• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Misschien moet je je bek maar eens houden," zei Jelle bot. "Meiden zien jou niet eens staan, knuppel."


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Pas op jij, anders draai ik een paar duimen fijn vanavond,' zei Henk plotseling agressief. 'Is lang geleden, ik kan wel wat oefening gebruiken.'
    Bram keek tevreden toe en richtte zijn aandacht weer op de groep.
    'Mia. Truth or dare?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    "Oh wat ben je stoer jongen, heel stoer." Jelle vernauwde zijn ogen. Hij irriteerde zich mateloos aan de twee jongens. "En jij laat je vriendje alles oplossen he, Bram." Ian pakte Jelle zijn arm beet, omdat hij hem te ver vond gaan, maar Jelle trok zijn arm geïrriteerd los. "Wat, het is zo," zei Jelle toen met een vuile blik naar de jongens.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Oké jongens, ik heb het wel gehad met dit spel op deze manier,' verzuchtte Isa. 'Ik zie jullie morgen wel weer.' Ze keek even naar Kate en Mia. 'Gaan jullie mee of blijven jullie nog even?' Ze had gehoord dat Bram aan Mia de vraag had gesteld en gezien het voorval van vandaag kon dat niks goeds voorspellen, dus wilde ze haar graag een uitweg geven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat is wel heel kinderachtig,' snoof Layla. 'Jullie gaan maar weg als Mia klaar is.'
    Mia sloeg haar ogen neer. Wat moest ze kiezen? Een opdracht kon ze weigeren, maar sommige vragen weigeren te beantwoorden was ook een antwoord dat ze niet wilde geven.
    'Dare,' zei ze daarom, van plan om hierna te stoppen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa snoof bijna onhoorbaar en wachtte toen af. Ze merkte dat ze een klein beetje nerveus was voor de dare die Bram nu zou bedenken. Hem-kennende zou het iets zijn wat Mia eigenlijk niet wilde doen...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kate wierp Layla een nijdige blik. Ze wachtte gespannen af op de dare die Bram voor Mia zou bedenken. Ze schuifelde wat ongemakkelijk heen en weer en bleef alert, klaar om op te springen als het uit de hand liep.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Thomas had met grote ogen gekeken hoe Jelle reageerde op Henk en Bram, ''nou nou..'' Mompelde hij terwijl hij zijn handen over zijn benen liet wrijven. Thomas was wel benieuwd naar de dare van Isa en wou dan eigenlijk ook nog niet weggaan, soms was hij echt te nieuwsgierig.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 19:50 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Scheer de benen van mijn maat Henk hier,' zei Bram.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Mia haalde opgelucht adem toen ze die opdracht hoorde. Ze had veel, veel ergere dingen gevreesd. Hier kon ze zelfs wel om lachen, al betwijfelde ze of Henk het ook zo'n goed idee vond. 'Ik heb alleen geen scheermes mee.'
    Dat loog ze, maar ze wilde het ding echt niet meer aanraken nadat Henks benen ermee waren geschoren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oké, als dit het was, kon ze maar beter behulpzaam zijn. 'Ik heb twee wegwerpmesjes mee,' zei Isa daarom. 'Je mag er wel eentje gebruiken. En daarna vanzelfsprekend meteen weggooien.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jelle keek verveeld voor zich uit, maar weg gaan deed hij echt niet. "Wat een domme opdracht," zei hij zachtjes tegen Ian, die zijn schouders optrok.
    "Doe niet zo kinderachtig, Jelle," mompelde hij terug en Jelle trok zijn wenkbrauw op. Toen draaide hij zijn hoofd de andere kant uit. Ian zuchtte en keek naar Mia.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Dat dacht ik niet,' zei Henk verontwaardigd.
    'Ik gaf de opdracht, dus die wordt ook uitgevoerd,' zei Bram kalm. 'Stel je niet zo aan watje. Gaat iemand nog een mes halen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    "Ik hoef dat echt niet te zien!" Roept Thomas.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Isa stond op. 'Ik haal de mijne wel,' zei ze, met een scheef lachje. Ze kroop zachtjes de tent in, pakte haar toilettas uit haar rugzak en kroop weer terug. 'Kijk,' zei ze, terwijl ze Mia het scheermesje aanbood.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain