• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    _Forgetten schreef:
    Voor wie de foto van de brief niet goed kon lezen, dit is hoe het er stond, 1 stukje kon ik alleen niet heel goed lezen
    .Dit is hoe ik de brief heb gelezen, voor wie wilt.. Niet heel goed perfect vertaald, neergezet hoe ik het zelf zag.

    Wanneer u dit leest, raak dan niet in paniek. Ga niet schreeuwen en waarschuw uw collega’s ook niet. Doe alsof er niks aan de hand is. Ik ben zwaarbewapend. Als u gewoon netjes meewerkt, dan zal u niet overkomen. Besef dat ik niet in mijn eentje ben. Er zijn er nog vijf plus (…..) die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zwarre explosieven geplaatst die informatief materiaal bevatten. Als u mij, niet naar de studio brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op uw geweten hebben toch?

    Wij zijn gegijzeld door zwaarbewapende mannen in studio 8. Er zijn er nog meer van hen in de rest van het land (?) en zij hebben 38 hackers klaar staan voor een cyberaanval. Ook zijn er acht zware explosieven in het land geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Zij willen een live uitzending doen om hun verhaal te kunnen houden. Als die live uitzending op enige manier verstoord wordt, zullen zij tot actie overgaan. Van buitenaf wordt in de gaten gehouden of de live uitzending in heel Nederland bekeken kan worden. Hun voorwaarden zijn daarom onder andere. 1. Dit gebouw wordt niet bestormd. 2. De live uitzending wordt niet vertraagd, geen enkele seconde onderbroken en niet bewerkt. 3. Voor de duidelijkheid wordt er dus geen informatiebalk en ook geen ondertiteling aan de live uitzending toegevoegd. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zullen wij vrij worden gelaten, ik zal het nog een keer herhalen. [herhalen]


    Paar pagina's terug stond er een goede foto (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vraag me af wat hij wou vertellen. . . En ik vind het echt schokkend.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Kalon schreef:
    (...)

    Wtf. Dat slaat echt nergens op. :W


    Wat ik probeer te zeggen is dat er niks klopt van wat er net is gebeurd.
    Er werd gedreigd met allerlei dingen als de uitzending niet live zou gaan, maar het is stil gebleven. Hij verzette zich niet, leek te kalm. Sprak niet vanuit zichzelf maar gaf die brief aan mensen - een brief vol fouten. Er klopt iets niet.
    Als je zo'n gebouw ingaat met een ander doel dan angst zaaien, zou het veel doordachter zijn en zou de gijzelnemer zich niet zo snel overgeven.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kalon schreef:
    Deze brief is overhandigd aan het personeel in de studio, door de gewapende man:



    bron: nrc.nl


    Dit was de brief.
    Klik voor groter: [klik]

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:35 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vraag me af of die 98 hackers wel echt zijn :W
    Als dat zo was, was er vast al iets gebeurd.


    26 - 02 - '16

    Freer schreef:
    (...)

    Wat ik probeer te zeggen is dat er niks klopt van wat er net is gebeurd.
    Er werd gedreigd met allerlei dingen als de uitzending niet live zou gaan, maar het is stil gebleven. Hij verzette zich niet, leek te kalm. Sprak niet vanuit zichzelf maar gaf die brief aan mensen - een brief vol fouten. Er klopt iets niet.
    Als je zo'n gebouw ingaat met een ander doel dan angst zaaien, zou het veel doordachter zijn en zou de gijzelnemer zich niet zo snel overgeven.


    Daarom denk ik ook dat er ergens anders iets gaat gebeuren, of aan het gebeuren is, maar dat ze iedereen hierop willen laten concentreren zodat ze ongestoord hun gang kunnen gaan? Idk, maar dat denk ik gewoon. Want het is inderdaad nogal stil en gemakkelijk gedaan...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik denk ook dat het een eenmansactie is hoor, ik denk echt niet dat er nog iets gaat gebeuren. De angst is er wel, maar ik weet niet wat ik moet denken om eerlijk te zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kalon schreef:
    Ik vraag me af of die 98 hackers wel echt zijn :W
    Als dat zo was, was er vast al iets gebeurd.


    Vast niet. Ik denk echt dat deze man niet helemaal goed bij zijn hoofd was (psychose of iets dergelijks). Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar dat lijkt me de meest logische verklaring, ook als je ziet hoe hij beweegt en praat.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:41 ]

    Ik vind het altijd zo raar dat die agenten zo hard moeten schreeuwen op niks, aangezien die man ondertussen al ongewapend op de grond lag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij ook maar een vlieg kwaad zou doen.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Ik vind het altijd zo raar dat die agenten zo hard moeten schreeuwen op niks, aangezien die man ondertussen al ongewapend op de grond lag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij ook maar een vlieg kwaad zou doen.


    Die agenten reageerden inderdaad zwaar overdreven.


    26 - 02 - '16

    Freer schreef:
    (...)

    Wat ik probeer te zeggen is dat er niks klopt van wat er net is gebeurd.
    Er werd gedreigd met allerlei dingen als de uitzending niet live zou gaan, maar het is stil gebleven. Hij verzette zich niet, leek te kalm. Sprak niet vanuit zichzelf maar gaf die brief aan mensen - een brief vol fouten. Er klopt iets niet.
    Als je zo'n gebouw ingaat met een ander doel dan angst zaaien, zou het veel doordachter zijn en zou de gijzelnemer zich niet zo snel overgeven.


    Meh, t was minder kalmte als meer afwezigheid van emotie. En dat is weer een van de dingen die by schizofrenie zou kunnen passen.

    Michonne schreef:
    Ik vind het altijd zo raar dat die agenten zo hard moeten schreeuwen op niks, aangezien die man ondertussen al ongewapend op de grond lag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij ook maar een vlieg kwaad zou doen.


    Tja, je hebt altijd nog t risico dat ie een bomgordel om heeft of zo. Zeker weet je het niet. En vriendelijk vragen of iemand wil gaan liggen is ook niet ideaal :P


    quidquid excusatio prandium pro

    Michonne schreef:
    Ik vind het altijd zo raar dat die agenten zo hard moeten schreeuwen op niks, aangezien die man ondertussen al ongewapend op de grond lag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij ook maar een vlieg kwaad zou doen.

    Ik denk dat dat is omdat ze 100% zeker moeten weten dat alles duidelijk is voor hem en er geen misverstanden ontstaan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Holder schreef:
    (...)

    Vast niet. Ik denk echt dat deze man niet helemaal goed bij zijn hoofd was (psychose of iets dergelijks). Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar dat lijkt me de meest logische verklaring, ook als je ziet hoe hij beweegt en praat.


    Idk, volgens mij was hij gewoon zenuwachtig, ook niet onder invloed van iets. Hij was ook niet agressief of gewelddadig.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Idk, volgens mij was hij gewoon zenuwachtig, ook niet onder invloed van iets. Hij was ook niet agressief of gewelddadig.


    Hij leek ook nogal in de war, niet wetend wat hij moest doen. Een beetje als een toneelspeler met een black-out ;x


    26 - 02 - '16

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Tja, je hebt altijd nog t risico dat ie een bomgordel om heeft of zo. Zeker weet je het niet. En vriendelijk vragen of iemand wil gaan liggen is ook niet ideaal :P


    Ik bedoel nadat die man al op de grond lag, haha.


    Your make-up is terrible