• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Slytherin boys' dorm • Celeb, Cas, Cal & Lana • Mask & Dress

    "We maakten Chobe net duidelijk dat ze speciaal moet blijven en dat we dus niet willen dat ze zonder die dingen met knappe katers gaat rollebollen." antwoordt Castor op mijn uitbarsting. Natuurlijk. Deze jongens hebben een rare smaak qua humor, maar ik waardeer het op één of andere manier wel. Voor ik het weet staan we op en zijn we op weg naar de Slytherin jongenskamers. Ondertussen nies ik nog steeds om de vijf stappen en kan het niet erger worden, hopelijk is het weg voordat ik me klaar ga maken. Straks prik ik mezelf in mijn oog met mijn mascara, maar ach, daar heb ik geen allergie voor nodig.
          Eenmaal aangekomen in de dorm, laat ik mezelf neerploffen op Celebs bed en moet kort lachen om de gezicht die hij naar me trekt. Ik ga op het bed liggen en snuif de prominente geur in die hier rondhangt. Ik heb zo lang zitten piekeren om dat geurtje, maar uiteindelijk is het toch perfect geworden. Althans, ik vind dat de geur perfect bij hem past. Ik lach zachtjes om de gedachte en kijk daarna een beetje op van mijn positie – net zo dat ik een enorme onderkin heb van waar Cel en Cas staan. Charmantheid op zijn best.
          ''De jongen wordt nooit een man, zelfs niet op zijn trouwdag. Ook al gaat die dag nooit komen.'' Ik grijns en ga dan weer liggen zodat ik naar het plafond kijk. Vanavond is het bal, maar ik heb nog steeds geen jurk. Ik heb wel een jurk, ik heb er veel, maar niet één die ik een volle honderd procent aan wil voor vanavond. Cel meldt via WhatsApp dat hij nog een paar jurken in zijn kast heeft hangen die hij voor Fran had gemaakt. Toch betwijfel ik het of Fran's afmetingen mij zouden passen, waarschijnlijk niet. Ik sta op en open zijn kast, waarna ik de jurk eruit haal. Een gelukzalige zucht rolt over mijn lippen en houd de jurk voor me voor de spiegel. Het zou perfect zijn als ik het ding pas. Een bliep van mijn telefoon laat me weten dat ik een nieuw bericht heb en nu is het Cel die me vertelt dat de jurk eigenlijk voor bij is bestemd. Ik val stil voor een moment en kijk dan weer naar de spiegel. Opeens word ik helemaal enthousiast voor het bal en val Cel aan als hij de badkamer uit is.
          ''Ik hou van je!'' exclameer ik en kus hem daarna klef op zijn wang. Hij gaat het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar ik ben hem echt dankbaar. ''En ik zou nog even geduldig wachten.'' Ik klop hem nog 'vriendelijk' op zijn rug en verdwijn de badkamer in voordat ik al mijn make-up en andere benodigdheden heb geaccio'ed. Ik doe de deur op slot en stap in de douche. Hopelijk ruik ik straks niet al te erg naar man.
          Ik stap de douche uit, helemaal aangekleed en klaar, met een trotse glimlach op mijn gezicht en buig kort. ''Nou, dan ben ik ook klaar. Denk ik.''


    ''This is dedicated to our unsung heroes.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • James • suit & mask

    'Eindelijk,' zegt hij en zijn blik dwaalt af. Zodra ik merk dat hij niet meer kijkt, verdwijnt mijn glimlach. Ik speel een beetje met het gouden bestek dat er voor me ligt en zucht. De ruzie met Raven weegt zwaar op me, ik voel me er enorm schuldig door en het helpt niet dat mijn haar warrig is van de alcohol. Ik hoop dat ik vanavond gewoon een drama vrije avond met Blake kan hebben, maar Hogwarts kennende gaat dat niet gebeuren. Hoewel de kans groot is dat Blake me uiteindelijk dumpt voor Jason en ik gewoon naar bed kan. Misschien kan ik dan nog een beetje de kater voorkomen. 'Er bestaat zeker geen mogelijkheid dat jij zowel Ada als Theo even af kan leiden straks? Ik moet Lily eindelijk overhalen met me te gaan daten, je weet wel. Je moet mijn wingman worden, Black.' James stompt me hard tegen mijn schouder en ik kijk op.
          'Oh, ja, natuurlijk kan ik dat doen,' zeg ik en ik plak de grijns weer terug op mijn gezicht. 'Ik ben de koppeltjes fixer voor vanavond en zo, weet je wel. Eerst Blase. Straks Jily.' Ik knik en haal mijn schouders op. 'Ik koppel Theo en Adalae wel aan elkaar of zo. Hoewel ik niet zeker weet of Theo dat gaat overleven. Adalae is misschien wat te heftig voor hem.' Ik haal mijn schouders op. 'Maak je geen zorgen Prongs, je avond wordt een gegarandeerd succes.' Ik wend mijn blik af en kijk toe hoe de leerlingen langzaam een drammende hoop vormen voor de deur. Niemand durft meer naar binnen, tot ze uiteindelijk gedwongen worden en de bakken met glitters weer naar beneden vallen. Als iemand erachter komen dat wij dit gedaan hebben, gaan we er zo aan. Langzaam begint de zaal voller te stromen met beglitterde mensen en er zijn ondertussen ook wat docenten bijgeroepen. 'Ik vraag me af waar Blake blijft,' mompel ik.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hufflepuff Dorm • Nova • dress & mask

    Ik glimlach lichtjes terwijl ik reageer op Isla. Ik ben blij dat ze nu veel beter reageert dan eerst. Ik word er wel wat ongemakkelijk van als ze vraagt of ik haar wil vertellen hoe onze seks samen was, maar ik begrijp waarom ze het vraagt. Zij weet er niks meer van en voor haar is het natuurlijk heel raar om te horen dat ze seks gehad heeft met haar beste vriendin. Hopelijk hebben we zo de ruimte om eventjes met elkaar te praten, in het privé. 'Hoe gaat het tussen jou en Isla?' vraagt Nova dan. Het lijkt bijna alsof mijn gedachten op mijn voorhoofd staan geschreven. Ze komt tot een halt en houdt mij tegen. Ik draai me naar haar om en bijt mijn lip terwijl ik naar haar op kijk. 'Sorry, dat jullie ruzie hebben... hadden. Het was niet mijn bedoeling. En ik moet niet zo jaloers zijn. Het was voordat wij ook maar iets kregen en daar had ik bij stil moeten staan.' Ik zucht zachtjes.
          'Ik begrijp het wel,' zeg ik zachtjes, 'het is natuurlijk raar om te horen.' Ik haal mijn schouders op. 'Maar het is niet jouw schuld dat we ruzie hadden, dat is compleet die van mij. We gaan zo praten en dan kunnen we het hopelijk helemaal uitpraten, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ze me weer compleet vertrouwt.' Ik haal een hand door mijn haren heen en kijk mijn vriendin aan. 'Nov... het zou me wel beter laten voelen als ik in ieder geval weet dat jij en Isla het weer bij gelegd hebben... kan je dat voor mij doen?' Ik bijt mijn lip en neem haar dan mee richting de grote zaal. 'Dan kunnen we vanavond gewoon van deze av-,' op dat moment stort er een hele berg aan glitters op me neer en ik staar Nova aan met grote ogen. Wat ongemakkelijk proest ik wat glitters uit die in mijn mond zijn beland. Goud en rood. Fijn. Alsof het nog niet duidelijk genoeg was dat Gryffindor Hufflepuff verslagen heeft.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Suit & Mask || AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH || Gryffindor Common Room || Peter

    De hele middag liep ik al te stressen over vanavond. Eigenlijk sinds de wedstrijd was afgelopen. Ik zou eigenlijk met Lily gaan, maar na het hele wisselspel, ging ik nu met Alex, Lily, en bovenal Gwen. Ik was compleet in paniek geraakt en had mezelf min of meer gebarriccadeerd in mijn kamer. James, Sirius, en Remus waren zo veel mogeljk bij me uit de buurt gebleven en nu zat ik hier alleen samen met Peter, die ervoor probeerde te zorgen dat ik niet begon te hyperventileren. Ik had nog amper gegeten of gedronken, en bleef maar door de kamer ijsberen. Het pak wat ik had was oud, mijn overgrootvader had het nog gedragen, net als het masker. Mijn brein werkte niet meer, ik kreeg de geur van mottenballen niet van me af, en niets leek mee te werken, zeker mijn haar niet. Ik bleef maar borstelen, aan mijn pak trekken, en ijsberen. Uiteindelijk greep Peter me bij mijn schouders en schudde me door elkaar. "Ademhalen, Theo. Niemand gaat je opeten, het komt helemaal goed, en als ze je niet ziet zitten is het haar gemis." Ik viel even helemaal stil en bevroor als een hert in de koplampen. Hij drukte mijn masker, oud porselein met vele schuren in de verf, in mijn handen en keek me recht aan. "Doe het om en ga beneden je meisje opwachten." Hij liet me los, maar bleef me aanstaren met een blik waardoor ik meteen deed wat hij zei. Er was iets in zijn ogen wat me best wat angst aanjoeg. Het masker was koel en zat niet goed, net als het pak, al was dat inmiddels niet erg koel meer. Vervolgens duwde Peter mij de kamer uit en de trap af naar de Common Room. "En nu ga je hier wachten op je dates en ik laat je niet gaan, want dan ga je de hele nacht ijsberen op onze kamer." Hij nam een slok uit een veldfles en gaf die toen aan mij. De geur eruit kwam me al te gemoed en waarschuwde me voor de sterke drank die erin zat. "En neem een slok, dat zal je helpen." Ik deed maar wat hij zei, maar meteen vertrok mijn gezicht en kreeg ik de neiging het uit te spugen. Ik hoorde Peter lachen op de achtergrond. "Mooi. Nu is het wachten op je rode princess." zei hij plagerig, voor hij op de bank plofte en ik nerveus om me heen bleef kijken met mijn vingers die aan de zoom van mijn jasje bleven friemelen.


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Great Hall || Benji

    Het was zover. Na een gezellige dag samen, was het tijd voor het bal. Ik trok mijn jasje recht en keek toen naar Benji, die er zelf echt ontzettend goed uitzag in zijn pak. Waar ik me, zoals gewoon, niet geheel aan de kledingvoorschriften hield, droeg hij een volledig zwart pak met mijn gele stropdas. Ik kon mijn ogen niet van hem afhouden. Een klein kusje trok me uit gedachten en ik kreeg een zachte glimlach en een lichte blos op mijn gezicht. "An bhfuil tú réidh?*" Ik knikte en stal nog een kus van zijn lippen. "An bhfuil tu?**” Hij knikte ook, voor hij zijn masker ombond. Zelf haalde ik nog een hand door mijn haren. Ik had net het grootste deel teruggeverft naar mijn eigen haarkleur, met alleen nog witblonde punten. Het was nu grotendeels vaalbruin en ik was er nog niet zo zeker over. Benji vond het helemaal geweldig, en daar deed ik het voor. "Tar anseo. Breathnaíonn Do ghruaig iontach. Anois, lig dom a shocrú do masc agus a ligean ar dul.***" Ik voelde zijn vingers het masker uit mijn vingers halen en het achter mijn hoofd vastknopen voor we nog een kus deelden, terwijl ik de vingers van en van onze handen verstrengelde. "A ligean ar dul.****" zei ik met een glimlach, voor we samen mijn slaapkamer verlieten en via de Common Room richting de Great Hall liepen. Ik voelde verschillende ogen op ons brandden, maar om eerlijk te zijn maakte het me niets uit. Ik had dit allemaal legaal geregeld en als ze het niet vonden kunnen dat twee jongens samen waren, mochten ze lekker teruggaan naar de jaren 20. Eenmaal in de Great Hall, vond ik nog maar weinig bekende gezichten, of in elk geval niet uit mijn jaar. Ik nam Benji dus maar mee naar de plek waar we beiden iets konden vinden waar we wel toe aan waren. Na een biertje te hebben gehaald, viel mijn oog op de twee prachtige dames. Ik zwaaide naar ze en riep: Rozie, Nova!" door de Great Hall heen. Ik had gewoon zin in een gezellige avond en wilde dit met niemand anders liever delen dan Benji, Roza, en Nova.
    * Ben je er klaar voor?
    ** En jij?
    *** Kom hier. Je haar zit er goed uit. Laat me je masker om doen en dan gaan we.
    **** Laten we gaan.



    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Slytherin Common Room || Alone
    Ik had er echt geen zin in. Tot dit jaar waren feestjes altijd best leuk geweest, maar nu met al deze verplichtingen, met ogen in elk hoekje die informatie door konden spelen aan mijn ouders, was er niets meer aan. Nu stond ik voor de spiegel mijn make-up te doen, terwijl mijn haren stijl over mijn rug vielen. Normaal zou ik er wel iets mee doen, maar ik zag het gewoon even niet zitten. Mijn make-up deed ik ook simpel: eyeliner, mascara, lippenstift. Het was niet echt speciaal, maar voor mijn date was dat ook niet mijn bedoeling. Het was fijn om Regulus te kunnen gebruiken tegen Roy, maar meer had ik niet met hem. Nu zou mijn dronken hoofd daar niet mee eens zijn, maar dat probeerde ik zo ver mogelijk te onderdrukken. Ik bracht het laatste laagje mascara aan en liep toen naar het bed om mijn jurk aan te trekken. Het was geen sexy jurk zoals vele meisjes uit dit jaar zouden dragen, maar een simpele zwarte jurk met een laag tulle met bolletjes. Een stel hoge zwarte hakken trok ik eronder aan. Het was best heel simpel voor een feest, maar ik had geen zin om meer moeite te doen. Ik bond mijn masker voor, hing een laag haren over het lint heen, en keek nogmaals in de spiegel. Het was niet speciaal, maar het zag er goed uit. Ik zette mijn glimlach op en liep naar de Common Room, waar ik met Regulus had afgesproken. Mijn glimlach kwam niet tot mijn ogen, maar dat maakte niet uit. Dit was voor de show, net al alles, en als ik nu maar niet te veel dronk kwam het helemaal goed. Ik wilde namelijk echt geen herhaling van de middag na de Quidditchwedstrijd. Ik ging zitten op een van de banken en keek toe hoe ik koppeltjes zag verdwijnen naar de Great Hall, terwijl ik hier wachtte op mijn 'date'.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2017 - 21:39 ]


    Bowties were never Cooler

    FRANK LONGBOTTOM

    17 | Volbloed | Ravenclaw | Ravenclaw Common Room

    De klap op haar been had een schrikreactie veroorzaakt bij Pixie, die ik eigenlijk helemaal niet verwacht had. In ieder geval had ik het niet zo bedoeld. Toch voelde ik een grijns opkomen, ik vond het ergens best grappig dat ze er zo van schrok. Gelukkig was ze het me eens over haar date.
    'Ik vind het helemaal prima. Ik zal kijken hoe snel ik hem kan afwimpelen, maar ik denk dat het niet erg lang moet duren. Hij ziet eruit of hij nog nooit naar een feestje is geweest.' Ik begreep überhaupt al niet waarom ze van plan was met hem te gaan, het leek me niet echt geweldig gezelschap op een feestje en een meisje als Pixie zou er echt niet bang voor hoeven te zijn alleen te komen staan. Er zou altijd wel een jongen zijn die zich graag in haar buurt wilde bevinden. Ik wilde het in ieder geval al te graag en niet alleen door haar uiterlijk.
    Haar telefoon begon allerlei geluiden en trillingen te maken, waardoor haar aandacht naar haar telefoon ging. Blijkbaar waren er inderdaad meerdere mensen die haar aandacht maar al te graag wilden. Terwijl ze begon te typen dronk ik mijn biertje op en liet me langzaam weer naar achter zakken. Pixie bleef het een tijdje druk hebben met haar telefoon, maar ik vond het niet zo erg. Ik vond het wel lekker om gewoon even voor me uit te staren, naar haar te kijken en nog eens te verzitten.
    'Je hebt wel een masker en een pak, he?' Na een tijdje had ze eindelijk haar telefoon weggelegd. Ja, ik vond het niet zo erg, maar ze ontwaakte me uit een roes wat dus wel betekende dat ik het zo saai gehad had, dat ik even weg geweest was.
    Pixie was weer dichter bij me komen zitten en ik duwde mijn neus in haar haren. Haar haar rook altijd anders en altijd lekker, dat kon je van mijn haar niet zeggen. Denk ik. Ik rook eigenlijk nooit aan mijn eigen haar.
    'Een pak heb ik zeker,' antwoordde ik haar, opnieuw een lok in mijn haar draaiend. 'maar wil je niet met me gezien worden?' Een masker was dus verplicht, maar die had ik niet en ik was eigenlijk ook niet echt van plan er eentje te zoeken. Ik stond op en trok haar van de bank af.
    'Je mag wel even keuren' liet ik haar weten, een aantal stappen richting de dorm zettend. 'en me even helpen met mijn haar, want dat is echt een ramp volgens mij.' Ik mocht er best goed uitzien toch? Ik wist zeker dat wanneer mijn haar goed gedaan was, het binnen een korte tijd weer slecht zou zitten, maar proberen kon toch geen kwaad? Bovendien wilde ik wel even lopen. Ik was niet tegen zitten, maar we hadden daar wel een tijdje gezeten en ik was er een beetje klaar mee.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2017 - 14:18 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm > Gryffindor Common Room • Alone > Theo
    Warme stralen vallen neer op mijn rug en met mijn ogen dichtgeknepen, probeer ik de scène die zich zojuist heeft afgespeeld in gedachten te herhalen. Zelfs nu, in de douche, durf ik nog te zweren dat mijn hart sneller klopt dan normaal. Ik sta er al minstens een kwartier onder en hoewel ik normaal volledig voor milieubewuste douchebeurten ben, zijn mijn gedachten nu opgeslokt door iets anders. Of beter gezegd, iemand anders. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik James zojuist heb gekust en ergens ben ik benieuwd naar wat er zou zijn gebeurd als ik niet zo laf was geweest om weg te lopen, maar tegelijkertijd mijd ik het moment om hem weer onder ogen te komen liever. Na het korte — want kort was het — intermezzo van zojuist kan ik de triomfantelijke grijns die zijn gezicht zou sieren wel raden en, Merlin, op het moment weet ik niet heel goed meer of ik die grijns haat of woest aantrekkelijk vind.
          Uiteindelijk weet ik mezelf ertoe te zetten om onder de douche vandaan te komen en op een lui, zondags tempo maak ik mezelf klaar voor het bal van vanavond. Voor de rest bevindt niemand zich in de slaapzaal, dus ik heb het rijk voor me alleen — als ik Karl oneerbiedig buiten beschouwing laat, uiteraard. Zachtjes meehummend op de muziek trek ik mijn jurk aan en vlecht ik losjes mijn drooggeföhnde haar quasi-nonchalant in. De smaragdgroene kleur van mijn jurk zorgt voor een groot contrast met mijn vuurrode haar, maar de rest van mijn look is vrij subtiel, dus besluit ik mezelf er vooral niet aan te storen. Gingers kunnen groen nu eenmaal hebben.
          Dit bewijst ook Theo. Mijn blik valt vrijwel direct op de arme jongen wanneer ik de Common Room in wandel. Even bestudeer ik hem geamuseerd, maar ik besluit al snel om mezelf naast hem neer te laten zakken, waarbij ik zowel Peter als Theo een 'hallo' toe murmel. "Je ziet er knap uit, T," complimenteer ik hem met pretlichtjes in mijn ogen en ik voel mezelf zo vrij om voorzichtig zijn das recht te trekken. "Je moet alleen nog wat werken aan die zwoele blik in je ogen, want op dit moment zie je er meer uit als een hert dat in de koplampen van een snel naderende auto staart." Ik grinnik speels, want ik weet wel waar zijn zenuwen vandaan komen. Hoewel deze hele groepsdate begon toen Mary alleen was, staan de plannen nog altijd nu ze weer met Roy gaat. Dat betekent Alex, Theo, Gwen en ik, en als Theo vanavond boven zichzelf uit kan stijgen, betekent dit dat ik voornamelijk mijn tijd met Alex zal doorbrengen. Niet dat ik dit erg vind, want ik kan goed met hem opschieten en als dat betekent dat de roodharige Gryffindors was quality time krijgen, dan ben ik graag bereid om daaraan mee te werken.
          "Waar hangen die twee eigenlijk uit?"

    [ bericht aangepast op 15 juni 2017 - 22:15 ]


    She's imperfect but she tries

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Sirius

    'Oh, ja, natuurlijk kan ik dat doen. Ik ben de koppeltjesfixer voor vanavond en zo, weet je wel. Eerst Blase, straks Jily. Ik koppel Theo en Adalae wel aan elkaar of zo. Hoewel ik niet zeker weet of Theo dat gaat overleven. Adalae is misschien wat te heftig voor hem. Maak je geen zorgen Prongs, je avond wordt een gegarandeerd succes.' Ik grijns kort en moet toch even lachen.
          'Theo zou ter plekke doodgaan als hij ook maar in haar buurt stond, denk ik zo,' zeg ik schouderophalend. Meer en meer mensen komen binnen en stuk voor stuk zitten ze onder de glitters. Dat hebben we mooi even zo gedaan. Hopelijk komt niemand erachter, want dan zou er wat zwaaien op onze laatste avond hier. Ik heb geen zin om in het kamertje van McGogo te zitten en spijt te betuigen van onze daad. Ik wil met Lily en Sirius en de rest van de school een leuke avond hebben.
          'Ik vraag me af waar Blake blijft,' zegt Sirius dan en ik kijk naar mijn beste vriend. De ietwat verdrietige blik op zijn gezicht zegt wel genoeg en ik geef hem een zetje tegen zijn schouder aan.
          'Wil je dat echt weten?' zeg ik veelbetekenend en ik trek mijn wenkbrauwen op. Dan grinnik ik. 'Als niemand gaat vervelen, wil ik jouw date wel zijn, anders. Wie weet komt er een heuse casanova in Theo naar boven als we hem aan Ada of Gwen koppelen. Stille wateren hebben diepe gronden, of zo.' Ik schud mijn hoofd weer en grijns als ik ook Nova en Roza onder de glitters zitten. Oeps? Ze kijken ons vernietigend aan, maar lijken dan afgeleid te worden door Luke en zijn vriendje, van wie ik de naam alweer vergeten ben.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • Year 6 • Muggleborn • Hufflepuff • Hufflepuff dorm • Roza & Luke & Benji

    Samen zacht pratend lopen Roza en ik in de richting van de Great Hall en ik kijk naar het mooie meisje naast me. 'Nov... het zou me wel beter laten voelen als ik in ieder geval weet dat jij en Isla het weer bijgelegd hebben... kan je dat voor mij doen? Dan kunnen we vanavond gewoon van deze av-' Ineens stopt ze met praten en ik merk meteen waarom dat is: een enorm berg glitter is bovenop ons gevallen en ik blij even stil, maar hoest als er zelfs enkele glitters in mijn mond belanden en ik schud mijn hoofd eventjes als ik van mezelf en ook van Roza de glitters haal. Lang niet alle, want dan zijn we uren bezig. Had ik maar even gewacht met douchen, denk ik nu. Ik kijk Roza dan weer aan en ik glimlach.
          'Ik zal met haar praten... maar ik heb voor nu al van deze avond genoten,' zeg ik en ik knipoog wel even als ik een kus op haar lippen druk en dan verder loop. Ineens hoor ik een bekende stem en ik kijk om. Ik zie Luke en een jongen staan en ik grijns. Dat moet Benji zijn. Ik heb hem nog nooit ontmoet, dus ik ben blij dat ik die kans nu voor het eerst krijg.
          'Hi!' zeg ik meteen enthousiast en ik omhels beide jongens en stel me aan Benji voor. Ik grinnik zachtjes en klop ook wat glitter van Luke's pak af. 'Ook bedolven, zie ik,' lach ik dan. Ik pak Roza's hand vast en ga op een van de stoelen zitten. Mijn maag knort en ik heb oprecht trek en zin in het eten. Vanaf morgen zijn we weer thuis en hoewel mam lekker kan koken, is het eten op Hogwarts echt overheerlijk.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Somewhere • Alone

    Ik schaam me mijn ogen uit mijn kop. Ik heb Sirius gekust terwijl ik wist dat hij met Remus is en hem mist. Ik had het niet moeten doen, maar de alcohol laat men stomme dingen doen. Zo ook dit. Ik loop nu wat doelloos rondjes door het kasteel waar ik in geen jaar ben geweest. Ik heb het gemist, maar het lijkt erop dat bijna niemand mij echt gemist heeft. Ik heb van alles gemist, waaronder een nieuwe leerling, nog meer drama, honderd liefdesrelaties en wat al niet meer. Ik heb het allemaal gemist. Natuurlijk was ik blij dat ik bij mam kon blijven toen ze zich zo ziek voelde en tegen kanker vocht, maar ik heb mijn vrienden en vriendinnen gemist.
          Ik voel me weer het nieuwe meisje op school en dat is niet goed. Ik gok dat de halve school al weet dat ik Sirius heb gezoend en dat hij me wegduwde en afwees. Het is niet dat ik verliefd op hem ben, maar ik zoek, zocht, gewoon naar goedkeuring en aandacht. Ik heb het verdomme gemist. Ik heb hem niet meer gesproken sinds hij wegliep van me buiten en ik vraag me af hoe ik dronken de weg terug naar het kasteel heb kunnen vinden. Nadat ik minstens een halve liter water heb gedronken en toen op bed in slaap ben vallen, ben ik net weer wakker geworden, weliswaar met barstende koppijn, maar ik kan in ieder geval weer helder denken. Ik twijfel of ik met Sirius moet gaan praten of dat ik hem gewoon met rust moet laten om hem te laten genieten van zijn avond. Ik wrijf in mijn ogen en zak even tegen een muur neer. De hoofdpijn is niet heel erg prettig en ik sluit mijn ogen even. Dan pak ik mijn telefoon erbij en open ik het gesprek met Sirius:

          To Sirius
          Sorry. x


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Slytherin Common Room • Frankie

    Ik kan niet zeggen dat ik erg veel zin heb in het bal van vanavond. Niet per se omdat ik dansen niet leuk vind (beter nog: drinken en eten is het best van zo'n feest) maar dat ik zelf niet kan bepalen met wie ik erheen ga, vind ik toch minder. Ik vind Frankie minder erg dan eerst, maar we zijn verplicht met elkaar te trouwen en god weet wat er daarna gebeurt. Ik krijg de schuld over me heen als ik haar zwanger maak, dan wordt zij boos op mij. Ik moet nog twee jaar op Hogwarts en zij nog maar eentje, dat maakt alles nog een klein beetje moeilijker. Ik trek het pak aan en haal mijn hand door mijn haren heen als ik het daarna maar los laat hangen. Mijn haar is op zich niet zo heel lang, maar als het een hele avond in mijn nek kriebelt, steek ik het liever op. Daarom doe ik een elastiekje in mijn broekzak en pak vervolgens mijn masker en telefoon. Deze laatste laat ik bij het elastiekje in mijn broekzak glijden en ik besluit dan maar richting de Common Room te lopen.
          Eenmaal daar zie ik Frankie staan. Haar rode haren zijn vrij onmogelijk te missen en ik glimlach wel eventjes als ik naar haar kijk. Ik ben toch blij te zien dat ook zij er moeite mee lijkt te hebben dat we zomaar aan elkaar gekoppeld zijn om de rotzooi van onze eigen familieleden op te ruimen en om de familienamen in ere te herstellen. 'Zullen we maar?' vraag ik haar. Ik weet dat vrijwel iedereen ons hier in de gaten houdt en onze families meteen in zal lichten als we ook maar een enkele misstap begaan. De Howler laat dan waarschijnlijk niet lang op zich wachten. Als het midden in het schooljaar was geweest, was het een iets minder grote ramp omdat we dan veilig hier zouden zitten, maar morgen gaan we allemaal op huis aan. Dat is iets minder positief.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 13:28 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • James • suit & mask

    'Theo zou ter plekke doodgaan als hij ook maar in haar buurt stond, denk ik zo,' zegt hij en ik schud lachend mijn hoofd. Arme jongen. Hopelijk komt er nog wat uit met Gwen en hem want hij verdient het, maar hij is zo ongelofelijk onhandig. Hoewel niemand ergers is dan Peter, maar de twee zouden een redelijke match zijn als het gaat om awkwardness rondom meiden. 'Wil je dat echt weten?' zegt hij en ik zucht. 'Als niemand gaat vervelen, wil ik jouw date wel zijn, anders. Wie weet komt er een heuse casanova in Theo naar boven als we hem aan Ada of Gwen koppelen. Stille wateren hebben diepe gronden, of zo.' Ik kijk hem aan en lach dan spottend.
          'Geloof je het zelf en ik weet wel wat Blake aan het doen is, ze had alleen beloofd om hier te zijn.' Ik haal mijn schouders op. Op dat moment gaat mijn telefoon. Raven heeft me haar excuses gestuurd. Ik bijt mijn lip en haal mijn hand voorzichtig door mijn haren heen. Snel app ik terug dat het niks uitmaakt. Ik steun mijn kin op mijn handen en staar naar het glitter spektakel. Een zachte zucht rolt over mijn lippen. Ik wil graag de enthousiasteling zijn die ik normaal altijd ben, maar ik ben dronken en op het moment is alles gewoon even shitty.
          'Ik wil wel prom queen worden,' zeg ik, 'vorig jaar was ik wel king, maar ik wil gewoon nog een keer queen worden.' Ik pruil naar mijn beste vriend. 'Dan ben ik weer gelukkig.' Ik sluit mijn ogen voor een paar seconden. 'Het liefst samen met Remus, maar hij heeft besloten om niet op te komen dagen, want waarom zou hij, toch?' zeg ik, met een bittere ondertoon in mijn stem. Ik laat mijn hoofd op de tafel vallen en sluit mijn ogen. 'Ugh.'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Ravenclaw Room – Lana & Roy – Year 6

    De jongen voor haar leek duidelijk niet goed te weten wat hij nu moest doen, nu Marlene hem op heterdaad had betrapt. Hij had duidelijk een mogelijke betrapping niet in zijn plan verwerkt en nu stond hij hier, als een klein, bang hertje.
          Het moment dat Marlene dacht dat er toch niks meer ging komen en op het punt stond om hem mee te nemen naar Dumbledore, sprong Gilderoy op Marlene af en sloot hij haar handen om haar keel. Samen vielen ze op de grond en de jongen staarde haar woedend aan. Marlene probeerde Gilderoy van haar af te duwen, terwijl ze naar adem hapte. Enkele tranen vormde zich in haar ooghoeken, terwijl het naar adem happen steeds lastiger werd.
          Marlene voelde dat er veel kracht op haar keel werd gezet en probeerde te gillen voor help. “Nee,” zei de jongen toen met een grijns op zijn gezicht, waarna hij haar abrupt los liet. en laat haar dan in een keer los. Marlene draaide zich om en hapte naar adem, terwijl ze met haar hand over haar keel wreef. Deze jongen was mentaal gestoord.
          Marlene draaide zich weer terug naar Roy en zag dat Roy zijn toverstok op haar gericht had. Haar ogen werden groot en ze wilde wegduiken, toen hij de letters al had uitgesproken. “Obliviate!!” schreeuwde hij en een groene gloed verscheen. Marlene’s vele herinneringen werden gewist en ze keek toe hoe Roy angstig naar achteren kroop.
          Marlene was een tijdje stil, toen ze de ruimte weer doorkijk en een brandende pijn rondom haar nek voelde. Ze zag Roy zitten en keek verbaasd op. “Roy? Wat doe jij hier? En wat doet Mary hier? Is er iets gebeurd?’ vroeg ze, waarna ze langzaam naar Roy toe kroop.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2017 - 23:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Great Hall • Nova, Luke & Benji • dress & mask

    Ze glimlacht om de glitters en ik kijk haar pruilend, half lachend aan. 'Ik zal met haar praten... maar ik heb voor nu al van deze avond genoten.' Ik voel haar lippen kort op die van mij. Yikes. Glitterkus. Ik lach en hoor dan een bekende stem. Ik gil enthousiast als ik Benji zie staan. Ik heb die jongen al in geen maanden gezien. Nova begroet beide jongens en zonder een waarschuwing te geven, ren ik op Benji af en bespring ik hem.
          'BENJIIIII,' zeg ik enthousiast. Ik druk een kus op zijn wang en kijk hem aan. 'Je ziet er goed uit in je pak.' Ik zak op de grond en draai dan om naar Luke. 'Hey daar,' zeg ik en ik geef mijn beste vriend een dikke knuffel. Ik voel Nova's hand rondom de mijne en plof naast haar op de stoel. Ik sluit mijn ogen even kort en krimp in. Oké, misschien was die sprong iets te enthousiast voor mijn fysieke staat.
          'Ook bedolven, zie ik,' zegt Nova. Ik leun wat tegen haar aan en plaats mijn hand op mijn beurse ribben.
          'Het is een glitter festijn,' mompel ik vermoeid. Ik sluit mijn ogen en laat mijn hoofd op Nova's schouder rusten. Heel handig Roza, gelijk in de eerste minuut van het feest al je energie op maken. In de verte hoor ik meer gillen van schrik als student na student bedolven wordt door glitters. Ik dwing mezelf om weer rechtop te gaan zitten en forceer een glimlach op mijn gezicht. Het moet vanavond niet weer de Roza drama show worden. Ik kijk naar de bekers en zie dat er butterbeer in zit. Even twijfel ik, maar dan neem ik toch een slok. Er zit zo weinig alcohol in dit drankje, dat het niet echt uitmaakt.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || This girl just wants to have fun || Beater || Ravenclaw Boys Dorm with Frank
    Het was altijd fijn om tijd met Frank door te brengen. Hij was altijd lekker ongecompliceerd en dat was nu precies wat ik nodig had in mijn leven. Zeker nu alle drama met de meiden. Er was iets vreemds aan de gang met Marly en Mary en Roy, maar zodra Dorky of ik erover begonnen raakten ze van slag en ging het helemaal mis. Ik had al aan Sev hulp gevraagd, maar ik had me erbij neergelegd dat het gewoon niet werkte om dit vanavond op te lossen. Iedereen jaagden we alleen maar erger tegen ons in het harnas, en daar zou dit echt niet makkelijker van worden. Dorky was het daar helemaal niet mee eens, en ging tegen me tekeer, alsof ik me totaal geen zorgen maakte om mijn vrienden en een feestje belangrijker vond dan de meiden. Ik probeerde haar nog mijn kant te laten zien, maar dat wilde ze duidelijk niet. Ik stopte uiteindelijk mijn mobiel maar weg en richtte me weer op Frank. Ik grinnikte zacht en rolde met mijn ogen bij zijn woorden. "Nou, eigenlijk... Nee, ik wil altijd met je gezien worden, hoor Frank. Maak je geen zorgen." Ik drukte een kus op zijn wang en volgde hem vervolgens richting zijn dorm. Het was fijn om mijn benen even te strekken. Inmiddels zag ik al wat lagere jaars in gala-kleding rondlopen. Ik moest zo ook mijn jurk gaan aantrekken en mijn haar doen, maar eerst waren we nu op weg naar Frank's dorm. "Is goed hoor. Al is dat warrige ook best heel leuk." Ik vond het altijd leuk om met zijn krullen te spelen, zelfs al leek hij er soms een beetje gek van te worden. In Frank's dorm plofte ik op zijn bed en sloeg mijn benen over elkaar. "Dus, waar kan ik je mee helpen?" Je zou denken dat het voor jongens makkelijker was dan voor meisjes. Jongens hoefen alleen een passend pak te vinden en alles was klaar. Als je als meisje elke keer dezelfde jurk zou dragen, zou dat raar zijn. Nu had ik voor vanavond ook niet echt een baljurk, maar heel erg was dat niet, en anders had ik er nog wel een liggen. Toch voelde ik me hierin een stuk fijner dan in dat lange geval. Het gaf me zo'n bedekt gevoel, iets waar ik me nooit helemaal fijn bij voelde. Ik liet liever wat meer zien. Ik keek wat de kamer rond, terwijl ik wachtte tot Frank zijn outfit voor de avond zou showen. Daarna zou ik hem wel even laten om, om te kunnen kleden, terwijl ik hetzelfde zou doen. Alles hing voor mij al klaar, en ik hoefde maar een stuk kleding aan, maar toch had ik zo het gevoel dat make-up wat langer zou duren dan twee of drie extra kledingstukken, zelfs al zou je denken dat nu iets minder hoefde omdat ik toch een masker op had, maar mij kennende lag dat waarschijnlijk al snel ergens anders dan mijn gezicht, net als mijn jurkje waarschijnlijk... Maar mij hoorde je zeker niet klagen.


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Suit & Mask || AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH || Gryffindor Common Room || Lily

    Het duurde even, terwijl Peter's date bij hem op schoot was gaan zitten, voor iemand van mijn groepje zich bij ons voegde. "H-h-hi" zei ik met een nerveus glimlachje tegen Lily, die er prachtig uitzag in haar groene jurk. Je zou bijna denken dat we onze kleding op elkaar uit hadden gezocht. Ik voelde een klopje op mijn schouder, en keek naar Peter. "Nu jou date er is, vertrek ik met die van mij. Sterkte Theo en val niet over je eigen voeten." Hij verdween met zijn meisje, waardoor ik me weer richtte op Lily. Haar complimentje deed me blozen en mijn gezicht verstoppen achter mijn haren. "D-d-dank j-j-je" mompelde ik. "J-j-je z-z-ziet er p-p-prachtig uit." zei ik zacht en oprecht. Ze zag er zeker mooi uit met haar rode haren en de groene jurk. Ik voelde haar mijn das rechttrekken en keek haar aan, maar al snel verdween ik weer in mijn zee van krullen. Ik was hier zeker niet goed in en de grappen dat ik zou sterven als ik ook maar in de buurt zou komen van sex, zou nog wel eens waar kunnen zijn ook. Ik was inderdaad een hert in de koplampen, en ik had geen idee hoe ik eruit zou komen, want dit was ik al jaren. Ik woelde wat met mijn handen door mijn haren en keek pas weer op toen Lily weer verder sprak. "G-g-geen idee. Alex z-z-zei twintig m-m-minuten g-g-geleden al d-d-dat h-h-hij b-b-bijna k-k-klaar is." Zei ik tegen haar. Nu begon het weer helemaal te dagen dat ik echt met Gwen een date had vanavond. Ja, we hadden een date met twee jongens en twee meisjes, maar een van de meisjes was Gwen, en om eerlijk te zijn werd ik daar nu al compleet gek van. Mijn handen waren aan het trillen en ik had geen idee of ik straks nog een woord kon uitbrengen. Ik wilde gewoon iedereen een geweldige avond bezorgen, en ik wist dat ik dat waarschijnlijk niet zou kunnen. Ik keek Lily aan en drukte voorzichtig een plukje rode haren uit haar gezicht achter haar oor. "Z-z-zullen w-w-we z-z-zo anders g-g-gewoon g-g-gaan? Z-z-ze k-k-komen h-h-hopelijk w-w-wel." vroeg ik aan Lily. Het duurde al best een tijdje en om eerlijk te zijn was ik heel bang letterlijk van mijn stokje zou gaan als ik nog langer zou moeten wachten. Ik was mezelf namelijk helemaal gek aan het maken, en de woorden die ik van de jongens te horen had gekregen hielpen zeker ook niet. Ik haalde nog een hand door mijn krullen, die nog altijd niet wilden doen, wat ik wilde. Een keer had Bill mijn haren gestijlt, maar dat was een nog grotere ramp geweest dan dat dit was. Ik stond daarna op en hield mijn arm naar haar uit als een heer, zoals ik van mijn vader had geleerd. Altijd hoffelijk zijn, zeker als de gelegenheid erom vraagt. Dat verdiende elke dame, en Lily zeker, want ze was een geweldige vriendin en verdiende een geweldige avond.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    Ik glimlach een klein beetje als ik Regulus in mijn blikveld zie verschijnen. Hij heeft in elk geval net als in de moeite gedaan om deze facade van een happy couple op te houden. Ik haakte mijn arm in die van hem, maar legde mijn hand op zijn jasje, in plaats van zijn huid. Iedereen mocht dan wel naar ons kijken, sommige dingen gingen mij nog erg ver. "Laten we het maar doen. Het zal toch een keer moeten en om eerlijk te zijn wordt ik vrij moe van al deze ogen op ons." Ik had de hoop dat we in elk geval een deel van de priemende ogen van ons af konden schudden op het feest. Elke beweging en vooral elke misstap zou aan onzze ouders worden doorgegeven, wat waarschijnlijk nog een Howler voor het slapen gaan zou betekenen. Vanavond was de laatste avond dat we vrij hadden kunnen zijn van elkaar en van het leven wat onze ouders voor ons hadden uitgezet, maar met al deze ogen op ons gericht, was daar geen sprake meer van. Zelfs deze avond moesten we samen doorbrengen, waarna morgen de echte nachtmerrie zou beginnen: de voorbereidingen voor ons huwelijk. Iets zelf beslissen zou er sowieso niet bij zijn, en al helemaal nu niet. Het was een feest voor de families, een machtsvertoon om te laten zien hoe onze bloedlijnen werden veiliggesteld. Waarschijnlijk zouden de meeste Pureblood families er wel zijn, of in elk geval in delen. Toch zou mijn tweelingzus en zijn broer er niet zijn. Nu lag Sirius ons beiden niet goed, maar ik had Mavi er, ondanks het verraad, toch graag bij gehad. Het was nu eenmaal niet anders. Met een zucht zette ik een stap richting de grote hal en liet me verder door hem leiden. Uiteindelijk eindigden we bij de bar, waar je eten en drinken kon bestellen. Ik had eigenlijk nergens zin in, met een grote krop van tegenzin die zich in mijn keel had gesetteld, en daar met geen mogelijkheid uit wilde. Ik keek naar mijn date en zuchtte zacht. "Wat wil jij hebben?" Ik wilde niet te veel drinken, gewoon om voorvallen zoals na de wedstrijd te voorkomen, maar ik ging hem zeker niet tegenhouden. Dan zou dit feest in elk geval voor een van ons dragelijk zijn. Daarbij zou dan hij degene zijn die als eerste niet trouw blijft, en dan had ik genoeg excuses om zelf ook op pad te gaan.


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Great Hall || Benji & Rova

    Zodra wij ons bij Roza en Nova voegen, en Nova klaar is met haar begroeting, bespringt Roza mijn vriendje. We keken elkaar even aan, voor we allebei in lachen uitbarstten, waardoor Benji het lastig kreeg om Roza nog omhoog te houden. Gelukkig hoef hij het niet te lang vol te houden, al moet ik wel weer lippenstift van zijn wang vegen. Ik sloeg mijn armen daarna om Roza heen, en zo deelden wij de glitters waar we allemaal helemaal van onder zaten. Nu had ik niets tegen glitter, maar het kwam overal te zitten, en met overal bedoelde ik ook echt OVERAL. Ik grinnikte en knikte bij Nova's woorden, terwijl Benji op een van de stoelen tegenover de dames ging zitten, en ik vrolijk op zijn schoot kroop. Dit had ik al zo lang niet gedaan, dat het me echt niet uitmaakte wie me nu zag. Ik had hem gemist en wie dat niet vond kunnen, kon er lekker in stikken. Roza hing tegen Nova aan en ik tegen Benji, alsof we al de hele avond hadden gedanst, terwijl de avond pas net was begonnen. Ik draaide me naar mijn vriendje en gaf hem een lange glitterige kus op zijn lippen. Het was zo fijn om weer samen te zijn. "Luke! Mo beoir!*" piepte hij, waardoor ik met een scheve grijns terugtrok. Hij kon zijn lach ook niet inhouden, ondanks dat hij zijn bier bijna over ons beiden heen had gekiepert. "Zal ik eten voor ons vieren halen? Gewoon een boel van alles?" Ik had veel trek, en ik kon niet geloven dat de dames dat niet waren, wat ze ook zeiden. Als we thuis gingen drinken, eindigden we meestal in de kebabzaak of de afhaal-Indier. Nu konden we bier drinken met geweldig eten, al was er niets beter dan dat van mijn moeder. Ik kroop van Benji's schoot af en drukte nog een kusje op zijn lippen, wachtend op het antwoord van de meiden. Mijn maag gromde in elk geval, en de rest van het bier, wat ik nu binnen goot, hielp daar weinig tegen. Dat was wel een nadeel, of eigenlijk een voordeel, van een Hufflepuff zijn: Je zat recht naast de keuken. Ik wist dus precies wat er gemaakt was, en ik kon niet wachten om ervan te eten. Een avond, waarvan ik hoopte dat we deze avond goed konden afsluiten, dit verschrikkelijke jaar goed konden afsluiten met de mensen om wie ik het meest gaf: Benji, Roza, en de additie tot onze vreemde familie Nova.

    *Luke! Mijn bier!


    Bowties were never Cooler

    Gilderoy Lockhart
    "If there's one thing I pride myself on, it's my Memory Charms."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - corridors - Alone > Mary & Marlene









    Terwijl ik daar zo zit, schieten er verschillende emoties door mij heen. Ik heb de mobieltjes van Mary en Marly afgepakt om sowieso Alex helemaal te verwijderen en ik voel me zeer wraaklustig, maar ook tevreden, schuldig, blij, opgewekt en gestoord. What the hell, ik heb het gewoon gedaan. Ik ben zo trots! Ik heb bewezen dat ik gewoon een heel machtige tovenaar ben. Daarnaast helpt het echt! Lily en Isla zijn weer mijn vrienden en iedereen is weer een stuk aardiger tegen mij. Dat duurt echter niet heel lang, want mensen zijn weer eens veel te jaloers op mij. Het probleem is ook nog dat ik me er zoveel van aantrek. Ik word er gewoon misselijk van en begin me schuldig te voelen. Iz wordt weer boos, Alex en Frankie vinden het leuk om mij te treiteren om mijn gewicht en zelfs Dorky verlaat me. Ik voel me gewoon zo verschrikkelijk alleen. Ik zit echt in een achtbaan van emoties en ik merk dat het zelfs tussen Kath en mij niet helemaal soepel verloopt. We hebben nu in deze tijd al drie keer ruzie gemaakt en ik voel me ronduit verschrikkelijk.
    'Roy? Wat doe jij hier? En wat doet Mary hier? Is er iets gebeurd?’ hoor ik dan plotseling en ik kijk geschrokken op. Mary en Marly waren zo stil dat ik ze gewoon helemaal vergeten ben. Ik schrik me dan ook dood als ik zie dat haar nek helemaal blauw is en kijk met grote ogen naar Mary, wiens schouders bont en blauw zijn. Nu al. Dat belooft niets goeds. Ik bijt op mijn lip om niet in tranen uit te barsten. Oh, wat heb ik met ze gedaan. Ik ben gewoon een crimineel. Ik werp een blik op mijn handen, wetende dat ik die nooit meer schoon ga krijgen. Op een figuurlijke manier natuurlijk. Ik kan nooit meer onschuldig zijn.
    'Ik weet het niet, Marlene,' zeg ik zacht. Via de chat ben ik erachter gekomen dat ik veel te veel heb verwijderd uit haar geheugen. Zo wist ze niets meer over Quidditch en over haar vrienden, 'Ik... Ik ga jullie naar jullie leerlingenkamer brengen. Ik denk dat dat het slimst is.' Ik sta op en sla mijn arm om Mary heen. Ze heeft nog bijna niets gezegd en dat laat me verschrikkelijk voelen. Zo laat ik haar opstaan. Ze houdt wel van me. Dat zei ze via de chat.
    Dan loop ik naar Marly en sla mijn andere arm om haar schouder. Waarom heb ik op deze gang afgesproken? Dit is zo ver weg van de Gryffindor Common room.
    'Misschien heeft Alex jullie pijn gedaan,' fluister ik tegen Marly. Mary is Alex vergeten, dus ik moet niets tegen haar zeggen. Ik voel me ronduit verschrikkelijk, maar tegelijkertijd heb ik me nog nooit zo fantastisch gevoeld. Ik help Mary en Marly de trappen op naar de zevende verdieping en kijk zo nu en dan extra bezorgd naar de twee. Hopelijk valt dat ze op en krijgen ze geen vermoedens dat ik het was. Het enige waar ik nog mee zit, is dat Kath weet dat Marly's nek niet paars was toen ze mij kwam troosten. Waarom moest ze mij überhaupt zo nodig volgen? Het is verdomme allemaal haar eigen schuld. En die van Mary ook, want zij had niet moeten vreemdgaan. Ha, mij valt niets te verwijten! Ik ben gewoon onschuldig.
    'Jullie moeten je zo maar snel gaan verkleden, girls. Het feest gaat elk moment beginnen denk ik,' zeg ik iets vrolijker, omdat ik gewoon echt onschuldig ben. Het ligt niet aan mij. Hoewel... Wat is er mis met mij? Waarom ben ik zo onzeker vandaag? Dat slaat nergens op. Ik ben juist ontzettend perfect en ik doe niets mis.
    'Mandrakesprouts?' zeg ik twijfelend als ik een dikke vrouw op een schilderij zie. Dat moet de Fat lady zijn, toch? Marly had mij het wachtwoord doorgegeven.
    'Jij bent niet van Gryffindor!' zegt ze verontwaardigd, maar het schilderij opent toch de doorgang.
    'Ik ben zo weer weg!,' zeg ik haastig en ik stap naar binnen. Iets wat niet heel makkelijk gaat, aangezien Mary en Marly bijna zijn flauwgevallen of zoiets. Ik duw Mary dan ook in de eerste stoel en Marly in de tweede, voor ik om mij heen kijk. Wauw, ik ben nog nooit in een andere leerlingenkamer geweest. Wat... rood. Ik kijk nog even om mij heen en ben ontzettend blij dat niemand hier is. Vervolgens kijk ik weer naar Mary en Marly en weet even niet zo goed wat ik met ze moet doen.
    'Nu heb ik voor de tweede keer je leven gered, Mary. Je mag me wel dankbaar zijn. En jij ook, Marly!' zeg ik tegen ze en ik kijk nog even om me heen, 'Ik ga nu, kleed jullie maar snel om, want dat doe ik ook. Ik... ik zie jullie wel bij het feest. Probeer die blauwe plekken te verbergen met wat foundation, want het maakt jullie niet echt mooier.'
    Ik loop snel de Common room uit en trek dan een sprintje naar de Westertoren. Ik storm dan mijn eigen leerlingenkamer binnen, door de slaapzaal en sluit me vervolgens op in de badkamer om voor de tweede keer vandaan hier hopeloos in tranen uit te barsten. Ik haat mijn leven zo ontzettend erg. Ik kan dit niet langer volhouden zo. Maar het moet. Ik sta op en stoot mijn hoofd hard tegen de wasbak, waardoor ik vloek en naar mijn hoofd grijp. Even zie ik de wereld draaien en ik knipper even, maar sta dan op. Weer draait de wereld en ik staar in de spiegel. Wat ben ik toch knap. Ik houd me vast aan de wasbak. Oké. douchen. Kom op, Gilderoy. Wees niet zo zwak. Ik sla mijn hand voor mijn mond om niet over te geven, want ik was al misselijk en die klap hielp ook niet echt. Ik schud mijn hoofd en trek dan langzaam mijn kleren uit. Wat ben ik toe aan een douche zeg. Ik voel me verschrikkelijk vies, omdat ik bijna iemand vermoord heb. Verdomme.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!