• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa schoot in de lach. 'Je bent ook zo'n hopeloze romanticus, hè.' Ze sloeg een arm om Phoebe heen. 'Ik geloof niet in dat hele plaatje van de prins en zo. Ik geloof ook niet in 'de ware' en zo.' Ze hield abrupt haar mond toen Ian langsliep en groette hem. Ze keken hem na tot hij buiten gehoorafstand was en toen keek ze Phoebe weer aan. 'Jij wel?'

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 20:16 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja, ik denk wel dat er voor iedereen ergens een soulmate is. Je moet alleen het geluk hebben dat je hem ooit ontmoet. Of hetzelfde voor jou voelt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hmm.' Isa overwoog die gedachte. 'Ik kan me echt niet indenken dat er maar één persoon is voor iedereen. Dan ben je mooi de lul als hij ergens in Hong Kong woont. Ik denk dat er meerdere mensen zijn bij wie je goed past en met wie je een toekomst kunt opbouwen. En ik geloof ook niet echt in liefde op het eerste gezicht.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Natuurlijk kun je gelukkig zijn met anderen. Maar toch loopt je soulmate ergens rond, denk ik. Gelukkig denken we er allemaal anders over.' Ze glimlachte.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Isa glimlachte. 'Nou, laten we dan hopen dat jij je soulmate nog niet tegenkomt, want dan zit je je hele leven al aan die kerel vast!' Isa gaf haar een plagerig duwtje. Ze bedoelde het als een grapje, maar er zat wel degelijk een kern van waarheid in. Zij zou er echt nog niet aan moeten denken om de rest van haar leven maar met één jongen door te brengen. Ze had niet de behoefte om de slet uit te hangen, maar het was fijn om voorlopig nog lekker te gaan en staan waar ze wilde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja, jou,' antwoordde Mia aarzelend. 'Jij wilde toch iets doen? Of - of niet?'
    Ze speelde nerveus met de armband om haar pols.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Layla had met haar vriendinnen een muurtje gevonden dat een eindje bij de anderen vandaan was. Her en der zag ze andere leerlingen een dansje oefenen, maar ze vond het er maar saai uit zien. 'Wat zullen wij gaan doen vanavond? Misschien een mooie striptease?' Ze grinnikte zachtjes. 'Ik wil sommige koppen wel zien. Sommigen hebben vast nog nooit een halfnaakte vrouw gezien. Om nog maar te zwijgen over de leraren, ik ben benieuwd hoe die reageren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ian had de was uitgehangen en liep wat rond. Hij had Jelle de hele tijd niet meer gezien. Misschien was hij door het bos aan het lopen of zat hij ergens. Ian had in elk geval niet echt de behoefte om hem te zoeken, aangezien ze kortgeleden, vlak na het zeskamp, nog een redelijk heftige discussie hebben gehad. Ian liet zijn humeur er echter niet door verpesten en liep in de richting van Mia en Joris, die hij zag staan praten.
    "Hé daar," zei hij en ging bij ze staan. "Hadden jullie het over vanavond? Ik ga denk ik niet meedoen," zei hij toen en stak zijn handen in zijn zakken.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 22:52 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Waarom niet?' vroeg Mia. 'Is het niet een soort van verplicht?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kate stond in de meisjestent, terwijl ze haar outfit nog één keer bekeek. Ze concludeerde dat haar kleren zo goed waren voor de omstandigheden waar ze later misschien ingegooid zouden worden. Nadat ze de tent openritste, zag ze meteen haar groepje voor de opening staan. Tenminste, Mia, Joris en Ian.
    'Hey,' begroette ze hen, terwijl ze erbij ging staan. 'Hoe staat het ervoor voor vanavond? Hebben jullie al iemand om mee op te treden?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    "Maakt me niets uit, ik heb er gewoon helemaal geen zin in," bekende Ian en haalde zijn schouders even op. "Maar ik zal jullie aanmoedigen hoor," grinnikte hij. Hij keek op naar Kate die bij hen was komen staan en een vraag stelde.
    "Ik doe niet mee heb ik besloten," zei Ian toen ook tegen haar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Joris grinnikte. 'Dat kun je niet besluiten, hoor. De leraren waren er redelijk duidelijk over dat iedereen mee zou doen.' Hij gaf Ian een duwtje. 'Bovendien ben ik wel benieuwd naar je dansskills.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Wedden dat het me lukt om niet mee te doen." Ian grinnikte toen Joris hem een duwtje gaf en gaf hem er plagerig eentje terug.
    "Ik doe wel of ik ziek ben of zo," mompelde hij toen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Joris haalde zijn schouders op. 'Zelf weten,' zei hij, niet onvriendelijk maar vooral verbaasd. Hij vond het eigenlijk best leuk, zo'n bonte avond, en kon het ook zeker waarderen dat iedereen er zo fanatiek mee bezig was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Ik zet mezelf liever niet voor schud," zei Ian tegen Joris.
    "Ik ben niet echt ergens goed in of zo." Ian had een ietwat laag zelfbeeld, maar liet dit nooit zo merken. Het kwam meer omdat hij wat onzeker was over zichzelf.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.