• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!

    [ bericht aangepast op 8 nov 2016 - 21:22 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 22:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Puellae schreef:
    Sorry guys,

    Maar jullie doen nu echt alsof de wereld vergaat. Trump is een zakenman en wil echt niet de wereld aan gort helpen.
    Er is gezegd dat President Trump zich waarschijnlijk ook (iets) anders zal gedragen dan campagne Trump, want het is nou eenmaal Amerika en de campagne is eigenlijk een soort soap.
    Daarbij is Trump, nogmaals, een zakenman, dus kan hij best ook met een goede zakelijke blik naar dingen kijken - hij heeft geen miljoenen bedrijf doordat hij uit zijn neus vrat.

    Ik zeg niet dat het goed is wat hij zei en of ik het volle vertrouwen in hem heb, maar ik zeg dat het in ieder geval niet zo'n doemscenario is en zal zijn als jullie laten lijken.

    Het hele rechtsysteem is in handen van de Republikeinen. Voor het eerst sinds 1928. Daar kán gewoon niets goed uit komen. Vooral niet voor de minorities. En zo'n goede zakenman zal hij ook wel niet zijn, als hij zo veel bedrijven naar faillisement kan brengen. Het énige waar hij goed in is, is in het aangaan van rechtszaken.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 12:35 ]


    Ex astris, sciencia

    Puellae schreef:
    (...)

    Nee. Hij kijkt naar het land als een bedrijf. En dat is een hele positieve instelling want bij een bedrijf wil je juist dat het loopt als een goed geoliede machine, met blije werknemers en hoge inkomsten. Dus vertaald naar een land: goede economie, blije inwoners en geen grote problemen.


    Een land valt nou niet heel erg te vergelijken met een bedrijf, dat is wel erg kort door de bocht. Het gaat niet enkel om winst maken, en zo ziet trump het wel, het gaat ook om sociale belangen van de mens en het milieu.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zusak schreef:
    (...)

    Een land valt nou niet heel erg te vergelijken met een bedrijf, dat is wel erg kort door de bocht. Het gaat niet enkel om winst maken, en zo ziet trump het wel, het gaat ook om sociale belangen van de mens en het milieu.


    ik snap gewoon niet op basis van wat jullie beslissen dat hij slecht of goed is
    laat hem zich bewijzen

    ja ok sommige uitspraken, maar ik ben er zeker van dat hij als president echt meer op zijn passen gaat tellen


    en als je kijkt naar de verkiezingscampagne dan is clinton even erg
    zij is te veel bezig met geld geld en geld

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 12:41 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    ik snap gewoon niet op basis van wat jullie beslissen dat hij slecht of goed is
    laat hem zich bewijzen


    en als je kijkt naar de verkiezingscampagne dan is clinton even erg
    zij is te veel bezig met geld geld en geld


    We spreken hier over de man die een muur wil bouwen tussen Mexico en Amerika zodat vluchtelingen niet binnen kunnen. De man die de ene seksistische opmerking na de ander geeft (denk aan heel het pussy grabbing verhaal), vrouwen verkracht heeft en die de abortuswet èn het homohuwelijk terug wil schroeven.
    Sinds Donald Trump zoveel aandacht krijgt, is de islam-haat met de helft verdubbeld. Hij heeft de KKK achter zich staan, de twee grootste dictators van deze tijd en de grootste racisten die Amerika te bieden heeft. Hij gaat geen zier rekening houden met het klimaatakkoord en heeft en heeft nota bene gezegd dat België een stàd is.
    Hoe kan jij nu beslissen dat hij goed is? :')

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 12:48 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    maar als je dat zegt, dan ben je een trumpaanhanger :'D

    ik ben het met je eens by the way


    Ik was voor Clinton (;

    Alleen ben ik geen doemdenker. Daarbij zie ik het zakenmanschap als een positief ding. Ook een school moet je eigenlijk zien als bedrijf. Dat deed mijn rector niet en het was echt een zooitje. Ook op een school moet je rekening houden met de belangen en sociale gesteldheid van de leerlingen, maar dat betekent niet dat bedrijfdenken slecht is. Juist integendeel.

    Ik vanochtend geheel onschuldig gaan kijken met hoeveel verschil Clinton nou heeft gewonnen, blijkt het die aap te zijn! Wat een plottwist.
    We zullen zien wat hij presteert. Ik vind de reacties online trouwens erg verwarrend. Ik heb een heleboel Trump haters gezien en nog geen enkele supporter. De hele wereld leek voor Clinton te zijn, celebrities, media, allemaal; en toch is ze het niet geworden. Had dat écht niet zien aankomen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 12:48 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Ik vanochtend geheel onschuldig gaan kijken met hoeveel verschil Clinton nou heeft gewonnen, blijkt het die aap te zijn! Wat een plottwist.
    We zullen zien wat hij presteert. Ik vind de reacties online trouwens erg verwarrend. Ik heb een heleboel Trump haters gezien en nog geen enkele supporter. De hele wereld leek voor Clinton te zien, celebrities, media, allemaal; en toch is ze het niet geworden. Had dat écht niet zien aankomen.


    Op Facebook heb ik heel veel Clinton Haters gezien. Ze noemden haar 'killery' en 'war criminal'.


    26 - 02 - '16

    Puellae schreef:
    (...)

    Ik was voor Clinton (;

    Alleen ben ik geen doemdenker. Daarbij zie ik het zakenmanschap als een positief ding. Ook een school moet je eigenlijk zien als bedrijf. Dat deed mijn rector niet en het was echt een zooitje. Ook op een school moet je rekening houden met de belangen en sociale gesteldheid van de leerlingen, maar dat betekent niet dat bedrijfdenken slecht is. Juist integendeel.


    Een land is geen bedrijf, dat is veel te eenzijdig. Zelfs al zou het goed uitpakken voor de VS zelf, waar ik nogal sceptisch over ben, is de kans dat die instelling ons ten goede komt erg klein. Waar nu al veel te doen om is, is de rol van de VS binnen de navo. Ze doen nu verreweg het grootste deel van de financiering, maar als Trump besluit er mee te kappen omdat het ze te weinig oplevert (zakenman instelling), dan zitten wij in de problemen met onze defensie.

    Ik snap ook niet waarom je een grootmacht als de VS vergelijkt met je school. Ik weet niet hoe je daar iets mee wil zeggen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 12:49 ]


    i put the fun in funeral

    JDM schreef:
    Ik vanochtend geheel onschuldig gaan kijken met hoeveel verschil Clinton nou heeft gewonnen, blijkt het die aap te zijn! Wat een plottwist.
    We zullen zien wat hij presteert. Ik vind de reacties online trouwens erg verwarrend. Ik heb een heleboel Trump haters gezien en nog geen enkele supporter. De hele wereld leek voor Clinton te zien, celebrities, media, allemaal; en toch is ze het niet geworden. Had dat écht niet zien aankomen.

    Komt denk ik vooral omdat mensen bang zijn om te zeggen dat ze voor Trump zijn. Dan krijgen ze heel internet over zich heen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Komt denk ik vooral omdat mensen bang zijn om te zeggen dat ze voor Trump zijn. Dan krijgen ze heel internet over zich heen.


    Tsja, als je dan toch gaat stemmen heb dan ook de ballen om er voor uit te komen op wie je hebt gestemd, vind ik.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Kortom: we zien wel wat hij gaat doen. Nu weten we nog niks. Bij zijn acceptatiespeech was hij ineens veel rustiger en vertelde hij dat hij het land zou verenigen, niet verdelen. Die verkiezingen zijn altijd een wedstrijdje wie zijn mond opentrekt en wie de ander het zwartst maakt. Hij beloofde dingen die hij waar zou maken, maar het zal mij benieuwen als het hem daadwerkelijk lukt om alles te doen wat hij wil. Ik wil niet zeggen dat ik een voorstander van Trump ben, au contraire, maar hij is nu eenmaal de president van de VS en wij kunnen er niks aan veranderen. Clinten of Trump, uiteindelijk wordt toch het land verdeeld en zijn ze of voor, of tegen de nieuwe president. We zien wel wat er gaat gebeuren.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    FIuttershy schreef:
    (...)

    We spreken hier over de man die een muur wil bouwen tussen Mexico en Amerika zodat vluchtelingen niet binnen kunnen. De man die de ene seksistische opmerking na de ander geeft (denk aan heel het pussy grabbing verhaal) en die de abortuswet èn het homohuwelijk terug wil schroeven.
    Sinds Donald Trump zoveel aandacht krijgt, is de islam-haat met de helft verdubbeld. Hij heeft de KKK achter zich staan, de twee grootste dictators van deze tijd en de grootste racisten die Amerika te bieden heeft.
    Hoe kan jij nu beslissen dat hij goed is? :')


    1. Hij kan heel veel roepen en dan hoeft hij het nog niet uit te voeren
    2. Niet mijn mening maar van feministen: Clinton moffelt het seksisme weg, Trump laat juist zien hoe erg het eigenlijk is en dat is beter dan doen alsof het er niet is.
    3. Is de abortuswet wel goed?
    4. Australië stuurt de vluchtelingen ook weg/terug, heeft nu geen last meer van vluchtelingen - dat lijkt te werken en is dat dan even slecht of slechter dan een muur bouwen? (geen mening maar even kritisch kijken naar andere landen)
    5. Clinton kreeg allemaal geld van landen waar mensenrechten en vrouwenrechten niet echt tof zijn en dan is het zoveel slechter dat bepaalde dictators into Trump zijn?

    Nogmaals: niet mijn mening maar puur kritische blik op beide kanten.
    En: Ik was diehard beledigd door Trump's "grab m by the pussy". Super denigrerend.

    2000 all over again. Democraat wint popular vote, Republikein verkiezingen. Democratie ten top.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dacht vanmorgen dat mijn vader een geintje maakte toen hij zei dat Trump heeft gewonnen. Door alle media en voorspellingen had ik verwacht dat Clinton zou winnen.

    Maar ik ben benieuwd wat hij ervan gaat maken en ik hoop dat hij een goede president voor de amerikanen is.


    Physics is awesome

    Puellae schreef:
    (...)

    1. Hij kan heel veel roepen en dan hoeft hij het nog niet uit te voeren
    2. Niet mijn mening maar van feministen: Clinton moffelt het seksisme weg, Trump laat juist zien hoe erg het eigenlijk is en dat is beter dan doen alsof het er niet is.
    3. Is de abortuswet wel goed?
    4. Australië stuurt de vluchtelingen ook weg/terug, heeft nu geen last meer van vluchtelingen - dat lijkt te werken en is dat dan even slecht of slechter dan een muur bouwen? (geen mening maar even kritisch kijken naar andere landen)
    5. Clinton kreeg allemaal geld van landen waar mensenrechten en vrouwenrechten niet echt tof zijn en dan is het zoveel slechter dat bepaalde dictators into Trump zijn?

    Nogmaals: niet mijn mening maar puur kritische blik op beide kanten.
    En: Ik was diehard beledigd door Trump's "grab m by the pussy". Super denigrerend.


    1. Hij hoeft het inderdaad niet uit te voeren, maar door zo'n uitspraak te doen maak je duidelijk dat migranten niet welkom zijn. Het is en blijft een racistische uitspraak.
    2. Dus omdat hij een seksist is, moffelt hij het niet weg? Wat een omgekeerde logica, hij is een seksist en dat is goed om te laten zien dat seksisme bestaat? Da's zoals misdaden uitvoeren om te laten zien dat misdaad bestaat.
    3. Natuurlijk is de abortuswet goed! Meisjes van 16 die een kind hebben en hierdoor geen studie kunnen hebben en dus bijna verzekerd een slechte toekomst, moeten die niet de kans hebben om zelf over hun lichaam te beslissen? Of vrouwen die verkracht zijn geweest en een kind er aan overhouden, mogen zij niet beslissen om dat kind weg te doen?
    4. Laten we anders allemaal de vluchteling terug sturen, de deuren sluiten en muren bouwen. Waar moeten ze dan heen?
    5. Landen en dictators zijn nog steeds twee verschillende dingen. We hebben het hier over mannen die hun burgers constant censureren, vrijheden afnemen. Die staan achter de Amerikaanse president. Wauw.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien