• Next Generation


    Een nieuw jaar op Hogwarts begint weer voor de Next Generation. Enkelen zitten dit jaar in hun eindexamen jaar en zullen afstuderen aan het eind van het jaar, of niet? De andere jaars moeten er natuurlijk ook voor zorgen dat hun cijfers voldoende blijven. Naast hun schoolwerk draait het natuurlijk om allemaal andere dingen. Quidditch, lol maken, Hogsmeade trips, vrienden, vijanden en misschien zelfs verliefdheden.


    Praattopic: I, II
    Rollentopic: I, II
    Speeltopic: |

          • Rollen •
    Vijfde jaars
    - Lily Luna Potter • Hephaestus 1.14
    - Roxanne Molly Weasley • Little_Liars 1.14
    - Stuart Fred Jordan • Cafune 1.18
    - Lucy Ginerva Weasley • Yakamoz 1.7
    - Olivia Florence Grant • VladiFerr 1.18
    - Louis Gabriël Weasley • Little_Liars 1.7
    - Hugo Ronald Weasley • Fortis 1.16

    Zesde jaars
    - Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa 1.8
    - Albus Severus Potter • Fortis 1.6
    - Chiara Lucy Finnigan • Little_Liars 1.4
    - Marty Drake Dawson • SteveRogers 1.10
    - Lysander Alexander Scamander • Mamihlapinatapa 1.15
    - Lorcan Conner Scamander • Psychopaths 1.13
    - Rebecca Indigo Patrickson • Iraious 1.4
    - Aviana Sue Blackwood • VladiFerr 1.8
    - Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune 1.15
    - Scorpius Malfoy • Hephaestus 1.11

    Zevende jaars
    - James Sirius Potter • Mamihlapinatapa 1.9
    - Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa 1.2
    - Fred Weasley • Hephaestus 1.16
    - Kaya Lancaster • Fyrgebraec 1.4
    - Scarlett Victoria Carrow • CaptainKush 1.18
    - Robin Tigrisblack •Robind19 1.5
    - Caleb Brody Hughes • Psychopaths 1.7
    - Aeroline Cadence Salvatore • Malachai 1.8
    - Jackson Cameron Salvatore • Malachai 1.10
    - Molly Audrey Weasley • Fortis 1.10
    - Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths 1.4
    - Matthew Sean Mckenzie • VladiFerr 2.4

          • Quidditch teams •
    Gryffindor
    Captain: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: Kaya Lancaster • Fyrgebraec
    Chaser: Fred Weasley • Hephaestus
    Beater: Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa
    Beater: Roxanne Molly Weasley • Little_Liars
    Keeper: Albus Severus Potter • Fortis
    Seeker: Lily Luna Potter • Hephaestus

    Slytherin
    Captain: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Lucy Weasley • Gereserveerd • Yakamoz
    Chaser: Jackson Cameron Salvatore • Malachai
    Beater: Aeroline Cadence Salvatore • Malachai
    Beater:
    Keeper: Olivia Florence Grant • VladiFerr
    Seeker: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Captain: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Chaser: Aviana Sue Blackwood • VladiFerr
    Chaser: Hugo Ronald Weasley • Fortis
    Chaser: Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune
    Beater: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Beater:
    Keeper: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths
    Seeker: Rebecca Indigo Patrickson • Iraious

    Hufflepuf
    Captain: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser:
    Chaser:
    Beater: Lysander Scamander • Mamihlapinatapa
    Beater: Lorcan Conner Scamander • Psychopaths
    Keeper:
    Seeker: Molly Audrey Weasley • Fortis



          • Headboy, headgirl & prefects •
    Headboy:
    Headgirl:

    Gryffindor
    Prefect girl 5th year: Lily Luna Potter • Hephaestus
    Prefect girl 6th year: Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year: Albus Severus Potter • Fortis
    Prefect boy 7th year:

    Slytherin
    Prefect girl 5th year: Lucy Weasley • Yakamoz
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year:

    Hufflepuf
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year: Louis Weasley • Little_Liars
    Prefect boy 6th year: Lorcan Scamander • Psychopaths
    Prefect boy 7th year:



          • Regels •
    - Er is een minimum van 200 woorden per post, dit moet haalbaar zijn.
    - Alleen Hephaestus, Fyrgebraec of Mamihlapinatapa maken de topics aan, tenzij anders aangegeven.
    - Bestuur elkaars personages alleen met toestemming.
    - OOC het liefst in het praattopic, of onder je post. Gelieve hier geen aparte posts voor aan te maken.
    - Probeer niemand buiten te sluiten.


    [font=System25 December, 19.00. Het bal begint net en velen zullen nu naar de grote zaal gang. Er is deze avond extra vroeg gegeten zodat iedereen tijd zou hebben om zich klaar te maken. Dates worden opgewacht en de muziek staat al aan. Het is rustige muziek, waar velen voornamelijk op zullen schuivelen oid. Ook zijn er drankjes en hapjes te halen aan de zijkant van de zaal. Overal staan kerstbomen en liggen kaarsen. Ook buiten ligt sneeuw en is het vrolijk verlicht. Het meer is dichtgevroren en zo stevig dat men ee op kan schaatsen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 16:10 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Kaya Lancaster
    Gryffindor • 7th year • Outfit • Chaser

    "Dezelfde Ravenclaw dude die jou heeft gevraagd heeft mij ook gevraagd. Een tweedejaars, ik weet het, uit Gryffindor heeft me gevraagd en een zevende jaars Slytherin. Maar ik ga denk ik gewoon alleen," reageert Dom, waarna ze zowat de halve muffin in tweeen plukt en het suk in haar mond propt. Ik grinnik lichtelijk bij het aanzicht.
    "Jwe mwoeth ehchd iewtz an dtie Huffephwuf duwdeh doewn," vervolgt ze met volle mond, en het duurt enkele secondes voordat ik het ontcijfert heb.
    "Hij geeft me de hele tijd brieven die ik aan jou door moet geven. Hij vindt je echt leuk," vervolgt ze, met een speelse glimlach, waardoor ik in lachen uitbarst. Of die gast is heel vol van zichzelf, of hij moet echt eens even opnieuw gaan nadenken over zijn keuzes en over wie hem wel en niet waard zijn. Hij zit namelijk een heel stuk onder mijn waarde, en als hij dat ooit op had willen halen had hij daar tien jaar geleden al mee moeten beginnen.
    "Wacht, ik heb een van de brieven bij me. De rest heb ik verbrand, het spijt me," zegt ze, waarna ze hem uit haar tas vist.
    "Dom, what the fuck" zeg ik, maar door mijn gelach is het waarschijnlijk niet supergoed te begrijpen.
    "Lieve Kaya," begint ze, waarbij ze een zware, dichterlijke stem opzet, die maakt dat ik alleen maar meer moet lachen. Op dit moment het ik mijn taart neergel;egd en mijn kop thee iets aan de kant geschoven.
    "Gaarne zou ik voor je door het vuur willen gaan. Je haar is als een bloesempracht! Je ogen zijn als goudvissen in de diepe zee! Jij als geheel bent als een vlinder! Vanavond wacht ik op je. Om zeven uur precies. Op de Astronomy Tower. Als je niet komt, is mijn leven geen knip voor de neus meer waard," het eerste stuk weet ze nog redelijk 'serieus' over te brengen, maar daarna schiet ze ook in de lach.
    "Hij heeft wel gelijk. Je ogen lijken heel erg op goudvissen. Gewoon exact hetzelfde," verklaard ze vervolgens met lichte spot. Na nog een minuut gelachen te hebben, ben ik zodanig bijgekomen dat ik weer normale zinnen kan zeggen.
    "Serieus? Die gast moet echt wat doen aan z'n zelfbeeld." zeg ik. Ik bedoel, denkt hij nou serieus dat hij mijn vriend zou kunnen zijn? Of uberhaupt met mij naar het gala zou kunnen gaan? Lachwekkend.
    "Ik wens hem vanavond veel succes, als ik niet op kom dagen." zeg ik vervolgens. "Alhoewel, ik kan ook gewoon daar z'n hart breken." zeg ik, terwijl ik weer bijna in de lach schiet.


    [ bericht aangepast op 29 april 2015 - 16:51 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Cassia Lancaster

    Gryffindor × Seventh Year × Quidditch Commentator × Wants to fly away to Alaska


    Ik loop mijn weg naast de vliegende Felix. De vorige keer dat ik in de school vloog wil ik niet al te graag herhalen in mijn gedachten, wat me er ook van weerhoud om het opnieuw te doen. Hoewel ik de meeste tijd naar Felix kijk, wordt mijn blik van zijn gezicht weggetrokken door degene die we tegen komen. Een van de leraren, het zou ook eens niet zo zijn. Ik zucht even kort en kijk weer naar Lex' bezem die nog steeds in de lucht hangt.
    "Chase, niet vliegen in de school!" Ik rol met mijn ogen, waarom moet hij toch altijd weer gezien worden. Lex luistert weer eens niet. Daar grijns ik even om. Als hij dat wel had gedaan had ik gedacht dat iemand zijn lichaam had ingenomen. In plaats van luisteren besluit hij er juist een schepje bovenop te doen. Hij passeert de lerares en een stel andere leerlingen. Als hij ineens uit de lucht valt ben ik bang dat hij zich heeft verwond, waarbij ik dus ietwat overdreven naar hem toe hem, ik kan mezelf nog net inhouden om niet gelijk te gaan gillen. Ik wil helemaal niet dat hij valt. Dan ligt hij voor weet ik het hoelang in het ziekenhuis, dan kunnen we nu geen quidditch spelen. En dat is nog niet eens het belangrijkste, want ik wil voornamelijk niet dat hij zich pijn doet. Als ik dat alles in twee seconden heb bedacht, merk ik pas dat hij helemaal niet viel. Hij sprong. Op dat moment sla ik een zucht van opluchting. Hij is totaal ongedeerd, beter dan dat zelfs. Ik moet echt ophouden met overdreven te reageren. Typisch ik.
    "Dat ging makkelijk." Zegt hij tegen mij als hij zijn excuses heeft aangeboden aan de docente. Ik trek mijn wenkbrauwen op.
    "Gemakkelijk? Ik dacht dat je viel en doodging." Zeg ik quasi beledigend. Erg overtuigend kom ik vast niet over, want ik lach er ook een beetje bij. Doodgaan is wel een beetje overdreven, maar wie ben ik zonder een beetje overdrevenheid in mijn zinnen.
    "Wat wilde je precies doen? Met z'n tweeën kunnen we moeilijk een volledig spel spelen." Zegt hij weer zodra we alweer buiten waren. Ik staar naar het Quidditchveld. De doelpalen staan steevast overeind zoals gewoonlijk.
    "Ehm..." Ik denk even na, waarna ik de steel van mijn bezem even laat ronddraaien in mijn handen. Maar ik weet het eigenlijk al. "Ik wil gewoon vliegen." Zeg ik met een klein, maar erg oprecht lachje op mijn gezicht. Ik zwaai mijn ene been over mijn bezem heen en zet mezelf af tegen de grond. Felix volgt me toch wel, denk ik, hoop ik. Elke keer weer dat ik op een bezem zit probeer ik mezelf ervan te overtuigen dat ik het rustig aan moet doen. De woorden ik, snelheid en een bezem zijn levensgevaarlijk. Maar zodra ik eenmaal vlieg maakt dat meestal allemaal niet meer uit. Het enige wat ik dan wil ik met een noodvaart ergens heen gaan, waar dan ook. En dat doe ik dan ook.


    She was always looking for more..

    EUGENE "GENE" TERRANCE ROE


    "Uhm, how about no." || Gryffindor, 7th year || Outfit || Alone and bored


    Eenzaam struin ik door de gangen, op zoek naar iets of iemand die ik ken. Ik had al ontbeten, toen het nog wat rustiger was in de Great Hall. Ik hou niet van drukte. Ik zit liever alleen dan met een drukke boel om me heen, dat maakt me alleen maar onrustig. Als ik vervolgens iemand 'Brooke!' hoor roepen, kan ik een glimlach niet onderdrukken.
          Ik kijk om me heen, of ik ergens mijn kersverse vriendin kan spotten. Ik zie haar niet ver weg staan, en mijn glimlach vormt zich tot een vermaakte grijns. Ik zie Jackson naar haar toe lopen. Ik zucht en haal eens een hand door mijn haren heen, waarna ik mijn "No I don't skate." T-shirt strak trek, en op haar afloop. Ik sla mijn armen vanachter haar om haar heen, en plant een kus achter haar oor.
    'Hallo schoonheid, je ziet er weer prachtig uit vandaag. En dan praat ik niet over Jackson,' grap ik, terwijl ik haar loslaat. Dan kijk ik naar Jackson. 'Ook hallo Jackson. Spijtig genoeg ga ik jou geen kus geven, tenzij je het heel graag wilt natuurlijk,' zeg ik met veel sarcasme in mijn stem. Ik werp beide een brede grijns toe, en ik weet zeker dat mijn ogen twinkelen van ondeugd. Ik haal mijn handen door mijn haren, dit gaat nog leuk worden.


    [ bericht aangepast op 29 april 2015 - 17:06 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    JAMES SIRIUS POTTER
    Gryffindor • 7th year • Chaser • Captain • Outfit • Feeling awkward


          "God hoe leg ik dat nu weer uit," zegt ze met een bevende stem en even voel ik me schuldig dat ik deze vraag gesteld heb, maar ik wil het toch graag weten. Ik bedoel, ik ben James Sirius Potter. Zo moeilijk is het niet om mij leuk te vinden.
    "Nou ten eerste is de flow er nogal hardcore uit. Ten tweede zie ik je meer als mijn beste vriend of als, ja sorry, jongere broertje, ook al schelen we een maand maar..." ik kijk haar even verontwaardigd aan wanneer ze jongere broertje zegt, maar wanneer ik zie dat er tranen in haar ogen opwellen wordt mijn gezicht sirius serieus. Ik voel me redelijk ongemakkelijk. Als meisjes huilen betekend dat het heel sirius serieus is. En ik houd niet echt van siriuse serieuze dingen.
          "Maar ik maak het ook uit omdat. Nou niemand weet dit nog maar ik ben niet gewoon hetero. Al ongeveer drie jaar twijfel ik aan mezelf en ik weet het nu zeker, ik ben bi. Of te wel, ik vind op dit moment een meisje leuk, en dat meisje is .... is ... Is Dominique. Nou dat is eruit." haar woorden komen nogal als een schok aan. Ik had van Bryony echt niet verwacht dat ze bi zou zijn en al helemaal niet dat ze op mijn nicht zou vallen. Ik kijk even naar het meisje en een golf van medelijden overspoelt me. Ik doe een stap naar voren een geef haar een knuffel.
          "Hey, it's okay." zeg ik sussend terwijl ik haar over haar rug wrijf. Na een tijdje laat ik haar los.
          "En what about you?" vraagt ze vervolgens.
          "Ik vind ook.. ook iemand anders leuk," zeg ik tegen haar. Even aarzel ik of ik moet vertellen wie het is maar dan besef ik me dat Bryony te vertrouwen is met dit soort dingen en zij mij ook in vertrouwen genomen heeft.
          "En dat iemand is niemand anders dan Kaya Lancaster," voeg ik eraan toe.
          "Kom, laten we terug naar de Great Hall gaan. Je vriendinnen vragen zich vast af waar je blijft,"

    [ bericht aangepast op 29 april 2015 - 17:14 ]


    -

          Felix 'Lex' Chase.

          Cassia kwam bij hem staan en staarde naar de doelpalen van het veld. 'Ehm..' Ze liet de steel van haar bezem even ronddraaien in haar hand. 'Ik wil gewoon vliegen.' Ze sloeg haar ene been over haar bezem heen en zette zich af. Zoals normaal kon ze zichzelf eenmaal in de lucht niet meer beheersen en vloog ze in een noodvaart ergens heen, waarop hij grijnzend zijn hoofd schudde en er goed bij ging zitten in plaats van met zijn beide benen aan een kant. Het zou hem niets verbazen als ze zo in de ziekenboeg zaten.
          Op zijn gemak bleef hij in het midden van het veld wat rondvliegen. Het spel zelf was voor hem vaak te makkelijk, hij raakte snel verveeld wanneer hij geen goede tegenstander had die een goede tegenprestatie kon winnen en hij was dan ook blij dat ze had besloten gewoon wat rond te vliegen. De laatste maanden was hij begonnen met het kloten op zijn bezem, wat inhield dat hij steeds meer vage trucjes uitprobeerde en ergens was het wel vermakelijk. Het bestond voornamelijk uit oefenen hoe hij zich kon laten hangen en met zijn benen zodanig goed zijn bezem vast had dat hij niet viel, maar nu hij dat zo onderhand wel onder de knie had na enkele weken wist hij niet echt wat hij wilde doen. Nu naar beneden springen zou ook niet zo'n slim plan zijn, nu er zo ongeveer vijf meter zat tussen zijn bezem en de grond.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Cassia Lancaster

    Gryffindor × Seventh Year × Quidditch Commentator × Wants to fly away to Alaska

    Een brede grijns staat op mijn gezicht terwijl ik overal en nergens heen zoef. Zolang ik op een open veld vlieg valt de onveiligheid nog wel mee. Zolang er niets is waar ik tegenaan kan botsen is alles prima. Steeds weer vlieg ik een stuk snel en recht vooruit. Bochten zijn over het algemeen lastiger en dan val ik naar beneden. Vandaar rem ik steeds af - of in elk geval een poging daartoe - kies ik een andere richting en ga er weer voor een aantal seconden vandoor. Tussendoor sla ik allemaal vreugdekreetjes als "Whieeeeieee", "Whoehoe" en "Wohohohow." Steeds weer krijg ik het voor elkaar om een woord met drie letters drie lettergrepen lang te laten klinken. Maar zoals altijd wil ik weer meer. Als ik op de grond sta wil ik een bezem. Als ik een bezem heb wil ik vliegen. En als ik vlieg wil ik ook écht vliegen. Dat betekent dus dat ik hele rare dingen ga doen. Op de één of andere manier weet ik mijn houding te veranderen zonder meters naar beneden te vallen om vervolgens met dezelfde noodvaart als net achteruit te vliegen. "Whieeeeieee" Roep ik weer. Uiteindelijk laat ik zelfs mijn handen een beetje los en voel ik me vrij. Dat is het moment waarop ik iets overzie, het enige obstakel op het o zo veilige open veld. De doelringen. Eigenlijk vergeet ik ze niet eens, want ik kijk om als ik het gevoel heb dat ik ze nader. Het is alleen iets te laat. Voordat ik mijn hoofd ook maar helemaal heb gedraaid knal ik ertegen aan. Opeens lijkt het alsof er iemand met een hamer op mijn hoofd heeft ingeslagen. Het kost me moeite om op mijn bezem te blijven zitten. Om dat vol te houden moet ik de doelring vasthouden.


    She was always looking for more..

    DOMINIQUE ISABELLE WEASLEY
    Gryffindor • 7th year • Beater • Outfit • Wants to buy dresses


          Na één minuut heel veel aandacht te hebben gewekt door ons luide gelach krijgt Kaya het voor elkaar om weer normale zinnen te vormen in haar mond.
          "Serieus? Die gast moet echt wat doen aan z'n zelfbeeld." qua jongens is Kaya nogal - eh - kieskeurig. Er is maar een soort wat Kaya leuk vindt, namelijk James.
          "Ik wens hem vanavond veel succes, als ik niet op kom dagen." voegt ze eraan toe. Een nogal begrijpelijke reactie. Ik zou ook nooit naar een jongen gaan die me op deze manier stalkt - hoewel ik überhaupt nooit naar jongens toe zou gaan.
          "Alhoewel, ik kan ook gewoon daar z'n hart breken." zegt ze daarna terwijl ze bijna in de lach schiet.
          "Dat is nog niets eens zo'n slecht plan.." fluister ik bedenkelijk.
          "Ik denk dat je er zeker wel naar toe gaat vanavond," zeg ik met een duistere stem terwijl ik mijn wenkbrauwen wiebel.
          "Maar eerst; onze jurken. We gaan vanmiddag jurken passen heb ik besloten. Cassia en jij gaan mee, of jullie het nou willen of niet. Ik dacht eraan om naar Hogsmead of Diagon Alley te gaan. Maar we kunnen ook naar Muggle Londen, daar hebben ze ook awesome kleding," stel ik aan haar voor terwijl ik een grote slok koffie neem en nog een muffin pak.

    [ bericht aangepast op 29 april 2015 - 17:39 ]


    -

          Brooklynn 'Brooke' Clementé. - Outfit.

          Op haar gemak liep ze door de gangen met een flesje water waarmee ze een beetje met de dop liep te kloten. Het ene moment draaide ze het rode dopje er weer op om het er een moment later weer vanaf te halen, al dronk ze er maar zelden van. Ze wilde net het besluit nemen alleen naar de eetzaal te lopen, tot ze de stem van een blijkbaar erg vrolijke Jackson haar naam hoorde roepen en ze even glimlachend omkeek naar de jongen die haar kant op kwam rennen. 'Goedemiddag, Clementé.'
          Met een grijns gaf ze hem een stomp tegen zijn schouder. 'Wat moet je, Salvatore? Cadeautjes schooien voor je verjaardag? Zo ja kan je een douche van me krijgen, gratis en voor niets.' Ze glimlachte even en zwaaide met het flesje voor zijn ogen, tot ze twee armen rond haar middel voelde en iemand zijn lippen achter haar oor, waarop ze vrijwel direct begon te glimlachen. 'Hallo schoonheid, je ziet er weer prachtig uit vandaag. En dan praat ik niet over Jackson,' Zachtjes lachte ze even om zijn woorden, terwijl ze iets achteruit tegen zijn borst aan geleund ging staan. 'Ook hallo Jackson. Spijtig genoeg ga ik jou geen kus geven, tenzij je het heel graag wilt natuurlijk.' Ze grijnsde half en bond het flannel goed vast rond haar middel.
          'Misschien wilt 'ie een kusje als verjaardagscadeautje?' Vroeg ze vervolgens enigszins bedenkelijk terwijl ze een blik naar Eugene wierp.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    ROSE NYMPHADORA WEASLEY
    Gryffindor • 6th year • Prefect • Outfit • Worried


          "Rose! Je komt als geroepen! Ik heb nog geen date voor het bal en ik moet wel gaan want Luna heeft al een pak gestuurd! Wil jij met mij naar het bal?" met die vraag maakt Lorcan de neppe glimlach die op mijn gezicht stond echt. Natuurlijk wil ik met hem naar het bal gaan. Heel graag zelfs.
          "Ja, dat zou leuk zijn," zeg ik met een glimlach tegen hem terwijl ik mijn arm uitstrek om een broodje te pakken die ik beleg met jam.
          "Oh en je ziet er trouwens leuk uit," voegt hij eraan toe, waardoor mijn glimlach nog groter wordt en ik mijn best moet doen om niet te blozen.
          "Dankjewel. Jij ziet er ook leuk uit," zeg ik terwijl ik naar zijn gezicht kijk terwijl het me nu pas opvalt dat hij chocopasta in een van zijn mondhoeken heeft zitten.
          "Je hebt.. wacht laat mij maar," ik breng mijn hand richting zijn gezicht en wrijf daar zacht over zijn mondhoek waardoor de chocopasta eraf gaat. Een tinteling verspreidt zich over mijn huid op de plek waar ik hem aanraak en ongemakkelijk trek ik mijn hand terug en doe alsof er niets gebeurd is.
          "Hebben jullie nog plannen voor vandaag?" vraag ik geïnteresseerd aan Roxanne en Lorcan, hoewel de vraag meer voor de tweede bedoelt is.

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 19:39 ]


    -

    Louis Gabriël Weasley
    ''Be patient, you stupid ass..''
    • Hufflepuff • Captain • Chaser • 15 years old • A bit doing of flirting • Want some pie •



    ''Ik was een paar dagen geleden ziek en moest overgeven, en nu heb ik vreselijke honger. Ach, laten we het achterwege houden.'' zei Aeroline nadat hij zei dat hij het antwoord niet wist. ''Ach, maakt niet uit joh.'' grinnikte hij.
    ''Wat voor taart?'' piepte een elf. ''Koffie taart, als het kan.'' Hij voelde dat Aeroline wat dichterbij hem ging staan en hij sloeg zijn vrije arm om haar heen en keek vervolgens de keukens rond. Een groepje van drie elven was bezig met allemaal beslag te zoeken en een ander groepje voor koffiebonen. Hij keek toe en drukte eventjes een kus op Aeroline's slaap. ''Ik heb trouwens ook nog een cadeautje voor je, wil je hem vanmiddag nog of vanavond? Dan kun je er nog mee pronken op het bal.'' zei hij en hij zond haar een glimlach. Hij was het voorheen vergeten door het Quidditch, maar hij had wel een klein cadeautje voor haar gekocht. Een simpel kettinkje met een hangertje. Vaak deed hij daar wel goed mee, het was niet veel, maar wel iets.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Roxanne Molly Weasley
    ''Don't mess with me, you will regret it..''
    • Gryffindor • Beater • 15 years old • Looking for Fred • Thinking of asking Olivia •



    Zodra zijn broodje viel giechelde ze eventjes zacht. Ze grijnsde naar hem toen hij gewoon bij de Gryffindor tafel wat pakte. Hij kirde enthousiast dat Roxanne, Olivia zou moeten vragen en hierna begon ze wel hard te lachen. Lorcan was geweldig. ''Je hebt gelijk, ik denk dat ik Rose wil vragen.'' ''Ja, ja en ja! Doe dat!'' kirde Roxanne ditmaal. Alsof ze het over de duivel hadden kwam Rose er net aan. ''Hey,'' Kort wierp Roxanne haar een bezorgde blik. De twee waren nichten en zijzelf gaf heel erg veel om haar familie. En ergens in Rose's ogen zag Roxanne dat ze ergens mee zat.
    ''Rose! Je komt als geroepen! Ik heb nog geen date voor het bal en ik moet wel gaan want Luna heeft al een pak gestuurd! Wil jij met mij naar het bal?'' begon Lorcan te ratelen en langzaam stond Roxanne op. ''Ik ga mijn lieftallige broer zoeken om te zien of hij nog een goed idee heeft voor een prank, zie jullie vanavond wel weer.'' zei Roxanne en ze stond op, om daarna de Great Hall uit te lopen.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Chiara Lucy Finnigan
    ''In the end we only regret the chances we didn't take.''
    • Gryffindor • 16 years old • Eh.. • Don't know what to say •



    Ze had net haar lunch op en bleef toch nog maar gewoon zitten omdat ze niets anders te doen had. Zodra ze een 'hey' hoorde keek ze naast zich en zag Albus zitten. Chiara zond de jongen een glimlach en schonk nog maar een glas jus d'orange in. ''Zo, om meteen met de deur in huis te vallen. Met wie ga je naar het bal?'' vroeg hij. Kort beet ze op haar zachtroze gekleurde lippen en dacht diep na. ''Eh..'' mompelde ze. Ze wist niet precies wat te antwoorden. ''Ik heb nog geen idee, zie wel. Een of andere Ravenclawer had me gevraagd, maar neh.'' Ze beet weer op haar onderlip en keek vanonder haar wimpers naar Albus. ''Dus, ik zie nog wel. Ik wacht maar gewoon.'' Ze haalde kort haar schouders op en probeerde haar rode wangen te verbergen. ''En jij dan? Met wie ga jij naar het bal, Albus?'' vroeg ze hem met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2015 - 18:13 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

          Felix 'Lex' Chase.

          Op het eerste moment leek alles goed te gaan. Cassia bleef minstens een dikke tien meter uit de buurt van de doelpalen en slaakte soms enkele kreetjes die hij opving als dat ze er plezier in had, en het record blijven zitten was al snel gevestigd. Wonderbaarlijk genoeg viel ze voor vijf minuten lang niet, tot ze met haar hoofd tegen een van de doelpalen aan knalde en zich nog maar net vast kon houden, waarop hij toch maar besloot iets te gaan doen.
          'Volgende keer, beginnen we op een veld zonder doelpalen, zonder bomen, zonder obstakels en het liefst ook nog met een springkussen als ondergrond zodat als je valt je niet direct iets breekt, Cas.' Hij greep haar bij haar middel zodat ze niet zou vallen als ze los zou laten. 'Okay, ik ben bang dat nu zelf naar beneden gaan eindigt in gebroken benen of iets dergelijks, dus wat denk je er van dat je nu naast me op m'n bezem komt zitten en je goed vast houd zodat je niet valt?' Hij keek even naar beneden. God, waarom had ze niet gewoon lager kunnen gaan? 'En weet dat ik je de volgende keer dus echt inpak in bubbeltjesplastic voor ik je opnieuw op een bezem laat als we alleen zijn.'


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Kaya Lancaster
    Gryffindor • 7th year • Outfit • Chaser

    "Dat is nog niet eens zo'n slecht plan.." Hoor ik Dom zacht fluisteren.
    "Ik denk dat je er zeker wel naar toe gaat vanavond," zegt mijn beste vriendin, waardoor er een grijns op mijn gelaat verschijnt. Een klein plan begint zich al te vormen in mijn hoofd. Pranking. Pranks zijn leuk, en zeker de reacties.
    "Maar eerst; onze jurken. We gaan vanmiddag jurken passen heb ik besloten. Cassia en jij gaan mee, of jullie het nou willen of niet. Ik dacht eraan om naar Hogsmead of Diagon Alley te gaan. Maar we kunnen ook naar Muggle Londen, daar hebben ze ook awesome kleding," zegt Dom, voordat ik een opmerking kan maken.
    "Muggle London. Sowieso. Ten eerste kunnen we onschuldige muggles een beetje pranken, en ten tweede hebben ze daar meer diversiteit." Zeg ik, praktisch meteen wanneer Dom is uitgepraat. De chocoladetaart heb ik ondertussen opgegeten, en ik zit te denken aan het nemen van een tweede stuk, ookal is het erg slecht. Naja, taart of chocolade komt vanavond wel weer. Mijn ogen fixeer ik op de deuren, waar James en Bryony natuurlijk niet uitkomen, waarschijnlijk liggen die nu gezellig saampjes in een van de common rooms. De gedachte is bitter, en maakt me lichtelijk jaloers. Toch sta ik met een grijns op, die ik verander in een redelijk stalen/bitchy blik wanneer ik een pas naar achter heb gezet. Ik wacht nog wel even op Dom, al weet ik dat als we gaan winkelen, ik wel een iets warmere outfit aan moet doen. Er ligt sneeuw buiten, en waarschijnlijk in London ook.


    take me back to the basics and the simple life

    BRYONY 'BREE' ALEXANDRA AINSWORTH
    Ravenclaw • 7th year • Prefect • Keeper • Confused and in love

    Zijn eerste reactie is mij geschokt aankijken en beschaamd kijk ik naar de grond. Tuurlijk is hij geschokt, ik bedoel, ik ben opeens - nou ja niet echt opeens - bi en val ook nog eens op zijn nicht. Opeens voel ik zijn sterke armen om mij heen wat mij een beetje gerust stelt. Ik wikkel mijn armen om zijn lichaam en verstop mijn gezicht even in zijn shirt. Mijn tranen zijn echter alweer verdwenen, want een Ainsworth, of eigenlijk alleen een Bryony huilt nooit.
    'Hey, it's okay.' hoor ik zijn schorre stem sussend zeggen en ik ontspan een beetje. Na een poosje maak ik me los uit zijn knuffel en hij laat mij ook los op hetzelfde moment. Soms hebben wij echt te vaak telepathie momenten. Het is bijna eng.
    'Ik vind ook.. ook iemand anders leuk," beantwoord hij vervolgens mijn vraag en hij lijkt even te aarzelen. Ik kijk een beetje teleurgesteld. Ik vertel hem wel mijn reden en hij twijfelt? Echter gaat de teleurstelling weg als hij doorgaat.
    'En die iemand is niemand anders dan Kaya Lancaster,' voegt hij eraan toe. Erg verbaasd ben ik niet. Een tijdje heb ik dat vermoeden al gehad, ik bedoel, hoe hij naar haar kijkt. Niet heel verassend ook, Kaya is een prachtig meisje, hoewel ik haar beste vriendin toch mooier vindt. Hoe raar dat ook voor sommige mensen kan klinken.
    'Kom, laten we terug naar de Great Hall gaan. Je vriendinnen vragen zich vast af waar je blijft,' stelt hij voor en ik knik zwakjes en volg hem richting de Great Hall.
    'Weet je dat het mij niet zo verbaasd dat je Kaya leuk vindt?' probeer ik de stilte te verbreken. 'Het is eigenlijk best wel duidelijk, zeker nu ik het, nou ja, echt weet.' ik glimlach naar hem.
    'Als ik jou was zou ik haar vragen voor het bal. Jij hebt nog een kans. De kans dat ik met Domi ga is nul op de tien,' ik zucht even. 'Maar ja, ik denk dat ik maar gewoon niet ga.'
    Inmiddels staan we weer bij de tafel van Kaya en Dominique - Kaya lijkt al aanstalten te maken om te gaan - en ik besluit James en Kaya even te laten en ik ga naast Dominique zitten. Van buiten zie ik er ontzettend rustig uit, leuke glimlach, gewoon relaxt. Maar van binnen ga ik helemaal dood en inmiddels bonst mijn hart ook als een razende. Vanuit mijn ooghoek bekijk ik het meisje en mijn hart schiet nog net niet in mijn keel. Ze is zo mooi, ze lijkt net uit een sprookje te zijn gestapt. Nee, zij is gewoon het sprookje. Ik bijt even op mijn lip en wend me tot haar, terwijl ik haast onzichtbaar aan mijn armbandje pulk.
    'Hey Dominique, hoe gaat het?' ik lach naar haar en probeer de volgende vraag heel nonchalant te stellen. 'Heb jij trouwens al een date voor het bal?' afwachtend kijk ik haar aan, bang dat ze ja zegt. Ik wilde haar nameijk vragen, daarom maakte ik het ook deels uit met James. Maar tuurlijk heeft ze al iemand, ik bedoel, kijk naar haar. Waarschijnlijk valt ze niet eens op meisjes en gaat ze met een knappe jongen zoals Caleb of Ian, zou me niets verbazen. Maar het zou me wel breken.

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 9:58 ]


    I just caught the wave in your eyes

    AEROLINE CADENCE SALVATORE
    ''You win some, you lose some. Except for me, I always win.’'
    • B-day girl, 18 –– Beater –– Kitchen –– Still happy



          ''Wat voor taart?'' piepte één van de elven, waardoor er een kleine glimlach rond mijn lippen kwam. ''Koffietaart, als het kan.'' Een lichte lach rolde over mijn lippen en leunde mijn hoofd op zijn arm – tja, ik kon net niet bij zijn schouder komen. Mijn ogen volgden hoe drie elven de taart gingen klaarmaken en begon zachtjes te neuriën. Mijn gedachtes gingen ondertussen naar de jurk, waar ik heel graag in wilde pronken om eerlijk te zijn. Het was leuk om in de spotlights te staan, maar dat zou ook gebeuren met die jurk. Mijn glimlach veranderde in een grijns door de gedachte en sloot mijn ogen voor even.
          'Ik heb trouwens ook nog een cadeautje voor je, wil je hem vanmiddag nog of vanavond? Dan kun je er nog mee pronken op het bal.'' zei hij en glimlachte. ''Awh,'' Ik hees mijn arm op en kneep in zijn wang – iets wat ik wel erg leuk begon te vinden. ''Dat hoefde echt niet.'' grinnikte ik en glimlachte terug. ''Maar heel erg bedankt, waar heb jij jou aan verdiend?'' concludeerde ik met een lichte lach.

    JACKSON ETHAN SALVATORE
    ''Two words; double trouble.''
    • B-day kiddo –– Chaser –– Somewhere
    –– Happy, sarcastic •
     



    ''Wat moet je, Salvatore? Cadeautjes schooien voor je verjaardag? Zo ja kan je een douche van me krijgen, gratis en voor niets.'' Brooke glimlachte en zwaaide daarna met haar flesje voor mijn gezicht. Ik rolde mijn ogen enkel en trok mijn wenkbrauwen op. ''Nee, bedankt. Ik houd het liever op normale lucht.'' Een sarcastische ondertoon was te herkennen in mijn stem, iets waar de meeste mensen waarschijnlijk al aan gewend zijn.
          Niet veel later kwam Eugene, hij drukte een kus achter haar oor en wikkelde zijn armen rond haar middel. ''Hallo schoonheid, je ziet er weer prachtig uit vandaag. En dan praat ik niet over Jackson,'' Ik rolde even met mijn ogen en kruiste mijn armen over elkaar heen. ''Ha ha ha,'' mompelde ik. ''Erg leuk, Gene.'' zei ik knikkend. ''Ook hallo Jackson. Spijtig genoeg ga ik jou geen kus geven, tenzij je het heel graag wilt natuurlijk.'' Een brede glimlach – die overigens bovenmate sarcastisch was, kwam rond mijn lippen en luisterde naar Brooke's woorden. ''Misschien wilt 'ie een kusje als verjaardagscadeautje?'' Mijn glimlach veranderde in een bredere grijns en ik opende mijn armen, waarna ik even met mijn wenkbrauwen wiebelde. ''Come here, baby.''

    [ bericht aangepast op 29 april 2015 - 18:58 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    LORCAN 'LORRY' CONNOR SCAMANDER
    Hufflepuff • 6th year • Prefect • Beater • Relieved he has a date for the ball

    'Ik ga mijn lieftallige broer zoeken om te zien of hij nog een goed idee heeft voor een prank, zie jullie vanavond wel weer,' zegt Roxanne opeens en ik kijk haar met een gemaakt pruillipje aan.
    'Don't leave me!' roep ik haar nog dramatisch na, maar ze is al weg en ik richt mijn aandacht op Rose. Deze lacht nu een stuk overtuigender na mijn vraag waardoor ik ook moet glimlachen, ze is zo leuk. Maar het gaat nooit iets worden, want ze ziet me alleen als een vriend.
    'Ja, dat zou leuk zijn,' beantwoord ze lachend mijn vraag en ik grijns enthousiast naar haar, ik heb een date, met Rose Weasley! Ze buigt voor mij langs en pakt een broodje die ze belegd met jam. Na mijn compliment over haar uiterlijk kijkt ze even en bloost.
    'Dankjewel. Jij ziet er ook leuk uit,' ik bloos ook, hopelijk ziet ze dat niet en kijk naar mijn outfit. Voor mijn gevoel is deze niet heel bijzonder maar een trots gevoel gaat door mij heen.
    Je hebt.. wacht laat mij maar," zegt ze opeens en ze brengt haar hand richting mijn gezicht en wrijf daar zacht over mijn mondhoek waardoor de chocopasta die er kennelijk opzat, eraf gaat. Een apart gevoel verspreidt zich over mijn huid op de plek waar ze deze aanraak en ik bloos even, ook omdat ik kennelijk niet fatsoenlijk kan eten, nou ja, erg verbaasd ben ik niet maar ja.
    'Hebben je nog plannen voor vandaag?' vraagt ze geïnteresseerd aan me en ik schud wild mijn hoofd.
    'Niet echt eigenlijk, ik was eigenlijk van plan om me te gaan vervelen. Heb je al een jurk? Anders kunnen we gaan kijken naar een jurk voor je, ergens in Londen in Muggle winkels, of gewoon op Diagon Alley, of Hogsmeade. Wat jij wilt!' ik kijk haar verwachtingsvol aan. Opeens bedenk ik me iets.
    'Je hebt nog geen Scamander knuffel gehad!' kir ik verontwaardigd en sla mijn armen om haar lichaam. Ik druk haar dicht tegen mij aan en druk heel subtiel een kus tegen haar slaap, als 'een vriend'.

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 22:39 ]


    I just caught the wave in your eyes