• Link: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    HeyitsGraham schreef:
    @Harry_Potter007 ik loop idd wat achter, maar had zoveel wat ik moest lezen en had niet veel tijd, daarom reageerde ik nog wat er met Ruby had afgespeeld en liet ik hem expres niemand tegen komen.


    Jeej je bent online :D


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Na heel de stad te hebben doorgerend besloot ik mijn tweede zoektocht van vandaag ook onsuccesvol te stoppen. Terug gekomen op het kantoor zie ik Ruby zitten met Ellie. Ik neem plaats bij de eerste stoel die ik zie en hijg. Ik heb een aardige conditie, maar ik had zowat een marathon gerend voor mij gevoel. Ik gaf een klein knikje naar de twee meiden om te laten zien dat ik ze wel had gezien. Nadat ik op adem was gekomen liep ik naar Ruby en Ellie. "Ik zie dat je ontslagen bent uit het ziekenhuis." Vervolgens richtte ik me naar Ruby. "Waar ben je wel niet naartoe gerend met die hond?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Stiekem moet ik lachen als ik Graham buiten adem zie binnenkomen. 'Hee opa, ben je er ook eindelijk?' Plaag ik hem. 'Spike bracht mij naar een paar straten verderop, er is een lijk gevonden.' Ik kijk serieus. 'Het slachtoffer wordt nu onderzocht en geindentiviceerd. Als er meer informatie is stuurt het ziekenhuis dat naar ons. Ellie heeft het slachtoffer gevonden.' Ik besluit niets te zeggen over het feit dat ze een Banshee is.


    When you believe your dreams come true



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    Vervolgens zie ik Graham arriveren. Wanneer hij zegt dat ik ontslagen van het ziekenhuis ben, zwijg ik. Aangezien ik vermoed dat ik niet meer nodig ben en afgekoeld ben, sta ik op. "Ik denk dat ik maar richting huis ga,," zeg ik "Ik moet namelijk nog een paar dingen doen,". Vervolgens loop ik het politiebureau weg. Eenmaal eruit, probeer ik stukken te zien van de moordscene. Beelden lukken me niet, maar de stem die bij de moordenaar hoort, komt me al te bekend voor. Het is Jos, die naast me woont. Snel ren ik richting mijn huis, in de hoop om hij/zij te treffen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Graham

    'Hee opa, ben je er ook eindelijk?' Ondanks de vermoeidheid kon er een glimlach op mijn gezicht verschijnen. 'Het slachtoffer wordt nu onderzocht en geindentiviceerd. Als er meer informatie is stuurt het ziekenhuis dat naar ons. Ellie heeft het slachtoffer gevonden.' Verbaast kijk ik de kant op waar Ellie staat. Had zij nou een lijk gevonden? Dit was totaal geen leuk binnenkomertje voor haar in Storybrooke. "Ik denk dat ik maar richting huis ga,," zegt Ellie "Ik moet namelijk nog een paar dingen doen,". Nog voordat ik haar kan tegenhouden is ze het politiebureau al uit. Ach, ik moest haar ook gewoon even wat tijd geven. Ik moest het nu gewoon doen met wat Ruby allemaal had. "Okay op het plaats delict nog aanwijzingen gevonden? Ooggetuigen?''


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Aanwijzingen,' stammel ik. Ik voel dat ik rood word en kijk naar de grond. 'Dat ben ik vergeten. Maar de ooggetuigen weet ik wel.' Ik kijk hoopvol naar Graham in de hoop dat hij niet boos is. 'Lisa, Ava, die jongen en dus Ellie. De rest is naar huis gegaan, Ellie had een trauma opgelopen dus die heb ik meegenomen. Bovendien was zij de eerste ooggetuige.'


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Aanwijzingen,' stamelend kwam het uit Ruby's mond. Ik wist gelijk hoe laat het was. Ruby kleurde rood aan en staarde naar de grond. Ze was het vergeten. 'Dat ben ik vergeten. Maar de ooggetuigen weet ik wel.' Met haar prachtige ogen keek ze mij aan. Waarom wist ze toch steeds mijn zwakke plek? 'Lisa, Ava, die jongen en dus Ellie. De rest is naar huis gegaan, Ellie had een trauma opgelopen dus die heb ik meegenomen. Bovendien was zij de eerste ooggetuige.' "Oke, zou jij voor mij een bericht naar Lisa, Jens, Ava en Ellie kunnen sturen dat ze allemaal morgen naar het bureau moeten komen om een verklaring af te leggen? En oja, " ik moest deze vraag stellen ook al wist ik het antwoord al. "Zeg me alsjeblieft dat foto's hebt gemaakt van het lichaam hoe je het hebt aangetroffen en vervolgens het ziekenhuis heb gebeld." Dit zou nog een lang en lastig onderzoek worden.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Ja ik doe het meteen,' ik sprong op van mijn stoel en liep naar de telefoon. 'Foto's? Tja voordat ik het wist was de ambulance er al, dus daar was geen tijd voor.' Ik probeerde me uit de situatie te redden. Ik wist dat ik het nu echt verpest had. 'Maar jij was nergens om mij te helpen, ik doe dit werk nog maar 2 dagen.' Mompelde ik teneergeslagen.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Ja ik doe het meteen,' Ruby liep gelijk richting de telefoon. 'Foto's? Tja voordat ik het wist was de ambulance er al, dus daar was geen tijd voor. Maar jij was nergens om mij te helpen, ik doe dit werk nog maar 2 dagen.' Ik liep richting Ruby toe. Ze had gelijk, misschien was ik wat te streng. Ik sloeg mijn arm om haar schouder. "Sorry, zo bedoelde ik het ook niet, maar..." ik stopt even. Wat wilde ik nu zeggen? "Maar zonder jou waren die kinderen alleen met dat lijk. Jij wist gelijk dat je Spike moest volgen. Daar ben ik je dankbaar voor. Je bent tenminste op de plaats delict geweest. Ik rende gewoon wat rondjes door de stad. Alsof ik bezig was met het trainen voor een marathon."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik voelde een arm om mij heen. "Sorry, zo bedoelde ik het ook niet, maar..." ik keen hem aan. "Maar zonder jou waren die kinderen alleen met dat lijk. Jij wist gelijk dat je Spike moest volgen. Daar ben ik je dankbaar voor. Je bent tenminste op de plaats delict geweest. Ik rende gewoon wat rondjes door de stad. Alsof ik bezig was met het trainen voor een marathon." zei hij. Ik was blij dat hij niet boos was. 'En ik had gewoon beter moeten opletten. Als ik dit werk wil doen moet ik beter mijn best doen.' Zei ik vastberaden. 'Vanaf nu kun je 100% op mij rekenen. Ik pakte de telefoon en draaide het nummer van Lisa. Er werd niet opgenomen, dus ik sprak kort een berichtje in. Hey Lisa, zou je morgen naar het bureau kunnen komen? Ik hem nog wat vragen over de gebeurtenis van vanmiddag, groeten Ruby. Vervolgens belde ik naar de andere drie. Allen namen de telefoon niet op. 'Waar zijn al die kinderen,' zuchtte ik geïrriteerd. Ik liep weer naar het bureau en keek Graham aan. 'Wat gaan we nu doen baas?' zei ik met een speelse lach.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'En ik had gewoon beter moeten opletten. Als ik dit werk wil doen moet ik beter mijn best doen. Vanaf nu kun je 100% op mij rekenen.' Ik was blij dat Ruby en ik elkaar zo snel konden begrijpen. Waarom was Ruby mij nooit eerder opgevallen? Terwijl Ruby aan het bellen was, liep ik maar wat rondjes in mijn kantoortje wachtend tot Ruby weer kwam. 'Waar zijn al die kinderen,' In de deur opening stond Ruby. Aan haar stem hoorde ik dat ze licht geïrriteerd was. "Ach het zijn kinderen. Die doen waar ze goed in zijn... Wanneer je ze niet nodig hebt gaan ze niet bij je weg en als je ze juist nodig hebt kan je ze nergens meer vinden." Ruby kwam het kantoor wat verder inlopen. Ze keek me opnieuw met haar prachtige ogen aan. Boem, opnieuw schiet cupido de pijl raak. Recht in mijn hart. Met mijn vinger trek in de stropdas om mijn nek wat losser. 'Wat gaan we nu doen baas?' vroeg Ruby met een speels lachje. Ik liep naar toe en legde mijn handen op haar heupen en trok haar naar mij toe. "Ik denk dat we wel een pauze hebben verdient." Vervolgens raken onze lippen elkaar.


    Do I look like Mother Teresa?



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    Eenmaal aangekomen bij Jos z'n huis, doe ik de deur open, want het slot was nog steeds kapot. Ik pak eerst mijn pijl en boog set voordat ik veder naar binnen ga. "Jos," gil ik "als je hier niet komt, zal ik ervoor zorgen dat je spijt krijgt,". Binnen twee secondes staat ze voor me neus. "Zo Elina," zegt ze grijnzend "Zo te zien weet je nu dat je een Banshee bent,". Bang kijk ik haar aan "Ja, en ik ben niet bang om het tegen je te gebruiken," zeg ik terwijl ik me al poseer voor het geval dat ik wordt aangevallen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    "Waarom antwoord er niemand?" Vraagt Jens. Ava en Lisa kijken angstig. Alsof hij een afgrijselijk wezen is zoals Graham. En hij blijft wachten op een antwoord.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 15:26 ]

    Hebben jullie nu allemaal dezelfde Jos?


    When you believe your dreams come true

    Eerst dacht ik dat jij het was, dat zou mooi in het verhaal hebben gepast, maar nu weet ik het niet meer :S