• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Gryffindor Common Room > The Great Hall • Theo
    Ik kan niet voorkomen dat er een brede glimlach op mijn gezicht verschijnt wanneer Theo me laat weten dat ik er prachtig uitzie. "Dankjewel," murmel ik. De oprechtheid waarmee de jongen het compliment had lijken uit te spreken, laat me warm worden van binnen en meer dan tevoren besef ik dat ik ontzettend veel zin heb in vanavond. Dit is onze laatste avond als zesdejaars en als we na de zomer terugkomen, zijn we de oudste leerlingen die door de gangen wandelen en voordat we het weten, zouden we als volwassenen bestempeld worden. Misschien is dat des te meer reden om vanavond zorgeloos met mijn vrienden te kunnen dansen en om ongegeneerd van alle heerlijke delicatessen te genieten.
          "Als we prom king and queen niet in de wacht weten te slepen, dan is het doorgestoken kaart," gniffel ik. We matchen tot aan onze haren en ik weet zeker dat we er samen met Alex en Gwen een leuke avond van zullen maken. Over Gwen gesproken... "Of nou ja, misschien liever een zekere andere roodharige?" Ik knik echter gewillig wanneer Theo voorstelt om alvast naar The Great Hall te lopen en sta met een glimlach toe dat hij een pluk van mijn haren achter mijn oren strijkt. Ik sterf van de honger en Alex heeft laten weten bezig te zijn met Maia en als er iemand was waarin ik nu geen zin heb, is dat Maia wel.
          Speels steek ik dan ook mijn arm in die van Theo wanneer hij mij deze galant aanbiedt. "We gaan er een leuke avond van maken," vertrouw ik hem optimistisch toe en ik beuk met mijn heup zacht tegen de zijne aan. "En maak je geen zorgen om Gwen, oké? Wees gewoon jezelf." Ik meen Roy's stem ergens achter ons in de gangen te horen, maar we lopen braaf door naar The Great Hall en wanneer we de zaal naderen, komen de aroma's van heerlijk eten ons al tegemoet. Ik kreun zachtjes. "Ik kan oprecht niet wachten om me zo misselijk te eten dat ik er spijt van krijg, want Mer-lin..." Mijn stem hapert en ik proest wat glitters uit. Mijn blik schiet als vanzelf omhoog. Iets wat geen slim plan is, want op die manier komt er ook een portie glitters in mijn ogen en ik knijp ze snel dicht. Charmant, Lily. Heel, heel charmant.
          Ik prijs de uitvinder van waterproof mascara in alle stilte, terwijl ik de glitter uit mijn lichtelijk tranende ogen probeer te wrijven. De rood met gouden glitters tezamen met een niet geheel onschuldig klinkende Sirius op WhatsApp zorgen ervoor dat de link naar de dader — of daders — vrij snel gelegd is. Als vanzelf zoeken mijn ogen met een you've got to be bloody kidding me-blik erin de twee jongens op, want ja, ik heb wel degelijk te vroeg gejuicht door te zeggen dat ze volwassener zijn geworden. Wanneer mijn blik op James valt, kan ik een nerveus gevoel niet helemaal uit mijn maag bannen, want mijn gedachten glijden weer af naar de kus van zojuist, waarna ik hem niet meer heb gesproken.
          Ik dwing mezelf mijn aandacht weer op Theo te richten, want voor overpeinzingen heb ik nu geen tijd. Ondanks het feit dat ik er zelf ongetwijfeld ook belachelijk uitzie, kan ik een geamuseerde gniffel niet onderdrukken wanneer ik hem bedolven zie onder de glitters. Het moge duidelijk zijn dat Gryffindor vandaag de cup in de wacht heeft gesleept. Als vanzelf veeg ik wat glitter uit zijn haren en ik lach. Misschien is glitter zo erg nog niet.
          "Keep calm and glitter on, dan maar?"



    She's imperfect but she tries

    Gilderoy Lockhart
    "If there's one thing I pride myself on, it's my Memory Charms."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Ravenclaw Commonroom > Great Hall - Alone > Lily & Theo





    De hete stralen van de douche lopen over mijn rug en benen tot ze de grond bereiken. Mijn haren plakken aan mijn hoofd van het water en mijn tranen vermengen zich met de straal. Ik voel me verschrikkelijk, want ik heb het écht gedaan, maar tegelijkertijd ook verschrikkelijk trots, want ik heb het écht gedaan. Obliviate is geen makkelijke spreuk. Helemaal niet, maar het is zo frustrerend want het lukte echt. Deze enorme tweestrijd speelt zich al af sinds ik Mary en Marly van hun herinneringen heb beroofd en het lijkt alleen maar erger te worden. Waarom vind ik dit zo verschrikkelijk? Waarom ben ik er trots op? Het vreet me op van binnen en alles wat ik kan doen is huilen, huilen en nog eens huilen. Ik moet gewoon een me-avond houden. Fuck dat feest. Bijna iedereen is daar gemeen tegen mij en dat kan ik echt niet hebben. Ohh, kon ik maar met iemand het erover hebben. Iemand die zegt dat ik het juiste heb gedaan. Wat ook waar is, want zij waren ook heel gemeen tegen mij.
    Ik pak de dure conditioner uit Dubai van het plankje en doseer heel nauwkeurig de juiste hoeveelheid op mijn hand. Voor verspilling heb ik geen geld. Ik wrijf de conditioner in mijn haar om mijn prachtige blonde lokken te veranderen in perfecte gouden lokken die zo zacht zijn dat je het wel gewoon moet aanraken. Ik ben gewoon zo mooi en mijn lichaam is echt zo sexy. Hoewel ik misschien wel iets teveel sandwiches heb gegeten. Meh, daar moet ik aan werken. Hoewel ik zo ook verschrikkelijk sexy ben. Zucht, zo perfect zijn is ook niet altijd makkelijk.
    Als ik klaar ben stap ik de douche af en droog me met zo'n zes handdoeken helemaal af. Een voor mijn voeten, een voor mijn benen, een andere voor mijn kont en you know what, weer een andere voor mijn borstkas, de vijfde voor mijn armen en de laatste voor mijn gezicht en mijn prachtige, fluweel zachte haren. Als ik klaar ben kijk ik met een glimlach in de spiegel. Ik ben helemaal geen narcist. Iedereen zou van zichzelf houden als ze er zo uitzagen met zo'n geweldig innerlijk. Het ligt niet aan mij.
    Ik twijfel enorm of ik wel naar het feest moet gaan, want iedereen die ik haat, inclusief Alex, zal daar zijn en vandaag kan ik gewoon echt niet nog meer haat verwerken. Maar misschien ben ik Promking en ik moet voorkomen dat Mary en Alex dansen en ik wil een knuffel van Lily en Kath en ik moet het geheim aan Kath vertellen. Als het niet leuk is kan ik altijd nog een film gaan kijken.
    Daarom besluit ik toch om te gaan. Ik trek mijn pak aan, die me trouwens echt geweldig staat, en kam mijn haar naar achter. Met flink wat haarlak blijft het mooi zitten en ik staar haast verliefd in de spiegel. Als ik ooit net zo'n perfect iemand tegenkom als mezelf, trouw ik er direct mee. Alleen dan zou ik willen trouwen.
    Ik pak mijn mascara en besluit een dun laagje op mijn wimpers te smeren. Niemand ziet dat en daarnaast moet ik toch een masker op. Ik twijfel even of ik ook wat oogschaduw op zou doen, maar dat gaat waarschijnlijk echt opvallen. Daarom doe ik een prachtig versierd gouden masker op en kijk weer naar mezelf in de spiegel. Ik ben flawless. Oké, op naar het stomste feest van mijn leven dan maar.
    Ik loop naar de slaapzaal en zie dat Pixie en Frank bezig zijn met zijn pak. Gewoon negeren, anders krijg je weer eens stomme opmerkingen. Vlug pak ik mijn tas waar een notitieblok, een aantal veren, wat inkt, zakdoeken, een spiegel, een flesje water en een enkele witte roos in zitten. Die witte roos had ik een tijdje geleden voor Mary gekocht, maar ik weet niet of ik die nog aan haar wil geven. Ik kijk wel wat ik er mee doe.
    Ik haal nogmaals diep adem en loop dan de trappen af naar de Great hall. Voor de deur blijf ik even staan en haal nogmaals diep adem. Kom op, Gildy. Je kan het! Niemand is zo perfect als jij! Zet hem op! Dan loop ik langzaam naar binnen om de perfecte entree te maken zoals je in films ook- ARG! Ik word bedolven onder glitters en voel de tranen nu al opkomen. Mijn haar! Mijn pak! Mijn ogen, oh Merlin! Wie heeft dit verzonnen?!
    'Fucking hell,' mompel ik woedend en ik kijk om me heen. Ik zie Lily staan dus loop maar naar haar toe, 'Bedankt he? Voor het waarschuwen! Ik zag er perfect uit en nu niet!' snauw ik boos tegen haar, Theo compleet negerend.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2017 - 0:09 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || GREAT HALL || WITH LILY, THEO AND ROY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    da puppy
    Een lichte schok trok door zijn lichaam toen hij plots een hand op zijn rug voelde, maar hij wist dat het enkel Maia kon zijn en liet het toe. Ieder ander had hij op dat moment een ferme duw gegeven.
          ”Ik denk niet dat drank nu het slimste is om te nemen, vooral niet als je - je zo slecht voelt Alex. Je knokkels bloeden Lex... Laat me die voor je helen, of op z’n minst voor je schoonmaken. Je moet me beloven dat je stopt met die steken naar Adalae toe, zij ook naar jou natuurlijk, maar alsjeblieft, wees voor een keer de volwassene hier. Laten we je knokkels gaan schoonmaken."
          Alex zei geen woord terwijl het meisje dat zo goed als zijn zusje was hem omhoog trok. Hij wist niet goed wat te zeggen. Hoewel, eigenlijk had hij meer dan genoeg te zeggen maar het was niks vriendelijks. Alleen wist hij wel dat Maia het dan later toch wel weer zou vragen, wat dan ook de reden was dat hij uiteindelijk toch zacht begon te praten.
          "Ik stop als zij stopt," bromde hij kinderachtig. "Ik snap het gewoon niet. Bloody hell! Hoe kan ze ooit denken dat ik haar wil daten als ze toch trouwt, met Celeb of all people. Zeker zodat ik haar nog leuker ga vinden, en me uiteindelijk nog kutter voel wanneer ze trouwen."

          Een ruime tijd later had Maia zijn handen verzorgd en was hij strak in pak. De halve school beschuldigde Maia er van een feeks te zijn, maar yeah right. Een feeks had ook echt zo zorgzaam zijn handen verzorgd als zij gedaan had. Hij was er des te meer zeker van dat er iets diepers aan de hand was, maar hij had de zomer om dat uit te vogelen.
          "Opnieuw bedankt voor mijn handen, Maia. Je bent een schat." Hij trok haar naar zich toe en drukte een kus op haar voorhoofd. "En ik meen het, ga geen stomme dingen doen. Als je echt zo nodig wilt zwemmen, dan ga ik na het feest wel met je mee. Oké? Er zijn vast ook heus wel mensen die je op het feest willen zien naast mij. Je kan het altijd even proberen. Als het niks is, dan ga je weg." Hij gaf haar nog een laatste bemoedigende glimlach, waarna hij haar losliet. "Als je wilt, dan mag je je hier wel klaarmaken. Volgens mij zijn de rest van de jongens toch al bij het feest."
          Hij pakte de puppy die op zijn bed zat en stopte die in de roodkleurige doos met gouden strik, in echte Gryffindor kleuren. Honden waren eigenlijk niet toegestaan op Hogwarts, maar hij had Slughorn weten te overtuigen dat het voor één avond mocht, zolang de hond maar niet achter alle katten aanging. Het hielp waarschijnlijk ook behoorlijk mee dat het cadeau voor Lily was, één van Slughorn's lievelingetjes. Maar, in alle eerlijkheid? Als het niet mocht had hij het ook gedaan.
          "Stil zijn jij," sprak hij de puppy toe, waarna zijn blik naar Maia gleed. "Again: spook geen domme dingen uit. Ik kom er toch wel achter."
          Na die woorden uitgesproken te hebben liep hij de Hufflepuff boys dorm uit. Terwijl hij naar de Great Hall liep dacht hij na over zijn gesprek met Ada. Het ging al beter tussen hen, maar elke keer wanneer ze ergens leken te komen, ging het weer de andere kant op of stopte het. Hij was dan ook nog steeds behoorlijk gefrustreerd. Roy's belachelijk gedrag maakte het er niet veel beter op, maar ergens voelde het goed om zijn frustratie op hem te uiten. De lul verdiende het toch.
          Eenmaal bij de hal en door de deur snapte hij waar de gesprekken over glitter vandaan komen, want hij werd bedolven in een hele lading gouden en rode glitter. Erg boos kon hij er niet over worden. Als Hufflepuff de cup gewonnen had, had hij misschien wel hetzelfde gedaan.
          Het duurde niet lang voordat hij zijn dates gevonden had. Dat was het voordelen van mensen met de minst voorkomende haarkleur. Echter, waarschijnlijk had hij ze alsnog wel snel gevonden, gezien Roy weer met een van zijn Roy-drama's bezig was voor Lily. Hij had niet veel zin in de narcistische gast, maar goed.
          "Wel, goedenavond," begroette hij het drietal, terwijl hij deed alsof hij er compleet blind voor was dat Roy in humeur was. De puppy blafte zachtjes, waar Alex snel nep over heen hoestte. "Theo, je ziet er goed uit. Lily, prachtig zoals altijd. Roy... eh, hoi." Alex haalde zijn schouders op en focuste zijn aandacht op Lily. "Lily, omdat je mij zo geweldig goed geholpen hebt, en stiekem toch wel geduldig bent..." Hij overhandigde Lily de doos. "Ik hoop dat je het leuk vindt, want het bonnetje heb ik niet meer."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Suit & Mask || Never ever treat a lady like this! || Great Hall || Lily, Alex & Roy

    Lily begon over Prom King en Prom Queen. Ik kon niet voorstellen dat ik het ooit Prom King kon worden, al zou Lily nog wel een kans maken. Toch toen ze begon over Gwen, werd mijn hoofd weer compleet rood. Alleen al de gedachte dat we Prom King en Prom Queen samen zouden zijn,haalde mijn hoofd compleet over hoop. Ik stelde dus maar snel voor om te gaan. Ik wilde de gedachten aan Gwen zo lang mogelijk zo diep mogelijk wegstoppen, want ik wist dat het anders helemaal mis zou gaan. Ik knikte bij Lily's woorden over een leuke avond terwijl we over de gang liepen. "G-g-gewoon g-g-genieten, d-d-dan k-k-komt h-h-het h-h-hopelijk allemaal g-g-goed." mompelde ik. Toch begon ze weer over Gwen, en werd mijn hoofd, wat net weer iets minder rood was geworden, weer dezelfde kleur als mijn haren. Ik gaf ook geen antwoord, maar bleef lopen richting de Great Hall, waarvan de heerlijkste geuren ons tegemoet kwamen. Lily's woorden kwamen overeen met mijn gedachten, tot we opeens werden overladen met gouden en rode glitters. Ik proestte en schudde mijn krullen uit, maar ik zat echt helemaal onder de glitters. Toen bij mij de glitters uit mijn krullen stopten te regenen, keek ik naar Lily, die met tranen in haar ogen stond. Ik veegde de glitters van haar schouders en voorzichtig uit haar haren. "G-g-gaat h-h-het?" vroeg ik zacht, hopend dat ze niet te veel glitters in haar ogen had gekregen. Ik wilde niet dat ze zich naar zou voelen, want dat was compleet naast het punt van vanavond. Ik lachte bij haar woorden. "Ik v-v-vind h-h-het p-p-prima. Z-z-zullen w-w-we v-v-vast eten h-h-halen? Ik v-v-verga v-v-van d-d-de h-h-honger." Nu pas merkte ik goed dat ik bijna niets had gegeten vandaag. Door de spanning was het weggedrukt, maar de geur ervan het eten deed mijn maag luidruchtig rammelen. Ik wilde Lily net meenemen om eten te gaan halen toen Roy voor ons verscheen en haar af begon te snauwen. Ik deed een stap voor haar en haalde mijn arm uit die van ahar om vervolgens met net iets te veel kracht hem een harde linkse hoek te geven. "ZO PRAAT JE NIET TEGEN EEN DAME! FLIKKER OP!" beet ik hem zo luid toe dat de hele zaal het waarschijnlijk kon horen. Mijn stem trilde, net als mijn lichaam van de opgebouwde spanning, maar niet zoals normaal van de zenuwen of het stotteren. Terwijl ik in deze staat was en me niet goed besefte wat ik had gedaan, voegde Alex zich bij ons. Zijn stem haalde me uit de trans en deed me pas echt goed beseffen da tik net iemand hard in zijn gezicht had geraakt en hem mogelijk een blauw oog had gegeven. De spanning zette zich weer om in zenuwen en nu ook schaamte, waardoor ik mijn hoofd liet zakken en me in gedachte terugtrok. Roy verdiende het, daar twijfelde ik niet over, maar ik kon niet geloven dat ik mezelf zo was verloren. Ik volgde intussen niet echt het gesprek tussen twee van mijn dates, maar keek wel nog door mijn haren of ik ergens Gwen zag lopen. Als zij dit had gezien, kon ik net zo goed verdwijnen. Dit was echt te genant voor woorden. Ik leunde naar Lily toe en fluisterde "S-s-sorry" in haar oor. Ze was een dame die dit heel goed zelf had kunnen oplossen en dan schoot ik zo uit mijn slof. Ik moest mezelf echt leren beheersen, en zeker buiten het Quidditch veld. Nu hoopte ik alleen wel dat Roy inderdaad opflikkerde, want ondanks dat ik wist wat ik had gedaan, wist ik zeker dat Alex hem ook graag voor zijn bek wilde slaan als er een mogelijkheid voor was.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 14:34 ]


    Bowties were never Cooler

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Gryffindor Room – Mary – Year 6

    ”Ik weet het niet, Marlene,” antwoordde Roy zacht op haar vraag. “Ik... Ik ga jullie naar jullie leerlingenkamer brengen. Ik denk dat dat het slimst is,” vervolgde de jongen toen. Marlene knikte zachtjes. Misschien was dat inderdaad een goed idee. Roy stond op en sloeg zijn arm om Mary heen. Daarna liep hij naar Marly toe en sloeg hij zijn andere arm om haar schouder.
          ”Misschien heeft Alex jullie pijn gedaan,” fluisterde hij toen tegen Marly. Marlene keek hem verbaasd aan. “Waarom zou hij ons pijn willen doen?” vroeg ze verbaasd. Ze probeerde in haar geheugen te graven om erachter te komen of ze ooit Alex iets ergs genoeg had aangedaan om dit terug te krijgen, maar ze kwam op niks. Marlene en Mary werden door Roy de trappen opgeholpen, tot dat ze bij de zevende verdieping uitkwamen. De bezorgde blikken die Marlene toegeworpen kreeg van Roy, gaf haar het gevoel dat Roy echt om hen gaf. Het was eigenlijk best wel een lieve jongen en Marlene snapte niet waarom hij zoveel haat kreeg in de groepchat.
          ”Jullie moeten je zo maar snel gaan verkleden, girls. Het feest gaat elk moment beginnen denk ik,” zei Roy, iets vrolijker dan net. Aangekomen bij het portret zei Roy het wachtwoord. “Mandrakesprouts?” probeerde hij.
          Roy werd naar een korte twijfel toch binnengelaten en zette de twee op verschillende stoelen. “Nu heb ik voor de tweede keer je leven gered, Mary. Je mag me wel dankbaar zijn. En jij ook, Marly!” zei Roy tegen ze en hij keek nog even om zich heen. “Ik ga nu, kleed jullie maar snel om, want dat doe ik ook. Ik... ik zie jullie wel bij het feest. Probeer die blauwe plekken te verbergen met wat foundation, want het maakt jullie niet echt mooier,” vervolgde hij, waarna hij niet veel later weg was.
          Marlene keek vanuit haar stoel naar Mary en schoof voorzichtig naar haar toe. “Mary? Gaat alles goed met je? Je-je schouders zien er nogal blauw uit. Roy zegt dat Alex dat heeft gedaan. Maar.. Maar Alex zou zoiets nooit doen toch?” vroeg Marlene zachtjes aan haar.


    That is a perfect copy of reality.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • The Great Hall • Theo, Roy & Alex
    Ik grinnik als Theo, galant dat hij is, wat glitters van me probeert af te vegen, maar ik geloof niet dat het heel veel zin heeft. Ze zijn overal en ik besluit om het maar als gratis accessoire te beschouwen. Dat niet iedereen deze prank zo luchtig kan oppakken, blijkt echter al snel. Ik open net mijn mond om met Theo in te stemmen en sta op het punt om hem toe te vertrouwen dat ik ongetwijfeld alle desserts in mijn eentje zou kunnen verorberen, wanneer ik word opgeschrikt door een in mijn gezicht schreeuwende Roy.
          Het eerste moment vangt hij me behoorlijk off guard, maar al snel voel ik lichte irritatie opborrelen. Geweldig. Echt helemaal geweldig. James en Sirius zijn zo volwassen om iedereen tot discobal om te dopen en vervolgens ben ik degene die hierop aangesproken word? "Oh Merlin, Roy. Zie ik ernaar uit alsof ik z..." Mijn stem hapert wanneer ik Theo al tegen Roy hoor uitvliegen en hem vervolgens letterlijk tegen hem zie uitvliegen. Whoah. Perplex staar ik ernaar; glijdt mijn blik van de een naar de ander. Wie is dit en wat heeft hij met Theo gedaan? Mijn ogen moeten zo groot als schoteltjes zijn en voor even weet ik niet hoe ik moet reageren. Ik kan echter wel bedenken hoe Roy, als hij de glitters al zo erg vindt, hierop zal reageren en dat zal zeker niet positief zijn. Al helemaal niet nadat ik hem praktisch heb gesmeekt om toch te komen.
          "B...ben je oké?" ben ik dit keer degene die stottert, in plaats van Theo. Uiteraard is hij dat niet en mijn vraag is dan ook behoorlijk overbodig, maar mijn hersenen weigeren van verdere dienst te zijn en deze hele situatie is behoorlijk ongemakkelijk. Om het nog wat minder comfortabel te maken, voegt Alex zich bij ons — niet geheel op het juiste moment. Theo, die zacht zijn excuses aanbiedt, wuif ik snel weg en ik glimlach opgelaten wanneer Alex me complimenteert. Zo mogelijk voel ik me nog minder op mijn gemak wanneer hij een doos in mijn handen duwt. "Dat had echt niet gehoeven," lach ik dan toch zachtjes. "Ik deed het met plezier." Kort aarzel ik of ik de doos nu al moet openmaken of dat ik moet wachten totdat situatie Roy is opgelost, maar wanneer ik iets in de doos voel bewegen verschijnt er een frons op mijn voorhoofd en mijn nieuwsgierigheid wint het van mijn beleefdheid.
          Een niet-definieerbaar geluidje komt uit mijn keel wanneer ik zie wat er in de doos zit. Ik laat het ding bijna uit mijn handen glippen, maar weet dit nog net te voorkomen en dat is gelukkig maar ook, want ik staar recht in de ogen van een ontzettend fluffy Cocker Spaniel en oh mijn god. Seconden lang staar ik naar het ding, situatie Roy volledig vergeten, en ik weet niet goed of ik geshockeerd, vertederd of volslagen idioot moet reageren. En dus wordt het maar een mengsel van de drie, waarbij mijn stem minstens een paar octaven hoger is dan normaal.
          "Oh, dit is zo onverwacht en pluizig en hij is zo schattig en... bovenal... heel, heel niet legaal op Hogwarts en..." Ik hap naar adem en impulsief geef ik Alex een knuffel, wat niet heel soepel gaat met de kleine Spaniel in mijn handen. "Oh mijn god, je bent zo gestoord en je kunt me niet zomaar een hond geven en... wat is zijn naam ook alweer?"



    She's imperfect but she tries

    Gilderoy Lockhart
    “Just do what I did, Harry!”
    “What, drop my wand?”




    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Great Hall > toilets - Lily, Alex & Theo > Alone





    Oke... Theo negeren was niet slim. Blijkbaar wil hij ook graag mijn aandacht, want plotseling staat hij voor me en ramt me dan hard tegen mijn oog en neus aan. Ik deins achteruit door de enorme klap en grijp naar mijn gezicht.
    'Fucking hell,' vloek ik met tranen in mijn ogen en ik grijp mijn masker om hem op de grond te laten vallen. De pijn van de dreun brandt en steekt enorm en ik heb het gevoel alsof een van de nietjes die in mijn masker zaten mijn wang open hebben gehaald door de klap. Heeft Theo dit echt gedaan? Die stotterende nietsnut? Wat heb ik hem ooit misdaan? Waarom zou iemand mij pijn willen doen? Ik doe toch geen vlieg kwaad?
    Als klap op de vuurpijl en alsof mijn humeur niet slechter kon worden, komt daar mijn favoriete jongen van Hogwarts aangewandeld. Ik wil Alex echt dood hebben. Mijn verbazing maakt plaats voor acute woede en al helemaal als ik zie dat Lily plotseling niets meer om mij geeft omdat ze een stom rotbeest heeft gekregen. Ik jammer het uit als ik frons en grijp weer naar mijn gezicht.
    'Val dood, allemaal,' snauw ik dan met tranen in mijn ogen tegen de twee gingers en Alex, mijn aartsvijand. Ik geef Theo een harde trap tegen zijn schenen en ren vervolgens weg van het groepje. Hoewel ik ze het liefst had aangevallen en zo veel mogelijk pijn had gedaan, denk ik dat het slimmer is om nu zo snel mogelijk weg te zijn. Iedereen keek toen Theo schreeuwde. Iedereen keek toen ik een dreun kreeg van die zwakkeling. Mijn reputatie is ver beneden het normale niveau gezakt en dat kan mijn ego momenteel niet aan. Ik had nooit moeten komen. Het was gewoon een valstrik. Lily wist wat er ging gebeuren maar wilde gewoon zien hoe een perfect iemand erop reageert. Maar ik ben niet perfect. Ik heb pijn en best wel veel.
    'ARGG!' schreeuw ik als ik voor de tweede keer die klote glitters over me heen krijg en ik sla met mijn vuist tegen de deurpost. De wonden op mijn hand schieten weer open en ik ren huilend door alle feestgangers heen. Ze lijken het nogal amusant te vinden. Ik duik de toiletten in en sluit de deur achter me. Gelukkig leeg. Ik ga voor de spiegel staan en zie dat mijn hele oog en zijkant van mijn neus rood is en dat het nietje inderdaad een flinke schaafwond heeft achtergelaten. Ik zie er niet uit. Ik kan toch niet zo rondlopen? Ik barst in huilen uit en ga in een hoekje van de toiletten zitten. Mijn armen sla ik om mijn benen heen. Ik ga voor geen goud terug naar dat feestje. Kut school met zijn kut leerlingen en kut feesten. Verdomme. Kan niemand mij dan voor even echt perfect laten zijn?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Caleb Brody Hughes


    “Fingertips putting on a show,
    got me now and I can't say 'no'
    wanna be with you all alone.”



    Lana leek een stuk minder moe dan voorheen en onze kus veranderde al snel in meer. Echter werd de deur naar mijn dorm toen opengezwaaid en klonken er een aantal stemmen. En tot zover onze privacy. Lana kwam wat overeind en stak haar hoofd buiten de gordijnen om te kijken wie er binnen waren gekomen. Ik had echter al een vaag vermoeden.
          ‘Hoi Cal, hoi Croissant. Kan ik iemand strikken om dit gevaarte te eh... beteugelen?’
          ‘Hey Cas, Ada... en jij.’ Door de manier waarop ze het zei, vermoedde ik dat ze het tegen Celeb had.
          ‘Natuurlijk Ik had al zo'n vermoeden dat jij je niet zelfstandig ging kunnen omkleden,’ sprak Celeb, waarschijnlijk tegen Cas.
          ‘Romantisch,’ mompelde Lana vervolgens en ik grinnikte zachtjes. Als dit romantisch was, dan waren mijn twee beste vrienden regelmatig romantisch met elkaar bezig, gezien Celeb zich vaak opofferde om Cas uit de brand te helpen. Lana leunde wat over mij heen en drukte een vlugge kus op mijn lippen, waarna ze de gordijnen rondom mijn bed wat beter dichttrok en zich begon om te kleden. Ondertussen was ik opgestaan en kwam ik tevoorschijn vanachter de gordijnen.
          ‘Nu ben je een echte man... soort van. In ieder geval qua uiterlijk.’ Celeb klopte Cas op zijn borst en liep toen de badkamer in. Ik grinnikte en liep op Cas af.
          ‘Je hoort het, zelfs Cel vindt dat je bijna een man bent.’ Ik knipoogde naar hem en trok toen het pak aan wat ik had klaargelegd, met vlinderdasje en al. ‘Moeten we onze... uh... dates op gaan halen of zo... of nou ja, als ze überhaupt nog met me wil gaan?’ Ik knikte naar mijn bed, waar Lana zich aan het omkleden was.
          ‘Mijn date is daar,’ ik keek heen en weer tussen Ada en Celeb, ‘gaan jullie niet samen dan?’



    18 – Year 6 – Pureblood – Slytherin – Chaser
    Dorm – Lana, Cas, Cel & Ada – Suit


    I just caught the wave in your eyes

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Slytherin Dorm (boys) > • Cada, Calana and Chobe
    Uiteraard is daar altijd mijn redder in nood, zonder wie ik voorgoed dasloos door het leven zou gaan. Celebran. Nu ga ik doorgaans ook altijd zonder vlinderdas door het leven, dus zijn rol als mijn absolute held is vrij beperkt te noemen, maar op de zeer zeldzame momenten als deze, kan ik mijn appreciatie toch niet onder stoelen of banken steken. Een klein grijnsje siert mijn gezicht wanneer Croissant het 'romantisch' noemt en ik knipoog zwoel naar haar. "No homo en zo."
          Ik trek een semi-verwaand gezicht wanneer Celebran me weet te melden dat ik bijna een man ben, voor zover het mijn uiterlijk betreft. Uiteraard moet Caleb op die opmerking inhaken en uiteraard moet ook Adalae nog een duit in het zakje doen, al moet ik toegeven dat zij er behoorlijk dichtbij zit. In een melodramatisch gebaar rol ik met mijn ogen. "Ik heb de gift der eeuwige jeugd. Dat moet ik koesteren. Dat moeten jullie koesteren. Wanneer jullie dik onder de plak zitten en braaf het huishouden doen voor jullie vrouw en eeuwig spinazie eten, zal ik de persoon zijn die jullie eraan herinnert dat er nog dingen als pizza en beer pong bestaan. Ik houd jullie jong; een beetje credits is echt niet te veel gevraagd."
          Gedurende de tijd die Celebran in de badkamer doorbrengt, voel ik mezelf zo vrij om me op zijn bed te laten ploffen. Ik speel wat met Chobe, maar ze lijkt mijn vingers al snel als muizen aan te zien, waardoor ik mijn hand beledigd terugtrek. Ik ben dan ook vrij goedgemutst wanneer we allemaal klaar zijn en het is pas wanneer Caleb het woord 'date' noemt, dat ik besef dat ik nog iets vergeten ben. Niet geheel onbelangrijk. Mijn date. "Ik eh... gok dat mijn date bij het toetjesdessert te vinden is?" Marly vindt chocolade immers lekker, dus het was geen slechte eerste gok. Pas als ze daar niet zou zijn, zou ik aanstalten moeten maken om haar braaf te zoeken; tot die tijd was er geen reden voor paniek.
          Gelukkig is het niet al te ver lopen naar the Great Hall en de geur van het eten komt me al tegemoet. Mijn maag is net zo enthousiast als ik en borrelt luidruchtig, zelfs al heb ik nog geen half uur terug nog de taart van Ada voor een groot deel naar binnen geschoven. "Fooooooooooooooooood," komt er enthousiast uit mijn mond, terwijl ik de zaal binnenloop. Door een grote hoeveelheid glitters die over mij heen storten, klinkt het echter meer als 'foooooopfflllpffpreojeworj'. Mijn tong probeert de ondingen naar buiten te werken, maar dit lijkt enkel maar een averechts effect te hebben. Lekker dan. Of eigenlijk, niet bepaald.


    She's imperfect but she tries

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Bathroom • Caleb, Celeb, Adalae, Castor > Gilderoy • dress & mask

    Ik ben eindelijk in mijn jurk gewurmd en luister grinnikend naar het gesprek tussen Adalae, Caleb, Castor en Celeb. Wat een idioten. ‘Je hoort het, zelfs Cel vindt dat je bijna een man bent.’ Ik kijk toe hoe mijn vriend zijn pak aandoet. Het zou verboden moeten zijn hoe aantrekkelijk hij nu is.
          'Ik heb de gift der eeuwige jeugd. Dat moet ik koesteren. Dat moeten jullie koesteren. Wanneer jullie dik onder de plak zitten en braaf het huishouden doen voor jullie vrouw en eeuwig spinazie eten, zal ik de persoon zijn die jullie eraan herinnert dat er nog dingen als pizza en beer pong bestaan. Ik houd jullie jong; een beetje credits is echt niet te veel gevraagd.' Ik lach en stap door de gordijnen heen. Ik kijk Caleb aan en draai een rondje. Ik haal mijn schouders op en ga naast hem staan. Ik pak zijn hand vast en leun wat tegen hem aan terwijl ik Gilderoy er verhoopt van probeer te overtuigen dat we geen Unbreakable Vow hoeven te doen. Het is lastig om zijn vertrouwen te winnen en ergens snap ik het ook wel. Hij heeft veel meegemaakt, maar ik heb ondertussen toch wel laten zien dat hij mij kan vertrouwen? Ik speel wat met mijn telefoon en langzaam verschijnt er een glimlach op mijn gezicht als ik weer terug gestopt wordt in de fugs. Dus ze zijn het toch niet vergeten?
          'Vergeet Marlene niet, 'oor,' waarschuw ik Castor, 'anders krijg je de fugs achter je aan en die zijn meedogenloos.' Ik grinnik en volg hen richting de Great Hall, maar voordat we binnen kunnen stappen stop ik. ''ey, iek ga even naar Gilderoy toe. 'ij heeft iemand nodig en misschien kan iek 'em overtuigen om weer mee te komen.' Ik ga op mijn tenen staan en druk een kus op Calebs wang. 'Ik zie jullie zo, oké?' Ik zwaai kort naar ze en haast me dan naar de mannen toiletten. Zonder te twijfelen stap ik naar binnen. Het kan me weinig schelen dat ik hier niet welkom ben.
          'Roy? Ben je 'ier?' vraag ik. Ik hoor wat gesnik en zie de jongen op de vloer zitten. 'Oh Roy,' verzucht ik. Ik loop op hem af en zak naast hem neer. Ik sla mijn armen stevig om hem heen. Ik weet wat iedereen van hem vindt, maar ik wil niet meer zo zijn als vroeger. Ik wil niet meer de pestkop zijn en iemand het leven kosten omdat ik hun leven zo vreselijk heb gemaakt. 'Laat je niet kisten, Roy. Ze zien gewoon niet hoe geweldig je bent.' Ik wrijf over zijn rug. Oké, hij is niet perfect, maar hij kan aardig zijn. Hij is misschien wat raar, maar hij doet zijn best. Voor mij tenminste.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 21:38 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    “Just do what I did, Harry!”
    “What, drop my wand?”




    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Great Hall > toilets - Lily, Alex & Theo > Alone


    Het duurt veel te lang tot Kath komt en mij troost, dus ondertussen word ik natuurlijk weer gepest. Losers dat ze zijn. Gewoon omdat ze jaloers zijn. Maar mij krijgen ze niet klein. Behalve nu. Nu wel. Heel klein zelfs. Ik wrijf in mijn goede oog. Ik haat echt iedereen hier, behalve Kath. Ik kan niet zonder haar en daarom besluit ik haar in vertrouwen te nemen. Ik moet het echt aan iemand kwijt. Gewoon zeggen dat ik Mary en Marly heb geobliviate... Ik moet het zeggen en ik wil een knuffel. Heel veel zelfs. Ik houd van haar knuffels.
    Maar ik wil niet dat ze me verlaat. Ik stel daarom de Unbreakable Vow voor, maar dat wil ze echt niet. Ik ben een goed mens en respecteer dat van haar. En ik vertrouw haar. Ze zou me niet zomaar laten vallen. Dat doet ze niet. Kath is namelijk super aardig en lief en de rest van de school mag dood.
    'Roy? Ben je 'ier?' hoor ik dan iemand vragen en met een luide snik kijk ik naar mijn beste en momenteel enige vriendin op. Ik hem haar echt nodig. Ik heb haar zo hard nodig. Ik laat mezelf tegen haar aanvallen als ze naast me komt zitten en haar armen om mij heen slaat. Wat ruikt ze lekker. Ik kijk haar even met een trieste glimlach aan, 'Laat je niet kisten, Roy. Ze zien gewoon niet hoe geweldig je bent.' Ik slik even en schud dan langzaam mijn hoofd. Ik ben niet geweldig. Ik ben gemeen en bijna kwaadaardig. Ik begin weer te snikken en druk mezelf steviger tegen haar aan. Oke. Laat ik het maar gewoon zeggen.
    'IkhebMary'sschoudersvermorzelden toenhebikhaargeobliviate...' ratel ik supersnel tegen haar en ik haal een diepe ademteug, 'toenkwamMarlyen diehadallesgeziendus... ikprobeerdehaartewurgen... maartoenbeslootikhaarookteobliviaten...' Weer haal ik diep adem en kijk haar met tranen in mijn ogen aan, 'en nu heb ik twee mensen geobliviate. Ik weet niet wat ik moet doen Kath. Ik weet het echt niet meer.' Ik bijt op mijn lip en laat de tranen nu maar gewoon over mijn wangen rollen.
    'Help me, alsjeblieft.'

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 21:31 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Bathroom • Gilderoy • dress & mask

    Zodra ik naast hem ben gaan zitten, begint hij te praten. Alle woorden komen er als een waterval uit. Hij heeft Mary pijn gedaan, haar geobliviate en vervolgens hetzelfde gedaan bij Marlene. Dat was zijn plan geweest. Hij heeft zijn relatie terug gekregen door twee van mijn beste vriendinnen pijn te doen. Ik knipper met mijn ogen en kijk de jongen aan. Ik had veel verwacht, maar dit? Nee. Langzaam dringen de woorden tot me door en ik laat mijn armen zakken. Ik schuif wat van hem vandaan en kijk hem aan met grote ogen. Ik besef me wat hij gedaan heeft en mijn schrik verandert in woede. Ik kom overeind en struikel naar achteren. 'Je 'ebt wat gedaan?' sis ik. Gilderoy komt overeind. Ik tril bijna van woede terwijl ik naar de jongen kijk. 'Tu as mal Mary et Marlene,' fluister ik geschokt. 'Tu es horrible!' Tranen van woede steken in mijn ogen en ik hef mijn hand op om hem een harde klap in zijn gezicht te verkopen. Mijn hand brand en ik stap naar achteren. Al mijn respect voor de jongen is verdwenen. Niemand doet mijn vrienden zoiets aan.
          'Iek... iek,' probeer ik in het Engels, maar mijn woede zorgt ervoor dat ik enkel kan schreeuwen in het Frans. Mijn borst gaat hevig heen en weer en ik kijk naar hem. Ik stap naar voren en duw hem tegen de muur. Binnen een paar seconden heb ik mijn toverstok tegen zijn keel gedrukt. 'Iek waarschuw je nu Lockhart,' sis ik nadat ik mijn adem weer wat onder controle heb. 'Nog één keer zoiets en je zult weten 'oe 'et is om mij tegenover je te hebben. Iek vertrouwde je!' schreeuw ik en ik geef hem een harde duw. Tranen van woede stromen over mijn gezicht. 'Iek dacht dat jij mijn vriend was en je lieg en doet mijn vrienden pijn! Je... Je... te DETESTE!' Ik schreeuw het laatste woord en draai me dan om om me uit mijn voeten te maken. Ik weet niet waar ik heen moet. Ik voel me verraden. Misschien moet ik naar McGonagall en haar alles vertellen. Dan kan Roy... nee, Lockhart, niemand meer pijn doen. Ik grijp de deurknop en ruk de deur open.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 22:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I can't remember to forget you.”



    Een beetje schaapachtig bekeek ik mijn spiegelbeeld en dan vooral mijn schouder, die langzaam de hele regenboog en meer begon te vertonen. Voorzichtig raakte ik de plek aan met mijn vingertoppen, maar ik kwam er al snel achter dat ik dat maar beter kon laten. Tevergeefs probeerde ik me te herinneren hoe ik in godsnaam aan zo'n lelijk plek gekomen was, maar mijn hoofd leek veranderd te zijn in pudding. Bovendien deed mijn hoofd nog meer pijn dan mijn schouder.
    Het alarm op mijn telefoon ging af, wat aangaf dat het dus tijd was voor mij om naar beneden te gaan omdat Roy waarschijnlijk al op mij aan het wachten was. Ik trok de schouder van mijn jurk nog iets over mijn schouder, maar dat hielp weinig gezien de plek er gewoon doorheen viel te zien.
          ‘Misschien zie ik er dan eindelijk een beetje stoer uit...’ mompelde ik tegen mezelf en liep naar beneden. Het duurde even voordat ik alle trappen af was gestunteld op mijn hakken – misschien had ik die beter beneden pas kunnen aantrekken – maar dat had mij wel de tijd gegeven om die blauwe plek uit mijn gedachten te verdringen. In plaats daarvan had ik super veel zin in het feest en om Roy weer te zien. We hadden elkaar al een tijdje niet meer gesproken en dat vond ik jammer, vandaar dat ik ontzettend erg had uitgekeken naar vanavond. Tot mijn verbazing stond hij niet op mij te wachten voor de grote deuren van de Grote Zaal, maar misschien was hij al naar binnen gegaan?
          ‘Hoi allempfthhhhtss,’ kwam er proestend uit toen ik de Grote Zaal inwandelde. Ik probeerde de glitters, die net over mij heen waren gestort, tevergeefs van mijn tong en uit mijn haren te plukken. ‘Wat was dat?’ vroeg ik verdwaasd aan niemand in het bijzonder en liet toen mijn oog op een groepje mensen vallen waar onder andere Lily stond. Ik stapte op het groepje af en zette een vrolijke glimlach op. ‘Die glitters zijn me wat, is het een verrassing van McGonagall?’ Ik giechelde zachtjes en richtte me toen tot Lily. ‘Heb je Roy misschien gezien, ik heb zin om met hem te dansen.’



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Lost


    I just caught the wave in your eyes

    Gilderoy Lockhart
    “Just do what I did, Harry!”
    “What, drop my wand?”




    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Great Hall > toilets - Lily, Alex & Theo > Alone



    Abrupt schuift Kath mij bij vandaan en staart mij bijna wezenloos aan. Ik zei toch dat ik iets ergs gedaan had? Ik bedoel, wat had ze dan verwacht? Dat ik daar niet eerlijk in ben? Ik haal met grote teugen adem en kan alleen maar terug staren.
    'Je 'ebt wat gedaan?' sist ze dan en ik besluit dan ook maar op te staan. Ze moet het gewoon even verwerken. Dan komt het helemaal goed. Ze moet gewoon even accepteren dat ik ook voor mezelf kan opkomen. Ze schreeuwt in Frans tegen mij en geluidloos verversen mijn tranen zich met nieuwe tranen. Waarom snapt ze het niet? Ze is toch mijn vrie- Haar hand komt nog harder dan die van Theo tegen mijn gezicht in en ik jammer het uit. Ik klap dubbel van de pijn en deins angstig achteruit. Mijn handen grijpen naar mijn gezicht en mijn wang tintelt door de pijn heen. Ik begin luider te snikken en kijk haar aan. Waarom doet ze dit? Waarom? Ik doe toch niets? Het feit dat mijn enige vriendin mij zojuist geslagen heeft, doet niet alleen fysiek pijn. Mijn hart is zojuist in duizenden stukken gebroken.
    Dan word ik hard tegen de muur gedrukt en ik kijk haar angstig aan. Haar stok prikt in mijn keel en mijn tranen blijven rollen. Doe me alsjeblieft geen pijn.
    'Iek waarschuw je nu Lockhart. Nog één keer zoiets en je zult weten 'oe 'et is om mij tegenover je te hebben. Iek vertrouwde je!' schreeuwt ze voor ze mij nog een duw geeft en mijn hoofd hard tegen de muur knalt. Wat heb ik haar ooit aangedaan? Ik begrijp dit allemaal echt niet, maar ik wil dit niet. Ze moet niet zo tegen mij doen! Dat verdien ik niet! Ik ben veel beter dan dit! Ze is mijn vriendin en moet aardig tegen mij zijn. Ze moet gewoon vergeten wat ik zei. Ze moet... fucking hell. Ik moet het weer gaan doen. Ik moet haar obliviaten...
    'Iek dacht dat jij mijn vriend was en je lieg en doet mijn vrienden pijn! Je... Je... te DETESTE!' Ze laat mij eindelijk los en loopt naar de deur. In een vlaag van woede grijp ik haar onderarm en geef er een harde ruk aan zodat ze naar achter struikelt. De deur geef ik een harde trap zodat hij dichtknalt en ik geef Kath een harde duw, maar laat haar onderarm niet los. Mijn greep verstevigt enorm en is nog steviger dan om Marly's nek. Dit doet niet genoeg pijn bij haar. VERDOMME! Mijn andere hand vindt ook haar arm en ik laat mijn perfect witte en rechte handen diep in haar arm zakken en druk mijn mond zo hard mogelijk dicht. Ik proef haar bloed en laat dan geschrokken los. Mijn ene hand houdt haar stevig vast.
    Mijn andere hand heeft inmiddels mijn toverstok gevonden en voordat ze iets kan doen, doe ik het. Dit alles en nu ik haar hier toch heb, ook het feit dat Marly's nek niet paars was toen ze mij kwam troosten vanmiddag.
    'OBLIVIATE!' schreeuw ik en zak dan huilend in elkaar. Wat heb ik gedaan!?

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 22:37 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Castor, Adalae, Caleb en Phobeoutfit & mask

    Castor praat behoorlijk enthousiast over hoe hij Marlene op gaat pikken bij de toetjes. Ik frons en trek mijn perfect passende pak recht. Kort werp ik een blik op Adalae als er gevraagd wordt of we niet samen naar het feest gaan. Ik schud mijn hoofd. 'Nee. Fran is mijn date,' zeg ik en ik volg Castor de kamer uit. 'Adalae gaat met Potter.' Ik kijk alsof ik zojuist hondenpoep geroken heb en schud mijn hoofd. Met z'n allen lopen we door de hallen naar de Great Hall. 'De jurk staat je goed,' zeg ik stijfjes tegen Adalae. Ik ben blij als de mudblood besluit te vertrekken en kijk Caleb aan.
          'Je zou een betere smaak moeten hebben als je je naam hoog wil houden.' Ik luister maar half naar Castor's geroep over voedsel en stap de zaal, die al flink vol zit, in. Meteen raakt iets me. Ik krijg een volle lading gouden en rode glitters over me heen. In mijn haar. Mijn gezicht. Mijn ogen. Mijn mond. Ik blijf stokstijf stilstaan, blijkbaar niet het beste plan want er loopt een tweede jaars tegen me aan die ervoor zorgt dat ik daadwerkelijk een tweede lading over me heen krijg. Er vertrekt een spiertje in mijn gezicht en woede borrelt in me op. Ik heb de neiging om mijn toverstok tevoorschijn te halen en iedereen in deze ruimte te vervloeken. Ik bedwing mezelf en met echt alle zelfcontrole die ik in me heb, klop ik de glitter van mijn schouders af. Terwijl ik stijfjes naar de Slytherin tafel loop, een spoor van glitters achterlatend, kijk ik bewust niemand aan.
          Ik hou mijn kin in de lucht en zet mezelf neer aan de tafel. Mijn gezicht staat op donder en ik grijp een bak met aardappelen om vervolgens agressief op te scheppen. Ondertussen zit mijn hele bord vol met rode en gouden glitters en ik knijp mijn ogen tot spleetjes. Het gif in mijn zak lijkt te branden en mijn ogen vinden James Potter. Hij ligt in een deuk met zijn beste vriend en het is meteen duidelijk wie dit gedaan hebben. Langzaam kalmeer ik als het plan zich in mijn hoofd vormt. Potter zal niet meer zo hard lachen als hij straks het dode lichaam van zijn vriendinnetje in zijn armen heeft liggen. Ik veeg wat glitters uit mijn gezicht en haal een klein flesje uit mijn jas tevoorschijn wat ik in mijn pumpkin juice giet. Natuurlijk niet het vergif, maar iets om deze avond wat makkelijker te maken. Ik kijk mijn gezelschap aan en hef mij glas. 'Proost. Op een goede avond,' zeg ik en een geheimzinnige grijns siert mijn bleke lippen.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.