• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    Het was niet dat Regulus niet aardig was, maar het feit dat we moesten trouwen omdat Sirius en Mavi de familie hadden verraden en ons ten schande hadden gemaakt, was nu niet echt een positief iets. Altijd moest iemand de rotzooi van anderen opruimen en nu waren wij dat jammer genoeg. Nu liepen we hier, arm in arm, de Great Hall in. Ik liet me door hem leiden, terwijl ik zag hoe Roy een complete melt-down had. Het was echt lachwekkend, zeker nu ik niet meer aan hem vast zat. Ik had geen idee wat ik ooit in hem heb gezien. Waarschijnlijk wilde ik gewoon aandacht, die Mavi ook had van haar vriend. Aandacht was alleen het enige wat je nooit van Roy zou krijgen. Die jongen was alleen geinteresseerd in zichzelf en alles wat hem ten goede kwam, ten koste van iedereen. Als ik moest kiezen tussen hem en Regulus, dan kwam Regulus op elk vlak er dik als de winnaar uit.
    Bij de bar bestelde Regulus eten, maar zelf had ik echt geen trek, al wist ik ook wel dat ik eigenlijk wat moest eten. Dit werd nog duidelijk toen Regulus opmerkte dat ik bleek zag, bleker dan normaal waarschijnlijk. Ik haalde mijn schouders op en bestelde een glaasje water. Dat ging er nog wel in, maar echt een bord vol eten, wat Regulus in zijn handen kreeg, deed mijn maag, bij de aanblik alleen al, bijna omdraaien. Ik ging naast hem zitten, met zoveel ruimte tussen ons dat we elkaar niet raakten. Rustig dronk ik mijn water terwijl hij at. Hij was verdomme een jaar jonger dan ik en we waren allemaal nog niet klaar met school. Nu wist ik ook wel dat de kans klein was dat ik het zou afmaken, wat betekende dat ik sowieso ook nog een tijdje zou leven zonder inkomen, omdat hij nog niet klaar was met school. Ik zuchtte en zakte een beetje onderuit. Wat een verschrikkelijke situatie was het eigenlijk en ondanks dat ik norm van mijn tweelingzus hield, nam ik haar dit zeker kwalijk. Had ze niet een jaar langer kunnen wachten met haar bloed verraden ofzo? Na nog een slokje water keek ik even naar Regulus, die nog altijd zat te eten. "Ik hoop dat het eten beter is dan de situatie waar we in zitten." mompelde ik, voor ik maar weer verder ging met kleine slokjes nemen van mijn glas water.


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Great Hall • Nova, Luke & Benji • dress & mask

    'Zal ik eten voor ons vieren halen? Gewoon een boel van alles?' stelt Luke voor. Ik knik en glimlach naar mijn beste vriend. Ik kan wel wat eten gebruiken, voordat ik dadelijk compleet instort van vermoeidheid. Ik speel wat met Nova's vingers en kijk haar aan.
          'Ik loop wel even mee, kom!' zegt Nova. Haar enthousiasme is aanstekelijk, ik ben blij dat ze zo opgewekt is. Ik wil haar niet anders dan dit zien; opgewekt, vrolijk en enthousiast. Ze is zo mooi. Het verbaasd me dat ik niet zit te kwijlen terwijl ik naar haar kijk. Het zou me niet verbazen als ik dat wel deed. Nova en Luke beginnen op te scheppen en ik wrijf in mijn ogen, terwijl ik nog een paar slokjes van mijn butterbeer neem. De alcohol heeft nog steeds mijn systeem niet verlaten, maar ik kan al een stuk helderder nadenken, vooral na wat er gebeurd is tussen Nova en mij. Nova zet het bord voor me neer. 'Alsjeblieft.'
          'Dank je,' zeg ik en ik pak haar hand vast, voordat ik langzaam begin te eten. Ik richt me op Benji. 'Hoe gaat het ermee? Ik heb je lang niet meer gezien... al sinds de zomervakantie niet meer.' Ik pruil. 'Hoe is het met je familie?' Ik prop wat eten in mijn mond en kijk dan naar Nova, met een zwakke glimlach. 'Ik ga zo trouwens even met Isla praten, maar daarna ben ik weer helemaal van jou. Ik wil gewoon even die ruzie uit de weg werken, dan voel ik me al een stuk beter.' Ik haal mijn schouders op. Het is nogal ingewikkeld met Isla. Niemand wist dat ik verliefd was op mijn beste vriendin voor de afgelopen paar jaar, maar ja, hoe vertel je dat aan iedereen? Ik wilde niet eens op meiden vallen en al helemaal niet op Isla, die een relatie had met mijn andere beste vriend. Zulk soort dingen zorgen gewoon voor veel meer drama dan goed is.


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • James & Marlene• suit & mask

    Als ik en Lily prom king en queen worden, zal ik ook vragen of jij de kroon mag delen, goed?' Ik grijns naar mijn beste vriend en schud mijn hoofd. 'Probeer je te vermaken, Black, we moeten genieten van onze laatste avond hier, toch? En genieten van onze overwinning van vanmiddag.'
          'Fine,' zeg ik, 'ik wil een stuk van de kroon, beloof het, goed? En ja ja, ik stop al met mijn gezeik.' Ik steek mijn tong uit en ga wat rechter op zitten. Ik schuif mijn bord naar me toe en begin er eten op te laden. Ik kijk op en zie dan hoe Celebran naar binnen loopt en ook overladen wordt door glitters, net zoals Gilderoy. Ik barst in lachen uit en stoot James aan. Het aanblik is hilarisch. Dit is misschien wel onze beste prank tot nu toe. Marlene komt op ons afgelopen en ploft naast ons neer. Ik kijk haar grijnzend aan.
          'Hey daar schoonheid,' zeg ik en ik schenk haar een vette knipoog.
          'Vertel eens, zijn jullie die kinderachtige koters geweest die met de glitters gespeeld hebben? Erg grappig hoor.' Ik grinnik als ze wat glitters uit haar haren haalt. 'Heel grappig, not,' mompelt ze. Ik wil hard lachen en haar in alle onschuld vertellen dat het absoluut niet door ons gedaan is, maar dan valt mijn oog op de rode strepen in haar nek. Ik frons.
          'Wow, Marly, wat heb jij gedaan? Ik weet dat je Castor leuk vind en alles, maar uhm... misschien moet je jullie avontuurtjes in de slaapkamer wat rustiger houden.' Ik trek een wenkbrauw op en leun naar haar toe. Voorzichtig til ik haar haar op. 'Auch... serieus, Marls. Wat is er gebeurd?' vraag ik, nu daadwerkelijk bezorgd. Van mijn grappende toon is geen spoor meer te bekennen.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius & Marlene

    'Fine, ik wil een stuk van de kroon, beloof het, goed? En ja ja, ik stop al met mijn gezeik.' Ik rol lachend met mijn ogen. Hij is soms nogal een dramaking dramaqueen en daar is niks mis mee, maar ik wil sowieso genieten van deze avond. Nacht, misschien ook wel, als Lily meewerkt. Hm. Celebran en Gilderoy worden ook bedolven onder de glitters en ik lach luid. Kijk, hier word ik nu echt vrolijk van. Het feit dat door het verslaan van Hufflepuff vanmiddag wij de Cup uit de handen van Slytherin trokken was geweldig, maar een klein beetje onschuldig vermaak door mensen te bezaaien met glitter in de kleuren van onze afdeling doet mij ook zeer goed.
          Marlene komt naar ons toe en ze zakt bij ons neer. Ze maakt ook meteen een opmerking over de glitters en ik haal mijn schouders onschuldig op.
          'Dat zouden wij n-'
          'Wow, Marly, wat heb jij gedaan?' onderbreekt Sirius me en ietwat verstoord kijk ik naar hem, maar dan valt ook mijn oog op de kneuzingen in haar nek. Ik kijk naar mijn beste vriendin en meteen overspoelt een bezorgd gevoel me. Ook Sirius vertrouwt het niet en ik bijt kort op mijn onderlip als ik naar Marlene kijk.
          'Marls, wat is er in godsnaam gebeurd?' vraag ik haar en ik kijk haar recht aan. Zelfs als ze met Castor in bed is beland en ze, tot mijn grote verbazing, enorme fans blijken van BDSM, lijken deze kneuzingen me nog veel te groot en verspreid. 'Je moet naar Pomfrey,' brom ik, ook al heb ik er zelf ook geen zin in. Ik ben er vanmiddag al geweest en de herinneringen daaraan, behalve Lily, waren niet zo positief. Toch heb ik altijd het beste voor met mijn vrienden en vriendinnen en als ik ze naar de Hospital Wing moet sleuren, zou ik het doen. 'Weet je niet wat er gebeurd is?' vraag ik dan. Ze lijkt amper zichzelf te zijn en dat baart me toch zorgen. Damn it.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || GREAT HALL || WITH LILY, THEO AND MARY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    da puppy
    Lily begon te ratelen over waarom Taddy de perfecte naam was voor de kleine pupper, maar Alex besteedde er niet veel aandacht haar. De glitters waren haar duidelijk naar het hoofd gestegen. Taddy de Teddy. Nee. Hij had het pluizige ding zelf een naam moeten geven voor hij terugkwam en de puppy er al aan laten wennen. Maar goed, eerlijk is eerlijk, zijn roodharige tutor was meer dan intelligent genoeg om dan alsnog iets te verzinnen waar de pup naar haar nieuwe naam zou luisteren. De puppy had nog maar één redding: Mary. Misschien kon zij haar vriendin overtuigen dat ‘Taddy’ de meest verschrikkelijke naam was in de geschiedenis van de mensheid. Okay, de naam die de hond zogenaamd al had, ‘Roylientje’ (wat natuurlijk niet waar was), was eigenlijk vele malen erger, maar ssh. Lily bleek echter een soort gelijk plan te hebben.
          "Overigens, ik heb je overtuigingskracht nog nodig. Vertel Alex alsjeblieft dat Taddy alles behalve een verschrikkelijke naam is. Een nieuwe naam is dus helemaal niet nodig en al helemaal geen oude naam, zoals Roylientje."
          ”Kan ik niet Zwitersland zijn en neutraal blijven? Hoewel ik wel eigenlijk moet toegeven dat beiden afschuwelijk zijn.”
          Na Mary’s wijze woorden keek Alex Lily aan met een ‘told you so’-blik. “Zie je, Lily. Het is een afschuwelijk naam, en de mening van je beste vriendin neem je wel mee in je beslissing toch? Anders kan je haar nog altijd Alexa noemen. Dát is past een geweldige naam. Succes gegarandeerd.”
          Theo was ondertussen ook weer verschenen, met zijn armen vol met borden waarop heerlijk ruikend eten lag. Hoe de jongen alles zo mee had weten te krijgen, was een groot raadsel. Mocht alles in Theo’s leven tegenvallen, dan kon hij nog altijd ober worden. Training leek hij niet meer nodig te hebben.
          ”Dank je, Theo,” meldde Alex met een dankbare glimlach terwijl hij net als Lily een bord overnam, om daarna plaats te nemen aan een Gryffindortafel. Oh well. Zijn eigen huis mocht dan wel niet matchen aan de tafel, de veel glitters in zijn haar deden dat wel. Goed genoeg.
          Het gesprek aan tafel ging al snel over Theo’s arme schenen, en Lily die een proost deed.
          ”De avond is altijd sprankelend wanneer jij in de buurt bent, Lily,” plaagde hij, waarna hij zijn aandacht op de lieftallige brunette richtte. “Je vriendje vond het wel een goed idee op Theo’s schenen te gebruiken als een voetbal. Zijn plan liep alleen niet helemaal goed, dus hij is nogal overstuur de zaal uitgegaan.” Schouderophalend stak Alex wat eten in zijn mond, waarna hij zich iets bedacht.
          ”Trouwens,” hij wees met een frietje naar Lily. “Toen je mijn tv-serie smaak beledigde, beledigde je eigenlijk ook Mary’s smaak, want we zouden die samen gaan kijken.” Alex wierp een blik op Mary. “We kennen elkaar trouwens echt al lang. Ik ben niet een creep die van een willekeurige meisje de jurk wat los rits om iets te genezen. Je hebt behoorlijk wat Beukers tegen je aangekregen tijdens de wedstrijd, dus we vermoeden dat het daar door komt.” Alex haalde zijn mobiel uit de binnenkant van zijn jaszak. Misschien als Mary de berichtjes las, dat dan weer wat dingen terug kwamen. Hij zocht het gesprek op en overhandigde Mary iets wat zenuwachtig zijn telefoon. “Zie maar. Ik had jou trouwens ook puppies beloofd. Acht zelfs, zeven vernoemd naar de zeven dwergen, en de achtste Blanket.” Hij hoopte dat zo echt wat van haar herinneringen terug kwamen, want ja, ze was een behoorlijk leuk meisje en als ze hem totaal niet meer kende, dat was ronduit gewoon kut.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Great Hall || Benji & Rova

    Nova besloot met me mee te lopen om eten te halen voor ons allemaal. Ik gaf Benji nog een kusje en liep toen met haar richting het voedsel. Het zag er allemaal heerlijk uit en ik had echt eten nodig. Dat, drank, en Benji konden me hopelijk helpen alle drama te vergeten. Ik had er echt geen zin meer in. Nu wist ik ook wel dat ik drama van tijd tot tijd in de hand speelde, maar ook als dat verre van het geval was, leken anderen mij ook geen rust te gunnen. Toch hoopte ik dat vanvond beter zou gaan, veel beter. Ik pakte twee borden en begon van alles er op te scheppen voor Benji en mij, terwijl Nova hetzelfde deed voor haar en Roza. Mijn borden waren toch een stuk voller door de grotere porties, maar wij aten ook standaard meer dan zij. Toen de borden toch echt vol waren liep ik met Nova weer terug naar onze liefjes. Ik gaf Benji zijn bord en ging tussen zijn benen zitten, gezien op schoot niet echt mogelijk was. Ik begon rustig te eten en luisterde naar Benji en Roza die spraken. Ze vroeg hem naar thuis, maar melde ook direct Isla, waardoor mijn ogen meteen op Nova bleven hangen en mijn vork ergens tussen mijn mond en het bord bleven hangen. Toen ik het merkte keek ik weer omhoog naar Benji die begon te spreken over thuis. "Het gaat heel goed, en nu hier met jullie nog wel beter. Thuis is het stil zonder jullie. De familie is prima, die van jullie ook trouwens. Het enige is dat Luke's moeder constant vergeet dat ze maar voor twee hoeft te koken, dus constant eten naar ons brengt, al gebeurt dat al jaren." Ik voelde hem door mijn haren gaan, en ik schonk hem een glimlachje. Mijn moeder was inderdaad zo iemand die altijd eten uitdeelde. Ik kreeg nu alleen maar meer zin om terug te gaan.


    Bowties were never Cooler

    [ damn.... late Morde Morde...]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."



    Severus 'Sev' Snape

    "Last party of the year and all is good, right?"





    Ik zat op mijn bed en staarde naar de stoel waar mijn kleren en masker lagen voor het laatste bal van het jaar. Van alles spookte door mijn hoofd en ik kon niet echt helder denken; wat die arrogante kwal van een Lockhart had gedaan met Mary en Marlene, hoe de vriendschap tussen mij en Lily weer opleefde en natuurlijk die ingebeelde kwast van een Potter. Ik had geen besef van tijd en ik twijfelde enorm om überhaupt naar het bal te gaan aangezien het radicaal fout kon gaan.. Maar moest ik door deze mensen mijn avond laten vergallen? Ik stond op en begon me aan te kleden.

    Het pak wat ik aan had was vrij eenvoudig. Witte Converse schoenen, een zwarte pantalon, een witte blouse, zwarte stropdas en een simpele, zwarte jasje. Ik merkte dat de stropdas mij een beetje klemde om mijn nek en ik maakte hem losser. Hetzelfde deed ik ook met de twee bovenste knoopjes van mij blouse. Snel wierp ik een blik in de spiegel waarbij ik mijn haar enigszins fatsoeneerde en deed mijn masker op. Hopelijk zou niet iedereen mij direct herkennen zodat ik rustig van de laatste party van dit schooljaar kon genieten.

    Met mijn handen in mijn broekzakken liep ik rustig naar de Grote Hal voor de party. Overal zag ik groepjes en stelletjes verspreidt onderweg naar de Grote Hal. Ik liep door de gigantische deuren van de Grote Hal en werd welkom geheten door een enorme lading glitter. Great... Ik begon me langzaam te schamen toen ik zag dat ik niet de enige was die een lading glitter over zich heen kreeg.






    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || BEATER || BOYS' BATHROOM || LANA & ROY || OUTFIT + MASK

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    "D-Dorcas... 'ij 'eeft mij ge'olpen! 'ij is goed... niet... niet slaan.”
          Het was dat Lana nu iets aan haar hoofd had, anders had Dory met haar ogen gerold. ‘Hij is goed’, yeah right. En zij was de Kerstman zeker. Ze trok zich niet veel aan van dat gebrabbel. Ze moest eerst Lana maar bij haar vriendje zien te krijgen, en dan zou ze later wel Roy toespreken, die natuurlijk als een heuse dramaqueen op de grond lag te jammeren. Okay, ze had wel zijn neus gebroken maar goed.
          Lana was ondertussen overeind gekomen, en nadat ze haar jurk had schoongewassen liep ze op Roy af. “... iek kan 'et wel 'elen?”
          Roy begon daarop te schreeuwen en met een mond vol bloed te praten, maar Dory wist er uit te krijgen dat het hem speet. De vraag was alleen, wat speet hem? Hij maakte zichzelf enkel verdachter en verdachter.
          ”Roy redt zich wel, Lana. Zorg eerst maar voor jezelf. Ik ga je naar Lana brengen.”
          Roy en Lana had vervolgens nog een gesprek, wat eindigde in Roy die Lana zijn bebloede jasje gaf, die Lana ook nog aan nam. Dachten ze nou echt dat het een goed idee was om met zo’n bebloed geval de Great Hall in te gaan. Hogwarts was altijd al zo’n chaos. Met een vlugge spreuk toverde ze het jasje schoon, waarna ze Lana’s arm over haar schouder gooide. “Let’s go, Roy kan het wel alleen.” Hem kennende zou hij toch niet zo de wc’s durven te verlaten. Met een licht wankelende Lana tegen zich aan verliet Dory de wc’s.

          Niet veel later kwamen ze bij de Great Hall, waar ze zoals verwacht bedolven werden onder een lading glitters. Dory duwde Lana’s hoofd iets naar beneden, zodat de glitters niet in haar hoofdwond konden komen.
          Zoekend keek ze rond, om vervolgens op Caleb en zijn gang af te stappen. “Hier is je vriendinnetje.” Ze wachtte even tot ze zeker wist dat Caleb Lana ondersteunde, waarna ze haar losliet. “Volgens Roy heeft Avery haar aangevallen, ik zou het niet weten. Ze eh, heeft een beetwond op haar arm, die heb ik al genezen. Voor haar hoofd durfde ik de gok niet te nemen, daarvoor kan je haar beter meenemen naar Pomfrey,” vatte ze samen. “Over Roy gesproken, ik moet hem maar weer eens opzoeken. Zorg voor Lana.”

          Ongeveer een kwartier later stond ze weer voor Roy’s neus, met haar armen over elkaar geslagen. “Serieus, Roy. Wat is er in godsnaam aan de hand met je? Vroeger was dit gedrag ergens nog wel schattig en aandoenlijk, maar nu? Mensen bedreigen, zeggen dat je dieren gaat vermoorden? En waarom zou je in godsnaam leugens vertellen over mij, als ik al die jaren voor je klaar gestaan heb?” Ze voelde zich behoorlijk gekwetst, meer dan behoorlijk, maar op dat moment kwam het er met name in woede uit. “Dit gedrag van je Roy, het is verre van okay. Het kan mij niet schelen dat ik er een kleuter door lijk, maar ik moet het wel tegen je ouders en zussen zeggen voor je nog ergere dingen gaat doen. En waar had je het in godsnaam over? Waarom was je bang dat Lana je aan ging vallen? Heb jij soms iets gedaan?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Dorcas? – Hallways – Beater – Year 6

    "Ik stop als zij stopt," bromde Alex kinderachtig, toen Maia hem vertelde dat hij moest stoppen met die sneren naar Ada. “Ik snap het gewoon niet. Bloody hell! Hoe kan ze ooit denken dat ik haar wil daten als ze toch trouwt, met Celeb of all people. Zeker zodat ik haar nog leuker ga vinden, en me uiteindelijk nog kutter voel wanneer ze trouwen." Maia haalde haar schouders op, hier had zij ook geen antwoord op.
          Een ruime tijd later had Maia zijn handen verzorgd en was hij strak in pak. "Opnieuw bedankt voor mijn handen, Maia. Je bent een schat." Hij trok haar naar zich toe en drukte een kus op haar voorhoofd. Maia glimlachte kort. "En ik meen het, ga geen stomme dingen doen. Als je echt zo nodig wilt zwemmen, dan ga ik na het feest wel met je mee. Oké? Er zijn vast ook heus wel mensen die je op het feest willen zien naast mij. Je kan het altijd even proberen. Als het niks is, dan ga je weg." Hij gaf haar nog een laatste bemoedigende glimlach, waarna hij haar losliet. "Als je wilt, dan mag je je hier wel klaarmaken. Volgens mij zijn de rest van de jongens toch al bij het feest."
          Maia haalde weer haar schouders op. “Ik ben eigenlijk niet eens van plan om te gaan,” antwoordde Maia toen, waarna ze toekeek hoe hij de puppy in een doos stopte en het toesprak. Daarna richtte hij zich kort weer op Maia en zei hij dat hij er toch wel achterkwam als Maia stomme dingen ging uitvoeren. Daarna was hij weg.
          Ze zuchtte diep. Anderen waren duidelijker belangrijker voor hem, hij ging liever met anderen naar dat feest, dan met haar de avond door te brengen. Sinds Maia nooit intenties had gehad om naar het eindgala te gaan, had ze geen überfancy jurkje met torenhoge hakken klaarliggen.
          Ze was dan ook gegaan voor een jurkje dat misschien niet helemaal bij de dresscode paste, maar wel bij haar persoonlijke stijl (en dat al in de kast hing), waarna ze de common room verliet en een berichtje stuurde naar Dorcas om te vragen waar ze was.

    "Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."

    [ bericht aangepast op 16 juli 2017 - 21:46 ]


    That is a perfect copy of reality.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – The Great Hall – James / Sirius – Year 6

    ”Hey daar schoonheid,” zei Sirius tegen Marlene, zodra zij zich bij het tweetal had gevoegd. Een knipoog werd haar daarna geschonken. Marlene’s wenkbrauw ging kort omhoog, waarna haar wangen rood kleurde en ze kort lachte. Ze was het niet gewend om zo uit het niets een schoonheid genoemd te worden, vooral niet door iemand met wie ze eigenlijk niet bevriend was. Al was Sirius wel een uitzondering, hij was immers Sirius en Sirius flirtte met alle meisjes, ondanks dat hij zo gay als wat was.
          Op de vraag of Sirius en James degenen achter de glitters waren, begon Sirius zachtjes te grinniken. Beide jongens leken op de vraag te willen antwoorden, toen hun ogen vielen op hetgeen wat Marly zo graag had willen verbergen. “Wow, Marly, wat heb jij gedaan? Ik weet dat je Castor leuk vind en alles, maar uhm... misschien moet je jullie avontuurtjes in de slaapkamer wat rustiger houden,” zei Sirius, grappend. Marlene trok haar wenkbrauw op.
          ”I..Ik ben nog maagd,” zei ze zachtjes, om de aandacht van haar nek te halen. Tevergeefs. Sirius leunde naar haar toe en tilde voorzichtig haar haar op.       ”Auch... serieus, Marls. Wat is er gebeurd?” vroeg de jongen toen, duidelijk bezorgd. Ook James had inmiddels zijn bezorgdheden uitgesproken.
          ”Marls, wat is er in godsnaam gebeurd?” vroeg James toen. Marlene zuchtte diep. “Je moet naar Pomfrey,” bromde hij daarna. Nog een zucht. Marlene moest helemaal niks. “Weet je niet wat er gebeurd is?” vroeg hij als laatste.
          ”Ik ben al naar Pomfrey geweest vandaag en nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Roy zegt dat Avery of Alex mij heeft aangevallen en dat hijzelf mij gered heeft en dat ik daardoor deze kneuzingen heb,” antwoordde Marlene op alle vragen, waarna ze iets onderuit zakte.
          ”Maar ik voel me prima, dus geen reden tot paniek. We kunnen gewoon een feestje bouwen.”

    [ bericht aangepast op 16 juli 2017 - 23:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ISLA ASHWORTH
    hufflepuff || somewhere in a hallway on a bench || roza || dress+mask

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Met een tevreden glimlach keek Isla naar zichzelf in de spiegel nadat Fran klaar was met haar blonde lokken opsteken. “Oh, Frannie! Het is echt heel mooi.” Ze glimlachte breed naar Frannie, kwam overeind van haar stoel en drukte een kus op Fran’s wang. Een lichte, om niet de make-up te verpestten.
          Ze zei het niet erg snel over zichzelf, maar ze was er behoorlijk blij met het eindresultaat, al bleef Roy’s eerdere opmerking over dat ze dik was door haar achterhoofd zweven, ook al had hij toegegeven dat hij het niet meende. Iemand zei niet zomaar zoiets zonder het ergens te menen, toch? Nog een laatste keer keek ze in de spiegel, om te controleren of alles goed zat, waarna ze zich omdraaide naar haar lichtblonde vriendin. “Ik moet met Ced gaan praten,” zei ze op een zachte toon. Er was veel duidelijk geworden na haar chat met Cas. Hoewel, nee, dingen waren eigenlijk in een zekere zin juist alleen maar onduidelijker geworden en haar hoofd was een warboel van vele gevoelens. Als ze er niet snel uitkwam, dan zou het haar niet verbazen mocht ze er echt ergens gek van worden.
          ”Ik zie je zo op feest.” Isla glimlachte nog even naar Fran, waarna ze Ravenclaw girls’ dorm verliet en op wegging naar de Hufflepuff commonroom, waar Cedric als het goed is aan haar op het wachten was. En hem kennende, dan was hij daar al een tijdje, waardoor ze zich enkel schuldiger voelde.
          Toen ze eenmaal bij de vatten die voor de ingang van de common room stonden, stond hij inderdaad al op haar te wachten. Ze durfde hem nauwelijks aan te kijken terwijl ze dichterbij kwam, maar dwong zichzelf om het toch wel te doen. “Hey, Ced,” begon ze op een zachte, nauwelijks hoorbare toon, terwijl er tranen in haar ogen prikten. “W-we moeten praten…”

          Het maakte niet veel uit wat andere mensen zeiden, toen ze later naar de Great Hall liep voelde ze zich een verschrikkelijk persoon. Wie vroeg nou om een break in een relatie op de dag dat ze zoveel maanden samen waren? Juist ja, zij. Door alle tranen die over haar wangen liepen tijdens het gesprek had ze grote moeite gehad met het te vertellen, en nu nog steeds had ze moeite met de tranen tegenhouden. Cedric was boos geworden, erg boos. Het was begrijpelijk, ze nam het hem ook helemaal niet kwalijk, maar in al die maanden was hij geen enkele keer boos op haar geworden waardoor het als een behoorlijke schok was en hard aankwam. Dat hij nu wel boos werd, zei genoeg over hoeveel ze hem gekwetst had. Heel veel zin had ze ook niet meer in het feest, het liefst krulde ze zichzelf op in haar bed met veel dekens en kussens en chocolade en ijs. Zowel Lily, als Nova en Roza hadden haar verzekerd dat het geen probleem was als ze zich bij hen voegde, maar ze voelde zich er nu niet helemaal op haar gemak bij.
          Toen ze eenmaal bij de Great Hall was en door de deur liep, trok ze zich weinig aan van de glitterregen die op haar hoofd viel en zocht ze afwezig naar Roza, terwijl het groepje mensen achter haar gierden van het lachen door de plotselinge glitters.
          Het duurde niet lang voordat ze Roza gevonden had. De prachtige bos krullen was lastig om niet over het hoofd te zien, vooral niet gezien Nova met haar opvallende rode lokken er naast zat. Het was nogal een opvallend stel.
          ”Hey,” zei Isla zachtjes toen ze bij het groepje aankwam. “Ik kom even Roza van jullie stelen, maar ik breng haar zo meteen weer zonder een haar gekrenkt terug.” Een onzekere glimlach stond op haar lippen terwijl ze haar smalle hand om die van Roza vouwde en haar zo bij het groepje vandaan trok, de Great Hall uit, waardoor ze opnieuw een lading glitters over zich heen kregen.
          Op een wat stiller plekje namen ze plaats op een bankje, waar ze Roza verontschuldigend aankeek. “Sorry dat je weer door de glitterregen moest door mij.” Het liefste gaf ze haar beste vriendin nu een dikke knuffel, maar ze wist niet zeker of Roza het wel goed vond. Ze friemelde even aan de touwtjes van haar masker, zodat ze die af kon doen, want dat praatte wat fijner. Haar ogen, die lichtelijk rood waren van het huilen, waren zo wel beter zichtbaar, maar als het goed was, was de uitgelopen make-up niet te zien gezien ze dat bijgewerkt had voor ze naar de hal ging.
          ”Je ziet er echt heel mooi uit, Rozie.”




    Sav vind het goed dat ik Izzy alvast post en ik heb toestemming van Lisa dat Iz Roza meeneemt

    [ bericht aangepast op 18 juli 2017 - 0:56 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    Ik moet stiekem toch een klein beetje lachen als ik zie hoe (Gilde)Roy een kleine (grote) meltdown heeft wanneer hij wordt bedolven onder een enorm berg glitters. Wij waren, net als hij, ook de lul, maar bij hem is het tien keer zo grappig. Zeker omdat hij continu loopt te mekkeren over dat hij zo perfect is en dat hij per dag wel twintig keer zijn tanden poetst en dat hij alles kan wat hij zou willen. Ik durf bijna te wedden dat ik een betere tovenaar ben dan hij, maar als ik dat hardop tegen hem zou zeggen, zou hij me (proberen te) vervloeken. Ik zou het af kunnen weren, maar ik heb gewoon geen zin om moeite daarvoor te doen. Roy is zijn zielige zelf en daar moeten wij als zijn medestudenten mee leven. Gelukkig zit ik een jaar lager dan hij en heb ik alleen (veel) last van hem in de groepschat en tijdens feesten, zoals vandaag. Gelukkig rent hij weg en ik laat het maar lekker zo.
          Frankie schept helemaal geen eten op en ik kijk er wel een tikje verbaasd naar. Ik kan me amper herinneren dat ik haar drie happen naar binnen heb zien werken, laat staan een heel bord waar ik me nu aan waag. Slechts water. Ik weet dat drinken goed voor een mens is, maar alleen drinken en niet eten lijkt me ook helemaal niet zo gezond.
          ’Ik hoop dat het eten beter is dan de situatie waar we in zitten,’ zegt ze brommend en ik houd mijn kaken even stil. Goed, we denken vrijwel de hele tijd aan hetzelfde, namelijk onze verloving, maar dit komt wel helemaal uit het niets.
          ’Er is maar een manier om daarachter te komen…’ besluit ik te zeggen en ik grijns. ‘Neem een hap, zou ik zeggen. Of een bord. Of twee. Maakt mij niet uit.’ Ik haal mijn hand door mijn haren heen en ik kijk naar de ginger naast me. Ja, ze is knap. Nee, ik ben niet verliefd op haar. Ja, ik maak me af en toe wel zorgen. Zeg, we zijn verloofd en trouwen binnen nu en enkele maanden, dan moet het wel een klein beetje gezellig zijn.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • Year 6 • Muggleborn • Prefect • Hufflepuff • Great Hall • Roza & Luke & Benji

    Eerst praten Roza en Benji wat over thuis en over Ierland en ik glimlach wel. Toch voel ik me een klein beetje buiten de boot, omdat ik als enige juist niet uit Ierland of omstreken kom. Schotland is geweldig en ik zou er niks voor willen inruilen, maar ik weet nog dat ik Luke leerde kennen en hij amper Engels kon omdat hij thuis vrijwel alleen maar Iers sprak. Ik kan dan wel het Schotse Gaelic verstaan en een klein beetje spreken, maar verder dan dat gaat het niet. Ik ben toch vooral opgegroeid met Engels.
          Roza richt zich even later weer op mij en ik kijk naar het mooie meisje naast me. ‘Ik ga zot trouwens even met Isla praten, maar daarna ben ik weer helemaal van jou. Ik wil gewoon even die ruzie uit de weg werken, dan voel ik me al een stuk beter.’ Ik streel even door haar haren heen en druk een zacht kusje op haar wang.
          ’Natuurlijk, ik snap het,’ zeg ik haar en ik knik om mijn antwoord kracht bij te zetten. ‘Ik vind het ook belangrijk dat jullie alles uitpraten… Doe maar rustig aan, ik vermaak me wel met deze twee Ierse mannen, als ze tenminste gewoon Engels praten,’ plaag ik Benji en Luke. Dan zie ik Isla al aan komen lopen en ik glimlach ook even naar haar. Ze heeft mij al een berichtje gestuurd omdat ze echt iemand nodig had om tegen te praten over Cedric en Castor. Ze heeft het wel uitgekozen, allebei een naam met een C.
          ’Tot zo,’ zeg ik Roza. Ik druk een kus op haar hand en kijk dan hoe ze weglopen en wederom bedolven worden onder de glitters. Toch leuk, moet ik zeggen. Het staat haar goed, dat zeker. Ik kijk weer terug naar Lenji en begin te eten van mijn overvolle bord. Wat? Ik heb honger.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Caleb Brody Hughes


    “Fingertips putting on a show,
    got me now and I can't say 'no'
    wanna be with you all alone.”



    Met z'n allen liepen we naar the Great Hall. Je kon de muziek al vanuit het trappenhuis horen en de geur van eten kwam ons tegemoet. Castor had het ook geroken.
          ‘Foooooopfflllpffpreojeworj,’ riep hij enthousiast uit en ik keek even fronsend op zij naar Lana. Toen merkte ik pas dat hij onder de rood met goude glitters zat. Ze zaten overal, zelfs in zijn mond – dus ik gokte dat hij eigenlijk 'fooooooooooooooooood' had willen zeggen.
          ‘'ey, iek ga even naar Gilderoy toe. 'ij heeft iemand nodig en misschien kan iek 'em overtuigen om weer mee te komen.’ Mijn gezicht vertrok even, voordat ik een zuinige glimlach op mijn gezicht wist te toveren. Wat mij betreft hoefde ze hem niet te overtuigen nog naar dit feest te komen, hij voegde niet zoveel toe. ‘Ik zie jullie zo, oké?’ Ik knikte en drukte nog snel een kus op haar lippen, voordat ze zich omdraaide en wegliep. De deur was inmiddels dichtgevallen en ik opende 'm om de zaal in te stappen – waar ik, net zoals Cas, en zo te zien ook Celeb – werd bedolven onder glitters.
          ‘Heeft iemand mijn date gezien?'’ vroeg Ada, nadat ze aller-charmantst een kippenvleugel naarbinnen had gepropt. Ik schudde mijn hoofd en keek ook even de zaal rond – mijn date was ook ergens naartoe verdwenen. ‘Ik vraag me af of het een zinvolle date is, sinds hij toch de hele avond Lily gaat achtervolgen.’ Ze keek Celeb aan met een veelbetekende blik en ik trok een wenkbrauw naar de twee op. ‘Maar, ik wens jullie allemaal een goede avond – couples included. Sorry voor het onderbreken van jullie moment, Cal en Lana.’ Ik maakte een gebaar naar ons vieren.
          ‘Welk moment precies? Ik ben ook dateloos, want Roy heeft het weer voor elkaar gekregen mijn vriendin te stelen,’ sprak ik en haalde mijn schouders op, voordat ik mijn handen in mijn zakken stak. ‘Wat vinden jullie nou eigenlijk van hem?’ vroeg ik zo nonchalant mogelijk, na een korte stilte.

    Al bijna een halfuur was er voorbij gegaan en nog steeds geen spoor van Lana. Ik vond het al niet zo'n leuk idee dat ze weer naar Roy was gegaan, dat joch was zo onbetrouwbaar als wat, maar nu begon ik me echt zorgen te maken. Uiteraard vetrouwde ik Lana, maar Roy alles behalve en allerlei rampscenario's begonnen zich af te spelen in mijn hoofd.
          ‘Hier is je vriendinnetje.’ Ik keek op in het gezicht van Dorcas... met Lana die op haar steunde. Oke, dit rampscenario had ik niet verwacht. Vlug nam ik Lana van haar over en ging met haar zitten. ‘Volgens Roy heeft Avery haar aangevallen, ik zou het niet weten. Ze eh, heeft een beetwond op haar arm, die heb ik al genezen. Voor haar hoofd durfde ik de gok niet te nemen, daarvoor kan je haar beter meenemen naar Pomfrey,’ vertelde Dorcas en ik knikte. ‘Over Roy gesproken, ik moet hem maar weer eens opzoeken. Zorg voor Lana.’
          ‘Dankjewel, Dory,’ zei ik en keek haar dankbaar aan. Lana had een jasje aan en de sterke lavendelgeur liet me weten dat 'ie van Roy was. Deze haalde ik van haar schouders en verving ik met de mijne. ‘Ik breng je naar Pomfrey.’ Ik stond voorzichtig op met Lana en keek haar bezorgd aan. ‘Kan je zelf lopen of wil je dat ik je draag?’



    18 – Year 6 – Pureblood – Slytherin – Chaser
    Dorm – Cas, Cel, Ada & Lana – Suit


    I just caught the wave in your eyes