• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MacGyver schreef:
    (...)

    Om de week ongesteld? Dat lijkt me heftig. Ik ben redelijk onregelmatig sinds het begin, vooral omdat ik het in het begin niet bij hield of slecht bij hield, wanneer ik het werd. Maar nooit zo vlak achter elkaar.

    Sinds ik het bijhou (maart 2015 op een app) is het langst tussen ongesteld worden 47 dagen. Toen ben ik ook naar de dokter gegaan. Dus meestal zit er ongeveer 30 dagen tussen. Maar dat kan ook altijd minder of meer zijn en dat is soms wel lastig.


    Ik ben nu al wel 47 dagen ongesteld, telt dat ook? :') killme


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Ik ben nu al wel 47 dagen ongesteld, telt dat ook? :') killme


    Wat?! Dat kan niet gezond zijn.
    Raak je er dan niet aan gewend?

    [ bericht aangepast op 1 dec 2017 - 19:06 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MacGyver schreef:
    (...)

    Om de week ongesteld? Dat lijkt me heftig. Ik ben redelijk onregelmatig sinds het begin, vooral omdat ik het in het begin niet bij hield of slecht bij hield, wanneer ik het werd. Maar nooit zo vlak achter elkaar.

    Sinds ik het bijhou (maart 2015 op een app) is het langst tussen ongesteld worden 47 dagen. Toen ben ik ook naar de dokter gegaan. Dus meestal zit er ongeveer 30 dagen tussen. Maar dat kan ook altijd minder of meer zijn en dat is soms wel lastig.


    Ik heb een tijdje de pil geslikt daarom, ben er mee begonnen toen ik 12 of 13 was (menstrueer sinds m'n 10e). Maar omdat de pil dan al dat bloed binnenhield en op liet hopen, deden de menstruaties immens veel pijn. Daarom ben ik er in januari mee gestopt, sindsdien was het eerst om de 2 weken en nu weer om de week, soms 1,5 week. Maar ik blijf tussen de menstruaties door heel veel slijm verliezen, ook met bloed erbij. Ben ik al voor naar de dokter geweest


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Patholoog schreef:
    (...)

    Wat?! Dat kan niet gezond zijn.
    Raak je er dan niet aan gewend?


    Het blijft kut; ik werk in een zwembad en sta regelmatig in het water.
    Maar komt door plaatsen spiraaltje. Soms komen nog steeds menstruatiekrampen om de hoek kijken en wil ik alles en iedereen meppen :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik was drie weken te laat met ongesteld zijn. :') Ben 21, sinds mijn 14e ongesteld en de keren dat ik regelmatig ben geweest, zijn op één hand te tellen lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Het blijft kut; ik werk in een zwembad en sta regelmatig in het water.
    Maar komt door plaatsen spiraaltje. Soms komen nog steeds menstruatiekrampen om de hoek kijken en wil ik alles en iedereen meppen :')

    Maar dat is niet ongesteld zijn, dat is gewoon spotten. Je kunt zeker verwachten dat je daar nog 3 tot 4 maanden na het zetten last van gaat hebben.


    Deep inside, I've never felt alive

    Elohim schreef:
    (...)
    Maar dat is niet ongesteld zijn, dat is gewoon spotten. Je kunt zeker verwachten dat je daar nog 3 tot 4 maanden na het zetten last van gaat hebben.


    Het is wel evenveel bloed als gebruikelijk, dag in, dag uit. Tampons vliegen erdoorheen :') De verpleegkundige raadde me dinsdag aan extra ijzerrijke voeding te eten en nog meer dan normaal te drinken. Ik zag spotten altijd als een soort tussentijds, licht bloedverlies

    [ bericht aangepast op 1 dec 2017 - 22:02 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Ik ben nu al wel 47 dagen ongesteld, telt dat ook? :') killme


    Dat telt zeker. Al langs geweest bij de huisarts/dokter? Want ik neem aan dat je niet nog langer ongesteld wilt zijn en ik weet niet of het vanzelf gaat op houden.

    *virtual hugs* Ik wens je heel veel chocolade toe en dat je snel weer niet meer ongesteld bent.


    Physics is awesome

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb een tijdje de pil geslikt daarom, ben er mee begonnen toen ik 12 of 13 was (menstrueer sinds m'n 10e). Maar omdat de pil dan al dat bloed binnenhield en op liet hopen, deden de menstruaties immens veel pijn. Daarom ben ik er in januari mee gestopt, sindsdien was het eerst om de 2 weken en nu weer om de week, soms 1,5 week. Maar ik blijf tussen de menstruaties door heel veel slijm verliezen, ook met bloed erbij. Ben ik al voor naar de dokter geweest


    Dat is heftig. Kan de dokter je helpen?


    Physics is awesome

    Hopps schreef:
    Ik was drie weken te laat met ongesteld zijn. :') Ben 21, sinds mijn 14e ongesteld en de keren dat ik regelmatig ben geweest, zijn op één hand te tellen lol.


    Gelukkig ben ik niet de enige. Ik hoor altijd van dat er meestal 28 dagen tussen zitten en dat de meeste meisjes/vrouwen vrij regelmatig zijn. Zelf ben ik vanaf mij 11e ongesteld en zoals ik al eerder zei, het is nooit precies hetzelfde aantal dagen wat er tussen zit.

    Maar hoe wist je dan dat je te laat was? Want ik heb een app die het bijhoudt en aangeeft vanaf wanneer ik kan verwachten dat mijn ongesteldheid komt. Meestal is ie te vroeg bij mij.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Gelukkig ben ik niet de enige. Ik hoor altijd van dat er meestal 28 dagen tussen zitten en dat de meeste meisjes/vrouwen vrij regelmatig zijn. Zelf ben ik vanaf mij 11e ongesteld en zoals ik al eerder zei, het is nooit precies hetzelfde aantal dagen wat er tussen zit.

    Maar hoe wist je dan dat je te laat was? Want ik heb een app die het bijhoudt en aangeeft vanaf wanneer ik kan verwachten dat mijn ongesteldheid komt. Meestal is ie te vroeg bij mij.


    Als ik eraan denk, zet ik gewoon een cirkel om de datum in mijn agenda heen. Ik zit niet aan de pil of iets anders, maar ik ben al mijn hele ongesteldheidsleven onregelmatig, dus ik verwacht het ook niet, haha. Ik moet oprecht opzoeken in mijn agenda of het mogelijk is of ik ongesteld moet worden als ik een keer buikpijn heb of zo. :') Vind het ook niet zo erg, moet ik zeggen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Als ik eraan denk, zet ik gewoon een cirkel om de datum in mijn agenda heen. Ik zit niet aan de pil of iets anders, maar ik ben al mijn hele ongesteldheidsleven onregelmatig, dus ik verwacht het ook niet, haha. Ik moet oprecht opzoeken in mijn agenda of het mogelijk is of ik ongesteld moet worden als ik een keer buikpijn heb of zo. :') Vind het ook niet zo erg, moet ik zeggen.


    Dat is natuurlijk ook een optie. Maar bijhouden in een agenda lukte bij mij niet. Soms vergeet ik het zelfs in de app bij te houden. Ben je nooit bang dat het ineens komt en niks bij je hebt?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is natuurlijk ook een optie. Maar bijhouden in een agenda lukte bij mij niet. Soms vergeet ik het zelfs in de app bij te houden. Ben je nooit bang dat het ineens komt en niks bij je hebt?


    Ik vergeet het ook vaker dan dat ik het bijhoud, moet ik toegeven. En nee, op zich niet echt. Ik voel het over het algemeen wel aankomen, dan krijg ik buik- en rugpijn. Heb nog nooit gehad dat ik ongesteld werd en in paniek raakte, gelukkig. ^^ Alleen waren de dagen voor mijn laatste menstruatie raar, want ik had bijna permanent enkele dagen lang buikpijn en dat had ik daarvoor nooit gehad. De klachten verschillen bij mij ook elke keer weer HAHA.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Ik vergeet het ook vaker dan dat ik het bijhoud, moet ik toegeven. En nee, op zich niet echt. Ik voel het over het algemeen wel aankomen, dan krijg ik buik- en rugpijn. Heb nog nooit gehad dat ik ongesteld werd en in paniek raakte, gelukkig. ^^ Alleen waren de dagen voor mijn laatste menstruatie raar, want ik had bijna permanent enkele dagen lang buikpijn en dat had ik daarvoor nooit gehad. De klachten verschillen bij mij ook elke keer weer HAHA.


    Fijn dat je lichaam het soort van aankondigt. Mijn lichaam doet het vaak ook wel, alleen verschilt het soms hoe het zich aankondigt. Soms hoofdpijn, vaak buikpijn. Ik heb ook wel eens gehad dat ik meer wilde drinken of eten.

    Dat heb ik dus ook, dat de klachten kunnen verschillen. Jij krijgt toevallig ook voornamelijk last van je onderrug als je ongesteld bent?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is heftig. Kan de dokter je helpen?


    Nope, tot nog toe niet.

    Ik ging net bijna out. Heel erg rugpijn, buikpijn, benauwd, moeite met ademhalen maar toch hyperventileren, trok wit weg, heb over de grond liggen rollen en liggen schreeuwen van de pijn, last van misselijkheid en heb zelfs even in m'n hemdje buiten gestaan omdat ik het bloedheet had. Was bij een spelletjesavond met vriendinnen, die schrokken heel erg en wilden zelfs een ambulance bellen, maar ik vond dat onnodig en toen hebben ze m'n moeder gebeld om me te komen halen.

    Heb dit 2x eerder gehad, maar dat was 's nachts. Lig je 's avonds in je eentje het gevoel te hebben dat je dood aan het gaan bent. Toen was ik ook ongesteld en had ik een tampon in. Nu heb ik na een dag organicup ook even een tampon in gehad omdat ik de cup niet inkreeg, maar net die tampon er zsm weer uit gehaald. Maar volgens mij kan het geen tss oid zijn, of wel? Durf niet te googlen en heb geen tamponbijsluiter bij de hand :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly