• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Prongsie schreef:
    Mag ik hier voorzichtig zeggen dat ik persoonlijk vind dat als stemgerechtigden niet stemmen, ze ook niet mogen zeuren over de uitkomst?


    Daar ben ik het mee eens!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Woar schreef:
    (...)
    Niet stemmen is ook stemmen. Ik vind dat die mensen wel degelijk het recht hebben om oneens te zijn met de uitkomst.


    Niet stemmen is niet stemmen. Ik kan niet geloven dat er werkelijk waar geen enkele partij van de honderden die we hier in Nederland hebben (ik overdrijf, maar dat doe ik graag) is waar iemand het niet een klein beetje mee eens zou zijn. Nederland is niet voor niets een democratie en ik vind stiekem dat elke stemgerechtigde wel zou moeten stemmen. Zonder die stemmen is deze democratie niets. Vanmorgen heb ik gehoord dat van de 13 miljoen mensen die mogen stemmen, er 3 miljoen thuisblijven. Dit is bijna een vierde! Op die manier kan iedereen wel mooi zeggen dat hij/zij het er niet mee eens is, maar zij hebben zelf niet gestemd en dus vind ik, omdat ze hun eigen mening niet hebben geuit door binnen vijf minuten een formulier in te vullen. That's my opinion.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Aloy schreef:
    (...)

    Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar we moeten ook realistisch denken. De kans dat ze morgen een zetel gaan krijgen schat ik niet heel hoog in, of het nou met of zonder mijn stem is. Die ene zetel kan wel een verschil maken, maar op het moment dat ze het niet halen, denk ik dat ik spijt krijg omdat ik beter had kunnen stemmen op de andere partij van mijn keus. Jammer dat je een stem niet door de midden kan splitsen :')

    Ja, het is lastig. Normaal hou ik me er ook niet zo mee bezig en boeit het me niet waar ik op stem, maar ik vind het belachelijk hoe ouderen behandeld worden in martel(verzorgings)tehuizen. En dat leenstelsel mag wel weer weg van mij, niet dat ik er iets mee te maken heb op het MBO, maar dan nog. Ik ga het er nog even met mijn ouders over hebben.

    Prongsie schreef:
    (...)

    Niet stemmen is niet stemmen. Ik kan niet geloven dat er werkelijk waar geen enkele partij van de honderden die we hier in Nederland hebben (ik overdrijf, maar dat doe ik graag) is waar iemand het niet een klein beetje mee eens zou zijn. Nederland is niet voor niets een democratie en ik vind stiekem dat elke stemgerechtigde wel zou moeten stemmen. Zonder die stemmen is deze democratie niets. Vanmorgen heb ik gehoord dat van de 13 miljoen mensen die mogen stemmen, er 3 miljoen thuisblijven. Dit is bijna een vierde! Op die manier kan iedereen wel mooi zeggen dat hij/zij het er niet mee eens is, maar zij hebben zelf niet gestemd en dus vind ik, omdat ze hun eigen mening niet hebben geuit door binnen vijf minuten een formulier in te vullen. That's my opinion.

    Ze hebben juist een mening geuit door niet te gaan stemmen.

    Woar schreef:
    (...)
    Ze hebben juist een mening geuit door niet te gaan stemmen.


    En hoe zie jij dit voor je?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Woar schreef:
    (...)
    Ze hebben juist een mening geuit door niet te gaan stemmen.


    Tegenwoordig hebben we daarom de partij voor de Niet Stemmers, om mensen zie alle keuzes kut vinden, toch een stem te geven. Dus als je nu niet gaat stemmen heeft dat een van 3 redenen: A. Je bent er fysiek of mentaal niet toe in staat B. Je bent te lui C. De democratie kan je geen klap schelen


    Bowties were never Cooler

    Stemwijzer gedaan en daar kwam 50 plus als top van de lijst uit. Ik was even heel verbaasd.

    Ik denk dat ik er nog een ga doen en toch nog even ga snuffelen tussen de standpunten van de partijen.


    Physics is awesome

    Prongsie schreef:
    (...)

    En hoe zie jij dit voor je?

    Nou, niet stemmen kan gezien worden als protest. Maar ja, als je echt wil protesteren tegen de democratie kan je beter blanco stemmen.

    PeterMaximoff schreef:
    (...)

    Tegenwoordig hebben we daarom de partij voor de Niet Stemmers, om mensen zie alle keuzes kut vinden, toch een stem te geven. Dus als je nu niet gaat stemmen heeft dat een van 3 redenen: A. Je bent er fysiek of mentaal niet toe in staat B. Je bent te lui C. De democratie kan je geen klap schelen

    Ik denk dat B en C hetzelfde zijn.

    Woar schreef:
    (...)
    Nou, niet stemmen kan gezien worden als protest. Maar ja, als je echt wil protesteren tegen de democratie kan je beter blanco stemmen.


    Om eerlijk te zijn vind ik dat een zinloos protest. Blanco stemmen net zo, eigenlijk. Er is een democratie voor een reden en het werkt niet als mensen besluiten niet te gaan stemmen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Woar schreef:
    (...)
    Ik denk dat B en C hetzelfde zijn.


    Dat is waar, maar nog altijd maakt dit duidelijk waarom jou punt van niet stemmen is een protest, vandaag de dag geen argument meer is, omdat er een partij is die dat protest nu echt een stem kan geven, in plaats van dat er niets mee gebeurt. Op dit moment is niet stemmen en dan klagen, klagen op je eigen luiheid.

    ALLEMAAL STEMMEN DUS


    Bowties were never Cooler

    Baudelaire schreef:
    Ik ga voor D66, of op Stientje van Veldhoven (#2) of op Vera Bergkamp (#6) stemmen, omdat de eerste een kandidaat voor duurzaamheid is en de tweede omdat ze er in combinatie met Pia Dijkstra zoveel in mijn opinie goede wetsvoorstellen door heeft gekregen.


    Ik twijfel nog op welke kandidaat ik stem, maar ik weet ook niet echt wat voor effect het heeft. Wat wordt er gedaan met die resultaten?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Prongsie schreef:
    (...)

    Om eerlijk te zijn vind ik dat een zinloos protest. Blanco stemmen net zo, eigenlijk. Er is een democratie voor een reden en het werkt niet als mensen besluiten niet te gaan stemmen.

    Met niet stemmen hoeven er minder stemmen te zijn om zetels te krijgen. Blanco stemmen halen dat aantal niet naar beneden, maar geven geen zetels. Dus dat is wel degelijk efficiënt en een protest.
    Het werkt zeker wel, want mensen kiezen er zelf voor om wel of niet te stemmen.
    PeterMaximoff schreef:
    (...)

    Dat is waar, maar nog altijd maakt dit duidelijk waarom jou punt van niet stemmen is een protest, vandaag de dag geen argument meer is, omdat er een partij is die dat protest nu echt een stem kan geven, in plaats van dat er niets mee gebeurt. Op dit moment is niet stemmen en dan klagen, klagen op je eigen luiheid.

    ALLEMAAL STEMMEN DUS

    Ik vind het allemaal maar heel makkelijk gezegd.


    En mensen verplichten te stemmen geeft alleen maar meer troll stemmen en blanco stemmen. De mensen die niet willen gaan toch niet serieus stemmen. Straks hebben we Geert Wilders in het kabinet zitten. Dat is wat we willen.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 18:55 ]

    ^ Juist omdat er niet gestemd wordt door een groot aantal mensen, kan het voorkomen dat de PVV in het kabinet komt. Het feit dat er daardoor minder stemmen nodig zijn om zetels te behalen, is geen goed argument, wnat ook dan kan bijvoorbeeld de PVV of een andere partij makkelijker in het kabinet komen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Prongsie schreef:
    ^ Juist omdat er niet gestemd wordt door een groot aantal mensen, kan het voorkomen dat de PVV in het kabinet komt. Het feit dat er daardoor minder stemmen nodig zijn om zetels te behalen, is geen goed argument, wnat ook dan kan bijvoorbeeld de PVV of een andere partij makkelijker in het kabinet komen.

    Ik zeg nergens dat het een argument is of een slecht iets is. Leg alleen het verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen uit.

    Maar goed. Dit loopt uit op niets. Dus ik ga hier verder niet meer op in.