• Hallo Q.

    Als je een gewoon mens bent, heb je vast en zeker wel één of meerdere onzekerheden. Aangezien Q voor iedereen wel een rots in de branding is, kan het eens goed doen om ze hier eens neer te zetten. Uiteraard heeft ieder mens grenzen tot wat hij/zij wilt zeggen dus dat respecteren we wel.

          Er is dan ook niets mis mee, post hier je onzekerheden en misschien zijn er mensen met dezelfde. Er mag altijd gereageerd worden op elkaar zolang we allemaal beschaafd blijven.


    Heaven is a place that we all have

    BridgetJones schreef:
    23, 1m63 en moet me nog steeds altijd en overal legitimeren. Wordt meestal 16/17 geschat, een keer zelfs 12 en een 14-jarige probeerde me ooit te versieren omdat hij dacht dat ik 15 was dus halleluja :')


    Onder de 25 moet je sowieso nog je ID kaart laten zien, just saying.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik bestelde laatst baileys op een terras, vroegen ze hoe oud ik was omdat die vrouw twijfelde en ik iets 'zo sterks' bestelde.
    Ik ben 25 :')


    No growth of the heart is ever a waste

    Tormienne schreef:
    (...)

    Onder de 25 moet je sowieso nog je ID kaart laten zien, just saying.


    Dat weet ik hoor, maar ik krijg ook echt reacties als: 'oh, je bent echt ouder dan 18.' Paar maanden geleden ook een vrouw die het echt tot de next level bracht, door me vragen te stellen over mijn ID kaart omdat ze het niet vertrouwde.
    Edit: plus het is gewoon ontmoedigend om te zien dat vrienden die jonger als mij zijn, nooit hoeven te legitimeren :')

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 16:32 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    BridgetJones schreef:
    (...)

    Dat weet ik hoor, maar ik krijg ook echt reacties als: 'oh, je bent echt ouder dan 18.' Paar maanden geleden ook een vrouw die het echt tot de next level bracht, door me vragen te stellen over mijn ID kaart omdat ze het niet vertrouwde.
    Edit: plus het is gewoon ontmoedigend om te zien dat vrienden die jonger als mij zijn, nooit hoeven te legitimeren :')


    I get that, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het ook echt lastig is om het in te schatten. Ik had laatst nog dat iemand van 30 om zijn ID gevraagd :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tormienne schreef:
    (...)

    I get that, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het ook echt lastig is om het in te schatten. Ik had laatst nog dat iemand van 30 om zijn ID gevraagd :')


    Mijn vriend is 26 en moet soms ook nog laten zien :')


    26 - 02 - '16

    Tormienne schreef:
    (...)

    I get that, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het ook echt lastig is om het in te schatten. Ik had laatst nog dat iemand van 30 om zijn ID gevraagd :')


    Haha, ik snap het wel en word er ook niet boos om maar ik word over het algemeen altijd wel jonger geschat. Soms is het gewoon vervelend :') Positieve kant is dat het ook een enorm voordeel kan zijn als ze op het station staan om je aan lidmaatschap ergens op aan te smeren, maar alleen als je 18 jaar of ouder bent.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2017 - 16:53 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    BridgetJones schreef:
    (...)

    Haha, ik snap het wel en word er ook niet boos om maar ik word over het algemeen altijd wel jonger geschat. Soms is het gewoon vervelend :') Positieve kant is dat het ook een enorm voordeel kan zijn als ze op het station staan om je aan lidmaatschap ergens op aan te smeren, maar alleen als je 18 jaar of ouder bent.

    Dat inderdaad wel. Mensen vermijden mij als ze me de Veronica Magazine willen aansmeren, want ik immers geen 18+, hè?
    Ik ben trouwens een jaar ouder dan mijn vriend, maar hij ziet er ouder uit dan ik. Komt misschien ook door de baard. Misschien moet ik ook maar een baard laten staan.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Jonger geschat worden is soms ook in andere situaties awkward. Bijvoorbeeld als een jongen van 16 zit te flirten met je.
    Overigens vind ik het stom dat tegenwoordig mensen hun ID-kaart tot hun eerste grijze haren moeten tonen. Toen ik 19 was (en zelf 16 leek) leek mijn 2 jaar jongere zus meer op mijn ID-kaart dan ik. Als zij had gewild kon ze gewoon alcohol kopen, niemand die het verschil tussen haar en die foto kon zien. Dus ik vraag mij echt af wat zo'n kaartje nou bewijst.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mijn lach. Ik lach altijd 'nep' omdat ik een hekel heb aan mijn echte lach...

    Chilton schreef:
    Mijn lach. Ik lach altijd 'nep' omdat ik een hekel heb aan mijn echte lach...

    Precies dit.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik ben nogal faalangstig, dus ik ben heel erg bang dat ik mijn studie nooit ga afmaken.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik voel mij vaak dom. Niet heel dom, maar gewoon net niet slim genoeg, net niet net genoeg, net niet goed genoeg.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik denk, dat ik heel onzeker ben over of ik wel echte vrienden heb. Ik ben om een of andere reden altijd bang dat mensen me niet echt mogen, of alleen maar aardig doen omdat ze het anders zielig vinden. Dat mensen me niet als een echte vriendin zien 'n eigenlijk niemand me echt zou missen als ik niet zou opdagen of helemaal geen deel van de groep meer ben. Idk


    We've lived in the shadows for far too long.

    Well, ik denk dat ik van alles nog het meest onzeker ben over mijn intelligentie. Ik geef veel om taal en kies mijn woorden zorgvuldig en omdat ik af en toe een woord gebruik die mijn vrienden niet kennen, zien ze meteen als heel slim of iets. Bij eigenlijk elk proefwerk krijg ik te horen 'dat ik zeker een negen kan halen, ik ben ook zo goed in dat vak.' Ik voel me dan ook meteen verplicht om ook echt die negen te halen, wat me normaal gezien ook wel lukt, alleen als het me niet lukt, voelt het zo erg alsof ik mensen teleur stel.
    Ook zeggen mijn ouders steeds dat als ik eens mijn best deed, ik best een hoger niveau aan zou kunnen.
    Maar eigenlijk voel ik mij heel dom en al die eisen waar ik niet aan kan voldoen, maken mij nogal onzeker.


    i wanna die with you once or twice.

    Phorthos schreef:
    Ik denk, dat ik heel onzeker ben over of ik wel echte vrienden heb. Ik ben om een of andere reden altijd bang dat mensen me niet echt mogen, of alleen maar aardig doen omdat ze het anders zielig vinden. Dat mensen me niet als een echte vriendin zien 'n eigenlijk niemand me echt zou missen als ik niet zou opdagen of helemaal geen deel van de groep meer ben. Idk


    To the stars who listen — and the dreams that are answered