• De stelling van deze week luidt:
    Racisme is ook een deel van de vrijheid van meningsuiting

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eens


    A friend is a gift whose worth cannot be measured, except by the heart

    x_smileforme_x schreef:
    Eens

    Dus vind je dat je bijvoorbeeld alles mag zeggen over een geloof of land?
    Dus je mag mensen discrimineren?
    Daar ben ik het echt niet mee eens!


    tiptoe through the tulips...

    x_smileforme_x schreef:
    Eens


    Waarom vind je dit dan? Racisme is oerslecht, ik ben benieuwd naar jou reden. Het is natuurlijk wel jouw mening.

    Amen to that. Racisme dat zich uit in woorden, is ook een mening. Het is enkel het racisme dat zich uit in daden dat veroordeelbaar is.
    Ook al slaat racisme eigenlijk nergens op aangezien de mens biologisch een ras is en de verschillende huidskleuren enlel variëteiten binnen hetzelfde ras. =p

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 15:41 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Sundays schreef:
    Eens en oneens. Je kan moeilijk zeggen dat vrijheid van mening enkel mag wanneer iedereen het fijn vindt, maar ophoudt wanneer ze het niet meer leuk vinden. Langs de andere kant is meningsuiting een mening. "Ik vind mensen met een zwarte huidskleur minderwaardig" is iets heel erg om te zeggen, maar als dat jouw mening is, mag je die verkondigen, vind ik. Als je echter dingen zegt, gewoon en alleen om te kwetsen, dan houdt het daar op voor mij.


    .it's up to you to make dreams come true

    Oneens, je geeft dan wel je mening maar dan ben je respectloos bezig. Als je wilt dat mensen je met respect behandelen moet je hen hetzelfde behandelen.

    In feite valt het inderdaad onder vrijheid van meningsuiting, maar wat wij onder vrijheid van meningsuiting verstaan, is niet absolute vrijheid van menings uiting. Dit komt door wetten en dergelijken. En racisme is wettelijk verboden, net als andere dingen die sommigen vrijheid van meningsuiting noemen, en dit is maar goed ook want anders zou de samenleving gedoemd zijn.


    "Music is the only thing that really makes sense to me" - Shayley Bourget

    Oneens. Vrijheid is begrensd door de vrijheid van anderen. Je schaadt de vrijheid van een andere persoon met rascisme.


    What would Emma do?