• Cotton Candy Hearts
    ♕♕♕




    Welkom op Héraðsskólinn, de boarding school van IJsland, gelegen vlak buiten de stad Laugarvatn. Deze school is enkel voor de mooiste, de perfectste en vooral de rijkste leerlingen. De groep die op deze school zit is één grote vriendengroep, of in ieder geval, zo komen ze graag over naar de buitenwereld, maar tussen hen vindt ook genoeg backstabbing en narigheid plaats. Ondanks dat is de school redelijk normaal, voor zover een boarding school normaal kan zijn, of nou ja... het was normaal. Tot voor kort was de enige drama in deze school het geruzie over vriendjes en vriendinnetjes en het afkatten van elkaars kleding, maar sinds de nacht waarop het noorderlicht de hemel veranderde in een ballet van kleuren, is er wat veranderd. Hoewel iedereen op deze school perfect lijkt te zijn, hebben ze allemaal een verleden. Ze zijn lang niet allemaal altijd zo populair geweest en de meeste zijn juist hierheen gestuurd omdat ze er op hun oude school niet bij hoorden. Veel van hen hadden dan ook een denkbeeldige vriend of vriendin - vaak een betere versie van henzelf - om hen te vergezellen in hun eenzaamheid. Nu lijken die denkbeeldige vrienden teruggekeerd te zijn. Deze keer zijn ze er echter niet om te spelen, maar om ervoor te zorgen dat diegene waardoor ze ooit gedumpt zijn het leven zuur te maken en om hel los te laten op de vrienden die hun plaats vervangen hebben.



    "My fake plants died, because I did not pretend to water them."



    R O L L E N

    STUDENTS
    Kristján Hrafn Olvirsson • Scarlett {Tom Holland} || PeterMaximoff [1.2]
    Aidan Mannix Brogan • imaginary friend {Jordan Doww} || Dolan [1.3]
    Ari Mjöll • Viktoria {Matthijs Meel} || Traynor [1.8]
    Felix Larse Vilhjalmsson • Elísabet {George Elliot} || Wemel [1.5]
    Oliver Baltasar Leifsson • imaginary friend {Andrew Taggart} || Granian [1.11]
    Marius Olsen • imaginary friend {Arthur Gosse} || Prongsie [1.9]
    Nimue Galiene Shalott • Aetlí {Emily Bador} || Paddiecakes [1.4]
    Nuala Líle Callaghan • Thoràn {Mimi Elashiry} || Prongsie [1.3]
    Storm Freya Nielsen • Sverre {Ella Purnell} || Valtersen [1.3]
    naam • imaginary friend {Ali Collier} || Bughead [?]
    Cecilia Allegria Freyz • imaginary friend {Cameron Rorrison} || Sunrises [1.8]
    Lunacy Kristjana Aldardóttir • Ivar {Gigi Hadid} || Desierto [1.5]
    Odin Ash Amâre • geen {Cristina Scabbia} || Catmint [1.8]
    Lieve Bonita Allonia • imaginary friend {Gabriella Wilde} || Sprouse [1.8]

    IMAGINARY FRIENDS
    Thoràn • Vampire {Diego Barrueco} || Paddiecakes [1.4]
    Aetlí • Spiderman {Christopher Michaut} || Wemel [1.2]
    Sloane • Pyrokinese {Helder Afonso} || SIave [1.4]
    Svere • special ability {Lucky Blue Smith} || Marlow [1.9]
    Ivar • Technokinesis {Douglas Booth} || Busker [1.9]
    Everine Wylla Rae • Nightvision {FC} || Aniketos [1.7]
    Scarlett Jackson • Telekinse {Elizabeth Wheeland} || Ochtendzon [1.4]
    Viktoria • Emotion Manipulation {Aubrey Plaza} || Busker [1.9]
    Elísabet Vilhjalmsson • Enhanced Jumping {Lily Rose Depp} || Retrogade [1.7]

    STARTER
    De leerlingen van Héraðsskólinn boarding school hebben de vakantie bij hun ouders, familie en vrienden gevierd. Morgen beginnen de lessen weer, maar voor nu mogen ze nog genieten van hun laatste dag op school, net na hun terugkomst. Wat ze echter niet weten is dat er een wat minder leuke verrassing op hen staat te wachten: hun oude Imaginary Friends zijn door het noorderlicht tot leven gekomen en deze zijn uit op wraak.

    INFORMATIE
    Héraðsskólinn is gelegen aan een groot meer waar in de zomer veel gezwommen wordt en vaak feesten en kampvuren bij zijn. In de winter wordt er op het meer geschaatst. Het gebouw zelf is wit met groene daken en lijkt te bestaan uit meerdere kleine huisjes aan elkaar. De lokalen en de eetzaal bevinden zich op de onderste verdieping. De eetzaal en tevens de grote hal zit in het middelste gebouw. Op de tweede verdiepingen zitten de slaapzalen. Slaapzalen zijn ingedeeld voor maximaal vijf studenten. Aan de linkerkant zijn de jongens slaapzalen en aan de rechterkant zijn de meiden slaapzalen. In het achterste gebouw zit een gymzaal, met een zwembad en een ijsbaan en op het landgoed daarachter is een groot sportveld. Bij het zwembad zit ook een spa, sauna en een kleine bar waar vaak feestjes gegeven worden. Grotere feesten worden gegeven in de eetzaal. De Imaginary Friends zijn rusteloos en dwalen dag en nacht door de hallen heen, maar doordat ze zichzelf onzichtbaar kunnen maken of zichzelf kunnen veranderen in iets of iemand anders, zullen ze niet snel opgemerkt kunnen worden.

    Slaapzaal één
    ♕ Nimue Galiene Shalott
    ♕ Nuala Líle Callaghan
    ♕ Storm Freya Nielsen
    ♕ meisje Bughead
    ♕ Cecilia Allegria Freyz

    Slaapzaal drie
    ♕ Lunacy Kristjana Aldardóttir
    ♕ Odin Ash Amâre
    ♕ Lieve Bonita Allonia
    Slaapzaal twee
    ♕ Aidan Mannix Brogan
    ♕ Kristján Hrafn Olvirsson
    ♕ jongen Traynor
    ♕ Felix Larse Vilhjalmsson
    ♕ Oliver Baltasar Leifsson

    Slaapzaal twee
    ♕ Marius Olsen



    "One big school full of fake bitches."




    SCHOOL REGELS

    ♕ Na tien uur is het stil in de hallen en is iedereen op zijn kamer.
    ♕ Alcohol en drugs zijn ten strengste verboden.
    ♕ De meiden slaapzalen zijn verboden voor de jongens en andersom.
    ♕ Dat deze regels er zijn, betekent niet dat men zich hier aan houdt

    VAKKEN & SPORTEN
    De verplichte vakken zijn IJslands, Engels, Deens, wiskunde en lichamelijke opvoeding. Daarbij moet je minimaal vijf en maximaal tien vakken uit de volgende lijst kiezen: geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, tekenen, kunstgeschiedenis, muziek, filosofie, literatuurgeschiedenis, maatschappijleer, economie, cultuurgeschiedenis, levensbeschouwing, informatica, Chinees, Spaans, Frans, Grieks, Latijn en Duits. De grootste twee sporten die er gespeeld worden zijn ijshockey en kunstschaatsen. Verder is het mogelijk om te zwemmen en voetbal te doen. Je kan maximaal twee sporten beoefenen.


    Ijshockey
    ♕ Nimue • C



    Kunstschaatsen
    ♕ Kristján
    ♕ Lunacy
    ♕ Storm
    ♕ Lieve
    Zwemmen
    ♕ Felix
    ♕ Odin


    Voetbal





    SPECIAL ABILITIES
    Iedere Imaginary Friend heeft per definitie de mogelijkheid om zichzelf te kunnen veranderen - shapeshifting - en zichzelf onzichtbaar te kunnen maken, maar het veranderen van vorm gaat niet verder dan de limieten van degene door wie ze bedacht zijn. Ze kunnen dus niet veranderen in iets/iemand wat/wie de bedenker nog nooit gezien heeft. Imaginary Friends kunnen ook nog extra superkrachten hebben die bedacht zijn door de bedenker, denk hierbij aan vliegen, extra sterke krachten enzovoort. De meeste krachten zijn redelijk standaard en kinderlijk, omdat de Imaginary Friends in hun kindertijd bedacht zijn. Verder nemen de Imaginary Friends over het algemeen een vaste vorm aan - dat van een mensen - maar hun originele vorm is transparant en dof als een soort van geest. Ze zweven echter niet boven de grond, maar functioneren verder gewoon als een normaal mens. Hoe minder een mens aan hun Imaginary Friend denkt, hoe minder substantieel ze worden, maar door het noorderlicht hebben ze al hun kracht terug gekregen.



    RPG

    LINKS
    Speeltopics
    Speeltopic één.

    Rollentopics
    Rollentopic één.

    Praattopics
    Praattopic één.


    REGELS                                                                                                                 
    ♕ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ♕ Er is geen maximum aantal personages.
    ♕ Probeer de genders gelijk te houden.
    ♕ Alleen wij [Lisa en Matty] openen nieuwe topics.
    ♕ Posts moeten minimaal 300 woorden bevatten.
    ♕ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ♕ Off-topic in het speeltopic graag tussen haakjes of anders in het praattopic.
    ♕ 16+ is toegestaan.
    ♕ Zonder toestemming mag je de personages van anderen niet besturen.
    ♕ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ♕ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.

    [face=times]
    ©Lizor
    Mag niet gekopieerd worden tenzij specifiek gevraagd.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 18:40 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Nimue "Nue" Galiene Shalott


    17 • Alternative sportsgirl • Slaapzaal één • Aetlí • Ijshockey • Outside • Aetlí

    Ik ben blij om hier weer te zijn, misschien iets te opgewekt. Ik kan om eerlijk te zijn niet wachten tot de lessen weer beginnen en tot ik weer kan beginnen met trainen voor Ijshockey. De vakantie was prima, mijn ouders waren met kerst thuis en daar bleef het bij, maar ze waren er in ieder geval. Ik heb mijzelf weer enthousiast aangekleed vanochtend en waarschijnlijk zie ik eruit alsof er een kledingkast op me ontploft is, maar ik geniet van alle felle en sprekende kleuren bij elkaar. Ik heb mijn lange haar gekruld en met nieuw zelfvertrouwen en mijn rugzak over mijn rug heen, loop ik onder alle bomen door richting de ingang van het gigantische gebouw dat ik over het algemeen mijn thuis noem. Ik kom meteen tot stilstand als mijn pad plotseling geblokkeerd wordt door iemand die ondersteboven uit de boom komt hangen. Een zachte gil verlaat mijn mond en ik spring naar mijn idee bijna twee meter in de lucht, waarna ik achterover struikel over de wortel van een tak heen en het voor elkaar krijg om ook nog eens achterover in koprol modus van een klein heuveltje af te rollen. Als ik uiteindelijk overeind weet te klimmen — met alle bladeren nog in mijn haren — staat ik de verschijning aan.
          ‘Boe,’ zegt hij. Ik schud mijn hoofd en wrijf in mijn ogen, maar het bekende gezicht verdwijnt niet. 'Hoe gaat het, Nimue? Herken je me nog?’ De jongen glimlach enthousiast en laat zichzelf met gemak uit de boom op de grond zakken. Hij komt voor mij staan en ik kijk hem sprakeloos aan.
          'Wauw, ja... natuurlijk herken ik je nog,' mompel ik, 'maar ik moet wel heel erg weinig geslapen hebben als ik jou nu hier zie.' Ik lach. 'Oh wow, Nimue, je wordt gek.' Ik schud mijn hoofd. 'Gewoon doorlopen, dit is een bedenksel en vanavond ga je op tijd naar bed.' Ik knijp mijn ogen dicht en probeer al mijn gedachten weg te sturen van Aetlí. Ik loop voorbij hem en als ik een paar stappen heb gezet, check ik snel of hij er nog staat. Ja dus. Shit. 'Wat... doe je hier?' vraag ik. 'Ben ik weer eens in een sentimentele bui?' Ik haal een hand door mijn haren en hoop nu heel hard dat ik niet overkom als een freak die tegen zichzelf zijn. Dat zou awkward zijn.


    I speak my mind, because it hurts to bite my tongue.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 23:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Felix Larse Vilhjalmsson
    “At the innermost core of loneliness is a deep and powerful yearning for union with one's lost self.”



    Ik staarde naar het notitieboekje dat voor mij op tafel lag en mijn ogen gleden over de woorden die erin geschreven stonden – die ik erin had geschreven. Mijn blik bleef even steken bij haar naam. Elísabet, stond er geschreven in mijn krullerige handschrift. Ik zat in de mediatheek en ik was op dit moment ook de enige. Ik was pas aangekomen op Héraðsskólinn, hoewel ik wel al een tijdje terug was in Ijsland van een vakantie naar Kroatië. Ja inderdaad, Kroatië. Het land waar het ongeluk was gebeurd, waar ik mijn zusje had verloren. Mijn ouders namen me sinds de dood van Elísabet elk jaar weer mee naar Kroatië, naar hetzelfde dorpje en hetzelfde strand. Ik wist niet waarom. Volgens de psychologen maakte het allemaal deel uit van het verwerkingsproces, en zou het-het zelfs moeten versnellen. Volgens mij was dat onzin, maar die gedachte zou ik nooit hardop uitspreken. Sterker nog, ik deed braafjes wat ze van me vroegen en hield elke vakantie een notitieboekje bij – als een soort autobiografie. En elk jaar las ik ze door. En elk jaar – ik moest het ze toch nageven – leek het een stukje beter met mij te gaan.
          ‘Hey.’ Ik liet uit schrik mijn notitieboekje op de grond vallen. ‘Jij enig idee waar ik slaapzaal 3 kan vinden?’ Ik keek op en stopte gehaast het boekje weg. Ik keek op. Verbaasd keek ik de jongen aan. Ik had 'm nog nooit gezien en iemand die eruit zag zoals hij... Ik had zo'n gezicht wel onthouden. Hij kwam overeind en hij stapte op me af. Ik had van de schrik spontaan mijn tong verloren en wist enkel mijn mond een paar keer open en dicht te doen, als een vis op het droge. ‘Ivar, trouwens, nieuw hier, al had je dat waarschijnlijk wel al door. Ken je een zekere Luna? Ik ben naar haar op zoek.’ Ik schudde zijn hand en had eindelijk mijn stem weer teruggevonden.
          ‘F-felix,’ stotterde ik en trok mijn hand langzaam terug. ‘Ik heet Felix,’ herhaalde ik mijn naam vervolgens. ‘Ja ik ken haar maar ik heb haar nog niet gezien... Ik kan je wel naar slaapzaal drie brengen als je wilt...’ bood ik hem aan en kwam overeind. ‘Welkom op Héraðsskólinn, trouwens.’



    16 • Elísabet • Shy gay guy • Library • Ivar

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 23:31 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Aetlí
    “Sometimes memories sneak out of my eyes and roll down my cheeks.”



    Een bulderende lach rolde over mijn lippen, toen Nimue achterover van het kleine heuveltje rolde. Ik ging helemaal stuk, zelfs toen ze alweer recht voor mijn neus stond. Ik pinkte enkle traantjes weg en trok mijn gezicht weer in de plooi, gezien Nimue me behoorlijk serieus aankeek. Waarom lachte ze niet mee? Het had er behoorlijk grappig uitgezien – nog steeds eigenlijk, met dat vogelnestje in haar haren. Ze leek haar ogen niet te geloven. Ik keek haar een beetje vreemd aan toen ze haar hoofd schudde en in haar ogen wreef. Het gebrek aan enthousiasme van haar kant viel me om eerlijk te zijn vies tegen.
          ‘Wauw, ja... natuurlijk herken ik je nog, maar ik moet wel heel erg weinig geslapen hebben als ik jou nu hier zie,’ ze lachte en ik plukte ondertussen afwezig wat takjes uit haar haren. ‘Oh wow, Nimue, je wordt gek. Gewoon doorlopen, dit is een bedenksel en vanavond ga je op tijd naar bed.’ Ze kneep haar ogen dicht en liep langs me heen. Vervolgens draaide ze zich half naar mij toe en keek me ongelovig aan. ‘Wat... doe je hier?’ vroeg ze. ‘Ben ik weer eens in een sentimentele bui?’ Gealarmeerd zette ik twee stappen naar haar toe en mijn ogen gleden bezorgd over haar heen.
          ‘Sentimentele bui? Ben je verdrietig? Je mag niet verdrietig zijn,’ zei ik verontwaardigd en duwde haar mondhoeken wat omhoog. ‘Je wordt natuurlijk niet gek Nimue, behalve–’ ik fronsde even bedenkelijk en ging rondjes rond Nimue huppelen ‘–wellicht gek van vreugde. Omdat ik er weer ben om je leven op te fleuren. Het deed wel pijn hoor, dat je me voor zolang hebt genegeerd.’ Ik pruilde en fakete een bedroefde snik. ‘Maar nu zijn we weer samen en is alles weer okay. Wil je mijn laatste trucje zien, Nimi?’ Een enthousiaste glimlach sierde mijn gezicht en ik keek haar met pretogen aan.



    18 • Imaginary friend of Nimue • Spiderman • Outside • Nimue


    I just caught the wave in your eyes

    ARI MJÖLL

    Student • 18 • Wallflower • Viktoria • Nuala & Viktoria @ Outside

    Alhoewel Nuala enigszins geduldig in zijn armen blijft staan, voelt Ari zich langzaamaan steeds slechter te voelen rondom de nieuwe, vreemde jongedame. Hoe groot is de kans dat een nieuweling op school er precies uit zag zoals zijn verzonnen, vroegere vriendin? Juist — ontiegelijk klein.
          ‘Je bent gewoon te overdonderd mij weer te zien.’
          Voorzichtig weet Ari een lach uit te stoten, waarbij hij zijn kijkers voor enkele seconden op de nieuwe jongedame laat rusten — die hem met zo’n intensiteit aan weet et kijken dat hij zich compleet ongemakkelijk start te voelen. Nuala’s knuffels zijn genoeg om Ari’s aandacht terug naar zijn vriendin te leiden, waardoor de glimlach op zijn gezicht alsmaar groter en groter wordt. Nuala had het talent om hem waar en wanneer dan ook gelukkig te laten voelen.
          ‘Ik ben blij je weer te zien, Ari. Ik heb je gemist. . .’
          Ari maakt goedkeurende geluidjes als Nuala’s lippen op de zijne terecht komen. Voordat de vakantie begon, hebben ze voor het eerst met elkaar de liefde bedreven en Ari kon eerlijk gezegd niet wachten om dat te herhalen. De eerste keer was perfect, natuurlijk — met Nuala was alles perfect — maar het was ook nieuw en onwennig. Ari was er klaar voor om het nogmaals te proberen en ditmaal nog meer te genieten.
          ‘Ze zal vast nieuw zijn. . . Misschien weet ze de weg niet. . .’
          Ari maakt een grommend geluidje en geeft een zacht kneepje in Nuala’s hand — hij weet dondersgoed wat ze daarmee wil zeggen, dat ze naar de nieuweling toe moeten gaan om haar te vragen of ze hulp nodig heeft. Ari en Nuala waren dan wellicht verlegen, maar ze staan wel altijd voor andere personen klaar om hen van hulp te voorzien.
          ‘Wel bij me blijven hoor, barniờ. En ik moet straks nog iets bij je doen. . . Alleen dat kan niet hier, midden op het plein.’
          Ari wiebelt even met zijn wenkbrauwen en duwt een zachte kus tegen Nuala’s slaap, waarna hij met zijn vrije hand zijn koffer vast neemt en ze tezamen voorzichtig richting de nieuweling wandelen. Ari wordt alsmaar nerveuzer wanneer ze dichterbij komen, de nieuweling was simpelweg een exacte kopie van Viktoria — iemand waar hij al in geen eeuwen aan had gedacht. Het scheen in een ander leven te zijn dat hij haar heeft verzonnen voor zijn gemoedsrust.
          ‘Em. Hallo? Ben je nieuw hier op school? Dit is Nuala — mijn vriendin. Ik ben Ari. Wij. . .’ Ari zucht even en front zijn wenkbrauwen dan bij elkaar. ‘Het spijt me. Ik heb het gevoel je al te kennen. Kom je ook uit IJsland?’

    * barniờ = schatje


    Mt


    We've lived in the shadows for far too long.

    Viktoria

    18 Emotion manipulation In front of the school Ari & Nuala

                Voordat de beide geliefden in elkaars armen kunnen belanden, zie ik hoe hun houdingen – door mijn beïnvloeding – zichtbaar veranderen. Doch ik te veraf sta te zien wat er precies misloopt, is het duidelijk dat hij iets doet waardoor hij uiteindelijk denkt de jongedame gekwetst te hebben, als ze al snel weer in elkaars armen terecht komen. Misselijkmakend is het, hoe ze elkaar stééds moeten aanraken. Bah.
          Maar dan komt het moment – het moment waarop zijn kijkers de mijne eindelijk ontmoeten – en ik voel dat er iets verandert. . . Doch niet genoeg. Hij richt zich meteen weer tot het meisje, de waanzin aan gedachten perfect van zijn gezicht af te lezen. Het is een blik die hij vroeger reeds soms droeg, als hij te overweldigd werd.
          Ondanks ik niet kan horen wat ze zeggen, is het niet moeilijk te zien dat het over mij gaat – mede omdat het meisje zich ook kort tot me keert – en ik zie dat er eindeloze woorden uit Ari’s mond rollen. Zou hij me niet herkennen? Het niet geloven? Wat het ook is. . . als hij echt had geweten dat ik het was, was hij vast wel naar mee toegekomen. . . toch? Misschien is het het meisje wel, wie hem tegenhoudt, als ze al snel weer overgaan tot zinloze uitingen van affectie. Waar ik stiekem een beetje jaloers op ben. Zelf heb ik immers nooit zoiets mogen meemaken, en ik verlang te weten hoe het voelt.
          Een tweede maal kijkt het meisje mijn kant op en lijken ze wel van plan naar me toe te komen, als hij zijn koffer in zijn vrije hand vastneemt. Subtiel recht ik mijn schouders iets, onnoemelijk nerveus. Ik kan niet beschrijven hoe zeer ik er naar verlang dat hij mijn naam zal noemen. Ik kan het bovendien niet laten hun goede gevoel eveneens iets te verhogen. Dit is precies wat ze dienen te ondervinden in mijn buurt, zo blijven mensen immers al terugkomen.
          ’Em. Hallo? Ben je nieuw hier op school? Dit is Nuala — mijn vriendin. Ik ben Ari. Wij. . . Het spijt me. Ik heb het gevoel je al te kennen. Kom je ook uit Ijsland?’
          Hij kent me echt niet meer. . .
          Ik laat geen moment in mijn blik zien hoe zeer hij mijn hart brak met die simpele worden en zet een perfecte glimlach op. ‘Ja, ik ben nieuw,’ antwoord ik ze rustig. ‘Althans zo zou je het kunnen noemen.’
          Ik draai me naar het meisje toe, na Ari’s ogen kort opgezocht te hebben met de mijne. ‘Nuala, was het? Wat een mooie naam. Ik ben Viktoria. . . Misschien kunnen jullie me helpen mijn weg te vinden? Ik heb geen idee waar ik heen dien te gaan.’
          Pas dan draai ik me naar Ari toe en laat voor niet meer dan een seconde zien welke pijn hij veroorzaakt heeft, met één simpele blik — om daarna weer mijn perfecte glimlach te herstellen. ‘En aangenaam, Ari. Ik heb werkelijk geen idee van waar we elkaar zouden moeten kennen. . . Ik kende hier maar één iemand, en die is me al lang vergeten,' zeg ik gniffelend.
    [/colums]

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 18:19 ]


    A girl who wonders.

    L I E V E

    Student • 16 • Slaapzaal
    ____________________________

    Ze pakte haar koffer uit de achterbak van de witte BMW van haar vader. Ze zuchtte.


    Je zou toch denken dat je minder kleding en spullen nodig had voor twee weekjes weg.
    Ze trok haar sjaal goed en wandelde richting de school, waar enkele leerlingen al binnendruppelden.
    Een verliefd stel stond klef te wezen, en groepjes vrienden vormden zich over het hele schoolplein.
    Ze keek niet of er bekende gezichten waren, ze wilde eerst haar spullen kwijt en zich weer settelen. Ze sliep
    in slaapzaal drie, met 2 andere meiden. Ze trok haar koffer mee de trappen op, tot ze voor de deur stond. Ze twijfelde of ze wel zou kloppen.
    Maar besloot dit niet te doen. Dit was immers ook haar kamer, en ze zou moeten kunnen binnenlopen wanneer ze dat
    wilde. Ze rilde even. Ze was nog steeds niet compleet gewend aan de kou in IJsland. Haar vader, die voor een keer
    op zakenreis was in de buurt van de school, had de gehele weg lang gezeurd over hoe koud het wel niet was. Thuis,
    in New York, was het ook niet altijd even warm, maar warmer als hier. New York, ze zuchtte bij de gedachte aan thuis,
    aan hun enorme appartement met jacuzzi en de honden. Ze opende de deur. Het zag ernaar uit dat de rest er nog niet was.
    Ze gooide de koffer op haar bed, en begon de kleren in de kast te ruimen. Zodra ze klaar was bewonderde ze het resultaat.
    Over enkele weken school zou het toch weer een zooi zijn, maar voor nu genoot ze van haar opgeruimde kast.
    Ze zette enkele fotolijstjes netjes op haar nachtkastje, evenals een digitale wekker, die ze gelijk zette voor morgenochtend. Hierna
    plofte ze op haar bed en sloot heel even haar ogen.
    .


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Ivar

    18 Technokinesis Mediaroom Felix



          Uit pure schrik laat de jongeman zijn notitieboekje vallen, waardoor ik mijn wenkbrauwen subtiel optrek. Voor zover ik weet ben ik niet van de allerengsten, of er moet weer wat onverklaarbaars gebeurd zijn — zoals mijn huidige bestaan op zich — maar laten we even uit gaan van niet. De andere verklaring is dat de jongeman simpelweg een vrij onzekere kant lijkt te bezitten, waardoor ik hem nu al meer mag dan enige arrogante types die hier mogelijks rondlopen. Het zijn die onzekeren die vaak meer te vertrouwen zijn. Althans, zo geloofde ik het toch altijd, toen Luna nog mijn hele wereld was. Nu weet ik het allemaal niet zo zeker meer.
          ’F-felix,’ weet de knul uiteindelijk al stotterend uit te stoten. ‘Ik heet Felix. Ja, ik ken haar maar ik heb haar nog niet gezien. . . Ik kan je wel naar slaapzaal drie brengen als je wil. . . Welkom op Héraðsskólinn, trouwens.’
          Ik grijns zachtjes. ‘Sorry maat, ik wilde je niet laten schrikken,’ zeg ik met een verontschuldigende ondertoon. Het kan geen kwaad hier enige vriendschappelijke connecties te hebben, en Felix lijkt de slechtste nog niet om die mee te hebben. ‘En bedankt. Al vermoed ik dat ze waarschijnlijk nog niet toegekomen is, of dat nog aan het doen is. Niet toevallig zin om even buiten met me te wachten? Het is als nieuweling erg naar er op je ukkie te staan,’ ga ik verder, en voeg er een zachte grinnik aan toe.
          ’Tenzij je andere dingen te doen hebt, natuurlijk. . . ‘ Ik oog even naar de zak waar hij het notitieboekje in liet verdwijnen. Ondanks mijn duidelijke technologische voorkeur, kon ik het schrijven wel altijd nog waarderen — in beperkte mate. Alle geheimen die daarin staan, zal ik immers nooit weten. ‘Waar was je zo geconcentreerd mee bezig, eigenlijk? Als ik dat mag vragen natuurlijk.’


    A girl who wonders.

    Naam:Oliver Baltasar Leifsson.


    | 19 | Sporty-geek-hybrid | Slaapzaal | Alone for now |

    Ik mis het thuis nu al, maar ik mag eigenlijk helemaal niet klagen. Het is niet alsof ik het haat op school, het is gewoon puur dat ik soms nogal snel me zorgen maak over mijn familie. Mijn tas ligt open op de vloer en ik ben alvast alles weer netjes op zijn plek aan leggen voor de rest van de tijd dat ik hier ben. Gewoon wat spullen waarvan ik het waard vind om ze heen en weer te slepen. Een zucht rolt over mijn lippen terwijl ik mezelf op mijn bed laat vallen. Ik heb hier geen zin in, maar ik weet van mezelf dat als ik het nu niet doe, ik het nooit doe, zo ver kom ik wel als het gaat om zelfkennis. Ik pak het boek erbij dat ik op de heen weg al aan het lezen was. Een boek van Stephen King, maar ik ben dan ook nooit fan geweest van ingewikkelde literatuur. Verveeld sla ik de pagina om terwijl ik verder lees. Ik ben te moe om mijn vrienden te gaan zoeken en er zal vast wel iemand anders straks komen opdagen. Ooit. Alleen zijn heb ik nooit zo erg gevonden, maar ik heb nu toch wel even behoefte aan een gezicht van een vriend of vriendin. Daarom sta ik op en leg ik mijn boek weg. Ik loop de slaapzaal uit opzoek naar één van mijn vrienden, of momenteel gewoon überhaupt een bekend gezicht.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Felix Larse Vilhjalmsson
    “At the innermost core of loneliness is a deep and powerful yearning for union with one's lost self.”



    Ivar leek mijn nervositeit alleen maar vermakelijk te vinden – iets wat mij enkel nog ongemakkelijker deed voelen en er verscheen een blos op mijn wangen.
          ‘Sorry maat, ik wilde je niet laten schrikken,’ zei hij met een lichte grijns, doch op een verontschuldigende toon. Ik schudde mijn hoofd en duwde mijn bril wat beter op mijn neus. ‘En bedankt. Al vermoed ik dat ze waarschijnlijk nog niet toegekomen is, of dat nog aan het doen is. Niet toevallig zin om even buiten met me te wachten? Het is als nieuweling erg naar er op je ukkie te staan,’ vervolde Ivar zijn zin en hij grinnikte zachtjes. Ik glimlachte zwakjes en schudde opnieuw mijn hoofd. ‘Tenzij je andere dingen te doen hebt, natuurlijk... ’ Zijn blik verplaatse zich van mijn gezicht naar beneden. Onbegrijpend blikte ik eveneens naar beneden en zag waar hij naar keek. De broekzak waarin ik mijn notitieboekje had opgeborgen. Ik voelde me betrapt en opnieuw verscheen er een blos op mijn wangen. ‘Waar was je zo geconcentreerd mee bezig, eigenlijk? Als ik dat mag vragen natuurlijk.’ Mijn ogen werden wat groter en ik raakte een tikkeltje in paniek. Een tikkeltje maar.
          ‘Uh– niets,’ zei ik vluchtig, ‘Het was... echt niets, gewoon een overzichtje van... dingen.’ Ik haalde een hand door mijn krullen en wendde mijn blik af. ‘Laten we maar naar buiten gaan, het is volgens mij best mooi weer en dan kunnen we op Luna wachten– waarom zoek je haar?’ ratelde ik vervolgens aan één stuk door, in een poging ons gesprek van onderwerp te laten veranderen. Ik wandelde de mediatheek uit en keek even over mijn schouder om te kijken of Ivar mij volgde.



    16 • Elísabet • Shy gay guy • Library > Hallway • Ivar


    I just caught the wave in your eyes

    NUALA LÍLE CALLAGHAN
    "Please don't ever leave."


    17 • YEAR 6 • THORÀN • OUTSIDE THE SCHOOL • ARI

    Ik kijk Ari aan en probeer hem er met een lieve blik van te overtuigen dat we naar het meisje toe moeten lopen. Misschien is ze helemaal niet nieuw maar is ze me nooit opgevallen, al lijkt mij dat onlogisch. De school is niet zo heel erg groot, dus die kans is vrij klein.
          ‘Wel bij me blijven hoor, barniờ. En ik moet straks nog iets bij je doen... Alleen dat kan niet hier, midden op het plein.’ Ik kijk hem aan en mijn ogen worden een beetje groter als ik de wat ondeugende blik in zijn ogen zie en ik geef hem een stootje tegen zijn schouder.
          'Ari,' sis ik zachtjes en ik grinnik dan zachtjes. We lopen naar het meisje toe en even voel ik een gevoel van euforie mij overnemen, maar dat is net zo snel weer weg. Wat is dat toch steeds? Toch maak ik me er niet druk om. Het zal de verliefdheid wel zijn, nu ik Ari eindelijk weer zie en hem weer vast kan houden. Ik heb het gewoon heel erg gemist, dat is wel duidelijk. Zodra we bij het meisje staan, glimlach ik vriendelijk naar haar en Ari neemt al het woord door ons voor te stellen. Ik neem het meisje in me op en ze glimlacht als ze zichzelf dan ook voorstelt als een nieuw meisje.
          'Nuala, was het? Wat een mooie naam. Ik ben Viktoria... Misschien kunnen jullie me helpen mijn weg te vinden? Ik heb geen idee waar ik heen dien te gaan. En aangenaam, Ari. Ik heb werkelijk geen idee van waar we elkaar zouden moeten kennen... Ik ken hier maar één iemand, en die is me al lang vergeten.'
          Ik glimlach weer naar het meisje, Viktoria dus, en ik geef een kneepje in Ari's hand. Dat was zo erg nog niet. 'Waar moet je heen?' vraag ik haar en we beginnen alvast richting het schoolgebouw te lopen. Dan pas valt het me op dat ze geen koffers bij zich heeft en ik moet zeggen dat dat me wel verbaast. Als ze nieuw is en de weg nog niet weet, zou ik denken dat ze op z'n minst een tas bij zich moet hebben. 'Heb je geen koffer? Of een tas?' vraag ik uiteindelijk toch maar. Is er iets verkeerd gegaan met de bagage? Ik bijt op mijn onderlip en kijk weer kort naar Ari, misschien weet hij het wel?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MARIUS OLSEN
    "Telling someone with OCD to snap out of it, is like telling a deaf person to listen harder."


    18 • YEAR 7 • HALLWAY • FELIX & IVAR

    Drie keer tik ik met mijn vinger tegen de deur aan voor ik mijn dorm verlaat. Vervolgens loop ik de gangen in, terwijl ik mensen zo veel mogelijk vermijd om ze niet aan te raken. Ik ben geen OCD'er met smetvrees, maar wanneer ik ze aanraak, is mijn hele ritme naar de knoppen. Ik kijk rond naar de mensen hier, maar spot tot nu toe weinig bekenden. Ik besluit mijn weg te vervolgen in de richting van de bibliotheek, omdat ik daar misschien wat nuttigs uit kan voeren, maar voor ik daar überhaupt aan ben gekomen, bots ik tegen iemand op. Zucht, daar gaat mijn ritme. Ik kijk op en herken uiteindelijk Felix en een vreemde jongen. Nooit gezien. Ik zucht kort en ik tik een keer met mijn voet tegen de muur aan. Het is gewoon een tic en ik word niet rustig voor ik eraan toegeef.
          'Hoi,' zeg ik zacht en ik glimlach hem kort toe maar dan richt ik me tot de vreemde jongen. Ik ken hem echt niet, en de school is niet zo groot dat je mensen jarenlang kan ontwijken. Ik kijk kort en lichtelijk neurotisch naar de grond en ik heb een vervelende trilling in mijn been. Dit krijg je ervan als je weer net terug op school bent en wederom overal aan moet wennen. Alweer. Elke keer na de vakantie moet ik me weer bedenken hoe ik me hier gedraag. Bij m'n ouders is het anders, die hebben min of meer geaccepteerd dat ik me af en toe zo vreemd gedraag, maar de mensen hier zijn minder vriendelijk. Helaas. 'Ik ben Marius. Welkom, of zo,' brom ik dan en ik wil langs ze heen lopen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Thoràn "Thor"


    19 • Jock • Nuala • The Hallways/Dorms • Kristján & Lunacy & Lieve

    Ik heb mijn lichaam terug. Ik besta weer. Een brede grijns siert mijn lippen en ik laat mijn handen over mijn perfecte lichaam glijden - ik heb besloten om vandaag voor mijn favoriete kledingstijl te gaan: shirtless! Dit moet betekenen dat ze mij weer terug wil. Mijn lieve Nuala. Ik kan niet wachten voordat ik haar weer kan zien. Als het goed is moet ze ergens in een van deze dorms zitten, maar ze is er niet dus dat betekent dat ze nog niet aangekomen is. Ik zou ook naar buiten kunnen gaan, dan kan ik haar opwachten. Ik wil haar gezicht zien als ze het mijne ziet. Oh, ik kan niet wachten. Ik steek mijn hoofd om de hoek van een van de slaapzalen en zie dat er twee meisjes op het bed zitten. 'Heya,' zeg ik en ik zwaai kort naar haar. 'Weet jij toevallig of Nuala eraan komt?' vraag ik. 'Ik ben haar meest favoriete persoon op deze aarde en ik wil haar graag verblijden met mijn aanwezigheid.' Ik knipoog naar het meisje. Op dat moment komt er net een jongen langslopen. 'Ah ja, jij weet misschien ook wel iets. Kijk, ik ben Thor en ik ben opzoek naar Nuala. Nuala is mijn vriendin. We kennen elkaar al sinds we super klein zijn en ik wil haar zo graag weer zien.' Ik klap enthousiast mijn handen in elkaar en kijk beide aan met een iets te enthousiaste glimlach. Ik had eigenlijk een bos rozen mee moeten nemen voor Nuala, of iets anders. Iets waar ze echt van houdt. Misschien kunnen we vanavond wel naar buiten en de maan bekijken terwijl we op een kleedje zitten en genieten van het prachtige uitzicht.
          Ik denk dat mijn ogen hartjes zouden zijn als dat mogelijk was. Ik zucht gelukkig en leun tegen de muur aan. 'Wat is het toch geweldig om levend te zijn, vinden jullie ook niet?' zeg ik met een glimlach. 'Ik heb mij nog nooit zo ontzettend levend gevoeld. Iedereen kan me nu zien. Het is gewoon magisch en ik kan dingen aanraken! Ik kan niet wachten tot ik Nuala kan aanraken...'


    I will make you believe you are lovely.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 23:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Nimue "Nue" Galiene Shalott


    17 • Alternative sportsgirl • Slaapzaal één • Aetlí • Ijshockey • Outside • Aetlí

    Hij lijkt zich zorgen om mij te maken en ik wil mijzelf slaan. Waarom is hij hier? Hij hoort hier niet te zijn. Aetlí is onderdeel van mijn verleden, van mijn kindertijd. ‘Sentimentele bui? Ben je verdrietig? Je mag niet verdrietig zijn,’ zegt hij. Ik maak een verrast geluidje als hij mijn mondhoeken omhoog duwt. ‘Je wordt natuurlijk niet gek Nimue, behalve–’ hij begint rondjes om mij heen te huppelen en ik kan het niet laten om zacht te lachen. Wauw, nee Nimue. Dit is allemaal in je hoofd, je moet hem uit je gedachten krijgen, dan gaat hij vanzelf weer weg. Of je wordt gewoon gek. Echt gek. ‘–wellicht gek van vreugde. Omdat ik er weer ben om je leven op te fleuren. Het deed wel pijn hoor, dat je me voor zolang hebt genegeerd.’ Hij pruilt en ik schuifel een beetje ongemakkelijk op mijn plaats. ‘Maar nu zijn we weer samen en is alles weer okay. Wil je mijn laatste trucje zien, Nimi?’
          'Wow, wacht... geef mij een moment.' Ik haal diep adem en wrijf in mijn ogen, maar zodra ik ze weer opent staat de jongen er nog steeds. Ik steek mijn vinger uit en prik hem hard in zijn buik. Ik kan hem aanraken. Waarom kan ik hem aanraken? Ik knijp zo hard in mijn arm dat er een zachte kreun mijn mond verlaat, maar nog steeds staat hij voor mijn neus. 'Waarom ben je hier?' vraag ik terwijl ik lichtelijk in paniek begin te raken. 'Dit kan niet,' zeg ik en een nerveuze lach verlaat mijn mond. 'Je bent niet echt. Ik heb je verzonnen. Ik heb je verzonnen toen ik klein was. Er is maar één verklaring: ik word gek en ik heb te weinig geslapen. Op het moment ben ik aan het hallucineren. Doei.' Ik stap snel voorbij hem en loop - nou ja ren eigenlijk - richting de ingang van de boarding school.


    I speak my mind, because it hurts to bite my tongue.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Aetlí
    “Sometimes memories sneak out of my eyes and roll down my cheeks.”



    Wow, wacht... geef mij een moment.’ Opnieuw wreef ze in haar ogen en ik moest de neiging onder drukken om haar pols beet te pakken. In je ogen wrijven was niet goed. Ze stak haar vinger uit en nieuwsgierig wachtte ik af wat ze ermee van plan was. Een kinderlijke lach verliet mijn lippen toen ze mij in mijn buik prikte. Dat kietelde. Het lachen verging me echter al snel toen ze zichzelf duidelijk pijn stond tot te doen. Waarom deed ze zo? ‘Waarom ben je hier?’ Ze zei het nog steeds met weinig enthousiasme en ik deed mijn best mijn teleurstelling te verbergen. ‘Dit kan niet. Je bent niet echt. Ik heb je verzonnen. Ik heb je verzonnen toen ik klein was. Er is maar één verklaring: ik word gek en ik heb te weinig geslapen. Op het moment ben ik aan het hallucineren. Doei.’ Ik wilde nog wat zeggen, maar ze liep op een hoog tempo van mij weg. Verontwaardigd keek ik haar even na. Gingen we nu tikkertje spelen? Dan speelde ze wel ontzettend vals, pfff.
          ‘Hey, dat is tegen de regels! Valsspeler!’ riep ik haar na en zette het ook op een lopen. Ik was uiteraard veel sneller dan zij gezien ik mezelf gewoon veel sneller kon verplaatsen en van boom naar boom kon slingeren. Toen zij aankwam bij de ingang van het schoolgebouw, stond ik haar dan ook al op te wachten. Ik prikte haar terug in haar buik. ‘Tikkie, jij bent 'm,’ zei ik met een grijns van oor tot oor. ‘Ben je niet blij om me te zien Nimi? Ik ben echt, helemaal echt, is dat niet geweldig. Nu kunnen we voor altijd samen zijn, zoals we altijd al hadden gewild,’ zei ik blij en sloeg een arm om haar schouder heen. ‘Kijk eens–’ ik maakte een soort hartje van spinnenwebben en duwde het kunstwerkje in haar handen. ‘Tada.’



    18 • Nimue • Spiderman • Outside • Nimue

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 23:57 ]


    I just caught the wave in your eyes