• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Als het nooit op Q heeft gestaan mag je er volgens mij gewoon aan beginnen...


    For those I love, I will sacrifice

    Merchantson schreef:
    Is het toegestaan om een verhaal te schrijven waar al wel veel langer een plan voor was maar nog niet aan is geschreven? Een cover en een schrijfplan had ik al, maar ik ben er nooit aan begonnen uiteindelijk...

    De wedstrijd is onder andere bedoeld om je te motiveren om ideeën die je al langer hebt uit te werken, mijn verhaal van vorige jaar had ik ook al heel lang in mijn hoofd zitten, maar ik heb het uiteindelijk geschreven met SOTY (: het idee mag je al hebben, je mag alleen nog niet geschreven hebben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Merchantson schreef:
    Is het toegestaan om een verhaal te schrijven waar al wel veel langer een plan voor was maar nog niet aan is geschreven? Een cover en een schrijfplan had ik al, maar ik ben er nooit aan begonnen uiteindelijk...


    Het mag alleen niet op internet staan. De rest kunnen we toch niet controleren. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Denys > Timlin


    That is a perfect copy of reality.

    Ik wil mij graag opgeven:



    De drieëntwintigjarige Iwo is al bijna vier maanden afgestudeerd en werkeloos, als hij plots gebeld wordt door zijn oom in India. De jongste broer van zijn moeder, reisleider van beroep, verzoekt hem dringend het eerste vliegtuig naar New Delhi te nemen. De dochter van zijn beste vriend is ontvoerd en volgens hem is vreemd genoeg Iwo de enige die hen kan helpen. Hij heeft zijn redenen om te geloven dat de roof iets te maken heeft met een oude epos waar Iwo werkelijk alles over beweert te weten: De Ramayana. Na enig twijfelen stemt Iwo ermee in, familie help je immers altijd. Iwo weet alleen niet dat deze roep om hulp slechts het begin is van een bloedstollende race tegen de klok vol raadsels, mysteriën en met een geduchte psychopaat als tegenstander, iets waar de wereldvreemde Iwo helemaal niet naar op zoek was en wat zijn idee over wat feit en wat fictie is compleet zal veranderen.

    Het riskante aan mythen is dat je geen idee hebt wat waar is en wat niet. Er zijn cruciale dingen aan toegevoegd en verloren gegaan. Eigenlijk zijn ze vergelijkbaar met het schimmenspel. Je ziet de schimmen, maar het zijn slechts schaduwen van de werkelijkheid. Misleidend en ongrijpbaar.


    Genre: Avontuur

    [ bericht aangepast op 23 jan 2015 - 20:31 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Er zijn echt veel inzendingen! :) Alleen jammer van komedie, maar dat komt misschien nog.


    What would Emma do?

    de Echo van mijn stem heeft 10.000 woorden behaald ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Hmm,, misschien dat ik ook wel mee doe met het Avontuur Genre, Detective en Komedie ben ik hartstikke slecht in dus dat word m sowieso niet, haha.
    Vorig jaar is het mislukt om mee te doen dus nu wil ik wel heel graag mee doen en het verhaal uit schrijven cx


    Little do you know

    Syeira --> Etaine, de Echo van mijn stem, Avontuur.


    For those I love, I will sacrifice

    BTW: beetleblade ---> TayTay


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ik zit er nog steeds over te denken. Ideeën scharrelen door mijn hoofd en ik kreeg net een leuk ideetje :D Misschien dat ik dat ga proberen uit te werken (en dan heb ik nog 2 lopende verhalen... help...)


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    Scharlaken Wachters heeft 10.000 woorden. ;3


    Your make-up is terrible

    OakenshieId > Angmar en Leviathan heeft de 10.000 woorden behaald.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    De rode cijfers zijn het verloop van het aantal woorden geschreven in januari.


    De officiële crewpagina

    Ik wil graag ook een verhaal aanmelden. ^^

    Titel: A Cinderella story.
    Genre: Komedie.
    Link: Klik



    De achttienjarige Fenna mc Clair werkt als huidhoudster bij een rijke familie met twee tieners van haar leeftijd. Ze zit in het laatste jaar van haar school en wil later iets met haar grootste hobby schrijven doen. Ze is een heuse fangirl en schrijft dan ook graag fanficties over haar favoriete prins; Walden Summers. Als ze hem dan per toeval in het bos ontmoet –oké, haar hond springt hem omver- is het liefde op het eerste gezicht. Al snel komt Fenna erachter dat het koninklijke leven niet altijd even leuk is. En al helemaal niet als de twee -eersteklas irritante- stief zussen, haar met haviksogen in de gaten houden.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2015 - 17:19 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!