• Hallo Q.

    Als je een gewoon mens bent, heb je vast en zeker wel één of meerdere onzekerheden. Aangezien Q voor iedereen wel een rots in de branding is, kan het eens goed doen om ze hier eens neer te zetten. Uiteraard heeft ieder mens grenzen tot wat hij/zij wilt zeggen dus dat respecteren we wel.

          Er is dan ook niets mis mee, post hier je onzekerheden en misschien zijn er mensen met dezelfde. Er mag altijd gereageerd worden op elkaar zolang we allemaal beschaafd blijven.


    Heaven is a place that we all have

    Ik ben onzeker over mensen toelaten om te zien hoe ik me voel, omdat ik bang ben dat ze dan een handvat hebben om me mee kapot te maken. Ik twijfelde daarom ook om hier te posten, omdat ik niemand een hamer aan wil rijken om me te slopen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben de laatste tijd steeds meer gaan dragen wat ik echt leuk vind; bandshirts, stoere jacks, broeken met scheuren. Ik ben eigenlijk in het afgelopen jaar in een band-addicted-tomboy :W Maar nu ga ik over een maandje beginnen op mijn opleiding en ik ben zo bang weer een outsider te zijn. Mensen judgen zo snel over je uiterlijk, dat ik bang word dat er niemand is die het zelfde leuk vind en dat iedereen me vreemd gaat vinden ugh. Het heeft me juist twee jaar gekost om eindelijk te vinden en kopen wat echt bij me past, maar nu ben ik in staat om allemaal mainstream kleren te kopen just in case. :')

    Mijn grootste onzekerheid is mijn intelligentie. Vroeger stelde ik altijd vragen, maar dat werd dan door iedereen afgetekend als domme vragen. Sindsdien lukt het me niet eens meer om een vraag te bedenken omdat ik altijd heb geloofd dat ik dom was. Als iemand dat dan ook tegen me zegt, dan word ik daar echt heel erg boos over. Dst is nogiets dat ik gewoon zou geloven als iemand het tegen me zegt.

    Voor de rest ben ik gewoon onzeker net als ieder ander.. Gewoon gevoelig voor meningen van anderen.. En faalangst, dat is er ook wel eentje. Alles moet perfect en niks mag fout gaan xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Phorthos schreef:
    Ik ben onzeker over wie ik ben als een persoon. Niet zozeer in de zin van 'Ik haat mezelf', maar meer in de zin van 'Ik twijfel altijd aan mezelf'. Alsof ik nooit de goede keuze zou kunnen maken, alsof ik altijd een stap achterloop op mijn leeftijdsgenoten, alsof ik nooit aan mijn eigen verwachtingen zou kunnen voldoen.


    Ik kan mij heel erg vinden in deze woorden.
    Daarnaast is mijn onzekerheid hierdoor ook heel erg terug te vinden in de sociale vlakken in het algemeen en dan met name ook de nieuwe situaties. Ik kan mij heel gemakkelijk dingen aanpraten die niet zo zijn of mezelf afsluiten voor alles en iedereen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik ben onzeker dat ik niet goed genoeg ben, dit klinkt best stom eigenlijk, maar stel hele hoge eisen aan mezelf omdat ik altijd bang ben dat ik niet goed genoeg ben.

    En daarnaast vind ik oprecht dat ik heel lelijk ben.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Kroliki schreef:
    Ik ben onzeker dat ik niet goed genoeg ben, dit klinkt best stom eigenlijk, maar stel hele hoge eisen aan mezelf omdat ik altijd bang ben dat ik niet goed genoeg ben.

    En daarnaast vind ik oprecht dat ik heel lelijk ben.


    Dit somt wel een beetje op waar ik mee zit, eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Pfoe. Damn. Ik ben onzeker over of ik het onderwijs wel aankan. Ik weet van jongs af aan dat ik lerares wil worden, maar ik weet niet of het voor me weggelegd is...
    En ook gewoon mijn karakter. Vinden mensen me wel echt leuk? Ik ben gewoon bang dat ze me dumpen. Dat ik nooit een serieuze relatie zal krijgen. Ugh.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik ben wel eens onzeker over mijn stem, als ik die terughoor op mijn telefoon ofzo dan zak ik gewoon door de grond van schaamte


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Eh - well, eigenlijk een hele lijst aan dingen, waarvan er een aantal al zijn opgesomd door andere leden. Ik ben eigenlijk echt heel onzeker over mezelf en ik ben er atm zelfs onzeker over of ik dit moet posten, maar ah, laat ik het gewoon doen.

    Verkleurd schreef:
    Ik ben onzeker over mensen toelaten om te zien hoe ik me voel, omdat ik bang ben dat ze dan een handvat hebben om me mee kapot te maken. Ik twijfelde daarom ook om hier te posten, omdat ik niemand een hamer aan wil rijken om me te slopen.


    Snapple schreef:
    Ik ben wel eens onzeker over mijn stem, als ik die terughoor op mijn telefoon ofzo dan zak ik gewoon door de grond van schaamte

    In deze twee dingen herken ik me al heel erg. Verder ben ik onzeker over mijn gewicht, over wat andere mensen van me denken, ben ik zo ontzettend bang dat ik iedereen om me hen altijd teleurstel, over mijn tenen (ze zijn echt wel verschrikkelijk), en eigenlijk vooral over mijn hoogbegaafdheid. Ik haat het, ik haat mezelf en ugh, iedereen zegt altijd maar dat ze jaloers op me zijn omdat ik zo slim en weet ik veel wat ben en dat ik er blij mee moet zijn en dat ik het toch zo gemakkelijk heb, maar ik vind het vreselijk en het heeft me al zoveel ellende bezorgd en het maakt me ook zo onzeker want ten eerste, wie ben ik om me er aan te ergeren terwijl er ogenschijnlijk zoveel mensen jaloers op zijn? En ten tweede, mijn punten op school zijn niet altijd je dat en ik heb het gevoel dat ik niet genoeg presteer voor wat ik zou kunnen en misschien leg ik mezelf veel te hoge druk op en verwacht ik teveel van mezelf maar het is zo rot en argh.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Kowalski schreef:
    Eh - well, eigenlijk een hele lijst aan dingen, waarvan er een aantal al zijn opgesomd door andere leden. Ik ben eigenlijk echt heel onzeker over mezelf en ik ben er atm zelfs onzeker over of ik dit moet posten, maar ah, laat ik het gewoon doen.
    (...)
    In deze twee dingen herken ik me al heel erg. Verder ben ik onzeker over mijn gewicht, over wat andere mensen van me denken, ben ik zo ontzettend bang dat ik iedereen om me hen altijd teleurstel, over mijn tenen (ze zijn echt wel verschrikkelijk), en eigenlijk vooral over mijn hoogbegaafdheid. Ik haat het, ik haat mezelf en ugh, iedereen zegt altijd maar dat ze jaloers op me zijn omdat ik zo slim en weet ik veel wat ben en dat ik er blij mee moet zijn en dat ik het toch zo gemakkelijk heb, maar ik vind het vreselijk en het heeft me al zoveel ellende bezorgd en het maakt me ook zo onzeker want ten eerste, wie ben ik om me er aan te ergeren terwijl er ogenschijnlijk zoveel mensen jaloers op zijn? En ten tweede, mijn punten op school zijn niet altijd je dat en ik heb het gevoel dat ik niet genoeg presteer voor wat ik zou kunnen en misschien leg ik mezelf veel te hoge druk op en verwacht ik teveel van mezelf maar het is zo rot en argh.


    Over dat laatste zou ik me niet teve3l zorgen maken als ik jou was. Ik weet dat ik je onzekerheid er waarschijnlijk niet uit kan praten, maar ik wil je toch graag een bemoedigend praatje geven. Ik ben zelf niet hoogbegaafd maar wel erg slim en presteer ook middelmatig, met weinig moeite. Ik heb nooit echt geleerd om hard te werken of te leren, omdat het zonder leren (enkel doorlezen) ook al lukte bij mij.
    Dat er mensen in je omgeving zijn die anders van je verwachten "Omdat je zo slim bent" zal altijd blijven, en daarnaast is het nog vervelend ook. Alsof je ze teleurstelt, alsof zij weten hoe het zit en je jezelf teleurstelt - iets in die richting.
    Probeer bij jezelf te blijven, stop ik er meer of minder moeite in? Waarom? Vind ik andere dingen belangrijker? Zijn dat op zich positieve dingen? Dan is het prima. Hartstikke goed. Volg je hart.



    Persoonlijk ben ik onzeker over het feit dat ik mensen kwijt kan raken. Dat ze dood gaan, of weg gaan. Bij mijn vriend heb ik soms nog van die momenten dat ik bang ben dat hij iemand leukers ontmoet, of iemand die beter bij hem past (Omdat we zo onze verschillen hebben).
    En niet zozeer een onzekerheid, of toch in zekere zin wel, ben ik bang om te falen. Geen faalangst, maar wel zenuwen en een rotgevoel als het gebeurd. Bij mijn rijexamen had ik zelfs wel last van faalangst, terwijl bij theoretische dingen ik enigszins ontspannen de zaal binnenga.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Okee onzekerheden daar kunnen we allemaal denk ik wel een hele lijst mee vormen, maar is kijken.
    --- Mijn neus, ik heb niet perse een grote neus maar dik mag je hem wel noemen en no thank you. Al twijfel ik of een kleine neus me wel zou staan :')
    --- Mijn buik, ik ben niet dik maar vreemd genoeg glijdt al het vet dat ik heb naar mijn buik toe en daar ben ik alles behalve trots op.
    --- Ik, ben ik leuk genoeg en hoe zouden anderen mij zien?
    --- Mijn stem, ik krijg vaak te horen dat ik boers praat en dat is niet altijd even leuk om iedere keer dat je iemand leert kennen in je gezicht gesmeten te krijgen.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik voel me nog steeds onzeker over het niet behalen van mijn middelbare school diploma vier jaar geleden. Ik weet zeker dat ik de enige persoon ben van de hele school die het voor elkaar wist te krijgen om maar één eindexamen te halen van de 7, waarbij dat cijfer ook maar net een voldoende was, een 5.7.
    Vorig jaar deed mijn vriend eindexamen VWO en ik was die middag erbij dat hij gebeld werd over het geslaagd zijn. Op dat moment voelde ik me zo ontzettend kut, want ik ben en blijf dat meisje zonder middelbare school diploma.

    Dit afgelopen schooljaar was ik een eerstejaars hbo-studente en het hing uiteindelijk van één herkansing af of ik mijn propedeuse in één keer zou halen. Hoe vaak ik wel niet dacht dat ik het niet zou halen. Doordat ik al besloten had om niet verder te studeren na het eerste jaar, bepaalde dat ene vak of ik wel of niet van school kon met een propedeuse diploma.
    Gelukkig had ik uiteindelijk mijn herkansing gehaald, want ik heb echt geen idee wat ik anders had gedaan.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Iedereen zegt altijd dat ik een knap en lief meisje ben terwijl ik echt onzeker ben over mijzelf. Ik vind mijzelf niet knap, ik heb enorme donkere cirkels rond mijn ogen en ik heb totaal geen vrouwelijk gezicht. Mijn haar is echt bland en de kleur vind ik ook niet mooi. Ik ben ook onzeker over mijn wenkbrauwen. Veel meiden hebben mooie strakke wenkbrauwen maar ik heb amper wenkbrauwen. Het zijn gewoon een paar dunne haartjes wat ik wenkbrauwen noem.

    Adsthetic schreef:
    Een andere ontzettend grote insecurity is dat ik echt veel en snel huil. Ik kan er niets aan doen dat ik echt gevoelig ben maar volgens de internationale onbestaande normen van de man kan dat gewoon niet.


    IK KEN DIT. Ik huil ook heel snel/makkelijk, voelt echt verschrikkelijk als de ander je aankijkt van 'Waarom zou je hier om huilen, the fuck.'


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik ben onzeker over mijn gewicht. Ik ben altijd stevig geweest, maar sinds de puberteit ben ik veel aangekomen en dat maakt me onzeker.
    Daarnaast ben ik onzeker over mijn intelligentie. Ik vind mezelf niet dom, maar snap soms de meest logische dingen niet en dat maakt me ook onzeker.

    (Fijn topic dit, goed initiatief c: )


    Big girls cry when their hearts are breaking