• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dex William Buchanan
    Senior || Op een terrasje || Met Leah


    Ik steek een peuk tussen mijn lippen en steek het ding aan terwijl ik naar het meisje luister. "Mensen die zeggen dat ze niet interessant zijn, zijn vaak juist de mensen die me het meest interesseren."
    Licht fronsend laat ik de rook mijn longen vullen en adem het dan uit, zo veel mogelijk uit haar richting. Ik tik de as af en neem een slok van mijn espresso, gevolgd door de spa rood en een tweede hijs aan mijn sigaret.
    "Well," begin ik, terwijl ik een wolkje rook via mijn mondhoek laat ontsnappen, "ik heb niet echt een lijstje aan 'interessante feitjes' over mezelf, of zo."
    Met mijn vrije hand ga ik door mijn haar terwijl ik nadenk. Tegelijkertijd bestudeer ik het meisje tegenover me eens goed.
    Hoe raar het ook klinkt, ik ben haar manier van omgang niet gewend. Met jongens onder elkaar misschien wel, daar heb ik nog gesprekken mee, maar veel meisjes kijken naar me alsof ze me uit willen kleden met hun ogen. Dat uitkleden gebeurt ook vaak - hey, ik ben ook maar een jongen met hormonen. Maar dit meisje is anders, en dat maakt haar spannend. Ik durf niet zo goed met haar te flirten, het is te merken dat ze afstand houdt.
    "Ik denk dat je me maar gewoon moet leren kennen om daar achter te komen," weet ik dan uit te brengen, en kijk haar glimlachend aan. "Ik kan wel beloven dat ik veel leuker ben dan de roddels me doen lijken."
    Ik neem opnieuw een slok van mijn koffie en druk de peuk na de laatste paar hijsjes uit in de asbak. "Ik weet trouwens helemaal niet of ik dit al mag vertellen, maar," ik zet mijn zonnebril af en glimlach nogmaals. Vertrouwen winnen, laten zien dat je een leuke jongen bent. "Ga er maar vanuit dat je morgen goed nieuws krijgt."
    Mijn telefoon, die in mijn broekzak zit, trilt en met een verontschuldigende blik lees ik de sms'jes die blijkbaar binnen zijn gekomen. Die van 5.5 lees ik niet eens, dat doe ik wel als ik eenzaam ben, maar er is ook een berichtje binnen van mijn moeder. Ze vraagt waar ik blijf. "Shit."
    Ik trek een aantal flappen uit mijn portemonnee en kijk Leah aan. "Ik, eh, moet gaan. Boodschappen doen, koken."
    Ik pak mijn spullen van de tafel. "Ik zou je vragen of je mee wilt, maar ik snap het als je op... Darryl wilt wachten."
    Met een glimlach leg ik 15 dollar op tafel, meer dan genoeg om voor mijn drankjes en Leah's smoothie te betalen. "Ik trakteer wel." Mijn 'baan' betaalt goed genoeg, en zo laat ik Leah ook nog eens zien dat ik een gentleman ben.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    James Joseph Mill



    Door mijn plagerige ondertoon had ze haar tong speels uitgestoken, ‘’natuurlijk wel.’’
    Ze volgde me mee naar binnen en voordat ik het wist waren we boven beland, met Maeva half tegen me aan; misschien toch wel handig geweest als ik een groter bed had gehad.
          ‘’Er is werkelijk niks verandert hier,’’ lachte ze zachtjes en ik keek even tevreden rond. ‘’Zul je het ooit eens leren?’’ Plaagde ze dan ook en ik volgde met mijn ogen haar bewegingen die de tas op de grond gooide. ‘’Ik zou het niet weten Maeva,’’ sprak ik en haalde mijn schouders glimlachend op.
    Toen ik de films erbij had gepakt en we ze een voor een gingen bekijken had ik de film herkent waar we niet stoppen konden over lachen, ze was dan ook vreselijk slecht in imiteren; wat het eigenlijk alleen maar leuker had gemaakt.
    Maeva lachte zachtjes met mij mee, ‘’natuurlijk, of ben je vergeten hoe ik hier als een idioot heb gestaan?’’ Sprak ze en ik haakte mijn ogen in die van haar en zag hoe het lachje van haar als sneeuw voor de zon verdween. Mijn blik daalde dan ook wat naar haar lippen en zenuwachtig speelde ik wat met de ring rondom mijn vingers.
          ‘’Waar denk je aan?’’ Vroeg ik dan ook zachtjes en deed net alsof ik de achterkant van de films bestudeerde voordat ik weer omhoog keek naar haar en subtiel mijn blik op haar lippen liet hangen.
    ‘’Maeva,’’ mompelde ik toen zachtjes en keek haar kort in haar ogen; ‘’we hebben nooit echt gepraat over wat er is gebeurd en..’’ Ik leunde wat naar voren maar draaide vervolgens mijn hoofd. ‘’Laat maar zitten, zullen we deze film maar kijken?’’ Ratelde ik en pakte de film die naast de film lag met de goede herinneringen. Mooi niet dat we die gevoelens gingen ophalen, die weg heb ik ooit gekozen en ik vond dan ook dat ik maar wat meer moet genieten van het leven; dat lukt prima zonder haar. Althans dat dacht ik voordat ik met haar opgezadeld zat in mijn kamer.
          Relaties brachten gewoon ongelofelijk veel gedoe en ik wist niet of ik dat nog eens wou, al had ik haar vreselijk graag gezoend maar was het niet te vroeg?
    Ik keek even op om haar reactie te meten en beet mijn lip akelig hard, die iets begon te bloeden al was dat niet te zien. Ik ging er even met mijn vingers langs en keek naar het scherm en weer terug. God, het begon op te vallen James dacht ik bij mezelf; doe het nu of nooit.
    Ik had al snel besloten er gewoon voor te gaan maar wou eerst wat drinken aangezien mijn lippen compleet drooggevallen waren. Ik glimlachte zwakjes terwijl ik iets over haar heen leunde en het glas pakte die door onhandigheid op haar dijen morste.
    ‘’Oh mijn god, het spijt me zo.’’ Ik liet mijn hand even op de plek rustte waar het was gemorst en keek haar aan voordat ik opstond, ‘’ik pak wel even een doekje? Of hier,’’ ik knielde neer op de grond en pakte een shirt waarmee ik op de plek begon te deppen maar toen iets terugtrok, ‘’of wil je het zelf doen?’’



    Everything is illuminated by the light of our past.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At his place - James • Smile, baby, it looks better on you • Outfit •

          ”Waar denk je aan?”
    De sfeer in James zijn kamer leek onbewust te veranderen, waar ik voor mezelf geen enkele vinger op kon leggen wat de precieze oorzaak daarvan was. Mijn tanden zonken zacht in mijn onderlip terwijl de laatste beelden van die ene avond mijn gedachten verlieten en ik met haast heimwee naar mijn ex staarde. No way dat ik hem van plan was te vertellen waar ik aan dacht — wat voornamelijk te maken had met dat ik bang was dat mijn stem de werkelijke gedachten zou verraden. “Maeva,” mompelde James zacht. Iets in de manier waarop hij naar me keek maakte het dat mijn onderbuik licht samen kneep en mijn hart er als een razende op neer begon te slaan. “We hebben nooit echt gepraat over wat er is gebeurd en. . “ Langzaam kwam hij naar voren, maar draaide vervolgens zijn hoofd weg. Op dit moment werd ik me meer en meer bewust van het feit dat ik akelig dicht bij hem zat en voor even leek het alsof het hameren van mijn hart de kamer vulde.
          ”Laat maar zitten, zullen we deze film maar kijken?”
    Heel kort schoot er een vlaag van een teleurstelling door me heen, die ik poogde voor mezelf te houden zodat James er niks van zou merken. We hadden inderdaad nooit gesproken over wat er was gebeurd en veel dingen waren wellicht dan ook een raadsel. Waren we met een ruzie uit elkaar gegaan? Nee, dat niet, maar een echte reden was er ook niet geweest. Ik had er nooit met andere over gesproken, puur omdat ik niet wist wat ik precies moest zeggen, maar ook omdat als het eenmaal hardop werd uitgesproken het een definitief besluit was.
          Ik was niet het wanhopige type dat zich vastklampte aan hetgeen wat ze verloren was, tenslotte had ik de breuk tussen James en mij geleidelijk aan langs me af laten glijden, maar deze gevoelens waren nooit helemaal verdwenen geweest — mede doordat er altijd een beetje van mezelf van hem is blijven houden. Hij was de eerste jongen waar ik mijn hart aan verloor.. En nu was hij zo dichtbij geweest dat ik zou zweren elk moment zijn lippen op de mijne te voelen.
          Mijn vingers frummelde licht zenuwachtig aan wat draadjes bij de scheur in mijn spijkerbroek. De sfeer die er hing was van luchtig omgeslagen naar gespannen, waardoor ik me opnieuw geen houding wist te geven. Zachtjes kauwde ik op de binnenkant van mijn wang en zocht naar iets wat ik kon doen om alles weer terug te draaien naar hoe het vijf minuten geleden was — waarbij ik poogde mijn gevoelens voor James terug hun hokje in te sturen. Een zwakke glimlach weerspiegelde zich op mijn lippen zodra ik die van James zag terwijl hij zich iets over me heen boog om het glas cola te pakken. Had ik hem afgewezen als hij nog dichterbij was gekomen en me gezoend had? De gedachten werd verstoord door geheel iets anders. Een koude plek verscheen op mijn dij, waarbij een verrast geluidje mijn lippen verliet. De zachte duw die ik James per ongeluk had gegeven had er voor gezorgd dat een deel van zijn cola op mijn dijen terecht was gekomen, althans dat dacht ik tot ik de conclusie aan kon nemen dat dit door James zijn eigen onhandigheid was gebeurd..
          ”Oh mijn god, het spijt me zo.” Als reactie plaatste James zijn hand op de natte plek op mijn dij terwijl ik niet goed wist of ik nu in lachen moest uitbarsten. “Ik pak wel even een doekje? Of hier.” Zonder een antwoord af te wachten knielde James op de grond, alvorens hij was opgestaan, en raapte een van zijn shirts op waarmee hij de natte plek begon droog te deppen. Ditmaal lukte het me niet om een proest voor me te houden, wat deels eveneens was afgeleid van de spanning die er wederom had gehangen. “Of wil je het zelf doen?” hoorde ik hem zeggen, waarop ik zachtjes mijn hoofd schudde.
          ”Waar zat je met je gedachten, James,” lachte ik zachtjes en tilde mijn shirt iets op om te kijken of deze niet geraakt was — daar een cola vlek lelijk zou staan op een wit t-shirt. Zodra deze schoon verklaard kon worden legde ik mijn hand zachtjes op die van James, om het zachte deppen te laten stoppen. “Het is al goed. Droger dan dit zal ie waarschijnlijk niet worden,” glimlachte ik lichtjes. Mijn donkere poelen gleden subtiel over zijn gezicht heen, waarna ik blindelings mijn andere hand naar hem uitreikte zodat ik zachtjes zijn kin beet kon pakken, en het kleine beetje bloed met mijn duim van zijn onderlip afveegde.
          ”Je lip bloedde,” mompelde ik zacht, om zo mijn daad te verklaren en hij geen gekke dingen zou denken, en staarde enkele stille seconde naar mijn hand, die nog steeds op de zijne lag, alvorens ik besloot deze weg te halen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || ANIMAL SHELTER WITH GABE || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Het kostte haar grote moeite om niet een diepe zucht van opluchting te slaken toen Gabe lichtelijk knikte. 'Wees de volgende keer wat voorzichtiger oke?' vroeg hij, terwijl hij over haar wang streek. 'Ik zal mijn best doen, Gabs,' glimlachte ze, al voelde ze zich alles behalve in een bui om te glimlachen. Haar ogen volgden hem, terwijl hij richting de hondenkennels. Een zweem van een glimlach verscheen op haar lippen toen ze zag hoe blij de honden waren om hen te zien.
          Reya plaatste zichzelf naast Gabriele op de grond en leunde lichtelijk tegen hem aan, terwijl ze de puppy's aaide.
          'Ik zit te denken om zomerschool te gaan doen, volgende zomer,' vertelde ze hem. 'Om alle stof van senior year dan te doen. Ik heb er een programma voor gevonden, als ik een bepaald gemiddelde haal dan worden een deel van de kosten door donateurs van het programma gefinancierd. Als ik het haal, dan kan ik volgend jaar al beginnen aan de universiteit.' Dan konden zij en Gabe tegelijkertijd beginnen en hoefde ze hem niet te missen. 'Het zal wel zwaar worden, en ik zal praktisch geen zomervakantie hebben, maar het is het waard.'

    Sorry voor de korte post :c









    *zonder het tasje


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    James Joseph Mill


    Ze beet op haar onderlip terwijl ze nog steeds geen antwoord gaf en mij er simpel weg over heen liet praten, zoals ze altijd deed. Ik had dan ook niet veel meer gehoord over onze breuk en ik kon me dan ook totaal niet meer herinneren waarom we het daar nooit eerder over hebben gehad.
          Daarbij had ze nu dan ook geen enkele emotie op haar gezicht wat ik kon aflezen, wat mij nog steeds in de twijfel liet van wat ik moest doen.
    Alleen toen ik mijn glas drinken wilde pakken kwam de schokkende conclusie dat die zo op haar dijen terecht was gekomen; al was ik blijkbaar meer geschrokken dan haar. Ze keek me maar wat aan en toen ik met het shirt begon te deppen liet ze een proest over haar lippen rollen waardoor ik haar iet wat verbaasd aankeek voordat ik een zenuwachtig lachje liet horen.
    ‘’Waar zat je met je gedachten, James,’’ lachte ze zachtjes waarbij mijn lach verdween en ik staarde naar het stukje blote buik toen ze haar shirt optilde. Verdomme James, waar zat ik dan ook met mijn gedachten?
          Eenmaal toen haar hand de mijne aanraakte keek ik haar even verrast aan – de gedachte dat ze het misschien deed zodat ik zou stoppen met deppen duwde ik fel aan de kant. Ze wou het, ze wou mij.
    Toen ze mijn kin vastpakte en er lichtjes over wreef met haar onderduim keek ik haar fronsend aan, ‘je lip bloedde,’ verklaarde ze mompelend en trok de hand op mijn hand weg.
    Ja of nee, godsamme, waarom was ze nou zo vreselijk onduidelijk? Het moest wel een hint zijn; misschien was het ook maar beter om in mijn eigen gerustelling te geloven.
    Ik stond dan ook half op en leunde wat over haar heen om mijn lippen op die van haar te drukken;. Mijn handen gingen naar haar wang en ik probeerde met hevige vlagen het idee van verliefdheid weg te drukken, ik bewoog dan ook iets op het bed en hoopte dat ze de kus zou doorzetten.



    Everything is illuminated by the light of our past.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At his place - James • Smile, baby, it looks better on you • Outfit •

          Mijn ogen volgde elke beweging die James maakte, in afwachting wat hij van plan was te gaan doen. De uitdrukkingen op zijn gezicht leken plots moeilijk te peilen en ik wist dan geen enkele raad met wat er eventueel door hem heen zou kunnen gaan. Toegegeven, ook ik wist me geen enkele houding te geven en leek te worden verscheurd door verschillende emoties, evenals de drang hem te weerstaan — wat een uiterst moeilijk gegeven bleek te zijn.
          ”James, ik —” Mijn woorden worden onderbroken als hij half overeind komt en zich naar me toe leunt. Als een razende dreunt mijn hart door mijn borstkas heen en stijgen de zenuwen met de seconde omhoog. Wanneer James zijn lippen zacht op de mijne drukt voel ik hoe mijn lichaam zich voor een fractie van een seconde volledig verstijft. Mijn vingers grijpen zijn shirt vast, niet goed wetende of ik hem nu van me af moest duwen; of om hem te verhinderen zich terug te trekken. De zachte aanraking van zijn handen op mijn wang — die zo mijn gezicht omlijsten — geven het een teder gevoel die mijn binnenste week weet te maken. Nog voor ik het door heb beantwoord ik zijn kus, waarbij ik mijn gevoelens onbewust voor even toesta los te komen.
          Subtiel sijpelt mijn hart open en hoe meer ik mezelf lijk te verliezen in de kus, hoe meer de drang hem te weerstaan het aflegt. We konden het later draaien en keren zoveel als we wilde, na dit zou er zeker iets verandert zijn — dat kon haast niet anders. Stilletjes kon ik alleen maar hopen dat het ongemakkelijkheden tussen ons in ieder geval niet erger zou maken dan ze al waren.
          Om mezelf niet volledig te verliezen in de diepte die de kus lijkt aan te nemen, verbreek ik hem uiteindelijk met veel moeite. Zachtjes raak ik met mijn vingertoppen een van de handen aan die nog steeds op mijn wang rustte en sloeg mijn donkere kijkers naar James op. Voor het eerst deze middag gleden verschillende emoties door mijn poelen heen die voor hem gemakkelijk te lezen zouden zijn. “Waar kwam dit vandaan?” vraag ik hem zacht — zonder een beschuldigende toon aan te slaan, omdat ik evengoed mezelf had laten gaan en geen enkele spijt had dat ik hem had terug gezoend — waarbij de verwarring lichtelijk tussen mijn woorden door verweven raakte. Van alles wat er had kunnen gebeuren was dit namelijk het laatste wat ik verwacht had.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, In the animalshelter with Reya




    De drie pups rondom me heen leken nog enthousiaster te worden toen ze doorhadden dat we hier met twee gekomen waren. Reya kwam naast me zitten en meteen storten de pups zich al enthousiast rond haar. Een glimlachje sierde mijn lippen bij het zien hoeveel liefde de puppies haar gaven en ook de kleine labrador die op mijn schoot kroop deed me zoveel goed. Terwijl ik de donkerbruine labrador zat te aaien verbrak Reya de stilte. 'Ik zit te denken om zomerschool te gaan doen, volgende zomer,' Begon ze te vertellen en verbaasd keek ik naar haar op 'Om alle stof van senior year dan te doen. Ik heb er een programma voor gevonden, als ik een bepaald gemiddelde haal dan worden een deel van de kosten door donateurs van het programma gefinancierd. Als ik het haal, dan kan ik volgend jaar al beginnen aan de universiteit.' 'Het zal wel zwaar worden, en ik zal praktisch geen zomervakantie hebben, maar het is het waard.' haar woorden deden me zachtjes glimlachen en om mijn steun naar haar te tonen liet ik mijn hand even op haar schouder rusten. "Dat klinkt echt geweldig Reya, ik weet zeker dat dit je zal gaan lukken. En dan kunnen we volgens jaar samen gaan studeren." na mijn bemoedigende woorden liet ik mijn hand weer van haar schouder glijden. "Het is wel jammer dat dit betekend dat ik je deze zomer niet vaak zal zien, maar dat betekend wel dat we dit jaar het moeten inhalen." grijnsde ik. De kleine pup in mijn handen leek het hiermee eens te zijn en blafte even vrolijk waarna hij uit mijn armen sprong en Reya's lippen begon te likken wat me even luidop deed lachen. "Zie je, zelf de pups zijn het met ons eens. Je zult het geweldig toen Rey."



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Het is een mooie, koele vrijdag avond rond zeven uur. Iedereen is uitgenodigd bij Leah thuis om een kennis avond voor de Glee Club te houden.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    James Joseph Mill



    Ze greep mijn shirt vast maar duwde me niet weg en leek mij zelf dichterbij haar te trekken, ze beantwoordde mijn kus en ik was even kort in shock van haar reactie.
    Na enkele seconde al voelde het als jaren verbrak ze de kus, ik staarde haar dan ook aan en probeerde bij mezelf te vissen wat er nou precies was gebeurd; ze beantwoordde mijn kus. Ze wou het ook; anders zou ze het nooit hebben gedaan.
          ‘’Waar kwam dit vandaan?’’ Vroeg ze mij zacht zonder een beschuldigde toon waardoor het gevoel dat dit wederzijds was nog sterker werd.
    Ik schudde mijn hoofd en haalde toen nonchalant mijn schouders op, ‘’ik weet niet- Ik..’’ Ik keek haar kort aan en drukte mijn lippen toen nogmaals op die van haar voordat ik naast haar kwam liggen.
          Uiteindelijk waren we naast elkaar beland, Maeva dicht tegen mij opgekropen wat me een veilig gevoel gaf; de film had ik maar half gevolgd en was zelfs half weggevallen op een gegeven moment – we hadden in ieder geval niet meer over de kus gepraat.

    Het was vrijdagavond en ik had een simpel shirt aangetrokken en mijn haar gedaan, voor de rest was ik niet van plan erg mijn best te doen.
    Het gedoe tussen Maeva en mij was ik zeker niet te vergeten, mijn kussen had zeker nog vijf uur nadat ze weg was geroken naar haar parfum en ik kreeg haar maar niet uit mijn hoofd.
    Praten over wat er was gebeurd was een ander ding, het leek er maar niet van te komen en ik was zeker niet de persoon die er over zou beginnen.
    De ongemakkelijke smsjes heen en weer waren dan ook zeker aanwezig; ‘wat heb jij voor die toets? Ga je naar school morgen?’ Dingen als dat waren dan ook de enigste berichtjes die we heen en weer gestuurd hadden.
          Over andere problemen gesproken hadden we vanavond een logeerpartijtje zoals ik het noemde en had ik er alles behalve zin in, dat het misschien mijn spanningen waren durfde ik niet toe te geven dus ik hield het maar op het eerste.
    ‘’Hey James,’’ hoorde ik en keek op toen ik mijn broertje in de deuropening zag staan; ‘’wat deed Maeva hier laatst?’’ Ik fronste en gooide al snel een kussen zijn kant op, ‘’dat zijn jouw zaken niet ukkie.’’ Ik stond op en stapte richting hem toe waardoor hij al gauw naar achter stapte en begon te lachen, ‘’ik meen het hoor Kevin, stoppen erover.’’ Ik schudde mijn hoofd en liep langs hem de trap af, ik riep iedereen gedag en stapte toen de deur uit – de frisse lucht ademde ik diep in.
          Een gevoel van diepe spijt nam mij over toen ik realiseerde dat ik mijn laatste restjes wiet een uur of twee geleden had opgemaakt. Als ik geluk had, had Dex wat mee; wat was het een mazzel dat hij ook in Glee zat.
    Ook hoopte ik dat Daryl er was, al vond ik het niet erg om even met Leah alleen te zijn. Het leek wel door alle chaos die Maeva had gecreëerd ik geen tijd meer voor haar heb gehad.
    Het duurde niet lang voor ik aankwam aangezien ik niet ver weg woonde en klopte kort aan terwijl mijn gedachten wat afdwaalde.



    Everything is illuminated by the light of our past.

    Leah Stephens
    SENIOR || IN HER LIVING ROOM || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Well. Ik heb niet echt een lijstje aan 'interessante feitjes' over mezelf, of zo.' Hij keek haar bestuderend aan, waardoor Leah snel wegkeek en haar aandacht op het drankje voor haar richtte, alsof haar rietje ineens heel interessant was. 'Ik denk dat je me maar gewoon moet leren kennen om daar achter te komen. Ik kan wel beloven dat ik veel leuker ben dan de roddels me doen lijken.' Deze woorden lieten haar wangen warm worden, ten teken dat daar waarschijnlijk een rode blos op te vinden was. De geruchten over Dex had ze zeker gehoord namelijk, gedeeltelijk in de meisjeskleedkamer en wc, en ze ging er bijna allemaal over dat Dex, eh, goed tussen de lakens was. Ze stond haast op het punt om te mompelen dat hij volgens de roddels leuk was, toen hij al verder praatte. 'Ik weet trouwens helemaal niet of ik dit al mag vertellen, maar ga er maar vanuit dat je morgen goed nieuws krijgt.' Een brede glimlach verscheen op haar gezicht. Hij zal vast geen grapje maken, toch?
          'Ooh, ik had het eigenlijk niet verwacht, gezien het een beetje misging.' En omdat ze niet tussen de andere meiden paste, maar dat sprak ze niet hard op uit.
          'Ik, eh, moet gaan. Boodschappen doen, koken,' zei hij plots, waarop ze teleurgesteld knikte. Ze vond het juist wel gezellig met hem... 'Ik zou je vragen of je mee wilt, maar ik snap het als je op... Darryl wilt wachten.' Na deze woorden legde hij geld op de tafel. 'Ik trakteer wel.' Ze schudde lichtelijk haar hoofd, ze kon gemakkelijk haar eigen smoothie betalen, maar hij zou waarschijnlijk geen "nee" accepteren. Het kwam niet vaak voor dat een jongen een drankje voor haar wilde betalen, en het voelde eigenlijk wel fijn.
          'Ik eh, wacht op Daryl als je het niet erg vindt, ik heb veel bij te praten met hem,' glimlachte ze verontschuldigend. Het had haar erg leuk geleken om mee te gaan, maar ze hield niet van supermarkten. Ze zeiden elkaar gedag en Leah wachtte op Daryl.

          'Ze was lichtelijk nerveus. Ze had van alles geregeld; drankjes (waaronder wat drank), snacks, ze had de stoelen en banken in de woonkamer uit elkaar geschoven dat mensen daar hun slaapspullen neer konden leggen, ze had de Wii in de speelkamer alvast aan gezet en spelletjes er bij gelegd, en over ongeveer een uur zouden de pizza's komen (hoe ze daar zelf onderuit ging komen moest ze nog bedenken). Toch was ze bang dat ze iets vergeten was en dat mensen teleurgesteld zouden zijn, ook al had Jordan, die haar geholpen had met wat dingen klaar te zetten, haar er van verzekerd dat ze alles hadden. Leah schrok dan ook lichtelijk op toen de bel ging. Tot haar opluchting was het James maar.
          'Hey, James,' glimlachte ze vrolijk, terwijl ze de deur verder opende om hem binnen te laten. 'Je kunt je spullen neerleggen in de woonkamer, als je wilt.' Kort beet ze op haar onderlip. Het was even geleden dan ze alleen met hem was geweest, of dat ze samen afgesproken hadden. 'Jordan ligt in het zwembad, de rest is er nog niet.' Ze had alle leden verteld dat ze hun zwemspullen mee konden nemen, mochten ze willen zwemmen, al was ze zelf absoluut niet van plan om te gaan zwemmen. 'Als je wat drinken wilt, dat ligt allemaal in de keuken, je weet nog wel waar die is hoop ik,' lachte ze zacht. 'En over een uurtje komen de pizza's.'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          ”Ik weet niet - Ik.. ”
    Deze woorden hadden nog lang door mijn hoofd heen gegonsd alvorens James nog éénmaal zijn lippen op de mijne had gedrukt. Daarna waren we een film gaan kijken en hoewel ik het niet kon laten tegen hem aan te kruipen, werd er verder geen woord meer gerept over de kus noch wat er bij was komen kijken aan eventuele gevoelens, of gedachten.
          Sindsdien leek mijn hoofd over te lopen en waren mijn gevoelens onbewust een eigen weg gaan leiden. De afgelopen dagen gingen er geregeld smsjes van mijn kant naar James, of andersom, maar wat we ook bespraken er werd niks gezegd over ons. Heel eerlijk toegeven had ik zelf niet het lef om er naar te vragen, wellicht door de angst om afgewezen te worden — of misschien omdat ik gewoon niet wist hoe ik er over kon beginnen. Uiteindelijk had ik het gepoogd te laten voor wat het was, maar dat mijn ex regelmatig het onderwerp van mijn gedachten was bleek een vastgestelde feit.

          Met een moeilijke uitdrukking op mijn gezicht propte ik mijn spullen in een tas. Schone kleren, mijn toilettas, een handdoek, zwemkleding; het zat er gelijk in. Vanavond zouden we met de gehele Glee-club bij Leah gaan slapen zodat we de nieuwelingen op een leuke manier leerde kennen. Echter stond mijn hoofd er niet geheel naar, daar we één persoon moesten missen. Jaeden. Zonder enige uitleg was mijn beste vriend plotsklaps terug verhuist naar zijn vader, waarbij hij zelfs mij niks had laten weten. Hoeveel smsjes had ik hem al gestuurd? Tien, of waren het er inmiddels twintig? Geen enkel van hen had echter een reactie terug gehad en dat stelde me ergens verdrietig in.
          Een zachte zucht rolde over mijn lippen heen terwijl ik mijn goede humeur naar boven trachtte te halen. De groep zou er tenslotte niks aan hebben als ik alleen maar liep te mokken. Met een zwaai hing ik mijn tas over mijn schouder heen en viste mijn sleutels uit een schaal op de hoek van het aanrecht. “Ik ben weg!” riep ik via de hal naar de woonkamer — waar mijn ouders zich op de bank hadden genesteld met een pizza op hun schoot; een standaard dingetje, elke vrijdag. “Veel plezier,” hoorde ik ze nog roepen alvorens ik de deur zachtjes dichttrok en het pad afliep.
          Diep in gedachten verzonken wandelde ik in een traag tempo naar het huis van Leah, die gelukkig maar een kwartiertje van mijn eigen huis af lag. Ondertussen vroeg ik me langzaam af wie er al konden zijn, en of de nieuwelingen ook al hun intrede hadden gemaakt. Daar ik zelf redelijk bekend was met het huis van Leah had dit zo zijn voordelen. Als vanzelf liep ik daarom dan ook naar het poortje toe waar de blondine me eens de code van heeft gegeven, en toetste deze haast blindelings in om toegang te krijgen tot de grote achtertuin.
          Haast direct vielen mijn poelen op Jordan, die zich terug leek getrokken bij het zwembad. Vertwijfeld peilde ik of het slim was de jongen te benaderen, tenslotte was ook hij een beste vriend van Jaeden geweest en verbaasde het me allerminst dat ook hij niet blij was met diens vertrek. “Hey Jordan,” besloot ik daarom dan ook voorzichtig uit te brengen, zodra ik zijn richting in liep. Een zwak glimlachje krulde zich voor luttele secondes op mijn lippen, waarna deze al snel leek te vervagen. “Gaat het een beetje?” Zachtjes beet ik op mijn onderlip zodra ik de vraag gesteld had en klemde mijn vingers steviger om het hengsel van mijn tas.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2016 - 23:08 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Jordan Goodrich
    Ik was vroeg in de avond naar Leah gegaan. Ik had haar wat geholpen met de voorbereidingen voor het welkomsfeest. Eigenlijk had ik geen zin in een feest, maar thuis zitten maakte het er ook niet beter op. Het was nu een dag geleden dat Jeaden had besloten te vertrekken. Veel uitleg had ik niet gehad, alleen dat hij terug ging naar zijn vader. Hij had niet gezegd of het zijn eigen keuze was, of dat zij familie het had besloten, maar het deed pijn. Hoewel ik me niet altijd meer echt als een vriend voor hem voelde, of andersom. Ik voelde me eerder een beetje een pakezel worden, maar dat kan ook komen door het feit dat Jeaden heeft besloten weg te gaan.
    Ik lag nu al een tijdje in het zwembad in de tuin van Leah, op een opblaasbaar matras en ik staarde naar de lucht. Er kwamen al een paar sterren aan de hemel te staan en ik sloot snel mijn ogen. Ik weet nog hoe Jeaden en ik wel eens naar de sterren keken als we geen zin hadden om te slapen. Ik snap wel dat sommige dachten dat we een koppel waren en het was altijd zo leuk om die mensen te plagen. Ik zuchtte diep en maakte een vuist van mijn handen. Wat wilde ik hem nu graag slaan.
    "Hey Jordan." Ik keek niet op of om bij het horen van mijn naam. Mijn ogen bleven gesloten en ik beet op mijn lip. “Gaat het een beetje?” Het was Maeva, kon ik horen. Ik bleef liggen, verroerde niets.
    "Ziet het er zo uit?" vroeg ik toen na een stilte. Ik wist niet eens of ze er nog stond, maar eigenlijk maakte dat niets uit. "Hij is zomaar weggegaan, uit het niet. Denk je dat het 'een beetje gaat'?" vroeg ik en ik kwam overeind. "Heb je het gevoel dat het ook maar een béétje gaat?!" Riep ik naar het meisje en ik liet mezelf van het luchtbed afglijden het water in. Ik bleef een tijdje onder water, maar toen ik gebrek kreeg aan lucht moest ik wel boven komen. Ik hees mezelf aan de overkant van Meava op de rand en bleef zo met mij voeten in het water zitten, terwijl ik voor me uit staarde.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2016 - 0:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Charlie Buckland

    We're half way there
    Livin' on a prayer
    Take my hand and we'll make it
    I swear, livin' on a prayer

    Al zingend laat ik het bad leeglopen waarna ik naar de spiegel loop en daar met mijn kam, als microfoon, verder zing. Dit lied was mijn begin bij Glee en deze avond moest ik mijn zenuwen aan de kant zetten om contact te maken met de andere leden. Ik open de badkamer deur en zie mijn moeder voor me staan. "Sorry," bied ze haar excuses aan. "Ik genoot even van een privé concert." zei ze al lachend. Een zwakke glimlach uit schaamte kwam op mijn gezicht en ik passeerde haar snel. Ik greep mijn sporttas van onder mijn bed vandaan en begon allerlei spullen erin te gooien. "Hmmm, was het nou bij Leah?" vraag ik mezelf af. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik wist geen eens meer waar het was en een nummer van één van de leden had ik volgens mij ook niet. Ik smeet alles weer uit mijn tas en ging op de rand van mijn bed zitten. Echter besefte ik al snel dat dit natuurlijk niet hielp, dus ik greep mijn spullen en gooide deze weer terug in de tas. "Kom op, zet je erover heen. Ze vonden je goed... Anders was je nooit door geweest."
    Ik zwerf door de straten en kom dan aan bij het huis Leah. Gelukkig had ik alles nog snel opgezocht waardoor ik weer wist waar het was. Ik nam een diepe hap lucht en blies deze weer uit waarna ik op de deur klopte.
    De deur ging open en Leah stond in de deuropening. Ze liet me binnen en vertelde me waar ik mijn slaapspullen kwijt kon en waar alles stond. Ik gaf een klein knikje naar Leah als dank. Ik liep door het huis heen en bestudeerde het goed. Buiten zag ik Jordan en Maeva en binnen stond James met Leah te praten. Ik plofte neer op een stoel nadat ik voor mezelf een drankje had ingeschonken. Ik moest even mijn draai vinden, maar dan zou ik helemaal losgaan.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2016 - 0:46 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || SOMEWHERE ON THE STREETS WITH GABE || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Ze was blij dat ze Gabe had weten te overtuigen om naar de Glee-club sleepover te gaan. Ze dacht dat het goed voor hem zou zijn, als hij wat afleiding had. Het was echter niet zo dat ze hem alleen gelaten had in geval dat hij niet wilde gaan. Nee, dan was ze gewoon bij hem gebleven en op een andere manier zijn gedachten verzet. Zelf had ze er gemengde gevoelens over Jaeden's vertrek. Ze kon niet ontkennen dat ze het fijn vond, dat hij er nu niet meer irritant bij zou hangen wanneer ze Gabs voor zichzelf nodig had. Aan de andere kant, ze had dat liever dan dat Gabe zich nu zo rot voelde. Ze snapte er zelf ook helemaal niks van dat hij ineens was weggegaan. Hij was zo dol op Gabe en het was duidelijk dat hij het maar niks vond als zij er ook bij was, dus ze vond het maar vreemd dat hij Gabe ineens verliet.
          Die gedachten waren al meerdere keren door haar hoofd gegaan, en zo nu ook terwijl ze naar Leah's huis liepen. Ze had zelf haar rijbewijs nog niet en ze vertrouwde het niet echt om Gabe te laten rijden. Reya wierp een zijlingse blik op him en toen ze zijn gezicht zag, sloeg ze haar armen stevig rondom zijn middel, hem half doen struikelend omdat ze aan het lopen waren. Zo bracht ze woordeloos over dat zij niet zomaar weg zou gaan bij hem. Wie dat ook maar probeerde was nog lang niet jarig. Hierbij sloeg ze hem echter wel bijna voor zijn hoofd met haar tas. 'Oepsie,' lachte ze zachtjes.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, In the animalshelter with Reya



    Gisteren leek nogal een klap voor iedereen te zijn. Jeadens plotse vertrek had zo goed als iedereen geraakt, maar mij toch wel het diepste. Hij was mijn broertje voor gods sake, onze moeder had me even appart genomen en me uitgelegd dat het niet door mij kwam, maar dat Jeaden ruimte en tijd nodig had om op zichzelf te komen. Maar toch... Ik wenste enkel het beste voor mijn broertje en wie weet ging hij daar wel naar een fantastische school en was hij nu wel hoofdchearleader... Wie weet zou hij zijn eigen glee clubje gaan oprichten. Een zucht verliet mijn lippen en kort keek ik naar Reya naast me. Als het niet voor haar was geweest dan had ik waarschijnlijk depressief in mijn bed gelegen met de gedachten om te stoppen met Glee... Het was dan toch ook vreemd. Zowel Jeaden als mijn moeder gingen voor een tijd uit mijn leven verdwijnen... Al die jaren was Jeaden één van de mensen geweest die ervoor gezorgd had dat ik geen grote stenen muur om me heen had gebouwd, maar nu had ik enkel nog Reya die me hier vanaf moest helpen.
    Veel hadden we niet gesproken in de auto en daarbij waren we nogal een gevaar op de weg, gezien Reya geen rijbewijs had.
    Eens we uitgestapt waren liepen we rustig naar Leahs huis toe en schrok ik op uit mijn gedachten toen een paar armen me uit balans hielden en ik bijna op mijn smoel ging en dan nog eens bijna een tasje mijn gezicht ingeworpen kreeg. Iets verbaasd keek ik naar mijn beste vriendin die duidelijk wilde aantonen dat ze niet van me weg zou gaan. Een smal een dankbaar glimlachje sierde mijn lippen waarna ik mijn hand door haar zachte haren haalde. 'Oepsie,' lachte ze zachtjes.
    "Hmm, je houd zoveel van me dat ik haast een tasje in mijn gezicht krijg." lachte ik zacht waarna we toekwamen bij Leahs huis. Kort beet ik op mijn lip, de gedachten dat ik iedereen onder ogen moest komen zonder zelf een geldige reden te hebben waarom mijn broer weg was... Het maakte me nerveus en even keek ik achterom of er misschien nog een uitweg was. Helaas, ik kon dit niet doen en zou het ook niet doen voor Reya. "Laten we hopen dat ze veel ijs heeft." mompelde ik, gezien ik mijn nerveusheid wilde wegspoelen en laat ik nou net geen fan zijn van frisdrank of alcohol. Ik liep met Reya naar binnen en zag dat de meeste mensen bij het zwembad waren.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH