “Thor” Odius Beorn || District 2 - Man district 8 + Man district 9 + Man district 10 + Vrouw district 11 + Man district 11
    Matthew ''Matt' Tyler Jones || District 4 - Man district 1
    Carter Valentino Hayes || District 4 - Vrouw district 9
    Vanessa Megan McAllister || District 7 - Vrouw district 8
    Flynn Poynter || District 9 - Man district 3
    Yva "Yv" Gray || District 12 - Man district 5 + Vrouw district 6
    Alyxes ”Al, Alyx" Misty Cole || District 12 - Vrouw district 10



    Mededeling: Jullie hebben tot vrijdag om de trainingsdag af te sluiten. Dan zullen we vrijdag doorspoelen naar het moment dat je tribuut in de buis stapt en de arena ingaat en kunnen de daadwerkelijke spelen dit weekend beginnen. Let op: Als je te lang niks van je laat horen, kan dit het einde van je tribuut betekenen. Houd je bovendien aan de regels, want deze overtreden kan ook het einde van je tribuut betekenen. Neem de komende dagen ook even de tijd om te overleggen of iemand je personage wilt verwonden tijdens het bloedbad. Houd er rekening mee dat spullen pakken gevaarlijk is en het zeer onrealistisch is wanneer je hier (voornamelijk als tribuut van een hoog district) zonder kleerscheuren vanaf komt. Je mag pakken wat je wilt, maar houd het realistisch!


    Happy Birthday my Potter!

    Thormund “Thor” Odius Beorn || District 2

    De bedden in het Capitool waren haast perfect te noemen en ook het eten was subliem. Ik had heerlijk geslapen vol met herinneringen van de parade, een klein deel van de spelen wat ik al geweldig vond. Het was haast of we al bijna gewonnen hadden bij al dat publiek dat ook zou kijken zodra de gong ging. Ik was dus in een prima humeur Uitgerust en verzadigd, besloot ik uiteindelijk maar op weg te gaan richting de trainingszalen, hoewel dit niet mijn favoriete conditie was om te gaan trainen. Ik wachtte liever eerst even nadat ik een voorraad voedsel naar binnen had gewerkt, trainen op de volle maag was immers nooit het meest prettig en bovendien zorgde het ervoor dat je jezelf er niet voor de volle tweehonderd procent in kon gooien, maar je iets in moest houden om niet meteen het eten in je maag te laten klotsen om vervolgens de zaal onder te kotsen. Vandaar dat ik ook niet had gehaast, maar een uur wachten kon volgens het schema niet. Niet dat ik de trainingen echt nodig had. Het was nu meer verplicht en om te laten zien dat ik beroepswaardig was. Een lachertje dus, waarbij ik meteen mijn meest dodelijke wapens zou pakken om iedereen angst in te boezemen. Hoe banger de anderen, hoe makkelijkere prooi ze waren. Zo zag ik het althans. Angst zorgde vaak voor minder controle en sneller willen beslissen en mensen die niet getraind waren zoals wij beroeps, gingen dan een stuk slordiger te werk. Wij die getraind waren konden ieder wapen hanteren in benarde situaties, mocht dit nodig zijn. We waren super dodelijk wanneer we onze specialiteiten in onze handen hadden, maar ook zonder waren we levensgevaarlijk.
    Ik had mij nog niet heel erg bezig gehouden met de andere beroeps. Sofia en Skylar, mijn districtgenotes, waren op zich wel oké. Ze waren getraind en dus zouden ze niet in de weg lopen tijdens het jagen, zelfs behulpzaam zijn. Van Lucas wist ik niet wat ik moest denken, hoewel ook hij goed getraind was, en van district één. Tja, het zou mij niks verbazen als het bloedbad hen al teveel zou worden. Het roodharige meisje leek op zich wel kwaliteiten te hebben, maar ze was veel te arrogant en egoïstisch om in een groep te werken. De jongen genaamd Kris leek wel een goede gozer even als één van de gozers uit vier. Uiteindelijk moest het zooitje allemaal dood, wilde ik zegevieren en dat was mijn doel. Ik zat er ook niet echt mee. Sterker nog, ik verheugde mij op het moment dat de gong zou gaan en we eindelijk konden doen waar we voor gemaakt waren; jagen en zegevieren. Dit jaar zou een beroeps de spelen winnen. Daarvan was ik overtuigd. En eigenlijk was ik er ook wel zeker van dat ik de winnaar zou zijn. Anders zouden al mijn vorige levensjaren volledig verspilt zijn.
    Met opgeheven hoofd liep ik dus de trainingszaal in, lachend om de fragiele tributen die waarschijnlijk niet eens een zwaard konden hanteren simpelweg omdat dit te zwaar voor hen was. Er liepen natuurlijk nog wel wat gevaarlijkere mensen rond, maar ik voelde mij nog steeds een soort reus naast hem. Ik was één bonk spieren vol met energie om te doden. Dat zag ik eigenlijk bij niemand echt terug. Alleen de andere beroeps kwamen nog ietwat in de buurt. Het kwam erop neer dat ik de wat sterkere tributen meer zag als een leuke uitdaging dan als een daadwerkelijke bedreiging. De uitleg gebruikte ik dan ook niet om te luisteren, maar om de tijd te nemen iedereen in te schatten en te bepalen op welke manier ik wie zou vermoorden. Sommige meisjes zagen er zo lief en onschuldig uit, dat het een uitdaging was hen eerst uit te lokken, volledig om te laten schakelen en dan vervolgens te laten weten dat ze als gruwelijke monsters zouden sterven. Andere mensen waren simpel opruim werk die genoeg hadden aan een flinke klap met de stijdvlegel. Sommigen verdienden eerst te weten dat hun inzet hopeloos gefaald had voor een simpele pijl hun hart zou doorboren. Ik zag de gezichten al voor mij, met de laatste bange uitdrukking op hun gelaat. Wat had ik zin in deze spelen.
    Na het hele verhaal liep ik eerst maar eens af op de strijdvlegel. Het was nooit echt een heel geliefd wapen, niet heel populair onder de tributen. Sommigen wisten niet eens de naam van het gevaarlijke wapen, dit maakte alleen maar dat ik mij er meer voor interesseerde het perfect te kunnen hanteren en dus had ik dat in de afgelopen jaren ook geleerd. Ik nam nog even een paar teugen adem, hopend dat ik dan zo min mogelijk last had van mijn volle maag, om vervolgens eens te laten zien wat ik in mijn mars had. Hopelijk snapten de andere beroeps dan dat ik onmogelijk niet in het bondgenootschap kon zitten en boezemde het angst in bij de rest. Zoveel dat ze niet eens zouden proberen mij uit te dagen of te denken een kans te maken tegen mij. Hoe minder hoop, hoe meer kans dat ze het zelf al in dusdanige mate op zouden geven, dat ze de makkelijkste prooien in de geschiedenis waren. Dit varkentje zou ik wel even wassen.


    Happy Birthday my Potter!

    Finn Darion Broanie ''Broanie'' // District 7

    Na heerlijk ontbeten te hebben, loop ik de trainingszaal in. Ik ben wat aan de late kant, maar dat komt omdat ik niet kon stoppen met eten. Nu ik toch mee doe aan de Hunger games, mag ik best van het eten genieten.
    Als ik de trainingszaal binnen ben kijk ik even waar iedereen mee bezig is. Voornamelijk met het oefenen met wapens, iets waar ik totaal geen zin in heb. Ik kan toch niet met wapens omgaan, en ik ben niet zo stom om als twaalf-jarige een wapen proberen te bemachtigen bij de Hoorn des overvloed. Maar waar kan ik wel mee oefenen? Ik kijk van links naar rechts, en kom tot de conclusie dat vallen maken me het meest aanspreekt. Er is slechts één ander iemand, die ik herken als de vrouwelijke tribuut van District 5. Of eigenlijk moet ik 'een' vrouwelijke tribuut zeggen.
    Nog zoiets leuks, er doen twee keer zoveel tributen mee dit jaar. Het eerste jaar dat ik überhaupt mee kan doen wordt ik al ingeloot, en dan doen er ook nog eens achtenveertig tributen mee. Hoera.
    Ik loop naar het 'Vallen maken' onderdeel en wordt vriendelijk begroet door de vrouw die daar zit. Ze begint enthousiast uit te leggen over alle soorten knopen die je kan maken, vallen die je kan maken met behulp van netten en touwen en nog veel meer. Na een uurtje heb ik het meeste wel onder de knie, dus sta ik op om met iets anders te oefenen. 'Bedankt,' zeg ik nog tegen de vrouw.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    (iemand voor Sofia of Oliver?)


    We've lived in the shadows for far too long.

    (Ik heb Carter voor Sophia aangezien hij nu ook niks te doen heeft en ze beide beroeps zijn)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2014 - 20:51 ]


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    (gezellig^^ Waar is Carter?)


    We've lived in the shadows for far too long.

    (Op dit moment staat hij gewoon tegen de muur aan van de trainingszaal omdat het niet bepaald wou lukken doordat hij te weinig concentratie had.)


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    (ik zal zo een post schrijven ^^ eerst even economie hebben....)


    We've lived in the shadows for far too long.

    (Het idee was toch om vandaag over te springen naar de spelen? Of willen jullie per se nog trainen en meeten? )


    Happy Birthday my Potter!

    (ooh ja, het is vrijdag^^ even vergeten...)


    We've lived in the shadows for far too long.

    [ MT ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Mah, ik sluit even de dag af met Yv. ;D

    Yva "Yv" Gray || District 12 || Bondgenoten met Annalynn en Vanessa

    Na mijn mislukte pogingen om te boogschieten, was ik nog maar even naar het onderdeel vallen zetten gegaan. Dit had ik vrijwel meteen klaar, omdat mijn vader dit aan mij had geleerd in 12. Mijn vader die ik waarschijnlijk nooit meer zou zien.
    Ik was nog even naar het onderdeel knopen leggen gegaan, wat ook erg goed ging. Toen Matt klaar was met 2 bij het messenwerpen liep hij naar de schietbaan, waarna ik opgewonden naar hem toe liep. Ik keek naar hem omhoog en glimlachte naar hem. Er werd door de speakers in de trainingszaal aangekondigd dat we onderhand terug moesten gaan naar onze verdiepingen, voor het avondeten. Ik ging op mijn tenen staan, zodat ik met mijn mond bij Matt's oor kan, en fluister dan iets wat alleen hij kan horen. "Ik.. Ik vind je... Ik vind je leuk, Matt..'
    Ik druk verlegen een kus op zijn wang en loop dan snel weg. Ik loop naar de lift en druk op de knop met 12, waarna de liftdeuren zich sluiten en ik naar het penthouse word getrokken. De liftdeuren gaan open, waarna ik enthousiast word begroet door Effie. Ze nodigde me uit om aan tafel te komen zitten, waar een hele kalkoen en ik weet niet wat allemaal nog meer op lag. Ik schoof aan en schepte wat kalkoen en een maïskolf met wat boterjus op. Ik deed wat sla op mijn bord en had alles in een mum van tijd op. Effie keek me verbaasd aan. "Mijn tafelmanieren, deal with it." Beet ik haar toe.
    Toen ik genoeg had gegeten groette ik Effie en liep naar mijn slaapkamer. Ik verruilde mijn trainingspak voor mijn blauwe nachtjapon en liet mezelf in mijn bed vallen. Ik sloeg de zijden lakens over mijn lichaam heen en sloot mijn ogen. "Klaar" voor een nieuwe nachtmerrie.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Vandaag zullen de spelen echt beginnen. We springen naar het moment waarop de tributen in de buis stappen en de arena in gaan... om te belanden in een woestijn!


    Happy Birthday my Potter!