• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Standal schreef:
    (...)

    Het ligt inderdaad aan het formaat wat je gebruikt, bij een bepaalde grootte wordt het verkleind. Bij inleiding weet ik uit m'n hoofd de afmetingen niet, alleen van covers.


    Oeh, welke maat cover moet ik hebben?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dan zal ik nog even rommelen met formaten :(
    toch bedankt voor de hulp!


    A to the Z

    NiekNiek schreef:
    (...)

    Oeh, welke maat cover moet ik hebben?


    Bij 400 x 600 px zit je altijd goed en wordt het niet verkleind!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Bij 400 x 600 px zit je altijd goed en wordt het niet verkleind!


    Dankje (flower)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Pixielisje schreef:
    Oh no, de meningen zijn echt verdeeld haha
    Ik kan zelf ook niet echt kiezen
    Ik snap wel wat jullie bedoelen met dat donkere
    ik ga even proberen vanavond of ik de laatste covers misschien nog wat lichter kan maken
    Bedankt voor de stemmen en de hulp!

    Weten jullie trouwens hoe je voorkomt dat afbeeldingen verkleinen? Want ik wil afbeeldingen gaan gebruiken bij het gedeelte 'inleiding' van een hoofdstuk, maar die verkleinen altijd tot iets heel kleins en ik heb al allemaal formaten geprobeerd
    het irriteert me mateloos haha
    dus tips zijn welkom!


    Upload je het in dat afbeeldingvakje?
    Wat je kan doen is om het gewoon in BB-codes te zetten in het tekstvak zelf, vaak is het dan een stuk groter dan bij het uploaden aangezien het daar juist gerescaled wordt. (iirc, weet het niet zeker though)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Standal schreef:
    (...)

    Bij 400 x 600 px zit je altijd goed en wordt het niet verkleind!

    Dankje, dit moest ik weten


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    AriChibi schreef:
    (...)

    Upload je het in dat afbeeldingvakje?
    Wat je kan doen is om het gewoon in BB-codes te zetten in het tekstvak zelf, vaak is het dan een stuk groter dan bij het uploaden aangezien het daar juist gerescaled wordt. (iirc, weet het niet zeker though)


    In het tekstvak rescaled hij helaas ook :'(


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    In het tekstvak rescaled hij helaas ook :'(


    Wat voor afmetingen heb je?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oh nevermind, ik heb nog ever verder geprutst en nu werkt hij!
    Yesss hahaha i'm excited about this haha

    toch bedankt voor de hulp allemaal :)


    A to the Z

    Mensen, hebben jullie nog tips tegen een writer block? Want ik geloof dat ik er met eentje zit. Ik schrijf wel, maar het wilt echt niet vlotten :C


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Mensen, hebben jullie nog tips tegen een writer block? Want ik geloof dat ik er met eentje zit. Ik schrijf wel, maar het wilt echt niet vlotten :C

    Mijn tip is altijd gewoon door blijven schrijven en/of een nieuw verhaal starten. Dan komen de (nieuwe) ideeën vanzelf.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Kan iemand me slaan zodat ik weet hoe je een fatsoenlijk gevecht kan schrijven


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    @hephaistion: heb je al wat writingprompts geprobeerd? Soms helpt het vind ik om dat te doen, gewoon om even in de flow te komen
    of inspiratie uit te halen, dat heb ik ook vaak

    @standal: HERKENBAAR hahaha
    een regel is denk ik wel: dont overdo it haha
    Soms is iets simpels als: hij schopte me voldoende xD


    A to the Z

    Standal schreef:
    Kan iemand me slaan zodat ik weet hoe je een fatsoenlijk gevecht kan schrijven


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Het moment dat een les zo saai is en aangezien je je plot nog niet helemaal heb een tekening maakt met de basis, en dat een klasgenoot die tekening bekijkt en er iets in ziet dat heel anders is dan oorspronkelijk, maar dat dat idee eigenlijk stiekem een veel beter idee voor een verhaal is dan je eigenlijk in je hoofd had, en nu daar een story over gaat schrijven...

    Voor geïnteresseerden; dit is die prachtige tekening:

    [ bericht aangepast op 9 feb 2018 - 14:48 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.