• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know

    Mary Shana Woodsen || Professor Woodsen


    Ik kijk voor me uit terwijl ik mijn ontbijt opeet. De leerlingen lijken altijd zo vrolijk in de ochtend, ondanks dat het maandag is en dat de lessen zo beginnen. Natuurlijk zijn er ook leerlingen bij die er wat knorrig bij zitten vanwege een ochtendhumeur maar dat terzijde. Ik vind het leuk dat het zelfs rond dit tijdstip al zo druk kan zijn hier...
    Dan komt Eva na een tijdje naast me zitten. Ze zegt me gedag en ik glimlach naar haar.
    "Goeiemorgen" zeg ik vrolijk "Lekker geslapen?" vraag ik haar vervolgens. Dan neem ik weer een hap van mijn broodje en een slok van mijn sinaasappelsap.


    Little do you know

    Jade Ira Phernon || The New Girl || Outfit


    Om het school uniform een beetje een eigen draai te geven trek ik mijn favoriete hakken aan.Dan snel ik de badkamer in om mijn haar en make-up te doen. Hou het simpel, gewoon mijn haar los en een beetje oogpotlood en mascara.
    Als ik klaar ben met alles loop ik de kamer uit, richting de uitgang van de common room en naar de trappen. Eenmaal beneden bij de great hall blijf ik in de grote deuropening staan. Een zucht rolt over mijn lippen en een frons siert mijn voorhoord. Waar zal ik gaan zitten? Ik heb mijn tijd in het weekend meer besteed aan mezelf rondleiden dan aan mensen ontmoeten...
    Even kijk ik de zaal rond, kijkend of ik misschien een bekend gezicht tegen kom. Ik heb geen zin om alleen te ontbijten. Dan zie ik Robin zitten, het ziet er naar uit dat hij alleen is dus besluit ik gewoon bij hem te gaan zitten.
    Met een rustige pas loop ik zijn kant op en ga ik tegenover hem zitten waarna ik mijn tas bij mijn voeten neer zet.
    "Goeiemorgen sleepy" zeg ik met een grinnik als ik merk dat hij er best moe uit ziet. Zal wel liggen aan het feit dat we zo vroeg uit bed moeten voor dat ontbijt.


    Little do you know


    Robin McAdair
    "Goeiemorgen sleepy" hoor ik een stem achter me. Aangezien er niet echt mensen verder binnen gehoorsafstand zijn, neem ik aan dat het tegen mij bedoeld is en ik brom wat terug. Met wat fantasie is daar vast goedemorgen uit op te maken. Oké, met heel veel fantasie.
    Als ik geen voetstappen van mij vandaan hoor, til ik mijn hoofd op en zie dat Jade bij me is gaan zitten.
    "Oh hoi, ik had niet door dat jij het was" zeg ik half verontschuldigend terwijl ik wat rechterop ga zitten in een poging er wakkerder uit te zien.
    Ik gaap. "Het is zo vroeg! Zou het denk je opvallen als ik zo eerst nog een paar uur ga slapen in plaats van naar de les?"


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Eva Katherine Adams
    "I learned that you can keep going, long after you think you can't"


    "Goeiemorgen" zegt Mary met een glimlach.
    "Lekker geslapen?" voegt ze eraan toe terwijl ze een hap van haar broodje en een slok van haar glas sinaasappel sap neemt. Zelf neem ik ook een slokje koffie en warm mijn handen op door ze rond de beker te slaan.
    "Heerlijk" zeg ik met een glimlach.
    "Jij ook?" ik kijk naar het broodje in Mary's hand. Ik eet 's ochtends nooit. Ik weet niet waarom maar als ik 's ochtends ook maar ergens een hap van neem word ik misselijk. Ik kijk even naar Mary die vrolijk naar de leerlingen kijkt. Ze lijkt echt te genieten van de kinderen en van lesgeven.


    -

    Jade Ira Phernon || The New Girl || Outfit


    Als ik Robin begroet bromt hij wat terug, echter kan ik er niet heel veel van maken. Pas als hij op kijkt en ziet dat ik het ben verandert zijn houding.
    "Oh hoi, ik had niet door dat jij het was" zegt hij nadat hij op keek. Ik grinnik zacht.
    "Achja, je bent geen ochtendpersoon, ik neem het je niet kwalijk" lach ik zachtjes. Mijn ogen bekijken de tafel, broodjes.. broodjes.. cornflakes.. muesli. Found it. Ik pak een schaal met muesli en doe het in een kommetje waarna ik er nog yoghurt en een hele hoop suiker bij doe. Vervolgens pak ik een lepel en begin aan mijn ontbijt. Elke ochtend neem ik iets anders, ik hou niet van twee of meer dagen hetzelfde te moeten eten.. ookal is het ontbijt. Het is gewoon zo lekker niet.


    Little do you know


    Robin McAdair
    Jade lacht zacht. "Achja, je bent geen ochtendpersoon, ik neem het je niet kwalijk."
    Wow, hoe zou ze dat nou gezien hebben? Ik verberg toch perfect mijn haat voor ochtenden? Ik spreek het maar niet uit want in mijn hoofd klinkt het al zo sarcastisch als het ook eigenlijk bedoeld is en als ik het uitspreek klinkt het waarschijnlijk alleen maar dom.
    "Nee hoor, ik houd heel veel van ochtenden. Vooral als ik ze in mijn bed mag doorbrengen. Dan zijn we echt beste vrienden." Ik lach en pak nog een boterham waar ik zonder te kijken iets op smeer. Pas als ik een hap heb genomen kom ik erachter dat ik yoghurt op mn boterham heb gedaan. Zo onopvallend mogelijk leg ik hen weer weg terwijl ik een manier zoek om de boterham kwijt te raken.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Silena Zoë Paetrix
    De uilen komen binnen en Max en Lily halen snel brieven van hun uil af. Ik glimlach en eet nog een boterham. Het is even stil en ik kijk om me heen. De eetzaal is al erg vol en ik zie al een redelijk aantal leraren zitten. Ik glimlach en kijk naar ons groepje. Mijn vrienden zijn echt de beste. Ik hou van ze. Ondertussen smeer ik een aantal boterhammen en pak ik ook nog wat ei en bacon. Ik pak een boterhamzakje uit mijn tas en stop alles in meerdere zakjes. Zo, heb ik eten voor tussendoor. Ik pak nog een appel en eet die langzaam op.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.
    "Alive or just breathing?"


    Ik kijk naar Max die zijn brief ook van zijn uil af haalt. Hij heeft zijn uil Silena genoemd, zo schattig. Even denk ik aan morgen, aan Lewis. We hebben afgesproken tijdens het vijfde uur, dan hebben we gelijk de lunch erbij. Ik heb het nog aan niemand verteld en even kijk ik naar June die vrolijk zit te eten. Zou ik het haar niet moeten vertellen? Vriendinnen vertellen elkaar toch alles? Ik pak snel nog een bosbessen muffin, ik nam er een op mijn eerste dag en nu heb ik eigenlijk een verslaving. Ik neem nog een grote slok van mijn koffie en voel hoe het de binnenkant van mijn lichaam helemaal opwarmt. Ik kijk naar Silena die wat brood in meerdere zakjes doet, dat doe ze best vaak en is erg slim van haar. Zelf heb ik eigenlijk genoeg aan wat ik eet tijdens de maaltijden. Ik wil kijken hoe laat het is maar besef dat ik geen klok of horloge bij me heb.
    "Silien? Weet jij hoelaat het is?" vraag ik aan Silena terwijl ik een stukje muffin in mijn mond stop.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Silien? Weet jij hoe laat het is?" vraagt Lily net op het moment dat ik mijn appel op heb. Zo als altijd heb ik weer eens veel te snel gegeten. Ik zucht en neem een slok thee voordat ik Lily beantwoordt. "Eh.." twijfelend neem ik nog een slok van mijn warme thee. Echt, ik hou van thee. "Eigenlijk heb ik echt geen idee" zeg ik met een glimlach. Nooit heb ik de tijd goed. Ik weet echt nooit wanneer het hoe laat is. Ik weet het alleen wanneer het etenstijd is. Maar daar houdt het dan zo'n beetje bij op. "Ik denk dat we zo naar de lessen moeten?" ik haal mijn schouders hierbij op. Sommige leerlingen zie ik nog gewoon rustig eten, maar ik zie vele eerstejaars al weglopen en zie ook al een aantal leraren op staan.


    take me back to the basics and the simple life

    Max Veran Phubar


    Ik maak de brief open; hij is van een vriend van mij. Hij zit op Durmstrang, en ik ken hem door vakantie. Dat was jaren geleden, en sindsdien hebben we vaak afgesproken in de vakantie en schrijven we nog vaak.
    Maxxie, staat er in de brief.
    Hoe gaat 't? Eerste week op school een beetje overleefd?
    Moet je luisteren. Ik wordt misschien weer geschorst -alleen maar een toilet opgeblazen maar oké- maar dat is dan de 9e keer in mijn schooltijd. Ze denken eraan om me over te plaatsen. Naar Oxford.
    Maakt mij niet zo uit, dan zie ik jou weer wat vaker ;D en het is toch minder streng op Oxford.
    Maar dat ligt allemaal nog lang niet vast. Zo een gassie -een braaf lief nerdje- wil graag overgeplaatst worden naar Oxford, omdat Durmstrang niet genoeg uitdaging biedt ofzo. En die mensen op Oxford willen maar één iemand aannemen, en ze hebben hem wss veel liever...
    Maar goed, ik ga weer. Zie je, Maxxie
    Brad.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2014 - 21:06 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale.
    "Alive or just breathing?"


    "Eh.." zegt Silena en ze neemt nog even snel een slok van haar thee.
    "Eigenlijk heb ik echt geen idee" zegt ze met een glimlach, ik had eigenlijk ook niet van Silien verwacht dat ze het zou weten. Zij weet de tijd altijd even slecht als ik.
    "Ik denk dat we zo naar de lessen moeten?" Ze haalt haar schouders op en ik kijk even om me heen. Er maken al een aantal mensen aanstalten om te vertrekken, ik prop het laatste stukje muffin in mijn mond.
    "Laten we dan maar gaan" zeg ik maar het klinkt meer als 'Latwehn mwe dwan mor gann'. Ik neem nog een grote slok koffie.
    "Kunnen we gelijk onze gemiste slaapuren in halen bij History of Magic" grijns ik brutaal.


    -

    Jade Ira Phernon || The New Girl || Outfit


    Robin verteld me hoe hij wel van ochtenden houd maar alleen als hij die in zijn bed mag doorbrengen.
    "Dat heb ik nou ook, alleen word ik niet knorrig ofzo als ik vroeg uit bed moet"
    Als ik zie hoe Robin zijn brood smeert met yoghurt probeer ik niet in de lach te schieten. Pas wanneer hij eem hap genomen heeft em het broodje awkward weglegt schiet ik in de lach waardoor mijn muesli en yoghurt bijna mijn mond uit vliegt de tafel over, wat ik , et moeite probeer te voorkomen.


    Let niet op de spelfouten, typen op me tablet is irritant xd


    Little do you know

    Het is bijna kwart over 8, tijd voor de lessen dus. (:


    Little do you know


    June Mercendes


    Het gesprek over het spijbelen vervaagd een beetje en gelukkig is Phoebe het met mij eens. Ik hoop alleen niet dat het onderwerp nog terug komt. Zodra het eenmaal op de planning staat is het voor mij moeilijk te weerstaan om die lessen over te slaan. Ik wil gewoon niet de spelbreker zijn die zich netjes gedraagt of de enige van mijn vrienden die naar de lessen gaat. Zo ben ik ook nooit geweest en ben ik ook eigenlijk niet. Ik wilde dit jaar alleen beter gaan presteren. Ik wordt uit mijn gedachten gehaald als de uilen binnenkomen. Voor mij is er geen brief, voor mij is er nooit een brief. Niet dat ik dat erg vindt, al mijn vrienden heb ik hier aan deze tafel. Ondertussen vraagt Lily aan Silena hoe laat het is, waar ze geen antwoord op heeft. Ook ik heb geen idee.
    "Ik denk dat we zo naar de lessen moeten?" Zegt ze uiteindelijk maar. Lily zegt er iets onverstaanbaars op terug waar ik om moet lachen. Langzamerhand staan we allemaal een soort van op en ik pak op het laatste moment nog een appel die ik onderweg op kan eten.
    "Kunnen we gelijk onze gemiste slaapuren in halen bij History of Magic" Zegt Lily waar ik op glimlach. Misschien gebeurt dat nog ook. Ik kan nu dan wel klaarwakker zijn, als ik eenmaal in die les zit is het een heel ander verhaal.
    "Wie weet. Ik hoop alleen dat Morrison het niet merkt." Zeg ik erop terug terwijl we weglopen van het ontbijt. Ik neem nog een hap in mijn appel, wetend dat zodra ik hem opheb ik weer honger zal hebben.


    She was always looking for more..

    Max Veran Phubar


    Zodra ik klaar ben met lezen van de brief, begin ik te grijnzen. Het zou leuk zijn als Brad ook op Oxford zou komen.
    Om me heen staat iedereen zo een beetje op.
    'Kunnen we gelijk onze gemiste slaapuren in halen bij History of Magic,' zegt Lily. Dat zou lekker zijn.
    'Wie weet. Ik hoop alleen dat Morrison het niet merkt,' zegt June.
    Ik ga naast Silena lopen. 'Raad eens? Brad komt misschien naar Oxford.'
    Silena kent hem ook, aangezien Brad een keer op verassingsbezoek was, toen Silena bij mij thuis was.


    “A queen will always turn pain into power.”