• Cotton Candy Hearts
    ♕♕♕




    Welkom op Héraðsskólinn, de boarding school van IJsland, gelegen vlak buiten de stad Laugarvatn. Deze school is enkel voor de mooiste, de perfectste en vooral de rijkste leerlingen. De groep die op deze school zit is één grote vriendengroep, of in ieder geval, zo komen ze graag over naar de buitenwereld, maar tussen hen vindt ook genoeg backstabbing en narigheid plaats. Ondanks dat is de school redelijk normaal, voor zover een boarding school normaal kan zijn, of nou ja... het was normaal. Tot voor kort was de enige drama in deze school het geruzie over vriendjes en vriendinnetjes en het afkatten van elkaars kleding, maar sinds de nacht waarop het noorderlicht de hemel veranderde in een ballet van kleuren, is er wat veranderd. Hoewel iedereen op deze school perfect lijkt te zijn, hebben ze allemaal een verleden. Ze zijn lang niet allemaal altijd zo populair geweest en de meeste zijn juist hierheen gestuurd omdat ze er op hun oude school niet bij hoorden. Veel van hen hadden dan ook een denkbeeldige vriend of vriendin - vaak een betere versie van henzelf - om hen te vergezellen in hun eenzaamheid. Nu lijken die denkbeeldige vrienden teruggekeerd te zijn. Deze keer zijn ze er echter niet om te spelen, maar om ervoor te zorgen dat diegene waardoor ze ooit gedumpt zijn het leven zuur te maken en om hel los te laten op de vrienden die hun plaats vervangen hebben.



    "My fake plants died, because I did not pretend to water them."



    R O L L E N

    STUDENTS
    • Kristján Hrafn Olvirsson • Scarlett {Tom Holland} || PeterMaximoff [1.2]
    • Aidan Mannix Brogan • imaginary friend {Jordan Doww} || Dolan [1.3]
    • Ari Mjöll • Viktoria {Matthijs Meel} || Traynor [1.8]
    • Felix Larse Vilhjalmsson • Elísabet {George Elliot} || Wemel [1.5]
    • Oliver Baltasar Leifsson • imaginary friend {Andrew Taggart} || Granian [1.11]
    • Marius Olsen • imaginary friend {Arthur Gosse} || Prongsie [1.9]
    • Nimue Galiene Shalott • Aetlí {Emily Bador} || Paddiecakes [1.4]
    • Nuala Líle Callaghan • Thoràn {Mimi Elashiry} || Prongsie [1.3]
    • Storm Freya Nielsen • Sverre {Ella Purnell} || Valtersen [1.3]
    • naam • imaginary friend {Ali Collier} || Bughead [?]
    • Cecilia Allegria Freyz • imaginary friend {Cameron Rorrison} || Sunrises [1.8]
    • Lunacy Kristjana Aldardóttir • Ivar {Gigi Hadid} || Desierto [1.5]
    • Odin Ash Amâre • geen {Cristina Scabbia} || Catmint [1.8]
    • Lieve Bonita Allonia • imaginary friend {Gabriella Wilde} || Sprouse [1.8]

    IMAGINARY FRIENDS
    • Thoràn • Vampire {Diego Barrueco} || Paddiecakes [1.4]
    • Aetlí • Spiderman {Christopher Michaut} || Wemel [1.2]
    • Sloane • Pyrokinese {Helder Afonso} || SIave [1.4]
    • Svere • special ability {Lucky Blue Smith} || Marlow [1.9]
    • Ivar • Technokinesis {Douglas Booth} || Busker [1.9]
    • Everine Wylla Rae • Nightvision {FC} || Aniketos [1.7]
    • Scarlett Jackson • Telekinse {Elizabeth Wheeland} || Ochtendzon [1.4]
    • Viktoria • Emotion Manipulation {Aubrey Plaza} || Busker [1.9]
    • Elísabet Vilhjalmsson • Enhanced Jumping {Lily Rose Depp} || Retrogade [1.7]

    STARTER
    De leerlingen van Héraðsskólinn boarding school hebben de vakantie bij hun ouders, familie en vrienden gevierd. Morgen beginnen de lessen weer, maar voor nu mogen ze nog genieten van hun laatste dag op school, net na hun terugkomst. Wat ze echter niet weten is dat er een wat minder leuke verrassing op hen staat te wachten: hun oude Imaginary Friends zijn door het noorderlicht tot leven gekomen en deze zijn uit op wraak.

    INFORMATIE
    Héraðsskólinn is gelegen aan een groot meer waar in de zomer veel gezwommen wordt en vaak feesten en kampvuren bij zijn. In de winter wordt er op het meer geschaatst. Het gebouw zelf is wit met groene daken en lijkt te bestaan uit meerdere kleine huisjes aan elkaar. De lokalen en de eetzaal bevinden zich op de onderste verdieping. De eetzaal en tevens de grote hal zit in het middelste gebouw. Op de tweede verdiepingen zitten de slaapzalen. Slaapzalen zijn ingedeeld voor maximaal vijf studenten. Aan de linkerkant zijn de jongens slaapzalen en aan de rechterkant zijn de meiden slaapzalen. In het achterste gebouw zit een gymzaal, met een zwembad en een ijsbaan en op het landgoed daarachter is een groot sportveld. Bij het zwembad zit ook een spa, sauna en een kleine bar waar vaak feestjes gegeven worden. Grotere feesten worden gegeven in de eetzaal. De Imaginary Friends zijn rusteloos en dwalen dag en nacht door de hallen heen, maar doordat ze zichzelf onzichtbaar kunnen maken of zichzelf kunnen veranderen in iets of iemand anders, zullen ze niet snel opgemerkt kunnen worden.

    Slaapzaal één
    ♕ Nimue Galiene Shalott
    ♕ Nuala Líle Callaghan
    ♕ Storm Freya Nielsen
    ♕ meisje Bughead
    ♕ Cecilia Allegria Freyz

    Slaapzaal drie
    ♕ Lunacy Kristjana Aldardóttir
    ♕ Odin Ash Amâre
    ♕ Lieve Bonita Allonia
    Slaapzaal twee
    ♕ Aidan Mannix Brogan
    ♕ Kristján Hrafn Olvirsson
    ♕ jongen Traynor
    ♕ Felix Larse Vilhjalmsson
    ♕ Oliver Baltasar Leifsson

    Slaapzaal twee
    ♕ Marius Olsen



    "One big school full of fake bitches."




    SCHOOL REGELS

    ♕ Na tien uur is het stil in de hallen en is iedereen op zijn kamer.
    ♕ Alcohol en drugs zijn ten strengste verboden.
    ♕ De meiden slaapzalen zijn verboden voor de jongens en andersom.
    ♕ Dat deze regels er zijn, betekent niet dat men zich hier aan houdt

    VAKKEN & SPORTEN
    De verplichte vakken zijn IJslands, Engels, Deens, wiskunde en lichamelijke opvoeding. Daarbij moet je minimaal vijf en maximaal tien vakken uit de volgende lijst kiezen: geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, tekenen, kunstgeschiedenis, muziek, filosofie, literatuurgeschiedenis, maatschappijleer, economie, cultuurgeschiedenis, levensbeschouwing, informatica, Chinees, Spaans, Frans, Grieks, Latijn en Duits. De grootste twee sporten die er gespeeld worden zijn ijshockey en kunstschaatsen. Verder is het mogelijk om te zwemmen en voetbal te doen. Je kan maximaal twee sporten beoefenen.


    Ijshockey
    ♕ Nimue • C



    Kunstschaatsen
    ♕ Kristján
    ♕ Lunacy
    ♕ Storm
    ♕ Lieve
    Zwemmen
    ♕ Felix
    ♕ Odin


    Voetbal





    SPECIAL ABILITIES
    Iedere Imaginary Friend heeft per definitie de mogelijkheid om zichzelf te kunnen veranderen - shapeshifting - en zichzelf onzichtbaar te kunnen maken, maar het veranderen van vorm gaat niet verder dan de limieten van degene door wie ze bedacht zijn. Ze kunnen dus niet veranderen in iets/iemand wat/wie de bedenker nog nooit gezien heeft. Imaginary Friends kunnen ook nog extra superkrachten hebben die bedacht zijn door de bedenker, denk hierbij aan vliegen, extra sterke krachten enzovoort. De meeste krachten zijn redelijk standaard en kinderlijk, omdat de Imaginary Friends in hun kindertijd bedacht zijn. Verder nemen de Imaginary Friends over het algemeen een vaste vorm aan - dat van een mensen - maar hun originele vorm is transparant en dof als een soort van geest. Ze zweven echter niet boven de grond, maar functioneren verder gewoon als een normaal mens. Hoe minder een mens aan hun Imaginary Friend denkt, hoe minder substantieel ze worden, maar door het noorderlicht hebben ze al hun kracht terug gekregen.



    RPG

    LINKS
    Speeltopics
    Speeltopic één.

    Rollentopics
    Rollentopic één.

    Praattopics
    Praattopic één.


    REGELS                                                                                                                 
    ♕ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ♕ Er is geen maximum aantal personages.
    ♕ Probeer de genders gelijk te houden.
    ♕ Alleen wij [Lisa en Matty] openen nieuwe topics.
    ♕ Posts moeten minimaal 300 woorden bevatten.
    ♕ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ♕ Off-topic in het speeltopic graag tussen haakjes of anders in het praattopic.
    ♕ 16+ is toegestaan.
    ♕ Zonder toestemming mag je de personages van anderen niet besturen.
    ♕ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ♕ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.

    [face=times]
    ©Lizor
    Mag niet gekopieerd worden tenzij specifiek gevraagd.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 18:40 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Aetlí
    “Sometimes memories sneak out of my eyes and roll down my cheeks.”



    ‘Nee... ik... ik ben wel blij om je te zien Aetlí, maar het is gewoon... Je moet je voorstellen, ik heb je bedacht.’ Meestal verloor ik mijn aandacht meteen wanneer iemand tegen mij praatte. Alleen Nimue kon mij zo intigreren dat ik met plezier naar haar luisterde. Het feit dat ik het gewoon ontzettend fijn vond om haar stem te horen, hielp uiteraard ook mee. Ik keek haar aan en knikte vervolgens langzaam. ‘Ik heb je verzonnen en nu ben je hier ineens. Het is gewoon raar. Het voelt gewoon raar. Ik heb het gevoel alsof ik gek word, want hoe graag ik ook wil dat je echt bent, dat ben je niet. Dat kan je niet zijn, want ik heb je... bedacht.’ Ze keek me twijfelachtig aan en streelde met haar vingers door mijn haren. Haar aanrakingen kalmeerden mij en mijn ogen vielen langzaam dicht ‘Maar je lijkt wel echt te zijn.’ Haar vinger gleed over mijn gezicht, van mijn wang, over mijn kaak en vervolgens over mijn lippen. Langzaam opende ik mijn lippen weer en voelde ik hoe ze me omhelsde. Ik zuchtte zachtjes en sloot opnieuw mijn ogen, terwijl ik haar lichaam dicht tegen dat van mij aantrok.
          ‘Als het echt voelt, dan is dat toch goed genoeg?’ fluisterde ik zachtjes en verborg mijn gezicht in haar hals.
          ‘Ik ben blij dat je weer terug bent.’ Ze ging liggen en trok mij naast zich. Ik sloeg mijn armen beschermend om haar heen en zuchtte zachtjes ‘Sorry. Het voelt gewoon raar, maar wel op een goede manier. Denk ik. Gewoon even wennen, maar als je hier blijft... misschien kunnen we gewoon doen alsof ik je heb leren kennen in de vakantie. Dan kijkt niemand me raar aan als ik je voorstel als mijn Imaginary Friend.’ Ik bleef even stil en streelde door haar haren, waneer ik wat op haar neerkeek.
          ‘Als je dat fijner vindt, dan is dat goed,’ besloot ik uiteindelijk en glimlachte kleintjes naar haar. Ik drukte een kus op haar kruin. Ergens wilde ik nu weer overeind springen en Nimue meesleuren in een nieuw avontuur – maar dit moment vond ik te fijn om te verpesten, zelfs voor een avontuur. ‘Maar... ben ik dan bij deze wel je vriendje of wil je dat liever niet?’ Ik keek haar hoopvol aan.



    18 • Nimue • Spiderman • Outside • Nimue


    I just caught the wave in your eyes

    Thoràn "Thor"


    19 • Jock • Nuala • The Hallways/Dorms • Elìsabet & Oliver

    'F-felix?' Ik kijk Elìsabet aan, ze lijkt lichtelijk in paniek. 'Weet jij waar hij is? Ik moet naar hem toe, ik mis hem zo erg!' Ik kijk haar medelijdend aan en klop dan op haar bed. Ik knik medelevend.
          'Ik ben Oliver,' zegt Oliver. 'Ik wist niet dat we nieuwe leerlingen zouden krijgen, maar leuk dat jullie er zijn.' Hij glimlacht naar ons en ik schenk hem een stralende glimlach terug. 'Waar kennen jullie Felix en Nuala van?'
          'Ik weet niet waar hij is, sorry Elìsabet,' zeg ik, 'maar we gaan hem vinden! En nieuwe leerlingen? Oh, nee, ik denk het niet,' zeg ik en ik haal een hand door mijn bruine haren. 'Nee, kijk, wij zijn Imaginary Friends die meegekomen zijn op het noorderlicht. Felix en Nuala hebben ons bedacht, maar ze zijn ons vergeten en tja,' zeg ik en ik haal mijn schouders op. 'We missen ze gewoon heel erg, dus nu gaan we zorgen dat ze weer van ons zijn. Toch Bettie?' Ik kijk Oliver aan en knijp mijn ogen bedenkelijk tot spleetjes. 'Maar wacht eens! Jij kans ons helpen!' Ik grijp zijn arm vast en vervolgens ook die van Elìsabet. 'Kom, Oliver gaat ons laten zien waar iedereen is, want dat weet hij,' zeg ik enthousiast. Nadat Nuala na mijn begroeting zo dramatisch weggerend is, wil ik haar graag weer terug zijn. Ze is overstuur en dat kunnen we niet hebben. Ik weet zeker dat ze zich beter voelt als ik haar straks weer in mijn stevige, gespierde armen heb. Ze kan niet wacht en ik ook niet. Het gaat perfect worden, net zoals perfect als zij. Een dromerige glimlach verschijnt er op mijn gezicht.
          'Oh, ik heb haar zo gemist,' fluister ik zachtjes, terwijl ik de twee nog steeds door de hallen trek. 'Oké, welke kant moeten we op voor Felix en Nuala?' vraag ik dan aan Oliver. 'Show us the way soldier!'


    I will make you believe you are lovely.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Felix Larse Vilhjalmsson
    “At the innermost core of loneliness is a deep and powerful yearning for union with one's lost self.”



    Nuala keek me enigszins verbaasd aan, waaruit ik begreep dat ze mijn verhaal net zo vreemd vond als ikzelf.
          ‘Raar,’ zei ze en lachte zachtjes. Dat ik niets afwist van Luna's eventuele jeugdvriend Ivar, viel nog te begrijpen, gezien Luna en ik niet noodzakelijk hartsvriendinnen waren die zulke geheimen met elkaar deelden. Echter waren Nuala en Luna wel redelijk close, en het feit dat zij ook niet van Ivars bestaan af leek te weten tot nu, maakte deze situatie nog curieuser. ‘Ik heb ook iemand gezien, denk ik...’ Haar wangen kleurden rood terwijl ze leek weg te dromen. Waar zou ze aan denken? Ik keek haar onbegrijpend en vragend aan – was er soms iets heel raars aan de hand op deze school? Hoorde Nuala soms bij een raar complot om mij, Felix, de stuipen op het lijf te jagen? ‘Hij was... is... ik weet het niet, denk ik,’ stamelde Nuala. Ik fronste en schudde mijn hoofd – haar verhaal had niet onsamenhangerder eruit kunnen komen. ‘Mijn... vriendje? Het klinkt nogal... vreemd.’ Ik trok een wenkbrauw naar haar op en krabte eventjes kort achter mijn oor.
          ‘Je praat over hem, alsof je niet zeker weet of hij werkelijk je vriendje is... het lijkt mij toch dat je zoiets wel soort van weet?’ zei ik voorzichtig en keek om me heen. ‘Sowieso... sinds wanneer heb jij een vriendje? Zoiets hoor je mij te vertellen!’ Ik keek haar quasi-beledigd aan en grinnikte zachtjes. ‘Nou goed, het is je vergeven, maar dan moet je me wel linea recta alles over hem vertellen. Hoe en waar hebben jullie elkaar ontmoet?’



    16 • Elísabet • Shy gay guy • Library • Nuala


    I just caught the wave in your eyes

    NUALA LÍLE CALLAGHAN
    "Please don't ever leave."


    17 • YEAR 6 • THORÀN • HALLWAYS • FELIX

    'Je praat over hem alsof je niet zeker weet of hij werkelijk je vriendje is... het lijkt mij toch dat je zoiets wel soort van weet? Sowieso... sinds wanneer heb jij een vriendje? Zoiets hoor je mij te vertellen! Nou goed, het is je vergeven, maar dan moet je me wel linea recta alles over hem vertellen. Hoe en waar hebben jullie elkaar ontmoet?' ratelt hij achtereen en ik voel mijn wangen nog wat roder worden. Fijn, hopelijk heeft niemand anders het gehoord want het klinkt gewoon ontzettend stom. Hoe zou Felix het vinden als ik beken dat ik voor mezelf een vriendje heb bedacht toen ik jonger was en dat hij nu ineens magisch hier is verschenen?
          'Het klinkt stom,' brom ik alleen maar terwijl ik de jongen naast me niet meer aankijk. Hij zal het och niet snappen, hij is niet zo mentaal gestoord en alleen, denk ik. Ik haal een keer diep adem en speel met mijn bruine haren. 'Wel, vroeger... was ik heel erg alleen en ik had nooit vrienden...' begin ik het verhaal en ik verklaar mezelf nu al voor gek dat ik hier überhaupt aan begin, 'en ik wilde graag een vriendje en die heb ik... bedacht. Hij was mijn buurjongen, of zo, geloof ik.' Ik doe maar alsof ik niet meer helemaal weet wat ik heb verzonnen, terwijl elk klein detail in mijn geheugen gegrift staat. Ik sla mijn ogen neer en maak een klein vlechtje in het plukje haar. 'En ik ben hem vergeten en zo... maar nu is hij, soort van, hier?' Nu kijk ik eindelijk naar Felix en ik verwacht dat hij straks vrijwel meteen in lachen uitbarst. Het is ook gewoon stom en kinderachtig, ik kan hem niks kwalijk nemen. 'Ik was acht toen ik hem bedacht,' voeg ik er snel aan toe, ook al was ik volgens mij zelfs wat jaren ouder.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Elìsabet Vilhjalmsson
    stay with me 'til the end now
    'Ik ben Oliver,' De onbekende jongen - ik was eigenlijk haast vergeten dat hij er ook bij stond - stelde zich voor, als Oliver dus.
    'Ik wist net dat we nieuwe leerlingen zouden krijgen, maar leuk dat jullie er zijn.' Ik draaide me om naar de jongen, Oliver dus en glimlach naar hem.
    'Hoi, ik ben Elìsabet.' Ik omhels hem, wat leuk dat ik hem nu ook ken! 'Leuk je te leren kennen Oliver, niet zo'n mooie naam eigenlijk. Ik zou mijn kind eerder,
    hmm, Jackson of Miles noemen. Ja, ik vind je echt een Miles!' Ik prikte met mijn vinger in zijn schouder, die eigenlijk veel gespierder voelde dan gedacht.
    'Wow, wat een-' 'Waar kennen jullie Felix en Nuala van?' Shit, had ik me weer laten afleiden. Waarom was mijn concentratie zo slecht?
    'Ik weet niet waar hij is, sorry Elìsabet,' Ik draaide me terug om naar Thóran op het moment dat hij weer begon te praten. Sjongejonge, ik leek net een draaimolen in dit gesprek. 'maar we gaan hem vinden! En nieuwe leerlingen? Oh, nee, ik denk het niet,' Oh ja, dat had hij gezegd, dat er nieuwe leerlingen waren. Waren wij dat? Ik was toch niet nieuw, ik was gewoon Elìsa, Elìsabet.
    'Nee, kijk, wij zijn Imaginary Friends die meegekomen zijn op het noorderlicht. Felix en Nuala hebben ons bedacht, maar ze zijn ons vergeten en tja,' Thòrs woorden namen even mijn aandacht weg; waar had hij het nou over? Ik was een wat? Bedoelde hij mij daarmee? Misschien ging het over hem en Nuala, ja, dat zou kunnen.
    'Felix is mij niet vergeten.' besloot ik resoluut. Mijn ogen waren weer naar een iets normale grootte teruggegaan. Mijn broer zou me niet vergeten.
    'We missen ze gewoon heel erg, dus nu gaan we zorgen dat ze weer van ons zijn. Toch Bettie?' Ik schudde mijn hoofd zo hard in een ja-beweging dat hij er misschien wel af was gevallen als ik er na een aantal seconden niet mee op gehouden was. Het deed best wel pijn. 'Maar wacht eens! Jij kans ons helpen!'
    'Kom, Oliver gaat ons laten zien waar iedereen is, want dat weet hij,' Ik heb pas na een aantal seconden dat het Thòrans hand is die me meetrekt, mijn gedachten waren meer bij het enthousiasme dat gevormd werd voor dit geweldige idee. Natuurlijk wist Miles - sorry Oliver - dat!
    'Oh, ik heb haar zo gemist,' hoorde ik Thòran zacht zeggen. Ik kon hetzelfde over Felix zeggen. Ik wist niet zo goed hoelang ik hem nu eigenlijk al niet meer gezien had, maar ik hoopte dat die tijd niet veel langer verlengd zou worden. 'Oké, welke kant moeten we op voor Felix en Nuala? Show us the way soldier!' Ik wilde iets enthousiasts zeggen, maar plots leek mijn stemming om te slaan.
    'Wacht,' Ik hield halt. De jongen zaten aan mij vast, dus zouden ook stoppen. 'wat als Felix me helemaal niet wil zien? Waarom zou hij anders weg zijn? Hadden we misschien' Ik hield mijn adem in, ik vond dit moeilijk. We hadden het namelijk heel weinig en ik wilde niet dat hij boos op me was. 'ruzie?'




    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Naam:Oliver Baltasar Leifsson.


    | 19 | Sporty-geek-hybrid | outside | Elisa |

    'Hoi, ik ben Elìsabet.' zegt ze en voor ik doorheb wat ze van plan is omhelst ze me. Iewat verward geef ik haar een knuffel terug. 'Leuk je te leren kennen Oliver, niet zo'n mooie naam eigenlijk. Ik zou mijn kind eerder, hmm, Jackson of Miles noemen. Ja, ik vind je echt een Miles!' Ze prikt in mijn schouder. Dit meisje had heel veel energie naar mijn mening.
    'Wow, wat een-'. Maar Elisabet wordt onderbroken.
    'Ik weet niet waar hij is, sorry Elìsabet,' zegt de jongen, Thor, 'maar we gaan hem vinden! En nieuwe leerlingen? Oh, nee, ik denk het niet. Nee, kijk, wij zijn Imaginary Friends die meegekomen zijn op het noorderlicht. Felix en Nuala hebben ons bedacht, maar ze zijn ons vergeten en tja,' Thor haalt zijn schouders op.
    'Felix is mij niet vergeten,' zegt Elisbet, maar Thor gaat vrolijk verder.
    'We missen ze gewoon heel erg, dus nu gaan we zorgen dat ze weer van ons zijn. Toch Bettie?' De jongen kijkt me heel even vreemd aan en voor ik geheel besef wat hij zojuist gezegd heeft gaat hij verder met ratelen. 'Maar wacht eens! Jij kans ons helpen! Kom, Oliver gaat ons laten zien waar iedereen is, want dat weet hij,' roept Thor enthousiast, met zijn hand om mijn arm geklemd. En in alle eerlijkheid? Alles wat ik me afvraag is wat Elisbet wilde gaan zeggen voor ze onderbroken werd.
    "Oh, ik heb haar zo gemist. Oké, welke kant moeten we op voor Felix en Nuala?' vraagt Thor. 'Show us the way soldier!'
    'Wacht,' zegt Elisa en we stoppen met lopen. 'wat als Felix me helemaal niet wil zien? Waarom zou hij anders weg zijn? Hadden we misschien... ruzie?'
    Ik kijk van Thor naar Elisa en terug. Ik trek mijn arm los en zet enkele stappen naar achter.Ik open me mond om wat te zeggen, maar sluit deze ook weer. Ik kijk even rond voor ik een aantal simpele tests uitvoer om te kijken of dit geen droom is.
    "Zei je nou imaginary friends?" vraag ik fronsend aan de jongen. "Zei hij nou Imaginary friends?" vraag ik nogmaals, maar dit keer kijk ik Elisabet aan. Ik doe nog een keer een aantal test om te kijken of ik niet droom. "Wat is dit? Is dit zo'n verborgen camera grap? Of een test om te kijken hoe goedgelovig ik ben?" Ik kijk de twee fronsend aan en zet nog een stap naar achter. "Denkbeeldige vrienden, heten denkbeeldig voor een reden," zeg ik met een scheve glimlach. Was ik gek aan het worden? Of ware deze twee het al?


    We've lived in the shadows for far too long.


    Kristján Hrafn Olvirsson
    17 || The Gay || Scarlett || Hallway || Too gay for al this heterosexual shit. || Marius
    Ik luisterde rustig naar Marius, die me vertelde over zijn plannen. De plannen waren niet heel spannend, maar om eerlijk te zijn hadden we vandaag al zoveel drama gehad, dat ik blij was dat er in elk geval een iemand was die geen drama zou veroorzaken. "Ik ken het gevoel, Marius, geloof me. Drama genoeg in het leven zonder er zelf nog eens actief voor te gaan zoeken." stemde ik met hem ik. Ik had geen idee waarmee hij zat, maar ik had echt te veel drama gehad voor vandaag, iets wat ik nooit had gedacht dat ik zou zeggen. Dit was een zorg voor later, want heel ernstig klonk het nu ook weer niet, meer een soort melancholie. Bij zijn vraag rolde er een korte lach over mijn lippen. "Hoe graag ik het ook zou willen, mijn onschuldige vriend, ik denk niet dat het hier zo snel zal lukken. De jongens hier ken ik al jaren en de nieuwe jongens lijken allemaal exen van de dames, dus ik denk niet dat er een met interesse tussen zit." zei ik met een speelse lach. Toch zat er wel een lichte vorm van verdriet onder, al was verdriet waarschijnlijk het verkeerde woord. Het feit dat iedereen hier relaties en/of exen had, maar ik hier nog altijd alleen zat, maakte mijn stemming en gevoel er in elk geval niet beter op. Ik verlangde ook liefde, al zou zelfs een korte fling mij waarschijnlijk al heel veel goed doen. Ik had gewoon een sterke drang om iemand aan te raken, onze lichamen te laten versmelten tot een, en nachten lang samen door te brengen, kletsend, zoenend, en meer. Dat was jammergenoeg niet voor mij weggelegd. Ik hoopte dat ik na mijn slagen naar het buitenland kon met mijn schaatsen, misschien eerder ook al wel, en daar te genieten van het mannelijk schoon, en er hopelijk een te vinden die bij me wilde blijven. Ik rekte me even uit en keek uit het raam. "Zin om een wandelingetje te maken? Even de benen strekken na de reis hier en genieten van de zon zolang die er nog is. 's Winters als de zon niet eens meer op kwam, voelde ik me altijd zo teneergeslagen, dat ik er in de zomer altijd extra van genoot als de zon wel scheen. Dat kreeg je als je boven de poolcirkel woonde: Geen zonsopgang in de winter, maar ook geen zonsondergang in de zomer. Ik kon niet genoeg van de zon krijgen, om eerlijk te zijn, want ik wist dat het binnen een paar maanden er niet meer zou zijn. Ik sprong op mijn benen, om deze in elk geval even goed uit te rekken, gezien ik van al het stilzitten tijdens de reis en het uitpakken, ik best heel erg stijf was geworden, en zeker niet op een goede manier.


    Bowties were never Cooler

    Nimue "Nue" Galiene Shalott


    17 • Alternative sportsgirl • Slaapzaal één • Aetlí • Ijshockey • Dorm • Aetlí

    ‘Als het echt voelt, dan is dat toch goed genoeg?’ fluistert hij zachtjes. Ik zucht en knik dan langzaam. Daar heeft hij gelijk in. Ik voel zijn armen om me heen en sluit mijn ogen. Ik glimlach zwakjes. Het is fijn om zijn armen stevig om me heen te hebben, fijner dan ik zou willen toegeven. ‘Als je dat fijner vindt, dan is dat goed,’ besluit hij. Ik glimlach dankbaar en voel dan zachtjes zijn lippen op mijn voorhoofd. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en zucht zachtjes, waarna ik opkrul tegen hem aan. ‘Maar... ben ik dan bij deze wel je vriendje of wil je dat liever niet?’ Ik open mijn ogen langzaam. Oh. Ik kijk hem lichtjes twijfelend aan.
          'Ik... kunnen we het rustig aan doen? De laatste keer dat ik je zag waren we nog gewoon vrienden en...' Ik haal mijn schouders op. Ik wil hem niet teleurstellen, maar vrienden zijn voelt al raar, het zou nog raarder zijn als ik ineens mijn zelf bedachte vriend ga daten. 'Misschien kunnen we eerst op een date gaan?' Ik kijk naar mijn schaatsen en kom dan overeind. 'Laten we gaan schaatsen, als een date?' stel ik voor en ik stap van het bed af. Ik kijk hem aan en trek hem overeind. 'Dat is wat normale mensen doen en zo,' zeg ik en ik haal mijn schouders op. Ik pak mijn schaatsen op. 'We kunnen gewoon jouw maat schaatsen zoeken, er ligt vast nog wel een paar in de school.' Ik kijk hem hoopvol aan. Ik wil niet dat hij het gevoel krijgt alsof hij afgewezen is, want dat is niet het geval. Ik wil het alleen nog even aanzien. Misschien verdwijnt hij op een gegeven moment wel en dan ben ik weer alleen. Ik wil mijn hoop niet omhoog krijgen om vervolgens weer teleurgesteld te worden.


    I speak my mind, because it hurts to bite my tongue.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Thoràn "Thor"


    19 • Jock • Nuala • The Hallways/Dorms • Elìsabet & Oliver

    'Felix is mij niet vergeten,' zegt Elisbet, maar ik negeer haar. 'Wacht,' zegt ze als ik de twee mee probeer te trekken, 'wat als Felix me helemaal niet wil zien? Waarom zou hij anders weg zijn? Hadden we misschien... ruzie?' Ondertussen kijk Oliver om zich heen alsof hij het gevoel heeft dat hij gek gaat worden. Arme jongen. Blijkbaar is hij niet zo heel slim.
          'Zei je nou imaginary friends?' vraagt hij en vervolgens vraagt hij het nogmaals. Hij is helemaal de kluts kwijt. 'Wat is dit? Is dit zo'n verborgen camera grap? Of een test om te kijken hoe goedgelovig ik ben?' Hij stapt nog wat verder van ons weg. Alsof we eng zijn. 'Denkbeeldige vrienden, heten denkbeeldig voor een reden.' ik begin te lachen.
          'Okay, ten eerste, Bettie, ik weet zeker dat Felix en jij geen ruzie hadden. Je bent gewoon even weg geweest en als je nu weer terug komt is alles helemaal goed.' Vervolgens richt ik me op Oliver. 'Luister...,' zeg ik op een veel rustigere toon. Ik spreek het woord zorgvuldig uit zodat ik zeker weet dat hij het begrepen heeft. Ik stap naar hem toe en leg mijn handen op zijn schouders. 'Ja, we zijn Imaginary Friends. We zijn bedacht omdat mensen ons nodig hebben. Ik weet zeker dat jij ooit wel zo iemand bedacht hebt en nee we hebben geen.... kaamera? Geen idee wat dat is, maar we hebben dat ding niet. Dit is allemaal helemaal eerlijk. Dus nu we dat allemaal duidelijk hebben. Lets go!' Ik maak een gebaar in de richting waar we naartoe moeten. 'Ik moet mijn schone dame in de armen nemen en haar verblijden met mijn aanwezigheid.' Ik sta bijna te springen bij deze gedachten. 'En Bettie moet de leegte in het hart van haar broertje opvullen.' Ik pak de handen van beide vast en begin dan enthousiast vooruit te lopen, met een gigantische glimlach op mijn gezicht.


    I will make you believe you are lovely.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MARIUS OLSEN
    "Telling someone with OCD to snap out of it, is like telling a deaf person to listen harder."


    18 • YEAR 7 • DORM • KRIS

    'Ik ken het gevoel, Marius, geloof me. Drama genoeg in het leven zonder er zelf nog eens actief voor te gaan zoeken. Hoe graag ik het ook zou willen, mijn onschuldige vriend, ik denk niet dat het hier zo snel zal lukken. De jongens hier ken ik al jaren en de nieuwe jongens lijken allemaal exen van de dames, dus ik denk niet dat er een met interesse tussen zit.' Ik lach eventjes en schud mijn hoofd. Het zal wel. Ik hoef geen drama, mijn eigen leven is al dramatisch genoeg zonder het gezeik van anderen. 'Zin om een wandelingetje te maken? Even de benen strekken na de reis hierheen en genieten van de zon zolang die er nog is?' Ik kijk even naar Kris die soepel van zijn bed springt en ik sta ook rustig op. Eerst trek ik het dekbed helemaal recht zodat er geen vouwen meer in zitten en dan pas draai ik me terug naar de jongen.
          'Ja, tuurlijk,' zeg ik en ik loop achter hem aan de kamer uit. Als we die verlaten, tik ik drie keer met mijn hand tegen het kozijn aan en dan pas kan ik mijn weg vervolgen. We lopen naar buiten en ik trek mijn jas dichter om me heen. Ook al schijnt het zonnetje, het heeft weinig sterkte en ik word er niet bepaald warm van. Ik kijk om me heen en ik stop mijn handen in de zakken van mijn jas en ik kijk opzij naar Kris. Ik ben nooit zo spraakzaam en op het moment heb ik geen idee wat ik moet zeggen om deze stilte te verbreken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Felix Larse Vilhjalmsson
    “At the innermost core of loneliness is a deep and powerful yearning for union with one's lost self.”



    ‘Het klinkt stom.’ Nuala ontweek mijn blik, wat er voor zorgde dat mijn nieuwsgierigheid juist werd aangewakkerd. Ze leek moeite te hebben met woorden te vinden en ik begon me toch echt af te vragen wat er zo stom kon zijn dat ze het zo moeilijk leek te vinden om uit te spreken. Ze haalde een keer diep adem en speelde met haar bruine lokken. ‘Wel, vroeger... was ik heel erg alleen en ik had nooit vrienden... en ik wilde graag een vriendje en die heb ik... bedacht. Hij was mijn buurjongen, of zo, geloof ik.’ Ik knikte langzaam en vroeg me af waar dit verhaal heenging. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest denken van het feit dat ze voor zichzelf een vriendje had bedacht. Nuala had me geen persoon geleken die dat nodig had – ze had nu immers vrienden genoeg en ze was een knappe meid. Ik ging haar echter niet afrekenen op het feit dat ze een maatje voorzichzelf had verzonnen ooit, want ik had dat ook ooit gedaan. Of dat haar minder sneu maakte, of ons even sneu wist ik niet goed. ‘En ik ben hem vergeten en zo... maar nu is hij, soort van, hier?’ Als ik nu iets te drinken had gehad, had ik me ernstig verslikt. ‘Ik was acht toen ik hem bedacht.’ Die woorden kwamen echter helemaal niet aan. Haar bedachte vriendje was nu hier? Ik staarde Nuala aan en mijn kaak laag zo ongeveer op de grond.
          ‘J-je bedachte vriendje... is hier?’ bracht ik uiteindelijk uit en keek haar ongelovig aan. ‘Als in, hier. Echt hier. Als persoon?’ Mijn gedachten gingen uit naar Elìsabet. Wat als zij... Nee dat kon niet, magie bestond niet. ‘Weet je het zeker? Leek hij er niet gewoon heel erg op?’ Ik keek Nuala hoopvol aan.



    16 • Elísabet • Shy gay guy • Library • Nuala


    I just caught the wave in your eyes


    Kristján Hrafn Olvirsson
    17 || The Gay || Scarlett || Outside || The original Gossip Girl || Marius
    Ik liep met lichte passen samn met Marius naar buiten. Het was nog altijd erg fris, en ik stak dan ook mijn handen in mijn zakken om dezen warm te houden. Het was nooit echt warm in Ijsland, maar voor de tijd van het jaar was het nu ook niet echt lekker. Ik maakte om de paar passen een of enkele onnodige danspasjes tussendoor. Het was een manier om mijn energie eruit te laten en mijn spieren en gewrichten iets meer te gebruiken dan gewoon te lopen. Het lichte briesje maakte het alleen maar kouder. Ik hield echt van de zon, en die maakte een boel goed, maar het was nog altijd koud en ik was blij met mijn winterjas, al had ik beter mijn muts weer op kunnen zetten, want mijn oren vroren min of meer van mijn hoofd. "Denk jij dat de stelletjes het dit jaar zullen overleven?" Ik had niet veel anders om over te praten, en ondanks dat ik al die onzin compleet zat was, was het wel interessante stof voor een gesprek, en zeker voor roddelen, iets wat zeker op mijn lijst met hobbies stond. Ik probeerde met mijn handen mijn haren iets meer over mijn oren te vegen, wachtend op een antwoord van de stille jongen. Ik wist dat Marius niet echt een kletskous was, maar ik was zeker wel benieuwd naar zijn imput. Alleen roddelen was namelijk niet heel interessant en ik had niet echt iemand anders om het mee te doen, gezien de meeste andere jongens het onderwerp van dit geroddel waren, net als de meeste meisjes, en roddelen met mensen waarover het ging was gewoon niet leuk. Juist de speculatie, en mogelijke weddenschapjes, maakten het interessant, het spel om achter de waarheid te komen, en dat ging niet met degene waarover het ging, want die wisten het meeste toch al, of werden boos. In de verte zag ik de schaatsring opdoemen, waar ik mij morgen weer op zou begeven, als alles liep zoals gepland. Vanavond zou ik waarschijnlijk in de gymzaal nog wel gaan dansen, misschien met een van de meiden en anders alleen, maar nu deed de wandeling, de frisse lucht, en het dramavrije gezelschap me heel erg goed.


    Bowties were never Cooler