• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    June Mercendes


    "Persoonlijk hoop ik dat ik knapper ben dan dat," Zegt Tommy op mijn opmerking over Voldemort.
    "Gelukkig voor mij ben je dat wel." Geef ik als antwoord. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij er zo zou uitzien. Verder wacht ik af terwijl het onderwerp over gaat naar Jones die ons zou willen vergiftigen. Ik kijk toe hoe Tommy zich omdraait en op mijn tafel leunt. Even later doet Max hetzelfde bij Silena. Gelukkig voor hun staat Morrison net iets langdradigs op het bord te schrijven waardoor hij het niet ziet. Gelukkig zegt Silena dan dat we pas na het avondeten moeten nablijven, waarbij ik opgelucht ademhaal. Dat was ik even vergeten, maar dan houden we dus nog tijd genoeg over om het plan uit te werken. Dan vraagt Max of Mer en Phoebe het plan al hebben gehoord. Eigenlijk ben ik dat dan ook alweer vergeten, echt typisch iets voor mij. Vragend kijk ik Silena aan, hopend dat zij zo antwoord zal geven.
    "Weet ik eigenlijk niet. Mer toch sowieso wel, toch." Vraag ik met een onzekere toon in mijn stem. Dit soort dingen vergeet ik dan ook ongeveer altijd, waar ik later zelf weer raar van opkijk.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.
    "I love you. Never forget that. Never forget... me"


    "Volgens mij hebben we mazzel als het bij vergiftigen blijft" zegt Timothy lachend.
    "Trouwens, Silena. Misschien een idee: als je iets bent vergeten of niet kon krijgen, pak het uit Jones' voorraad. Je gooit er dan gewoon stof of water bij om het te verbergen. Tegen de tijd dat hij erachter komt, is de prank allang gelukt" ik denk eigenlijk dat het niet zo'n goed idee is als Silena opnieuw iets uit Jones' voorraad probeert te stelen.
    "Neh, dat ga ik niet nog een keer wagen. Maar Jones kan een end oprotten. We moeten pas na het avondeten nablijven, ik ga dan ook mooi niet eerder komen" Silena dacht blijkbaar precies hetzelfde als ik dacht.


    -

    Phoebe Dana Jacksons


    Als ik bij America kom zitten buigt ze iets naar me toe en vraagt ze iets over een plan. Ze kijkt op naar de leraar en gaat weer rechtop zitten. Ik pak een stuk papier en begin te schrijven: 'Watvoor plan?' ongezien schuif ik het naar haar toe.
    Terwijl ik wacht op het moment dat het papiertje weer op mijn tafel geschoven word kijk ik 'oplettend' naar professor Olsson. Echter let ik niet op. Ik denk na, over dat ik tegenwoordig nergens in betrokken word. Zelfs June heeft me niet ingelicht...
    Een zucht rolt over mijn lippen en ik rol met mijn ogen, beetje jammer dat mijn 'vrienden' ineens zo doen.


    Ik zal zo ook nog even een post met Jade schrijven x)


    Little do you know


    America Gaia Lazar


    Phoebe schuift een briefje op mijn tafel met de tekst Wat voor plan?
    Selina heeft het nog niet verteld dus. Ik hoor haar zuchten en bedenk me dat het waarschijnlijk lijkt dat we haar buitensluiten.
    Terwijl ik het plan opschrijf blijf ik op professor Olsson letten en ik doe alsof ik aantekeningen maak.
    Zodra ik het grootste deel op heb geschreven, fluister ik een spreuk waardoor, hopelijk, alleen Phoebe en ik de eigenlijke tekst kunnen lezen.
    Snel krabbel ik erbij dat het briefje er voor Olsson, als mijn spreuk heeft gewerkt, uitziet als aantekeningen.
    Daarna pak ik een blaadje en begin echte aantekeningen te maken.
    Van ons groepje ben ik volgensmij degene die het beste oplet tijdens de lessen.


    be gay do crimes


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Weet ik eigenlijk niet. Mer toch sowieso wel, toch." Ik knik instemmend met June. Ze heeft gelijk. Volgens mij was Mer erbij toen Jones pissig werd. Tevens was het zelfs de eerste keer dat ze straf heeft gekregen.
    "Neh, dat ga ik niet nog een keer wagen. Maar Jones kan een end oprotten. We moeten pas na het avondeten nablijven, ik ga dan ook mooi niet eerder komen" Opgelucht haal ik adem. Dan kan ik meteen na de lessen naar Kjellberg gaan en dan eten én daarna nog naar Jones. Het leven is een feest, maar nu zijn het de leraren die mijn slingers ophangen.
    Ongeduldig tik ik op de tafel van June. Dan richt ik me op Silena. "Wat had jij in gedachten als taakverdelen voor het plan?" Nieuwsgierig leun ik naar voren. Het plan klinkt zo geniaal dat ik met moeite kan wachten.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    Ik zie Tommy op mijn tafel tikken, waar ik dan ook goed naar kijk. Dat het getik op mijn tafel het interresantste is waar ik nu naar kan kijken, zegt al genoeg over de les. Volgende les ga ik echt wel wat meer opletten, maar daar heb ik nu even geen zin in. Nu is dat getik even wat interesanter. Nu is ongeveer alles interesanter. Maar ja, volgende les ga ik mijn best doen, of dat denk ik tenminste, hoop ik. Het zal wel, ik hoop in ieder geval dat deze les snel is afgelopen. Verder zie ik dan wel weer.
    "Wat had jij in gedachten als taakverdelen voor het plan?" Vraagt Tommy dan aan Silena. Even kijk ik op. Zelf ben ik er ook best wel benieuwd naar. Als we toch amper tijd hebben na school kunnen we dit beter in de les bespreken. Zeker als de les toch alles behalve interessant is.
    "Zullen we dan maar gelijk een vergadering houden over het plan? Het lijkt erop dat we hier toch niet veel beters te doen hebben." Voeg ik eraan toe. het zou helemaal goed uitkomen als Mer en Phoebe hier ook zouden zijn, maar het is dan ook moeilijk om ons allemaal bij elkaar te krijgen en ik heb ook niet echt het idee dat dat ooit gaat gebeuren, helaas. Dus in dat geval moeten we het maar doen met de mensen die we hebben.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 12:13 ]


    She was always looking for more..

    Max Veran Phubar


    'Wat had jij in gedachten als taakverdelen voor het plan?' vraagt Tommy, zijn blik gericht op Silena. Ik kijk ook op, wachtend op Silena. Hoe sneller het plan wordt uitgevoerd, hoe beter. Kjellberg irriteert me steeds een beetje meer. Ze mag wel een keer op haar plaats worden gezet.
    'Als ik Kjellberg maar niet hoef na te spelen,' zeg ik grinnikend. Iedereen weet dat ik niet kan acteren. Ik kan het gewoon niet. Dus geen goed idee voor mij om dat te doen. Dan weet iedereen meteen dat ik het ben, en de hele grap mislukt dan zo een beetje.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale.
    "I can't drown my demons, they know how to swim"


    "Wat had jij in gedachten als taakverdelen voor het plan?" vraagt Tommy die nieuwsgierig naar voren leunt.
    "Zullen we dan maar gelijk een vergadering houden over het plan? Het lijkt erop dat we hier toch niet veel beters te doen hebben" voegt June eraan toe.
    "Als ik Kjellberg maar niet hoef na te spelen" grinnikt Max.
    "Hoezo niet? Dan kan je eindelijk een keer zo knap als Kjellberg zijn" grijns ik naar hem. Het is niet zo'n goed idee als Max Kjellberg gaat naspelen. Ik wil niet vervelend zijn maar als hij het gaat proberen valt waarschijnlijk het hele plan in het water omdat hij niet de beste is in acteren en Kjellberg al helemaal niet na kan doen. Maar het is de vraag wie dat wel kan.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Wat had jij in gedachten als taakverdeling voor het plan?" Vraagt Tommy nieuwsgierig. Ik grinnik even en overweeg de risico's snel. We kunnen het er hier wel over hebben. "Zullen we dan maar gelijk een vergadering houden over het plan? Het lijkt erop dat we hier toch niet veel beters te doen hebben." zegt June. "Prima. Maar we moeten wel fluisteren. Ik heb er namelijk totaal geen zin in om ook bij Morrison na te moeten komen." reageer ik.
    "Als ik Kjellberg maar niet hoef na te spelen" grinnikt Max. Ik grijns en kijk hem schuin aan.
    "Hoezo niet? Dan kan je eindelijk een keer zo knap als Kjellberg zijn" Zegt Lily, de woorden wouden mijn mond ook net verlaten.
    "Oke. We moeten sowieso Phoebe zo het plan nog vertellen en hopen dat ze mee doet. Gister is het gelukt om alles te halen, inclusief kant en klare Polyjuice potion. Het enige wat we verder nog nodig hebben is een haar van Kjellberg." Ik bijt even op mijn lip. Dat gaat nog moeilijk worden. Een haar van haar hoofd af plukken. "Dan moeten we vanmiddag even alle kleding passen, en eventueel nog andere spullen halen. Als het niet past, of als je je er niet fijn bij voelt."

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 15:02 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Zullen we dan maar gelijk een vergadering houden over het plan? Het lijkt erop dat we hier toch niet veel beters te doen hebben." zegt June. Ik knik instemmend. Er is inderdaad weinig interessants te noemen aan deze les. Wanneer hij een vraag aan de klas stelt, draai ik me snel om en glimlach ik even schijnheilig naar hem, waarna ik weer terug omdraai.
    "Prima. Maar we moeten wel fluisteren. Ik heb er namelijk totaal geen zin in om ook bij Morrison na te moeten komen." zegt Silena. Even grinnik ik.
    "Dan zijn we wel echt dramatisch bezig voor een tweede week." Max zegt dat hij Kjellberg niet wil spelen en Lily zegt wat iedereen sarcastisch denkt. Ik lach. Max die Kjellberg speelt, wordt een grote ramp. Ik merk op dat June naar mijn getik kijkt en glimlach even naar haar. Dit weekend was het alsnog te druk om even een rustig moment te hebben, misschien dat we na de lessen er even tussenuit kunnen glippen.
    "Oke. We moeten sowieso Phoebe zo het plan nog vertellen en hopen dat ze mee doet. Gister is het gelukt om alles te halen, inclusief kant en klare Polyjuice potion. Het enige wat we verder nog nodig hebben is een haar van Kjellberg. Dan moeten we vanmiddag even alle kleding passen, en eventueel nog andere spullen halen. Als het niet past, of als je je er niet fijn bij voelt." Ik knik en kijk even naar iedereen.
    "Oké, maar nu de vraag der vragen: wie gaat Kjellberg zijn? Oftewel, wie imiteert haar het beste?" Ik grijns. Ergens hoop ik dat ik het niet ben, maar gelukkig heb ik een te lage stem voor Kjellberg.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Lily Amanda Hale.
    "I can't drown my demons, they know how to swim"


    "Oke. We moeten sowieso Phoebe zo het plan nog vertellen en hopen dat ze mee doet. Gister is het gelukt om alles te halen, inclusief kant en klare Polyjuice potion. Het enige wat we verder nog nodig hebben is een haar van Kjellberg" zegt Silena. Ik zie dat ze even op haar lip bijt en ik heb hetzelfde gevoel, hoe gaan we ooit een haar van Kjellberg te pakken zien te krijgen?
    "Dan moeten we vanmiddag even alle kleding passen, en eventueel nog andere spullen halen. Als het niet past, of als je je er niet fijn bij voelt" vervolgt ze.
    "Oké, maar nu de vraag der vragen: wie gaat Kjellberg zijn? Oftewel, wie imiteert haar het beste?" Dat is wel een goede vraag, ik denk niet dat iemand graag een paar uur als Kjellberg wilt rondlopen.
    "Jij sowieso niet Tommy, het spijt me maar jouw stem lijkt eerder op een van een aardappel dan op die van Kjellberg"


    -


    June Mercendes


    "Prima. Maar we moeten wel fluisteren. Ik heb er namelijk totaal geen zin in om ook bij Morrison na te moeten komen." Antwoord Silena. Ik zucht alleen al bij de gedachte eraan, maar ik weet ook dat Morrison vaak wel redelijk kan zijn als het erop aankomt.
    "Dan zijn we wel echt dramatisch bezig voor een tweede week." Zegt Tommy dan wat heel erg waar is. Ik merk dat hij naar mij glimlacht en ik glimlach terug.
    "Oke. We moeten sowieso Phoebe zo het plan nog vertellen en hopen dat ze mee doet. Gister is het gelukt om alles te halen, inclusief kant en klare Polyjuice potion. Het enige wat we verder nog nodig hebben is een haar van Kjellberg. Dan moeten we vanmiddag even alle kleding passen, en eventueel nog andere spullen halen. Als het niet past, of als je je er niet fijn bij voelt." O shit, denk ik. Ik was vergeten dat we Phoebe het plan nog niet hadden verteld. Gelijk voel ik me daar enorm rot door, dit weekend lijkt het wel alsof we haar buiten sluiten. En nog wel nu ze zo'n goede vriendin is. Het helpt dan ook niet echt dat we nu niet in hetzelfde lokaal zitten. Ik verwaarloos mijn vriendinnen niet graag en soms is het zo moeilijk om mijn tijd te kunnen verdelen. Ik wil meer tijd met Phoebe dus misschien moet ik een keer maar iets alleen met haar iets gaan doen of zo, maar tegerlijkertijd mis ik dan ook weer tijd die ik zou kunnen besteden met Tommy, wat ik ook niet leuk vindt. Gelukkig heb ik zaterdag een moment met hem gehad, hoe kort die dan ook mocht zijn. Zaterdag had ik ook even tijd met Lily gehad, waar ik ook blij om ben. Zondag was alleen veel te snel gegaan.
    "Oké, maar nu de vraag der vragen: wie gaat Kjellberg zijn? Oftewel, wie imiteert haar het beste?" Vraagt Tommy dan.Eerder had Max al gezegd dat hij dat ook niet zou doen. Het liefst zou ik Tommy ook gelijk vrij spreken, maar het lijkt me een beetje stom om dat te zeggen, maar gelukkig zegt Lily dat al.
    "Jij sowieso niet Tommy, het spijt me maar jouw stem lijkt eerder op een van een aardappel dan op die van Kjellberg" Ik knik.
    "Ja, inderdaad, dat gaat hem echt niet worden. Helaas." Zucht ik, al komen mijn woorden er een beetje vreemd uit. Het klinkt eerder als een opluchting. "En ik ook niet. Jullie weten dat ik slecht kan liegen." Zeg ik erachter aan. Het is nog waar ook, anders had mijn vorige zin vast beter geklonken.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 15:47 ]


    She was always looking for more..


    Silena Zoë Paetrix
    "Oké, maar nu de vraag der vragen: wie gaat Kjellberg zijn? Oftewel, wie imiteert haar het beste?" Vraagt Tommy dan. Max had al gezegd dat hij sowieso die rol niet zou willen vervullen. "Jij sowieso niet Tommy, het spijt me maar jouw stem lijkt eerder op een van een aardappel dan op die van Kjellberg" Hier zal ik Lily dan toch gelijk in geven. Tommy heeft nou namelijk niet echt een hoge stem.
    "Ja, inderdaad, dat gaat hem echt niet worden. Helaas." Zucht June, lichtelijke opluchting klinkt door. "En ik ook niet. Jullie weten dat ik slecht kan liegen." Voegt ze er nog aan toe. Ik denk even na. Als ik zelf Kjellberg zal moeten imiteren kan ik niks garanderen voor de rest van het plan, en liever heb ik die rol niet en wil ik dat Kjellberg weet dat wij een hekel aan haar hebben. Mer en Phoebe vallen eigenlijk ook al af. Ze zijn immers twee jaar jonger dan ons en zitten ook niet in onze klas. Misschien gemeen, maar het is nou eenmaal zo. "Lil?" vragend kijk ik haar aan. Lily zou in principe Kjellberg wel goed kunnen imiteren. Nu hopen dat Lily er mee toe stemt.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.
    "I can't drown my demons, they know how to swim"


    "Ja, inderdaad, dat gaat hem echt niet worden. Helaas" zegt June.
    "En ik ook niet. Jullie weten dat ik slecht kan liegen" voegt ze eraan toe.
    "Dat is waar, niet rot bedoeld maar dat gaat hem niet echt worden" zeg ik tegen haar. Wat ben ik toch weer goed in het subtiel brengen van feiten.
    "Lil?" vraagt Silena aan mij.
    "Tja.. het zou wel opzicht kunnen maar ik weet niet of ik hetzelfde als haar kan doen. Ik ben bang dat ik dan weer degene ben die het verpest" en dat meen ik echt. Ik ben bang dat mijn hersenen op het laatste moment besluiten dat ik niet kan liegen en dat ik het dan helemaal verpest.


    -


    June Mercendes


    Op deze manier blijven er niet veel mensen meer over. Even zucht ik een beetje. Het gaat al helemaal niet werken als niemand Kjellberg wil of kan spelen. Doei goed plan wat zo geweldig was. Ach ja, er moet toch wel iemand van ons zijn die ervoor geschikt is? We zijn met zoveel dat er toch wel iemand is die kan? Zelfs ik twijfel daar nu aan, terwijl ik alles altijd zo positief zie.
    "Dat is waar, niet rot bedoeld maar dat gaat hem niet echt worden" Zegt Lily tegen mij op het feit dat ik niet kan liegen.
    "Erg subtiel Lil." Zeg ik haar met een kleine glimlach.
    "Lil?" Vraagt Silena dan hoopvol. Ik kijk Lily net zo hoopvol aan.
    "Tja.. het zou wel opzicht kunnen maar ik weet niet of ik hetzelfde als haar kan doen. Ik ben bang dat ik dan weer degene ben die het verpest" Zegt ze dan. Ach, dat is al beter dan een nee.
    "Tuurlijk kan je dat Lil. Je bent vast supergoed. Reken maar dat jij beter Kjellberg kan zijn dan de orginele versie daarvan." Zeg ik haar. Alsjeblieft, Lily, alstjeblieft doe het. Alstjeblieft. In spanning wacht ik op haar antwoord.


    She was always looking for more..