• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Dat is niet echt verbazingwekkend, toch?’ Layla knipoogde naar Isa en kwam erbij staan. Ze draaide zich naar Ian toe. ‘Wat mij betreft kunnen we beginnen. Jongens tegen de meisjes?’

    [ bericht aangepast op 1 sep 2016 - 21:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Of we doen gemengd?" Ian had het niet zo op het jongens vs. meisjes gedoe. Hij vond dat iedereen gelijk was en dat daar geen onderscheid tussen moest worden gemaakt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Layla rolde met haar ogen. 'Best, verdeel jij de teams dan maar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ian kreeg het idee dat hij Layla irriteerde met wat hij zei.
    "Nou zeg," mompelde hij zachtjes. "Laat maar."


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Layla merkte wel dat hij van haar reactie schrok, maar ze vond het allemaal ergerlijk lang duren. Ze tilde het net op en liep naar de andere kant, wachtend tot Jess en Isa hetzelfde deden. Qaasim, Ian en Thomas zouden dan hun tegenstanders vormen, dus dat was best mooie verdeling.

    Niemand vergeten toch, ervan uitgaand dat Kate nog onderweg is en Elin niet mee doet?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ze speelden een tijdje in die opstelling tot Kate arriveerde. Zij kwam bij de dames in het team en ze speelden een paar minuten met een doordraaisysteem.
    'Ik stop er even mee,' zei Jess na een tijdje. Ze plofte naast Elin neer en pakte haar mobiel. Een paar berichtjes, waaronder van die knappe jongen van vakantie, Youri. Met een kleine glimlach op haar gezicht appte ze terug. Ze drukte op zijn foto en keek ernaar - hij had geen shirt aan en een zonnebril op en hij was zo knap - tot ze besefte dat Elin vanuit haar ooghoeken meekeek.
    'Ziet er goed uit, hè?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas kwam even op adem toen Jess verkondigde dat ze er mee stopte, ''wat is er zo belangrijk dan?'' Vroeg hij dan ook iets buiten adem en met zijn handen in zijn zij.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Mensen die beter in shape zijn dan jij,' was Jess haar weerwoord. 'Dat krijg je als je om de minuut een nieuwe sigaret in je mond douwt.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou sorry mam,' kaatste hij terug door het weerwoord wat hij niet had verwacht. Thomas plofte naast haar neer en probeerde op haar telefoon mee te kijken voordat hij naar zijn team keek, ''ik doe ook niet meer mee– dan zijn het ook weer gelijke teams.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ian had het wel wat sportiever en gezelliger verwacht. Hij leunde weer tegen de paal waar het net aan vast hing.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Ik werk er al een jaar of twee, eigenlijk. Op de zondag en de woensdagavond. Hij wierp een vlugge blik in het mandje, alsof de spullen die ze voor haar vader moest halen dingen over haar zouden kunnen vertellen die hij nog niet wist. Al kon dat waarschijnlijk best, want hij wist helemaal niets van haar. Niet of ze broertjes en zusjes had, niet of haar ouders bij elkaar waren.
    'Ga je nog naar het volleybalveld?' Hij had net in zijn pauze het berichtje van Isa gezien. Het was een beetje een stomme vraag - als ze van plan was te gaan dan stond ze vast niet hier - maar hij wilde niet dat het gesprek al voorbij was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik weet het nog niet,' zei ze vertwijfeld. Jiang zou haar vast weer overspoelen met vragen over haar gezicht. "Tegen een paal aangelopen" geloofde vast niemand. 'Misschien.' Ze wilde wel dolgraag het huis even ontvluchten.
    'Ga jij ook? Of moet je tot laat werken?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jess rolde met haar ogen. 'Oké, prima.'
    'Zullen we dan maar een algemene pauze inlassen?' stelde Isa voor. 'Dan ga ik wel even naar de supermarkt om drinken te halen. Wil er iemand mee?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Ik wil mee!" Riep Thomas en hees zichzelf langzaam op, "ik heb echt honger, ik heb zelfs nog niet gegeten."


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Isa stak haar duim op en pakte haar fiets. Ze stelde voor om naar de Lidl te gaan, omdat ze daar lekkere broodjes hadden en het goedkoop was. Toen Thomas daarmee akkoord ging, begonnen ze te fietsen.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain