• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Hij komt haast psychotisch over.

    Isimat schreef:
    Oh my god, dit is echt heel erg eng.. Zijn dit beelden (op NPO1) van net of is dit live?


    Opgenomen beelden, dus niet live.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het een eng mannetje, bah


    26 - 02 - '16

    Ik wil het ook zien, maar mijn laptop wilt ze niet laten zien. Mijn vader volgt dit soort dingen normaal altijd op de voet, maar nu is NPO Best ineens heel erg interessant met één of andere oude man in een uitzending van 15 jaar geleden. x_x


    Your make-up is terrible

    Hij heeft net z'n wapen laten vallen. Die politie loopt enorm te schreeuwen, wow.


    26 - 02 - '16

    Er wordt nu overgeschakeld naar live beelden, geloof ik.


    26 - 02 - '16

    Nouja, hij is tenminste opgepakt. Maar ik vond die man niet heel erg overkomen alsof hij echt aan het dreigen was etc. het leek me meer een actie van iemand die niet helemaal honderd is.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Filmpje


    El Diablo.

    Jonty schreef:
    Nouja, hij is tenminste opgepakt. Maar ik vond die man niet heel erg overkomen alsof hij echt aan het dreigen was etc. het leek me meer een actie van iemand die niet helemaal honderd is.


    Hij deed inderdaad ontzettend raar. Maar ja, gelukkig is hij opgepakt, inderdaad. Hij heeft zich niet verzet tijdens het opgepakt worden.


    26 - 02 - '16

    Holder schreef:
    Hij komt haast psychotisch over.


    Yup.

    Mocht iemand het gemist hebben: Je kan het hier zien.


    quidquid excusatio prandium pro

    Kalon schreef:
    (...)

    Hij deed inderdaad ontzettend raar. Maar ja, gelukkig is hij opgepakt, inderdaad. Hij heeft zich niet verzet tijdens het opgepakt worden.

    Nee klopt, hij gooide ook zijn wapen meteen weg en ging liggen.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hij handelde niet vanuit terroristisch perspectief. Hij was gestuurd vanuit een af andere hacker dinges.


    26 - 02 - '16

    Kalon schreef:
    Hij handelde niet vanuit terroristisch perspectief. Hij was gestuurd vanuit een af andere hacker dinges.


    Ik hoor het :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hier wordt alles perfect ge-update.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:16 ]


    26 - 02 - '16

    Kalon schreef:
    Hij handelde niet vanuit terroristisch perspectief. Hij was gestuurd vanuit een af andere hacker dinges.


    Je vergeet de 8 bommen en 98 andere hackers nog!


    quidquid excusatio prandium pro