• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Daar verschillen we dan in, want mijn voorkeur gaat naar negatief," zeg ik grijnzend. Voor ik nog veder kon praten voelde ik een pijnscheut zo hevig dat ik bewusteloos neerval, door Jos die me kan bespelen als een lappe pop.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Regina

    Jens en Ellie stonden over Jos te praten. "Mag ik jullie even onderbreken?" ik vertelde niet dat Jos bij mij hoorde. Niet na wat ik allemaal met Ruby nu had. "Deze Jos, waar jullie het steeds over hebben beschikt ook over magie. Ze kan van gedaante veranderen en... ook van geslacht. Jullie Jos is misschien geen vrouw meer maar een man."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jens Potter

    "Ik dacht dat ook al... Maar ik kan dat ook, in mijn spreukenboek staan nogal veel gedaanteverwisselingsspreuken, en hiermee kunnen we ongezien Jos achtervolgen. Je kan kiezen hoe je eruit ziet. Een beroemde popster, een onschuldig kindje, een oude man, ...
    Alles kan. En iedereen kan het." Jens hoopt dat ze met hem meegaan. Maar eerst moesten ze Jos weten te traceren. Wie of wat het ook was...

    Lisa

    Ik had te lang gewacht met door de spreuk gaan en bevroor voor een paar minuten. Toen ik weer kon bewegen keek ik om me heen Ruby was er en Regina??!! Ik snapte er niks meer van. "nu zijn we dus weer terug bij af.... We moeten Jos echt vermoorden."
    "we kunnen haar/hem of wat Jos ook is vinden als we iets van haar hebben."

    Jens Potter

    "Ellie woont naast Jos, dus dat is al gemakkelijk. Gewoon wachten en hopen dat Jos niet thuis is. En als hij/zij niet thuis is kunnen we snel iets nemen, en door Spike laten ruiken. Slim bedacht, Lisa!"

    Lisa

    "dankje Jens." Er was nu niet veel te doen ik keek Regina niet aan, vooral niet na ons laatste gesprek bij Granny's.

    Jens Potter

    Om de stilte te verbreken zei Jens: "Dus, gaan we nu?"

    Regina

    Ik merkte dat Lisa me probeerde te negeren, maar dat kon me nu ook niet schelen. "Ik wil niet zeuren ofzo, maar als deze Jos steeds van gedaante veranderd veranderd zijn bezit dan ook niet? Wie weet is hij of zij straks één van ons?" Ik keek Lisa en Jens om de beurt aan. "We hebben nu eerst informatie nodig over Jos. Heel veel informatie."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jens Potter

    "Informatie hebben is moeilijk van een steeds veranderende persoon, Regina." Jens merkte dat Regina hem en Lisa om de beurt aankeek met een verdachte blik. Ze vertrouwde ons dus blijkbaar niet...

    Regina

    "Informatie hebben is moeilijk van een steeds veranderende persoon, Regina." ik zuchtte eens diep. "Was dat niet wat ik net zei wijsneus?" Ik had nu al spijt van mijn beslissing en zou het liefst het huis weer binnen gaan en die kinderen het maar laten uitzoeken. "Maar goed, we kunnen helemaal niks. Behalve als we weer een lijk vinden van die Jos."


    Do I look like Mother Teresa?

    Lisa

    "Maar goed, we kunnen helemaal niks. Behalve als we weer een lijk vinden van die Jos." zei Regina
    ''Als jij wilt wachten totdat er iemand dood is mijn best, dan ga ik wel alleen verder.'' zei ik.
    Regina echt waar ze is iets van plan, maar wat. Ik heb het idee dat ze iets verbergt.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2016 - 19:16 ]

    Jens Potter

    Jens liep voorbij Lisa en fluisterde subtiel iets in haar oor. "Vertrouw jij ze? Ik niet. En zij ons twee schijnbaar ook niet." En hij liep verder. Niemand merkte het.

    Ruby

    Ik sprong Graham in de armen van blijdschap en gaf hem een zoen. 'Dankje, dat is lief van je,' fluisterde ik in zijn oor. 'Maar wat?' Vroeg ik toen hij zijn zin niet afmaakte. Ik keek naar het schouwspel waarin Jens kwam aanrennen, Ellie gilde en in paniek raakte. Regina raakte in gesprek met Jens en Ellie. Ik snapte helemaal niks van de situatie, zolang was ik ook weer niet weggeweest. Ik liep naar het groepje toe. 'Wat is hier nu allemaal aan de hand?'


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Dankje, dat is lief van je,' fluisterde Ruby in mijn oor. 'Maar wat?' Gelukkig hoefde ik mij zin toch niet af te maken. Ruby liep naar Jens, Ellie en Regina toe. Ik volgde haar naar het groepje toe. 'Wat is hier nu allemaal aan de hand?' "Ja dat zou ik ook wel willen weten."

    Regina

    ''Als jij wilt wachten totdat er iemand dood is mijn best, dan ga ik wel alleen verder.'' zei Lisa tegen mij. Probeerde zij mij nu uit te dagen. Dat kon ze beter niet doen. The Evil Queen kwam al weer bijna naar boven. "Dat wil ik niet zeggen, maar alleen dan pas hebben we een aanwijzing." Ruby en Graham voegde zich bij de groep. "Fijn, twee mensen waar ik waarschijnlijk wel mee kan samenwerken." Ik richtte me naar Ruby. "Aan die twee daar heb je helemaal niks." Ik wees richting Jens en Lisa.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Het komt allemaal vast wel goed,' probeerde ik de boel te sussen. 'laten we alles even op een rijtje zetten. Wat heeft Jos verder nog allemaal gedaan?' Ik keek Regina aan, zij leek er meer van af te weten. 'Wat is er aan de hand?,' herhaalde ik mijn vraag. 'Je houdt toch niets voor mij verborgen?'


    When you believe your dreams come true