• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    Timothy "Tommy" Cleaver


    Lily gaat een dappere doen om haar boeken te halen. Maar wanneer Max naast me komt zitten, ben ik daar al snel van afgeleid. Meteen staat er een glimlach op mijn gezicht. "Gelukkig goed gezelschap waar ik niet voor hoef om te draaien. Morrison slacht me levend als hij me zo ziet zitten." Ik kijk naar Max en grijns. Er moet toch iets zijn om deze les wat leuker te maken? In tegenstelling tot het vrolijke gevoel wat ik heb - of denk te hebben - doe ik de tik, die ik altijd doe als ik opgejaagd of nerveus ben. Mijn been stuitert op en neer en met mijn vingers tik ik constant op de tafel. Ik heb geen idee hoe het kan, maar iets in me wil hier weg en snel.
    Vanuit mijn ooghoeken kijk ik naar buiten. Wat eerstejaars die het eerste uur vrij hebben vliegen rond op hun bezemsteel en op een of andere manier maakt het me nerveus. Stel je voor dat er iets gebeurt.
    Ik besluit me niet langer te focussen op mijn interne gezeik en richt me op Max, June en Silena. "Waar hebben we het überhaupt nu over? De laatste lessen zijn een beetje aan me voorbij gegaan?" Ik lach een beetje nerveus, mede dankzij het feit dat Morrison altijd de mensen eruit weet te pikken die niet opletten.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Max Veran Phubar


    'Gelukkig goed gezelschap waar ik niet voor hoef om te draaien. Morrison slacht me levend als hij me zo ziet zitten,' zegt Tommy tegen me, met een grijns op zijn gezicht. Als Tommy lacht, kan je het niet helpen om ook vrolijk te zijn. Het is aanstekelijk.
    Maar hij lijkt niet echt vrolijk, aangezien hij druk bezig is met De Tik. De Tik is wat Tommy doet als hij nerveus is. Dan tikt hij met zijn vingers op tafel en wipt met zijn been. Hij werpt een blik naar buiten, waar een paar eerstjejaars rondvliegen. Wat het ook is met Tommy en Quidditch, het is niet goed.
    Maar Tommy draait zich alweer om naar mij, en grinnikt alweer. 'Waar hebben we het überhaupt nu over? De laatste lessen zijn een beetje aan me voorbij gegaan?' zegt Tommy.
    'Dat probleem heb ik dus ook...' zucht ik, waarna mijn aandacht gaat naar June en SIlena. Misschien dat zij hebben opgelet? Maar de hoop is laag, hun kennende.
    Nog geen seconde later komt Lily binnenstormen. 'Gelukt,' zegt ze.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 17:11 ]


    “A queen will always turn pain into power.”


    June Mercendes


    "Ik zit in mijn maandelijkse periode, u weet wel.." Antwoord Lily tegen Morrison en ik moet moeite doen om niet te lachen. Ze geeft gewoon echt niet op, wat ik juist zo leuk aan haar vindt.
    "Ja, ja.. ga maar" Antwoord hij een beetje ongemakkelijk. Als Lily het lokaal uitloopt wil ik haar eigenlijk zeggen over dat het gelukt is, maar dat zou niet echt handig zijn momenteel, dus blijf ik maar stil zitten, of in elk geval stil genoeg denk ik. Ik ben niet echt geweldig in stilzitten.
    "Gelukt." Klinkt het dan opeens als Lily er weer bij gaat zitten. Ik glimlach naar haar en steek mijn duim op. Daarna leun ik een beetje achterover. Het zou vast niet zo lang meer duren voordat de les begint. Het duurt dan ook niet lang meer voordat ik in mijn trans zit en eigenlijk verder nergens over na denk. Ik hoor dan ook helemaal niet wat er wordt gezegd en ik verveel me dood. Ik kijk dan ook op als ik een andere stem hoor dan die van Morrison.
    "Gelukkig goed gezelschap waar ik niet voor hoef om te draaien. Morrison slacht me levend als hij me zo ziet zitten." Zegt Tommy en ik voel me alleen al goed om even iets anders te horen dan de saaie professor. "Waar hebben we het überhaupt nu over? De laatste lessen zijn een beetje aan me voorbij gegaan?" Vervolgd hij.
    "Dat probleem heb ik dus ook..." Geeft Max als antwoord en ik zucht even zacht.
    "Ik heb werkelijk geen idee." Antwoord ik verveeld, waarna ik met mijn hoofd op de tafel leun. Ik ben echt ontzettend moe, maar ik kan nu echt niet in slaap vallen dus probeer ik mijn ogen met moeite open te houden. Ik heb geen idee hoe lang ik dat ga volhouden.


    She was always looking for more..

    Jade Ira Phernon || The New Girl || Outfit


    Als Robin zegt dat hij niet knorrig maar ontezettend chagrijnig word wan ochtenden lach ik.
    "Achja, dat kan natuurlijk ook"
    De zaal stroomt langzaam leeg en het eten verdwijnt van tafel -gelukkig heb ik dit keer mijn maag vol- Het is denk ik tijd om naar de les te gaan, ik heb de boeken voor tot de eerste pauze al bij me dus hoef ik me niet te haasten, daar heb ik dan ook geen zin in. Robin ziet eruit alsof hij ook nog niet van plan is naar de les te gaan en ik grinnik.
    "Welke straf stond er ook alweer op spijbelen?" vraag ik dan aan Robin "Is het - het waard?" vervolg ik grinnikend.


    Little do you know


    Robin McAdair
    "Welke straf stond er ook alweer op spijbelen?" vraagt Jade me. "Is het - het waard?"
    "Dat is aan de leraren" antwoord ik. "Zij bedenken hoe erg het is dat je hun les mist. De meeste leraren vinden hun vak het allerbelangrijkste dus de straffen zijn meestal best groot. Maar voor History of Magic is het het echt waard. Wat een verschrikkelijk vak is dat toch." Spijbelen trekt me wel erg aan. Ik heb al die stof toch al gehad en het wordt er echt niet leuker op als je het een tweede keer moet hebben. "Morrison kennende wordt het wel een grote straf. Ik zweer je, die man mag mij niet." Oké, dat is misschien ook wel mijn schuld, maar waarom zou je opletten tijdens de les als je ook nog even kan slapen? Ik ben vorig jaar tenminste alle lessen aanwezig geweest, dat vind ik al heel wat. Nou oké, bijna alle lessen.

    Er staat in de regels niks over spijbelen


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    America Gaia Lazar
    geen foto, lukt niet met mn mobiel


    Iedereen staat op en loopt naar het goede lokaal. Ik pak mijn agenda uit mijn tas en kijk snel wat ik heb.
    Op mijn rooster staat Arithmancy en snel loop ik naar het goede lokaal.
    Professor Olson is al in het lokaal, maar verder ben ik één van de eersten.
    Ik kies een plaatsje redelijk vooraan en pak mijn boeken.
    Omdat er verder nog weinig andere leerlingen zijn, begin ik vast een paar opdrachten te maken.
    Ik blijf ondertussen wel een beetje opletten en zie Phoebe het lokaal binnen stappen.
    "Phoebe, hiero", zeg ik.


    be gay do crimes

    Phoebe Dana Jacksons


    Een zucht rolt over mijn lippen als iedereen op staat en er vandoor gaat, as usual werd ik niet bepaalt in de gesprekken betrokken. Eigenlijk kan ik beter alleen zitten volgens mij. Of alleen met America. Alleen word zij wel betrokken met de rest.. volgens mij zijn ze ook ergens mee bezig ofzo, alleen weet ik er niks van af. Alleen dat ze af en toe verdwijnen met zijn allen en dan weer vrolijk smoezend terug komen.
    Uiteindelijk sta ik ook maar op en loop naar de les. Arithmancy, een rot vak want ik snap er niks van.
    Als ik het lokaal binnen loop hoor ik iemand mijn naam roepen, America. Een glimlach siert mijn lippen en ik ga naast haar zitten. Tenminste iemand die me ziet.


    Little do you know


    Timothy "Tommy" Cleaver


    'Dat probleem heb ik dus ook...' Ook Max zucht diep en ergens stelt het me gerust dat ik niet de enige ben die met één groot vraagteken in deze les zit. Ik open mijn boek willekeurig ergens om een wat actievere houding aan te nemen. Maar ik draai me meteen weer om, wat het idee verpest. Ach, beter iets dan niets.
    Dan komt Lily snel binnengelopen. 'Gelukt,' zegt ze, terwijl ze zich weer op haar stoel laat vallen. Ik lach even. Ook zij is nu klaar voor een marteluurtje.
    "Ik heb werkelijk geen idee." reageert June ook. Even grijns ik. Aan het begin van het jaar vertelde ze mij dat ze dit jaar écht ging opletten, maar blijkbaar is dat nu al niet gelukt. Helaas, anders haddden wij nog een korte uitleg kunnen krijgen om nog iets mee te kunnen doen.
    Verveeld kijk ik om me heen. "Je zou toch denken dat we hier leren toveren en andere nuttige dingen en niet de ellendige geschiedenis. Kunnen twee mensen niet een tovenaarsduel naspelen ofzo? Iets beters dan dit!" Erg subtiel ben ik niet, maar ieder zo zijn ding. Morrison kijkt me waarschuwend aan. Hij heeft het gehoord.
    Ik kijk naar de mensen achter me, terwijl ik mijn stropdas wat losser doet. Het is vrij warm en ik haat dat ding überhaupt. "Iemand nog leuke ideeën voor vanmiddag zodat we ergens naar uit kunnen kijken?"


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Silena Zoë Paetrix
    De afgelopen paar minuten heb ik me niet echt in het gesprek bemoeit. Lily is haar boek gaan halen en Tommy vraagt waar we het over hebben en of iemand iets weet om vanmiddag te doen. "Volgensmij zijn we bij die oorlog tussen Voldemort en Harry ofzo. Zal wel." even ben ik stil. Mijn stem veranderd in een fluistertoon en ik leun ietsjes voorover, zodat ook Tommy en Max het goed kunnen horen. "Ik moet vanmiddag sowieso nog vertellen hoe het gister gelopen is, en dan moeten we ook even taken verdelen en kleding passen?"

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 16:15 ]


    take me back to the basics and the simple life


    June Mercendes


    Zo te horen heeft niemand van ons een duidelijk idee over wat er wat verteld. Ik zucht zachtjes. Enkel Silena oppert de oorlog over Voldemort en Harry, al klinkt dat ook niet echt ongelofelijk overtuigend.
    "Je zou toch denken dat we hier leren toveren en andere nuttige dingen en niet de ellendige geschiedenis. Kunnen twee mensen niet een tovenaarsduel naspelen ofzo? Iets beters dan dit!" Zegt Tommy een tikkeltje te luid.
    "Als we het toch over Voldemort en Harry hebben mag jij Voldemort zijn. Met kostuum en al." Zeg ik daarop tegen hem. Van in hoeverre ik me ooit in het onderwerp heb verdiept, weet ik dat hij niet bepaald de schoonheidsprijs zou winnen.
    "Iemand nog leuke ideeën voor vanmiddag zodat we ergens naar uit kunnen kijken?" Vraagt Tommy weer. Eer het middag is lijkt het nog eeuwig te duren. Voordat ik iets kan verzinnen zegt Silena al iets op een zachte toon. Ik moet goed luisteren om het te kunnen verstaan.
    "Ik moet vanmiddag sowieso nog vertellen hoe het gister gelopen is, en dan moeten we ook even taken verdelen en kleding passen?" Oké, ik ben wel erg benieuwd naar wat er gister is gebeurd. Ik kan nooit te lang in spanning leven en in dit geval al helemaal niet. We moeten echt een redelijke hoeveelheid tijd steken in dit plan voordat het een kans van slagen heeft. Taken verdelen is dan ook een goed plan, lijkt mij. Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar wie Kjellberg gaat worden. Mij maakt het echt niet uit, iedereen behalve mezelf en vooral niet Tommy, gezien wat het plan anders voor hem in petto heeft.
    "Ik ben helemaal voor, alleen hadden wij allen geen afspraak vanmiddag met de lieftallige professor Jones?" Zeg ik met tegenzin. Dat hele plan uitzoeken is duizend keer beter dan bij Jones zijn. Ik haat hem alleen maar nog meer als ik bedenk dat hij ons hele plan in het water kan gaan gooien met zijn nablijfwerk. Hoe moeten we alles nou ooit optijd voor elkaar krijgen als we er geen tijd voor hebben en ook nog eens huiswerk moeten maken, waar we ook al geen tijd voor hebben. Oftewel, geweldig vooruitzicht.


    She was always looking for more..


    America Gaia Lazar


    Phoebe omt nast me zitten en ik buig iets naar haar to.
    "Heeft Selina het plan al verteld?", fluister ik haar toe.
    Als ik zie dat de leraar kijkt ga ik snel weer normaal zitten.
    Ik pak mijn wand en begin mijn haar in random kleuren te veranderen.
    Na dit een paar keer gedaan te hebben, is mijn haar net een neon regenboog.
    Ik kijk Phoebe vragend aan als ze nog steeds geen antwoord geeft.


    be gay do crimes

    Lily Amanda Hale.
    "I love you. Never forget that. Never forget... me"


    "Ik heb werkelijk geen idee" hoor ik June zeggen. Ik heb geen idee waar ze het over hebben maar het klinkt als iets wat niet al te prettig is.
    "Je zou toch denken dat we hier leren toveren en andere nuttige dingen en niet de ellendige geschiedenis. Kunnen twee mensen niet een tovenaarsduel naspelen ofzo? Iets beters dan dit!" zegt Timothy iets te hard waardoor Morrison hem een waarschuwende blik toewerpt. Morrison is niet erg geduldig met mensen die niet goed opletten in zijn les, maar dan had hij maar een interessanter vaak moeten geven.
    "Iemand nog leuke ideeën voor vanmiddag zodat we ergens naar uit kunnen kijken?" voegt Timothy eraan toe.
    "Volgens mij zijn we bij die oorlog tussen Voldemort en Harry ofzo. Zal wel" zegt Silena en het komt me inderdaad vaag bekend voor.
    "Ik moet vanmiddag sowieso nog vertellen hoe het gister gelopen is, en dan moeten we ook even taken verdelen en kleding passen?" voegt ze er op een fluistertoon aan toe.
    "Ik ben helemaal voor, alleen hadden wij allen geen afspraak vanmiddag met de lieftallige professor Jones" zucht June.
    "Zou hij ons vergiftigen als we niet komen opdagen?" vraag ik aan niemand in het bijzonder.


    -


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Als we het toch over Voldemort en Harry hebben mag jij Voldemort zijn. Met kostuum en al." zegt June tegen me, waardoor ik moet lachen. Ondanks dat het niet lang geleden is en Voldemort een van de verschrikkelijkste figuren uit de geschiedenis, heeft zijn uiterlijk iets lachwekkends.
    "Persoonlijk hoop ik dat ik knapper ben dan dat," zeg ik met een ongemakkelijke grijns.
    "Ik moet vanmiddag sowieso nog vertellen hoe het gister gelopen is, en dan moeten we ook even taken verdelen en kleding passen?" Enthousiast knik ik. Het plan is geniaal en zal Kjellberg gekmaken. Iemand moet het doen en waarom wij niet? En ergens lijkt me ongelooflijk grappig om iedereen zo rond te zien lopen in dat verschrikkelijke schooluniform.
    "Ik ben helemaal voor, alleen hadden wij allen geen afspraak vanmiddag met de lieftallige professor Jones?" Meteen trek ik een gezicht. Jones.. Zuchtend knik ik, maar door Lily's opmerking kan ik wel weer grinniken. "Zou hij ons vergiftigen als we niet komen opdagen?" Ik lach en knik naar haar.
    "Volgens mij hebben we mazzel als het bij vergiftigen blijft. Trouwens, Silena. Misschien een idee: als je iets bent vergeten of niet kon krijgen, pak het uit Jones' voorraad. Je gooit er dan gewoon stof of water bij om het te verbergen. Tegen de tijd dat hij erachter komt, is de prank allang gelukt." Ik draai me volledig in en zet mijn ellebogen op June's tafel.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Silena Zoë Paetrix
    "Ik ben helemaal voor, alleen hadden wij allen geen afspraak vanmiddag met de lieftallige professor Jones?" Oh ja. shitzooi. Laten we behalve een Haat aan Kjellberg club ook een Haat aan Jones club oprichten. "Zou hij ons vergiftigen als we niet komen opdagen?" stelt Lily voor. "Volgens mij hebben we mazzel als het bij vergiftigen blijft. Trouwens, Silena. Misschien een idee: als je iets bent vergeten of niet kon krijgen, pak het uit Jones' voorraad. Je gooit er dan gewoon stof of water bij om het te verbergen. Tegen de tijd dat hij erachter komt, is de prank allang gelukt." Ik grijns. "Neh, dat ga ik niet og een keer wagen. Maar Jones kan een end oprotten. We moeten pas na het avondeten nablijven, ik ga dan ook mooi niet eerder komen."


    take me back to the basics and the simple life

    Max Veran Phubar


    'Je zou toch denken dat we hier leren toveren en andere nuttige dingen en niet de ellendige geschiedenis. Kunnen twee mensen niet een tovenaarsduel naspelen ofzo? Iets beters dan dit!' zegt Tommy. Jup, dat is waar. Het hele History of Magic slaat helemaal nergens op.
    'Als we het toch over Voldemort en Harry hebben mag jij Voldemort zijn. Met kostuum en al,' zegt June tegen Tommy. Iedereen begint te lachen; Voldemort was nou niet echt bepaald de knapste. Hij had volgens mijn niet eens een neus.
    'Persoonlijk hoop ik dat ik knapper ben dan dat,' merkt Tommy op. 'Iemand nog leuke ideeën voor vanmiddag zodat we ergens naar uit kunnen kijken?'
    'Ik moet vanmiddag sowieso nog vertellen hoe het gister gelopen is, en dan moeten we ook even taken verdelen en kleding passen?' fluistert Silena. Geen goed idee voor mij om Kjellberg te moeten spelen. Ik kan totaal niet acteren, dat wordt dan echt een ramp.
    'Ik ben helemaal voor, alleen hadden wij allen geen afspraak vanmiddag met de lieftallige professor Jones?' vraagt June. Shit, Jones is er ook nog.
    'Zou hij ons vergiftigen als we niet komen opdagen?' De rest lacht, maar ik niet. Jones zou het namelijk nog doen ook, dus het is niet zo heel grappig.
    'Volgens mij hebben we mazzel als het bij vergiftigen blijft. Trouwens, Silena. Misschien een idee: als je iets bent vergeten of niet kon krijgen, pak het uit Jones' voorraad. Je gooit er dan gewoon stof of water bij om het te verbergen. Tegen de tijd dat hij erachter komt, is de prank allang gelukt,' zegt Tommy, waarna hij zich helemaal omdraait, en nu June's tafel deelt. Ik doe hem na, en nu zit ik tegenover Silena.
    'Goeie,' zeg ik. 'Jammer dat Jones zijn voorraad met zijn leven bewaakt. Waarschijnlijk heeft hij spreuken enzo opgezet, zodat niemand kan inbreken. Trouwens, heeft iemand Mer en Phoebe nou al helemaal over het plan vertelt?'
    'Neh, dat ga ik niet og een keer wagen. Maar Jones kan een end oprotten. We moeten pas na het avondeten nablijven, ik ga dan ook mooi niet eerder komen,' vind Silena.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 18:33 ]


    “A queen will always turn pain into power.”