• Next Generation


    Een nieuw jaar op Hogwarts begint weer voor de Next Generation. Enkelen zitten dit jaar in hun eindexamen jaar en zullen afstuderen aan het eind van het jaar, of niet? De andere jaars moeten er natuurlijk ook voor zorgen dat hun cijfers voldoende blijven. Naast hun schoolwerk draait het natuurlijk om allemaal andere dingen. Quidditch, lol maken, Hogsmeade trips, vrienden, vijanden en misschien zelfs verliefdheden.


    Praattopic: I, II
    Rollentopic: I, II
    Speeltopic: |

          • Rollen •
    Vijfde jaars
    - Lily Luna Potter • Hephaestus 1.14
    - Roxanne Molly Weasley • Little_Liars 1.14
    - Stuart Fred Jordan • Cafune 1.18
    - Lucy Ginerva Weasley • Yakamoz 1.7
    - Olivia Florence Grant • VladiFerr 1.18
    - Louis Gabriël Weasley • Little_Liars 1.7
    - Hugo Ronald Weasley • Fortis 1.16

    Zesde jaars
    - Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa 1.8
    - Albus Severus Potter • Fortis 1.6
    - Chiara Lucy Finnigan • Little_Liars 1.4
    - Marty Drake Dawson • SteveRogers 1.10
    - Lysander Alexander Scamander • Mamihlapinatapa 1.15
    - Lorcan Conner Scamander • Psychopaths 1.13
    - Rebecca Indigo Patrickson • Iraious 1.4
    - Aviana Sue Blackwood • VladiFerr 1.8
    - Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune 1.15
    - Scorpius Malfoy • Hephaestus 1.11

    Zevende jaars
    - James Sirius Potter • Mamihlapinatapa 1.9
    - Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa 1.2
    - Fred Weasley • Hephaestus 1.16
    - Kaya Lancaster • Fyrgebraec 1.4
    - Scarlett Victoria Carrow • CaptainKush 1.18
    - Robin Tigrisblack •Robind19 1.5
    - Caleb Brody Hughes • Psychopaths 1.7
    - Aeroline Cadence Salvatore • Malachai 1.8
    - Jackson Cameron Salvatore • Malachai 1.10
    - Molly Audrey Weasley • Fortis 1.10
    - Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths 1.4
    - Matthew Sean Mckenzie • VladiFerr 2.4

          • Quidditch teams •
    Gryffindor
    Captain: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: Kaya Lancaster • Fyrgebraec
    Chaser: Fred Weasley • Hephaestus
    Beater: Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa
    Beater: Roxanne Molly Weasley • Little_Liars
    Keeper: Albus Severus Potter • Fortis
    Seeker: Lily Luna Potter • Hephaestus

    Slytherin
    Captain: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Lucy Weasley • Gereserveerd • Yakamoz
    Chaser: Jackson Cameron Salvatore • Malachai
    Beater: Aeroline Cadence Salvatore • Malachai
    Beater:
    Keeper: Olivia Florence Grant • VladiFerr
    Seeker: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Captain: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Chaser: Aviana Sue Blackwood • VladiFerr
    Chaser: Hugo Ronald Weasley • Fortis
    Chaser: Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune
    Beater: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Beater:
    Keeper: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths
    Seeker: Rebecca Indigo Patrickson • Iraious

    Hufflepuf
    Captain: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser:
    Chaser:
    Beater: Lysander Scamander • Mamihlapinatapa
    Beater: Lorcan Conner Scamander • Psychopaths
    Keeper:
    Seeker: Molly Audrey Weasley • Fortis



          • Headboy, headgirl & prefects •
    Headboy:
    Headgirl:

    Gryffindor
    Prefect girl 5th year: Lily Luna Potter • Hephaestus
    Prefect girl 6th year: Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year: Albus Severus Potter • Fortis
    Prefect boy 7th year:

    Slytherin
    Prefect girl 5th year: Lucy Weasley • Yakamoz
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year:

    Hufflepuf
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year: Louis Weasley • Little_Liars
    Prefect boy 6th year: Lorcan Scamander • Psychopaths
    Prefect boy 7th year:



          • Regels •
    - Er is een minimum van 200 woorden per post, dit moet haalbaar zijn.
    - Alleen Hephaestus, Fyrgebraec of Mamihlapinatapa maken de topics aan, tenzij anders aangegeven.
    - Bestuur elkaars personages alleen met toestemming.
    - OOC het liefst in het praattopic, of onder je post. Gelieve hier geen aparte posts voor aan te maken.
    - Probeer niemand buiten te sluiten.


    [font=System25 December, 19.00. Het bal begint net en velen zullen nu naar de grote zaal gang. Er is deze avond extra vroeg gegeten zodat iedereen tijd zou hebben om zich klaar te maken. Dates worden opgewacht en de muziek staat al aan. Het is rustige muziek, waar velen voornamelijk op zullen schuivelen oid. Ook zijn er drankjes en hapjes te halen aan de zijkant van de zaal. Overal staan kerstbomen en liggen kaarsen. Ook buiten ligt sneeuw en is het vrolijk verlicht. Het meer is dichtgevroren en zo stevig dat men ee op kan schaatsen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 16:10 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Robin tigrisblack

    Slytherin||prefect || seeker ||seventh year



    Ik schudde haar de hand. "Ik ben Alice. Alice Longbottom. Doe jij ook je huiswerk? Transfiguration,het word nog eens mijn ondergang." zei ze. Ik knikte. "ja ik moet nog even iets hebben voor transfiguration.alleen daarna wil ik kijken voor een boek met Zwerkbal tactieken. Als ze die hebben.maar eerst die opdracht af hebben. Dan hoef ik het niet laatste dag te doen." vertelde ik haar. Het leek me fijn om extra tactieken te zoeken voor mij. Hoe meer trucjes hoe beter. Vind ik teminste. Ik keek Alice aan. "ik ben een seeker. En jij, speel jij zwerkbal? Zit je in een schoolteam?" vroeg ik haar. Ik Was best wel nieuwsgierig. ergens kwam ze me bekent voor. Of ze speelde in een team. Of ze was ene prefect. Of allebij kan ook nog. Teminste dat gokte ik. Het kon ook zijn dat ik me gewoon heel erg vergiste. Dat ik haar gewoon een keer op de gang heb zien lopen ofzo. Ik keek de bieb in. En begon zachtjes naar binnen te lopen. Op hoop dat Alice gewoon mee liep. Want ervoor staan blijven leek me niet handig. Want we zijn niet de enige die in de bieb zijn.


    Alice Longbottom


    Ravenclaw × Fifth Year × Beater × Prefect × Looking for the right book

    "Ja ik moet nog even iets hebben voor transfiguration.alleen daarna wil ik kijken voor een boek met Zwerkbal tactieken. Als ze die hebben.maar eerst die opdracht af hebben. Dan hoef ik het niet laatste dag te doen." Antwoord hij. Dus de vijfde klas is blijkbaar niet de enige die lastig wordt gevallen met Transfiguration. Dat weet ik in elk geval ook weer. Op zich vindt ik het vak wel interessant, maar dat houdt op een begeven moment een beetje op als je naar al het huiswerk kijkt. Vrijheid is namelijk ook interessant. Bij Quidditch kijk ik op. Logisch, want bij Quidditch kijk ik altijd op.
    "ik ben een seeker. En jij, speel jij zwerkbal? Zit je in een schoolteam?" Ik knik enthousiast op zijn vraag. Seeker nog wel, dat is ook nog eens interessant. Op een of andere manier denken mensen ook altijd dat ik Seeker ben, wat vast is omdat ik klein ben.
    "Ik ben Beater in het Quidditch team van Ravenclaw. Het is geweldig." Antwoord ik. Beater zijn is wel het laatste wat mensen van mij verwachten gezien mijn lengte en mijn gewicht, maar hun verbazing is altijd wel over als ze me zien spelen.


    She was always looking for more..

    BRYONY 'BREE' ALEXANDRA AINSWORTH
    "Fries before guys."
    Ravenclaw • 7th year • Prefect • Keeper • Dominique fucking Weasley is talking to her

    Ik kijk haar even in de ogen, en wauw die zijn mooi. Het zijn net een stel heldere poelen waar je gewoon bij weg kunt dromen. Voor mijn gevoel bekijken deze prachtige ogen mij, maar waarschijnlijk ligt dat aan mijn onderbewustzijn die me het gevoel probeert te geven dat ze ook van mij houdt. Wat natuurlijk nergens op slaat, al die mensen en dan zou ze mij kiezen? Doe niet zo pathetisch Bryony Ainsworth. Nooit geweten dat ik ooit zo wanhopig kan zijn, maar Dominique is ook anders dan de andere mensen hier, ze is Dominique, en ik zou zo graag willen dat ik haar de mijne kan noemen.
    Na mijn vraag kijkt ze me peinzend aan, alsof ze moet kiezen wie van de drie mensen die met haar na het bal gaan ze moet noemen. Ik bijt op mijn lip en de moed zakt me in de schoenen. Ik had niet moeten verwachten dat ze nog vrij zou zijn, tuurlijk is z al bezet, ik bedoel kijk naar haar. En dan kom ik, wanhopige Bryony die denkt dat ze ooit een kans maakt.
    'Het gaat goed hoor,' antwoordt ze eerst en ik glimlach naar haar, gelukkig, ik zou me echt rot voelen als zij zich slecht zou voelen. 'En nee, ik wacht eigenlijk nog op iemand,' vervolgt ze en mijn hart maakt een sprongetje. Mijn ogen lichten waarschijnlijk nu op en heel stiekem wil ik nu een zoen op haar lippen drukken, maar ik houd me in en blijf rustig. Het enige wat ik doe is knikken en heel voorzichtig glimlachen.
    'Oh jammer, ik heb eigenlijk ook nog geen date. Zoals je waarschijnlijk al hebt begrepen hebben ik en James het uit moeten maken, de flow was er niet meer en het was meer een goede vriendschap en we wilde het allebei al uitmaken, en waarom zeg ik dit,' ik moet even nerveus lachen en kijk haar verontschuldigend aan. Vanbinnen twijfel ik opeens heel erg, zal ik het vragen? Ik heb niets te verliezen, alleen mijn hart en het geloof in liefde. Dit klinkt waarschijnlijk bijzonder dramatisch maar ik ben echt verliefd op Dominique, zoiets eb ik nog nooit gevoeld voor iemand. Ik bijt op mijn lip en kijk haar aan voordat ik voorzichtig begin.
    'Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, Dominique, gezien we allebei nog geen date hebben,' ik houdt even pauze en zoek naar woorden. 'Zou jij met mij naar het bal willen gaan?' ik kijk haar gespannen aan en begin weer aan mijn armbandje te friemelen en wacht af. Als ze nee zegt ga ik waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven een dag huilend in mijn bed doorbrengen.

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 20:23 ]


    I just caught the wave in your eyes

          Felix 'Lex' Chase.

          Rustig ging ze op het bed zitten en al snel was er iemand die haar volledig nakeek. 'Wat is er gebeurd?' Cassia leek nogal duf door de klap, wat niet erg vreemd was. 'Ik vloog tegen een doelpaal aan op het quidditch veld.' Na een simpele spreuk was haar hoofdwond verdwenen. 'Ineens voel ik me geweldig.'
          'Juist, maar we gaan dus niet opnieuw Quidditch spelen.' Hij gaf haar een plagerig duwtje tegen haar schouder en liep ondertussen de ziekenzaal weer uit, waarop hij achteruit liep zodat hij naar haar kon kijken. 'Maar oké, ander onderwerp. Had je al iemand voor het bal?' Hij hoopte ergens dat ze nee zou zeggen en hij haar mee kon vragen, gezien eigenlijk enkel Cassia degene was waar hij mee wilde gaan. Ze was leuk, en hij kende simpelweg de andere meisjes niet goed genoeg om het lef te kunnen vinden ze mee te vragen simpelweg omdat hij wist dat de meeste het als een echte date zagen, alsof het direct meer moest zijn. Hij wist ook wel dat Cassia het gewoon als vrienden zou zien, zou ze überhaupt ja zeggen. Al ging hij er toch maar gewoon van uit dat ze al iemand had.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Cassia Lancaster

    Gryffindor × Seventh Year × Quidditch Commentator × socially awkward.

    "Juist, maar we gaan dus niet opnieuw Quidditch spelen." Ik zet mijn beteuterde quasi beledigde gezicht op bij die woorden.
    "Ah, dat had ik nou net zo graag gewild." Zeg ik zo serieus mogelijk. Niet dat dat werkt.
    "Maar oké, ander onderwerp." Ja, dat leek haar een goed plan. Ze zag het al helemaal voor zich dat alles wat vandaag met Quidditch was gebeurd voor minstens een maand lang nieuw 'grappig' gespreksonderwerp zou zijn. "Had je al iemand voor het bal?" Vraagt hij dan ineens. Meteen heb ik het idee dat ik bijna tegen de trapleuning aanloop, maar ik weet hem te ontwijken. Hij vroeg of ik iemand had voor het bal. Dat is net zoiets als dat hij zou zeggen dat hij weet hoe hij kan vliegen zonder bezem. Zonder dat ik er verder bij na denk houd mijn hart even op met kloppen. Even weet ik niet wat ik moet zeggen.
    "Nee. Ik ben wel een paar keer gevraagd, maar...." Weet ik er dan uiteindelijk uit te persen. Het lukt me alleen niet om de zin hardop af te maken. Ik was tot nu toe welgeteld door twee mensen gevraagd. De ene was een zesdejaars Ravenclaw, en hij was lelijk. Ik kende hem niet eens. No way dat ik met een vreemde naar het bal ga. Een zevendejaars Huffelpuf had me ook gevraagd, of in elk geval een soort van. Voordat ik ook maar iets kon zeggen noemde hij me nota bene Kaya. Juist, bedankt, dacht ik toen. Voor mij dus geen dates, of in elk geval tot nu toe niet. Eerlijk gezegd wil ik met Felix gaan, maar het probleem is denk ik dat ik iets té graag met Felix wil gaan. En dat is op een manier waarop hij nooit met mij zou willen gaan. Daarom kan ik dat idee dan ook maar beter uit mijn hoofd zetten, of dat probeer ik tenminste. Het werkt alleen niet echt. Het doet juist het tegenovergestelde. Het wordt steeds erger. En hoewel ik het eigenlijk niet wil toegeven, ben ik volgens mij verliefd op hem.


    She was always looking for more..

    Robin tigrisblack

    Slytherin||prefect || seeker ||seventh year



    "Ik ben Beater in het Quidditch team van Ravenclaw. Het is geweldig." Zei ze. Ik knikte. "Dat geloof ik best." gaf ik als antwoord. Ik liep naar een vrije tafel en keek toen naar Alice. En toen naar de boekenkasten. Ik liep snel naar het goede rek. En pakte een boek wat met Transfiguration te maken had en liep terug. "ik hoop dat we aan dit boek voldoende hebben. " zei ik lachend hard op. Ik pakte mijn opdrachten erbij en ging zitten. Ik moest van een paar spreuken de uitkomst opschrijven. Gelukkig Had ik ze al snel een keek Alice aan. Ik stond op en liep heel snel langs de kasten. Op hoop ergens het woord zwerkbal tr zien. Ik vond het boek zwerkbal door de eeuwen heen. En nam hem mee naar de tafel. "hier een boek over zwerkbal." zei ik met een grootte glimlach. Ik keek weer naar Alice. Terwijl ik door het boek begon te bladeren. Er stond van alles in. Ontstaan en alles. Maar helaas niet wat ik zocht. Wat me aan de andere kant ook wel logisch leek. Ik keek weer naar Alice. "lukt het?" vroeg ik haar. Met wat ze ook aan het doen was.

          Felix 'Lex' Chase.

    Gryffindor × Sixth Year


          Bijna liep ze tegen de trapleuning op bij zijn vraag, al wist ze hem nog net te ontwijken. Inmiddels liep hij nog altijd achteruit van de trappen af. Het was een wonder dat hij nog niet onderuit was gegaan. 'Nee. Ik ben wel een paar keer gevraagd, maar...' Hij bleef even stilstaan. Cassia nog geen date? 'Maar wat?' Vroeg hij vervolgens. Inmiddels was het heel wat jaren later nadat hij haar had leren kennen en de crush die hij in de tussentijd op haar had gekregen maakte hij voor zichzelf geen punt van, ondanks dat hij het verschrikkelijk ontkende voor vrijwel alles en iedereen. Hij kon zich er vrij weinig bij voorstellen dat ze niet gevraagd was door degene waardoor ze gevraagd door zou willen worden.
          'Wil je anders met mij gaan?' Hij realiseerde hoe verschrikkelijk droog het moest klinken. De meeste jongens verzonnen wel een originele manier het meisje waarmee ze wilde gaan te vragen, en natuurlijk moest hij, de ó zo creatieve Felix Chase, haar gewoon op het meest random moment op de gangen vragen terwijl de afstand tussen hen in inmiddels zodanig groot was dat er gewoon mensen tussen hen door liepen. Hij moest er nu wel heel hopeloos uit zien nu, wat zijn halve, aarzelende glimlach er niet veel beter op maakte.

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 21:38 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Alice Longbottom


    Ravenclaw × Fifth Year × Beater × Prefect × Decides to like Robin.

    Ondertussen lopen we samen richting de grote kasten met boeken.
    "Dat geloof ik best." Zegt hij over mijn mening over Quidditch.
    "Ik hoop dat we aan dit boek voldoende hebben." Zegt hij als hij met een groot en dik boek aan komt zetten over Transfiguration. Als hij ermee bezig is bekrabbel ik de randjes van mijn perkament een beetje, totdat ze zwart worden van de inkt. Wanneer hij klaar is schuif ik het boek een beetje naar mijn kant om er vervolgens eens goed doorheen te bladeren totdat ik bij het gedeelte kom wat ik momenteel nodig heb. In mijn ooghoek kijk ik naar Robin. Zo te zien zoekt hij ergens naar. En inderdaad, als hij terugkomt heeft hij weer een ander boek in zijn handen.
    "hier een boek over zwerkbal." Op dat moment kijk ik gelijk op. Ik moet lachen om de manier waarop hij over Quidditch praat. Het klinkt zo bewonderend, alsof hij het geweldig vindt. Daar kan ik het alleen maar eens mee zijn.
    "Cool." Zeg ik dan ook.
    "lukt het?" Vraagt hij daarna al snel weer. Ik kijk even vanaf mijn rollen perkament naar hem op en knik bedachtzaam.
    "Ja hoor. Hier staat voornamelijk in wat ik nog miste. De schoolboeken zijn vaak niet zo precies."


    She was always looking for more..


    Cassia Lancaster


    Gryffindor × Seventh Year × Quidditch Commentator × Thinks that she is dreaming.

    "Maar wat?" Vraagt Felix. Ik bijt ietwat ongemakkelijk op mijn lip terwijl ik hem vooral niet aan probeer te kijken. Waarom moest ik nou weer maar zeggen. Een simpele nee had het vast ook goed gedaan. In dat geval wens ik dat het gewoon bij het onderwerp was gebleven waarin ik tegen doelpalen aan vlieg. Wat eerst ongemakkelijk leek, lijkt nu wel het luchtigste gesprek ooit. Het gesprek wat we nu voeren daarentegen...
    "Wil je anders met mij gaan?" In mijn hoofd levert die zin een soort error op. Foutmelding weergeven, onmogelijke woorden. Ik probeer die woorden even rustig te herhalen in mijn hoofd. Het rustige gedeelte komt er alleen niet bij kijken. Zijn toon was ontzettend luchtig naar mijn mening, alsof hij mededeelt dat hij even gaat eten. Maar dit gaat niet over het eten. Dit gaat over het bal.
    "Ja, lijkt me gezellig." Ik verbaas me over hoe luchtig mijn toon eigenlijk wel klinkt. Ik zeg het alsof ik mededeel dat ik wel met hem mee wil gaan eten. Diep van binnen voel ik me dus totaal niet rustig. Ik heb het idee dat ik diep van binnen ontplof. Als ik alleen zou zijn zou ik nu waarschijnlijk door de hele school heen gaan rennen, gillend nog wel. Ik moet mezelf eraan blijven herinneren dat dit als vrienden is. Wat ik ook mag voelen, het is verkeerd zolang het niet van twee kanten komt. En dat komt het dus zeker niet. Desondanks gun ik mezelf dit kleine moment van oprecht geluk.


    She was always looking for more..

    JAMES SIRIUS POTTER
    Gryffindor • 7th year • Chaser • Captain • Outfit • Looking at Kaya's beautiful face


          "Weet je dat het mij niet zo verbaasd dat je Kaya leuk vindt?" zegt Bryony terwijl we op weg zijn naar de Great Hall. Oh damn, is het zo duidelijk? Ik lach even schaapachtig naar haar.
          "Het is eigenlijk best wel duidelijk, zeker nu ik het, nou ja, echt weet." voegt ze eraan toe. Okay, ik moet er echt iets aan gaan doen dat het minder opvallend is.
          "Als ik jou was zou ik haar vragen voor het bal. Jij hebt nog een kans. De kans dat ik met Domi ga is nul op de tien. Maar ja, ik denk dat ik maar gewoon niet ga." zegt ze. De gedachte dat ze vindt dat ik een kans maak maakt me toch echt wel blij. Maar Kaya is vast al door tien anderen gevraagd.
          "Ik vind dat je haar gewoon moet vragen. Jij maakt ook echt wel kans," zeg ik tegen Bryony in een poging haar op te fleuren, hoewel ik niet zeker weet of Dominique ja zal zeggen. Naar mijn weten valt ze namelijk niet op meisjes. Ik zucht even, liefde is soms ook zo'n ingewikkeld iets. Inmiddels zijn we in de Great Hall aangekomen en loopt Bryony naar de plek waar Kaya en Dominique zitten. Ik loop erachter aan en werp mijn blik op Kaya.
          "Hey, heb jij trouwens al een date voor het bal?" probeer ik nonchalant aan haar te vragen, hoewel de zenuwen toch echt wel in mijn stem te klinken zijn. Ik kijk in haar ogen aan en ben even vergeten wat ik wilde zeggen.
          "Zou je het anders leuk vinden om.. om samen te gaan?" de vraag komt er minder soepel uit dan ik gewild had.
          "Gewoon als vrienden," voeg ik er snel achter aan omdat ik niet gelijk te hard van stapel wil lopen.
          "Hey bro," hoor ik achter me en als ik me omdraai zie ik Caleb staan.
          "En hallo dames," voegt hij eraan toe met een blik op Kaya, Bryony en Dominique.
          "Kun je heel even drie minuten wachten? Ik moet even... wat regelen," zeg ik met gebrek aan betere verwoording.
          "Dus, wat vind je ervan?" vraag ik met mijn aandacht weer op Kaya.


    -

    DOMINIQUE ISABELLE WEASLEY
    Gryffindor • 7th year • Beater • Outfit • Freaking out


          "Oh jammer, ik heb eigenlijk ook nog geen date. Zoals je waarschijnlijk al hebt begrepen hebben ik en James het uit moeten maken, de flow was er niet meer en het was meer een goede vriendschap en we wilde het allebei al uitmaken, en waarom zeg ik dit," ze stoot een nerveus lachje uit en oh god wat is ze leuk. Ze heeft het uitgemaakt, wat betekend, dat ze vrijgezel is, wat betekend - nee, we zouden nooit samen naar het bal kunnen gaan. Allereerst valt ze niet op meisjes en als ze op meisjes zal vallen zou ze veel beter verdienen. Bryony Ainsworth verdient het beste van het beste.
          "Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, Dominique, gezien we allebei nog geen date hebben," oh my god. Oh my fucking god.
          "Zou jij met mij naar het bal willen gaan?" zodra de vraag haar mond verlaten heeft stoot ik een kreetje van blijdschap uit en geef haar een korte knuffel. Bryony Ainsworth, Bryony fucking Ainsworth vraagt me naar het bal. Okay verman je Dominique.
          "Ik zou niets liever willen," zeg ik met een grote glimlach die de rest van mijn leven niet meer van mijn gezicht af te poetsen gaat zijn.


    -


    Solange Anna Millefeuille-Tomas
    Ravenclaw | 6th year | Great Hall | Freakin' out | Outfit



    Matt legde een hand op mijn schouder, op de plek waar hij mij aanraakte tintelde het. Ik had gehoopt dat zijn hand daar voor altijd zou blijven maar helaas trok hij hem terug. Ik bloosde, en mijn hoofd werd rood als een tomaat.
    Na mijn opmerking barstte hij in lachen uit 'Daar heb je gelijk in,maar dat is niet het punt op dit moment.' Opgelucht haalde ik adem. Ik was nog niet te laat, als hij niet iemand anders op het oog had.
    Hij staarde me aan een toen ik zo mogelijk nog roder werd keek ik weg. Wauw, goeie move Sol.
    'Ik wil jou mee,' Mijn hart maakte een salto en verbaast ging ik na of dit niet mijn verbeelding was. 'Als jij wilt tenminste. Sol, wil je met mij mee naar het bal?' Als ik me niet had ingehouden, had ik het uitgeschreeuwd, gedanst en tegen de jaloers starende 3e jaars triomfantelijk geroepen "Sorry maar ik ga met Matt". "J-ja Matt, graag. Ik zou heel graag met je mee naar het bal willen!' glimlachte ik breed.
    Matt had mij zojuist gevraagt voor het bal. Mij, de doodgewone te-veel-met-sport-en-huiswerk-bezige Sol. Deze dag kon niet meer stuk.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Kaya Lancaster

    Gryffindor • 7th year • Outfit • Chaser

    James en Bryony kwamen echter niet veel later aanlopen, dus nu weggaan wordt hem niet en met een zucht verplaats ik mijn gewicht van mijn ene been naar mijn andere. Aan Bryony's tranen maak ik op dat het uit is. Net als uit het feit dat ze niet lopen te zoenen en te knuffelen. En ergens maakt het aanzicht me warm van binnen. Het betekend dat ik toch een kans kan maken.
    "Hey, heb jij trouwens al een date voor het bal?" vraagt hij vervolgens nonchalant, en het voelt even alsof ik in mijn maag gestompt ben, want ik moet even naar adem happen, al doe ik het zo dat het niet te zien is.
    "Zou je het anders leuk vinden om.. om samen te gaan?" vraagt hij vervolgens. Een vraag waarvan ik nooit had kunnen denken dat hij het aan mij zou vragen.
    Mijn ogen staan volgens mij vol ongeloof, en mijn mond hangt een stukje open van verbazing. Ik wil reageren, maar weet geen woorden uit te brengen.
    "I- ik.." vervolgens zegt hij opnieuw iets, en dit maal voelt het weer alsof ik in mijn maag gestompt ben, echter dit maal niet positief zoals een aantal seconden geleden.
    "Gewoon als vrienden," De drie woordjes komen op me in als een bomaanslag, en ik druk mijn lippen even teleurgesteld op elkaar, terwijl ik mijn best doe om die teleurstelling niet tot mijn ogen te laten komen. Vervolgens zie ik James wegdraaien, naar Caleb, ik glimlach even met hem. Ondanks dat we exen zijn, zijn we nog wel bevriend. Niet veel later draait James weer naar mij toe, en zijn ogen. Ohmygahd. Ze zijn zo mooi. Hij is mooi, ookal hoor je dta niet over jongens te zeggen. James is mooi.
    "Dus, wat vind je er van?" vraagt hij, en ik denk even na over mijn antwoord.
    "Is goed." zeg ik vervolgens met een glimlach. Echter brand het ergens toch, en knipper ik mijn warmer wordende ogen een paar keer. Als vrienden. Natuurlijk, het is iets. Maar tegelijkertijd is het niets. Dichtbij, maar zo, zo ver weg. Toch had ik niet anders kunnen verwachten, het is net uit met Bryony.


    take me back to the basics and the simple life

    BRYONY 'BREE' ALEXANDRA AINSWORTH
    "Fries before guys."
    Ravenclaw • 7th year • Prefect • Keeper • She said fucking yes!

          Waarschijnlijk zie ik er nu uit als een wanhopig zwerfkatje die wacht op een baasje die haar kan meenemen. Dominique kijkt me eerst een tel overdonderd aan en ik wil huilend weglopen, ja inderdaad huilend, misschien zelfs wel rennend. Tuurlijk is ze overdonderd, ik bedoel, ten eerste komt het kersverse ex - vriendinnetje va haar neef haar uitvragen, gaat zij er ook nog vanuit dat ze op meisjes valt en ook nog op haar. Wanneer ik dit zo in mijn hoofd herhaal klinkt het echt enorm pathetisch en ik moet echt heel hard mijn best doen om niet te gaan huilen. Echter gebeurd er dan iets wat ik nooit in mijn leven had durven dromen en hopen, ze stoot namelijk een verrukt kreetje uit en knuffelt me. Ohmygod, ohmygod, Dominique fucking Weasley knuffelt mij, raakt mij aan. Ik pers mijn lippen op elkaar, om te voorkomen dat ik alsnog ga huilen, van geluk en verstop mijn gezicht even in haar hals, wat ruikt ze lekker. Ik wikkel mijn armen om haar slanke lichaam en voel de kriebels in mijn buik erger worden. Helaas laat ze me uiteindelijk los, deze knuffel kon natuurlijk niet eeuwig duren maar voor mijn gevoel duurde hij slechts een honderdste seconde.
    'Ik zou niets liever willen,' klinkt haar stem als een melodie in mijn oren en ze lacht naar mij met haar o zo mooie betoverende glimlach. Ik kijk haar voor een tel verbaasd aan en waarschijnlijk vang ik weer eens vliegen. Mijn hart klopt als een bezetene en ik voel hoe ik als een debiel begin te grijnzen. Mijn gevoelens onder controle krijgen lukt me ook echt niet. Een mentale klap in mijn gezicht brengt me pas weer in het hier en nu terug en ik slaak een blij kreetje.
    'Ohmygod echt, nee, echt!' roep ik uit en ik weet het, ik kraam alleen maar onzin uit. Ik vlieg haar om de nek, Dominique fucking Weasley gaat met mij naar het bal. Het meisje die gemakkelijk elk meisje zou kunnen laten twijfelen over hun geaardheid en die door elke jongen zowat wordt bemind. Het meisje waarvan ik dacht dat ze niet eens wist van mijn bestaan, , gaat met mij, Bryony Alexandra Ainsworth, naar het bal. Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld en heel stiekem druk ik zachtjes mijn lippen op haar wang.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 21:22 ]


    I just caught the wave in your eyes

          Felix 'Lex' Chase.

    Gryffindor × Sixth Year


          Ze beet wat ongemakkelijk op haar lip, alsof ze iets gênant wilde verbergen voor hem. 'Ja, lijkt me gezellig.'
          Okay wacht.
    Ze zei ja. Toch? Bij dat idee begon hij even te glimlachen, ook al wist hij dat ze het waarschijnlijk als alleen vrienden zag. Maar hé, ze had ja gezegd. Dat was al heel wat. Hij was in ieder geval niet afgewezen. En het bespaarde hem heel wat gênante en ongemakkelijke momenten omdat hij alsnog iemand zou moeten vragen, waarop hij waarschijnlijk met iemand zou eindigen die net zo hopeloos op zoek was als hem.
          Hij glimlachte even, enigszins ongemakkelijk. Op zich wilde hij haar nu wel een knuffelen geven maar ergens vroeg hij zich af of ze het wel wilde, waarop hij besloot het toch maar niet te doen en hij probeerde te bedenken wat hij nou kon zeggen omdat hij anders simpelweg gewoon klonk als een ongeïnteresseerde klootzak. 'Gezellig.' Kwam hij uiteindelijk mee, waarbij hij zichzelf wel voor zijn hoofd kon slaan. Het meisje waar hij al bijna twee jaar lang zijn crush voor ontkende wilde met hem naar het bal, en het enige waar hij mee kon komen was 'Gezellig.' Good job, Felix. Hij begreep nog altijd niet waarom mensen hem goed vonden met woorden. Ha, Ha. Zeker. Helemaal.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.