• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Michonne schreef:
    (...)

    Maar was dat niet over dode mensen van MH17?

    Ja, en daarom wil ik niet nog eens dat mensen me aanvallen omdat ik na(a)m(en) post, daarom deed ik dit niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)
    Ja, en daarom wil ik niet nog eens dat mensen me aanvallen omdat ik na(a)m(en) post, daarom deed ik dit niet.


    Maar deze man laat zelf zijn neus op tv zien met een pistool, dan heeft hij zich eigen privacy wel opgegeven.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Daarom ben jij geen politieagent. :Y) Ik snap wel dat ze vol zitten met adrenaline, maar ik heb toch meer het idee dat het inderdaad om imponeren of machtsvertoon gaat. Volgens mij hebben ze hem ook eerst op de camera kunnen zien en hij zelfs dat hij die man die bij hem zat geen kwaad ging doen (met andere woorden).


    Nope. Kijk maar naar t filmpje op rtl dat ik gelinkt heb. Ze doorzoeken het gebouw, die portier doet de deur open, ze zien hem en ze rennen naar binnen.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Nope. Kijk maar naar t filmpje op rtl dat ik gelinkt heb. Ze doorzoeken het gebouw, die portier doet de deur open, ze zien hem en ze rennen naar binnen.


    Dat is toch wel een beetje vreemd in mijn ogen. Ze hebben toegang tot een lopende camera en hadden daar toch heel veel dingen aan kunnen aflezen voor hun eigen veiligheid.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Maar deze man laat zelf zijn neus op tv zien met een pistool, dan heeft hij zich eigen privacy wel opgegeven.

    Ja, maar als ik niet zeker wist of het die man was. Ik wil geen onschuldige mensen opnoemen, snap je.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)
    Ja, maar als ik niet zeker wist of het die man was. Ik wil geen onschuldige mensen opnoemen, snap je.


    Het belangrijkste idd.

    Lololol

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat is toch wel een beetje vreemd in mijn ogen. Ze hebben toegang tot een lopende camera en hadden daar toch heel veel dingen aan kunnen aflezen voor hun eigen veiligheid.


    Camera stond aan maar dat betekent niet dat het ook ergens te zien is. En om eerst te gaan kijken of er beeld is, en dan aan de hand daarvan van alles en nog wat te plannen kost tijd. Maar ja, wie zegt dat ze het niet tegelijk deden?


    quidquid excusatio prandium pro

    Ah ik weet het al. widm is een van zijn favo tv programma's. Misschien wilde hij de mol wel bekend maken :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het een beetje meelijwekkend eigenlijk. Ik heb maar een klein stuk van het hele gebeuren gezien, maar ik vond het zo fascinerend dat hij anderen steeds met 'u' aan sprak en zo fatsoenlijk bleef. Ook het feit dat hij netjes in pak gekleed was, deed hem nou niet echt bedreigender lijken. Als hij geen geweer droeg (waarvan we natuurlijk niet weten of hij echt was) had niemand hem serieus genomen.
    Verward kwam hij zeker over. Die brief was ook nogal vaag. En wat zijn boodschap nou was? Geen flauw idee. Ik denk niet dat alleen hijzelf erachter zat, aangezien hij een oortje in had en zo leek te communiceren met iemand. Deze persoon moet hem ook verteld hebben dat er niet live uitgezonden werd.


    i put the fun in funeral

    Hoe weet je dat hij een oortje had? ^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Hoe weet je dat hij een oortje had? ^


    Die was te zien op de beelden en hij verwees er ook naar.


    Your make-up is terrible

    Jonty schreef:
    Ah ik weet het al. widm is een van zijn favo tv programma's. Misschien wilde hij de mol wel bekend maken :W


    Of misschien had hij zijn punten nog niet ingezet op de app en wilde hij nog wat uitstel? 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    Michonne schreef:
    (...)

    Die was te zien op de beelden en hij verwees er ook naar.


    Dan heb ik dat gemist, even kijken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Of misschien had hij zijn punten nog niet ingezet op de app en wilde hij nog wat uitstel? 8D

    Hahah nou, die had hij :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Holy shit, dit is snel:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mijn moeder zei net dat hij blijkbaar niet zo lang geleden beide ouders is verloren en dat hij mogelijk in een psychose zit. Hmh :/


    El Diablo.