• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Ze luistert aandachtig naar het gesprek van de anderen. Ze was het met Albert eens. Zoiets doen had altijd gevolgen, kon niet anders. 'Ik zou maar uitkijken de rest van de week. Je moet al blij zijn dat ze je niet meteen heeft weg gestuurd.' Zei ze tegen Jonas. Daarna keek ze pissig naar Ryan. Dat soort dingen deed je als normaal persoon toch niet, zo bleken haar voorgevoelens over Ryan toch nog waar te zijn. Ze was zelf altijd nogal voorzichtig met wat ze zei of deed, tegen iedereen. En als er dan een keer wat uit glipte of er per ongeluk wat gebeurde, werd dat haar vaak niet in dank afgenomen.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 15:27 ]


    chaos makes the muse

    Alberts gezicht zei al genoeg. En Anna's woorden ook... "Ik ga bij de eerste de beste gelegenheid mijn excuses aanbieden. Jullie hebben gelijk, maar haar gedrag mocht ook wel even worden bestraft." Ik stopte even met praten. "En... Ik heb wel spijt maar ik verberg het gewoon..." Zei ik zachtjes. In de verte zag ik Clementine, die schijnbaar nog wel wat pijn had. "Zou ik het nu al doen?" Vroeg ik hoofdzakelijk aan Albert, maar achteraf keek ik ook naar Anna, Lynn en Ryan.

    Anna Hope van der Loo

    Ze keek Jonas hoofdschuddend aan. 'Tot nu toe heeft ze ons helemaal nog niet slecht behandeld. Ik hoop dat je excuses aanbieden helpt, maar ik ben er bang voor.' Clementine had echt pissig gekeken, en heel erg vergevingsgezind leek ze haar ook niet. Jonas kon het op zijn minst proberen, maar ze twijfelde of hij het echt meende. Daarnet had hij het nog behoorlijk grappig gevonden en nu had hij opeens spijt dat hij het had gedaan. 'Ik zou maar op je gedrag letten.' Met die woorden liep ze weg bij het groepje, ze had genoeg gezegd.


    chaos makes the muse

    Jonas Carson      Lynch

    Anna keek me hoofdschuddend aan. 'Tot nu toe heeft ze ons helemaal nog niet slecht behandeld. Ik hoop dat je excuses aanbieden helpt, maar ik ben er bang voor. Ik zou maar op je gedrag letten.' Met die woorden liep ze weg bij het groepje, ze had genoeg gezegd. "Het spijt me, Anna!" Riep ik haar nog na. "Sorry Albert. En Lynn. En Ryan." Ik strompelde richting Clementine. "Mevrouw..." Begon ik angstig. "Mevrouw, het... Het spijt me. Ik had dat niet mogen doen. Het spel nam mijzelf over. Ik had Ryan niet zijn zin mogen laten doen met mijn reputatie..." Ik keek naar de grond. Het leek alsof iedereen me aankeek, waardoor ik me nog meer begon te schamen... Waarom moest dit mij nu weer overkomen?

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Het spijt me, Anna! Sorry Albert. En Lynn. En Ryan.' zegt Jonas nog terwijl hij bij ons weg loopt om sorry te gaan zeggen tegen Clementine, ik kijk hem na en zie dat de meeste anderen hetzelfde doen. Jonas zegt iets tegen haar terwijl hij beschaamd naar de grond kijkt, en wacht op antwoord. Clementine zal wel een harde klap hebben gekregen, aangezien ze nog steeds kijkt alsof het pijn doet. arme jongen, nou ja hij had de opdracht ook kunnen weigeren.. Waarschijnlijk wilde hij gewoon een goeie indruk achterlaten bij Ryan, ik vraag me af of hij dat het nu nog wel waard vindt.


    Just be yourself

    Albert Svendsen

    Hij keek naar Clementine die waarschijnlijk niet op nog meer streken zat te wachten. Jonas bedoelde het goed, maar met een beetje pech zou ze het verkeerd opvatten. Misschien dat het beter was om haar even met rust te laten.
    Anna leek er hetzelfde over te denken en deed er zelfs nog een schepje bovenop. ‘Ik zou maar op je gedrag letten,’ zei ze tegen Jonas en liep bij hen vandaan.
    Dit bedoelde Albert dus. Er was altijd iets dat verkeerd ging met een spel zoals dit en er was altijd iemand die de pineut werd. In dit geval Jonas die zich verontschuldigde en toch de moed verzamelde om op Clementine af te stappen. Albert keek hem na, in de hoop dat de vrouw genadig zou zijn. Als de jongen hulp nodig had zou hij wel even een goed woordje voor hem doen.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Julia Lisa Dragon

    Iedereen verveelde zich denk ik met dit saaie spel. Konden we niet gewoon iets anders doen? Ik ging bij de rest zitten. Ik nam plaats lang Lynn. 'vinden jullie dit ook saai of heb ik dat?' Ik keek rond iedereen zag er wel verveeld uit. Ik denk dat ik het antwoord wel weer, alleen ik wilde toch iets zeggen dus waarom niet dit. We zaten nu in de eetkamer, de plaats waar we morgen ochtend ook gaan ontbijten. Ik ben benieuwd wat de proeven zijn. Ik hoop op iets leuks.

    Clementine Chevalier

    Ze keek de jongen die voor haar stond te stamelen nijdig aan. 'Schiet toch op.' Siste ze naar hem. 'Nog een zo'n streek en je bent nog niet jarig jongetje.' Ze wees beschuldigend naar hem. 'Ik ben nog niet klaar me jou.' Ze keek hem recht in de ogen aan. 'Scheer je weg!' Riep ze kwaad terwijl ze met haar handen wilde gebaren maakte. Het moest toch niet gekker worden. Het had haar geen pijn gedaan, ze had het wel respectloos gevonden en dat was waar ze niet tegen kon. Het ging hier verdomme om 3000 euro per persoon, voor zover zij wisten. Een beetje respect mocht ze wel verwachten toch? Eén ding wist ze zeker, die jongen ging geen makkelijke tujd tegemoet.


    chaos makes the muse

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Zoals verwacht hadden ze bij de dropping wel een aanwijzing gekregen welke kant ze op moesten - noordoost – en toen Jonathan eindelijk was verschenen om ze af te zetten, had het Raven ongeveer een kwartier geduurd om hem en Anna weer terug naar het gebouw te leiden. Terwijl zij naar wist hij veel waar verdween – waarschijnlijk richting Albert – besloot hij zijn paar minuten douchetijd maar eens te gaan gebruiken.
    Met zijn natte haren in een knot gebonden en in een versleten spijkerbroek en een oud tshirt begaf Raven zich uiteindelijk toch richting de rest voor de laatste opdracht. Hij had weinig zin in het spelletje. Dat was iets wat op zijn leeftijd alleen nog interessant was als er al wat flessen drank doorheen waren gegaan en hij ging er niet vanuit dat er drank zou zijn.
    Het enige wat ze van Clementines speech mee kreeg, waren de woorden ‘veel plezier’. Ja, want dat was echt precies wat hij ging hebben hier. Gelukkig was deze opdracht vast ook zo afgelopen.
    Lynns eerste vraag aan Anna amuseerde hem meteen. Ondanks het feit dat Anna antwoordde dat ze geen oogje op iemand had, had hij ook wel gezien hoe Albert en Anna naar elkaar aan het toe trekken waren, zelfs als ze het zelf nog niet wisten. Hij was wel blij dat hijzelf redelijk onopgemerkt hier zat. Hij wist niet hoe vriendelijk hij tegen de rest kon blijven als ze hem zulke vragen zouden stellen. Niet dat hij echt een persoon was om ‘waarheid’ te kiezen. Hij gaf zelf altijd de voorkeur aan ‘d oen’. Er waren niet veel dingen die hem nog beschaamden en hoe vreemd de opdracht ook was, hij zou hem wel kunnen uitvoeren. Maar dan wel op zijn eigen manier.
    Terwijl de rest zich ook al snel in groepjes verdeelden – goh, zou hij de enige zijn die zó enthousiast over de opdracht was? – trok hij zich met een blikje cola in een hoekje terug en hij observeerde de rest. Hij zag hoe de groepjes zich begonnen te vormen en hij zag hoe Jonas en Ryan iets bespraken. Wat dat was, merkte hij snel genoeg toen Jonas richting Clementine liep – die zich net als hijzelf tactvol in een hoekje had teruggetrokken – en haar een klap gaf.
    Domme jongen. Domme, domme jongen. Zoals Clementine zich in haar hoekje had teruggetrokken en ook observeerde, was ze net een roofdier op jacht en iedereen wist dat je niet met roofdieren moest spelen. Dat was vragen om problemen.
    De reacties van de anderen verschilden nogal. De een keek hem bewonderend aan, de ander zag de grap er niet van. Raven moest toegeven, de jongen had lef – zelfs al was het maar voor heel even. Zodra Jonas zich realiseerde dat het misschien toch niet zo’n slim idee was om degene die je loon betaalde te slaan, ging hij zijn excuses aanbieden.
    Raven verklaarde hem voor gek, maar had ergens ook wel medelijden met de jongen. Hij wist duidelijk niet hoe je met groepsdruk om moest gaan. Daarom liep hij naar de jongen toe toen die eenmaal bij Clementine weg was.
    “Doe alleen iets waar je zelf honderd procent achter staat,” begon hij zonder inleiding. De jongen mocht al blij zijn dat hij überhaupt de moeite nam. “En als je al iets gedaan hebt wat je niet had moeten doen: accepteer de consequenties. Doe alsof je honderd procent achter je daden hebt gestaan en kruip niet terug zodra je je realiseert dat het niet de slimste actie ooit was. Doe alsof je vol zelfvertrouwen bent. Fake it till you make it.”
    Het was niet advies waar je veel vrienden mee zou maken, dat wist Raven ook, maar hij had inmiddels vaak genoeg gemerkt dat dit wel was hoe het werkte in de wereld. Zodra je ook maar een beetje liet zien wat je zwaktes waren, zou daar gebruik van worden gemaakt en daarom had hij toch besloten naar Jonas toe te lopen.


    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Albert Svendsen

    Arme Jonas. Albert keek het schouwspel aan en besloot toch te helpen voor zover dat lukte. Het zou sneu zijn als de jongen zijn geld niet zou krijgen omdat hij was meegesleept met dit spel. Jonas had gewoon een hele domme fout gemaakt, maar hij leek er oprecht spijt van te hebben. 'Mevrouw,' zei hij terwijl hij op Clementine afliep. 'Ik weet zeker dat het Jonas echt spijt. Hij ging gewoon een beetje op in het spel. Zou u het voor deze keer door de vingers kunnen zien?' Hij ging naast Jonas staan en probeerde zoveel mogelijk respect in zijn stem te laten weerklinken als hij kon. Hij zou het goed nodig hebben want de furieuze vrouw liet overduidelijk niet met zich spotten. Het was niet iets dat hij haar kwalijk kon nemen. 'Het zal niet nog een keer gebeuren.'

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 21:16 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Clementine Chevalier

    'Agh, wat lief! Hij komt je helpen.' Zei ze met een overdosis sarcasme in haar stem. Ze draaide zich om om weg te lopen. De jongen die hem te hulp was geschoten, Albert als ze het goed had onthouden, had zich tot nu toe redelijk gedragen op het hele zwemgebeuren na. Ze had gedaan of haar neus bloedde, maar ze hadden zo hard gelachen en gespetterd dat het voor haar onmogelijk was geweest het niet te horen. Ze keek nog een keer achterom. 'Denk voortaan beter na voor je iets doet.' Een zelfvoldaan lachje verscheen op haar gezicht. Hij wist nu nog niet wat hem, en de anderen, te wachten stond.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 21:09 ]


    chaos makes the muse

    Praattopic 3


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    In stilte trok ze een van de stoelen onder een vierpersoons tafel in de eetzaal vandaan en ging er vervolgens op zitten. Ze keek wat om ze zich heen. Ze zag dat Albert Jonas te hulp schoot om vervolgens door Clementine afgepoeierd te worden. Ze wilde zich de rest van het spel afzijdig houden ze had geen zin in rare vragen of stomme opdrachten. Ze haalde haar telefoon uit haar broekzak en bekeek haar gemiste gesprekken, twee van haar vader en eentje van haar moeder. Ze was blij dat ze ze allemaal had gemist. Haar Whatsapp overstroomde zowat van de berichtjes. Ze besloot iets te sturen in de groep van het gezin en alle dingen die er waren gezegd te negeren. 'Alles gaat goed, ik zie jullie wel weer.' Kwaad stopte ze haar telefoon weer terug en begon voor zich uit te staren.


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    "Woooow, het was niet de bedoeling dat deze opdracht een oorlog zou ontketenen," zeg ik verontschuldigend. Jonas zelf had de opdracht wel grappig gevonden, maar de rest kijkt zorgelijk. "Ze moet ons het geld toch nog geven," sis ik tegen Jonas. Anna staart mij nijdig aan. Irritant kind, ik weet nu zelf ook dat ik iets dout heb gedaan. Kwaad kijk ik terug. Albert probeert míjn fout zelfs nog goed te zetten om Jonas te helpen, maar de vrouw vergeeft het niet. Terwijl Raven Jonas wat raad geeft, neem ik een besluit. Clementine moet weten dat ik het heb gedaan. Ik loop op haar af en ga recht voor haar staan. "Mevrouw, het was Jonas z'n schuld niet. Het is mijn schuld. Ik heb die opdracht gegeven. Dus hij doet nooit wat fout, u mag hem niet straffen."



    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 21:48 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Albert Svendsen

    Clementine gaf een heel ander antwoord dan hij had verwacht. Het was ronduit gemeen. De beleefde uitstraling die ze had was in zijn ogen helemaal weggesmolten. Als ze niet eens iemands excuses kon ervaren was ze een heel ander persoon dan hij had verwacht.
    'Denk voortaan beter na voor je iets doet,' zei ze dreigend.
    Hij krulde zijn mondhoeken omhoog, al wist hij niet of het ook zo oprecht leek als dat hij poogde. Wist ze dan toch dat hij met Anna gezwommen had? Hij wist wel dat hij het alleen maar erger maakte door voor Jonas op te komen. Hij besloot zijn mond te houden voordat Clementine nog woester werd.
    Ryan liep langs hem heen en ging voor Clementine staan. 'Mevrouw, het was Jonas z'n schuld niet. Het is mijn schuld. Ik heb die opdracht gegeven. Dus hij doet nooit wat fout, u mag hem niet straffen.'
    Albert keek hem met grote ogen aan. Ryan was dapper, dat moest hij toegeven, al werkte de jongen zichzelf in de penarie. Slim was het niet. Afwachtend keek hij naar Clementine.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 22:25 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •