• × ANEW ×

    Het is inmiddels al jaren geleden sinds Katniss is gestorven en men over haar sprak. Ze is langzamerhand in de vergetelheid geraakt en het Capitool heeft Panem weer ingenomen.
    De achterkleinzoon van president Snow is aan de macht. Iedereen vreest hem, vanwege zijn wrede manier van regeren. Niemand probeert of denkt überhaupt aan een opstand, vanwege de gevolgen. Hij is zeker weten de machtigste man van Panem. Alleen wil hij over meer macht beschikken, daarom trekt hij naar het zuiden toe en bezet het gebied; op een klein deeltje na, dit miniscule gebiedje blijft onafhankelijk. Hij geeft het nieuwe land de naam Potum, wat drank betekent. Net zoals in Panem wordt Potum ook opgedeeld in Districten, genummerd van veertien tot en met vijfentwintig. Met elk hun eigen taak en ijver, zodat het Capitool hier voordeel uit kan halen.
    Om het volk onder de duim te kunnen houden voert hij ook hier The Hunger Games in. Alleen zullen deze anders verlopen dan gehoopt, dit volk, wat eens zo zorgeloos leefde, verzet zich nu heftig tegen de ijzeren greep van het Capitool...

    Rollen Jongen van District 16 en 17nog vrij! Man 21 verlopen = vrij en vrouw 23 verlopen = vrij!
    [Districten 20, 21, 22 en 23 zijn beroepsdistricten.]
    District 14: Vee
    × Onbekende tribuut
    × Onbekende tribuut
    District 15: Handel
    × Tye Milo Starnes - GusWaters - [1.12]
    × Aemelia Sophia Haynes - Tartle - [1.6]
    District 16: Landbouw
    × Reservatie mannelijke tribuut - Anaklysmos - [09/04]
    × Maya Rose Finney - GusWaters - [1.12]
    District 17: Electronica
    ×
    × Kalani Florènce Sevani - Dumbledore - [1.11]
    District 18: Architectuur
    × Grey Lyron Tempest - Philia - [1.4]
    × Lisanna Hailey June Tesher - Meje - [Uitstel]
    District 19: Kunst
    × Onbekende tribuut
    × Onbekende tribuut
    District 20: Smeedkunst
    × Nikolaj Alexander Zendyr - Raccoon - [1.1] - Beroeps
    × Tatum Chiara Olson - Philia - [1.4] - Beroeps
    District 21: Trainen van vredebewakers
    × Reservatie mannelijke tribuut - Xya - [01/04] - VERLOPEN!
    × Reservatie vrouwelijke tribuut - Hawking - [Uitstel]
    District 22: Vechtkunst
    × Colton Edward Cline - Lensherr - [1.7] - Beroeps
    × Rana Dionysia Kallisto - Dionysia - [1.6] - Beroeps
    District 23: Metaal
    × Aedan Elijah Matthew Whitfield - Fortis - [1.7]
    × Reservatie vrouwelijke tribuut - Deliva - [02/04] - VERLOPEN!
    District 24: Labratoria
    × Dashiell Scott - Cashby - [1.8]
    × Cyah Grey - Melizsa - [06/04]
    District 25: Geneeskunst
    × Reservatie mannelijke tribuut - SoSySauce - [10/04]
    × Hope Amelia Rosehearty - Saith - [Uitstel]


    Faceclaims
    × Paddy Mitchell - Raccoon
    × Daniel Sharman - Philia
    × Brant Daughtery - Fortis
    × Gregg Sulkin - Stelmaria
    × Dylan Sprayberry - Lensherr
    × Gijs Blom - GusWaters

    × Sasha Pieterse - Meje
    × Ashley Benson - Philia
    × Sahara Ray - Markey
    × Holland Roden - Fortis
    × Ciara Bravo - Tartle
    × Shailene Woodley - Saith
    × Mackenzie Foy - GusWaters


    Invullijstje
    × Naam:
    × Leeftijd (12-18 jaar):
    × Uiterlijk(+foto en FC):
    × Karakter:
    × Sterke punten+wapen(s):
    × Zwakke punten:
    × District:
    × Geschiedenis:
    × Bondgenootschap:
    × Extra:


    Regels van het RPG
    × Minimaal 250 woorden per post.
    × Ruzie en gescheld mag IC, OOC niet.
    × Voorkom buitensluiten.
    × Geen Gary Stu's en Mary Sue's -perfecte personages-.
    × Houd de leeftijden een beetje gelijk, dus niet alleen tributen van 17 etc.
    × Ik open de nieuwe topics, of ik wijs iemand aan.
    × Denk goed na of je mee wilt doen.
    × 3 personages max. waarvan minstens twee personages van beide geslachten
    × Reservaties blijven 3 dagen staan, uitstel met goede reden mogelijk. Tot wanneer je hebt staat achter je reservatie.
    × Na een week (bv. van zondag tot zondag) niet reageren in het speeltopic, bericht ik je via GB/PB. Als je na nog een week niet reageert, wordt je tribuut vermoord en lig je eruit. Of je hebt een goede reden nodig.
    × ABN en fatsoenlijke rollen graag.
    × Maar vooral: have fun!





    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 20:03 ]


    I just caught the wave in your eyes

    × Naam:
    Tye Milo Starnes






    × Leeftijd (12-18 jaar):
    16 jaar

    × Uiterlijk(+foto en FC):
    FC: Gijs Blom
    Tye heeft donker bruin haar. Het steekt vaak verschillende kanten op aangezien hij er in de ochtend enkel even snel met zijn hand doorheen gaat. Als het geknipt moet worden doet zijn moeder dat meestal maar soms laat hij het ook door anderen doen. Zelf heeft hij het een aantal keer geprobeerd, maar dat was zonder succes.
    Hij heeft best volle lippen die vaak gescheurd zijn. Dat komt omdat zijn mond vaak droog is waardoor er kleine scheurtjes gaan ontstaan die later openbreken. Zijn lippen hebben een lichte roze kleur waardoor ze ondanks dat ze best vol zijn, niet meteen enorm hard opvallen.
    Tye is ongeveer 1m78. Wat niet groot is maar ook niet klein. Hij vindt het niet erg, aangezien zijn neef overal met kop en schouder bovenuit steekt en dus ook altijd opvalt.
    Qua kledij is Tye niet echt opvallend. Meestal draagt hij oude hemden van zijn vader en een short, aangezien dit de handigste kledij is om in te werken die toch nog comfortabel zit. Bovendien vindt hij het niet erg aangezien de meerderheid van de bevolking in zijn district er zo bij loopt.

    × Karakter:
    Tye is een stille jongen. Het is niet dat hij niet sociaal is maar hij heeft gedurende zijn leven geleerd dat wat je zegt altijd tegen je gebruikt kan worden. Daarom luistert hij vaak. Tye luistert en observeert waardoor anderen hem zien als een sukkelaar maar hij heeft er juist veel baad aan. Door te luisteren en observeren weet Tye veel over anderen in een best korte tijd terwijl de rest eigenlijk niets over hem weet.
    Wanneer Tye zijn mond open trekt zal er dus nooit onzin uitkomen. Hij houdt wel van praten maar alleen met de mensen waarvan hij weet dat hij ze echt kan vertrouwen. Dat heeft hij geleerd doordat hij aan handel doet in zijn district. Er zijn zo veel oplichters en bedriegers dat je beter twee keer nadenkt voor je iemand in vertrouwen gaat nemen.
    Wanneer hij iemand vertrouwt is hij erg beschermend ten opzichte van die persoon. Soms lijkt het wel alsof hij een vader is die er voor wil zorgen dat zijn kinderen niets overkomen. Tye zou door het vuur gaan om zijn vrienden te helpen en daar maken sommigen misbruik van.
    Dat hij zo beschermend is, heeft hij te danken aan zijn jongere broertje Vince. Vince is nu 5 jaar en Tye is altijd bang dat hem iets gaat overkomen omdat hij te vriendelijk is voor iedereen en onwetend. Tye voelt zich verantwoordelijk voor hem.
    Wanneer Tye kwaad wordt omdat iemand een familielid of een vriend pijn doet, zal hij ook echt kwaad worden. Op zo een momenten kan hij zijn woede niet goed beheersen omdat hij dan geladen is van alle emoties die er in hem omgaan. Zo zou hij zelf nog wel eens versteld kunnen staan van waar hij tot in staat is wanneer hij kwaad is.
    Wanneer Tye in nauwe situaties terechtkomt geraakt hij vaak in paniek. Hij weet niet goed wat hij moet doen omdat hij de tijd niet heeft om helder na te denken. Hij zal dus vaak paniekerig overkomen in een lastige situatie en soms niet meer weten wat hij moet doen.

    × Sterke punten+wapen(s):
    Tye kan snel rennen. Dat heeft zijn voordelen bij de spelen omdat wegrennen nog steeds een handige oplossing is. Vroeger zei zijn vader wel altijd dat wegrennen van je problemen geen optie is maar dat is het in dit geval dus duidelijk wel.
    Wapens heeft hij nooit echt gebruikt al is hij er vrij zeker van dat een mes of zwaard niet zo moeilijk kan zijn om te gebruiken.

    × Zwakke punten:
    Tye heeft nog niet vaak gevochten en zal dus ook minder tactisch te werk gaan wanneer iemand hem probeert te slaan.
    Het voordeel is dat hij wel kan vluchten wanneer het gevecht inderdaad uit de hand lijkt te lopen. Maar toch zou het handig zijn moest hij zich wat beter kunnen verdedigen.
    Bovendien is hij ook niet in contact gekomen met zodanig veel wapens en weet hij dus van vele wapens niet hoe hij ze moet gebruiken.

    × District:
    District 15: handel

    × Geschiedenis:
    Tye heeft enkel een kleinere broer Vince. Hij werkt al een hele tijd en voelt zich dus ook volledig thuis in de handel. Op zich vindt hij het niet fantastisch om in dit district te wonen aangezien er vele bedriegers zijn, maar Tye vindt het leuk dat hij toch in contact komt met de andere districten. Onrechtstreeks weliswaar, maar toch vindt hij het fijn.
    Zijn moeder heeft hem de kneepjes van het vak geleerd en daardoor is Tye ondertussen best goed geworden in het kopen en verkopen van goederen.
    Hij is arm, maar dat was al gedurende zijn hele leven waardoor hij het gewoon is geworden.

    × Bondgenootschap:
    Aemelia. Ze is het meisje uit het zelfde district als Tye en hij kende haar al. Hij voelt zich ook verantwoordelijk over haar omdat ze nog jong is en klein.
    Bovendien vertrouwt hij haar;

    × Extra:

    Ik maak hem nog af vandaag.

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 14:45 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Oh en ik reserveer de vrouwelijke tribuut van district 16


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Where flowers bloom, so does hope

    × Naam:
    Maya Rose Finney





    × Leeftijd (12-18 jaar):
    12 jaar

    × Uiterlijk(+foto en FC):
    FC: mackenzie foy
    Maya heeft donkerbruine lokken die best lang zijn. Haar haren krullen maar ook niet overdreven, je zou eerder kunnen zeggen dat er een leuke slag in zit. Haar haren laat ze meestal los hangen of ze neemt de twee voorste plukjes van haar haar en vlecht deze zodat ze niet de hele tijd in haar gezicht zitten.
    Ze heeft lichte groene ogen.
    Maya is 1m55 en dus klein. Ze is kleiner dan de gemiddelde 12-jarige en zal waarschijnlijk nooit echt super groot worden. Ze vindt het best jammer aangezien ze nooit iets kan zien.
    Maya is iemand die vrolijk is en dat laat ze ook zo vaak mogelijk weten door haar kledij of accessoires. Haar familie is niet rijk, dat zeker niet, maar af en toe mogen ze kiezen waar ze hun geld aan uitgeven en dan zal dat bij Maya vaak een aantal bloemen zijn. Ze is helemaal weg van bloemen en vindt het ook fantastisch om deze in haar haren te vlechten of om er een bloemenkrans van te maken.

    × Karakter:
    Je mag niet oordelen door het uiterlijk van iemand, maar bij Maya mag dat wel. Ze is exact zoals ze er uit ziet. Een lief, onschuldig meisje. Als je haar ziet rondhuppelen zou je haast denken dat ze een meisje is van 6 jaar oud dat nog niets af weet van de wereld, waarvoor zorgen niet bestaan. Ergens klopt dat ook wel. Maya probeert zich van zo weinig mogelijk dingen iets aan te trekken. Hoe minder zorgen, hoe gelukkiger.
    Ergens is het een enorm positieve eigenschap. Ze zal altijd het goede ergens van proberen in te zien. Het heeft natuurlijk ook zijn nadelen. Maya onderdrukt vele negatieve gebeurtenissen, ze probeert terug een glimlach op haar gezicht te zetten en door te gaan. Natuurlijk kan ze dit niet eeuwig volhouden. Er komt altijd wel een moment waarop ze breekt. Het vrolijke meisje verdwijnt dan en de meeste mensen zien Maya niet meer als Maya. Want Maya is vrolijk en niet droevig. Op zo een dieptemomenten is Maya ontroostbaar want het zijn de enige momenten waarop ze wil beseffen dat ze het niet goed heeft en dan nog eens momenten waarop alle slechte gebeurtenissen samenkomen.
    Maya is erg goedgelovig. Ze gelooft in de goedheid van de mens en vertrouwt daarom iets te veel mensen. Ze denkt dat iedereen het goed voorheeft met elkaar maar daar heeft ze het mis. Ergens diep in zichzelf weet ze wel dat het allemaal niet zo is.


    × Sterke punten+wapen(s):
    Maya mag dan wel lief en vriendelijk zijn, toch kan ze aardig goed overweg met mensen. Dit heeft ze te danken aan de landbouw. Door regelmatig granen af te moeten maaien en dingen af te snijden is Maya ondertussen vrij handig geworden in het gebruiken van messen. Mensen zullen dit ook niet verachten van zo een klein meisje en daarom is het enorm handig. Bovendien weet ze best veel over voedsel, wat eerbaar is, hoe je producten langer bewaart aangezien ze al deze technieken geleerd heeft in haar district.

    × Zwakke punten:
    Maya kan niet snel rennen. Op zich ook logisch vanwege haar kleine gestalte, maar het is erg onhandig. Aangezien Maya ook niet mega sterk is is het vrij vervelend dat vluchten ook niet echt een optie is. (Ze heeft nog best wel veel spierkracht maar ze zou het nooit halen van een getrainde jongeman).
    Dat is ook meteen wat haar zorgen baart. Ze weet dat rennen enorm belangrijk kan zijn, maar het is niet iets dat je zo maar even op een aantal dagen leert.

    × District:
    district 16: landbouw

    × Geschiedenis:
    Maya is de jongste van een gezin van 5 kinderen. Ze heeft nog twee oudere zussen en twee oudere broers.
    Ze was altijd al vrolijk geweest en misschien was dat ook wel omdat ze veel aandacht kreeg van haar broers en zussen. Ze was de jongste en dus ook de ideale persoon om even mee te spelen wanneer de anderen het even niet meer zagen zitten want Maya was toen nog te klein om dat allemaal te beseffen.
    Naarmate ze ouder werd is dat eigenlijk altijd gebleven. Maya zal altijd als het kleine meisje van de familie gezien worden.
    Haar vader mist een been maar heeft haar nooit echt willen zeggen hoe dat komt. Elke keer opnieuw kwam hij af met een ander heldhaftig verhaal waarin hij zijn been verloor.
    Het enige wat hij altijd zegt is: 'Kijk altijd uit, want wanneer je het niet verwacht gebeurt er altijd iets'.
    Elke keer wanneer hij dat zei knikte Maya maar gewoon.
    Zijn familie was niet rijk, dat zeker niet maar ze waren ook niet arm. Maya had wel tijden gekend waarin ze harder had moeten werken en waarin er minder eten op tafel stond, dat haar vader met zijn handen in zijn haren zat en haar moeder met tranen in haar ogen. Maar Maya bleef altijd lachen en zei:'zolang we elkaar nog hebben is alles toch goed'.

    × Bondgenootschap:
    Iemand? Anders wacht ik wel tot in de arena.

    × Extra:

    [ bericht aangepast op 6 april 2015 - 23:26 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Mag ik meedoen?
    × Naam: Dean Flyer
    × Leeftijd (12-18 jaar): 15 jaar
    × Uiterlijk(+foto en FC): zoals Peeta Mellark? (Sorry ik weet niet hoe ik een fotoplaats) laar wel met zwart haar geen blond
    × Karakter: hij is heel behulpzaam, en ook erg goed met dieren
    × Sterke punten+wapen(s): hij weet alles van geneeskunde enzo en zijn wapen is een mes
    × Zwakke punten: als hij iemand ziet die gewond is wil hij die meteen helpen
    × District: 25
    × Geschiedenis: zijn hele famili is gestorven daarom woont hij in een weeshuis en hij weet niks van zijn familie
    En op een dag liep hij weg van het weeshuis en ging hij wonen in een huis dat toevallig vrijstond
    × Bondgenootschap:
    × Extra: hij is echt zeer bang van honden


    You are my piece of paradise.

    SoSySaus schreef:
    Mag ik meedoen?
    × Naam: Dean Flyer
    × Leeftijd (12-18 jaar): 15 jaar
    × Uiterlijk(+foto en FC): zoals Peeta Mellark? (Sorry ik weet niet hoe ik een fotoplaats) laar wel met zwart haar geen blond
    × Karakter: hij is heel behulpzaam, en ook erg goed met dieren
    × Sterke punten+wapen(s): hij weet alles van geneeskunde enzo en zijn wapen is een mes
    × Zwakke punten: als hij iemand ziet die gewond is wil hij die meteen helpen
    × District: 25
    × Geschiedenis: zijn hele famili is gestorven daarom woont hij in een weeshuis en hij weet niks van zijn familie
    En op een dag liep hij weg van het weeshuis en ging hij wonen in een huis dat toevallig vrijstond
    × Bondgenootschap:
    × Extra: hij is echt zeer bang van honden


    Paar dingetjes:

    • Het liefst wil ik dat je van te voren een rol reserveert, bij deze neem ik aan dat je een jongen van 25 wilt?
    • Deze rol is echt niet compleet genoeg, kijk even naar andere rollen in dit topic (:
    (Foto doe je btw zo: [img ] link van de foto -link eindigt altijd met gif./jpg./png.- [ /img] zonder de spaties)
    • Meestal gebruiken mensen een FC die ze vinden passen. FC staat voor Faceclaim en meestal gebruik je dan een beroemdheid, bijvoorbeeld: Josh Hutcherson.


    I just caught the wave in your eyes

    Mijn rollen zijn klaar denk ik.
    Zo goed?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    @GusWaters ze zijn beide top ^^ je mag beginnen in het speeltopic haha, have fun ^^


    I just caught the wave in your eyes

    Zeg me alsjeblieft dat deze rpg nog niet gelijk dood valt.
    Ik zou het erg jammer vinden...


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik ga vandaag overal op reageren dus er komt vandaag nog een post van mij.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik post vandaag ook als ik terug kom van het ziekenhuis


    -Hi, I'm Andy, also freaking out- Andy Gallagher

    Ik zal vanavond posten in het speeltopic.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    top ik zal ook proberen te posten vandaag (:


    I just caught the wave in your eyes

    Markey > Dionysia.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Dionysia schreef:
    Markey > Dionysia.


    Dankje voor het melden (:


    I just caught the wave in your eyes

    Ik ben terug in België :3 Hopelijk valt dit topic niet dood, ik zal zo posten! ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH