• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.

    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 10:21 ]

    Tacitus schreef:
    (...)
    Even uit pure nieuwsgierigheid: waarom vind je feminisme kut?


    Het is zo doorgeslagen. Dan gaan ze huilen omdat ze niet in de top van bedrijven zitten en ik vind dat dat logisch is - hadden ze harder moeten werken. Al die vrouwen willen iets bereiken, maar ze gaan niet harder werken en er iets aan doen, ze gaan op straat demonstreren en met de tieten bloot. Zo zit ik gewoon niet in elkaar.

    Daarbij is het een probleem dat er mannen- en vrouwenrollen zijn, en ik vind dat niet erg, daarbij is het ook niet zo'n groot probleem als zij laten lijken. Mannen en vrouwen zijn anders, mannen en vrouwen willen vaak ook verschillende dingen en ja dan is het vaak zo dat de vrouw parttime gaat werken, op de kindjes past en stofzuigt.

    Waar ik wel voor ben is dat iedereen gelijkWAARDIG is (dus niet gelijk, want ik heb niet dezelfde lichamelijke potentie als Rico Verhoeven en ik hoef dus ook echt niet bij hem in de ring te staan) en dat uitzonderingen geaccepteerd worden, dus bijvoorbeeld wanneer de man juist meer op de kinderen past en de vrouw de kostwinner is.

    Ik hoef ook niet mijn zoontjes barbies aan te bieden, omdat "het moet kunnen kiezen". Als hij met barbies wil spelen merken we dat vanzelf en dan regelen we het dan.

    Dit werkt ook een beetje door naar de homoseksuelen, of eigenlijk juist naar de mensen die niet zo genoemd willen worden maar wel totaal anders zijn.
    Het is blijkbaar een probleem om dingen normaal te houden en er moeten 100 nieuwe begrippen geïntroduceerd worden en ik word er een beetje kriegel van. Ik denk dat het veel verwarrender is voor een kind als je het telkens hebt over jongens en meisjes en dingen ertussen en meisjes die tegelijkertikd een meisje en een jongen willen zijn etc etc. Als je gewoon je kind leert altijd respectvol te zijn, zowel je dochters als je zonen en respect te hebben voor zowel jongen als meisje als bruin als blank als hoofddoekdragend als transgender of aseksueel of gothic of extreem links of extreem rechts.

    Ik ben een beetje afgedwaalf maar ik ben van mening dat dat echt de basis is van alles. Dat alles beter kan worden als wij onze kinderen goed en gezond en respectvol opvoeden.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Het is zo doorgeslagen. Dan gaan ze huilen omdat ze niet in de top van bedrijven zitten en ik vind dat dat logisch is - hadden ze harder moeten werken. Al die vrouwen willen iets bereiken, maar ze gaan niet harder werken en er iets aan doen, ze gaan op straat demonstreren en met de tieten bloot. Zo zit ik gewoon niet in elkaar.

    Daarbij is het een probleem dat er mannen- en vrouwenrollen zijn, en ik vind dat niet erg, daarbij is het ook niet zo'n groot probleem als zij laten lijken. Mannen en vrouwen zijn anders, mannen en vrouwen willen vaak ook verschillende dingen en ja dan is het vaak zo dat de vrouw parttime gaat werken, op de kindjes past en stofzuigt.

    Waar ik wel voor ben is dat iedereen gelijkWAARDIG is (dus niet gelijk, want ik heb niet dezelfde lichamelijke potentie als Rico Verhoeven en ik hoef dus ook echt niet bij hem in de ring te staan) en dat uitzonderingen geaccepteerd worden, dus bijvoorbeeld wanneer de man juist meer op de kinderen past en de vrouw de kostwinner is.

    Ik hoef ook niet mijn zoontjes barbies aan te bieden, omdat "het moet kunnen kiezen". Als hij met barbies wil spelen merken we dat vanzelf en dan regelen we het dan.

    Dit werkt ook een beetje door naar de homoseksuelen, of eigenlijk juist naar de mensen die niet zo genoemd willen worden maar wel totaal anders zijn.
    Het is blijkbaar een probleem om dingen normaal te houden en er moeten 100 nieuwe begrippen geïntroduceerd worden en ik word er een beetje kriegel van. Ik denk dat het veel verwarrender is voor een kind als je het telkens hebt over jongens en meisjes en dingen ertussen en meisjes die tegelijkertikd een meisje en een jongen willen zijn etc etc. Als je gewoon je kind leert altijd respectvol te zijn, zowel je dochters als je zonen en respect te hebben voor zowel jongen als meisje als bruin als blank als hoofddoekdragend als transgender of aseksueel of gothic of extreem links of extreem rechts.

    Ik ben een beetje afgedwaalf maar ik ben van mening dat dat echt de basis is van alles. Dat alles beter kan worden als wij onze kinderen goed en gezond en respectvol opvoeden.


    +1 ik ben het hier dus helemaal mee eens


    El Diablo.

    M0NA schreef:
    (...)
    Dit werkt ook een beetje door naar de homoseksuelen, of eigenlijk juist naar de mensen die niet zo genoemd willen worden maar wel totaal anders zijn.
    Het is blijkbaar een probleem om dingen normaal te houden en er moeten 100 nieuwe begrippen geïntroduceerd worden en ik word er een beetje kriegel van. Ik denk dat het veel verwarrender is voor een kind als je het telkens hebt over jongens en meisjes en dingen ertussen en meisjes die tegelijkertikd een meisje en een jongen willen zijn etc etc. Als je gewoon je kind leert altijd respectvol te zijn, zowel je dochters als je zonen en respect te hebben voor zowel jongen als meisje als bruin als blank als hoofddoekdragend als transgender of aseksueel of gothic of extreem links of extreem rechts.


    Maar aan de andere kant snap ik wel dat mensen een soort van benaming willen hebben voor hoe ze zich voelen. Ik weet natuurlijk niet hoe het voor mensen voelt die zich anders voelen dan anderen, maar ik kan wel zeggen dat het mij behoorlijk lastig lijkt als ik mezelf niet simpelweg kan 'uitleggen' in een of enkele woorden...
    Ik ben het natuurlijk wel me je eens dat een hoop begint bij je kinderen gewoon te leren dat je anderen moet respecteren!


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    JudithSuzann schreef:
    (...)

    Maar aan de andere kant snap ik wel dat mensen een soort van benaming willen hebben voor hoe ze zich voelen. Ik weet natuurlijk niet hoe het voor mensen voelt die zich anders voelen dan anderen, maar ik kan wel zeggen dat het mij behoorlijk lastig lijkt als ik mezelf niet simpelweg kan 'uitleggen' in een of enkele woorden...
    Ik ben het natuurlijk wel me je eens dat een hoop begint bij je kinderen gewoon te leren dat je anderen moet respecteren!


    Dat begrijp ik wel, maar idk het is nu zoveel... daarbij zijn sommige dingen gewoon wat raar. Bijvoorbeeld Queer, is een term oorspronkelijk om niet in een hokje geplaatst te worden, maar Queer is inmiddels gewoon een hokje. Daarbij zijn er mensen die dan geen gender hebben en die dan beledigd zijn wanneer iemand hen met het verkeerde geslacht aanspreekt. Ik vind het prima als je je anders voelt en anders wilt voorstellen en anders wilt benoemen, maar om direct de switch van de ander te verwachten vind ik wat ver gaan.
    Maar ik vind een nieuw begrip niet erg, maar ik word er nu een beetje ongemakkelijk van omdat er zelfs nog zoveel begrippen zijn waarvan ik niet eens weet.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Die 'hokjes' zijn er voor die mensen, niet voor de rest. Het feit dat wij niet weten waar ze voor staan, geeft dus al aan dat wij ze niet nodig hebben.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind koffie niet lekker.

    Ik ken de helft van die begrippen ook niet hoor. Maar ik denk gewoon dat het voor de mensen sie het nodig hebben het erg fijn is om een begrip te hebben..


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Ik vind het totaal overbodig dat personages uit films/boeken/series of celebs die niet LGTBQ+ zijn, wel zo gemaakt worden door fans in ships.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb een grote hekel aan feestjes (dat geldt voor zowel kringetjes met taart en koffie en thee en saaie oma's met saaie gespreksonderwerpen; als voor feestjes met veel mensen en drank en muziek en schunnige praat).


    oi, suzy

    Campeon schreef:
    Oh ik heb er nog een paar

    - Ouders beschermen hun kinderen tegenwoordig veel te veel. Laat ze lekker zelf dingen ontdekken en kind zijn, zonder alles voor ze voor te kauwen. Maar no way dat een kind ooit een schrammetje mag oplopen right? :'D
    - Het is echt geen schande om popmuziek leuk te vinden, al begint het er wel op te lijken. (Ik en een vriendin maakten ooit blijkbaar de grote fout door te zeggen dat we Rihanna, Nicki Minaj etc wel leuke muziek vinden maken, we werden meteen aangevallen door mensen die wel naar 'echte' muziek luisteren)
    - Feminisme hebben we in het overgrote deel van de westerse wereld niet meer nodig, hier zijn we toch zeker wel gelijk aan mannen


    Dit. Muziek is muziek, oké iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar sommigen doen ook echt of ze veel beter zijn omdat ze niet van mainstream muziek houden.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Een stiltecoupé in de trein moet fucking stil zijn.


    oi, suzy

    M0NA schreef:
    (...)

    Het is zo doorgeslagen. Dan gaan ze huilen omdat ze niet in de top van bedrijven zitten en ik vind dat dat logisch is - hadden ze harder moeten werken. Al die vrouwen willen iets bereiken, maar ze gaan niet harder werken en er iets aan doen, ze gaan op straat demonstreren en met de tieten bloot. Zo zit ik gewoon niet in elkaar.

    Daarbij is het een probleem dat er mannen- en vrouwenrollen zijn, en ik vind dat niet erg, daarbij is het ook niet zo'n groot probleem als zij laten lijken. Mannen en vrouwen zijn anders, mannen en vrouwen willen vaak ook verschillende dingen en ja dan is het vaak zo dat de vrouw parttime gaat werken, op de kindjes past en stofzuigt.

    Waar ik wel voor ben is dat iedereen gelijkWAARDIG is (dus niet gelijk, want ik heb niet dezelfde lichamelijke potentie als Rico Verhoeven en ik hoef dus ook echt niet bij hem in de ring te staan) en dat uitzonderingen geaccepteerd worden, dus bijvoorbeeld wanneer de man juist meer op de kinderen past en de vrouw de kostwinner is.

    Ik hoef ook niet mijn zoontjes barbies aan te bieden, omdat "het moet kunnen kiezen". Als hij met barbies wil spelen merken we dat vanzelf en dan regelen we het dan.

    Dit werkt ook een beetje door naar de homoseksuelen, of eigenlijk juist naar de mensen die niet zo genoemd willen worden maar wel totaal anders zijn.
    Het is blijkbaar een probleem om dingen normaal te houden en er moeten 100 nieuwe begrippen geïntroduceerd worden en ik word er een beetje kriegel van. Ik denk dat het veel verwarrender is voor een kind als je het telkens hebt over jongens en meisjes en dingen ertussen en meisjes die tegelijkertikd een meisje en een jongen willen zijn etc etc. Als je gewoon je kind leert altijd respectvol te zijn, zowel je dochters als je zonen en respect te hebben voor zowel jongen als meisje als bruin als blank als hoofddoekdragend als transgender of aseksueel of gothic of extreem links of extreem rechts.

    Ik ben een beetje afgedwaalf maar ik ben van mening dat dat echt de basis is van alles. Dat alles beter kan worden als wij onze kinderen goed en gezond en respectvol opvoeden.


    Feminisme gaat niet enkel over het niet kunnen halen van de top; het is echt wel meer dan dat, hoor. Daarbij gaan vrouwen ook niet gelijk bloot bij betogingen voor feminisme (naar mijn weten is dat enkel in Rusland tegen Poetin haha). Ik heb vrouwenbetogingen gezien in London en die waren heel netjes wat betreft het tonen van het vrouwelijk naakt. Het gaat juist om de gelijkwaardigheid van man en vrouw; niet om de rol die ze willen spelen: een gelijke kans in het leven. Er zijn inderdaad vrouwen en mannenrollen, dat is niet het probleem, maar nog steeds zijn de rechten tussen man en vrouw niet wereldwijd. Feminisme heeft zeker zin; kijk naar het verleden, de Franse revolutie, waarom zou het nu niet werken? Over het algemeen is het in de westerse beschaving vrij gelijk, maar zeker niet in alle beschavingen. Het is gewoon belangrijk daarom dat feminisme bestaat, omdat niet alle vrouwen het recht hebben te kunnen kiezen met wie ze trouwen, verplicht worden een hoofddoek te dragen, stemrecht hebben, meisjes in China geaborteerd of afgestaan worden vanwege hun geslacht, omdat vrouwen in China bij de man moeten intrekken, vrouwenbesnijdenissen, ik kan zo nog doorgaan. Het is simpel gezegd onze kinderen goed en gezond om te voeden, want elke cultuur heeft daar een andere kijk op. Welke is de juiste? Iedereen zal zijn eigen cultuur opteren. Is onze maatschappij dan zo goed? Gericht op kapitalisme met massaproducties?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    M0NA schreef:
    (...)

    Het is zo doorgeslagen. Dan gaan ze huilen omdat ze niet in de top van bedrijven zitten en ik vind dat dat logisch is - hadden ze harder moeten werken. Al die vrouwen willen iets bereiken, maar ze gaan niet harder werken en er iets aan doen, ze gaan op straat demonstreren en met de tieten bloot. Zo zit ik gewoon niet in elkaar.

    Daarbij is het een probleem dat er mannen- en vrouwenrollen zijn, en ik vind dat niet erg, daarbij is het ook niet zo'n groot probleem als zij laten lijken. Mannen en vrouwen zijn anders, mannen en vrouwen willen vaak ook verschillende dingen en ja dan is het vaak zo dat de vrouw parttime gaat werken, op de kindjes past en stofzuigt.

    Waar ik wel voor ben is dat iedereen gelijkWAARDIG is (dus niet gelijk, want ik heb niet dezelfde lichamelijke potentie als Rico Verhoeven en ik hoef dus ook echt niet bij hem in de ring te staan) en dat uitzonderingen geaccepteerd worden, dus bijvoorbeeld wanneer de man juist meer op de kinderen past en de vrouw de kostwinner is.

    Ik hoef ook niet mijn zoontjes barbies aan te bieden, omdat "het moet kunnen kiezen". Als hij met barbies wil spelen merken we dat vanzelf en dan regelen we het dan.

    Dit werkt ook een beetje door naar de homoseksuelen, of eigenlijk juist naar de mensen die niet zo genoemd willen worden maar wel totaal anders zijn.
    Het is blijkbaar een probleem om dingen normaal te houden en er moeten 100 nieuwe begrippen geïntroduceerd worden en ik word er een beetje kriegel van. Ik denk dat het veel verwarrender is voor een kind als je het telkens hebt over jongens en meisjes en dingen ertussen en meisjes die tegelijkertikd een meisje en een jongen willen zijn etc etc. Als je gewoon je kind leert altijd respectvol te zijn, zowel je dochters als je zonen en respect te hebben voor zowel jongen als meisje als bruin als blank als hoofddoekdragend als transgender of aseksueel of gothic of extreem links of extreem rechts.

    Ik ben een beetje afgedwaalf maar ik ben van mening dat dat echt de basis is van alles. Dat alles beter kan worden als wij onze kinderen goed en gezond en respectvol opvoeden.

    Ik ben heel slecht in mijn mening verwoorden, maar ga toch een poging doen :') Nogmaals: ben hier slecht in. Wacht meestal tot iemand mijn mening verwoordt en quote het dan gewoon met 'true' eronder ofzo :')

    Het is zo doorgeslagen. Dan gaan ze huilen omdat ze niet in de top van bedrijven zitten en ik vind dat dat logisch is - hadden ze harder moeten werken.

    Ik vind dit nogal een lelijke veralgemening, want wat wanneer een vrouw wel hard gewerkt heeft? Ik ben vrij feministisch ingesteld en ik denk dat ik voor een heleboel feministen spreek als ik zeg dat wij niet die hoge posities zomaar willen hebben zonder ervoor te werken. Het is gewoon heel vaak zo dat vrouwen even hard (misschien zelfs harder) hebben gewerkt als een man en precies dezelfde capaciteiten heeft, maar dat toch die man gekozen wordt. Dan heb ik nog niet gesproken over ons loonbriefje dat soms nog steeds lager is dan dat van een man.

    Daarbij is het een probleem dat er mannen- en vrouwenrollen zijn, en ik vind dat niet erg, daarbij is het ook niet zo'n groot probleem als zij laten lijken.
    Fijn dat jij het geen probleem vindt, maar er zijn vrouwen die het wel een probleem vinden. Er zijn vrouwen die wel gewoon carrière willen maken en als zij daarin belemmerd worden door het 'stereotype beeld van de huisvrouw' of als zij steeds opnieuw moeten verantwoorden waarom zij er niet voor hebben gekozen om part-time te werken en de man opzadelen met het werk... Ik wil maar zeggen, ik snap dat zij dat rollenpatroon willen verbreken. Bovendien vind ik dat het rollenpatroon veel vrouwen geen 'keuze' geeft. (Nu moet ik heel voorzichtig zijn met wat ik zeg, sorry als ik stom overkom, ben hier vreselijk in XD) Iedereen ziet het altijd maar als vanzelfsprekend dat de vrouw part-time werkt (of misschien zelfs stopt met werken) en het huishouden doet, en daardoor wordt het té vanzelfsprekend. Vraag me gewoon af of sommige vrouwen niet 'meer' zouden kunnen doen als ze wisten dat die optie er was.

    Daarnaast ben ik het wel eens met je mening over 'gelijkwaardigheid'. We zijn fysiek niet hetzelfde als mannen, dus logisch dat er verschillen zijn (like, er is een reden dat mannen- en vrouwensport gescheiden wordt met al dat testosteron van die kerels XD). Maar ik denk wel dat we op alle andere vlakken dezelfde opties moeten hebben als mannen.

    Bovendien denk ik dat feminisme iets is wat echt wel nodig blijft. Misschien niet zozeer in deze westerse wereld (want laten we allemaal eerlijk zijn: wij vrouwen hebben het hier goed), maar wel over de wereld. Er zijn nog steeds landen waar vrouwen niet dezelfde rechten hebben en dat is waar feminisme voor staat. Of dat geloof ik toch. Ik geloof niet dat wij zonder te werken allemaal privileges moeten krijgen, maar ik geloof wel dat wij vrouwen op zijn minst een gelijke kans verdienen - overal op deze wereld.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vrijgezellenfeesten zijn echt de grootste bullshit ter wereld. Het woord alleen al. Je bent toch in relatie voordat je trouwt? Hoezo moet je dan één fucking dag vrijgezel zijn? Als je vrijgezel wil zijn, moet je maar geen relatie starten en al helemaal niet trouwen. :'D


    26 - 02 - '16

    Kirkman schreef:
    (...)Fijn dat jij het geen probleem vindt, maar er zijn vrouwen die het wel een probleem vinden. Er zijn vrouwen die wel gewoon carrière willen maken en als zij daarin belemmerd worden door het 'stereotype beeld van de huisvrouw' of als zij steeds opnieuw moeten verantwoorden waarom zij er niet voor hebben gekozen om part-time te werken en de man opzadelen met het werk... Ik wil maar zeggen, ik snap dat zij dat rollenpatroon willen verbreken. Bovendien vind ik dat het rollenpatroon veel vrouwen geen 'keuze' geeft. (Nu moet ik heel voorzichtig zijn met wat ik zeg, sorry als ik stom overkom, ben hier vreselijk in XD) Iedereen ziet het altijd maar als vanzelfsprekend dat de vrouw part-time werkt (of misschien zelfs stopt met werken) en het huishouden doet, en daardoor wordt het té vanzelfsprekend. Vraag me gewoon af of sommige vrouwen niet 'meer' zouden kunnen doen als ze wisten dat die optie er was.

    Daarnaast ben ik het wel eens met je mening over 'gelijkwaardigheid'. We zijn fysiek niet hetzelfde als mannen, dus logisch dat er verschillen zijn (like, er is een reden dat mannen- en vrouwensport gescheiden wordt met al dat testosteron van die kerels XD). Maar ik denk wel dat we op alle andere vlakken dezelfde opties moeten hebben als mannen.

    Bovendien denk ik dat feminisme iets is wat echt wel nodig blijft. Misschien niet zozeer in deze westerse wereld (want laten we allemaal eerlijk zijn: wij vrouwen hebben het hier goed), maar wel over de wereld. Er zijn nog steeds landen waar vrouwen niet dezelfde rechten hebben en dat is waar feminisme voor staat. Of dat geloof ik toch. Ik geloof niet dat wij zonder te werken allemaal privileges moeten krijgen, maar ik geloof wel dat wij vrouwen op zijn minst een gelijke kans verdienen - overal op deze wereld.


    Oké, ten eerste zal ik in mijn eerste opmerking even wat nuance aanbrengen: westers feminisme vind ik naar. Er zijn heel veel vrouwen in Nederland die - sorry voor de woordkeuze - zeuren over dingen die zo klein zijn. Jullie zeggen het al: in andere delen van de wereld is feminisme wel / veel harder nodig.

    Ik denk dat het algemene beeld in de westerse wereld, of in ieder geval in Nederland is, dat de vrouw part-time werkt (en de man full-time). Als vrouwen zeggen dat ze huismoeder zijn, worden zij toch wel raar aangekeken (of toch zeker in mijn omgeving), want 'je moet toch werken' of 'je moet toch iets doen'.

    Ik snap wat je bedoelt, maar misschien dat ik zulke dingen nog niet genoeg heb ervaren. Vanuit mijn ogen is echter het "grote probleem" dat feministen schetsen er niet, zeker niet in die extreme hoedanigheid.

    Ook over het thuisblijf/werk gedeelte, ik denk dat er wel meer begrip nodig is, maar dat geldt dus ook andersom, voor wanneer de man thuisblijft, of meer dan één papadag heeft, en dat het niet zozeer met feminisme te maken heeft.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.