• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    Jordan Goodrich
    Gabriele nam het voortouw en knielde neer bij de zwembadrand, waarna hij zijn hand uitstak naar Maeva.
    "Goed hoor James." zei hij toen en ik keek naar Maeva. ‘’Sorry, ik wist niet dat ik jullie rouwpartijtje aan het verstoren was. Ik weet zeker dat ik Maeva alleen maar aan het verlossen was van jullie oersaaie gesprek.’’ Ik stak mijn middelvinger naar James toe op. God, wat wilde ik die gozer graag verdrinken.
    ”He toe jongens, zo’n ramp is het niet,” zei ze toen ze aan de kant stond. Nou, als zij het niet zo erg vond had ik ook geen reden om haar nog verder te verdedigen. ”Jordan heeft in ieder geval gelijk. Het water is heerlijk.” zei ze met een glimlach mijn kant uit en ik liet haar er ook eentje zien. Kort, maar krachtig. Ze begreep het gebaar vast wel.
    ‘’Jordan, kom ook gewoon mee zwemmen,’’ zei James toen hij uit het water was gekomen. Een steek van woede ging door mijn lichaam toen hij mij op probeerde te tillen. ‘’of onze reus moet het water in – je ziet er wel uit alsof je wat verkoeling kan gebruiken." hij gaf Gabriele een duwtje richting het water. ‘’of durf je niet?’’
    "Misschien moet jij gewoon even lekker verzuipen in dat zwembad met je crackhead," zei ik zwaar geïrriteerd en ik pakte zijn arm beet, waarna ik hem het zwembad introk. Zelf bleef ik nog maar net op de rand van het zwembad staan en ik keek naar James met vernauwde ogen. "Nog een verkeerd woord over Jeaden of wie dan ook, dan lig je echt op de bodem van dat zwembad," bromde ik en ik stapte bij het zwembad vandaan. Ik liep langs Maeva en Gabriele. De laatste keek ik even recht in de ogen en ik knikte naar hem, waarna ik naar binnen liep.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    ’Sorry, ik wist niet dat ik jullie rouwpartijtje aan het verstoren was. Ik weet zeker dat ik Maeva alleen maar aan het verlossen was van jullie oersaaie gesprek.’’ zei James kattig waardoor ik kort even mijn kaken op elkaar klemde, ook Jordan leek duidelijk niet geamuseerd door de opmerking en stak zijn middelvinger uit naar de jongen. Maeva zei nog wat tegen James wat ik niet begreep gezien het vast privé was en daarna zwom ze mijn kant uit. Ik wist niet precies wat er nog gaande was tussen de twee gezien ze toch al een eindje uit elkaar waren, maar wel had ik opgemerkt dat ze sinds kort wat meer met elkaar omhingen. Met gemak wist ik Maeva omhoog te hijsen en zat ze met een soppende klets weer op de rand van het zwembad.
    ”He toe jongens, zo’n ramp is het niet,” bracht ze sussend uit terwijl ze haar haren wat goed deed. Ik ontspande me wat en keek even kort van de brunette naar James. Jup daar was sowieso iets gaande met die twee. Jordan heeft in ieder geval gelijk,” grinnikte ze vervolgens waardoor mijn blik even naar Jordan gleed. “Het water is heerlijk.” bevestigde de brunette al wist James zich weer met gemak in ons gesprek te mengen. ‘’Jordan, kom ook gewoon mee zwemmen,’’ James Klauterde ook het zwembad uit en probeerde Jordan op te tillen al vervoerde de jongen geen spier en ja hoor niet veel later kwam James naar mij toe waardoor ik hem met mijn resting bitch face aankeek. ‘’of onze reus moet het water in – je ziet er wel uit alsof je wat verkoeling kan gebruiken." James haf me een duw tegen mijn schouder waardoor ik toch een stap achteruit ging zodat ik mijn evenwicht kon houden, gelukkig maar want ik lag bijne het water in - niet dat het een probleem was, maar wel voor mijn mobiel en horloge die ik nog aan had zitten- ‘’of durf je niet?’’ een lachje verliet mijn lippen toen de jongen me probeerde te plagen en iets verbaasd keek ik toe hoe Jordan op James afliep en hem zonder enige moeite het water inzwierde. "Misschien moet jij gewoon even lekker verzuipen in dat zwembad met je crackhead," Had hij er vervolgens nog aan toegevoegd.
    "Nog een verkeerd woord over Jeaden of wie dan ook, dan lig je echt op de bodem van dat zwembad," bromde Jordan waarna hij weg ging van het zwembad. Kort had hij me nog een gemeend knikte gegeven wat ik wel wist te waarderen. Het zat nu tenminste goed tussen ons -dacht ik- en dat vond ik het belangrijkste. Echter was Jordan nu wel bij het zwembad vandaan, maar langs de andere kant was het misschien beter zo. De sfeer kon onmogelijk lager gaan dan vandaag. Kort zocht mijn blik Reya en ik glimlachte even naar haar waarna ik mijn schoenen uitdeed. Ik kon maar beter plezier gaan maken. " Ik niet durven? James ik versla je zo als het om rondjes zwemmen gaat." zei ik grijnzend , gezien ik al mijn zwemshort aan had haalde ik gewoon de kostbare dingen uit mijn zakken en de horloge om mijn pols deed ik af, waarna ook mijn shirt volgde. Vervolgens nam ik een aanzetje en dook ik het water in.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          Bij het horen van de opmerking die James maakte over het zo gezegde ‘rouwpartijtje’ wierp ik hem een licht geraakte blik toe. Het was niet erg dat James wellicht niet zo goed bevriend was met Jaeden en het daardoor minder erg vond dat de kleine Duivelin vertrokken was, maar ik was dat wel en zo ook Jordan, evenals de jongen die zijn bloedeigen broer is: Gabriele. De woorden van James zinde me dan ook niet geheel en stiekem had ik gehoopt dat hij dit iets tactvoller had uitgesproken. Wijselijk hield ik echter mijn lippen opeen terwijl mijn donkere poelen van hem naar de andere jongens gleden, waarbij ik ze nog steeds opeen hield toen hij Jordan poogde het zwembad in te krijgen. Misschien had ik hem kunnen waarschuwen — wetende dat Jordan mijn lieftallige ex op dit moment alles behalve waardeerde en hem het liefste een stomp zou verkopen — maar besloot stilletjes dat dit de straf voor hem was vanwege zijn opmerking over Jaeden.
          ”Misschien moet jij gewoon even lekker verzuipen in dat zwembad met je crackhead,” beet Jordan James toe. Kort verzuurde mijn gezicht. Wellicht dat dat iets te flauw was om hardop uit te spreken. Met een subtiele snuk aan zijn arm sleurde Jordan mijn ex het zwembad in, die met een luide plons het water tegemoet ging. “Nog een verkeerd woord over Jeaden of wie dan ook, dan lig je echt op de bodem van dat zwembad," bromde hij vervolgens, waarna hij mij en Gabriele achterliet door naar binnen te lopen. Kauwend op de binnenkant van mijn wang volgde mijn poelen hem voor kort. De sfeer bij het zwembad was dusdanig gedaald dat ik geen enkele weet had van hoe ik me een houding moest geven; aan de ene kant wilde ik het liefst in een hoekje van een donkere kamer gaan zitten grienen en aan de andere kant werd het eens tijd mezelf op te beuren — wat misschien weleens moeilijker kon zijn dan ik dacht.
          Terwijl Gabriele James uitdaagde en zich gereed maakte om het zwembad in te plonzen, duwde ik mezelf overeind. Druppels water kletterde op de grond en mijn natte kledij leek zich vast te zuigen aan mijn huid — wat nog leuk ging worden als ik het uit ging trekken. Bij mijn tas aangekomen besloot ik me te ontdoen van de kleren terwijl ik er een handdoek uit plukte..


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Leah Stephens
    SENIOR || IN HER LIVING ROOM || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Ben zelfvoorzienend. Het stond immers in de uitnodiging,' antwoordde Charlie, waarna hij naar James keek. Leah haalde haar schouders lichtelijk op. Ze bedoelde niet of hij ook een zwembroek wilde lenen, maar gewoon simpelweg of hij wilde zwemmen. Maar goed. Voor ze verder echter iets kon zeggen, kwam Dex bij hen staan. Hij legde zijn hand op haar schouder, waardoor ze zich lichtelijk nerveus voelde. En niet alleen omdat ze er niet van hield wanneer mensen haar aanraakten.
          'Hey, schoonheid. Ga je mee zwemmen?' Ze wist even niet wat te zeggen en was dan ook blij dat James haar op dat moment bedankte voor de zwembroek. Dat hij daarna opstond en wegliep, was ze niet zo blij mee.
          'Oh, ik, eh, heb vanmiddag uit school al gezwommen, dus heb nu niet zoveel zin,' verzon ze. 'Maar jij kan wel gaan als je wilt? Ik heb volgens mij ook nog wel wat van die opblaasdingen.' Met deze woorden zette ze snel een stap bij hem vandaan, zodat zijn hand niet langer op haar schouder lag. 'Ik loop wel even mee, dan kan ik die gelijk pakken.'
          Samen liepen ze richting de tuin, waar Leah uit het tuinhuisje (wat eigenlijk meer een gastenverblijf was), en stel opblaasbare banden en dieren pakte.
          'Wil je misschien helpen een paar op te blazen?' vroeg ze aan Dex, terwijl ze op de rand van het zwembad ging zitten.




    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Het is officieel: ze wordt nerveus van me. Wat schattig. Terwijl ze voor me uit loopt kan ik het niet laten om kort naar haar billen te kijken, die zachtjes heen en weer gaan onder de bloemetjesstof van haar jurkje.
    "Wil je misschien helpen een paar op te blazen?" vraagt ze dan, terwijl ze op de rand van het zwembad gaat zitten. Ik kijk van boven op haar neer en een aantal scenarios schieten door mijn hoofd, velen zo schunnig dat ik ze zo snel mogelijk probeer weg te duwen.
    Ik ga naast haar zitten, mijn benen in het water, en neem een opblaasbare haai van haar over. "Sure." Licht flirterig schenk ik haar een glimlach waarna ik begin aan het opblazen. Met een schuin oog blijf ik naar haar kijken. Niet de hele tijd natuurlijk, dat zou eng worden, maar zo af en toe werp ik een blik op haar.
    Ik vraag me af, met het ventiel van het plastic geval tussen mijn lippen, waarom ze zo nerveus van me wordt. Ik bedoel, ik snap dat ze nerveus is, maar niet in de mate waarin ze het is.
    Natuurlijk is het niet netjes om dat te vragen, dus dat doe ik dan maar ook niet, maar ik ben vanzelfsprekend wel nieuwsgierig.
    Misschien valt ze wel helemaal niet op jongens, of heeft ze een vriendje. Dat zou mooi balen zijn.
    Je kunt namelijk van me zeggen wat je wilt, maar ik ben doorzettend. Nu ik besloten heb dat ik haar wil hebben, minstens voor een avondje, ga ik daar ook met de volle honderd procent voor.
    Ik besluit haar niet weer aan te raken, daar leek ze juist zenuwachtig van te worden, maar buig juist naar haar toe en breng mijn lippen naar haar oor, waarna ik fluister, "had ik al gezegd dat je er geweldig uitziet, vandaag?"
    Daarna zet ik mijn lippen weer aan het ventiel en knipoog ik naar haar. Complimentjes. Stap 1.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    James Joseph Mill



    De middelvinger die ik had gekregen van Jordan maakte het duidelijk dat mijn woorden niet werden geaccepteerd. Het werd alleen maar duidelijker toen hij bij zijn arm werd gegrepen en het zwembad in werd gerukt, ‘’misschien moet jij gewoon even lekker verzuipen in dat zwembad met je crackhead.’’ Nadat ik even onder water was kwam ik weer boven had ik mijn blik gericht op Jordan, niet precies wetende wat ik daarop moest zeggen.
    ‘’Nog een verkeerd woord over Jeaden of wie dan ook, dan lig je echt op de bodem van dat zwembad,’’ bromde hij waardoor ik even kort op mijn wang beet en in mijn ooghoeken eigenlijk de hulp van Maeva gezicht die tot nu toe niets had gezegd.
    ‘’Zoek het lekker uit,’’ mompelde ik en leunde met mijn armen op de rand van het zwembad.
          Gelukkig ving Gabriele mijn opmerking beter op en dook het water in waardoor een grote plens in mijn gezicht belandde. ‘’Ik niet durven? James, ik versla je zo als het om rondjes zwemmen gaat.’’Ik lachte kort en schudde mijn hoofd terwijl ik een bal van de zijkant pakte en met hem begon over te gooien, mijn ogen gingen even kort naar Leah en Dex; het zou me niks verbazen als die gladjanus wat zou proberen – daar was hij tenslotte Dex voor.
          Maeva was ondertussen opgestaan en was bezig met haar kleding uit te trekken, ik kon dan ook niet laten om mijn blik op haar te wierpen en kort te staren. De bal die ik in mijn handen had genomen gooide ik naar Maeva die haar onderrug raakte, ‘’doe je ook mee?’’ Vroeg ik en keek naar Gabrielle voor een soort goedkeuring.
          ‘’Kijk,’’ vermeldde ik vervolgens en hees mezelf op en nam een aanloopje om vervolgens na een mislukte salto in het water te belanden. Ik nam een diepe hap adem toen ik boven water kwam en hees mezelf weer op de rand van het zwembad, wrijvend over mijn rug die licht rood verscheen. ‘’Doe dat maar eens na Gabriele,’’ sprak ik sarcastisch en leunde wat naar achter zodat ik op de tegels lag.



    Everything is illuminated by the light of our past.


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party



    James lacht even kort en schudde zijn hoofd waarna hij een bal van de zijkant grabbelde. Het was een zachte plastic bal en gelukkig geen zware voetbal. Het water was koel, maar niet te koud en het zorgde er wel voor dat ik me wat ontspande. Kort keek ik rond me heen, maar Reya leek nergens te bespeuren, het geluid van een bal deed me weer opkijken naar James die speels zijn bal naar zijn 'ex' had gegooid - die hadden sowieso weer iets- en als ik over James heen keek zag ik Dex en Leah zitten waardoor ik even kort mijn ogen rolde. Ofcourse, casanova was ook weer bezig,maar ah ik bemoeide me er niet mee. Dex was een prima kerel en opzich had ik niets tegen zijn flirtgedrag, maar het was weer obvious.
    ‘’doe je ook mee?’’ Vroeg James me waardoor ik hem vragend aankeek. "Met wat?" mijn vraag werd algauw beantwoord toen de jongen zichzelf uit het zwembad hees. ‘’Kijk,’’ na een aanloopje genomen te hebben rolde James het water in wat op een soort van Salto moest lijken en ik kon het dan ook niet laten om te lachen bij het uitzicht van de mislukte poging. Het zag er hilarisch uit en ik vond het wel geinig om wat trucks uit te proberen. James kroop weer het zwembad uit en zijn rug stond wat rood van de slag. ‘’Doe dat maar eens na Gabriele,’’ sprak hij sarcastisch en ging op de tegels liggen. "Vooruit dan maar, al zal ik de geslaagde versie proberen." grijnsde ik plagend naar hem en duwde mezelf omhoog aan de rand zodat ik het zwembad uit kan klauteren. Ik deed enkele stappen achteruit en nam ook een aanloopje om me vervolgens goed af te stoten, mijn salto was best gelukt al kon ik me niet zo goed afstoten waardoor ik als finishing een 'bommetje' deed in het water en het overal heen spetterde


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          Half voorover gebukt om een handdoek uit mijn tas te vissen voelde ik hoe een bal zacht mijn onderrug raakte. “Doe je ook mee?” hoorde ik de stem van James uitbrengen, waarop ik mijn gezicht schuin zijn kant in draaide en vertwijfeld van hem naar Gabriele keek. Ergens klonk het wel aanlokkelijk, maar dan moest ik eerst eens zien hoe ik mijn natte spijkerbroek uit kreeg. Het was daarom dan ook dat ik uiteindelijk besloot om lichtjes met mijn hoofd te schudden en zijn aanbod af te slaan. De jongen zelf had zich echter alweer uit het water gehesen en terwijl ik met moeite mijn broek van mijn heupen afduwde nam James een aanloop voor een salto.
          ”Oh boy,” mompelde ik zacht en volgde oplettende de beweging die James maakte alvorens hij — compleet verkeerd weliswaar — met een luide plons het water terug in sprong. Lichtjes kromp ik ineen en trapte het laatste stukje van mijn broek uiteindelijk uit zodat ik deze over de rand van een van de stoelen te drogen kon hangen. Ondertussen was James alweer uit het water geklommen, met een rood kleurende rug die minstens moest branden van de klap op het water.
          ”Doe dat maar eens na Gabriele.”
    De sarcasme in James zijn stem vertelde me dat hij duidelijk niet geamuseerd was met het feit dat zijn salto mislukt was en zijn houding telde de feiten daar soepeltjes bij op. “Vooruit dan maar,” reageerde Gabriele grijnzend. “Al zal ik de geslaagde versie proberen.” Stiekem kon ik het niet laten zachtjes te grinniken, waarna ik mijn laatste kleding stuk te drogen hing en besloot terug naar de rand van het zwembad te gaan. “Gaat het?Je rug - eh - ziet een beetje rood,” vroeg ik James. Gabriele nam op zijn beurt een flinke aanloop en eindige met een flink bommetje in het water. Tevergeefs trachtte ik enkele spetters te ontwijken, maar nat was ik toch al. Voor even gleden mijn poelen opnieuw rond en stond ik toe dat ze kort bleven hangen op Leah en Dex — die op hun beurt aan de andere kant van het zwembad waren gaan zitten en enkele opblaas-dingen opbliezen. Een zweem van een glimlach sierde mijn gezicht terwijl ik verder zocht naar Jordan, die klaarblijkelijk echt naar binnen vertrokken was, en Reya; die ik nog nergens had gezien terwijl ik er haast van overtuigd was dat ze samen met Gab hierheen was gekomen.
          ”Hey Gab, waar is Reya?” bracht ik daarom dan ook uit zodra de jongen boven kwam terwijl ik naar het zwembad liep. De rest van de Glee-club had ik nog steeds niet gezien en ik vroeg me dan ook af waar ze allemaal bleven — of dat er een paar misschien verdwaalt waren. Onderweg naar de rand van het zwembad kon ik het niet laten lichtjes te bukken om mijn vingers een keer over de natte lokken van James heen te laten gaan alvorens ik door mijn knieën zakte zodat ik op de rand kon gaan zitten, waarbij mijn benen het water terug in gleden.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S KITCHEN || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          'Oh eh ja lijkt me wel leuk,' antwoordde Gabe, wat haar liet fronsen. Dat was nou niet bepaald een logische reactie op wat ze gezegd had, waarschijnlijk had hij niet staan opletten.
          'Ga je mee naar buiten? Feestje lijkt daar te gebeuren,' vervolgde hij, waarbij hij haar hand vastpakte en mee richting het zwembad trok. 'Ik ga even naar Jordan... Ik moet nog iets met hem regelen,' besloot hij, toen ze slechts enkele seconden buiten waren. Reya knikte simpelweg en kort nadat hij zich bij enkele van de andere had gevoegd, liep ze terug naar binnen. Nu iedereen nog bezig was en nog niet alle leden er waren, was het het perfecte moment om even wat tijd voor zichzelf te nemen, iets wat ze de laatste tijd niet veel had gehad.
          In de woonkamer, waar ruimte was vrijgemaakt voor de luchtbedden, plaatste zichzelf op de grond en trok ze haar en Gabe's luchtbedden naar zich toe. Het was lang geleden dat ze had gekampeerd, en ze hadden "thuis" geen luchtbedden meer. Of, misschien wel, maar dan had ze geen idee waar die lagen en ze wilde niet zo lang "thuis" zijn om die dingen te zoeken, dus had ze gewoon eentje van Gabe geleend. Het waren van die dingen die je met een elektrische pomp moest opblazen, die wonder boven wonder ook in Gabe's tas zat. Reya wist echter wel zeker dat zijn vader die er in gedaan had, want hijzelf zou er niet aandenken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          Een glimlach verscheen op Leah's gezicht toen Dex toestemde om haar te helpen met de opblaasbare dingen op te blazen. In haar eentje had ze er waarschijnlijk een lange tijd over gedaan. Ze overhandigde hem de haai, waar haar broer vroeger (en nu stiekem nog steeds), gek op was, en zelf nam ze opblaasbare donut, wat eigenlijk nogal ironisch was gezien ze die dingen al tijden niet meer at. Terwijl ze het ding opblies, merkte ze dat Dex af en toe naar haar keek, waardoor er haast een permanente blos op haar wangen stond, al was die gedeeltelijk te danken aan het blazen. Heel erg snel ging het niet, ze was ook nooit een ster geweest in ballonnen opblazen.
          Toen hij zich naar haar toe boog, leunde ze haast als automatisch een stukje naar achteren, nerveus voor wat hij wilde doen. Hij bracht zijn lippen naar haar oor en veel tijd had ze niet om er over na te denken wat hij wilde zeggen dat de rest blijkbaar niet mocht horen, want hij zei het al. 'Had ik al gezegd dat je er geweldig uitziet, vandaag?' Na deze woorden leunde hij weer naar achteren en knipoogde hij naar haar. Langzaam schudde ze haar hoofd, maar ze liet zichzelf een glimlach op haar gezicht toveren. 'Dankje.' Voor een luttele seconde beet ze op haar onderlip. 'Jij ziet er ook niet verkeerd uit.' Van binnen vroeg ze zich echter af of hij meende wat hij zei, en of hij niet een grapje maakte, zoals populaire jongens vaak in films en tv-series deden bij minder aantrekkelijke meiden.
          'Ik eh, hoop dat je van pizza houdt. Ik heb maar van alles en nog wat besteld, omdat ik niet zeker wist wat jullie lekker zou vinden.' Haar blauwe kijkers bestudeerden zijn gezicht en nu pas vielen zijn ietswat rode ogen haar op, waardoor ze iets fronste. Zou hij soms gehuild hebben? 'Gaat alles goed?' vroeg ze dan ook, op een zachte en bezorgde toon.





    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Nee, nee, meisje, als ik je complimenteer moet je dus niet je hoofd schudden en me ongelovig aankijken.
    Echt waar, als ik haar niet aantrekkelijk zou vinden zou ik haar niet complimenteren, maar blijkbaar hebben meisjes nogal moeite met het accepteren van complimentjes en het geloven dat ze mooi zijn.
    Ze begint over pizza maar ik krijg maar een aantal woorden mee omdat ik aan het nadenken ben. En oh, misschien omdat ik nog steeds lichtelijk stoned ben.
    "Gaat alles goed?" hoor ik haar dan vragen, en ik schiet uit mijn gedachten. Even kijk ik haar vragend aan. Waarom zou het niet goed gaan?
    Dan besef ik dat ze naar mijn ogen heeft gekeken, en moet ik zacht lachen. Wat een schatje. Een onschuldig, lief meisje.
    "Hmmm," glimlach ik dan. "Dat ligt er aan.. ga je nog geloven dat ik je oprecht mooi vind?" Ik wacht haar antwoord niet af, en kort sta ik op, om een nog dicht biertje van een tafeltje te grissen. Iemand had hem daar vast voor zichzelf neergezet, maar nu eigen ik hem toe. Ik plof weer naast Leah neer en leg mijn hand op haar ontblote knie terwijl ik met de andere hand het bierflesje open aan de rand van het zwembad. Ik zet het ding aan mijn lippen en neem twee of drie slokken waarna ik mijn mond afveeg met de rug van mijn hand.
    "En ja, alles gaat prima," ik geef haar een zacht kneepje in haar knie en glimlach. "Bedankt voor de goede zorgen, ik ben gewoon stiekem nog een heel klein beetje high."
    Ik hoop maar niet dat dat haar afschrikt, maar het is maar beter om eerlijk te zijn, toch? En daarnaast, als ze de roddels en geruchten een beetje kent weet ze dit van me.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    James Joseph Mill



    ‘’Vooruit dan maar, al zal ik de geslaagde versie proberen.’’ Ik rolde mijn ogen bij zijn opmerking en volgde zijn bewegingen bij zijn half geslaagde salto die eindigde in een bommetje waardoor het water omhoog pletste. Ik probeerde mezelf nog half weg te draaien maar uiteindelijk had het toch weinig effect, ik was zelf ook nog steeds zeiknat.
          ‘’Geweldig Gabriele, wil je nu ook nog een staande ovatie?’’ Hij gooide het balletje vanuit het water richting hem en liet een zacht lachje over zijn lippen rollen.
    Maeva was ondertussen naast mij neergezakt en ik had er enkel even kort aangekeken, ‘’gaat het? Je rug¬ – eh – ziet een beetje rood.’’ Ik schold in mezelf en liet mijn hand kort even over mijn rug gaan – terwijl ik me iet wat beschaamd voelde. Ik knikte dan ook snel, ‘’ja prima, je voelt er niks van hoor,’’ sprak ik en liet haar een klein glimlachje zien. Mijn hand liet ik even over haar rug gaan en rustte op haar onderrug terwijl ik haar schuin aankeek voor toestemming.
          ‘’Hey Gab, waar is Reya?’’ Vroeg ze en ik keek naar Gabriele, ‘’ja waar is Reya? Waarom ga je haar niet even zoeken?’’ Sprak ik, ik greep mijn kans om even alleen te zijn met Maeva en ik wist zeker dat zij het niet zou waarderen als ik het zo tussen iedereen begon te bespreken dat we weer samen waren. Of nou ja, samen waren; we waren niet samen maar soort van– ik zou het in ieder geval ook niet waarderen als zij nu met Dex ging rotzooien.
          Ik stond op en rekte me uit, ‘’als jij Reya gaat zoeken dan gaan Maeva en ik…’’ Ik onderbrak mijn zin kort en probeerde wat te bedenken wat moeilijker was dan dat ik had gepland. ‘’Wat maken. Ja, we hadden een gerecht voorbereid toch?’’ Ik keek haar aan en bukte toen bij een zonnestoel om de sigaretten uit mijn tas te pakken. ‘’Dan kunnen jij en Reya lekker een romantisch privé diner,’’ sprak ik plagend en stak mijn tong uit terwijl ik met mijn vingers zenuwachtig aan het pakje sigaretten zat te wroeten.





    [ bericht aangepast op 27 aug 2016 - 17:45 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          Voor enkele seconden keek hij haar verbaasd aan, maar al snel begon hij zacht te lachen, wat haar enkel verwarder maken. In elk geval zal alles vast goed zijn, anders zou hij niet lachen.
          'Hmmm. Dat ligt er aan.. ga je nog geloven dat ik je oprecht mooi vind?' Hij wachtte niet af wat ze zei, waar ze blij mee was, want ze wist niet wat ze er op moest zeggen. Nee, ze geloofde het niet en ze snapte ook niet waarom iemand dat zou vinden. Een zachte zucht kwam over haar lippen terwijl ze tevergeefs haar jurkje meer naar beneden probeerde te trekken, zodat het haar dikke benen meer zou bedekken, maar het lukte niet. Had ze toch een lange jurk aan moeten trekken.
          Ergens had ze gehoopt dat Dex weg zou blijven, omdat hij haar nerveus maakte en ze niet goed wist hoe ze moest reageren op wat hij zei. Alleen vond ze het ook gezellig met hem en was het lief dat hij wilde helpen met het opblazen van die waterdingen. Toen hij weer naast haar ging zitten, legde hij zijn hand op haar knie, waardoor ze haast verstijfd bleef zitten. Moest hij dat nou doen?
          'En ja, alles gaat prima.' Met deze woorden kneep hij zachtjes in haar knie, waardoor ze opschrok en snel haar knie wegtrok, en daarbij ook hem half in het gezicht sloeg met de half opgeblazen donut. Met rode wangen keek ze hem verontschuldigend aan, terwijl hij verder praatte. 'Bedankt voor de goede zorgen, ik ben gewoon stiekem nog een heel klein beetje high.' Ze voelde zich beschaamd dat ze daar zelf niet opgekomen was. Veroorzaakten de drugs die hij nam hallucinaties of dat je dingen anders zag? Want dat zou in elk geval wel verklaren waarom hij haar "mooi" vond.
          'Oh, oeps,' lachte ze zacht. 'Maar goed dat ik veel pizza besteld hebt dan. Je krijgt er meer eetlust van, toch?' Precies de reden waarom ze zelf nooit die drugs zou nemen. Meer eetlust was niet iets wat ze kon gebruiken. 'En als er niet genoeg is, dan kan ik nog wel wat voor je bij bestellen.' Ze had zelf al wel wat ideeën gevormd om onder het pizza eten uit te komen, en hoopte dan ook dat die zouden werken. 'Ik heb volgens mij pizza margarita besteld, salami, hawaii, een vegetarische en de rest weet ik niet meer. Maar, als je een andere wilt, dan kan ik misschien nog wel snel bellen om de bestelling te veranderen.'




    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    ‘’Geweldig Gabriele, wil je nu ook nog een staande ovatie?’’ Wist James uit te brengen , waarna hij de bal mijn richting uit gooide die ik wist te vangen. "Zou niet verkeerd zijn." zei ik geamuseerd maar had wel al snel door dat ze even wat privé tijd nodig hadden. Zin om hen aan te gapen had ik niet dus zwom ik nog even enkele rondjes voordat ik me op de rand hees. ‘’Hey Gab, waar is Reya?’’ Vroeg Maeva waardoor ik het stelletje weer even kort aankeek, ‘’ja waar is Reya? Waarom ga je haar niet even zoeken?’’Ik haalde enkel mijn schouders op en stond recht van de rand. " Geen idee," zei ik en was best geamuseerd dat ze me weg wilden jagen voor wat privacy te krijgen. ‘’als jij Reya gaat zoeken dan gaan Maeva en ik…’’Begon James denkend waardoor ik een wenkbrauw op trok ‘’Wat maken. Ja, we hadden een gerecht voorbereid toch?’’ wist hij dan toch te verzinnen en haalde een pakje sigaretten boven. ‘’Dan kunnen jij en Reya lekker een romantisch privé diner,’’ plagend stak hij zijn tong uit en een lachje verliet mijn lippen. " Je kunt het ook gewoon best zeggen hoor dat jullie wat privacy willen." zei ik lachend. "Maar goed, veel plezier jullie." zei ik met een knipoog en nam een handdoek zodat ik naar binnen kon om Reya te zoeken.
    Mijn beste vriendin vond ik dan ook niet veel later tussen de luchtbedden. "Hey daar, liggen ze lekker?" vroeg ik haar met een glimlachje waarna ik mijn handdoek even op de grond legde zodat ik naast haar kon zitten.




    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          Lichtjes woelde mijn benen door het water heen, die overigens niet koud was maar een aangename temperatuur leek te hebben. James strook met zijn hand over mijn rug heen en liet deze met een haast vragende blik op mijn onderrug uiteindelijk rusten. Ik nam geen enkel verzet aan daar het me een prettig gevoel leek te geven en dit stille gebaar me ergens een rustgevend gevoel gaf in de rollercoaster aan verschillende emoties die de afgelopen dagen door me heen raasde; waaronder het verdriet van mijn kleine Duivelin zijn vertrek. Ondertussen besloot Gab enkele rondjes te zwemmen alvorens ook hij besloot op de rand van het zwembad te gaan zitten. “Ja waar is Reya? Waarom ga je haar niet even zoeken?” bracht James op dat zelfde moment uit. Zachtjes beet ik op mijn onderlip om een opkomende grinnik tegen te houden. Mijn donkere poelen gleden even naar Gabriele, waarna ik schuin opkeek naar James. Als de jongen trachtte tactvol te zijn dan vreesde ik dat zijn poging lichtelijk faalde — wat het ergens ook iets aandoenlijks gaf — want Gab was niet het type dat zich blind hield voor wat er wellicht gaande kon zijn.
          ”Geen idee.”
    Geamuseerd blikte Gabriele naar James terwijl ik eventuele rode konen poogde weg te houden uit mijn gezicht. “Als jij Reya gaat zoeken dan gaan Maeva en ik. . “ reageerde James bedenkelijk. Vertwijfeld keek ik hem aan. Wat gingen wij dan doen? Ergens kon ik het waarderen dat hij hetgeen wat er de laatste dagen afspeelde onder vier ogen wilde bespreken, maar de manier waarop hij tijd voor ons twee probeerde te regelen bezorgde me een stel blozende blikken — wat me de laatste dagen veel vaker en vlugger leek te gebeuren. “Wat maken. Ja, we hadden een gerecht voorbereid toch?” verzon mijn lieftallige ex uiteindelijk. Ondertussen was hij inmiddels opgestaan en naar een van de ligstoelen gelopen om een pakje sigaretten te pakken. Heel even stond ik mezelf toe hem met mijn poelen te volgen, waarna ik ze verontschuldigend — en met een zoete glimlach — op Gabriele richten.
          ”Je kunt het ook gewoon best zeggen hoor dat jullie wat privacy willen,” lachte deze. Voor heel even voelde ik me een beetje schuldig, het was tenslotte niet mijn bedoeling geweest hem zo gemakkelijk af te wimpelen; desnoods moesten James en ik maar wachten met wat het ook was dat we gingen bespreken. Echter besloot Gab op te staan alvorens hij ons veel plezier wenste en een knipoog schonk daar hij met een handdoek het huis in vertrok. Met een zweem van een glimlach rondom mijn lippen volgde ik de jongen tot hij volledig naar binnen verdween. Mijn benen danste nog steeds lichtjes in het water en terwijl ik kort keek naar het stel aan de andere kant van het zwembad, besloot ik al snel me half naar James toe te draaien.
          ”Dus, hoe heet het zo gezegde gerecht dat wij voorbereid hebben?”
    Plagend wierp ik hem over mijn schouder een scheve blik toe en schonk hem vervolgens een warme glimlach.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'