• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    Timothy "Tommy" Cleaver


    'Kunnen we gelijk onze gemiste slaapuren in halen bij History of Magic,' Ik kijk naar Lily en kan alleen maar knikken. Het langetermijndenken komt nu niet eens bij me op. Nu ben ik moe en History of Magic is het perfecte moment om even in slaap te sukkelen.
    "Wie weet. Ik hoop alleen dat Morrison het niet merkt." Ik kijk naar June en grijns even. Hierna haal ik mijn schouders op.
    "Hij is volgens mij een van de weinige leraren die ons liever op school dan van school ziet." Ik veeg even slaperig in mijn ogen. Al zou Morrison me betrappen, hij is een redelijk iemand en begrijpt het wel. Geloof ik. Denk ik. Hoop ik. Ach, het zou me ook niets schelen.
    Het verbaast me soms nog dat we hier allemaal nog zijn. De meesten van ons hebben al een rijke geschiedenis van nablijven. Ze zijn ons nóg niet zat.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    "Hij is volgens mij een van de weinige leraren die ons liever op school dan van school ziet." Zegt Tommy naar mijn opmerking. Dat is wel waar. Hij kan soms wel redelijk zijn, maar ik vindt hem altijd maar een beetje moeilijk te pijlen. Ik weet meestal niet echt wat ik van hem kan verwachten.
    "Dat is zo denk ik, maar volgens mij ziet hij ons ook liever wakker dan slapend helaas." Voeg ik eraan toe. Het zou best eens kunnen dat ik in slaap val, al zou ik mezelf proberen tegen te houden. Ik weet alleen niet of proberen goed genoeg is en echt gaat werken. Ik zie dat Max iets tegen Silena zegt. Hij klinkt blij, wat ook logisch is. Er is totaal geen reden om niet blij te zijn lijkt me. Ondertussen zijn we bijna aangekomen bij het lokaal en gek genoeg zijn wij de eersten. Wij, of misschien beter gezegd ik als je bijvoorbeeld Mer niet meerekent, ben nooit als eerste bij het lokaal. Morrison zit al aan zijn bureau, maar hem tel ik niet mee. Het is onmogelijk om eerder te zijn dan hem. Voor het geval dat ik in slaap val kan ik dan ook maar beter op tijd zijn. Ik neem een beetje achterin plaats, wachtend tot de anderen ook zouden gaan zitten.


    She was always looking for more..


    Silena Zoë Paetrix
    "Kunnen we gelijk onze gemiste slaapuren in halen bij Histor of Magic." Zegt Lily. "Wie weet, ik hoop alleen dat Morrison het niet merkt." Reageert June. Ik grijns Slapen is heerlijk maar nu ik eenmaal wakker ben, ben ik ook echt wakker. Als we richting het lokaal lopen komt Max naast me lopen. "Raad eens? Brad komt misschien naar Oxford." Ik grijns. "Nice." Ondanks dat Brad net als ons een raspranker is heb ik niet zo veel met hem. Hij probeert zich veel te 'cool' voor te doen en heeft een mega groot ego. Toch glimlach ik, hij is een vriend van Max, en dus ook van mij. Ondanks dat ik hem niet echt mag. Voor me zie ik June en Tommy een beetje praten maar ik luister niet echt naar hun gesprek. In het lokaal aangekomen zie ik dat we de eersten zijn. De tafels staan zo, dat er drie mensen aan een tafel kunnen zitten. Ik zie dat June achterin plaats neemt en ga snel naast haar zitten, op de middelste stoel, rechts van June. De stoel naast me houd ik vrij voor Lily en ik zet mijn tas op de grond. Mijn boeken leg ik op tafel, evenals mijn wand.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 17:50 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Lewis Mercendes


    Het hele ontbijt lang zit ik nogal ongemakkelijk in mijn eentje aan een tafel zoals altijd. Ik ben dan ook blij als het tijd is om naar de les te gaan. Ik heb als eerste History of Magic, wat ik opzich wel oké vindt. Het is niet echt een vak wat je moet begrijpen, je moet het gewoon leren. Daar heb ik al genoeg problemen mee, maar het is beter dan een doe vak. Proffesor Morrison mag mij opzich wel. Hij ziet dat ik mijn best doet, daar kijkt hij eerder naar dan hoe de rest van mijn jaar tegen mij doet. Ik mag hem ook wel, hij heeft mij nooit onredelijk behandelt of zoiets, zoals Kjellberg zaterdagochtend deed. In mijn eentje loop ik naar het lokaal waar ik zo te zien niet de eerste ben. Uiteraard is June daar met haar hele clubje. Zo snel mogelijk loop ik ze voorbij waarbij ik per ongeluk tegen één van hun aanloop. Ik weet niet wie want ik kijk niet meer achterom. Dat is toch niet mijn schuld, moeten ze maar niet met z'n alle in de deuropening blijven staan. Ik ga helemaal vooraan zitten, voornamelijk omdat die groep zich achteraan heeft gevestigd, of dat denk ik in elk geval. June en Silena zijn de enige die al zitten. Ik pak alvast mijn veer en perkament, om mijn aantekeningen op te schrijven en ik zie dat professor Morrison even naar me glimlacht. In elk geval mag tenmiste één iemand me.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.
    "Alive or just breathing?"


    "Wie weet. Ik hoop alleen dat Morrison het niet merkt" zegt June. Ik glimlach, natuurlijk merkt hij het maar dat kan me niet zoveel schelen eigenlijk. Ik mag Morrison wel maar het is niet dat ik me schuldig voel wanneer ik slaap in de les.
    "Hij is volgens mij een van de weinige leraren die ons liever op school dan van school ziet" dat is waar, er zijn een heleboel leraren die geloof ik liever wilden dat ze ons niet in de les hadden. En al helemaal niet in de gangen.
    "Dat is zo denk ik, maar volgens mij ziet hij ons ook liever wakker dan slapend helaas" zegt June en even grinnik ik. We zijn ondertussen al bijna bij het lokaal aangekomen en opeens loopt er iemand tegen me aan. Ik wil schreeuwen dat diegene uit moet kijken waar hij loopt maar dan zie ik dat het Lewis was. Hij loopt door zonder enig excuus en ik besluit om niets te zeggen. Stel dat iemand iets merkt? Ik zie dat June en Silena al achterin de klas zijn gaan zitten en ik volg hun voorbeeld en plof naast ze neer. Ik graaf in mijn tas om mijn boek te zoeken maar ik kan hem niet vinden. Snel kieper ik mijn tas leeg op de tafel maar daar zit hij ook niet tussen.
    "Jullie hebben zeker niet toevallig twee boeken bij je?" Vraag ik aarzelend aan June en Silena.


    -


    Timothy "Tommy" Cleaver


    Ik loop sloom het lokaal in, maar in de deuropening loopt Lewis hard tegen Lily aan. Ze zegt er niets van, maar mij irriteert het. Wat geeft hem het recht om zo'n klootzak te zijn? Ik werp hem een geïrriteerde blik toe. Ondanks dat het niet iets is waar je trots op kan zijn, heb ik geen spijt van het feit dat ik Lewis sloeg. Hij verdiende het.
    Ik ga in de rij voor June, Lily en Silena zitten en Verzuchtend pak ik mijn spullen uit mijn tas en draai ik me om naar de drie meiden achter me.
    "Hoe gaan we dit ooit volhouden? Acht uur! En dan nog Jones zien te overleven." Meteen laat ik me vermoeid onderuit zakken in mijn school en tik ik met het potlood in mijn hand onrustig op tafel. Ik ben niet gemaakt voor stilzitten.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 18:09 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    Als ik eenmaal zit komt Silena snel naast me zitten, en daarna ook Lily. Ik pak mijn spullen alvast en leg ze voor me op de tafel neer. Ik doe niet eens de moeite om mijn wand erbij te leggen, zoals Silena doet. Het is History of Magic, daar gaan we dus never nooit een wand bij gebruiken. Lily kijkt nogal lang in haar tas en geeft uiteindelijk de hoop op. Dan richt ze zich op ons.
    "Jullie hebben zeker niet toevallig twee boeken bij je?" Vraagt ze. Ik pak mijn tas weer op, mij kennende zou ik best Lily's boek er per ongeluk bij kunnen hebben gestopt, maar na een grondige speurtocht tussen mijn boeken weet ik zeker dat dat niet het geval is.
    "Nee, helaas. Volgens mij ben je hem vergeten." Silena zou het boek nogal moeilijk kunnen hebben lijkt mij, omdat zij niet bij ons op de kamer slaapt. Tommy gaat ondertussen voor ons zitten.
    "Hoe gaan we dit ooit volhouden? Acht uur! En dan nog Jones zien te overleven." Ik zucht bij het idee alleen al. Zoals hij het zegt klinkt het ineens zo ontzettend vermoeiend en inderdaad moeilijk te overleven.
    "Dat gaan we gewoon niet volhouden." Beantwoord ik zijn vraag en tegerlijkertijd laat ik me even wat achterover zakken in mijn stoel. Het lijkt me een wonder als ik morgen nog leef.


    She was always looking for more..


    Robin McAdair
    Jade is het met mij eens maar beweert dat zij niet knorrig van ochtenden wordt. "Ik word niet knorrig" protesteer ik. "Ik word hooguit ontzettend chagrijnig." Ik lach.
    Eigenlijk is het tijd om naar de les toe te gaan maar ik heb daar helemaal geen zin in. Ik heb sowieso geen flauw idee wat ik heb en zolang ik dat niet uitzoek kan ik ook niet naar de les toe. Dus ik blijf zitten, terwijl ik stiekem hoop dat de eerste les op de een of andere manier verdwenen is

    sorry, het is een korte post maar mijn mobiel doet raar en ik brees dat als ik langer wacht hij het zo begeeft eb ik overbieuw mag beginnen met typen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Lily Amanda Hale.
    "Alive or just breathing?"


    "Nee, helaas. Volgens mij ben je hem vergeten" zegt June nadat ze een uitgebreide speurtocht door haar tas heeft gehouden. Ik glimlach, June en ik hebben weleens dat we boeken van elkaar per ongeluk in onze tas stoppen. Ook heeft Silena een keer een boek van mij in haar tas gehad, geen idee hoe het is gebeurd maar hij lag in haar tas.
    "Hoe gaan we dit ooit volhouden? Acht uur! En dan nog Jones zien te overleven" zegt Timothy die zich richting ons heeft omgedraaid. Ik denk dat we het niet gaan overleven en June is het blijkbaar met me eens want ze zegt dat we het niet gaan volhouden. Het is best wel grappig dat June en ik met heel veel dingen de zelfde mening hebben, op een aantal dingen na waarbij onze mening dan juist heel verschillend is.
    "In hoe snel kan ik naar mijn kamer rennen en mijn boek pakken zonder dat Morrison het merkt..?" zeg ik aarzelend. Oké, ik weet dat hij het gaat merken. Gelukkig is Morrison niet het persoon wat je strafwerk gaat geven als je één keer je boek bent vergeten. Één keer, helaas ben ik mijn boek al honderden keren vergeten.


    -

    Rose Sophia Cole.
    'Don't you know how I kept going. You just do. You have to, so do you"


    Langzaam slenter ik het lokaal in en ik zie dat er al een aantal mensen zijn gaan zitten. Ik zoek een plaats ergens midden in het lokaal en plof neer op de stoel. Mijn boek pak ik uit mijn tas maar ik neem niet de moeite om ook mijn toverstok te pakken, die heb je eigenlijk bijna nooit nodig bij History of Magic. Ik kijk even door de klas en zie dat Lewis vooraan zit en dat June, Silena, Lily en Timothy al achterin de klas hebben plaatsgenomen. Je ziet hun groepje eigenlijk bijna nooit los van elkaar en June, Silena en Lily al helemaal niet. Ik blader een beetje doelloos door mijn boek en wacht totdat de les begint.


    -


    June Mercendes


    "In hoe snel kan ik naar mijn kamer rennen en mijn boek pakken zonder dat Morrison het merkt..?" Zegt Lily op zo'n toon dat ze haar eigen plan niet eens echt vertrouwt. Ik heb ook niet echt het idee dat ze er zomaar even vandoor kan gaan en dan ook nog op tijd terug kan komen zonder dat Morrison het merkt.
    "Op zich kan je het proberen. Nog niet iedereen is hier al." Ze zou nog wel een kans hebben. Naast ons zijn alleen Rose en Lewis er al, hoewel die laatste van mij nog wel even weg mag blijven. Waarom moesten we zo nodig een tweeling zijn. Hij kon beter een jaar jonger of ouder zijn. Dan hoefde ik hem in elk geval niet elke les te zien. "Je kan zeggen dat je nog even naar het toilet gaat, hoewel Morrison volgens mij ogen heeft in elke hoek van de school." Zeg ik ook nog. Soms lijkt hij echt een beetje creepy, maar hij is aardig tegen je zolang je goed oplet in de lessen. Niet mijn sterkste punt dus. Ik kan allicht een poging wagen. Of het werkt is een heel ander verhaal.


    She was always looking for more..

    Max Veran Phubar


    'Nice,' zegt Silena, met een glimlachje. Ik weet dat Brad niet Silena's favoriete persoon in de wereld is dat is Max al gehe gehe neee just kidding, maar omdat ze beide pranksters zijn, hebben ze wel iets gemeen. Maar Silena houdt niet van mensen die zichzelf heel wat vinden. Niet echt haar type. En hoe aardig ik Brad ook vindt, hij vindt zichzelf zeker wel heel wat.
    Als we aankomen bij History of Magic, gaat Silena al naast June zitten. De stoel naast haar zal voor Lily zijn, weet ik. Dus ik ga naast Tommy zitten, die ik dit schooljaar eigenlijk ook nog niet echt veel gezien heb.
    'Hoe gaan we dit ooit volhouden? Acht uur! En dan nog Jones zien te overleven,' zucht Tommy.
    'In hoe snel kan ik naar mijn kamer rennen en mijn boek pakken zonder dat Morrison het merkt..?' vraagt Lily, die haar boek alweer is vergeten.
    'Op zich kan je het proberen. Nog niet iedereen is hier al,' zegt June. 'Je kan zeggen dat je nog even naar het toilet gaat, hoewel Morrison volgens mij ogen heeft in elke hoek van de school.'
    Dat is waar, Morrison weet altijd alles zo een beetje. Hij is dan ook niet echt bepaald mijn favoriete leraar. Al hoewel hij wel eerlijk en redelijk is. Kan zijn. Hij is één van de weinige leraren hier die het niet zo uitmaakt dat wij zoveel pranks uithalen. Volgens mij vindt hij het stiekem ook wel grappig. Een klein beetje.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 12:34 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale.
    "I love you. Never forget that. Never forget... me"



    "Op zich kan je het proberen. Nog niet iedereen is hier al" ik kijk even de klas rond en zie dat we inderdaad vroeg zijn, normaal komen we echt net op tijd binnen.
    "Je kan zeggen dat je nog even naar het toilet gaat, hoewel Morrison volgens mij ogen heeft in elke hoek van de school" dat lijkt inderdaad zo. Hij lijkt echt alles te zien en weten, dat hebben eigenlijk alle leraren. Misschien heb je als je leraar wordt wel opeens dat je alles ziet, ik zou het nooit weten. Ik ben niet echt het type om leraar te worden. Het is wel een goed idee om het toilet te proberen, nu maar hopen dat hij het niet door heeft.
    "Oke, let's try it" zeg ik zuchtend en ik sta op. Ik loop naar Lewis die vooraan zit en even werp ik hem een kleine glimlach toe.
    "Professor Morrison, zou ik nog even naar het toilet mogen?" vraag ik op mijn aller beleefdste toon.


    -


    June Mercendes


    "Oke, let's try it" Zegt Lily waarna ik een beetje glimlach. Het klinkt al niet al te hoopvol, maar ik hoop voor haar dat het lukt. "Professor Morrison, zou ik nog even naar het toilet mogen?" Vraagt ze zodra ze bij zijn bureau is aangekomen. Ik houd mijn vingers voor haar gekruisd.
    "Aangezien het feit dat nog niet iedereen aanwezig is lijkt dat mij niet meer dan redelijk mevrouw Hale." Geeft hij als antwoord, waarna ik opgelucht adem haal en even glimlach. Het gaat nog werken ook. "Maar als u zo vriendelijk wilt zijn kunt u uw tas hier laten." Tuurlijk, er is altijd een maar. Als Lily zonder tas weggaat zal het opvallen als ze weggaat zonder boek en terugkomt met. Die gast heeft ook echt alles door. Zo erg dat het gewoonweg griezelig is. Helaas is Lily's plan mislukt, waar ik me eerlijk gezegd een beetje chagerijnig door voel. Niet dat het nou zo erg zou zijn als waneer Silena's grandieuze prank zou mislukken, maar het is wel een list en ik heb niet graag dat onze plannen worden gedwarsboomd, hoe klein dan ook. Ik besluit mezelf er maar bij neer te leggen, het is vast geen groot drama.
    {Ik ben een behoorlijk slechte professor Morrison, maar de rpg lag zolang stil, dus sorry als ik hem een beetje heb verprutst.}


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.
    "I love you. Never forget that. Never forget... me"


    "Aangezien het feit dat nog niet iedereen aanwezig is lijkt dat mij niet meer dan redelijk mevrouw Hale" zegt Morrison en ik probeer niet al te blij te lijken.
    "Maar als u zo vriendelijk wilt zijn kunt u uw tas hier laten" natuurlijk er is altijd een maar. Heel even denk ik na.
    "Dat kan niet" zeg ik zacht. Dit is een van mijn meest idiote plannen ooit.
    "Ik zit in mijn maandelijkse periode, u weet wel.." zeg ik met een klein glimlachje. Nu hopen dat hij erin trapt, de meeste mannen voelen zich ongemakkelijk wanneer vrouwen over de maandelijkse periodes beginnen.
    "Ja, ja.. ga maar" zegt hij en ik loop bijna direct de deur uit maar werp eerst even een glimlach naar Silena en June toe. Als ik zeker weet dat ik niet meer vanaf de klas te zien ben begin ik te rennen waardoor ik tegen iemand aanloop. Ik kijk niet op en loop snel door.
    "Heeft u niet geleerd dat het beleefd is om je te verontschuldigen wanneer je tegen iemand oploopt?" godverdomme, het is Jones. Soms heb ik echt het gevoel dat hij gewoon rondjes door de school loopt in de hoop iemand te kunnen straffen.
    "Sorry, professor" zeg ik, het klinkt niet erg verontschuldigend maar ik neem niet de moeite om zijn reactie af te wachten en loop snel door naar de meisjes kamers. Ik gooi de deur van onze kamer open en begin gelijk een speurtocht door de kamer, ik neem me voor om echt te gaan opruimen. Dan zie ik het boek liggen, onder June's bed. Ik pak het snel en prop het in mijn tas om vervolgens terug naar beneden te rennen en hijgend bij het lokaal aan te komen. Ik open de deur, de les is gelukkig nog niet bezig en neem snel weer plaats achter in de klas.
    "Gelukt" zeg ik tegen June en Silena.


    -