• De audities zijn reeds achter de rug. De bootcamp komt er aan!
    De liveshows zijn begonnen. Volg elke zondag om 19.55 mee op VTM of RTL 5!
    Gefeliciteerd aan de winnaar!!!! :D
    Zie spoiler hieronder voor de winnaar(s)! ^^

    Waarschuwing: vanaf pag.8 zijn er geen spoilerknoppen.

    De uitslag van alle liveshows!

    1ste plaats
    MALIK



    2de plaats
    JULIE



    3de plaats
    FABIAN

    4de plaats
    MANUELLA




    Meisjes:
    Morgane (6 liveshows, top 6)
    Melanie (5 liveshows, top 8)
    Nina (4 liveshows, top 10)
    Gill (3 liveshows, top 12)
    Marrit (2 liveshows, top 14)
    Leen (1 liveshow, top 20)
    Nadine (1 liveshow, top 20)
    Sarah (1 liveshow, top 20)


    Jongens:
    Fabio (6 liveshows, top 6)
    Dane (5 liveshows, top 8)
    Dieter (4 liveshows, top 10)
    Jorge (3 liveshows, top 12)
    Roger (2 liveshows, top 14)
    Kevin (1 liveshow, top 20)
    Andrew (1 liveshow, top 20)
    Adil (1 liveshow, top 20)


    Voor wat persoonlijke informatie over de kandidaten, klik hier.


    Gooi hier alles eruit dat je kwijt wil over deze dansshow!


    Welke auditie vonden jullie de beste? Wat vonden jullie van de liveshows? Zijn jullie het eens of oneens met de uitslag? Blablabla.. ^^

    Een paar dingen die ik kwijt wil (oude info, dit gaat alleen over de audities):
    - De beste auditie vond ik van Jorge. Gewoon omdat hij vertelde dat hij stiekem zelf leerde dansen op zijn kamer. Dit omdat zijn moeder hier tegen was. Zelf leren dansen is moeilijk, en tenzij je een luxekamer hebt, is je eigen slaapkamer niet de ideale plek om te dansen vanwege ruimtegebrek.
    Hij koos voor een traditioneel outfit, wat heel origineel was. Eerst dacht ik dat het zijn dans in de weg zou staan, maar dat was het totaal niet. Hij heeft een enorm goede auditie neergezet.

    - Waarom vindt iedereen Min Hee zo streng? Ik vind haar juist het meest rechtvaardig, en beter feedback geven dan de rest. Hoe kun je beter worden als niemand zegt waar je fouten liggen? Dingen zeggen zoals “Er waren enkele foutjes in je dans, maar dat maakte niet uit want je hebt een goede uitstraling”, daar leert de danser (buiten dat hij zijn uitstraling moet behouden) niet veel mee. Zowel goed als slechte punten moeten meegedeeld worden vind ik. Wel jammer dat er geen latin-expert (Euvgenia) meer in de jury zit, maar haar feedback trok toch soms op niks.

    - Jury.. Stop met complimentjes over iemands uiterlijk! Het is altijd leuk om zulke complimentjes te krijgen, maar dat heeft niets te maken met iemands danskwaliteit! Het is ook niet leuk voor de wat onzekere dansers die dit compliment niet krijgen. De uitstraling is daarentegen wel belangrijk.
    + Valt het jullie ook op dat er dit jaar véél minder popmuziek werd gekozen voor de audities? (Y)

    Hier vinden jullie alle audities terug.
    NL: http://www.soyouthinkyoucandance.nl/audities - Klik op "Final Audities" voor een uitklapmenu,
    en dan klikken op Totaal als je ze allemaal wil zien. (De video’s op deze site kunnen alleen in NL afgespeeld worden.)
    BE: http://vtm.be/sytycd - Alles hier terugvinden is denk ik wel duidelijk. (Of je deze video’s ook in NL kan afspelen weet ik niet.)





    Nu ben ik heel benieuwd naar jullie meningen over SYTYCD!

    [ bericht aangepast op 18 mei 2015 - 0:06 ]

    Wat vinden jullie van "So You Think You Can Dance" als naam van het programma?

    12.5% (4 stemmen)
     
    Te lang...

    3.1% (1 stem)
     
    Best stom.

    9.4% (3 stemmen)
     
    Te lang en stom. :/

    18.8% (6 stemmen)
     
    Niks mis mee.

    18.8% (6 stemmen)
     
    Leuk. :)

    37.5% (12 stemmen)
     
    Leuk, maar beetje te lang.


    Ik wil een tuin vol egels

    Tywin schreef:
    Jezus, al dat gehaat op
    Dieter.

    Agree, hij is veel minder goed dan degene die eruit ligt, maar de redenen die jullie aanhalen kunnen hem niet op hun eentje redden. Het blijft een TV-show, daar heb je altijd oneetlijk gestem.


    Je hebt een punt
    Ik vind Dieter net heel sympathiek, het is dat niet. Maar het blijft raar dat Jorge er uit ligt, en daar snap ik de jury dan niet. Ik ben dan wel fan van Malik en Julie, maar dan zou ik wel eerder Malik naar huis sturen.
    Maar nu aan de andere kant, bedenk ik me net dat Jorge zo hard opvalt dat hij vast wel ergens opgepikt wordt om ergens te dansen, wat misschien bij bepaalde andere dansers minder het geval zou zijn.


    We are only a moment.

    Oleada schreef:
    (...)

    Je hebt een punt
    Ik vind Dieter net heel sympathiek, het is dat niet. Maar het blijft raar dat Jorge er uit ligt, en daar snap ik de jury dan niet. Ik ben dan wel fan van Malik en Julie, maar dan zou ik wel eerder Malik naar huis sturen.
    Maar nu aan de andere kant, bedenk ik me net dat Jorge zo hard opvalt dat hij vast wel ergens opgepikt wordt om ergens te dansen, wat misschien bij bepaalde andere dansers minder het geval zou zijn.

    Dt hoop ik echt voor hem. :3


    But Miss Everdeen, it are the things we love the most, that destroy us.

    Oleada schreef:
    (...)

    Je hebt een punt
    Ik vind Dieter net heel sympathiek, het is dat niet. Maar het blijft raar dat Jorge er uit ligt, en daar snap ik de jury dan niet. Ik ben dan wel fan van Malik en Julie, maar dan zou ik wel eerder Malik naar huis sturen.
    Maar nu aan de andere kant, bedenk ik me net dat Jorge zo hard opvalt dat hij vast wel ergens opgepikt wordt om ergens te dansen, wat misschien bij bepaalde andere dansers minder het geval zou zijn.

    Ik had ook eerder verwacht dat de jury eerder
    Malik dan Jorge
    naar huis zouden sturen. Dan Karaty zei wel dat ze niet unaniem waren. Ik ben ook echt teleurgesteld dat hij naar huis is gestuurd. Hij was ook mijn favoriet, en ik had al verwacht dat hij niet in de finale zou geraken omdat het eerder om populariteit gaat. Maar niet zo vlug al, ik dacht dat de jury hem wel erin zou laten. :c Ik ga hem missen.

    Maar hij zal inderdaad nog wel ergens opgepikt worden. ^^

    En ik denk ook dat Dieter zijn stemmen te danken heeft aan zijn leerlingen, en oud-leerlingen. Want ja, als je les van hem krijgt, of hebt gehad, gun je hem wel een stem. Natuurlijk kan je hem er niet voor haten, hij heeft het zelf niet in de hand.


    Ik wil een tuin vol egels

    Wow gewoom kippenvel vam Manuela en Fabio zo mooi whoops bedenk me nu pas dat ik net een healing keek :3

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 21:14 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Volledig mee eens met de afvallers. Twas wel een mooie show en sie arme nerveyze Dennis haha


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Damnit, we hebben het niet helemaal opgenomen. ;c Kan iemand zeggen wie eruit zijn?


    Your make-up is terrible

    Nina en dieter


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh, dat is inderdaad wel een goede uitslag!


    Your make-up is terrible

    wel eens. Maar toch raar dat wanneer ze een betere prestatie neerzetten, ze er uit gaan.
    Julie en Manuela mogen in de finale staan wat mij betreft. Van de jongens Dane en die de eerste mannelijke solo deed.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ben blij dat het Nina en Dieter zijn, maar toch heb ik altijd wat medelijden, haha. Voor mijn part staan Morgane, Manuella, Malik en Dane in de finale, al vind ik de anderen ook heel goed.

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 23:12 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    Ik ben blij dat het Nina en Dieter zijn, maar toch heb ik altijd wat medelijden, haha. Voor mijn part staan Morgane, Manuella, Malik en Dane in de finale, al vind ik de anderen ook heel goed.


    Al vind ik Fabian en Melanie ook kanshebbers voor de finale


    Inspiration can hit you any time

    Alle dansers vond ik deze week echt goed presteren!

    Maar Dane zijn solo en de bollywood, man, is er iets dat hij niet kan? En van de meisjes mag Manuela voor mij zeker door naar de finale, zij danst zo zacht en vol kracht tegelijkertijd, wauw..


    We are only a moment.

    Constantine schreef:
    (...)

    Al vind ik Fabian en Melanie ook kanshebbers voor de finale


    Misschien Melanie in plaats van Morgane, ja, maar sowieso vind ik Dane en Malik de sterkste mannelijke dansers overgebleven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oleada schreef:
    Alle dansers vond ik deze week echt goed presteren!

    Maar Dane zijn solo en de bollywood, man, is er iets dat hij niet kan? En van de meisjes mag Manuela voor mij zeker door naar de finale, zij danst zo zacht en vol kracht tegelijkertijd, wauw..

    Volledig mee eens. Zij zijn voor mij de 2 sterkste kandidaten! Ik twijfel er niet aan dat zij in de finale gaan zitten. :3
    De uitslag van afgelopen zondag vond ik wel rechtvaardig. Het publiek had nu door dat ze echt op de prestaties moesten letten.
    Hoewel Nina en Dieter het dit keer beter deden dan eerst, waren de andere kandidaten nog altijd voor mij sterker dan hen. Je zag wel dat Dane het duidelijk super heeft gedaan met de bollywood performance, waardoor Nina wat matig leek.


    Ik wil een tuin vol egels

    Wààààààààt? F*cking Dane en Melanie? DANE EN MELANIE? Ik dacht nu echt dat Julie en Fabio er gingen uit liggen. Hoewel ze beiden goed waren, waren ze de minste van de overgeblevenen. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 22:45 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried