• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Je vergeet de 8 bommen en 98 andere hackers nog!


    "Update 20.42 - NOS-directeur Jan de Jong zegt op Radio1 dat er geen signalen waren dat de NOS een terreur-doelwit zou zijn."


    26 - 02 - '16

    Ze gaan nu op zoek naar de explosieven, tenminste, een onderzoek er naar.


    26 - 02 - '16

    Jezus, best wel sneu dat iemand dit doet.

    Nu gaat WIDM niet door ;-;


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    MadCry schreef:
    Jezus, best wel sneu dat iemand dit doet.

    Nu gaat WIDM niet door ;-;


    Dat soort opmerkingen vind ik best respectloos...

    Anyway, ik denk dat het zo iemand is die dingen naar de oppervlakte wilt brengen over dingen die de media normaal niet verteld. Als je zulke dingen wilt weten, moet je gewoon op de sites kijken die theorieën hebben over de aanslagen, bijvoorbeeld.


    Your make-up is terrible

    MadCry schreef:
    Jezus, best wel sneu dat iemand dit doet.

    Nu gaat WIDM niet door ;-;


    Ik vind het ook erg jammer dat widm niet door gaat, maar ik vind dit toch eigenlijk wel iets belangrijker.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bah, wat eng allemaal. Godzijdank is er niemand gewond geraakt. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat een lulletje rozewater eigenlijk, als je écht een journaal over wilt nemen met je hackersgroep stuur je toch iemand met een beetje overwicht?

    Ik ben wel enorm geschokt, want dit gaat sowieso nasleep hebben.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik probeer het nu live te kijken op de npo site, maar die werkt niet mee, gebeurt er nog iets?

    Zo'n fijn gevoel dat dit vijf minuten van je huis gebeurt xd


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Freer schreef:
    Wat een lulletje rozewater eigenlijk, als je écht een journaal over wilt nemen met je hackersgroep stuur je toch iemand met een beetje overwicht?

    Ik ben wel enorm geschokt, want dit gaat sowieso nasleep hebben.


    Of je hackt de nieuwsuitzending! Veel simpeler, veel minder risico dat je gelijk gearresteerd wordt 8D

    Daarom zet ik ook in op 'verwarde man' en 'psychose'. M


    quidquid excusatio prandium pro

    Freer schreef:
    Wat een lulletje rozewater eigenlijk, als je écht een journaal over wilt nemen met je hackersgroep stuur je toch iemand met een beetje overwicht?

    Ik ben wel enorm geschokt, want dit gaat sowieso nasleep hebben.


    Wtf. Dat slaat echt nergens op. :W


    26 - 02 - '16

    Iedereen concentreert zich hierop, wie zegt dat er niet ergens anders in Nederland iets gebeurt, en dat niemand dat door heeft omdat iedereen zich hierop concentreert. Immers, alle media is hier nu op gevestigd...

    Ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk up-to-date te blijven...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    RTL liep met de politie mee

    Ah, grotewereldzaken. Ik zet in op schizofrenie

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 21:29 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Voor wie de foto van de brief niet goed kon lezen, dit is hoe het er stond, 1 stukje kon ik alleen niet heel goed lezen
    .Dit is hoe ik de brief heb gelezen, voor wie wilt.. Niet heel goed perfect vertaald, neergezet hoe ik het zelf zag.

    Wanneer u dit leest, raak dan niet in paniek. Ga niet schreeuwen en waarschuw uw collega’s ook niet. Doe alsof er niks aan de hand is. Ik ben zwaarbewapend. Als u gewoon netjes meewerkt, dan zal u niet overkomen. Besef dat ik niet in mijn eentje ben. Er zijn er nog vijf plus (…..) die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zwarre explosieven geplaatst die informatief materiaal bevatten. Als u mij, niet naar de studio brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op uw geweten hebben toch?

    Wij zijn gegijzeld door zwaarbewapende mannen in studio 8. Er zijn er nog meer van hen in de rest van het land (?) en zij hebben 38 hackers klaar staan voor een cyberaanval. Ook zijn er acht zware explosieven in het land geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Zij willen een live uitzending doen om hun verhaal te kunnen houden. Als die live uitzending op enige manier verstoord wordt, zullen zij tot actie overgaan. Van buitenaf wordt in de gaten gehouden of de live uitzending in heel Nederland bekeken kan worden. Hun voorwaarden zijn daarom onder andere. 1. Dit gebouw wordt niet bestormd. 2. De live uitzending wordt niet vertraagd, geen enkele seconde onderbroken en niet bewerkt. 3. Voor de duidelijkheid wordt er dus geen informatiebalk en ook geen ondertiteling aan de live uitzending toegevoegd. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zullen wij vrij worden gelaten, ik zal het nog een keer herhalen. [herhalen]

    SolidSnake schreef:
    RTL liep met de politie mee

    Ah, grotewereldzaken. Ik zet in op schizofrenie


    Die man leek in de war. Bovendien verzette hij zich verder ook niet bij de arrestatie.


    26 - 02 - '16

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat soort opmerkingen vind ik best respectloos...

    Anyway, ik denk dat het zo iemand is die dingen naar de oppervlakte wilt brengen over dingen die de media normaal niet verteld. Als je zulke dingen wilt weten, moet je gewoon op de sites kijken die theorieën hebben over de aanslagen, bijvoorbeeld.


    Daarom zet ik het ook onder een spoiler, omdat ik geen gezeur wil hebben over dat zo'n opmerking respectloos is. Natuurlijk is het erg wat er gebeurd is.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.