• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    Silena Zoë Paetrix
    Langzamerhand komt iedereen van onze groep de eetzaal binnen en neemt plaats aan de tafel. Met een glimlach op mijn gezicht een ik verder. Veel van alle gesprekken volg ik niet. Het meeste hoor ik niet. Ik hoor dingen over ons rooster van vandaag maar mijn gedachten zijn er niet helemaal bij. Ik eet van alles op en schenk zo af en toe Max een blik. Die nu toast eet. Een grijns siert mijn gezicht.
    Anderhalf jaar geleden stond ik tegenover Max. We waren goede vrienden en ik hield van hem. Ik weet nog dat ik merkte dat hij dunner werd dan hij eigenlijk was. Veel aandacht had ik er niet aan geschonken. Het enige wat ik deed was hem aanstaren, met grote ogen en mijn lippen een klein stukje uit elkaar. Onze neuzen op nog geen twintig centimeter afstand. Ik bewoog niet. De gedurfde, impulsieve en brutale Silena was weg. Hoe het kon weet ik niet. Het was zo. Langzaam bogen we naar elkaar toe en ik voelde zijn lippen op de mijne. Nooit eerder had ik me beseft dat dit was wat ik echt wilde van hem. Ik wou niet gewoon vrienden zijn. Ik wou meer. Ik wou hem, zijn lippen, zijn lichaam, en vooral zijn liefde. Ik weet nog dat ik meet een glimlach de kus verbrak en hem met stralende ogen aan keek.
    Bij de gedachte aan onze eerste echte kus moet ik glimlachen, nog steeds eten naar binnen aan het werken, dat wel. Ik kijk even opzij, waar Max zit en glimlach naar hem. Dan richt ik me op Lily. "Heb jij t gesprek gevolgd? Ik wasdr namelijk effe niet bij." Zeg ik, waarna ik nog een stuk bacon met ei in mijn mond stop en er op kauw.


    take me back to the basics and the simple life



    Stuart Remus Lupin
    Bedroom/Great Hall • Outfit • Care of Magical Creatures


    Iets nats op mijn wang ontwaakt me uit mijn diepe slaap. Ik was gisteren avond laat aangekomen, maar de school wist ervan. De eerste week had ik gemist, mijn ouders en ik waren op reis geweest en konden vorige week nog niet terug zijn. Gelukkig kon ik inspringen, mijn ouders hadden school overgehaald maar het feit dat dit bijna mijn 9e jaar hier al was en ze me gewoon zat waren speelde vooral mee. 'Ugh, Snow. Hoe vaak heb ik gezegd dat niet niet op mijn bed mag komen.' Snauw ik naar het hondje als ik ziet dat dat hetgeen was dat mijn wakker maakte. Het kleine beestje, zich van geen kwaad bewust, kwispelt rolijk en kijkt me met een schuin hoofd aan. 'Ach laat ook maar. Op jou kan ik niet boos worden' ik trek Snow in een knuffel.
    Kreunend en steunend kom ik mijn bed uit, ik moest weer even wennen aan vroeg het bed in én uit. Vooral dat laatste was een enorm probleem, als ik nu nog een beetje normaal wilde functioneren moest ik koffie hebben. Veel koffie. Ik trek het schooluniform aan, hang mijn stropdas over mijn schouder en neem een sprint naar beneden. Snow volgt me kwispelend.
    Ik zak neer op de bank naast Tommy, pak een kop en schenk wat koffie in.
    'Hee man, goede vakantie gehad?

    [ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 23:48 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Max Veran Phubar


    Terwijl ik mijn toast naar binnen werk, komt ook Stuart bij ons aan de tafel zitten. Hij is er de hele week niet bij geweest, door zijn lange vakantie. Zijn hondje Snow is er ook, ook al zijn honden 'illegaal' op Oxford.
    Naast me zit Silena met een glazige blik voor haar uit te staren. Ze lijkt er niet helemaal bij te zijn. Het doet me een beetje denken aan de keer dat ze doorhad wat er aan de hand was met me. Toen keek ze ook een beetje zo, alsof ze probeerde uit te vogelen wanneer het was begonnen.
    Plotseling ontwaakt ze uit haar stupor en schenkt me een glimlach.
    'Heb jij het gesprek gevolgd? Ik was der namelijk effe niet bij,' zegt ze tegen Lily.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale
    "Silence is the most powerfull scream"


    "Oh, jeaj, History of Magic" Max heeft nooit erg van History of Magic gehouden.
    "Heb jij t gesprek gevolgd? Ik wasdr namelijk effe niet bij" vraagt Silena aan mij.
    "Het ging vooral over het feit dat we geen vrije tijd meer gaan hebben het komende jaar.." zeg ik met een sip gezicht. Ik schenk nog een beker koffie in. Normaal ben ik altijd heel wakker 's ochtends maar nu lijken mijn ogen steeds bijna dicht te vallen. Ik kijk even naar iedereen aan de tafel en besef dat dit ons een na laatste jaar is. Nog twee jaar en we zullen allemaal een andere kant op gaan.
    "Zeg.. Hebben jullie er al over na gedacht wat jullie na school willen gaan doen? Als we klaar zijn bedoel ik"


    -


    June Mercendes


    "Wat hebben we allemaal ook al weer?" Vraagt Max en ik zie hoe Tommy hem aankijkt, zich bedenkend over wat voor vakken we ook al weer hebben vandaag.
    "Geen idee, History of Magic en ergens op de dag Charms? Waarschijnlijk weet ik na de kerst het rooster pas." Antwoord hij uiteindelijk. Ook ik denk even na. Geen idee. Ik zou nog wel weten dat
    "Oh, jeaj, History of Magic." Zo te horen had hij daar net zoveel geen zin in als ik. Waarom moeten we daar dan ook een blokuur van hebben?
    "Heb jij t gesprek gevolgd? Ik wasdr namelijk effe niet bij" Vraagt Silena aan Lily. Ik glimlach even. Die was met haar gedachten alleen maar bij Max.
    "Het ging vooral over het feit dat we geen vrije tijd meer gaan hebben het komende jaar.." Antwoord Lily. Ondertussen komt Stuart ook bij ons zitten."Zeg.. Hebben jullie er al over na gedacht wat jullie na school willen gaan doen? Als we klaar zijn bedoel ik" Vervolgd ze. Ik denk even na. Wat wil ik nou gaan doen? Beetje lastige vraag naar mijn mening. Ik heb er nooit heel erg goed over na gedacht. Ik heb er nooit zin in gehad om erover na te denken.
    "Ik heb echt absoluut geen idee." Antwoord ik. Ik wil er sowieso voor zorgen dat ik mijn school met goede resultaten afmaak, maar tot nu toe ben ik nog geen supergoede leerlinge geweest. Dit jaar heb ik besloten wat beter mijn best te gaan doen, ik weet dat het dan zeker wel moet lukken. Ik ben nooit erg slecht geweest in leren, dus hoefde ik nooit veel te doen. Ik haalde altijd wel voldoendes, of meestal in elk geval, maar ze waren niet supergoed. Nu wil ik echt beter mijn best doen, al is het dan ook geen goed begin om te willen gaan slapen bij History of Magic. Zo erg kan het toch niet zijn dat ik even één lesje oversla. Ik lees iemands aantekeningen wel door.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 13:21 ]


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale
    "Silence is the most powerfull scream"


    "Ik heb echt absoluut geen idee" ik had eigenlijk geen ander antwoord van June verwacht. Ik zie haar er niet voor aan om daar al uitgebreid over na gedacht te hebben. Ik heb er echter al wel een beetje over nagedacht.
    "Het lijkt me best wel leuk om Healer te worden" zeg ik met een kleine glimlach. Het lijkt me wel wat om mensen te helpen en weer gezond te maken. Mijn oom is ook Healer bij het t St. Mungo's Hospital for Magical Maladies and Injuries.


    -


    Robin McAdair
    Terwijl ik aan het eten ben, begint het langzaam vol te worden in de grote hal. Steeds meer mensen komen hun bed uit voor het ontbijt.
    De eerstejaars blijven ontzettend druk, en dus ook vervelend. Het is dat er leraren aanwezig zijn, anders hadden ze al wel een paar vervloekingen naar hun hoofd gekregen. Nee, de ochtend is niet mijn favoriete onderdeel van de dag.
    Voor de zoveelste keer werp ik een geërgerde blik op die irritante eerstejaars. Ze lijken het eindelijk gezien te hebben, want ze stoten elkaar aan en lopen heel subtiel naar de andere kant van de grote hal. Ze zijn nog steeds wel vervelend, dat kan niet anders, maar nu staan ze tenminste niet helemaal naast mij.
    Ik leg mijn hoofd op mijn armen en moet moeite doen mijn ogen niet dicht te doen, omdat ik niet in slaap wil vallen. Waarom moet het ontbijt zo vroeg beginnen? Waarom moeten we überhaupt zo vroeg ons bed uit? Wie heeft er bedacht dat het grappig is ons zo te kwellen met deze tijden?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Zeg.. Hebben jullie er al over na gedacht wat jullie na school willen gaan doen? Als we klaar zijn bedoel ik," zegt Lily. Ik haal mijn schouders op. Dingen bedenken over de toekomst, maakt me nerveus, aangezien ik nog totaal geen idee heb.
    "Ik heb echt absoluut geen idee," reageert June daarop. Ik kijk naar haar. Net zoals ik weet zij ook nog niet hoe haar leven ingedeeld gaat worden.
    "Het lijkt me best wel leuk om Healer te worden." Lily krijgt een vrolijke sprankel in haar ogen. Vastberadenheid is hetgeen waar ik bij haar jaloers op ben. Zij weet al wat ze wil.
    "Ik ga gewoon voor het Minister van Toverkunst. Of een lullig baantje op het ministerie." De cafeïne begint te werken en onrustig kijk ik on me heen. Hoe kunnen we iets leuks gaan doen vandaag? "Kunnen we niet een paar lesjes missen en wat leuks gaan doen"

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 19:19 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Lily Amanda Hale
    "Silence is the most powerfull scream"


    "Ik ga gewoon voor het Minister van Toverkunst. Of een lullig baantje op het ministerie" zegt Timothy. Als hij Minister van Toverkunst zou worden hebben we wel een minister met een beetje humor.
    "Kunnen we niet een paar lesjes missen en wat leuks gaan doen?" dat is een aanlokkelijk idee maar we krijgen daardoor wel nog meer straf.
    "De laatste vier uur hebben we Arithmancy, Charms en een blok uur Defence Against the Dark Arts. Dat zouden we wel kunnen missen.." zeg ik met een geheimzinnig lachje. Vier uur vrije tijd waarin we alles kunnen doen wat we willen omdat bijna alle leraren les geven.


    -


    June Mercendes


    "Het lijkt me best wel leuk om Healer te worden." Zegt Lily. Ik knik even bedachtzaam. Dat lijkt me nou echt iets voor haar.
    "Ik ga gewoon voor het Minister van Toverkunst. Of een lullig baantje op het ministerie." Ik grinnik even bij Tommy's woorden. Dat hele toekomst gedoe vond ik een beetje te serieus, vooral omdat ik echt niet weet wat er later van mij moet worden. "Kunnen we niet een paar lesjes missen en wat leuks gaan doen?" Ik vindt het fijn als het onderwerp wordt veranderd, maar is dit niet alleen maar meer gevraag om nablijven?
    "De laatste vier uur hebben we Arithmancy, Charms en een blok uur Defence Against the Dark Arts. Dat zouden we wel kunnen missen.." Zegt Lily en ik kijk even bedenkelijk. Ik weet niet of dit wel een goed plan is.
    "Het lijkt me echt heerlijk om even die paar lessen te skippen, maar is dat wel echt zo handig, gezien we de komende tijd toch niets anders te doen hebben dan nablijven?" Ik heb niet echt heel veel zin om nog meer vrije tijd op te geven. En dit jaar heb ik eindelijk besloten om iets meer voor school te gaan doen en aangezien ik al weet dat History of magic hem niet echt gaat worden omdat ik me daar zo vroeg op de ochtend niet op kan concentreren, weet ik niet of het zo'n goed begin van het schooljaar zal zijn als ik die laatste uren niet ga volgen.


    She was always looking for more..

    Phoebe Dana Jacksons


    Even zit ik in dromeland voor me uit te staren. Ik let niet bepaald op wat er gezegt word en doe af en toe een hap van mijn broodje in mijn mond. Als ik dan weer terug op aarde kom hoor ik Lily vragen wat we allemaal willen na school. June zegt dat ze geen idee heeft, terwijl Lily zelf verteld dat ze wel Healer wil worden. Vervolgens komt Tommy met dat hij op het ministerie wil werken. Ik grinnik zacht.
    Wat wil ik worden...? Ik haal mijn schouders op.
    "Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit over nagedacht." Zeg ik dan tegen Lily en de rest.
    Dan gaat het gesprek over naar een paar lessen missen. Ik lach zachtjes. Ze stellen voor om de laatste uren te missen.
    "Zoals June zegt, is het wel slim? Aangezien de meesten al straf hebben vpbij Jones en Kjellberg" zeg ik dan. Het lijkt me niet bepaald handig, de meesten hebben al straf encde straf die op spijbelen staat is niet bepaald mild ofzo..

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 20:18 ]


    Little do you know

    Eva Katherine Adams
    "I learned that you can keep going, long after you think you can't"


    Langzaam open ik mijn ogen en laat ze even aan het felle ochtend licht wennen. Ik ben tot laat gisteren avond bezig geweest met de lessen voorbereiden. Meestal doe ik dat lang van te voren maar ik kan niet ontkennen dat ik na de vakantie ook nog een beetje op gang moet komen. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het al bijna tijd is om te ontbijten. Snel trek ik mijn kleren aan, gelukkig hebben leraren geen bepaalde kledingvoorschriften waar ze zich aan moeten houden. Snel pak ik mijn tas met spullen en loop richting de Great Hall. De gangen van de school lijken inmiddels al bezaait te zijn met leerlingen. De meeste kijken nog slaperig uit hun ogen en lopen ook richting de Great Hall. Wanneer ik binnen kom zie ik dat er al redelijk veel leerlingen aan het ontbijten zijn. Ik werp een blik op de lerarentafel en zie dat daar ook al aardig wat collega's zitten. Snel loop ik erheen en ga ik zitten.
    "Goedemorgen" zeg ik tegen Mary die naast me zit. Ik pak de kan waar koffie in zit en schenk een grote kop koffie in. Ik zou echt geen ochtend zonder koffie kunnen. Ik laat mijn blik langzaam over de zaal glijden en zie een groepje eerste jaars zitten die zoals altijd barsten van de energie.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Het ging vooral over het feit dat we geen vrije tijd meer gaan hebben het komende jaar.." Reageert Lily op mijn vraag. Vervolgens praat ze door en komt Stuart ook bij ons zitten. "Zeg.. Hebben jullie er al over na gedacht wat jullie na school willen gaan doen? Als we klaar zijn bedoel ik" Ik denk even na over de vraag maar June is mij voor en antwoord eerder. "Ik heb echt absoluut geen idee." Ik lach kort, June is impulsief. Ze weet nooit wat ze wil doen. "Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit over nagedacht.." zeg Phoebe met een klein stemmetje, waarna ik naar haar grijns. Ik van nog op dat Lily healer wil worden. Daarna stelt Lily voor om de laatste vier uur te spijbelen. "Is goed. Maar we hebben inderdaad al wel veel straf en daar komt nog best wat bij. " Ik grijns. "Maar, ik sla spijbelen natuurlijk niet af. Ik kan toch niks over gisteren vertellen in de les, met de kans dat iedereen ons afluistert."


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale
    "Alive or just breathing?"


    "Het lijkt me echt heerlijk om even die paar lessen te skippen, maar is dat wel echt zo handig, gezien we de komende tijd toch niets anders te doen hebben dan nablijven?" zegt June en ik weet dat ze gelijk heeft maar zoveel erger kan ons strafwerk toch ook niet worden.
    "Zoals June zegt, is het wel slim? Aangezien de meesten al straf hebben bij Jones en Kjellberg?" voegt Phoebe eraan toe.
    "Is goed. Maar we hebben inderdaad al wel veel straf en daar komt nog best wat bij" Silena grijnst even.
    "Maar, ik sla spijbelen natuurlijk niet af. Ik kan toch niks over gisteren vertellen in de les, met de kans dat iedereen ons afluistert?" vervolgt ze. Op dat moment voel ik dat er iets op mijn schouder land en ik zie dat het Faith is, mijn uil. Ik zie dat ze een brief aan haar poot heeft en ik maak hem snel los. De envelop scheur ik open en ik herken gelijk het handschrift van mijn vader. Aandachtig lees ik de brief door, het gaat vooral over het feit dat ik in de eerste week al straf heb gekregen. Niet hoe mijn eerste week is gegaan, of ik blij ben om mijn vrienden weer te zien. Ze zien alleen maar de minder goede dingen in me. Ik ben een teleurstelling voor ze.


    -

    Max Veran Phubar


    'Zeg... hebben jullie er al over na gedacht wat julie na school willen gaan doen? Als we klaar zijn bedoel ik,' zegt Stuart.
    'Ik heb absoluut geen idee,' zegt June, grinnikend. June is niet echt het type dat haar hele toekomst stap voor stap wilt uit stippelen.
    'Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit over nagedacht...' is Phoebe's bijdrage.
    'Het lijkt me best wel leuk om Healer te worden,' zegt Lily. Daar denk ik even over na. Het is wel iets voor Lily, denk ik. Ze is er slim genoeg voor.
    Ondertussen heb ik geen idee wat ik later wil worden. Nog nooit echt over na gedacht, ook al hoef ik nog maar een paar jaar. Ik zie wel; eigenlijk heb ik er bewust nog niet serieus over nagedacht, wat deels komt door Silena. Ik weet niet hoe het zal zijn tussen ons na school, maar wat mij betreft blijven we altijd bij elkaar. En dus ben ik bang om iets te willen doen wat helemaal niet overeen komt met haar plannen.
    'Maar, ik sla spijbelen natuurlijk niet af. Ik kan toch niks over gisteren vertellen in de les, met de kans dat iedereen ons afluistert,' zegt Silena ineens. Spijbelen? Eerlijk gezegd boeit het mij niet of naar de les gaan, of niet. Als er een goede reden is om niet naar de les te hoeven, then I'm all ears.
    Op het moment dat ik mijn mond open doe om mijn mening te geven, klinkt het geluid van de uilen die binnenstromen. Mijn ogen zoeken automatisch naar Silena. Niet Silena, maar mijn uil die ik Silena heb genoemd. Het is af en toe een beetje verwarrend.
    En ja hoor, Silena vliegt door de ruimte naar me toe, en land op mijn schouder. Ze is pikzwart, net als Silena's haar. Silena -de uil- pikt aan mijn oor en steekt haar poot uit, waar een brief aan vast zit.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 17:04 ]


    “A queen will always turn pain into power.”