• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          Op het eerste moment kreeg ik geen enkele reactie van Jordan. Roerloos bleef hij op het bedje in het water liggen, met zijn ogen gesloten alsof hij me nooit gehoord had. Maar omdat ik wist dat Jordan, ondanks wat er ook aan de hand zou zijn, altijd wel iets zou zeggen bleef ik de enkele seconden in stilte staan — in afwachting van zijn reactie.
          ”Ziet het er zo uit?” klonk het plots. “Hij is zomaar weggegaan, uit het niet. Denk je dat het ‘een beetje gaat’?”
    Hoewel ik zijn woorden trachtte niet op te pakken als een persoonlijke aanval, wisten deze me echter wel te raken. Jaeden’s vertrek had niet alleen Jordan uit zijn doen gebracht en hadden meerdere mensen om hem heen weten te raken. Ik wilde niet eens bedenken hoeveel zeer de kleine Duivelin zijn broer had gedaan door plotsklaps weg te gaan. Jordan’s woorden maakte mijn humeur er dan ook niet beter op en maakte het dat ik één enkele pas naar achteren plaatsten.
          "Heb je het gevoel dat het ook maar een béétje gaat?!" sneerde Jordan me verder toe alvorens hij overeind was komen zitten. Met een plots verdween hij enkele tellen later onder water, mij schuldbewust in mijn eentje achterlatende. Machteloos gleden de vingers van mijn vrije hand een keer door mijn haren heen terwijl ik mijn poelen op niets bijzonders in de tuin richten. Het was niet mijn bedoeling geweest de jongen op deze manier te doen triggeren, maar alleen een teken geweest van interesse en een oprechte uiting van bezorgdheid. Tenslotte wist ik maar al te goed hoe wij — als beste vrienden van — onszelf voelde; ook al was het voor de een wellicht anders dan voor de ander.
          Zodra Jordan, gedwongen door de behoefte aan een verse teug zuurstof, weer naar boven kwam zwom hij naar de overkant van het zwembad, om zich daar uit het water te hijsen en op de kant te laten zakken. “Nee, Jorden,” rolde er over mijn lippen heen alvorens ik de opgekomen brok ik mijn keel een keer wegslikte. “Ik heb zeker niet het gevoel dat het ook maar een beetje gaat, maar vergeef me dat ik een teken van medeleven probeerde te tonen door het aan je te vragen.” Somber schudde ik mijn hoofd en richtte mijn donkere poelen kort op de jongen aan de overkant van het zwembad.
          ”Hoe denk je dat ik me voel, of Gabriele? Je bent niet de enige die zijn beste vriend, of zijn broertje is kwijtgeraakt.”
    Na deze woorden wilde ik mezelf omdraaien. Het was duidelijk dat Jordan niet zat te wachten om de steun van eveneens een verdrietige, boze vriendin en ik had ergens niet de energie op dit moment om het onderspit van zijn boosheid te moeten delven. Ik had genoeg aan mijn hoofd als het aankwam op mijn eigen zorgen, waarvan ik een beetje gehoopt had deze te kunnen delen met Jordan.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2016 - 12:46 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Weet je zeker dat je het zonder mij redt?" vraag ik voor de honderdste keer aan mijn moeder, die knikt.
    "Dex.. ga nou maar!" ze moet moeite doen om haar lachen in te houden terwijl ze me zachtjes probeert uit de weg te duwen.
    "Als er iets is bel je, ja? Ik kan binnen een kwartier we-" "Dex, nu. Gaan."
    Ik glimlach en zwaai mijn tas over mijn schouder. Van de tafel gris ik de autosleutels en ik druk een kus op mijn moeder's wang. "Tot morgen.."

    "Jemig...," ik kan het niet laten om lichtelijk verbaasd te zijn als ik bij Leah's huis aankom. De deur staat open en er klinkt vrolijke muziek van binnen.
    Ik wacht nog even met naar binnen gaan en blijf in mijn auto zitten, een raampje op een kier, en steek de joint tussen mijn lippen aan. Ik word al lang niet meer apestoned, maar het is wel fijn om wat ontspannen het feestje in te kunnen.
    Het duurt zo'n kwartier voor ik er wat van voel en dan gooi ik mijn sleutels in mijn tas, waar ze een mooi geluid maken als ze tegen de fles whiskey vallen, en loop naar binnen. Mijn ogen zijn een beetje rood, merk ik als ik langs een spiegel loop, en mijn tred ontspannen. Ik ben relaxed.
    Het zwembad, waar je zo ongeveer tegenaan loopt als je eenmaal het huis door bent, lijkt het drukst bevolkt.
    Ik herken Reya meteen - dat moet ook wel - en loop in de richting waar ze staat met Gabriele. "Hey, guys," glimlach ik. Ik zou Reya nu normaal omhelzen, maar er zijn mensen bij, dus dat laat ik achterwege. Zeker als ik nog kans wil maken op een klein beetje actie met de vrouw des huizes.
    Met een simpele beweging trek ik mijn shirt over mijn hoofd, waardoor ik achterblijf in enkel mijn zwembroek, die ik al aanhad. Hij is basic donkergrijs, dus kan prima doorgaan als shorts.
    Hoe arrogant het ook klinkt, ik weet dat ik er goed uitzie en ik weet dat de meisjes hier dat ook zien. Mijn lichaam is niet enorm afgetraind, maar mijn spieren zijn aanwezig en dat kun je niet van alle jongens hier zeggen. De littekens die je hier en daar spot op mijn armen, rug en torso maken me minder een fuckboy en meer spannend en mysterieus - dat is een citaat van verscheidene meisjes.
    De sfeer lijkt ietwat bedompt, waarschijnlijk door het plotselinge vertrek van Jaeden. Echter doet dat me niet zo veel - hoe harteloos het ook klinkt - en ben ik klaar om er gewoon een goed feestje van te maken.
    In de groep mensen ga ik op zoek naar Leah, die ik nog niet al te snel spot. Het moet me toch lukken om haar te versieren vanavond.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    James Joseph Mill



    ‘’Hey James!’’ Ik keek recht op in de ogen van Leah en forceerde een lichte glimlach, ‘’je kunt je spullen neerleggen in de woonkamer, als je wilt.’’ Kort beet ze op haar onderlip en mijn blik scande haar hele gelaat snel voordat ik langs haar door de deur heen liep en het huis vol bewondering bekeek alsof ik weer voor de eerste keer hier was.
    Al het meubilair was aan de kant geschoven en de Wii was aangezet, ik vond het schattig om te zien hoeveel energie ze er in had gestoken.
          ‘’Jordan ligt in het zwembad, de rest is er nog niet,’’ sprak ze waarbij ik een blik wierp op het zwembad waar niet alleen Jordan nu was maar ook Maeva, Gabriele en Reya en nu ook langzaam aan de rest binnenstroomde.
    ‘’Als je wat drinken wilt, dat ligt allemaal in de keuken, je weet nog wel waar die is hoop ik,’’ iets op geschrokken werd ik getrokken uit mijn gestaar en knikte snel waarna er een kort lachje volgde. ‘’Ik ben heus niet alles vergeten hoor,’’ zei ik en stak mijn tong plagend uit terwijl ik een paar stappen richting de keuken zette waar ik nieuwsgierig de koelkast opende en iets tegen het aanrecht aanleunde. ‘’En over een uurtje komen de pizza’s.’’
    Ik knikte iet wat afwezig aangezien ik haar woorden niet volledig had verstaan; ik pakte een biertje uit de koelkast en zocht naar een opener die ik uiteindelijk vond in de bestekla waar ik enkele kastjes ervoor had moeten openen.
          ‘’Jouw huis is duidelijk nog steeds een doolhof,’’ sprak ik half lachend en gaf haar een licht duwtje. ‘’Heb je nu alvast wat te snacken anders?’’ Ik doorzocht wat kastjes en toen pas viel mijn oog op de snacks waar ook Charlie zat, ‘’kom je?’’ Vroeg ik aan Leah terwijl ik haar wat in haar zij porde waar nog maar weinig vet zat. Mijn ogen bleven daarom ook even op haar hangen en ik vroeg me af of ik er wat over zou moeten zeggen maar het enigste wat mijn lippen verliet was; ‘’jij kan ook wel wat hebben hé.’’
          Eenmaal aangekomen bij de woonkamer wat eigenlijk nog best een stuk was in dit gigantische huis greep ik een handvol chips en keek even op naar Charlie, ‘’rustig aan hé zuiplap,’’ grapte ik en plofte toen neer op de bank. ‘’Ik heb eigenlijk ook wel zin om te zwemmen,’’ ik trok Leah naast me en keek haar even aan. ‘’Ik heb alleen geen zwemspullen meegenomen.’’



    Everything is illuminated by the light of our past.

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || SOMEWHERE ON THE STREETS WITH GABE || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Het deed haar goed om te zien dat ze een glimlach naar boven wist te halen bij Gabe, ook al was het maar een lichte glimlach. Het was beter dan niks.
          "Hmm, je houdt zoveel van me dat ik haast een tasje in mijn gezicht krijg,' lachte hij. Reya stak haar tong naar hem uit en drukte haar wijsvinger tegen zijn lippen. 'Sssht, jij, anders krijg je hem nog echt tegen je gezicht ook,' meldde ze hem om een plagende toon. Terwijl ze dit zei liepen ze het door het huis, en damn, wat een huis. 'Laten we hopen dat ze veel ijs heeft,' hoorde ze Gabsie mompelen.
          'Vast wel.' Met deze woorden haakte ze haar arm door de zijne. 'En als dat niet zo is, dan gaan we morgen als we terug zijn de rest van de dag in bed ijs eten en films kijken.' Het klonk voor haar als een goed idee en zelfs als Leah wel ijs had, dan had ze zin om dat te doen.
          In de tuin, met een fucking zwembad, kwamen ze al snel Dex tegen. 'Hiya, Dexie,' glimlachte ze. Zijn rode ogen ogen vielen haar al snel op, en ze wist zeker dat dat niet kwam van huilen om Jaeden's vertrek. Het kwam door iets wat ze meerdere keren met hem gedaan had, toen ze nog een relatie hadden. Toen hij zijn shirt uit trok, kon ze het niet helpen om haar ogen over zijn lichaam te laten glijden, ook al had ze hem al vaak genoeg zonder shirt gezien. Het meest irritante was dat hij het wist ook, dat hij er goed uitzag. Meer dan goed. Gelukkig voor haar hormonen liep hij snel de andere kant op.
          'Ik zou hier elke nacht wel willen slapen,' murmelde ze tegen Gabe. 'Hoewel, ik weet niet of ik jouw schattige gesnurk kan missen.'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Leah Stephens
    SENIOR || IN HER LIVING ROOM || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Ik ben heus niet alles vergeten hoor.' James stak zijn tong naar haar uit, waarop ze hem quasi-onschuldig aankeek.
          Hij opende de koelkast en haalde er een flesje bier uit. Leah was gelijk blij dat ze een van haar buurjongens gevraagd had om wat alcohol te halen, ook al was ze zelf niet van plan om het te gaan drinken.
          'Jouw huis is duidelijk nog steeds een doolhof.' Hij had het lachend uitgesproken en gaf haar een duw, waar ze lichtelijk van wiebelde ondanks dat ze tegen het aanrecht aangeleund stond. Eigenlijk wilde ze zeggen dat hij dan misschien wat vaker langs zou moeten komen, maar dat was nou niet bepaald aardig om te zeggen.
          ’Heb je nu alvast wat te snacken anders?’ Leah knikte. Normaal waren haar keukenkastjes nogal leeg, en de enige reden dat ze nu wat voller waren, was omdat de leden van Glee bleven slapen. Als ze morgen snacks over had, dan zou ze die gewoon weggooien.
          ’Kom je?’ De woorden gingen gepaard met een por in haar zij. 'Jij kan ook wel wat hebben hé.’ Met een frons op haar gezicht volgde hem naar de woonkamer gezien ze niet snapte wat hij er mee bedoelde. Was het sarcastisch? Veel tijd om er over na te denken had ze niet, want eenmaal in de woonkamer, waar Charlie ook zat, trok hij haar op de bank en begon hij over zwemmen
          Haast gelijk sprong ze weer van de bank. 'Oh, ik pak wel een van Max!' Haar broer had vast nog wel een in de kast liggen. 'Ik ben zo terug.' Leah haastte zich naar boven en begon in haar broer's kast te rommelen. Uiteindelijk vond ze een zwarte zwembroek. Max was langer dan James, maar het was een oudere zwembroek, dus hij zou wel moeten passen. Hoopte ze.
          Toen ze terugliep naar de woonkamer, liep ze Dex tegen het lijf. Letterlijk. Ze moest zijn arm vast pakken om niet om te vallen. 'Oh, sorry! Hopelijk heb ik je geen pijn gedaan...' verontschuldigde zichzelf snel. Haar wangen werden rood toen ze zich besefte dat hij geen shirt aan had. Snel liet ze zijn arm los en zette ze een stap naar achteren. Ze kon niet ontkennen dat hij een mooi lichaam had, maar wat haar meer op viel waren zijn verscheidene littekens, waardoor er een haast bezorgde frons op haar gezicht verscheen. Al na enkele seconden merkte Leah dat ze nogal aan het staren was en werden haar wangen nog roder. 'Als je wat drinken wilt, dan kun je dat in de keuken halen en er staan al wat snacks in de woonkamer. Niet te veel snacks eten, want ik heb ook pizza besteld. Tenzij je veel honger hebt natuurlijk, dan kun je wel veel eten. Als je een handdoek voor na het zwemmen wilt, dan heb ik die ook wel voor je,' ratelde ze. Way to embarrass yourself, Leah. 'Ik, eh, ik moet even James een zwembroek geven.' Ze ging er snel vandoor, voordat ze zichzelf nog meer voor schut kon zetten.
          'Een zwembroek voor meneer,' glimlachte ze, toen ze iets later de zwembroek aan James overhandigde. 'Geen zorgen, mijn broer heeft altijd een onderbroek er onder gedragen,' beloofde ze plechtig. 'Wil je ook zwemmen?' vroeg ze vervolgens aan Charlie.


    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Jordan Goodrich
    Hoewel ik voor me uit staarde, kon ik Maeva zien. Ze stond daar maar wat en ik zag haar bewegen. Echter bleven mijn ogen vooruit gericht, langs haar heen.
    "Nee, Jordan." Mijn ogen ontmoetten het hare kort. “Ik heb zeker niet het gevoel dat het ook maar een beetje gaat, maar vergeef me dat ik een teken van medeleven probeerde te tonen door het aan je te vragen.” Ik klemde mijn kaken op elkaar bij dit antwoord. Mijn handen lagen verslagen op mijn schoot. Ze had wel gelijk. Ze toonde interesse, medeleven. Ik knikte langzaam.
    ”Hoe denk je dat ik me voel, of Gabriele? Je bent niet de enige die zijn beste vriend, of zijn broertje is kwijtgeraakt.” Ik zag dat ze aanstalten wilde maken om weg te lopen. in elk geval, ik dacht het.
    "W-wacht," zei ik ietwat aarzelend, maar ik duwde mezelf overeind en liep om het zwembad heen, richting Maeva. "Het spijt me, ik had niet zo moeten reageren. Ik... Ik weet heus wel dat het voor jullie ook echt super zwaar valt, maar ik denk dat ik het anders verwerk. Wanneer er iets in mijn leven gebeurd wat best veel impact op mij heeft, sluit ik mensen buiten. Ik wil dan eigenlijk geen contact en ik ga naar doen. Maeva, sorry. Ik denk dat ik met jou wel wil praten. Je was tenslotte ook een goede vriendin van Je- hem." Ik viel even stil en keek Maeva aan. Mijn handdoek lag op een stoel vlak naast haar dus ik pakte deze en wikkelde hem om mij heen. "Het is gewoon ineens zo stil. . . vindt je niet?" Ik praatte over hem alsof hij dood was, maar eigenlijk voelde het wel zo. Hij was zomaar verdwenen, geen contact meer.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2016 - 23:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    'Vast wel.' Zei Reya waarna ze haar arm door die van mij heen haakte. 'En als dat niet zo is, dan gaan we morgen als we terug zijn de rest van de dag in bed ijs eten en films kijken.' zei ze vastbesloten en ik knikte goedkeuren. " Mooi zo want dat heb ik nodig." grinnikte ik en keek wat met een verbaase blik het huis rond. Het was hier enorm, zeker in vergelijking met het kleine huisje waar ik in woonde. Daarbij wie zou er nou geen zwembad willen in z'n tuin?
    Ook Dexter kwam toe duidelijk al voorbereid gezien hij al in zwemshort zat. "Hey Dex '' zei ik en wist er een nep glimlachje uit te persen, veel zin om oprecht te zijn had ik niet echt, maar eens ik Jordan en Maeva buiten zag bij het zwembad besefte ik maar al te goed dat ik dit toch moest doen. Terwijl ik in gedachten verzonken naar buiten zat te staren besefte ik niet dat Dex al weer weg was en ik knipperde even. . 'Hoewel, ik weet niet of ik jouw schattige gesnurk kan missen.' totaal niet mee met haar woorden keek ik haar vragend aan al had ik na even door dat ze het had over hoe het moest zijn om hier te leven. "Oh eh ja lijkt me wel leuk". zei ik dan ook wat verward.
    "Ga je mee naar buiten? Feestje lijkt daar te gebeuren." kort beet ik op mijn lip en nam Reya haar hand vast en wandelde rustig naar buiten. Het zwembad was glashelder en de muziek zorgde voor een zomerse sfeer. "Ik ga even naar Jorden... Ik moet nog iets met hem regelen." melde ik aan Reya waarna ik richting Jordan en Maeva toeliep. "Hey." zei ik iets kort maar wel goed bedoeld tegen te twee. "Ik wilde nog even sorry zeggen." begon ik meer naar Jordan gericht. "Ik had je niet mogen duwen tijdens het optreden" kort beet ik op de binnenkant van mijn wang waarna ik zijn blik even vermeed maar na enkele seconden keek ik toch naar de jongen gezien ik het oprecht goed bedoelde. Mijn broertje mocht dan misschien wel weg zijn, ik wilde dit toch op z'n minst weeg goedmaken. "Dus.... Hoe is het zwembad?" kort keek ik naar Maeva en daarna weer naar Jordan. Veel interesse had ik niet echt in het zwembad, maar vandaag wilde ik het liever niet over het vertrek van Jeaden hebben. Het was een dag om elkaar beter te leren kennen en plezier te maken, niet om te gaan zitten treuren.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Het meisje weet niet hoe snel ze weg moet komen, en ik kan het niet laten om te lachen als ze buiten bereik is.
    De manier waarop ze naar me keek is onmogelijk om over het hoofd te zien, en ik glimlach bij de gedachte. Een stap dichterbij.
    Er wordt wel eens gegrapt dat dit het ontgroeningsritueel is voor nieuwe Glee-leden; ik kan er nou eenmaal niets aan doen dat meisjes me pas echt opvallen als ze zo ongeveer onder mijn neus geduwd worden. Natuurlijk heb ik niet met alle Glee-meisjes gezoend, dat zou ongemakkelijk zijn, maar er zijn verscheidene dingen voorgevallen tijdens de vele repetities, feestjes en andere bijeenkomsten. Je bent pas echt een waar clublid als je met minstens een van de andere leden gezoend hebt, en dat maakt mij een veelvoudig kampioen.
    Ik trek een fles drinken uit de koelkast en schenk een glas voor mezelf in terwijl ik mijn strategieën overdenk. Sommige meisjes zijn makkelijk, die hoef je alleen maar een beetje jaloers te maken, anderen hoef je alleen maar tientallen complimentjes te geven, en sommigen gaan al met je mee als je alleen maar naar ze glimlacht. Leah, echter, lijkt.. anders. Complimentjes gaan wel helpen, maar dat doen ze bij elk meisje. Ik moet alleen met meer dan dat komen als ik haar aan mijn lijstje veroveringen wil toevoegen.
    En ja, ik weet hoe dat klinkt. Wow, Dex, kun je nou echt alleen maar met je libido denken? Natuurlijk niet, maar als ik een mooi meisje zie wil ik haar hebben, in ieder geval voor eventjes. Zo werkt dat nou eenmaal.
    Ik spot Leah iets later bij Charlie, en glimlach terwijl ik op haar afloop en een hand op haar schouder leg. "Hey," ik denk even na over een vervolg van die zin. Schoonheid? Te cliche, maar het werkt wel. Meestal, ten minste. "schoonheid. Ga je mee zwemmen?"


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          ”W-wacht.”
    Dit aarzelende teken om te stoppen, die Jordan me gaf, zorgde ervoor dat ik me half omdraaide naar hem en hem afwachtend aankeek. “Het spijt me, ik had niet zo moeten reageren. Ik... Ik weet heus wel dat het voor jullie ook echt super zwaar valt, maar ik denk dat ik het anders verwerk. Wanneer er iets in mijn leven gebeurd wat best veel impact op mij heeft, sluit ik mensen buiten. Ik wil dan eigenlijk geen contact en ik ga naar doen. Maeva, sorry. Ik denk dat ik met jou wel wil praten. Je was tenslotte ook een goede vriendin van Je- hem."
          De stilte die hij even liet vallen zorgde ervoor dat ik begrijpelijk knikte ten teken dat ik deels wist waar hij op doelde. Natuurlijk verwerkte iedereen het op een andere manier. Ikzelf betrapte me erop regelmatig te staren naar mijn telefoon; in de hoop dat het scherm zou oplichten en ik een berichtje van hem had gekregen. Eveneens was ik een stuk kalmer dan normaliter wat te maken had met het verdriet wat door mijn aderen heen stroomde — wat soms gepaard ging met een enkele traan. "Het is gewoon ineens zo stil. . . vindt je niet?"
          Zachtjes knikte ik opnieuw. “Het is veel te stil,” bracht ik vervolgens uit en volgde kort de bewegingen die Jordan maakte terwijl een handdoek op de stoel vlak naast me pakte. “Het klopt niet. . Elk moment denk ik dat hij ineens tevoorschijn komt en luidkeels roept dat het een grapje was. Wa—” De rest van mijn woorden slikte ik in zodra Gabriele onze kant op kwam gelopen. De verslagen uitdrukking op diens gezicht raakte mijn hart en gaven het een nog somberder gevoel.
          ”Hey,” zei hij kortaf. “Ik wilde nog even sorry zeggen,” vervolgde hij gericht naar Jordan. "Ik had je niet mogen duwen tijdens het optreden" Zachtjes zonken mijn tanden in mijn onderlip, waarna ik onbewust een klein beetje achteruit ging terwijl mijn poelen van Gabriele, naar Jordan gleden. De ongemakkelijkheid straalde er vanaf en ik bad in stilte dat Jordan deze subtiele verzoening niet verbitterd van zich af zou slaan. Wilde hij het plotselinge vertrek van Jaeden goed kunnen verwerken dan had hij meer nodig dan alleen de gesprekken die hij met mij wilde voeren.
          ”"Dus.... Hoe is het zwembad?"
    Kleintjes glimlachte ik naar Gabriele zodra deze mijn kant op blikte. “Ik zou het niet weten, maar het ziet er uitnodigend uit,” reageerde ik zacht en schikte de tas over mijn schouder een keer. “Maar Jordan is er in geweest en volgens mij is het goed te doen, niet waar Jordan?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Charlie Buckland


    Ik neem een slok van mijn biertje wanneer James en Leah de kamer binnenkomen, James greep een handvol chips en keek me even aan. ‘’Rustig aan hé zuiplap,’’ grapte hij waarna hij op de bank neer plofte. Ik moest lachen om wat hij zei. "Ben wel wat gewend." grapte ik terug. ‘’Ik heb eigenlijk ook wel zin om te zwemmen,’’ James trok Leah naar zich toe en ik vroeg me af of deze twee een relatie hadden. Leah was tenslotte een knappe meid. ‘’Ik heb alleen geen zwemspullen meegenomen.’’ ik schrok even op vanuit mijn gedachtes. Lang bleef Leah niet op de bank zitten, want ze sprong overeind en zei dat ze een zwembroek van Max zou pakken. Waarschijnlijk haar oudere broer. 'Ik ben zo terug.' Leah rende de kamer uit en James en ik zaten nu met z'n tweeën op de bank. "Dus..." begin ik het gesprek. "Jij en Leah?" vraag ik nieuwsgierig. Wat vroeg ik nu weer? Waarom was ik zo nieuwsgierig. Maar eigenlijk wilde ik het wel weten. 'Een zwembroek voor meneer,' ik keek om en zag dat Leah onze kant op kwam met een zwembroek, die ze aan James overhandigde. 'Geen zorgen, mijn broer heeft altijd een onderbroek er onder gedragen,' ik grinnikte even. 'Wil je ook zwemmen?' ik gebaarde met mijn hoofd naar mijn spullen, "Ben zelfvoorzienend. Het stond immers in de uitnodiging." Daarna keek ik naar James, aangezien hij zijn eigen zwembroek niet had meegenomen.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2016 - 21:41 ]


    Do I look like Mother Teresa?


    James Joseph Mill


    Ze knikte op mijn vraag en liep vervolgens met mij mee en plofte naast mij neer toen ik haar op de bank had getrokken; alleen sprong ze gelijk weer op van de bank toen ik verklaarde dat ik mijn zwemspullen was vergeten. ‘’Oh, ik pak wel een van Max! Ik ben zo terug.’’ Voor ik het wist zat ik alleen met Charlie die verklaarde dat hij wel wat gewend was. Ja vast, hij wel hoor.
          ‘’Dus.. Jij en Leah?’’ Bij die vraag sprong ik dan ook half recht op en fronste, ik en Leah? Dachten ze dat? Oh mijn god, als Maeva van die roddel hoorde dan was het feest tussen ons gauw over. Leah was leuk, begrijp me niet verkeerd maar zo niet mijn type. ‘’Ik en Leah? Wat gaat jou dat aan?’’ Kaatste ik dan ook terug en keek op toen Leah aan kwam met een zwembroek van haar oudere broer. Hij was een jaar ouder dan mij en ook iets langer maar ik hoopte dat ik er in zou passen want ik wou graag een duik nemen.
          ‘’Een zwembroek voor meneer,’’ ik pakte hem aan en bekeek hem kort. ‘’Geen zorgen, mijn broer heeft altijd een onderbroek er onder gedragen.’’ Charlie grinnikte kort waardoor ik een boze blik zijn kant op wierp.
    Toen ik weer mijn ogen op Leah had gericht bedankte ik haar nog even kort voordat Dex zich er mee ging bemoeien – ergens wou ik hem vragen of hij nog wat voor mij had maar hij leek me iets te veel bezig met Leah.
    Ik stond dan ook op en gaf haar een vriendelijk schouderklopje omdat ik niet aan de verwachtingen van Charlie wou voldoen, ik en Leah waren niks.
    Ik maakte al snel mijn weg naar het toilet om de zwembroek te passen en stootte Charlie ‘perongeluk’ aan toen ik langs hem heen liep, wat was dat een schijnheilige klootzak zeg.
          Eenmaal in de wc besloot ik dat de zwembroek goed genoeg aansloot doordat ik iet wat bredere heupen had dan haar broer Max. Mijn zomerlichaam was er namelijk zeker nog niet klaar voor. Op blote voeten kwam ik naar buiten gelopen terwijl ik even rondkeek tot ik Maeva haar laatste woorden nog net opving, uitnodigend? Ik trok haar dan al rennend mee het water in en schudde mijn haren toen ik weer boven water kwam, ‘’ik stoor niet toch jongens?’’ Vroeg ik al gauw terwijl ik de rest aankeek maar al gauw weer blikte richting Maeva en zo gauw mogelijk wat in haar oor fluisterde; ''kan ik je zo even spreken? Alleen?''


    Everything is illuminated by the light of our past.


    Jordan Goodrich

    Maeva knikte op wat ik zei. “Het is veel te stil. Het klopt niet. . Elk moment denk ik dat hij ineens tevoorschijn komt en luidkeels roept dat het een grapje was. Wa—” Ze viel stil en vragend keek ik haar aan. Toen ik zag dat ze naast ons keek, deed ik dat ook en ik zag Gabriele op ons afkomen. Gelijk nam ik een wat bredere houding aan en keek naar hem, in stilte.
    "Hey," zei hij wat kortaf en mijn blik gleed over hem heen. “Ik wilde nog even sorry zeggen. Ik had je niet mogen duwen tijdens het optreden." Ik keek naar hem en perste mijn lippen samen.
    "Denk je dat mij dat nog uitmaakt?" begon ik toen en ik deed de handdoek over mijn schouders. "Dat heb ik al lang achter me gelaten. Er zijn nu andere dingen die meer prioriteit hebben, denk je niet?" Het kwam er botter uit dan dat ik bedoelde en ik hoopte dat hij het niet verkeerd oppakte.
    "Dus.... Hoe is het zwembad?" vroeg hij en ik keek naar Maeva. “Ik zou het niet weten, maar het ziet er uitnodigend uit,” reageerde Maeva op hem. “Maar Jordan is er in geweest en volgens mij is het goed te doen, niet waar Jordan?” Ik knikte op haar vraag.
    "Het is lekker. Ik wilde er eigenlijk zo weer in gaan," zei ik en ik keek opzij, waar iemand met een hoog tempo aan kwam rennen. Ik wilde Maeva wegtrekken, maar voor ik er een kans voor had, lag ze al in het water. Toen ze boven kwamen keek ik naar James en Maeva.
    "Ik stoor niet toch jongens?" Vroeg hij en mijn mond stond een stukje open. Ik sloot hem snel en maakte een vuist van mijn handen.
    "Natúúrlijk stoor je niet, joh. Je komt echt niet zomaar een gesprek binnen vallen, letterlijk, en je trekt ook écht niet iemand mee het water in die in haar gewone kleren staat en met ons aan het praten is. Heb je dan niet een béétje respect of zo?!" riep ik geïrriteerd en ik had mijn handdoek stevig tussen mijn handen vast genomen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    Mijn verontschuldigingen bleken niet belangrijk te zijn voor Jordan zo bleek aan zijn reactie te horen "Denk je dat mij dat nog uitmaakt?" begon de jongen nijdig en ik zuchtte even kort. "Dat heb ik al lang achter me gelaten. Er zijn nu andere dingen die meer prioriteit hebben, denk je niet?" kort klemde ik dan ook mijn kiezen op elkaar om er zelf geen snerende opmerking bovenop te gooien. Iedereen voelde zich rot door het vertrek van mijn broertje, maar dat betekende niet dat ze alles op mij mochten schuiven. Maar goed, ik begreep Jordans reactie en besloot wijselijk om er niet op in te gaan.
    Op mijn nieuw gespreksonderwerp leek Maeva toch een stuk positiever te reageren dan de reactie die ik van Jordan had gekregen niet. “Ik zou het niet weten, maar het ziet er uitnodigend uit,” begon Maeva “Maar Jordan is er in geweest en volgens mij is het goed te doen, niet waar Jordan?” vervolgde ze en mijn blik gleed weer naar Jordan die knikte. Ik was tevreden dat er geen ruzie meer was tussen ons, want dit versoepelde wel meteen mijn houding. "Het is lekker. Ik wilde er eigenlijk zo weer in gaan," zei hij maar lang duurde het niet of de rust die er heerste werd natuurlijk weer eens verstoord door niemand minder dan James. De jongen had tijdens zijn aanloop zijn 'ex' Maeva mee het water in gesleurd waardoor ik verbaasd naar de twee keek die nu zeiknat waren.
    "Ik stoor niet toch jongens?" James deed alsof het niets was en kort wreef ik over mijn hoofd. Dit ging nogal wat worden. "Natúúrlijk stoor je niet, joh. Je komt echt niet zomaar een gesprek binnen vallen, letterlijk, en je trekt ook écht niet iemand mee het water in die in haar gewone kleren staat en met ons aan het praten is. Heb je dan niet een béétje respect of zo?!" riep Jordan naar James en ik besloot dat ik het risico nam om aan de rand te staan zodat ik Maeva eruit kon helpen door haar mijn hand aan te bieden. Ik onderdrukte een opmerking naar James te gooien over zijn drugsgebruik en zond de jongen enkel een pissige blik. "Goed hoor James." mompelde ik met mijn ogen rollend



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          ”Het is lekker. Ik wilde er eigenlijk zo weer in gaan,” bracht Jordan uit nadat hij mijn vraag eerst bevestigde door te knikken. Een kleine glimlach gleed over mijn lippen heen, waarna ik me schuins omdraaide zodat ik mijn tas aan de kant kon zetten; het ding begon inmiddels wat te wegen en werd een last voor mijn schouders. Op dat zelfde moment zag ik James in een rotvaart op me af komen, doelbewust. “James, je gaat toch — ” wist ik uit te brengen, nog voor zijn armen me vastgrepen en hij me met een ruk het zwembad in trok. Een kort gil wist mijn lippen nog te verlaten voor we beide met een plons in het water terecht kwamen.
          Hoestend klampte ik me vast aan James zodra ik boven kwam en veegde enkele natte lokken van mijn haren uit mijn gezicht. “Ik stoor toch niet jongens?” hoorde ik James zeggen, waarna ook hij een keer zijn hand door zijn haren heen haalde. Nog voor ik hem een antwoord kon geven fluisterde hij zacht enkele woorden in mijn oor; “Kan ik je zo even spreken? Alleen?” Zachtjes zonken mijn tanden in mijn onderlip terwijl druppels water van mijn gezicht af gleden terwijl ik lichtjes knikte — mezelf eveneens nieuwsgierig afvragende wat het was dat hij wilde bespreken. Veel tijd kreeg ik echter niet doordat Jordan duidelijk niet geamuseerd enkele woorden op James afvuurde.
          ”Natúúrlijk stoor je niet, joh. Je komt echt niet zomaar een gesprek binnen vallen, letterlijk, en je trekt ook écht niet iemand mee het water in die in haar gewone kleren staat en met ons aan het praten is. Heb je dan niet een béétje respect of zo?!”
    Met een boze blik greep de jongen zijn handdoek steviger beet terwijl Gabriele naar de rand van het zwembad toe kwam en zijn hand naar me uitstak. “Ik zal eerst mijn natte kleding uit moeten trekken,” bracht ik zacht uit tegen James, waarna ik het water indook en richting Gabriele zwom; om eenmaal bij de kant aangekomen te zijn, zijn uitgestoken hand aan te nemen.
          ”Goed hoor James,” mompelde Gabriele. Met een natte klets liet ik me op de rand van het zwembad terecht komen zodra het de jongen gelukt was me uit het water te helpen. Kort gleden mijn poelen even naar James en krulde mijn lippen zich haast tot een kleine glimlach terwijl ik mijn hoofd schudde. Daar waar mijn kleren in het water losjes om me heen leken te hangen zogen ze zich nu vast aan mijn huid. ”He toe jongens, zo’n ramp is het niet,” bracht ik sussend uit terwijl ik mijn donkere lokken over een schouders legde zodat ik ze een beetje kon uitwringen alvorens ik rand van het zwembad vastgreep en met mijn voeten in het water bewoog.
          ”Jordan heeft in ieder geval gelijk,” grinnikte ik zacht en schonk de desbetreffende jongen een brede lach. “Het water is heerlijk.”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    James Joseph Mill


    Haar tanden zonken in haar onderlip en haar bruine ogen keken me doordringend aan, alsof ze mijn gedachten wou lezen.
    Ze had alles behalve verwacht dat ik haar mee het zwembad in ging sleuren waardoor ik kort moest lachen toen ze zich klampend aan mij vasthield, halfstikkend. Ik klopte daarom ook zachtjes op haar rug tot ze mij weer losliet.
    ‘’Ik zal eerst mijn natte kleding uit moeten trekken,’’ verklaarde ze naderhand haar actie zachtjes. Ik knikte dan ook begrijpend en zwom met haar richting de kant waaruit bleek dat de rest mijn actie niet zo waardeerde.
          ”Natúúrlijk stoor je niet, joh. Je komt echt niet zomaar een gesprek binnen vallen, letterlijk, en je trekt ook écht niet iemand mee het water in die in haar gewone kleren staat en met ons aan het praten is. Heb je dan niet een béétje respect of zo?!”
    Ik trok een wenkbrauw op en leunde met mijn armen over de rand van het zwembad heen, mijn ogen borend in die van hem. ‘’Sorry, ik wist niet dat ik jullie rouwpartijtje aan het verstoren was,’’ automatisch liet ik mijn blik ook over Gabriele heen glijden. ‘’Ik weet zeker dat ik Maeva alleen maar aan het verlossen was van jullie oersaaie gesprek.’’ Ik stak glimlachend mijn tong uit zodat het niet al te gemeend over kwam al bedoelde ik het wel zo; wat was zijn probleem? Op de uitnodiging stond toch echt om een goed humeur mee te nemen.
          ‘’He toe jongens, zo’n ramp is het niet,’’ suste Maeva iet wat en ik hees mezelf op om naast haar op de rand te ploffen. ‘’Jordan heeft in ieder geval gelijk, het water is heerlijk,’’ hoorde ik haar zacht grinniken en stond toen helemaal op, waarbij de waterdruppels op de tegels vielen. Tegels waar de zon al een gehele tijd op had geschenen dus ook bloedheet waren waardoor ik iet wat naar verkoeling gezocht in het zwembad. ‘’Jordan, kom ook gewoon mee zwemmen,’’ ik ging achter hem staan en probeerde hem falend op te tillen. Lachend liet ik dan ook mijn poging zitten en knikte naar Gabriele, ‘’of onze reus moet het water in – je ziet er wel uit alsof je wat verkoeling kan gebruiken.’’ Ik gaf hem een lichte duw richting het water en grijnsde uitdagend, ‘’of durf je niet?’’
    Even liet ik mijn oog op Maeva vallen – ergens kon ik niet mijn zenuwen bedwingen om straks met haar alleen te zijn. Ze had nog helemaal niks gezegd en ik wist niet of dat een goed teken was of een slecht teken; ik hoopte natuurlijk op het eerste.


    Everything is illuminated by the light of our past.