• BEING A PART OF SOMETHING SPECIAL DOESN'T MAKE YOU SPECIAL —
    SOMETHING'S SPECIAL BECAUSE YOU'RE A PART OF IT



    STORY
    Greenwood High is een school zoals geen ander in het kleine stadje Greenwood. Het is een klein plaatsje waarin veel mensen ervan dromen om ooit naar een grote stad te vertrekken. De school is een doodnormale High School met cheerleaders, atleten, underdogs en een Glee-club. Dit is een naschoolse club waarin leerlingen de kans krijgen om zich muzikaal te ontwikkelen. Wekelijks krijgen zij opdrachten van hun docent om liedjes op te voeren. Ieder jaar strijden ze voor de nationale titel van beste Glee-club van het land met verschillende voorrondes. Het enige probleem: de Glee-club is het laagste van het laagste op school als het gaat om populariteit dus veel leerlingen durven geen lid te worden.

    SCHOOL
    Greenwood High is een vrij kleine school. Er worden lessen gegeven aan vier leerjaren: freshmen (14-15 jaar), sophomores (15-16 jaar), juniors (16-17 jaar) en seniors (17-18 jaar). Momenteel is het voetbalteam (The Green Wolves) van de school het meest succesvol. Vroeger was dat American Football maar de voetballers waren plots veel beter en daar werd vanaf toen ook alle aandacht aan gegeven. Daarnaast is er een succesvol cheerleaderteam. Er zijn enkele andere sportteams, maar deze worden niet zo gesteund door het schoolsysteem.


    TEACHERS
    Nathaniel "Nathan" Harris | Glee-Club & English
    Sebastian Gould | Soccercoach
    Sandy Cruz - Cheerleadingcoach

    ROLES
    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    Naam:
    Leeftijd: Zie kopje 'school' om te kijken in welk jaar de personages zou zitten
    Innerlijk: Wees origineel, niemand is perfect
    Uiterlijk: Niet iedereen ziet er zo "perfect" uit als een model
    Geschiedenis:
    Status: Zit jouw personage naast de Glee-club ook nog ergens bij? Bijvoorbeeld cheerleaders, voetbal etc
    Relaties:
    Waarom Glee-Club:
    Extra: Denk aan favoriete liedje, talenten (wees hierin origineel), angsten, hobby's, liedje waarmee hij/zij auditie heeft gedaan, idolen

    Jongens VOL
    — Daryl Cooper | Ziegler | Luke Hemmings | 1.4
    — Charlie Buckland | HeyitsGraham | William Moseley | 1.3 | Keeper
    — Jordan Goodrich | SadTech | ? | 1.4
    — Alexander 'Jeaden' O'donnel | Philip | Christopher Mccrory | 1.5 | Co-captain cheerleaders
    — Dex William Buchanan | Childs | Chace Crawford | 1.4
    — ? | Calice | ? | ?
    — Gabriele Ezra O’Donnell | Raccoon | Steven Chevrin | 1.5
    — James Joseph Mill | Kots | ? | 1.4
    Meisjes VOL
    — Nova Adams | _patch | Elle Fanning | 1.5
    — Reya Forestier | Velaris | ? | 1.4
    — Hailey Bishop | Panix | ? | 1.4
    — Scarlett Johana Mase | Sunrises | ? | 1.4 | Headcheerleader
    — Maeva Alexia Braiden | Canagan | ? | 1.5
    — Rhainnon Taylor | Unrequited | Sabrina Carpentier | 1.4


    Rollentopics:
    Praattopics: O1
    Speeltopics:
    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 250 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, persoonlijkheden en statussen
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's oftwel perfecte personages
    — Wees origineel! Personages die een minder perfect uiterlijk hebben, zijn ook welkom. Niet iedereen is een model
    — Wees ook origineel in iemands verhaal. Niet iedereen heeft iets heftigs meegemaakt, er zijn ook kleinere problemen
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten, one-on-one wordt niet gewaardeerd
    — Bespreek relaties en dergelijke zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze, ik bijt niet :Y)


    BEGINNING
    Het is maandagmiddag rond 15:45u. Om 16:00u beginnen de audities voor Glee. Iedereen is welkom om te komen kijken, maar Dex, Gabriele, Maeva en Mr. Harris vormen de jury. Wie er dus nog auditie moet doen, zal dat dus moeten doen. De rest is vrij om te komen kijken, of zelf te oefenen.
    DE LYRICS DIE JE PERSONAGE ZINGT, ZET JE SCHUINGEDRUKT. Daarnaast is het fijn om het liedje dat er gezongen wordt in een linkje erbij te zetten, zodat iedereen weet over welk liedje het gaat.
    (Volgorde van auditie doen wordt nog geplaatst)

    Note:
    Zet allemaal boven je post met wie jouw personage praat en waar hij/zij zich bevindt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 9:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    James Joseph Mill


    ‘’Zou niet verkeerd zijn,’’ sprak hij geamuseerd en ik rolde even kort lachend met mijn ogen, wat een idioot was het ook soms.
    ‘’Geen idee,’’ sprak hij vervolgens en ergens was ik opgelucht dat hij niet wist dat we wat privacy wouden maar ook geïrriteerd dat hij moeilijk deed, bij het verzinnen van een smoes had hij me met een opgetrokken wenkbrauw aangekeken; waarom moest ik mezelf nou ook al weer verklaren? Na wat gestameld te hebben kwam ik uiteindelijk toch op een aardig goede smoes en keek dan ook even vragend naar Maeva.
    Hij lachte kort op mijn opermking over Reya en hem, ‘’je kunt het ook gewoon best zegegn hoor dat jullie wat privacy willen,’’ sprak hij waardoor ik me licht wat roder voelde kleuren. Had hij het verdomme dus wel gewoon door. Hij knipoogte en pakte een handdoek van de ligstoelen die hij om zich heen wierp en vervolgens naar binnen verdween– nu viel mijn blik weer op Maeva die bij de rand van het zwembad lichtjes met haar benen in het water zwier.
          Ze draaide zich naar mij toe met een warme glimlach waar mijn maag binnenstebuiten van keerde, ‘’dus, hoe heet het zo gezegde gerecht dat wij voorbereid hebben?’’ Bij die vraag zakte ik weer langzaam naast haar het water in en legde het pakje sigaretten op de rand waarna ik er een opstak, met een brede grijns haalde ik mijn schouders op.
          ‘’Het heet; ‘ik vind Maeva er super prachtig uit zien vandaag’’’ Mijn ogen gingen kort over haar heen om haar reactie te meten en ik inhaleerde terwijl ik met mijn vinger en mijn kiezen op elkaar gedrukt over haar been tekende. Na even blies ik de rook uit en probeerde de moed bij elkaar te verzamelen om haar te vertellen wat ik voelde. Ik hees mezelf op en belandde naast haar op de rand terwijl het water van me af druppelde, misschien moest ik haar gewoon opnieuw kussen? Ze denkt vast niet dat het om de seks gaat, anders had ik het tenslotte wel de vorige keer geprobeerd. Al had het een leuke extra kunnen zijn.
          Na even twijfeling drukte ik mijn lippen kort op die van haar, ‘’je bent echt leuk. Nog steeds.’’ De sigaret hield ik van haar vandaan en haalde hem uiteindelijk vanachter mijn rug vandaan om een pof te nemen, ‘’ik weet niet zo goed hoe ik dit moest aanpakken maar misschien moeten we vanavond maar onze slaapzak delen,’’ grapte ik en liet een zacht lachje over mijn lippen rollen. ‘’Ja? Ik wil zelfs zonder deken liggen als ik maar tegen jou aan lig. Of op.’’ Nogmaals verscheen er een brede, kinderlijke grijns op mijn gezicht en bekeek haar gezicht van dichtbij aangezien ik mezelf nog niet had verplaatst en mijn gezicht nog maar op enkele centimeters van de hare was verwijderd.





    Everything is illuminated by the light of our past.

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Reya, of eigenlijk de elektrische pomp, was net klaar met het opblazen van de luchtbedden, toen Gabriele de woonkamer in kwam lopen. 'Hey daar, liggen ze lekker?' Ze haalde haar schouders op terwijl hij naast haar kwam zitten. 'Het zijn jouw luchtbedden, dus ik denk dat jij dat beter weet.' Ze gaf hem een plagerige stoot. 'Als die waar ik op lig midden in de nacht lek blijkt te zijn, dan duw ik jou van de jouwe af.' Na deze woorden stak ze haar tong naar hem uit. Ze was blij en opgelucht om te zien dat hij er al een stuk vrolijker uitzag dan eerder op de middag, toen hij er achterkwam dat Jordan wegging. Hopelijk bleef hij de rest van de avond er van afgeleid, ze haatte het om hem down te zien, en ze zou dan ook haar uiterste best doen om te voorkomen dat dat zou gebeuren.
          'En als je het dan waagt om mij er terug af te duwen, dan zal je dat moeten bekopen met de kieteldood,' besloot ze, waarna ze hem omver duwde, met haar heupen op de zijne ging zitten, met haar rug naar hem toe, zijn been vastgreep en hem onder zijn voet begon te kietelen.



    meh, sorry voor de kortheid


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

          Als James naar het zwembad toe loopt, en zich naast me in het water laat zakken, kan ik het niet helpen hem de hele weg te volgens met mijn poelen. De brede grijns die op zijn lippen lag liet me zachtjes lachen en terwijl hij een peuk opstak liet ik mijn voeten zacht door het water heen glijden. “Het heet: ik vind Maeva er super prachtig uit zien vandaag,” beantwoorde hij uiteindelijk mijn vraag. Vederlicht strook hij daarbij met zijn vingers over mijn been heen terwijl een glimlach zich op mijn lippen liet verschijnen. Zijn woorden deden me erg goed en in mijn onderbuik besloten enkele vlinders hun vleugels uit te slaan. Geleidelijk aan pakten mijn gevoelens voor hem zich meer uit en ondanks de jaren die we uit elkaar waren geweest realiseerde ik me meer en meer hoe diep ik ze had weggestopt. Ze waren nooit weggeweest, hoe hard ik mezelf dat ook voorgehouden had.
          ”Je bent de liefste,” sprak ik zacht tegen James, die zich ondertussen langs me op de rand van het zwembad had gehesen. Een zweem van een glimlach bleef op mijn lippen spelen terwijl mijn donkere kijkers zijn gezicht tevreden opnamen. “Waar denk je aan?” vroeg ik hem vervolgens toen de twijfeling in zijn blikken me opvielen. Het gesproken antwoord bleef echter uit, want de vraag was mijn mond nog niet uit of James drukte zijn lippen zacht op de mijne. Verrast keek ik hem even aan terwijl meerdere vlinders inwendig besloten te fladderen. “Je bent echt leuk. Nog steeds,” sprak hij en toverde voor een vlugge hijs zijn sigaret achter zijn rug vandaan.
          ”Ik weet niet zo goed hoe ik dit moest aanpakken maar misschien moeten we vanavond onze slaapzak delen,” vervolgde hij, waarna een lachje ver zijn lippen heen rolde. Rode blossen kleurde mijn wangen licht. Ik had veel verwacht vandaag, maar dit had ik ergens niet aan zien komen — dat ik het stiekem hoopte was overigens een ander verhaal. “Ja? Ik wil zelfs zonder deken liggen als ik maar tegen jou aan lig. Of op.” De kinderlijke grijns die op zijn gezicht lag deed me zachtjes lachen alvorens ik kort mijn donkere lokken een keer heen en weer schudden.
          Omdat woorden op sommige vlakken niet altijd even gemakkelijk voor me waren besloot ik ditmaal het heft in mijn handen te nemen. Twee keer had James me nu al gekust en rakelde hij veel dingen bij met terug op die me subtiel lieten zweven. Zelfs op dit moment, nu Jaeden was vertrokken en ik ergens verscheurd was geraakt met verdriet, wist hij me op te beuren en mijn gedachten van de sombere af te halen. Ik was nog altijd even verzot op hem. Glimlachend overbrugde ik de enkele centimeters die er nog tussen zijn gezicht en het mijne lag, en drukte mijn lippen zonder enige vorm van aarzeling op het zijne.
          ”Ik deel met alle liefde mijn slaapzak met je,” glimlachte ik tegen zijn lippen aan en kuste hem nog éénmaal voor ik me iets terug trok. “Maar ik mag boven op,” plagend stak ik mijn neus licht in de lucht, alsof ik niks anders dulde dan dat, en grinnikte vervolgens terwijl ik weer goed naar hem opkeek — ditmaal een stuk serieuzer dan wellicht eigenlijk de bedoeling was. “Je bent altijd hier geweest, James,”vervolgde ik en gebaarde subtiel naar mijn hart.


    [Meh, it's a bit crappy - sorreh.]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party



    Reya haalde even haar schouder op na mijn vraag terwijl ze nog bezig was met de elektrische pomp. 'Het zijn jouw luchtbedden, dus ik denk dat jij dat beter weet.' Ze haf me een stootje en ik lachte even kort. 'Als die waar ik op lig midden in de nacht lek blijkt te zijn, dan duw ik jou van de jouwe af.' Haar tong uitstekend wist Reya me toch weer een goed gevoel te geven en ik wiebelde even met mijn wenkbrauwen. “Hmmm” begon ik quasi peinzend. 'En als je het dan waagt om mij er terug af te duwen, dan zal je dat moeten bekopen met de kieteldood,' vervolgde ze waarna ze me op de matras duwde en bovenop me kroop “Nee niet de kieteldood!” smeekte ik lachend en voelde hoe ze mijn been vast greep en zo mijn voet begon te kietelen. Spartelend zat ik onder haar en kon het ook niet laten om te lachen. “Nee , nee hou op!” bracht ik uit en wist haar op te tillen waarna ik haar om de buurt in haar zij begon te kietelen en haar haast op me trok. Even rolden we over elkaar maar beëindigde ik toch met mijn rug op de grond en Reya bovenop. Even haalde ik nog nalachend adem en keek even in haar heldere ogen waardoor ik me even warm voelde vanbinnen. Reya was er altijd voor me, maar of ik verliefd was? James leek het zo te denken gezien hij me daarnet nog had gesuggereerd een romantisch diner met Reya te gaan eten. Nooit had ik er echt bij stilgestaan of ik meer gevoelend had dan beste vrienden met haar. Maar nu ik haar zo zag, het licht in haar donkere lokken waardoor ze leken te schijnen in goud en haar lach die me ook altijd goed deed voelen vanbinnen. Warm liet voelen, kort keek ik naar haar lippen en daarna weer naar haar ogen. Zou ik? Langzaam leunde ik wat naar voren en ondanks dat ik bang was dat dit onze vriendschap kon gaan ruineren drukte ik toch mijn lippen kort op de hare.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Dit is nu al de tweede, misschien wel derde keer dat dit meisje over pizza begint en ik niet oplet. Ik ben nog steeds een beetje in de war van de opblaasbare donut die tegen mijn kaak knalde - was dat haar manier om duidelijk te maken dat ze niet wil dat ik aan haar zit, of schrok ze gewoon van me?
    Ik hoop het laatste, maar omdat ik een gentleman ben en mijn moeder me een ferme klap tegen mijn achterhoofd zou geven als ik iets ongepast zou doen bij een meisje houd ik me maar even in.
    "Oh, dat komt wel goed, hoor," glimlach ik, terwijl mijn hoofd een grap formuleert. Normaal gesproken, echter, weet ik mijn schunnige grappen voor me te houden, maar door de wolk in mijn hoofd gaat dat niet goed en flap ik er toch uit, "ik heb al iets anders in gedachten dat ik liever eet."
    Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan, en ik hoop dat dit meisje te lief en onschuldig is om hier iets achter te zoeken.
    Voordat ik meer domme dingen kan zeggen neem ik een slok van mijn biertje en zet ik daarna een tweede opblaasbaar luchtbed aan mijn lippen.
    Aan de overkant van het zwembad spot ik James en Maeva, natuurlijk zijn die twee weer met elkaar bezig. Sinds het moment dat ik binnenkwam kon ik de spanning tussen ze voelen, en gelukkig lijkt er nu eindelijk een beetje beweging in te komen. Zolang ze maar een kamer zoeken, vannacht, en niet naast me gaan liggen krikken.
    Reya spot ik ondertussen nergens, wat wel jammer is. We hebben het altijd gezellig, op feestjes.
    Terwijl ik ongeveer mijn longen er uit blaas - ik heb ze nog al verpest de afgelopen jaren - voel ik mijn feestpakketje in mijn broekzak branden. Gelukkig is het luchtbed ondertussen opgeblazen.
    Ik wist dat James zou komen, dus nam ik naast mijn eigen spul ook wat voor hem mee - zo vriendelijk ben ik dan ook nog wel, gratis en voor niks. Ik maak al genoeg winst aan alle anderen.
    Met een triomfantelijke glimlach zwaai ik een zakje naar James, met een vriendelijke knipoog. Daarna trek ik mijn eigen, al gedraaide, joint uit dezelfde broekzak en steek ik het ding tussen mijn lippen. Leah zit nog steeds naast me, en dit is het proberen waard, toch?
    Met de aansteker zorg ik voor een vlammetje en ik inhaleer om de eerste hit binnen te krijgen. "Heb je al eens...?" glimlach ik naar haar als ik de rook uitadem.
    "Als je het wilt proberen," stel ik dan voor, met dezelfde lieve glimlach, "geef maar een gil. Ik word er altijd een stuk losser, vrolijker en spontaner van. Van sommige soorten krijg je enorm de munchies, maar van deze word ik juist minder hongerig."
    Ik wacht nog even met het nemen van een tweede haal, laat mijn gedachten even afdwalen. Ik zie al ongeveer voor me hoe ik haar shotgun, des te dichter bij haar lippen des te beter.
    Echter weet ik bijna voor de volle honderd procent zeker dat ze nee gaat zeggen, omdat ze me simpelweg te braaf lijkt. Maar wie weet, misschien zit er onder dat lieve uiterlijk wel een stout karakter.



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    James Joseph Mill




    ‘’Je bent de liefste,’’ had ze zacht gesproken waardoor de glimlach die op haar lippen was verschenen ook op de mijne verscheen.
    ‘’Waar denk je aan?’’ Vroeg ze voordat ik nog mijn lippen op de hare had gedrukt, het antwoord was denk wel duidelijk. Ze kuste me terug en had me niet weggeduwd, een behoorlijke prestatie al zei ik het zelf.
          Maeva begon te blozen bij mijn volgende woorden en een zachte lach rolde over haar lippende voor ze haar haren even schudde. Afwachtend keek ik haar aan; hopend op de reactie die ik al maanden in mijn hoofd zat te visualiseren.
    Nu drukte ze haar lippen op de mijne waardoor ik even in een lichte shock verkeerde maar al gauw terug zoende en mijn handen een weg vonden naar haar heupen.
          ‘’Ik deel met alle liefde mijn slaapzak met je,’’ sprak ze glimlachen tegen mijn lippen aan waarna ze nog en vlugge kus op mijn lippen drukte. ‘’Maar ik mag boven op,’’ sprak ze en het klonk alsof ik er moeilijk tegen in kon gaan en ik lachte. ‘’Je hoort mij niet klagen,’’ voegde ik er plagend aan toe en porde in haar zij. Nu keek ze naar me op met een serieuze blik en ik beet op mijn lip uit angst iets verkeerds gezegd te hebben, ‘’je bent altijd hier geweest James,’’ sprak ze en gebaarde rondom haar hart.
    Hard beet ik op mijn lip bij die woorden en sloot mijn ogen voordat ik ze weer opende en nog een vlugge kus op haar lippen drukte maar terugtrok toen ik Dex zag kijken.
          Mijn ogen volgde zijn bewegingen en hoe hij het zakje wiet omhoog hield met een triomfantelijk glimlachje, ik kon het niet laten om even te lachen. Ik stak mijn duim op en knikte, ik kon niet wachten om nog even een stickie te roken voor we iets zouden gaan doen– ik had het echt gemist.
    Ik keek weer terug naar Maeva en strookte zo onopvallend mogelijk haar hand, ‘’zullen we anders ergens heen waar we privé hebben of zo?’’ Vroeg ik en leunde wat naar voren terwijl ik mijn sigaret uitdrukte en hem over de heg probeerde heen te gooien. ‘’De pizza’s komen vast pas over een halfuur, of een kwartier. Maar dat redden we vast wel.’’


    Everything is illuminated by the light of our past.

    REYA FORESTIER
    JUNIOR || LEAH'S LIVINGROOM || OLD GLEE-CLUB MEMBER || OUTFIT*

    I'm no poet, but for you I'd burn out all the stars to write you a novel.

          Een triomfantelijke glimlach verscheen op haar lippen toen hij als een spast onder haar begon te bewegen, maar ze wist het voor elkaar te krijgen om op zijn heupen te blijven zitten. Van zijn smeekgebeden trok ze zich niks aan en ze begon hem des te harder te kietelen. Toen hij haar eindelijk van zich af wist te tillen, wist ze wel hoe laat het was en begon ze te protesteren. Reya werkte hem tegen, waardoor ze over de grond begonnen te rollen. Uiteindelijk belandde ze weer bovenop hem en ze hield zijn polsen tegen de grond gedrukt met haar handen, al was ze er vrij zeker van dat hij met gemakkelijk los zou kunnen komen als hij dat zou willen. Ze lachte zachtjes en stond op het punt hem uit te dagen, tot ze door had Gabe haar aankeek. Op een nogal vreemde manier. Of nou ja, niet zo zeer vreemd, maar op een manier die ze niet gewend was. Een lichtelijke frons verscheen op haar gezicht. Hij bracht zijn gezicht dichter naar de hare en ze voelde zichzelf zenuwachtig worden, totdat hij zijn lippen plots op de hare plaatste. Haar lichaam begon te tintelen en lichtelijk zoende ze hem terug, voor enkele seconden, waarna ze zich terugtrok en Gabe's polsen losliet. De kus was fijn, meer dan fijn, maar ook verwarrend. Twijfelend beet ze op haar onderlip, terwijl ze zijn gezicht bestuurde. Ze probeerde iets te verzinnen om te zeggen, maar kon niks bedenken. Haar bruine kijkers gleden kort naar zijn lippen, waarna ze weer in zijn ogen keek. 'Ehm, eh, waarom?' vroeg ze uiteindelijk, met een zachte, schorre stem. 'Ik dacht dat je je ex nog leuk vond...'

    [ bericht aangepast op 5 sep 2016 - 23:44 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Oh, dat komt wel goed, hoor,' glimlachte Dex, waardoor er een opgelucht gevoel door haar heen trok. Ze had in elk geval de goede pizza's besteld. Het gevoel verdween echter toen hij verder praatte. 'Ik heb al iets anders in gedachten dat ik liever eet.'
          'Oh, hmm,' murmelde Leah, waarna ze op haar onderlip beet. Misschien was pizza dan toch geen goede keus. Ze miste de daadwerkelijke mening van de opmerking compleet 'Waar heb je zin in? Ik kan nog wel wat pasta bij bestellen, of iets van vlees als je dat liever hebt. Zeg het maar, dan ga ik zo nog even bellen.' Elk ander persoon zou waarschijnlijk zelf iets in elkaar flansen, maar dat ging bij haar lastig gezien ze niks daarvoor in de kast had.
          Haar ogen gleden net als die van Dex naar James en Maeva, die samen bezig waren. Een glimlach verscheen op Leah's gezicht. Ze had al zo het vermoeden dan James haar nog leuk vond, en blijkbaar was het wederzijds. Ze was oprecht blij voor hem. Dex haalde een klein plastic zakje met iets er in uit zijn broekzak en liet die aan James zien, wat hem een thumbs up bezorgde. Hierna haalde hij nog iets uit zijn zak. Ze vermoedde dat het een joint was, maar ze wist het niet zeker, gezien ze er niet veel verstand van had.
          'Heb je al eens...?' vraagt hij met een lieve glimlach, waarop ze haar hoofd schudde. En ze zou het niet proberen ook, met die stomme eetaanvallen die je er van krijgt.
          'Als je het wilt proberen, geef maar een gil. Ik word er altijd een stuk losser, vrolijker en spontaner van.' Ze vroeg zich af of hij haar niet los, vrolijk en spontaan vond. Ze probeerde altijd om zichzelf zo voor te doen, maar blijkbaar lukte dat dus niet. Om de eetaanvallen wilde ze hem gelijk al zeggen dat ze niet hoefde, zonder de reden te noemen, maar ze drukte snel haar lippen weer op elkaar bij het horen van de volgende woorden: 'Van sommige soorten krijg je enorm de munchies, maar van deze word ik juist minder hongerig.'
          Minder honger. Dat was altijd goed. En dan had ze bij het eten straks gelijk een excuus als iemand haar vroeg waarom ze niks at. Ze kon dan gewoon doen alsof het door de join kwam. 'Ik wil het wel proberen,' kwam er misschien iets te snel en enthousiast over haar lippen. 'Ik heb het alleen nooit gedaan, dus ik weet niet zo goed hoe het moet. Gewoon aan dat ding zuigen en inhaleren? En moet je het ook weer uitblazen zoals bij sigaretten? Misschien is het handig als je het voordoet?' Haar blauwe kijkers waren gevestigd op de joint, en doordat die tussen zijn lippen zat, keek ze automatisch ook daarnaar.



    *No hat or sunglasses

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 0:06 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    Zo, wat een enthousiasme ineens. Maar hey, dat is alleen maar leuk.
    Ik wist wel dat ze niet zo braaf was als ze zich voordeed.
    "Ho, ho, rustig, prinses," grijns ik, terwijl ik een flinke hijs neem. Ik leg een vinger op mijn lippen en trek haar aandacht naar mijn ademhaling.
    Na de derde keer dat mijn borstkas op en neer gaat open ik mijn lippen en blaas ik met weinig tot geen moeite de grijs-zilvere rook weer uit.
    "Aangezien dit je eerste keer is doen we het voorzichtig," ik glimlach en veeg wat van haar haren uit haar gezicht. "Vertrouw je me?"
    Ik speel wat met de joint tussen mijn vingers en neem een van haar polsen in mijn hand. Jemig, die past bijna twee keer in mijn grip. Ze is over het algemeen nogal tenger, maar misschien is dat gewoon haar bouw..
    "Ik inhaleer eerst, en dan blaas ik heel voorzichtig de rook bij jou naar binnen, ja? Het enige dat je hoeft te doen is mijn instructies volgen."
    Voor de honderdste keer in mijn leven neem ik een trek en laat ik de rook heel even door mijn mond en keel zweven, maar adem niet diep genoeg in voor het volle effect. Voorzichtig, alsof ze breekbaar is, leg ik mijn wijsvinger op haar lippen als teken dat ze die van elkaar moet halen.
    Ik beweeg dichter naar haar toe, mijn ogen gefixeerd op haar lippen. Ik voel haar lichaamswarmte al op mijn huid, onze lippen maximaal vijf centimeter van elkaar af, en blaas heel geduldig wat van de rook in haar mond.
    "Lippen op elkaar." Ik wacht tot ze mijn instructies opvolgt en ga dan verder. "En nu.. een hele diepe adem in. Alsof je schrikt.." om het beeld volledig te maken grijns ik, "alsof je ouders net binnengelopen zijn terwijl je met een jongen in bed ligt. Dat niveau van schrik."
    Ik kijk naar haar, volledig geconcentreerd. Ze lijkt op een godin, zo in de schemer en met haar gedachten heel ergens anders. "En weer uit.."




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          'Aangezien dit je eerste keer is doen we het voorzichtig.' Leah glimlachte voorzichtig terug naar Dex, terwijl hij enkele blonde lokken uit haar gezicht streek. God, waarom moest hij haar zo zenuwachtig laten voelen?
          'Vertrouw je me?' Ze knikte. Ze vertrouwde hem oprecht, dat hij niks raars zou doen met de joint tenminste, maar moest alsnog moeite doen haar pols niet terug te trekken toen hij die vast pakte.
          'Ik inhaleer eerst, en dan blaas ik heel voorzichtig de rook bij jou naar binnen, ja? Het enige dat je hoeft te doen is mijn instructies volgen.' Stilletjes, nieuwsgierig en ongeduldig keek ze toe hoe hij een haal van de joint nam. Ze had pas door hoe intensief ze aan het kijken was, toen ze opschrok van zijn vinger die zich plots op haar lippen bevond. Langzaam haalde ze haar lippen van elkaar af. Dex kwam steeds dichterbij haar en ze werd met de minuut zenuwachtiger. Haar hart bontste als een gek, alsof ze net een marathon had gerend. Hij blies wat rook uit, haar mond in. 'Lippen op elkaar. En nu.. een hele diepe adem in. Alsof je schrikt.. alsof je ouders net binnengelopen zijn terwijl je met een jongen in bed ligt. Dat niveau van schrik.'
          Leah, beelddenker dat ze was, zag het hele beeld voor zich en haar wangen werden rood. Per ongeluk opende ze haar mond, waardoor ze zich verslikte in de rook en begon te hoesten. Er liepen een paar tranen van het hoesten over haar wangen. Goed bezig, Leah. Als hij je niet al een loser vond, dan zou hij dat nu wel vinden. Ze snapte niet zo goed waarom ze er van schrok, gezien het toch niet een situatie was die ze ooit zou mee maken. Haar ouders waren toch nooit thuis en het was verder niet alsof een jongen met haar het bed zou willen delen. Dat wilden ze met meisjes als Maeva en Reya.
          'Sorry,' glimlachte ze ietswat beschaamd. 'Kunnen we het nog een keer proberen?' Tot haar opluchting knikte Dex, waarna hij nog een haal nam en weer de rook in haar mond blies. Het ging een stuk beter, de tweede keer, al moest ze nog steeds zachtjes hoesten. 'En ehm, hoelang duurt het voor het inwerkt?' Hopelijk voordat de pizza's kwamen.


    *No hat or sunglasses


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Maeva Alexia Braiden

    ”I broke my rules for you.”

    • Eigthteen • Senior • Old Glee-club member • At Leah’s • Why did you had to go? • Outfit •

    Doordat James kort zijn ogen sloot na het horen van mijn woorden, voelde ik een vorm van onzekerheid groeien. Had ik misschien net iets te veel gezegd, of had ik het anders moeten formuleren? Ergens kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan daar ik normaliter niet het type was dat zich snel onzeker voelde — Jaeden zou me dat op zijn manier allang duidelijk hebben gemaakt. Het was James die me lichtelijk onzeker maakte, wat mede veroorzaakt raakte door de geschiedenis die we eens al hadden gedeeld en het feit dat mijn gevoelens haast onveranderd waren gebleven.
          Echter drukte James vluchtig zijn lippen op de mijne en hoewel het mijn onzekerheid niet volledig weg nam, kalmeerde ze licht. Zonder twijfel volgde mijn poelen James zijn blik naar Dex die met een klein zakje in de lucht zwaaiden. Ik hoefde niet te vragen wat daar in zat, tenslotte wist ik dat als geen ander daar beide heren er bekend om stonden eens een joint te roken. Ik glimlachte lichtjes, waarna ik met mijn vingers en natte lokken haar achter mijn oor duwde alvorens James zijn aandacht weer terug naar mij bracht.
          ”Zullen we anders ergens heen waar we privé hebben ofzo?”
    Terwijl hij iets naar voren leunde om zijn peuk uit te maken, en deze poogde over de heg heen te gooien, liet ik mijn benen opnieuw een keer door het water glijden — daar zit inmiddels lekker aanvoelde. “De pizza's komen vast pas over een half uur, of een kwartier. Maar dat redden we wel. “
    Stiekem kon ik het niet laten een keer te grinniken. Een van de dingen die me aan hadden getrokken in James was dat hij soms onsubtiel kon wezen, hoe hard het wellicht ook geprobeerd had. Tel daarbij op dat hij ontzettend lief kon zijn, meegaand en geen lelijke jongen was om te zien en ik was haast in de zevende hemel. Dat de James daarbij rookte en blowde nam ik voor lief, gezien het niet iets was waar ik veel problemen mee had — tenslotte was hij er altijd eerlijk over geweest.
          ”Ik geloof dat wij nog een gerecht voor moeten bereiden, niet?”
    Plagend blikte ik naar opzij en duwde vederlicht een keer met mijn schouder tegen hem aan, waarna ik mijn benen uit het water trok. Ondertussen vielen mijn poelen op Leah en Dex en zag ik nog net hoe de jonge vrouw zich leek te verslikken in een hijs. “Oh jee,” grinnikte ik zacht terwijl ik mezelf overeind duwde. “Dát kan nog leuk worden.” Met een glimlach op mijn lippen gekruld keek ik heel even toe alvorens ik me weer tot James richten. “Ga je mee?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Carly McMichaels
          Het is best raar om het huis van iemand die je totaal niet kent in te lopen voor een feestje waar je waarschijnlijk ook zo goed als niemand kent. Toch is dat exact wat ik op dit moment doe.
          Na mijn terugkomst ben ik nog niet naar school geweest, maar heb ik me wel weer heringeschreven bij Glee Club en daar hoort dit feestje natuurlijk bij.
          Het leren jasje om mijn schouders is veel te warm, maar het hoort nou eenmaal bij mijn aesthetic, en het is wel zo leuk om het beeld dat mensen van je hebben in stand te houden.
          Van de mensen die nog in Glee Club zitten ken ik, volgens mij, bijna niemand. Ik ging in de tijd dat ik nog op deze school zat, voor de verhuizing, het meeste om met seniors die nu allemaal al vertrokken zijn.
          Het huis is enorm, maar ik volg de geluiden om in te schatten waar iedereen zich bevindt. Mijn schoenen maken een veel te luid geluid op de massieve vloeren en ik voel me bijna een satanist in deze nette omgeving. Mijn haar is pikzwart, mijn ogen zijn opgemaakt met hevige eyeliner, ik draag een korset met daar over een leren jas, mijn zwarte broek is op tientallen plaatsen gescheurd en de pumps zijn zo hoog en dun dat je er makkelijk iemand's hart mee zou kunnen doorboren. Het feit dat er ook nog eens hoorbaar Chelsea Smile uit mijn zwarte oortjes komt maakt me niet echt benaderbaar.
          In de woonkamer aangekomen herken ik maar een gezicht meteen, en dat is dat van Gabriele. Waarschijnlijk ken ik wel meer van de mensen uit deze ruimte, maar bij zijn gezicht schiet als enige meteen een naam naar binnen. Het meisje met wie hij - innig - is, herken ik daarentegen niet en dus besluit ik dat gezellige onderonsje maar niet te onderbreken.
          Ik stop mijn telefoon in mijn tas na de muziek uit te zetten, waarna ik nog eens goed rondkijk. Dan zie ik een tweede, lichtelijk bekende, persoon. Hij lijkt mij echter nog niet gezien te hebben, en dus maak ik gebruik van de schrikmethode.
          Zo voorzichtig mogelijk loop ik zijn kant op. Zijn gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen - hij is niet blij. Maar goed, wat wil je ook als zo goed als iedereen aan het kleffen is. Voor zover ik kan zien, dan.
          Vliegensvlug sla ik mijn handen voor zijn ogen, waardoor hij heel even in het donker achterblijft. "Niet zo sip, he.." grijns ik, waarna ik kir, "ra ra, wie is het?"

    **Hierbij ga ik er even vanuit dat Jordan en Carly elkaar al kennen. Ik kan alleen niet meteen zien hoe lang iedereen al bij Glee zit dus dit is even een gokje. Mocht je het liever anders hebben dan kan ik het nog aanpassen, maar zo kun jij in ieder geval wat. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dex William Buchanan
    Senior || Op het feest


    "Als je wil dat het werkt heb je wel iets meer dan een hijs nodig," glimlach ik. Haar gehoest en geproest is schattig, aandoenlijk.
    Zo was ik vast ook, de eerste keer, alleen was ik toen een stuk jonger dan Leah.
    Met gesloten ogen neem ik nog een hijs, geduldig wachtend tot ik de rook in mijn longen voel, en blaas dan langzaam cirkeltjes uit. Chicks dig smoke tricks.
    Dan houd ik haar de joint voor, net voor haar lippen, en wacht tot ze reageert.
    "Ga je gang.." ik glimlach vriendelijk naar haar. Als ik nog meer ga roken ben ik de rest van het feestje een irritatie voor iedereen. Niet omdat ik overdreven ga doen, maar omdat ik zo ontspannen ben dat er brand uit zou kunnen breken en ik gewoon zou blijven zitten. "Zodra je niet meer wilt geef je het maar aan. Niet over je grenzen gaan.. we willen niet dat je gaat overgeven..." .. en nog dunner wordt, wil ik er bijna aan toevoegen, maar ik slik de woorden net op tijd in. Dat is niet aardig. Mijn moeder heeft me altijd geleerd geen opmerkingen over het gewicht van meisjes te maken. Als iemand iets binnen 5 minuten kan veranderen, zoals iets tussen hun tanden of een vlek op hun shirt, mag je er iets van zeggen. Zo niet, houd dan wijselijk je mond.
    Ik kijk, deze keer minder onopvallend, een tijdje naar haar. Haar breekbaarheid, haar onschuldigheid, het fascineert me. De manier waarop ze reageerde toen ik ook maar begon over seks.. zo lief, een onbeschreven blad.
    Ze is het soort meisje dat je zonder problemen aan je moeder zou voorstellen. Zelfs ik, en ik heb gezworen nooit een meisje voor te stellen aan mijn moeder tot na de middelbare school. Op de universiteit kan het niemand schelen of je vader een professor is of dat je moeder chronisch ziek is, maar op de middelbare school krijg je meteen een label opgeplakt.
    "Waarom word je eigenlijk zo nerveus van me, Leah?" De vraag is er uit voor ik er erg in heb, maar ik ben nieuwsgierig. Misschien wel te nieuwsgierig.






    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Gabriele Ezra O’Donnell
    Senior , Bad boy, at the party




    Van zodra mijn lippen de hare raakte wist ik al dat dit een enorme fout was. Niet dat ik er niets bij voelde, integendeel want vanbinnen begon alles warm te worden en te tintelen. Had ik zonet mijn vriendschap verpest? Kort zoende ze me terug en dacht ik even kans te hebben, maar na enkele seconden waren die gedachten alweer verdwenen. Haar grip rond mijn polsen verzwakten waarna ze deze losliet, haar blik was verward en beschaamd keek ik weg. Fantastisch Gabe, je broer is weg en nu heb je nog eens de relatie met je soulmate verpest. Lang kon ik niet echt wegkijken zeker doen ze haar mond opende om wat te zeggen. 'Ehm, eh, waarom?' kwam er na een lange stilte en even slikte ik, waarom? Omdat... Omdat... wel erg had ik er niet over nagedacht maar wat ik voelde was wel echt. 'Ik dacht dat je je ex nog leuk vond...' verbaasd keek ik haar aan en kort schraapte ik mijn keel. " Wat?" kwam er schor en verbaasd uit mijn keel. " Nee Jessica en ik zijn al meer dan een jaar uit elkaar, Rey..." een zachte zuht verliet mijn lippen en beschaamd keek ik weer weg. " Het spijt me... ik... ik weet niet waarom." lichtelijk gefrustreerd maar voornamelijk kwaad op mezelf haalde ik een hand door mijn haar. " Ik ben een enorme idioot." mompelde ik zacht en beet kort op mijn lip voordat ik haar nog even kort aankeek, een mep of een preek verwachtend.





    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Leah Stephens
    SENIOR || AT THE POOL || TALKING WITH DEX || NEW GLEE-CLUBMEMBER || OUTFIT*

    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

          Ze had lichtelijk geknikt op zijn woorden over niet te ver gaan overgeven. Dat laatste had ze nog niet gedaan in een poging om af te vallen, al was had het de laatste paar weken wel enkele keren door haar hoofd gezweefd. Maar, als wat in de joint zat daadwerkelijk iemand eetlust wegnam, dan moest ze Dex er vaker om vragen. Elke keer dat ze honger had, kon ze dan gewoon zo'n joint nemen. Ze gaf toch bijna niks uit aan eten, dus het geld dat ze niet uit gaf kon ze wel aan het middeltje besteden.
          'Waarom word je eigenlijk zo nerveus van me, Leah?'
          Van schrik liet ze bijna de joint in het zwembad vallen. Niet enkel om de plotseling vraag, maar ook om de vraag zelf. Terwijl ze een haal nam, maakten haar hersens overuren om een goed antwoord te verzinnen. Ze wilde niet zeggen dat ze deels nerveus van hem werd omdat ze er niet van hield wanneer mensen haar aanraakten. Dat was beschamend en hij zou dan waarschijnlijk verder vragen naar de achterliggende reden, en die wilde ze al helemaal niet vertellen. Het was ook veel te beschamend om te zeggen dat ze zulke aandacht van jongens niet gewend was, en dat het daardoor kwam. Zoveel ervaring Dex ervaring had met meisjes, zo weinig ervaring had zijzelf met jongens. Ze had één vriendje gehad, maar met hem was ze niet verder gegaan dan zoenen en een beetje zoenen, of second base, zoals sommige het noemen. De beste optie zou een gedeeltelijke waarheid zijn.
          'Nou, ehm, je bent, eh, erg handsome,' gaf ze toe, nadat ze wat van de rook weer had uitgeblazen (voor het eerst zonder gehoest). 'Ik denk dat de meeste meisjes wel zenuwachtig worden in jouw gezelschap.' Al zijn de meeste meisjes niet van zulke grote idioten zoals haar. Leah snapte nog steeds niet goed waarom hij met haar praatte.
          'Kan je mij laten zien hoe je die rondjes blaast?' vroeg ze vervolgens snel, om op een andere onderwerp te komen. 'En kan je ook andere dingen blazen?'

    *No hat or sunglasses

    [ bericht aangepast op 7 sep 2016 - 22:47 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered