• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    James Joseph Mill



    Ze had haar natte haren achter haar oren geduwd waardoor haar prachtige gezicht er nog meer uit kwam, hij kon niet geloven dat hij dit aan de haak had geslagen.
          Ze grinnikte kort na zijn opmerking, beseffend dat het misschien wat minder subtiel was dan het had moeten zijn. ‘’Ik geloof dat wij nog een gerecht voor moeten bereiden, niet?’’
    Ik knikte en grijnsde lichtjes, mijn hoofd schuddend; ze was ook geen druppel veranderd.
    Ze had me een vederlichtje schouderduwtje gegeven waardoor ik dreigde haar in het water te gooien maar het niet deed.
          Al gauw was haar blik niet meer op mij gericht maar op Leah en Dex waardoor ik automatisch haar poelen volgde, ‘’oh jee, dát kan nog leuk worden,’’ sprak Maeva en ik keek even naar haar voor ik weer terugkeek. Zat ze nou te blowen? Verbaasd trok ik mijn wenkbrauwen op en knikte richting haar voordat ik mijn hoofd schudde, ‘’dat kind spoort niet, waarom zou ze dat doen?’’ Ik kende Leah helemaal niet zo en twijfelde even of ik er wat van zou zeggen, tenslotte was ze mijn beste vriendin en had ze bij mij nog nooit een trekje willen nemen. Zou ze Dex dan toch leuk genoeg vinden?
          ‘’Ga je mee?’’ Door die woorden schrok ik op uit mijn gedachten en knikte snel, ‘’ja tuurlijk, sorry.’’ Ik maakte mijn weg snel door de woonkamer waar de andere zaten en het viel al snel op dat er een meisje bij zat die ik niet herkende, ik hield even mijn pas in waardoor ik haar goed kon bekijken. Ze was erg uniek maar zeker niet lelijk, zeker niet. Uit angst dat Maeva tegen me op zou botsen liep ik weer door en keek kort naar achteren om op te maken of ze me zag staren, na dat gecheckt te hebben liep ik de wc in en greep haar bovenarm om haar naar mij toe te trekken en mijn lippen op die van haar te drukken. ‘’Denk je dat Leah Dex leuk vindt?’’ Mompelde ik ondertussen aangezien het mijn gedachten nog steeds niet had verlaten. Mijn blik haakte ik in die van haar en keek haar vragend aan terwijl ik mijn handen zachtjes onder haar shirt liet glijden en op haar heupen liet rusten.



    Everything is illuminated by the light of our past.

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Door de verbaasde reactie op Gabriele's gezicht, wist ze gelijk dat hij zijn ex in elk geval niet meer leuk vond. Vreemd genoeg voelde dat aan als een opluchting. 'Wat?' vroeg hij verbaasd. 'Nee Jessica en ik zijn al meer dan een jaar uit elkaar, Rey...' Hij zuchtte zacht, om vervolgens beschaamd weg te kijken. Reya beet op haar onderlip. Schaamde hij zich er voor dat hij haar kuste? 'Het spijt me... ik... ik weet niet waarom. Ik ben een enorme idioot.'
          'It's okay,' murmelde ze zelf, waarna ze van hem afgleed en niet-bestaande pluisjes van haar broek plukte. Als hij het blijkbaar zo erg vond dat hij haar kuste, waarom had hij het in de eerste instantie dan gedaan? Ze wist niet goed wat ze er van moest denken. De kus was erg fijn en had haar warm van binnen laten voelen, maar ze was er ook bang voor. Gabriele was een van de weinige personen die ze nog had, en de belangrijkste persoon in haar leven. Als het meer werd dan ze nu waren, dan zou het nog meer pijn doen als ze hem kwijt zou raken. En enkel de gedachte nu al dat ze hem kwijt zou raken, zou genoeg zijn om haar in huilen doen uitbarsten. Misschien moest ze vanavond Dex opzoeken, om haar gedachten te verzetten.
          'Ik eh, ga wat drinken uit de keuken halen. Wil je ook?' vroeg ze, terwijl ze nog steeds bezig was met de "pluisjes" op haar broek.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 23:48 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Nou ehm, je bent, eh, erg handsome, ik denk dat de meeste meisjes wel zenuwachtig worden in jouw gezelschap." Ik grijns en schud mijn hoofd.
    Wat heerlijk eerlijk is ze, ineens. Dat verwachtte ik niet.
    De blik in haar ogen verandert even, en dan snijdt ze een ander onderwerp aan, nog voor ik echt op haar opmerkingen in kan gaan. "Kan je mij laten zien hoe je die rondjes blaast? En kan je ook andere dingen blazen?" Dat ligt er aan.. hoe goed kun je blazen? Nee, te ver. Hou je mond.
    "Dat vergt tijd en oefening.. houd het voor nu maar eventjes bij kleine wolkjes," glimlach ik, terwijl ik mijn hand kort weer op haar knie plant. "En meisjes worden over het algemeen niet zo zenuwachtig in mijn gezelschap.." alleen maar heel opgewonden...
    In mijn broekzak voel ik mijn telefoon vibreren en uit een automatisme lees ik het berichtje na mijn telefoon tevoorschijn te toveren.

    From: Mary-Jane
    To: Dex
    Wat doe je op deze prachtige avond? Ik mis je... alles aan je.. (;


    Ik kan het niet laten om even stom te grijnzen bij het lezen van het berichtje. Het is niet elke dag dat een meisje zo direct is.
    Als een meisje direct is is dat lekker duidelijk, maar het moet ook weer niet te makkelijk gaan, dan is de lol er vanaf.
    Daarentegen, als het te ingewikkeld is, haak ik ook af.

    From: Dex
    To: Mary-Jane
    Huisfeestje.. Druk, dus. (; Jij?


    Dit meisje is overduidelijk aan het wachten op mijn reactie, want nog geen halve minuut later heb ik een antwoord, en de woorden die ik lees zorgen er voor dat ik zachtjes hardop moet lachen.

    From: Mary-Jane
    To: Dex
    Ik lig in bed... alleen.. als je hier niet binnen een kwartier bent maak ik er een solo-feestje van...


    Hoe verleidelijk het ook is, op het aanbod ingaan, ik kan het niet. In plaats daarvan houd ik de telefoon kort in de lucht en maak ik een selfie, met Leah overduidelijk naast me. Die stuur ik, en daarna stop ik mijn telefoon weer terug in mijn zak.
    Kijk, het is natuurlijk heerlijk om zeker te weten dat je actie hebt als je wilt, maar de jacht van vanavond is een stuk interessanter, zelfs als het nergens op uitloopt.
    Ik zou hier ter plekke mijn hand bij Leah's broek in kunnen stoppen, bij wijze van spreke, en kunnen kijken wat haar reactie is, maar ook dat is niet spannend. Ik wacht net zo lang tot ze uit zichzelf een move maakt. Hier en daar zal ik haar aansturen, natuurlijk, maar ik vind het heerlijk om soms gewoon te kijken wat de avond brengt. En als Leah niet wil, knuffel ik wel met iemand anders. "Je slaapt wel naast me, toch, vannacht?"











    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Nou ehm, je bent, eh, erg handsome, ik denk dat de meeste meisjes wel zenuwachtig worden in jouw gezelschap." Ik grijns en schud mijn hoofd.
    Wat heerlijk eerlijk is ze, ineens. Dat verwachtte ik niet.
    De blik in haar ogen verandert even, en dan snijdt ze een ander onderwerp aan, nog voor ik echt op haar opmerkingen in kan gaan. "Kan je mij laten zien hoe je die rondjes blaast? En kan je ook andere dingen blazen?" Dat ligt er aan.. hoe goed kun je blazen? Nee, te ver. Hou je mond.
    "Dat vergt tijd en oefening.. houd het voor nu maar eventjes bij kleine wolkjes," glimlach ik, terwijl ik mijn hand kort weer op haar knie plant. "En meisjes worden over het algemeen niet zo zenuwachtig in mijn gezelschap.." alleen maar heel opgewonden...
    In mijn broekzak voel ik mijn telefoon vibreren en uit een automatisme lees ik het berichtje na mijn telefoon tevoorschijn te toveren.

    From: Mary-Jane
    To: Dex
    Wat doe je op deze prachtige avond? Ik mis je... alles aan je.. (;


    Ik kan het niet laten om even stom te grijnzen bij het lezen van het berichtje. Het is niet elke dag dat een meisje zo direct is.
    Als een meisje direct is is dat lekker duidelijk, maar het moet ook weer niet te makkelijk gaan, dan is de lol er vanaf.
    Daarentegen, als het te ingewikkeld is, haak ik ook af.

    From: Dex
    To: Mary-Jane
    Huisfeestje.. Druk, dus. (; Jij?


    Dit meisje is overduidelijk aan het wachten op mijn reactie, want nog geen halve minuut later heb ik een antwoord, en de woorden die ik lees zorgen er voor dat ik zachtjes hardop moet lachen.

    From: Mary-Jane
    To: Dex
    Ik lig in bed... alleen.. als je hier niet binnen een kwartier bent maak ik er een solo-feestje van...


    Hoe verleidelijk het ook is, op het aanbod ingaan, ik kan het niet. In plaats daarvan houd ik de telefoon kort in de lucht en maak ik een selfie, met Leah overduidelijk naast me. Die stuur ik, en daarna stop ik mijn telefoon weer terug in mijn zak.
    Kijk, het is natuurlijk heerlijk om zeker te weten dat je actie hebt als je wilt, maar de jacht van vanavond is een stuk interessanter, zelfs als het nergens op uitloopt.
    Ik zou hier ter plekke mijn hand bij Leah's broek in kunnen stoppen, bij wijze van spreke, en kunnen kijken wat haar reactie is, maar ook dat is niet spannend. Ik wacht net zo lang tot ze uit zichzelf een move maakt. Hier en daar zal ik haar aansturen, natuurlijk, maar ik vind het heerlijk om soms gewoon te kijken wat de avond brengt. En als Leah niet wil, knuffel ik wel met iemand anders. "Je slaapt wel naast me, toch, vannacht?"











    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    'It's okay,' murmelde Reya tot mijn verbazing en ik keek haar even kort, niet begrijpend aan. Ik had iets van een klap in mijn gezicht verwacht of enkele vloekwoorden maar ze deed niets. Ik voelde me enorm schuldig en had echt geen idee wat ik moest doen. Ze plukte wat van haar broek af en zag gewoon dat ze aan het denken was. Ik twijfelde en wilde net haar hand nemen als teken dat het me speet, maar toen ze weer begon te praten schrok het me toch lichtjes af. 'Ik eh, ga wat drinken uit de keuken halen. Wil je ook?' vroeg ze me plots, haar blik nog steeds op haar broek gericht. Ik ging wat rechter zitten en knikte. "Ja is eh, goed." zei ik wat verward en stond op. "Rey, dit... dit verprutst onze vriendschap niet , toch? " begon ik zacht en nam toch haar hand vast. " Jou kwijtgeraken is echt het laatste wat ik zou willen." zei ik eerlijk en keek haar even haar bruine kijkers aan. " En het spijt me zo als ik je nu gekwetst heb of verward... Je, je hebt vast wel iemand anders die je leuk vind "


    (sorry voor dit prut stukje :c )



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

    ”Ja tuurlijk, sorry.”
    Alsof ik zijn gedachten doorbrak schrok James op,waarna ik hem volgde richting het huis en door de woonkamer heen. Voor even vielen mijn ogen op een meisje in de woonkamer, waar ik al snel tot de conclusie kwam dat ik haar niet geheel leek te herkennen terwijl zij op haar beurt Jordan wel had zien staan. Ongegeneerd gleden mijn poelen tijdens het volgen van James over haar heen. Het was een mooie meid om te zien en ze leek me zeker niet het type wat zich ook enigszins een beetje hield aan de mode van nu; haar eigen gevormde stijl leek me dan ook zeker te bevallen. Dat de jongen voor me eveneens naar haar staarde viel me niet op, wat ergens wellicht maar goed was ook. De status van de wisseling in mijn humeur op dit moment kon het misschien weleens verkeerd oppakken en dat was een gegeven waar ik verre van zin in had; er stroomde al genoeg onzekerheden door me heen.
          Voor ik het goed en wel door had, en mijn zicht terug naar voren had gericht, greep James mijn bovenarm beet terwijl hij me de w.c introk. Gretig drukte hij zijn lippen op de mijne en hoewel mijn lichaam haast direct leek te reageren — alsof ik instinctief op hem was afgesteld — kreeg ik er verder niet veel kans voor. James leek zijn gedachten van eerder niet geheel van zich af te zetten. “Denk je dat Leah Dex leuk vind?” Lichtelijk verward staarde ik hem voor een paar tellen aan, plaatste daarbij mijn handen op zijn borstkas en negeerde de siddering die door me heen trok zo goed als het mogelijk was. Dat zijn vingertoppen over de huid onder mijn shirt heen gleden hielpen niet goed mee bij het zuiver nadenken over een goed antwoord dat ik hem kon geven, en lieten een tintelende spoor na.
          ”Eh,” gleed er zuchtend over mijn lippen heen, waarna een kleine frons zich tussen mijn wenkbrauwen nestelde. “Niet dat ik weet, hoezo?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Dat vergt tijd en oefening.. houd het voor nu maar eventjes bij kleine wolkjes,' glimlachte Dex, waarna hij zijn hand weer op haar knie legde. Als automatisch gleed haar blik daarheen. Ze snapte nog steeds niet zo goed waarom hij haar steeds aanraakte. Ze vond het al wel minder ongemakkelijk dan eerder, wat waarschijnlijk door de joint kwam. Toch zou ze het liefste zijn hand wegduwen, maar ze was bang dat ze dan onbeleefd over zou komen. Als ze nou geluk had, dan kwamen de pizza's zo, en dan was het probleem opgelost.
          'En meisjes worden over het algemeen niet zo zenuwachtig in mijn gezelschap...'
          Okay, dat had dus niet gewerkt. Haar wangen werden lichtelijk rond en ze wilde al iets zeggen, maar toen ze zag dat hij druk bezig was met zijn telefoon, drukte ze haar lippen op elkaar. Was ze dan toch geen goed gezelschap? Ze dacht dat iemand niet op zijn of haar mobiel zou zitten als de andere persoon leuk was om mee te zijn.
          Stilletjes bengelde ze haar benen heen en weer in het water, terwijl ze om zich heen keek. Maeva en James waren verdwenen, vreemd. Dex en zij waren als enige nog bij het zwembad, wat haar gemengde gevoelens gaf.
          Leah keek op toen ze de jongen naast haar een plotselinge beweging zag maken, en keek even snel weer weg toen ze zag dat hij een foto van hun twee aan het maken was. Hoewel ze vroeger dol was op foto's maken, had ze nauwelijks nog foto's van zichzelf gemaakt sinds ze afgewezen was door het modellenbureau.
          'Je slaapt wel naast me, toch, vannacht?' vroeg Dex plots, waardoor ze opschrok uit haar gedachten. Dat was haast wel de laatste vraag die ze verwacht had. Ze nam aan dat hij bedoelde dat ze hun luchtbedden naast elkaar zouden leggen, ze kon zich in elk geval niet voorstellen dat hij anders bedoelde.
          'Oh, ja, onze luchtbedden kunnen wel naast elkaar liggen,' glimlachte ze. Al betekende dat waarschijnlijk dat ze geen oog dicht zou kunnen doen. 'Naar wie, eh, heb je de foto gestuurd?' probeerde ze vervolgens subtiel te vragen.



    Meh, sorry voor the shitty post

    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Oh, ja, onze luchtbedden kunnen wel naast elkaar liggen," het meisje glimlacht, wat er voor zorgt dat ik ook moet glimlachen.
    Nou ja, ze geeft in ieder geval haar grenzen aan. Een soort van. En dat is belangrijk, want ik ben een gentleman.
    "Naar wie, eh, heb je de foto gestuurd?" Haar stem klinkt wat twijfelachtig, alsof ze niet zeker weet of ze deze vraag wel moet, of kan, stellen.
    Ik kan het niet laten om even te lachen, en haal een hand door mijn haar. Even denk ik na, mijn tanden boren zich kort in mijn onderlip. Eerlijk of niet?
    Ach, ze kent mijn reputatie, en misschien vindt ze het wel een compliment.
    "Je gaat me echt een enorme man-slut vinden nu," grijns ik dan, "maar een meisje wiens naam ik niet eens ken. Ze.. oh, wow, dat ik je dit vertel.." ik lach en krab even in mijn nek terwijl ik bedenk hoe ik dit ga verwoorden, "ik leerde haar kennen op een feestje en nog geen half uur later.. gebeurde er van alles, zeg maar."
    Normaal gesproken vind ik het niet zo ongemakkelijk om te praten over mijn veroveringen, maar het is alles behalve charmant om op te scheppen over je seksleven tegenover een meisje, laat staan als je dat meisje probeert te versieren. "En nu blijft ze me maar berichtjes sturen."
    Net als ik dat zeg voel ik mijn telefoon weer trillen. "Als je het over de duivel hebt.." glimlach ik dan, en vis mijn telefoon uit mijn broekzak. Snel toets ik de code in - 42069 - en klik ik het berichtje aan. Bij het zien van de foto die ze meestuurde kan ik het niet laten om mijn hoofd te schudden terwijl ik een seconde of drie kriebels door mijn lijf voel gieren. Nee, Dex, je bent nu met Leah bezig. Een meisje die een foto naar je stuurt in enkel een nietsverhullende onderbroek mag daar geen verschil in maken.
    "Goed...," mompel ik dan, een beetje lacherig, terwijl ik kort mijn telefoon in Leah's richting draai. "Dit dus."
    Ik vergrendel mijn telefoon weer en stop het ding in mijn broekzak. Ik laat mijn hand, heel voorzichtig en onopvallend, ietsjes omhoog glijden. Niet meteen tot aan haar heup, of zo, maar zo'n vijf centimeter omhoog. "Ik moest haar even laten weten dat ik bij een mooi meisje ben en dus geen behoefte heb om haar booty-call te zijn. Het heeft niet geholpen, blijkbaar, maar ik heb het geprobeerd."













    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Reya wachtte Gab's antwoord niet echt af en stond alvast op.
          'Ja is eh, goed,' zei Gabs, terwijl hij ook opstond. Ze knikte en draaide zich al om, om weg te lopen, toen hij haar hand vast pakte. 'Rey, dit... dit verprutst onze vriendschap niet, toch?' vroeg hij zacht. 'Jou kwijtraken is echt het laatste wat ik zou willen. En het spijt me zo als ik je nu gekwetst heb of verward... Je, je hebt vast wel iemand anders die je leuk vind.'
          Reya wist niet zo goed ze moest antwoorden, wat dan ook de reden was dat ze op haar onderlip beet en weg keek. Ze wist niet met een volle honderd procent zekerheid of ze hem leuk vond, wat ook gedeeltelijk kwam doordat ze gewoon te bang was om hem kwijt te raken, als ze er aan toe zou geven. Door zijn gedrag kwam het meer op haar over alsof hij haar enkel als zijn beste vriendin zag.
          'Het is prima, Gabs,' murmelde, waarna ze naar hem glimlachte. Ze kon het niet laten, en ging een tikkeltje op haar tenen staan zodat ze haar armen rondom zijn hals kon slaan en hem een knuffel kon geven. 'Laten we gewoon doen alsof het nooit gebeurd is,' zei ze zachtjes.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          Onbewust gleden haar ogen naar zijn lippen, toen hij daar kort zijn tanden inzette.
          'Je gaat me echt een enorme man-slut vinden nu, maar een meisje wiens naam ik niet eens ken. Ze.. oh, wow, dat ik je dit vertel...' Dex lachte zachtjes, waardoor ze zich begon af te vragen wat hij haar in godsnaam ging vertellen, want tot nu toe snapte ze niet zo goed wat het te maken had met de foto die hij verstuurd had. Er was dan ook een lichtelijke, frons op haar gezicht verschenen, gepaard met een nieuwsgierige uitdrukking.
          'Ik leerde haar kennen op een feestje en nog geen half uur later.. gebeurde er van alles, zeg maar. En nu blijft ze me maar berichtjes sturen.' Leah knikte, al snapte ze het nog steeds niet helemaal.
          'Als je het over de duivel hebt...' Opnieuw haalde hij zijn telefoon te voorschijn en na enkele seconden na het scherm gekeken te hebben, schudde hij zijn hoofd. 'Goed...' lachte hij vervolgens, waarna hij hetgeen wat op het scherm stond aan haar liet zien. 'Dit dus.' Leah's mond vormde een kleine 'o' bij het zien van een meisje, wiens onderbroek zo weinig bedekte dat ze net zo goed geen onderbroek aan het kunnen doen. Haar wangen werden knalrood en ze wist nu al dat ze het meisje niet normaal aan zou kunnen kijken, mocht ze haar ooit tegen komen. Ze was zo in "shock" van de foto, dat ze niet door had dat Dex' hand inmiddels een stukje omhoog geschoven was.
          'Ik moest haar even laten weten dat ik bij een mooi meisje ben en dus geen behoefte heb om haar booty-call te zijn. Het heeft niet geholpen, blijkbaar, maar ik heb het geprobeerd.'
          Leah knikte lichtelijk, niet echt wetende wat te zeggen. Ze had wel eens random dick-pics toegestuurd gekregen, maar die klikte ze altijd zo snel mogelijk weer weg. Ze wist al helemaal niet waardoor het kwam dat hij haar mooi noemde. Misschien kwam het door de joint...
          'Eh, juist ja, dat kan ook,' lachte ze wat ongemakkelijk. De joint was nog niet helemaal op, maar ze overhandigde hem weer aan Dex, waarbij hun vingers lichtelijk contact maakten. 'Als je maar niet verwacht dat ik dat ga doen,' kwam er, ook tot haar eigen verbazing, over haar lippen. Zover ze wist had ze niet eens zulk ondergoed. Niet zó verhullend in elk geval. 'Bedankt in elk geval dat je mee wilde helpen met het opblazen, al is het zo te zien voor niks geweest,' glimlachte ze verontschuldigend.

    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Ze lijkt zich ongemakkelijk te voelen, iets dat ik wel begrijp, en overhandigt me de joint, die bijna helemaal opgerookt is. Ik neem het ding over en neem nog een hijs, en laat mijn blik even afdwalen.
    "Als je maar niet verwacht dat ik dat ga doen," hoor ik dan ineens van naast me komen en met een flinke kuch komt de rook uit mijn longen vrij.
    "Woah..," mompel ik, lachend. Dat is een opmerking die ik niet verwachtte van dit meisje, en ik voel me er even een beetje ongemakkelijk door. Wat reageer ik hier op? Als ik zeg dat ik dat niet wil of verwacht is het misschien wel een belediging, als ik teleurgesteld reageer lijk ik een enorme player. "Groot gelijk heb je," lach ik dan maar, "de meeste jongens zijn smeerlappen."
    Terwijl ik dat zeg haal ik mijn telefoon uit mijn zak en klik ik de foto die ik net ontving aan, waarna ik het ding verwijder. Als ik dat niet doe hebben binnenkort al m'n vrienden hem. Ze weten me altijd mijn telefoon wel te ontfutselen, en er was zelfs een tijd dat we een iCloud deelden waarin alle soortgelijke foto's geupload werden. Gelukkig kwam ik daar snel op terug, en werd het verwijderd, want ik mag dan wel een casanova zijn, ik ben geen eikel die naaktfoto's verspreidt.
    Ik neem de laatste hijs van de joint en wenk Leah, waarna ik het laatste beetje rook bij haar naar binnen blaas. Daarna is er niks meer over, alleen nog een zielig restje, en druk ik het ding uit. Nog geen halve minuut later hangt er al een sigaret tussen mijn lippen en glimlach ik terwijl ik hem aansteek.
    "We kunnen gaan zwemmen, dan was dat opblazen niet voor niks..," opper ik dan, en voeg er al snel aan toe, "maar iets zegt me dat je liever je kleren aanhoudt.."
    Wat er binnen in het huis aan het gebeuren is weet ik niet, maar James en Maeva hebben het vast.. gezellig. Normaal gesproken zou ik nu ook aan het flikflooien zijn, maar dat wordt hem vandaag denk ik niet meer. Ach, so be it.














    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    Het was still tussen ons, te still en ik wist al dat ik het goed verbrod had. Reya durfde me dan ook niet aan te kijken en beet op haar onderlip. Ik kende haar dan ook goed genoeg om te weten dat ik het verprutst had. 'Het is prima, Gabs,' murmelde ze met een klein glimlachje, ging wat om haar tenen staan en sloeg haar armen om me heen in en knuffel. 'Laten we gewoon doen alsof het nooit gebeurd is,' zei ze zacht en ik knikte langzaam terwijl ik haar terug omhelsde en kort verborg ik mijn gezicht in haar hals. Om eerlijk te zijn wilde ik het niet zomaar vergeten. Ik had wel wat gevoeld, dat kleine vonkje en eens ze had terug gekust wist ik het gewoon, ik hield van Reya. Mijn beste vriendin, soulmate was nu tevens ook mijn crush...
    Rey verdiende gewoon een beter vriendje dan ik, ik had het dan ook wel door dat ze niet hetzelfde voor me voelde en moest me daar bij neerleggen. Maar zo in één, twee, drie ging dat niet. Ik wilde haar niet van me wegdrukken, maar ik moest toch haar wat meer space geven. Deze kus had onze vriendschap bijna verbrod en nog één misstap kon het einde zijn. Langzaam liet ik haar weer los en knauwde zachtjes op mijn onderlip. Loslaten Gabe.
    Mijn blik gleed naar buiten waar ik de andere zag zitten. James en Maeva waren sowieso weer een stelletje en zo te zien had Dex ook wat flirttime met Leah. Misschien was ik gewoon niet gemaakt voor de liefde.





    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    James Joseph Mill


    ‘’Eh, niet dat ik weet,’’ sprak ze zachtjes en een kleine frons plaatste zich tussen haar wenkbrauwen. ‘’Hoezo?’’
    Mijn ogen boorde ik in die van haar en stapte wat dichter naar haar toe, nadenkend over een goed antwoord.
          ‘’Leah is mijn beste vriendin en ze heeft nog nooit over drugs nagedacht en nu plotseling, doet ze het wel voor Dex.’’ Ik haalde mijn schouders op, ‘’ik wil niet dat ze verandert.’’
    Toen ik door had dat ik dit moment echt mega voor mezelf aan het verpesten was drukte ik mijn lippen op die van haar, toen ik terug trok liet ik mijn lippen op enkele centimers van de hare af even hangen. ‘’Ik wil niet het moment verpesten, het boeit me ook eigenlijk helemaal niet; ik wil gewoon met jou zijn.’’ Mijn handen strook ik over haar heupen en naar haar kont, waar ik zachtjes in kneep.
          Het voelde alsof ik aan het dromen was, ik en Maeva, terug bij elkaar. Ik dacht dat ze voor altijd klaar met mij was en andersom maar ik had toegegeven aan mijn gevoelens en het voelde geweldig. Eindelijk waren we weer bij elkaar, eindelijk, na al die tijd.
          Zachtjes drukte ik mijn lippen weer op die van haar en plaatste een kleine zuigzoen op haar nek, ik sloot mijn ogen genietend tot ik de bel hoorde. Ik vloekte binnensmonds, dat waren die klote pizza’s, dat wist ik zeker.
    Ik trok mezelf terug en liet een hand door mijn haar gaan toen ik de stemmen hoorde, toen ik weer mijn lippen op haar wilde drukken kwam er weer geluid vanuit de gang waar het toilet erg dichtbij geplaatst stond. Ik kon me echt totaal niet meer focussen. Daarbij waren er al veel angsten door mij heen geschoten en een daarvan was dat ik hem niet eens omhoog ging krijgen, ik had het al een tijd niet gedaan en ik wou haar echt niet teleurstellen.
          Weer trok ik mezelf terug en beet op mijn lip met een iet wat schuldige blik, ‘’het spijt me Maeva, het lukt echt niet zo met al die stemmen… Snap je?’ Ik greep mijn shirt en trok hem vlug aan voordat ik de deur opendeed en even naar haar keek en met mijn vinger richting haar wees, ‘’ik beloof dat ik vanavond bij je lig oké?’’
    Mijn blik ging over de pizza’s die mee werden genomen richting de woonkamer en ik zuchtte voor ik omdraaide en richting de bank liep waar de rest al opzat(?).
    Toen ik zag dat het meisje wat ik zojuist nog aan had gestaard er ook was twijfelde ik even of ik mezelf zou voorstellen maar zette me daar al gauw over heen.
          ‘’Ik ken jou trouwens nog niet, ik ben James.’’ Ik stond even op en boog iets naar voren om mijn hand naar haar uit te steken.



    Everything is illuminated by the light of our past.

    Carly McMichaels
          Ik let even niet op en plots staat er een jongen voor mijn neus.
    Hij is niet lelijk, dat zeker niet, al weet ik bijna honderd procent zeker dat deze zelfde jongen net met een meisje bezig was, dus moet ik mijn geflirt inhouden.. of niet? Je kunt nog steeds scoren in een goal met een keeper..
          "Ik ken jou trouwens nog niet, ik ben James." Ik neem zijn hand aan en schud hem, terwijl ik hem goed in me opneem.
    "Daar kunnen we gelukkig verandering in brengen.. Carlisle, maar zeg maar Carly."
          Ik schroef met een grove beweging de dop van mijn fles whiskey en neem een grote slok. Het goedje brand in mijn keel, maar het warmt me op en doet me goed. Terwijl ik met de rug van mijn hand mijn mond afveeg, houd ik de jongen die zich net voorstelde als James de fles aan.
    "Slokje? Je ziet er uit alsof je wel wat kunt gebruiken.." glimlach ik. Ik werp een schuine blik op het meisje met wie hij net flikflooide terwijl ik het leren jasje van mijn schouders schuif, een groot deel van mijn schouders en decolleté blootgevend.
          Blijkbaar is er pizza, maar echt heel veel trek heb ik niet. Maar goed, sinds iedereen hier aan het kleffen lijkt en de enige persoon die ik kende - Jordan - net boos weggelopen is zonder een woord met me te delen, kan ik mezelf net zo goed volproppen.
          Ooit had ik een problematische relatie met eten, compleet met tripjes naar de wc na de maaltijd, maar daar ben ik ondertussen ruim overheen gegroeid. Het was maar vermoeiend, zo op mijn gewicht letten. En daarnaast, er zijn een boel leuke manieren om netjes op je streefgewicht te blijven die geen nare consequenties hebben.
          Ik neem een hap van een veel te vettig stuk pizza en hengel een sliert kaas met mijn wijsvinger naar binnen, waarna ik de jongen glimlachend aankijk. "Ik ken oprecht niemand hier. Zo awkward."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          Leah's wangen waren nog steeds rood toen Dex antwoord gaf. Als hij haar nog geen idioot vond, moest hij dat op dat moment zeker wel vinden.
          'Groot gelijk heb je, de meeste jongens zijn smeerlappen,' lachte hij. Vanuit haar ooghoeken zag ze hoe hij zijn telefoon pakte en de foto, die hij zo net nog had laten zien, verwijderde, wat haar lichtelijk liet glimlachen. Zou hij dan toch niet zo erg zijn als de geruchten zeiden? Hij blies het laatste beetje rook naar binnen, waarna hij gelijk een sigaret opstak. Ze had niet gedacht van zichzelf dat ze ooit een joint zou roken, en nu had ze het nog lekker gevonden ook.
          'We kunnen gaan zwemmen, dan was dat opblazen niet voor niks.., maar iets zegt me dat je liever je kleren aanhoudt...'
          Ze glimlachte verontschuldigend naar hem. 'Misschien willen mensen vanavond nog wel zwemmen, of morgen.' Ze wilde er aan toevoegen dat hij wel mocht gaan zwemmen en dat zij er bij zou blijven zitten, toen ze de bel hoorde gaan. Gelijk schoot er een golf van zenuwen door haar heen. De pizza was er.
          'Pizza-tijd,' glimlachte ze, waarna ze overeind krabbelde. Samen liepen ze naar binnen, waar Leah zich snel naar de keuken haastte om het geld te pakken. De bezorger bij de deur leek wat ongeduldig, maar fleurde op door de grote fooi die ze hem gaf. Het was niet alsof haar ouders het zouden missen.
          Met de stapel pizzadozen in haar armen liep ze richting de woonkamer, waar ze de dozen op een koffietafeltje neerlegde. Na een korte controle zag ze dat de pizza's inderdaad al gesneden waren, zoals ze gevraagd had. Haar blik gleed naar James, die op de bank zat. Leah zocht de dozen af naar zijn lievelings, om die er tussen uit te pakken. De naam van het meisje naast hem wist ze niet zeker, maar ze dacht dat het met de C begon.
          'Hi, James!' begroette ze hem vrolijk, en ze overhandigde hem de doos. 'Ik ben Leah,' glimlachte ze vervolgens naar het meisje, terwijl haar blik op de drankfles in haar handen viel. 'Ooh, ik heb wel een glas voor je, als je wilt.' Ze wachtte het antwoord eigenlijk niet af, en liep al naar de keuken om een glas te halen. Enkele minuten later gaf ze het glas aan haar. 'Als je nog meer drank wilt, dan staat er trouwens nog in de keuken.' Ze wist niet helemaal zeker hoeveel jongeren normaal dronken.
          Met een andere doos in haar hand, ging ze weer naar Dex. 'Hopelijk lust je pizza salami,' glimlachte ze voorzichtig. 'Wil je iets te drinken trouwens?' Leah hoopte dat hij "ja" zou zeggen, zodat ze weer een excuus had om naar de keuken te glippen.




    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered