• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Bathroom • Gilderoy • dress & mask

    Ik voel hoe hij mijn onderarm grijpt en me naar achteren trekt waardoor ik struikel op mijn torenhoge hakken. Ik val hard met mijn hoofd tegen tegen de wasbakken aan en een schreeuw van schrik en pijn verlaat mijn mond. Opnieuw duwt hij me hard tegen de muur aan, maar hij laat mijn arm niet los. Tranen van schrik en woede springen in mijn ogen en ik probeer me los te krijgen uit zijn grip. Mijn hoofd bonkt pijnlijk. Gilderoy grijpt mijn arm vast en tot mijn grote verbazing en schrik, zet hij zijn tanden in mijn arm en bijt hij. Ik schreeuw en probeer hem van me af te trappen. Ik voel bloed opwellen. Er komt een stroom van Franse scheldwoorden uit mijn mond. Deze gast is gestoord! Ik probeer mijn toverstok te vinden, maar Gilderoy is eerder.
          'Non! Non!' roep ik in paniek, maar de spreuk verlaat zijn mond al.
          'OBLIVIATE!' Plots wordt alles wazig en ik zak achterover op de grond. Voor een paar seconden wordt alles zwart en dan word ik weer wakker, met bonkende hoofdpijn en geen idee waar ik ben. Ik kijk verward om me heen en zie Gilderoy over me heen hangen. 'R-Roy,' fluister ik angstig. 'Wat ies er gebeurd?' Ik trek wit weg als ik het bloed op mijn arm zie. 'W-Wat ies er gebeurt?' herhaal ik opnieuw. Ik probeer overeind te komen, maar mijn hoofd doet pijn. Ik zak half tegen Gilderoy aan. 'Iek... 'eeft iemand me aangevallen? I-Iek weet niet wat er gebeurd is,' zeg ik paniekerig. 'R-Roy, help.' Ik weet mezelf overeind te trekken aan de wastafel en kijk hem aan. Mijn gezicht is bleek en ik sta beverig op mijn benen. Een straaltje bloed loopt langs mijn arm naar beneden en ik voel dat mijn wangen nat zijn van de tranen. Mijn hoofd doet veel pijn, maar dat is niet wat me het meeste angst aan jaagt. 'Roy! Wat ies er gebeurd met me?!'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    “Just do what I did, Harry!”
    “What, drop my wand?”




    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Great Hall > toilets - Lily, Alex & Theo > Alone



    Haar Franse gesmeek blijft zich maar herhalen en ik staar haar naar. Volgens mij is ze flauwgevallen. Ik tuf op de grond om de bloedsmaak uit mijn mond te krijgen. Het is... Ik heb haar gebeten tot ze bloedde. Ik besluit naar haar toe te kruipen en hang over haar heen. Met een bezorgde blik in mijn ogen die deels niet eens gefaked is, kijk ik haar aan. Ik tril nonstop. Een smoes. Ik heb een smoes nodig. Mulciber... Nee, wacht die is weg gestuurd. Celeb... Hmm, ik wil liever nog niet dood. Okay, Avery it is. Hij was laatst heel gemeen tegen me, dus hij mag wel weg van deze school. Dan wordt Kath wakker
    Het lukt me niet om antwoord te geven als ze het vraagt. Ze valt half tegen mij aan en ik houd haar zo goed mogelijk overeind. Ik moet nu wel de goede vriend uiithangen. Haar beste vriend.
    'Iek... 'eeft iemand me aangevallen? I-Iek weet niet wat er gebeurd is,' zegt ze. Duidelijk in paniek. 'R-Roy, help.' Ik sta ook op en sla mijn armen om haar heen, zodat ze niet kan vallen. Ik wil haar geen pijn doen. Fuck, wat heb ik gedaan... Ik ben echt.... Ik ben gestoord. Ik heb haar gebeten en daarna geobliviate.
    'A-avery viel je aan,' zeg ik geschrokken en ik staar haar met grote ogen aan, 'Ik heb je gered en hem weg gejaagd. Hij-hij heeft je gebeten Kath..' IK bijt op mijn lip en pak uit de dispencers een aantal papieren doekjes, 'Kath, gaat het?' vraag ik. Ik ben bang voor mezelf. Heel erg bang.
    'Hier,' ik pak heel voorzichtig haar arm vast en zet de kraan zachtjes aan, 'leun tegen mij aan als het niet gaat. Ik ondersteun je.' Langzaam laat ik haar arm onder de kraan gaan en laat het bloed (en mijn DNA) wegspoelen door het water. Met mijn andere arm houd ik haar stevig vast. Ik wil niet dat ze valt. Ik geef namelijk wel om haar. Ik ben doodsbang en weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
    'Het bloedt echt enorm,' zeg ik met een geschokte frons en ik druk haar steviger tegen me aan. Fuck, FUCK. Wat heb ik gedaan?! Ik ben gewoon een monster. Een MONSTER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius

    'Geloof je het zelf en ik weet wel wat Blake aan het doen is, ze had alleen beloofd om hier te zijn.' Ik kijk hem aan en staar dan toch maar naar mijn handen als hij een berichtje krijgt van iemand, ik weet niet wie. Meer mensen komen naar binnen gelopen en ik grijns toch bij het zien van de rood/gouden glitter die bovenop iedereen die binnenkomt (of weer weggaat) valt. Het ziet er leuk uit en zo weet iedereen meteen wie hier verantwoordelijk voor is, gok ik. Sirius en ik moeten er alleen maar voor zorgen dat we uit de klauwen van de docenten blijven, voor ze ons wat aandoen. Zij zullen er ook gezellig uitzien onder die glittertjes.
          'Ik wil wel prom queen worden, vorig jaar was ik wel king, maar ik wil gewoon nog een keer queen worden. Dan ben ik weer gelukkig. Het liefst samen met Remus, maar hij heeft besloten om niet op te komen dagen, want waarom zou hij, toch?'
          Ik kijk naar mijn beste vriend en haal mijn schouders op, waarna er een grijns rond mijn lippen ontstaat. 'Als ik en Lily prom king en queen worden, zal ik ook vragen of jij de kroon mag delen, goed?' Ik geef hem een zetje en laat mijn vingers door mijn krullen glijden. 'Probeer je te vermaken, Black, we moeten genieten van onze laatste avond hier, toch? En genieten van onze overwinning van vanmiddag.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || GREAT HALL || WITH LILY, THEO AND MARY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    da puppy
    Alex keek enigszins verbijsterd op toen Theo Roy ineens vol tegen z’n kop ramde. Dat hij niet aan zien komen. Vroeg of laat had iemand Roy geslagen, maar dat diegene Theo was? In geen duizend jaar had hij dat verwacht. De roodharige jongen leek er gelijk spijt van te hebben, maar meer richting Lily toe, wat stiekem best wel hilarisch was. Hij was in elk geval blij om te zien dat Lily blij was met haar nieuwe pluizige vriend. Haar stem was hoger dan normaal, en dat in combinatie met haar geratel en enthousiasme deed het lijken alsof ze een kind in een snoepwinkel was. In haar geval een chocoladewinkel waarschijnlijk. Haar reactie maakte het zeker waard om een puppy het kasteel in te krijgen.
          "Oh, dit is zo onverwacht en pluizig en hij is zo schattig en... bovenal... heel, heel niet legaal op Hogwarts en... Oh mijn god, je bent zo gestoord en je kunt me niet zomaar een hond geven en... wat is zijn naam ook alweer?" Ze was hem om de hals gevallen, terwijl Roy als een volleert dramaqueen jammert en naar zijn gezicht grijpt. Je zou haast denken dat een trol hem geslagen had, in plaats van Theo.
          ”Val dood, allemaal.” Roy maakt zijn kleine toneelstukje af door Theo tegen zijn schenen te schoppen. Juist. De hele zaal keek zowat toe hoe Roy zijn afscheid van het toneel nam, en Alex kon het niet laten zacht te gniffelen toen de jongen nogmaals glitters over zich heen keek. Zwaar leven. Die jongen zou nog geen uur in zijn familie overleven.
          ”Nou, dat wordt nog een interessante avond als het zo al start,” merkte Alex luchtig op. “Zijn je schenen okay, Theo? Goede slag trouwens.” Als Lily er niet had bij gestaan, had hij hem een high five gegeven. “En trouwens, Lily. Moet je die arme pup echt Taddy noemen? Ze heeft je niks misdaan.” De puppy blafte, waarop Alex grijnsde. “Zie, ze stemt er mee in.”
          ”Die glitters zijn me wat, is het een verrassing van McGonagall?” kwam een zacht giechelende stem hun gesprek binnenvallen. Mary. “Heb je Roy misschien gezien, ik heb zin om met hem te dansen.” Ze zag er uit als een plaatje, maar hij werd al snel afgeleid door een blauwe plek op haar schouders die door haar jurk scheen. Het was een behoorlijk grote en als het door de beukers kwam, dan was het wat apart dat Pomfrey het niet geheeld had met een simpele spreuk.
          ”Roy is net weg. Hij moest zijn make-up bijwerken, de glitters hebben het verpest,” mompelde Alex, terwijl hij op Mary afstapte. “Mag ik?” vroeg hij, doelend op haar schouder. Hij wachtte even af tot ze knikte, en kwam toen wat dichterbij. “Ik ben Alex trouwens, gezien je dat waarschijnlijk vergeten bent.” Hij vond dat vervelender dan hij zou willen toegeven. “Terwijl ik naar je blauwe plek kijk, misschien kan jij dan een betere naam verzinnen voor Lily’s puppy.”
          Heel voorzichtig trok hij de rits aan de achterkant van haar jurk een stukje naar beneden, slechts ver genoeg zodat hij beter bij de blauwe plek kon. Hij haalde zijn toverstok tevoorschijn en richtte die op het stukje ontblootte schouder. “Episkey.” Langzaam maar zeker trok de blauwe plek weg, tot haar huid weer egaal was. Alex stopte zijn stok weg en ritste de jurk weer dicht.
          ”Hopelijk voelt het wat beter zo…” Hij keek naar Lily. "Ik ben totaal vergeten dat de puppy eigenlijk al een naam heeft. Ze heet Roylientje," meldde hij haar doodserieus.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 12:20 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • Year 6 • Muggleborn • Hufflepuff • Hufflepuff dorm • Roza & Luke & Benji

    Net als ik Benji en Luke begroet heb, rent Roza langs me heen en ze bestormt het vriendje van Luke meteen. Lachend kijk ik ernaar en ik schud mijn hoofd lachend als ik op een van de stoelen tegenover Lenji ga zitten. Roza neemt naast me plaats en ik leg mijn hand op haar been. Ik houd van haar en ik wil haar voor geen goud kwijt. Het maakt me blij dat we elkaar zonet juist op ons intiemst hebben meegemaakt en het was geweldig, ook al zal het waarschijnlijk heel stuntelig zijn geweest voor de buitenstaander. Ik druk nog een kusje op haar lippen als ze rechtop gaat zitten en een slokje van het bier neemt. Ondertussen zijn ook Luke en Benji op de stoelen gaan zitten — of eigenlijk een enkele stoel, omdat Luke bij zijn vriendje op schoot zit/ligt — en ze praten tegen elkaar in het Iers. Ik wil het graag verstaan, maar helaas gaat mijn kennis van en over die taal niet ver, dus moet ik gissen waar ze het over hebben.
          'Zal ik eten voor ons vieren halen? Gewoon een boel van alles?' vraagt Luke ons en ik grinnik zachtjes. Ik spring op van de stoel en knik dan.
          'Ik loop wel even mee, kom!' zeg ik enthousiast. Ik kijk nog even naar Roza en grijns kort. Ik ben nu gewoon vrolijk en blij en ik hoop niet dat iemand het in zijn of haar hoofd haalt mijn humeur te verpesten. De berichtjes die ik van Maia kreeg, heb ik afgewimpeld, ik ga me er vanavond niet meer mee bezig houden. Misschien morgen, maar Roza raadde me al aan dat niet te doen. Ik heb er gewoon totaal geen zin meer in. Ze heeft me compleet laten vallen en ik wil daar niks meer mee te maken hebben.
          Ik pak twee borden, voor mij en Roza, en ik begin gewoon random dingen op te scheppen. Het is allemaal lekker en Roza moet gewoon goed eten, gezien ze vanmiddag al bijna van haar stokje (haar bezemsteel) viel. Luke staat ook op te scheppen en even later lopen wij gezellig samen weer terug. Ik zet een bord voor Roza neer en ik glimlach naar haar. 'Alsjeblieft.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || BEATER || BOYS' BATHROOM || LANA & ROY || OUTFIT + MASK

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    Roy. Godsamme wat kon die gast een klootzak zijn. Welke dodo deed er nou kleine, ongevaarlijke dieren pijn? Ze wist niet of ze bozer was omdat hij tegen Marly zei dat ze gevaarlijk was, dat hij de kleine baby vogeltjes (waar zijzelf nota bene voor gezorgd had) had vermoord, of dat hij dreigde de muizen onder zijn bed tegen haar hoofd te gooien. Alsof het niet erg genoeg was dat hij dieren pijn gedaan had, leek hij ook niet eens te snappen dat het compleet fout was, wat hij gedaan had. Maar goed, als hij haar zo graag gevaarlijk noemde, dan kon hij gevaarlijk krijgen.
          Hij deed eerst ontzettend moeilijk, maar uiteindelijk wist ze hem toch te overtuigen om te vertellen waar Lana en hij waren. Het was soms haast een beetje zielig, hoe goedgelovig hij was. Vroeger had ze daar nog wel medelijden mee, maar de laatste tijd, met hoe hij zich gedroeg. Nee, ze had nog weinig medelijden met hem. Ze begon zich af te vragen hoe ze hem ooit overleefd had al die jaren.
          Vluchtig maakte zichzelf verder klaar, ze vertrouwde Roy namelijk niet dat hij daadwerkelijk iemand kon oplappen, waarna ze de Ravenclaw girls’ dorm verliet en op wegging naar de jongens badkamer op de eerste verdieping. Ze kookte haast van woede en ze moest dan ook grote moeite doen om de jongen niet gelijk een ram tegen zijn hoofd te geven toen ze de badkamer in liep. Gelukkig kon ze wel goed acteren wanneer ze moeite deed en had Roy niet veel mensenkennis, dus dat kwam wel goed. Bovendien kon ze sowieso beter eerst Lana verzorgen.
          ”Merlin’s pants, Lana,” zuchtte Dory toen ze al het bloed zag. Ja, water hield om het bloed weg te krijgen, maar dat deed niet magisch de wond stoppen met bloedden. “Bloody hell.” Letterlijk, haast. Misschien iets te ruw duwde ze Roy aan de kant en nam ze Lana’s arm in haar handen nadat ze haar stok uit haar jurk gefriemeld had. Ze murmelde een helingsspreuk, wat het bloeden deed stoppen en de wond groeide dicht, maar het bleef wel wat rood en er was een duidelijk, vers litteken zichtbaar. Veel beter zou het eerst niet worden, gezien de wond redelijk diep was. Het was haar ook zeker niet ontgaan dat het op een beet leek. Lana had ook een wond aan haar hoofd, maar ze vond het wat te risky om daar iets aan te doen. Dat liet ze liever aan Pomfrey over.
          Dory liet Lana voorzichtig tegen de muur aan zitten, staand vertrouwde ze het niet, waarna ze zich tot Roy richtte. “Nou, Roy.” Ze balde haar vuist en liet die harde tegen Roy’s gezicht aankomen. Er kraakte iets toen ze zijn gezicht raakte. “Die kreeg je nog te goed voor mij bedreigen en leugens over mij vertellen.” Ze wierp hem nog een kwade blik toe, om vervolgens neer te hurken bij Lana, ook al kolkte er nog woede door haar lichaam.
          ”Sorry, dat moest even,” zuchtte ze. “Wil je dat ik je naar Caleb breng?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Suit & Mask || Never ever treat a lady like this! || Great Hall || Lily, Alex & Mary

    Ik was compleet geschokt door mijn eigen acties. Ik weet niet wat Peter me had gegeven, maar ik leek mezelf niet. Tegenover Roy voelde ik geen enkele schuld, maar tegenover Lily wel. Ik had haar beschermd zonder dat daar enige reden voor was, waardoor ik me nu verontschuldigde tegenover haar. Lily vroeg intussen of ik okay was. "I g-g-guess." mompelde ik zacht terug, voor Alex de aandacht opeiste met een doos, en vooral het pluizige ding in de doos. Het was zo schattig dat ik er ook helemaal door verzwolgen werd, waardoor ik Roy zijn woede aanval niet zag aankomen. Hierdoor werd ik tegen mijn schenen geschopt door de jongen die zich gedroeg als een peuter die slecht was opgevoed. Een pijnlijke kreun rolde over mijn lippen en mijn ogen rolde een klein beetje terug in hun kassen, maar ik had veel erger gehad in Quidditch. Die jongen kon echt niet trappen om eerlijk te zijn, maar nog voor ik iets kon doen, was hij weg, zelfs al wilde ik niet echt iets doen. Lily was nog altijd compleet geobsedeerd door het kleine hondje, maar Alex was de woede uitbarsting van Roy zeker wel opgevallen. Ik knikte bij zijn vraag en wreef even over mijn schenen. Dit was om de vuiligheid van mijn broek te krijgen en te controleren hoe blauw mijn schenen waren. Mary voegde zich intussen bij ons, die begon te ratelen over Roy, de jongen die ik net voor zijn muil had geslagen en voor wie we een groepsdate hadden besloten. Ik snapte het allemaal niet meer, maar eigenlijk alles rond Roy snapte ik niet, dus dat was niet abnormaal. Ik rechtte mijn rug weer en keek naar Alex die zich over Mary ontvermde, terwijl Lily zich compleet overgaf aan haar hondje. "Ik g-g-ga eten h-h-halen v-v-voor ons allemaal." mompelde ik tegen Lily, voor ik naar het eten liep. Daar stapelde ik drie borden vol met het lekkers wat de huiselven voor ons hadden klaar gemaakt. Het rook al heerlijk en mijn mond waterde nog voor ik een schep op de borden had gelegd. Ze waren dan ook veel te vol toen ik klaar was met opscheppen. Ik pakte even mijn mobiel om te kijken wat er gaande was. Mensen waren allerlei quizzen aan het doen, en ik deed mee, maar het eindigde met mijn kop die knalrood werd, omdat ik blijkbaar groener was dan het gras. Ik had geen idee wat ik er aan kon doen, maar ik hoopte dat ik er in elk geval snel een beetje vanaf zou komen. Langzaam werd mijn hoofd weer minder rood en wist ik de borden op mijn armen te balanceren. Met veel moeite liep ik met de vier borden richting de anderen liep. Het vierde bord kon voor Mary of voor Gwen zijn. Ik hoopte dat Gwen snel zou komen, want ik voelde me nu niet eens meer het vijfde wiel aan de wagen, maar eerder het zevenentwintigste wiel aan de wagen. Alex had Mary, Lily had haar puppy, en ik stond hier te klungelen met vier borden eten. Toen ik me weer bij de groep voegde, kwam ik erachter dat ik bestek was vergeten. Ik liep weer terug om ook vorken te halen, waarna ik toch weer naar Alex, Mary, en Lily liep. "Eten" mompelde ik, terwijl ik ongemakkelijk bleef staan met de borden op mijn armen. Ik had geen idee wat ik nu moest doen, want ik kon ze ook niet makkelijk neerzetten.


    Bowties were never Cooler

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Bathroom • Gilderoy & Dorcas • dress & mask

    Gilderoy slaat zijn armen om me heen en ik steun op hem. Mijn lichaam voelt slapjes aan en mijn hoofd bonst pijnlijk. Ik sluit mijn ogen. 'A-avery viel je aan,' zegt hij, 'Ik heb je gered en hem weg gejaagd. Hij-hij heeft je gebeten Kath..' Ik open mijn ogen weer en kijk hem aan. Mijn gezicht is wit weg getrokken. Hier was ik al bang voor. Als mudblood zijnde is het niet meer veilig in de hallen van Hogwarts. 'Kath, gaat het?' Ik knik langzaam en wil iets zeggen, maar mijn mond voelt droog en de woorden blijven steken in mijn keel. 'Hier,' zegt hij. Als een soort robot volg ik hem en ik staar naar het water dat zich vermengt met mijn eigen bloed. Een zachte snik verlaat mijn mond. 'Leun tegen mij aan als het niet gaat. Ik ondersteun je.' Ik voel zijn armen stevig om me heen en leun er met al mijn gewicht op, omdat mijn eigen benen het onder me lijken te begeven. 'Het bloedt echt enorm,' zegt hij, maar de woorden komen niet echt binnen. Ik zit met mijn gedachten bij Avery. Avery die me had kunnen vermoorden als Gilderoy me niet gevonden had.
          'Merci,' fluister ik zachtjes. Ik zak in elkaar tegen Gilderoy aan en op dat moment hoor ik de deur open vliegen, maar ik heb niet de kracht om op te kijken wie het is.
          'Merlin’s pants, Lana,' hoor ik een bekende stem. Dorcas. Ik voel iets tintelen bij mijn arm en open langzaam mijn ogen. Dorcas probeert mijn arm te helen. Het helpt. Het bloeden is gestopt, maar er zitten duidelijk nog rode vlekken op de plekken waar Avery me gebeten heeft. Dorcas laat me voorzichtig tegen de muur aan zakken en ik kijk wat hopeloos naar het meisje op. Tot mijn verbazing slaat ze Gilderoy hard in zijn gezicht. Een geschrokte schreeuw verlaat mijn mond en ik probeer overeind te krabbelen. 'Die kreeg je nog te goed voor mij bedreigen en leugens over mij vertellen.' Ze knielt naast me neer.
          'D-Dorcas... 'ij 'eeft mij ge'olpen! 'ij is goed... niet... niet slaan,' zeg ik en ik schud mijn hoofd hevig, waarbij de pijn nog heviger wordt.
          'Sorry, dat moest even,' excuseert Dorcas zichzelf zuchtend. 'Wil je dat ik je naar Caleb breng?' Ik kijk haar aan met mijn grote bruine ogen en knik dan langzaam. Ja, ik wil naar Caleb, maar hij mag niet zien wat er gebeurt is. Ik duw mezelf overeind en gebruik al mijn kracht om mezelf voor de spiegel te krijgen. Snel begin ik alle make-up die onder mijn ogen zit er af te poetsen. Gelukkig is mijn jurk redelijk heel gebleven en kan ik het kleine beetje bloed wat erop zit eraf wassen, maar terwijl ik dit doe sijpelt langzaam alle energie weg. Ik draai me om naar Gilderoy en Dorcas en kijk hen aan. Ik kan amper helder denken en besef dan dat Gilderoy onder het bloed zit. Ik haal mijn toverstok tevoorschijn en loop wankelend op hem af. 'Iek... iek kan 'et wel 'elen?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    'Laten we het maar doen. Het zal toch een keer moeten en om eerlijk te zijn word ik vrij moe van al deze ogen op ons,' merkt Frankie op en ik knik toch instemmend. We zijn het vaak niet met elkaar eens, maar wat betreft ons gearrangeerde huwelijk stemmen we toch regelmatig met elkaar in. Het is namelijk onzin dat wij moeten trouwen omdat onze familieleden grote fouten hebben gemaakt. Het is niet onze schuld dat zij hebben besloten zich af te keren van onze families, maar wij mogen de rotzooi voor ze opruimen. Thanks a lot, Sirius. Ik vind mijn broer aardig en ik kan op zich redelijk met hem overweg, maar op het moment vind ik het toch iets minder prettig dan anders.
          We lopen de Great Hall in en gaan meteen richting het eten. Mijn maag schreeuwt van de honger en ik zucht een keer diep als ik wat bestel. Frankie lijkt er ook totaal geen zin in te hebben en mijn roodharige date en verloofde ziet er zo mogelijk nog slechter uit dan anders.
          'Je bent bleek,' mompel ik. Ik neem geen alcohol, daar zorg ik wel voor. De vorige keer dat wij samen een fles sterke drank deelden, gebeurden er dingen waar ik niet aan herinnerd wil worden, ook al was het op dat moment best fijn. Ik kan me er amper dingen van herinneren, maar de kater die ik later kreeg en de blikken die Frankie en ik elkaar toewierpen, waren toch meer dan genoeg om een snelle conclusie te trekken. Ik pak mijn bord met eten aan en zak meteen aan een tafel neer waar nog ruimte is voor Frankie naast me. Ik begin met eten en af en toe kijk ik naar het meisje naast me. Ze is verdomme nog een jaar ouder dan ik ook.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Slytherin Dorm • Blake

    Als ik berichtjes lees dat Blake met geen mogelijkheid alleen in haar jurk komt, besluit ik haar te melden dat ik haar wel ga helpen. Hoewel ik vaak hoor dat al die Slytherins echte bitches zijn, vind ik het over het algemeen best meevallen. Ik kan het best met ze vinden en ik help Blake dan ook graag. Zelf heb ik toch geen interessante outfit die ik kan dragen, dus houd ik gewoon aan wat ik ook in de trein droeg. Sowieso ben ik niet van de jurken en de hoge hakken en de dertig lagen make-up, dus het scheelt me veel tijd.
          Sirius en ik hebben het uitgepraat met elkaar en hij lijkt er nu vrede mee te hebben, al dacht hij dat ik verliefd op hem was. Toen ik het las, moest ik even lachen. Natuurlijk ben ik niet verliefd op hem. Hij is een van mijn beste vrienden (en tevens mijn ex), maar ik weet dat hij van Remus houdt en daar is niks mis mee. Ik houd van hem als een vriend, verder niet.
          Ik kom de Common Room van Slytherin binnen en in de slaapkamer zie ik Blake al staan. 'Blake!' zeg ik. Ik heb haar ook een jaar niet gezien en ik grijns wel even. Vanavond ga ik waarschijnlijk toch alleen op dat feest zijn, dan kan ik me nu net zo goed al een beetje mengen in de menigte, of niet? Volgend jaar zien we wel weer, als alles goed blijft gaan met mama kan ik mijn laatste jaar op Hogwarts gewoon afmaken. Dat wil zij ook voor mij en ik wil het ook, want in dit afgelopen jaar heb ik zo ontzettend veel gemist dat ik amper weet wat er gebeurd is in de tijd dat ik gewoon thuis was.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Gryffindor Table – James & Sirius – Year 6

    Inmiddels was er alweer wat tijd verstreken. Zoveel tijd zelfs, dat Mary haar alweer verlaten had en naar het grote eindgala was gegaan. Of haar vrienden, met wie ze naar het gala ging, of met haar vriend, date, noem zelf maar op. Ze hadden nauwelijks een gesprek gevoerd, of nou ja, eerder helemaal niet. Mary was direct weer opgestaan en had zich klaargemaakt voor het gala. Marlene had verbaasd opgekeken. Had ze dan echt geen last gehad van haar schouders?
          Nu stond Marlene ook echter met haar jurk in haar handen. Het was een mooie jurk, maar het liet juist de dingen zien die ze nu heel graag wilde verbergen, waaronder haar nek. Misschien moest ze gewoon in een coltrui, een lange broek en normale sneakers naar het gala gaan. Al zou waarschijnlijk niemand haar daarvoor vergeven. Daarnaast had ze ook een date met Castus, iets waar ze al maanden naar uitgekeken had. Uiteindelijk besloot ze om toch de jurk maar aan te trekken.
          Na een flink gekluns met haar jurk en haar haar dat het erg leuk vond om overal in vast te komen zitten, had ze 'm aan en zat hij goed. Ze deed nog wat aan haar haar, make-up en alle overige dingen die een meisje deed als ze naar een eindgala van haar school ging, waarna ze de common room uitliep. Ze probeerde met haar haar haar nek te verbergen en liep door de gangen heen. Telkens als ze langs iemand liep, had ze het gevoel dat ze aangestaard werd. Ze plaatste haar handen voorzichtig tegen haar nek aan en liep toen stug door.
          Bij de Grote Zaal aangekomen, kreeg ze eerst een bak met glitters in haar smoel, waarop ze niet veel later de glitters aan het uitproesten was, en liep er ook nog iemand tegen haar aan. De jongen bood zijn excuses aan en Marlene beantwoorde zijn excuses met een zwakke glimlach. Daarna liep ze de zaal binnen en zag ze al snel het tweetal zitten die de aanstichters van deze glitters wel moesten zijn. Ze liep naar het tweetal toe en ging naast hen zitten.
          "Vertel eens, zijn jullie die kinderachtige koters geweest die met de glitters gespeeld hebben? Erg grappig hoor," zei Marlene tegen hun, terwijl ze wat glitters uit haar haren viste. "Heel grappig, not," mompelde ze toen zachtjes, terwijl ze verder ging met haar haren bevrijden van glitters. Welliswaar vergetend dat haar nek nu open en bloot zichtbaar was.


    That is a perfect copy of reality.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • The Great Hall • Theo, Mary & Alex
    Ik heb nauwelijks door dat Roy wegstormt en sla al evenmin acht op het feit dat hij voor een tweede keer op rij deze avond bestrooid wordt door glitters. Mijn onverdeelde aandacht is gericht op het pluizige ding in mijn armen en ik weet nu al dat ik dit de hele avond vol zou kunnen houden. Ik heb verdorie helemaal geen tijd om te dansen — ik heb een puppy om te kroelen. Een zachte, pluizige puppy die absoluut niet is toegestaan op Hogwarts en Merlin, ik ben Lily Evans. Als je me in het midden van de nacht wakker zou maken en me zou vragen om alle regels van Hogwarts op te sommen, zou ik je de volledige lijst tot op de komma nauwkeurig kunnen vertellen; de ongeschreven regels inbegrepen. Ik breek geen regels, ik leef ze na en ik weet niet hoe ik hier met een puppy in mijn armen ben beland, maar dit kan nooit de bedoeling zijn. En toch. Misschien heeft Sirius gelijk als hij zegt dat regels soms gemaakt zijn om gebroken te worden. Al helemaal wanneer de reden om deze te breken een bolletje pluis is. Bovendien: met een heel klein beetje fantasie is ze net een kitten; goed genoeg dus.
    "Taddy is de perfecte naam," negeer ik Alex' protesten schouderophalend. "Ik bedoel, die naam heeft een historie, een betekenis en nou ja, ze ziet eruit als een teddybeer. Meant to be. Het is trouwens een verdomd mooie betekenis ook, want Tad Cooper is een absolute held, ondanks het feit dat niemand in hem geloofde. Het is een eer om naar hem vernoemd te worden, maar met jouw slechte smaak voor series, snap jij daar natuurlijk niets van." Ik grijns en trek mijn wenkbrauwen in een uitdagend gebaar op, waarbij ik mijn mond open om een andere opmerking te maken, al sluit ik deze wanneer ik word afgeleid door Mary, die een sprankelende — absoluut geen pun intended — entree maakt.
    "Het zijn wel haar kleuren, dus wie weet," gniffel ik als ze ons afdelingshoofd hiervan beschuldigt, al weet ik wel beter. Desalniettemin kan ik het niet laten om mijn blik wat bezorgd op mijn beste vriendin te laten rusten. Het was een enerverende dag vandaag, want het ene moment wilde ze niets met Roy te maken hebben en nu is ze weer samen met hem en...
          "Fries before guys?" vraag ik haar met een lichtsmekende blik in mijn ogen, terwijl ik een frietje, door Theo gehaald, naar haar uitsteek. "Alsjeblieft? Ik bedoel, food before a dude; plates before dates; puppies before guppies; Lilies before Willies?" Stil kijk ik toe hoe Alex mijn beste vriendin half uitkleedt en ik besef dat ik nu het liefst bij haar in de buurt ben. Ze voelt zich overduidelijk niet helemaal goed en heel eerlijk denk ik dat Roy te druk met zichzelf bezig is om dat te kunnen merken. Daarnaast: ik weet niet hoe hij op haar in heeft gepraat, maar ze is omgeslagen als een blad aan een boom en ik weet niet hoe gezond dat is in een relatie.
          "Overigens, ik heb je overtuigingskracht nog nodig," ga ik dus verder. "Vertel Alex alsjeblieft dat Taddy alles behalve een verschrikkelijke naam is. Een nieuwe naam is dus helemaal niet nodig en al helemaal geen oude naam, zoals Roylientje." Dan pas lijk ik door te hebben dat Theo daar daadwerkelijk nog staat met zijn hoogstwaarschijnlijk pijnlijke scheenbeen en vier borden in zijn armen en een mild schuldgevoel overspoelt me, terwijl ik snel één — met mijn andere hand de kleine puppy tegen mijn lichaam klemmend — bord van hem overneem.
          "Dankjewel, Theo," murmel ik. "Dit ziet er echt geweldig uit." Mijn maag rommelt op juist dat moment en ik herinner me dat ik naast de koekjes van Roy bij Quidditch nog niets gegeten heb vandaag. Ik beschouw dit als een goed moment om aan de Gryffindor tafel neer te ploffen — met Theo, Mary, spoedig Gwen en mij heeft Alex zich als enige niet-leeuw maar aan te passen — en ik kijk Theo met een schuine blik aan, terwijl ik Taddy voorzichtig naast mij op het bankje zet. "Gaat het een beetje met je scheen? Dat zag er pijnlijk uit." Ik vind het rot dat dit is gebeurd omdat hij het voor mij op wilde nemen, al was hij uiteraard ook de eerste persoon om de klap uit te delen.
          Om de sfeer wat op te krikken, hef ik mijn glas. "Op een geweldige laatste avond, die nu al sprankelend is begonnen."
    Don't look this judgy. This is totally educational.


    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 18:32 ]


    She's imperfect but she tries

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I can't remember to forget you.”



    Roy is net weg. Hij moest zijn make-up bijwerken, de glitters hebben het verpest,’ mompelde een jongen die zonet nog met Lily stond te praten. Ik keek hem een beetje vreemd aan, gezien ik hem nooit eerder had gezien. Niet dat ik ieder individu op deze school per sé hoorde te kennen en herkennen, maar gezien hij kennelijk met Lily omging, was het vreemd dat ik hem nog nooit had ontmoet.
          ‘Fries before guys?’ Lily stak een frietje naar mij uit en keek me met een lichtsmekende blik aan. ‘Alsjeblieft? Ik bedoel, food before a dude; plates before dates; puppies before guppies; Lilies before Willies?’ Ik gniffelde en knikte, voordat ik het frietje van Lily aannam en in mijn mond stak.
          ‘Altijd, Lily.’
          ‘Mag ik?’ Ik had niet gemerkt dat de onbekende jongen dichterbij was gekomen en mijn hart sloeg daarom ook een tel over toen hij plotseling naast me stond. Een tikkeltje wantrouwend keek ik hem aan en wilde in eerste instantie 'nee' antwoorden, gezien ik hem helemaal niet kende, en hij mij niet; waarom wilde hij dan mijn schouder bekijken? Echter was hij kennelijk een vriend van Lily, en een vriend van Lily was een vriend van mij. Vandaar dat ik uiteindelijk langzaam knikte. ‘Ik ben Alex trouwens, gezien je dat waarschijnlijk vergeten bent.’ Ik fronste.
          ‘Hoe bedoel je vergeten? Ik kan me niet herinneren dat we elkaar ooit eerder zijn tegengekomen,’ zei ik een tikkeltje verwonderd en glimlachte vriendelijk naar hem, ‘maar leuk je te ontmoeten Alex, ik ben Mary, de beste vriendin van Lily.’ Ik wiebelde even mijn wenkbrauwen naar mijn roodharige vriendin bij dat laatste.
          ‘Terwijl ik naar je blauwe plek kijk, misschien kan jij dan een betere naam verzinnen voor Lily’s puppy.’ Ik wilde antwoorden, maar voelde hoe Alex de rits van mijn jurk een stukje naar beneden ritste en gealarmeerd keek ik Lily aan, wat was hij aan het doen? Voordat ik echter kon gaan protesteren, schoot er een rare tinteling door mijn schouder en ritste Alex mijn jurk alweer dicht.
          ‘Hopelijk voelt het wat beter zo…’ Ik keek Alex perplex aan en wreef toen even over mijn schouder, die plotseling een stuk minder beurs aanvoelde.
          ‘...Dankje?’ zei ik toen zachtjes en keek hem dankbaar aan. Vervolgens ontstond er een vage discussie over puppy-namen en om eerlijk te zijn klonken beide namen echt verschrikkelijk.
          ‘Kan ik niet Zwitersland zijn en neutraal blijven? Hoewel ik wel eigenlijk moet toegeven dat beiden afschuwelijk zijn,’ zei ik met een onschuldige glimlach. Vlug en dankbaar nam ik een bord met eten over van Theo, toen mij opviel dat hij daar al de hele tijd had gestaan met borden vol eten en bedankte hem.
          ‘Gaat het een beetje met je scheen? Dat zag er pijnlijk uit,’ vroeg Lily toen en ik keek het groepje vragend aan. ‘Op een geweldige laatste avond, die nu al sprankelend is begonnen.’
          ‘Wat is er dan gebeurd?’ vroeg ik, nog terugkomend op Theo's schenen. ‘Alles okay?’



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Lost
    Alex – Lily – Theo

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 21:10 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Gilderoy Lockhart
    “Just do what I did, Harry!”
    “What, drop my wand?”




    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - Great Hall > toilets - Lily, Alex & Theo > Alone



    'Merci,' bedankt Kath me en ik glimlach zwakjes naar haar. Ik verdien dit echt niet. Kath zakt tegen me aan en ik besluit haar nog steviger vast te houden. Waarom maakte ze mij nou boos? Ik wilde haar helemaal niet aanvallen...
    Nogal ruw word ik dan bij Kath weggetrokken en ik frons een beetje verbaasd. Wat heb ik nu weer gedaan? Dorky geneest Kaths arm en ergens ben ik daar wel blij mee. Ik had het zelf natuurlijk veel beter gekund, maar ik ben een beetje in shock. Van mezelf. Ik wist niet dat ik tot zo iets in staat was. Oké, misschien ook wel. Alleen kan ik mijn verhaal dus echt bij niemand kwijt. Als zelfs Kath boos op me wordt, dan -
    Dorcas' vuist komt hard aan en ik schreeuw het uit. Mijn neus begint hevig te bloeden en mijn hele gezicht doet gewoon ongelofelijk zeer. Mijn witte pak was al niet echt wit meer door Kaths bloed, maar nu voegt ook mijn bloed zich bij het geheel.
    'FBUCK YOU, DWORCWAS!,' schreeuw ik naar haar, wat door het bloed wat nu ook in mijn mond komt niet heel vloeiend gaat. Mijn hele handen en pak zijn rood en ik begin me echt af te vragen waarom ik hier eigenlijk ben gekomen. Ik had veel beter in de common room kunnen blijven, gezien het daar een stuk veiliger is. Ik probeer mijn neus dicht te knijpen, maar dat doet veel te veel zeer. Waar heb ik dit aan verdient, Dorcas? Ik kijk op en stuur haar een dodelijke blik. Ik krijg haar nog wel. Ik wil haar nooit meer zien. Mijn vuisten ballen zich, maar ik weet dat ik ze niet allebei tegelijk aankan. Dan kan ik het beter ook niet proberen.
    Mijn blik valt op Kath, die overeind is gekomen en zich nu opfrist. Ze lijkt een beetje te duizelen. Is dat een bijeffect? Ze draait zich om, om vervolgens haar toverstok te pakken en op mij af te komen. Wacht... ze weet het nog! Ze zei dat ik haar niet tegenover me wil hebben. Ze gaat me vervloeken.
    Ik schreeuw angstig en probeer zo snel achteruit te deinzen dat mijn benen te langzaam zijn voor mijn lichaam. Ik val op de grond en kruip achteruit tot ik hard tegen de muur knal.
    'Doe mbe alsjeblbieft niets,' begin ik en ik begin te huilen van angst, 'bwet spijht me! Kabth, alsjeblbieft!' Tranen vermengen zich met het bloed op mijn wangen. Ik wil dat ze mijn vriendin is en niet mijn vijand. Ik heb haar nodig als vriendin. Snikkend laat ik mijn hoofd op mijn knieën vallen, waardoor ik begin te jammeren van de pijn in mijn neus. Ik wil dit helemaal niet!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Great Hall • Celeb, Cas, Cal & Lana • Mask & Dress

    Caleb vraagt of Celeb en ik niet samen gaan, waarop ik enkel mijn hoofd schud. Celeb daarentegen moet daarbij verafschuwd melden dat ik met James ga; wat hij trouwens geregeld heeft zowat, anders zou hij met Lily gaan. Surprise. We lopen naar de Great Hall en ik probeer te wennen aan de nieuwe hakken terwijl we lopen, af en toe wiebel ik wat op mijn hielen, maar uiteindelijk heb ik het – soort van – onder de knie.
          Als ik net de Great Hall binnenloop, word ik overweldigd door de lading aan glitters. Rood en goud welteverstaan. Ik voel de plasticdeeltjes in mijn decolleté kriebelen en nies door de inademing van de glitters. Glitters vliegt uit mijn haar en wenkbrauwen door de plotseling beweging. ''Verdomme.'' mompel ik en klop op mijn jurk zodat er zo weinig mogelijk glitters achterblijven. Een hele lijst aan vloekwoorden verlaat mijn mond als ik de Great Hall inloop, terwijl een spoor van glitters mij achtervolgt. Ik kijk om me heen of mijn date ergens te bevinden is, maar hij lijkt verdwenen te zijn in de menigte. Met een geïrriteerde zucht gooi ik mijn haar voorover en schud de achterblijvende glitters uit mijn haar. Een kleine plas van glitters is het resultaat ervan.
          Ik maak mijn weg naar de Slytherintafel en pak een kippenvleugel, die ik vervolgens gelijk uit irritatie in mijn stop en die oncharmant begin te eten. ''Op een hele goede avond.'' mompel ik terug naar Celeb en hef mijn glas voordat ik alles achterover gooi. Ik had gewild dat mijn water sterke drank was, maar ik kan het me niet veroorloven om vanavond dronken te worden. Niet vanavond. Het liefst zou ik even een nachtje weg willen zijn van de wereld; mijn opkomende huwelijk negeren, mijn familie negeren over het algemeen en alle andere dingen in het leven die niet perfect zijn.
          ''Heeft iemand mijn date gezien?'' vraag ik als ik mijn mond afveeg met een servetje. ''Ik vraag me af of het een zinvolle date is, sinds hij toch de hele avond Lily gaat achtervolgen.'' Ik kijk met een veelbetekenende blik naar Celeb en pruil mijn lippen. ''Maar, ik wens jullie allemaal een goede avond.'' mompel ik en draai me daarna weer om naar het voedsel. ''De couples included. Sorry voor het onderbreken van jullie moment, Cal en Lana.''


    ''This is dedicated to our unsung heroes.''

    [ bericht aangepast op 11 juli 2017 - 17:34 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.