• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Michonne schreef:
    Ik vind het altijd zo raar dat die agenten zo hard moeten schreeuwen op niks, aangezien die man ondertussen al ongewapend op de grond lag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij ook maar een vlieg kwaad zou doen.


    Volgens mij hoort dat er bij. Imponeren of zo, weet ik veel. Maar dat creëert een soort chaos en ik denk dat dat soms voordelig uit kan pakken voor de politie. En die politieagenten zitten ook vol met adrenaline hè. Stel je voor dat je een ruimte in moet gaan met een bewapende gek waarvan je niet weet waar hij toe in staat is, ik zou ook schreeuwen denk ik.

    Hoorden meer mensen hoe de man, na zijn overgave en terwijl hij al met mannen bovenop zich op de grond lag, getasered werd? In Flikken Maastricht is dit allemaal om te lachen, maar het komt eng dichtbij zo.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Holder schreef:
    (...)

    Volgens mij hoort dat er bij. Imponeren of zo, weet ik veel. Maar dat creëert een soort chaos en ik denk dat dat soms voordelig uit kan pakken voor de politie. En die politieagenten zitten ook vol met adrenaline hè. Stel je voor dat je een ruimte in moet gaan met een bewapende gek waarvan je niet weet waar hij toe in staat is, ik zou ook schreeuwen denk ik.


    Daarom ben jij geen politieagent. :Y) Ik snap wel dat ze vol zitten met adrenaline, maar ik heb toch meer het idee dat het inderdaad om imponeren of machtsvertoon gaat. Volgens mij hebben ze hem ook eerst op de camera kunnen zien en hij zelfs dat hij die man die bij hem zat geen kwaad ging doen (met andere woorden).


    Your make-up is terrible

    waar gaan we heen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Freer schreef:
    Hoorden meer mensen hoe de man, na zijn overgave en terwijl hij al met mannen bovenop zich op de grond lag, getasered werd? In Flikken Maastricht is dit allemaal om te lachen, maar het komt eng dichtbij zo.


    Volgens mij werd hij niet getaserd hoor, hahah.


    Ik zag een opmerking van iemand op twitter met een naam die naar een facebook leid. Ik ben nu zo gaan kijken en ik denk dat het hem is, zelfde oor, neus, lippen, kaak. Ik zeg niet dat het hem is, maar hij lijkt er verdacht veel op, maar dan is zijn haar er dus af.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Michonne schreef:
    (...)

    Idk, volgens mij was hij gewoon zenuwachtig, ook niet onder invloed van iets. Hij was ook niet agressief of gewelddadig.


    Zenuwachtig sowieso, maar ook wel verward, hoor. Sowieso is deze actie absoluut niet het werk van iemand die helemaal honderd is (tenzij hij gedwongen werd). De woorden die hij gebruikte waren vrij 'moeilijk', dus ik denk niet dat hij één of andere domme sukkel is die aandacht wil.

    Jonty schreef:
    (...)

    Volgens mij werd hij niet getaserd hoor, hahah.


    Ik zag een opmerking van iemand op twitter met een naam die naar een facebook leid. Ik ben nu zo gaan kijken en ik denk dat het hem is, zelfde oor, neus, lippen, kaak. Ik zeg niet dat het hem is, maar hij lijkt er verdacht veel op, maar dan is zijn haar er dus af.


    Ik heb een boel politieseries gezien en het ratelende, tikkende geluid dat je hoorde klonk verdacht veel als een taser. I could be wrong, maar het viel me op.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jonty schreef:
    (...)

    Volgens mij werd hij niet getaserd hoor, hahah.


    Ik zag een opmerking van iemand op twitter met een naam die naar een facebook leid. Ik ben nu zo gaan kijken en ik denk dat het hem is, zelfde oor, neus, lippen, kaak. Ik zeg niet dat het hem is, maar hij lijkt er verdacht veel op, maar dan is zijn haar er dus af.


    Tarik Zahzah?


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)



    En daar gaat de privacy... Ja, die.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:51 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oh, heel social media staat er vol mee. Hij is trending op Twitter. (cat) Er was al geen privacy meer.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:52 ]


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Daarom ben jij geen politieagent. :Y) Ik snap wel dat ze vol zitten met adrenaline, maar ik heb toch meer het idee dat het inderdaad om imponeren of machtsvertoon gaat. Volgens mij hebben ze hem ook eerst op de camera kunnen zien en hij zelfs dat hij die man die bij hem zat geen kwaad ging doen (met andere woorden).


    Dat is niet de reden dat ik geen politieagent ben, hoor. Dat is heel menselijk, agenten hebben ook angst en zij uiten dat op zo'n moment door te gaan schreeuwen (als ze gaan huilen of trillen maken ze al helemaal geen indruk meer op de verdachte).
    En dat zo'n man zegt dat hij die andere man geen kwaad gaat doen zegt helemaal niets. Zij konden niet inschatten waar hij toe in staat was, hoe lief hij ook deed. Plus tegenover één ongewapende man staan vergeleken met tegenover acht gewapende agenten is echt wel anders. Wie weet wilde hij zichzelf gaan verdedigen en zou hij gaan schieten, wisten zij veel.

    Nou ik meen me nog te herinneren dat ik een keer aangevallen werd hier op Q omdat ik een namenlijst gepost had, daarom deed ik het niet. Maar goed, als dat hem echt is dan weten ze wie ze hebben. De tweede foto op zijn fb, staat hij daar nou met een bekend persoon?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Holder schreef:
    (...)

    Dat is niet de reden dat ik geen politieagent ben, hoor. Dat is heel menselijk, agenten hebben ook angst en zij uiten dat op zo'n moment door te gaan schreeuwen (als ze gaan huilen of trillen maken ze al helemaal geen indruk meer op de verdachte).
    En dat zo'n man zegt dat hij die andere man geen kwaad gaat doen zegt helemaal niets. Zij konden niet inschatten waar hij toe in staat was, hoe lief hij ook deed. Plus tegenover één ongewapende man staan vergeleken met tegenover acht gewapende agenten is echt wel anders. Wie weet wilde hij zichzelf gaan verdedigen en zou hij gaan schieten, wisten zij veel.


    Ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat zij erop getraind worden en jij dat niet bent, vandaar dat jouw reactie heel anders zal zijn.


    Your make-up is terrible

    Jonty schreef:
    Nou ik meen me nog te herinneren dat ik een keer aangevallen werd hier op Q omdat ik een namenlijst gepost had, daarom deed ik het niet. Maar goed, als dat hem echt is dan weten ze wie ze hebben. De tweede foto op zijn fb, staat hij daar nou met een bekend persoon?


    Maar was dat niet over dode mensen van MH17?


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat zij erop getraind worden en jij dat niet bent, vandaar dat jouw reactie heel anders zal zijn.


    Oké.