• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    Riker Mercury

    Woonkamer | praat met Avery | op de luchtbedden

    "Kan beter, mijn broer is weg naar Engeland helaas." Kreeg ik als antwoord van Gabriele.
    "Dat is echt balen. Je kunt altijd met me praten, dat weet je," vertelde ik hem en glimlachte lichtjes. Niet niks als iemand waar je om geeft zomaar vertrekt.
    "Ik moet wel heel even met Reya spreken, maar ik spreek je vanavond nog wel verder. " Ik knikte naar Gabriele en keek hoe hij en Reya wegliepen van de luchtbedden. Toen liet ik mezelf er op zakken en nam een slok van het fris dat er in mijn beker zat.
    "Hey," hoorde ik vlak nadat het luchtbed op en neer bewoon door het gewicht dat naast mij zat. Ik keek opzij en glimlachte. Het was Avery. Ze was net een week op Greenwood en had zich gelijk aangemeld voor Glee. Ik vind het wel tof, want je weet nooit meteen wat een reputatie is van een bepaalde groep. Meestal kom je hier pas na een aantal weken achter, omdat je je dan gesetteld hebt en een beetje weet hoe en wat. Zelf zat ik al een aantal jaren op Greenwood en heb ik bewust voor Glee gekozen toen ik niet meer kon sporten.
    "Dus dit is het Glee feest?" vroeg Avery en ik lachte zachtjes.
    "Glee-feest," herhaalde ik grinnikend. "Jij hoort er ook bij, dus het is ons feest. Het feest van iedereen," glimlachte ik naar het meisje naast mij.
    "Heb je het een beetje naar je zin op Greenwood?" vroeg ik toen. Ik wist niet zo goed waar ik het anders over moest hebben met Avery, gezien ik haar nog niet zo goed ken. We hadden wel een aantal keer met elkaar gepraat, maar dit was meer over school en natuurlijk over het feest.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 19:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Avery Hannah Davis
    Living room | With Rider | Junior | New Glee-member

    Where words fail, music speaks



    Riker begon zachtjes te lachen. "Glee-feest," herhaalde hij grinnikend. "Jij hoort er ook bij, dus het is ons feest. Het feest van iedereen," glimlachte hij naar mij. Beschaamd sloeg ik mijn ogen neer, had ik het niet anders kunnen verwoorden? Maar in ieder geval maakte hij duidelijk dat ik er bij hoorde, wat fijn is om te horen.
    "Heb je het een beetje naar je zin op Greenwood?" vroeg hij vervolgens. Ik knikte, "Deze eerste week is mij goed bevallen." Ik grinnikte even, over zo'n kortere periode kon ik eigenlijk nog niet echt oordelen, maar dat maakte niet uit. De eerste indruk leek goed, dus ik had goede hoop dat het beter zou zijn dan mijn oude school. Ik keek even opzij, ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik tegen de jongen moest zeggen. Op een feestje ga je het natuurlijk niet over school hebben. En ik wilde ook niet teveel persoonlijke vragen stellen, want dan zou ik ze hoogstwaarschijnlijk zelf ook moeten beantwoorden. De stilte voelde een beetje ongemakkelijk, ik ging even verzitten en haalde één van mijn tassen naar mij toe. Ik had mijn gitaar meegenomen en begon een paar akkoordjes te pingelen. Om de één of andere reden vond ik het altijd fijn om iets te doen te hebben. De akkoorden vonden hun weg naar een liedje en zachtjes begon ik te zingen.
    Liedje
    "A Life That's Good"

    Sitting here tonight, by the fire light.
    It reminds me, I already have more than I should.
    I don't need fame, no one to know my name.

    At the end of the day,
    Lord I pray,
    I have a life that's good.

    Two arms around me, heaven to ground me,
    and family that always calls me home.
    Four wheels to get there, enough love to share,
    and a sweet, sweet, sweet song.

    At the end of the day,
    Lord I pray,
    I have a life that's good.

    Sometimes I'm hard on me, when dreams don't come easy.
    I wanna look back and say, I did all that I could.

    Yeah at the end of the day,
    Lord I pray,
    I have a life that's good.

    Two arms around me, heaven to ground me,
    and family that always calls me home.
    Four wheels to get there, enough love to share,
    and a sweet, sweet, sweet song.

    At the end of the day,
    Lord I pray,
    I have a life that's good.
    At the end of the day,
    Lord I pray,
    I have a life that's good.

    De klanken vloeiden langzaam weg en ik opende mijn ogen. Het verbaasde mij eigenlijk dat ik zomaar was gaan zingen. Iets wat ik liever niet in mijn eentje deed in het bijzijn van zoveel mensen. Maar de muziek had het juiste effect bereikt en ik voelde mij iets meer op mijn gemak in deze setting. Ik glimlachte naar Riker, "Sorry, ik praat wat makkelijker door middel van muziek." Oké dat kwam er weer lekker uit, alsof ik geen normaal gesprek met iemand kan hebben. Gegeneerd streek ik door mijn haar. "Waarom ben jij bij de Glee-club gegaan?" vroeg ik maar snel, om de opmerking van daarnet te vergeten.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 22:52 ]


    When you believe your dreams come true


    James Joseph Mill


    ‘’Ah, ingewikkeld,’’ mompelde ze en ik glimlachde zwakjes, ‘’je valt me er niet mee lastig hoor, ik vraag er zelf naar.’’ Toen ze mijn omplimentje negeerde beet ik op mijn lip en verstapte wat.
    ‘’Wil je het simpele antwoord of het antwoord waarin ik mijn levensverhaal verwerk?’’ Vroeg ze en ik lachte zachtjes, ‘’ik had een vriendje tot vlak voor naar Detroit verhuisde,’’ begon ze en ik knikte kort na ik een diepe hijs nam en overigens de laatste. ‘’Tenzij je niet op school zat, toen, heb je vast ooit wel van hem gehoord.’’ Ik fronste en knikte nogmaals, ‘’zijn bijnaam was Spider. Vanwege het spinnenweb, hier,’’ mijn blik volgde haar bewegingen van haar oor tot haar sleutelbeen. ‘’Hij… Nou, goed. Hij was niet de meest voorbeeldige jongen. Op een avond ging hij uit met zijn vrienden en dat eindigde, anticlimatisch genoeg, met zeventien messteken, waarvan drie fataal.’’ Mijn maag draaide iets om bij de gedachten en bij het feit dat ze het weg probeerde te lachen, ik raakte haar arm lichtjes aan en wist nu al dat ik niet in het beeld ging vallen van haar ex-vriend.
          ‘’Dus, hey, het kan altijd erger,’’ lachte ze en ik schudde mijn hoofd, ‘’het spijt me om dat te horen. Dat verdien je echt niet.’’
    Om niet te sentimenteel te worden klopte ik even op het raam en seinde naar Dex dat hij die wiet moest brengen met wat simpele gebaren, ik keek terug naar Carly hopend dat de sfeer weer terug ging naar daarnet. ‘’Sorry, zonder wiet kom ik niet mijn dag door.’’ Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan, ze vertelt net dat hele verhaal over haar vriend en kom ik aan met mijn luxueuze probleempjes.
          ‘’Ik hoop dat ze het niet erg vindt dat ik je aandacht gepikt heb,’’ mompelde Carly en ik fronste lichtjes en zag de kans dat ik die decolleté nog eens uitgebreid kon zien voor mij voorbij vliegen.
    ‘’Ik snap wel waarom je voor haar gevallen bent, hoor. Ze is mooi. En jij,’’ bij het lichte duwtje wat ze me gaf keek ik haar eens diep in de ogen aan, ‘’hebt ook nergens om onzeker over te moeten zijn. Echt.’’
    Ik schudde nogmaals mijn hoofd, ‘’ik ben nog helemaal niet voor haar gevallen,’’ lachte ik het wat weg en gaf haar een licht duwtje terug. ‘’Ik ben ook niet perse op zoek nu ik er over nadenk eigenlijk, ik wil gewoon wat lol maken.’’



    Everything is illuminated by the light of our past.

    Carly McMichaels
          Daar is het hoor, het medelijden. Misselijkmakend is het, maar wel begrijpelijk.
    Ik hoop alleen dat dat niet de avond, of het gezellige contact dat we hadden, gaat verpesten. Ik ben niet zielig.
    "Ik ben nog helemaal niet voor haar gevallen," hij geeft me een duwtje, "ik ben ook niet perse op zoek nu ik er over nadenk eigenlijk, ik wil gewoon wat lol maken."
    Het kost me moeite om niet te gaan lachen, maar goed, als hij zo graag wil doen alsof hij geen gevoelens heeft voor een meisje dan moet hij dat lekker doen, dan kan ik daar heerlijk gebruik van maken.
    "Oh, is dat zo?" glimlach ik, "mensen zeggen vaak tegen me dat ik de allerleukste ben als het gaat om lol maken, dus je bent aan het juiste adres."
    In mijn achterhoofd zie ik het wel het gezicht van het meisje voor me, maar hey, als hij zegt dat hij helemaal niet voor haar gevallen is, dan is dat toch volledig zijn verantwoordelijkheid? Hij heeft geen relatie met haar, zij niet met hem, dus het is geen vreemdgaan.
    "Ik ben een feestje om mee om te gaan, snap je," ik lach en trek de knot uit mijn haar, "ik neem zelfs mijn eigen ballonnen mee." Met een simpele knipoog wijs ik naar mijn decolleté, dat prominent aanwezig is. Zie deze twee F'jes maar eens onder controle te houden, dat lukt je niet. Zeker niet in een strapless korset.
    Ik sla het laatste kleine beetje dat in mijn glas zit achterover en sluit mijn ogen voor een seconde of twee. "Nou, waar blijft die vriend van je met z'n wiet? Ik bedoel, nu wil ik ook," ik laat me op de grond zakken, nog steeds met mijn rug tegen de muur. Ik voel de buitenmuur krassen over mijn huid, maar ach. Krassen op mijn rug, dat is echt niet voor het eerst. "Kom je zitten?"


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Ze had haar vraag nog maar net gesteld, of Riker kwam erbij zitten. 'Gast, gaat het?' vroeg hij aan Gabs, waarna hij naar de pizza doos keek en haar vragend aankijk. Ze haalde enkel haar schouders op en duwde de doos zijn kant op.
          'Kan beter, mijn broer is weg naar Engeland helaas. Ik moet wel heel even met Reya spreken, maar ik spreek je vanavond nog wel verder.'
          Gabriele en Reya liepen naar buiten, waar Reya vanuit haar ooghoeken James en iemands wiens naam ze niet meer wist, zag zitten, en ze trok Gabriele wat dieper de tuin in zodat de anderen hun niet zouden horen.
          'Hey, sorry van net ik wilde de jongen niet zomaar laten zitten. Maar ehm waar wil je het over hebben?' Ze zuchtte zacht, terwijl ze zich neer liet zakken in het gras. 'We zouden waarschijnlijk moeten praten over de kus, want nu voelt het vreemd,'' murmelde ze. 'Waarom kuste je mij, Gabsie. Ik weet dat jij niet zomaar mensen kust...' Haar tanden drukten in haar onderlip, en onzeker keek ze hem aan van onder haar wimpers. 'Ik, eh, kan niet zeggen dat ik het heel erg vond. Maar het was verwarrend. Erg verwarrend. En ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken.'










    .


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nia Harper Elizabeth Ziegler
    17 | Senior | Heading to Leah's house

    Nia zou wel een hele slecht indruk maken op deze manier. De jongedame had echt haar best gedaan om op tijd te komen, maar het was haar nou eenmaal niet gelukt. Hoewel de jongedame elke dag haar make-up deed leek ze er die avond gewoon grote problemen mee te hebben. Misschien was het omdat ze wou dat het er nu perfect uit zag, terwijl ze normaal gesproken er iets soepeler mee was. Nia wist niet wat het was, maar ze spendeerde veel te veel tijd aan haar make-up en toen de jongedame ook nog eens een outfit uit moest zoeken was het al helemaal chaos. Wat droeg je naar zo'n soort 'feestje'. Het was een feestje voor alle glee club leden dus Nia dacht dat het nou niet direct het soort feestje was waar je echt zou dansen gezien de soort mensen die bij de club zaten. Niet dat Nia precies wist wie er inzaten, ze had gewoon een beeld van de mensen die er inzaten. Nia wou ook weel niet under-dressed zijn en had dus ook een hele tijd staan wikken en wegen. Pas toen ze weer op de klok keek kreeg de jongedame door dat ze echt laat was en toen had ze maar wat aan getrokken. Helemaal overtuigd was ze niet van haar outfit, maar het kon er wel mee door.
    Nadat Nia zich zelf eindelijk klaar had gemaakt pakte ze haar spullen bij elkaar en sprong de jongedame op haar fiets. Nia was altijd al te lui geweest om een rijbewijs te halen, hoewel ze dit wel mocht. Het leek de jongedame gewoon te veel werk en daarom reed ze overal nog rond op haar fiets, maar Nia hoorde je niet klagen. Ze kon er wel mee leven. Het duurde nu alleen net iets langer om bij het juiste huis te komen, Nia had google maps bij de hand, want Nia was niet de persoon die precies wist hoe elke straat heette. Ze wist best hoe ze op bepaalde plekken moest komen, maar als je dan vroeg hoe de straat heette had Nia geen flauw idee. Ze wist niet eens hoe de straat achter die van hen heette, laat staan dat ze wist waar de straat van dit meisje, Leah was.
    Uiteindelijk kwam Nia, veel te laat bij het huis aan. Hier zette Nia haar fiets neer, ze liep naar de voordeur en wou net op de bel drukken toen het haar opviel dat de deur op een kiertje stond, dus drukte de jongedame de deur verder open. Heel even wachtte Nia voordat ze naar de woonkamer toe liep, ze kon nu nog terug. Ze was dan wel toegelaten tot de glee club, maar voor haar gevoel zou het pas defenitief zijn als ze nu naar binnen liep. Een heel klein moment twijfelde Nia, maar toen ze dacht aan de kansen die ze misschien wel, misschien niet zou krijgen als ze nu de woonkamer in liep wou ze meteen naar binnen. Dus ook de woonkamer deur drukte Nia open en meteen zag ze allemaal mensen in de woonkamer zitten. Nia was helemaal geen verlegen type, maar nu ze daar zo stond had ze geen flauw idee wat ze moest doen. Zou iemand het opmerken dat ze binnen was gekomen, want iedereen was duidelijk druk bezig met zich zelf. Echter wist Nia ook niet wat ze anders moest doen dus bleef ze daar staan bij de deur in de hoop dat er in ieder geval één persoon was die zou stoppen met waar hij of zei mee bezig was om haar welkom te heten.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 14:30 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party





    Ze zuchtte zacht, terwijl ze zich neer liet zakken in het gras dus volgde ik haar voorbeeld en ging naast haar zitten terwijl ik afwachtte tot ze erover zou beginnen. 'We zouden waarschijnlijk moeten praten over de kus, want nu voelt het vreemd,'' murmelde ze en ik liet mijn blik van haar glijden naar mijn vingers waar ik met mijn vingers wat plukjes grass zat te plukken. 'Waarom kuste je mij, Gabsie. Ik weet dat jij niet zomaar mensen kust...' begon ze waarna ze even op haar lip beet en me vanonder haar wimpers aankeek waardoor ik niet kon wegkijken. 'Ik, eh, kan niet zeggen dat ik het heel erg vond. Maar het was verwarrend. Erg verwarrend. En ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken.' vervolgde ze en ik knikte begrijpend waarna ik even mijn keel schraapte. "Nou, om eerlijk te zijn Rey, ik weet niet of ik je gewoon als mijn beste vriendin zie. Je bent zo veel meer dan dat, mijn soulmate. Iemand waar ik gewoon niet zonder kan." begon ik met een zucht. "Ik ben nu ook niet eerlijk geweest en dat spijt me." kort beet ik op mijn lip waarna ik mijn hand even op haar been legde. "Ik voel me gewoon zo fijn als ik bij je ben en je doet zoveel voor me. Het trok me gewoon aan. Een perfect moment en .... en ik voelde me warm en fuzzy vanbinnen." haf ik eerlijk toe. "Deze gevoelens heb ik amper bij mensen en ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, maar ik voel me aangetrokken tot je. Je maakt me gelukkig." de woorden velieten zacht mijn lippen en even nam ik haar hand vast. "Ik weet niet of dit wederzijds is, maar als dit niet zo is zal ik me erbij neerleggen." zuchtte ik en keek even naar onze handen. Echter verscheen er een frons op mijn gezicht zodra ik de blauwe plekken op haar pols opmerkte en trok zonder op haar reactie te wachten haar mouw op. "Rey? Rey hoe kom je aan deze blauwe plekken?" geschrokken keek ik haar aan. Ik kon de vingerafdrukken zien in haar arm dus kon ze me echt niet wijsmaken dat ze gevallen is. "Wie heeft dit gedaan Rey?"






    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Enig idee hoe dit werkt?" Het meisje trekt het luchtbed uit de verpakking, en een verwarde blik vormt zich op haar gezicht, en die wordt alleen maar erger als ze de instructies tevoorschijn haalt. "Ik denk dat ik een te grote heb gekocht..."
    Ik neem het papier van haar over en lees een paar zinnen voor ik het woord 'tweepersoons' tegenkom. "Oh, man, wat een toeval," ik glimlach en haal een hand door mijn haren, "laat ik nou net mijn luchtbed vergeten zijn.." Helemaal niet waar, natuurlijk, ik heb gewoon een simpel matrasje in mijn tas, maar deze kans gaan we natuurlijk niet laten schieten.
    Door het raam zie ik James staan, en net als ik zijn kant op kijk maakt hij een bekend gebaar naar me. "Sorry, ik ben zo terug, schoonheid," ik glimlach naar haar en loop naar buiten, naar James, die daar met een meisje is. Huh, ik dacht dat hij en Maeva...? Ach, whatever. Ik mag daar natuurlijk niet over oordelen, aangezien ik de oordelende blikken al op me voelde branden toen ik met Leah bezig was.
    Zonder het gesprek van de twee te verstoren reik ik James het doorzichtige, plastic zakje aan en maak ik kort oogcontact met beide personen. "Bezorging van het huis," ik klop hem op zijn schouder en grijns, "heb je ook nog iets anders nodig? Pillen, cake... condooms..?"
    Oh, wacht, Leah wacht op me. Ik draai me om en loop weer naar binnen, geen idee hoe lang ik weggebleven ben. Een bijwerking van het blowen.
    "Hey,' ik plof weer op mijn stoel en neem een slok uit het flesje bier dat ik onderweg uit de koelkast gevist heb. "Ik kan je wel helpen met het opblazen van dat luchtbed, als ik er vannacht maar op mag slapen. Ik hoop dat je een beetje een knuffelaar bent. Ik ben de grote lepel, maar ik wil ook best een keer ruilen."













    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          'Nu, om eerlijk te zijn Rey, ik weet niet of ik je gewoon als mijn beste vriendin zie. Je bent zo veel meer dan dat, mijn soulmate. Iemand waar ik gewoon niet zonder kan. Ik ben nu ook niet eerlijk geweest en dat spijt me.' De plek waar hij zijn hand neerlegde begon te tintelen. 'Ik voel me gewoon zo fijn als ik bij je ben en je doet zoveel voor me. Het trok me gewoon aan. Een perfect moment en .... en ik voelde me warm en fuzzy vanbinnen. Deze gevoelens heb ik amper bij mensen en ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, maar ik voel me aangetrokken tot je. Je maakt me gelukkig. Ik weet niet of dit wederzijds is, maar als dit niet zo is zal ik me erbij neerleggen.'
          Bij zijn woorden voelde ze zichzelf warm worden van binnen, maar ook nerveus. 'Gabs, i-,' begon ze, op hetzelfde moment dat hij de mouwen van haar vestje omhoog schoof, waardoor de blauwe plek rondom haar pols zichtbaar werd. Het kostte haar grote moeite om niet gelijk de mouwen weer naar beneden te trekken.       'Rey? Rey hoe kom je aan deze blauwe plekken? Wie heeft dit gedaan Rey?'
          Lichtelijk schudde Reya haar hoofd, zodat ze haar hand uit de zijne kon trekken. Vluchtig trok ze de mouw weer over de blauwe plek heen. 'Het is niks, Gabs. Ik was eergisteren in de supermarkt tegen een man aangebotst, waardoor de fles wijn die hij vast had op de grond viel, open barstte en zijn kleding er onder kwam te zitten. Hij werd behoorlijk boos er om, zei iets over dure schoenen en greep mijn pols vast. Er kwam al snel een medewerker tussen, dus je hoeft je geen zorgen te maken,' loog ze gladjes. Het was eigenlijk beschamend, hoe goed ze was geworden in liegen over dingen... De zenuwen raasden echter nog meer door haar lichaam dan eerst, bang dat hij er achter zou komen. Ze pakte zijn handen weer vast en kneep er zachtjes in. Het was ergens nogal ongemakkelijk om nu over hun vorige onderwerp te beginnen, te geforceerd. Maar dat was waar ze echt met hem over wilde praten, niet haar blauwe plekken, en misschien zou het hem daarvan afleiden...
          'Het voelde erg fijn toen we kusten, en ik besef me nu ook dat ik meer in je zie dan een beste vriend. Alleen...' Kort beet ze op haar onderlip. 'Alleen ik ben bang, dat het dan nog meer pijn gaat doen, als ik daar aan toegeef en jou kwijtraak...'











    .


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Riker Mercury

    Woonkamer | praat met Avery | op de luchtbedden

    "Deze eerste week is mij goed bevallen." Kreeg ik als antwoord van Avery en ik glimlachte naar haar. Dat was goed om te horen. De eerste week is vaan de moeilijkste, daarna zal het allemaal wel goed komen.
    "Goed om te horen. Ook leuk dat je - je plekje hebt gevonden bij Glee," complimenteerde ik haar en ik ging wat beter zitten. Mijn blik gleed naar de mensen die gezellig aan het praten waren en het viel me op dat de stilte tussen Avery en mij erg lang duurde. Was dat erg? Was dat misschien verkeerd, of juist goed? Ik wist het niet. Plots begon Avery wat te bewegen en ze haalde een gitaar tevoorschijn. Hoe kon ik die tas niet opgemerkt hebben? Een gitaar is niet bepaald klein. Even trok ik een wenkbrauw op toen ze begon te zingen, maar al snel bewoog ik een beetje op de maat mee. Glimlachend keek ik naar haar en toen ze klaar was klapte ik even kort.
    "Sorry, ik praat wat makkelijker door middel van muziek."
    "Dat maakt niets uit, je bent goed," zei ik eerlijk en bekeek de gitaar. "Waarom ben jij bij de Glee-club gegaan?" Mijn blik werd naar Avery terug getrokken toen ze mij de vraag stelde.
    "Ik zat bij het voetbalteam, maar omdat ik een blessure kreeg kon ik niet meer meedoen. We dachten dat het wel over zou gaan, maar ik kreeg tijdens trainingen telkens toch weer last en na verder onderzoek bleek ik een blijvende blessure in mijn voet te hebben. Ik had geen zin om niets meer te doen en heb toen maar besloten om bij Glee te gaan, zodat ik mijn andere talent ook kon gebruiken en toch nog iets te doen had." Ik friemelde wat met mijn vingers en dacht na.
    "Dus ja, dat is mijn verhaal," zei ik toen met een lachje.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Avery Hannah Davis
    Living room | With Rider | Junior | New Glee-member

    Where words fail, music speaks



    "Dat maakt niets uit, je bent goed," zei Riker eerlijk en bekeek de gitaar. Hij maakte mij lichtjes verlegen, het was nooit erg om te horen dat mensen je zangkunsten waarderen. Zijn blik werd naar mij terug getrokken toen ik hem de vraag stelde. "Ik zat bij het voetbalteam, maar omdat ik een blessure kreeg kon ik niet meer meedoen. We dachten dat het wel over zou gaan, maar ik kreeg tijdens trainingen telkens toch weer last en na verder onderzoek bleek ik een blijvende blessure in mijn voet te hebben. Ik had geen zin om niets meer te doen en heb toen maar besloten om bij Glee te gaan, zodat ik mijn andere talent ook kon gebruiken en toch nog iets te doen had." Hij friemelde wat met mijn vingers en leek even na te denken. "Dus ja, dat is mijn verhaal," zei hij toen met een lachje. Ik luisterde bewonderend. "Vond je het niet jammer dat je voetbal op moest geven? Ik bedoel, het geeft je ook een soort status op school. Ik heb de verhalen wel gehoord over de Glee-club, dat het niet echt voor de populaire mensen is." Wat ik niet begreep, want voor zover ik wist houdt iedereen wel van muziek. Het moest voor Riker vast lastig zijn om van de hoogste rang af te dalen naar onderaan de ranglijst, ook al leek hij het niet erg te vinden bij de glee-club. "Ik wil je talent wel eens horen," grinnikte ik. "Ik heb namelijk je auditie gemist, dus ik ben wel benieuw naar je stem. Wil je iets voor mij zingen?" Ik deed mijn best om hem smekend aan te kijken. Ik had het spitst afgebeten, nou mocht hij laten horen wat hij kan.


    When you believe your dreams come true


    Riker Mercury

    Woonkamer | praat met Avery | karaoke

    "Vond je het niet jammer dat je voetbal op moest geven? Ik bedoel, het geeft je ook een soort status op school. Ik heb de verhalen wel gehoord over de Glee-club, dat het niet echt voor de populaire mensen is." Ik trok mijn wenkbrauw kort op bij het laatste, maar ik kon haar geen ongelijk geven. Glee stond niet al te hoog op de lijst, maar iedereen kon er bij komen.
    "Natuurlijk is het jammer, maar je moet toch doorgaan met je leven. Je kunt moeilijk met de pannen neer gaan zitten, zoals mijn moeder altijd zegt," vertelde ik en ging wat verzitten, omdat het luchtbed een beetje op de grond kwam, waardoor mijn kont dit ook deed.
    "Ik wil je talent wel eens horen," grinnikte Avery en ik begon even te lachen. "Ik heb namelijk je auditie gemist, dus ik ben wel benieuw naar je stem. Wil je iets voor mij zingen?" Ik kwam overeind en stak mijn hand naar haar uit.
    "Heel toevallig zag ik bij binnenkomt een Wii bij de tv staan en ik denk dat Leah het niet erg zou vinden mochten we die gebruiken." Toen ik Avery overeind had getrokken liep ik naar de tv toe en keek even hoe het werkte, maar al snel had ik alles uitgevogeld en had ik de Wii aan de praat gekregen. Ik had een zingspel gevonden en stopte deze er in, waarna ik hem opstartte.
    "Je weet dat ik nu wel heel wat te bewijzen heb, niet?" zei ik met een grote lach op mijn gezicht. Ik pakte een van de microfoons die er bij lagen en zette hem aan, waarna ik een van de nummers uitkoos. Maar eerst besloot ik nog even te melden dat ik ging zingen.
    "Ja, ja, karaoke!" zei ik door de microfoon en ik zette het liedje aan, waarna ik begon te zingen.

    Toen het lied was afgelopen keek ik rond.
    "Who's next?" vroeg ik, Mijn blik viel op Leah en Dex en ik liep naar ze toe. "Laat de gastvrouw zich maar eens even horen," zei ik met een knipoog die niet veel betekende dan vriendelijkheid. Ik overhandigde de microfoon en liep richting Avery terug.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2016 - 0:07 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Oh, man, wat een toeval, laat ik nou net mijn luchtbed vergeten zijn...' Leah snapte niet helemaal wat hij bedoelde en keek hem fronsend aan, terwijl ze haar hoofd lichtelijk schuin hield. Ze begreep niet helemaal wat dat uitmaakte, en pas toen hij even naar James was, drong het tot haar door en viel haar mond een stukje open. Oh. Dex en zij op het twee-persoonsluchtbed slapen. Samen. Op één luchtbed. Okay. Dat had ze niet zien aankomen. Nog steeds met een lichtelijke frons op haar gezicht begon ze te prutsen met het luchtbed. Het ging redelijk, tot Dex weer naast haar ging zitten en al haar concentratie in één klap foetsie was. Want dat effect had hij.
          'Hey. Ik kan je wel helpen met het opblazen van dat luchtbed, als ik er vannacht maar op mag slapen. Ik hoop dat je een beetje een knuffelaar bent. Ik ben de grote lepel, maar ik wil ook best een keer ruilen.'
          Haar redding in nood kwam in de vorm van Riker. Tenminste, ze dacht dat hij haar redding was totdat een microfoon in haar handen gedrukt deed. 'Laat de gastvrouw zich maar eens even horen.'
          Het mocht dan maar in een kleine setting zijn, nog steeds vond ze het wel wat spannend. Al zou ze het zonder die halve joint al helemaal nooit gedaan hebben, en één of ander excuus verzonnen hebben. Zonder de joint, had ze ook nooit met een vragende naar Dex gekeken, als stille vraag of hij met haar wilde zingen. Gelukkig voor haar ging hij akkoord.
          'Is Marvin Gaye van Charlie Puth en Meghan Trainor goed?' vroeg ze, na door de lijst gescrold te hebben. Zelf vond ze het in elk geval een vrolijk liedje. Ze glimlachte vrolijk toen hij het prima vond en overhandigde hem de andere microfoon. Hun stemmen blenden mooi met elkaar, dat vond ze zelf tenminste, dus dat was iets om in gedachten te houden als ze een duet moesten doen voor Glee. Tijdens het zingen zelf probeerde ze zo min mogelijk op het "publiek" te letten, en Leah keek dan ook enkel naar Dex tijdens het zingen.

          Er waren niet veel opties om de microfoon aan te geven, dus ze gaf de microfoon maar aan Avery.
          Op haar stoel lag het nog altijd lege luchtbed te wachten, wat haar deed denken aan Dex voorstel. 'We kunnen wel delen, ja,' zei ze, voor ze het goed en wel door had. Ze sliepen toch in aparte slaapzakken, en ze zou gewoon dichtbij de rand slapen. Het maakte ook niet zoveel uit, want met zoveel mensen in één ruimte zou ze toch niet kunnen slapen. Ze had echter geen idee wat hij bedoelde met dat hij een grote lepel was. Dat hij graag met grote lepels at? Maar wat dat nou weer in verband hield met een slapen? Of sliep hij soms daarmee? Ze lachte zachtjes bij het idee.
          'Waarom zou je slapen met een lepel?'





    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    'Gabs, i-,' begon ze al stokten haar woorden zich meteen vast in haar keel zodra ik haar blauwe plekken had ontdekt. De brunette schudde haar hoofd waarna ze haar hand weer uit de mijne trok waardoor het wel als een lichte steek aanvoelde. Ze deed te mysterieus over deze plekken en het kwetste me wel iets dat het al de zoveelste keer is dat ze me hier niets van gezegd had. 'Het is niks, Gabs. Ik was eergisteren in de supermarkt tegen een man aangebotst, waardoor de fles wijn die hij vast had op de grond viel, open barstte en zijn kleding er onder kwam te zitten. Hij werd behoorlijk boos er om, zei iets over dure schoenen en greep mijn pols vast. Er kwam al snel een medewerker tussen, dus je hoeft je geen zorgen te maken,' kwam er over haar lippen gegleden waardoor ik haar toch bezorgd aankeek. " Dat is wel een donkere plek Rey, weet je nog hoe hij eruit zag? zoiets kan je aanklagen weet je?" echter wist ze mijn bezorgdheid te sussen door mijn handen vast te nemen waar mijn blik dan ook meteen naartoe gleed.
          'Het voelde erg fijn toen we kusten, en ik besef me nu ook dat ik meer in je zie dan een beste vriend. Alleen...' Kort beet ze op haar onderlip. 'Alleen ik ben bang, dat het dan nog meer pijn gaat doen, als ik daar aan toegeef en jou kwijtraak...' haar woorden waren verassend maar ook begrijpelijk en zacht knikte ik waarna ik ook zachtjes in haar handen kneep. " D... Dat zal niet snel gebeuren Reya" zei ik met een zwak glimlachje waarna ik haar weer ik haar donkere kijkers aankeek. " Daarbij ben ik blij dat het gevoel wederzijds is." mijn wangen werden rood al kreeg ik toch verschillende gevoelens nu. Ik was enorm blij dat ze hetzelfde voelde, al was ik ook bang want dit zorgde er ook voor dat onze relatie een stuk gecompliceerder werd. Ook wist ik Jeadens vertrek hier ook niet in kwijt te kunnen waardoor ik ook wat verdriet voelde. " Ik beloof je dat ik altijd eerlijk zal zijn." begon ik. " Daarbij zal ik onze vriendschap of liefde nooit zomaar opgeven. Wat er ook tussen ins zou gebeuren."








    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Het was verrassend, zo zingen met Leah. Zeker omdat ze een ontzettend seksueel getint nummer koos, maar dit zelf niet door leek te hebben. Schattig. Daarnaast bleef ze naar me kijken, en dat streelde mijn ego. Ik weet ook wel dat ze het waarschijnlijk deed omdat ze niet naar de mensen die haar aanstaarden hoefde te kijken, maar ik doe graag alsof alles positief voor mij is.
    "We kunnen wel delen, ja," vertelt ze me als we weer zitten. "Waarom zou je slapen met een lepel?" Haar gezichtsuitdrukking zorgt er voor dat ik moet lachen, door haar onschuldigheid.
    "Oh, Leah," ik moet halverwege mijn zin stoppen omdat ik mijn lachen niet in kan houden. "Spoonen. Heeft niks met lepels te maken. Ik.."
    Nog steeds lachend zet ik het biertje aan mijn lippen en neem ik een aantal slokken. Wat een schatje.
    Heel kort gaat het idee om haar te kussen door mijn hoofd, maar dat schud ik heel snel weg. Bij sommige mensen zou dat kunnen, maar niet bij Leah. Die gaat waarschijnlijk huilen of gillen.
    "Goed. Je lijkt me sowieso meer iemand voor de kleine lepel, met je petite figuur." Ik glimlach en neem de laatste slok uit mijn flesje. "Maar ik houd m'n handen wel thuis vannacht."
    Ik laat mijn ogen kort over de mensen in de kamer glijden, en het valt me op dat Gabriele en Reya nergens te bekennen zijn. Ik zie ze niet, in ieder geval. Goed, ik weet dat die twee beste vrienden zijn, maar het is toch raar dat ze samen weg zijn. Het is een feestje, dan hoor je sociaal te zijn. Maar aan de andere kant, als ik de kans zou hebben om Leah een op een te.. spreken, zou ik hem ook grijpen.
    "Dus, wie gaan er als eerst met elkaar naar bed vanavond denk je? Ik zet m'n geld op James en goth-meisje."













    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted