• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NiekNiek schreef:
    En ik begin wel bang te worden, aangezien er al ruim 1100 woorden waren geschreven door de winnaar van deze maand, en ik nog moet beginnen. Is dit gevoel herkenbaar?

    Vorig jaar besloot ik pas mee te doen op 1 juli en uiteindelijk won ik zelfs. Dus doe het lekker rustig aan! ^^

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 20:33 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik heb echt nog helemaal niks. Iedere keer heb ik een deel van een idee, probeer ik het uit te schrijven en loopt het uit op niks. Het is zo frustrerend. Ik zie overal die geweldige ideeën, wil ook meedoen en het lukt gewoon niet :c


    26 - 02 - '16

    Bokeh schreef:
    Ik heb echt nog helemaal niks. Iedere keer heb ik een deel van een idee, probeer ik het uit te schrijven en loopt het uit op niks. Het is zo frustrerend. Ik zie overal die geweldige ideeën, wil ook meedoen en het lukt gewoon niet :c


    Uitschrijven klinkt voor mij alsof je het een beetje probeert vooruit te plannen. Misschien helpt het om alvast wat scènes los van elkaar te schrijven en je dan te bedenken hoe je de leegte ertussen zou kunnen vullen.
    Uiteindelijk zul je die eerste scènes waarschijnlijk wel herschrijven, maar dat helpt bij mij vaak als ik een idee voor de grote plottwist of gewoon een bepaald stuk verder in het verhaal heb.

    Eerlijk gezegd is de eerste scène die ik schrijf van een verhaal meestal een schets van wat er later pas in hoofdstuk 17 of zo zal gebeuren. En vaak is het zodra ik bij die scène kom een stuk minder grandioos dan ik eerst in gedachten had, omdat ik tegen die tijd al veel meer verhaal eromheen heb
    bedacht 😂


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Bokeh schreef:
    Ik heb echt nog helemaal niks. Iedere keer heb ik een deel van een idee, probeer ik het uit te schrijven en loopt het uit op niks. Het is zo frustrerend. Ik zie overal die geweldige ideeën, wil ook meedoen en het lukt gewoon niet :c

    Probeer het zonder te plannen?
    Spontaan schrijven werkt voor mij altijd het best, omdat je bepaalde vrijheid houdt om mee te spelen.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Allemaal bedankt voor de tips, het is goed om te zien dat die tijd niet uit maakt. Als je eenmaal chijft gaat het best snel, maar in je hoofd krijg je nou gewoon een 'natuurlijke achterstand' op de rest.

    En even behalve die problemen van iedereen; ik lees zelf weinig fanfic/foty, heb daar wel gekeken(shttt, gewoon nieuwsgierig), lees een aantal soty's, en jullie inzet en gewoon alle verhaallijnen en flaptektsen en covers, echt geweldig! Jullie hebben allemaal al fantastische Stories, en zijn ook nog eens lieve helpende mensen :'D
    Keep it up, we gaan het dit jaar allemaal halen💪


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    Allemaal bedankt voor de tips, het is goed om te zien dat die tijd niet uit maakt. Als je eenmaal chijft gaat het best snel, maar in je hoofd krijg je nou gewoon een 'natuurlijke achterstand' op de rest.

    En even behalve die problemen van iedereen; ik lees zelf weinig fanfic/foty, heb daar wel gekeken(shttt, gewoon nieuwsgierig), lees een aantal soty's, en jullie inzet en gewoon alle verhaallijnen en flaptektsen en covers, echt geweldig! Jullie hebben allemaal al fantastische Stories, en zijn ook nog eens lieve helpende mensen :'D
    Keep it up, we gaan het dit jaar allemaal halen💪


    Ik sluit me aan bij die laatste paragraaf!
    Echt superleuk hoe gemotiveerd en enthousiast iedereen is!
    Ik moet nog eens inhalen met alle stories tho, ik wil er een aantal volgen maar heb soms geen tijd om rustig neer te zitten en te lezen
    but i will!


    A to the Z

    Haha, voor mijn FOTY lijkt het waarschijnlijk voor de meeste mensen niet echt heel fanfic-achtig omdat het op een semi-bekend spel is gebaseerd. Niet op iets wat de bekendheid heeft van Harry Potter of überhaupt bekende personages. Voorkennis is ook niet echt nodig.
    Het spel is eigenlijk vooral een plot/cultureel deel, maar ik kan wel veel zelf werken aan de wereld en de personages zijn OC :) Meer iets wat mij altijd al leuk leek om te doen. En draken ;) Eindelijk een excuus voor draken in mijn verhalen!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Haha, voor mijn FOTY lijkt het waarschijnlijk voor de meeste mensen niet echt heel fanfic-achtig omdat het op een semi-bekend spel is gebaseerd. Niet op iets wat de bekendheid heeft van Harry Potter of überhaupt bekende personages. Voorkennis is ook niet echt nodig.
    Het spel is eigenlijk vooral een plot/cultureel deel, maar ik kan wel veel zelf werken aan de wereld en de personages zijn OC :) Meer iets wat mij altijd al leuk leek om te doen. En draken ;) Eindelijk een excuus voor draken in mijn verhalen!


    Draken hebben geen excuus nodig, toch? (;


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    @Fennec: ja, ik dacht al dat ik bij jou wel kan volgen omdat het gebaseerd is op iets! Ik moet hem nog lezen! Ik geef hem zo meteen even een bladwijzer dat ik dat niet vergeet!

    ---
    Okeee ben ik weer schaamteloos hier met mijn covers haha maar ik heb keuzestress haha
    Vinden jullie een van die nieuwe beter of nog altijd die eerste rode? (heb alle opties er bijgezet waarop gestemd werd haha)
    nog even ter verduidelijk de oude cover eronder
    je kan de collage gewoon naar een tablad sleuren in je browser om ze groter te zien, trouwens



    ugh die laatste is afgesneden perongeluk haha dus hieronder even nog die in volledig formaat:



    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 22:27 ]


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Okeee ben ik weer schaamteloos hier met mijn covers haha maar ik heb keuzestress haha
    Vinden jullie een van die nieuwe beter of nog altijd die eerste rode? (heb alle opties er bijgezet waarop gestemd werd haha)
    nog even ter verduidelijk de oude cover eronder
    je kan de collage gewoon naar een tablad sleuren in je browser om ze groter te zien, trouwens


    ugh die laatste is afgesneden perongeluk haha dus hieronder even nog die in volledig formaat:




    Ohh, maar dit vind ik juist leuk! :3
    Al maak je het kiezen wel moeilijk, haha. De laatste twee zijn wel erg mooi! <3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Om eerlijk te zijn, vind ik die laatste drie een beetje te donker, haha. Misschien helpt het als je het verdrinkende mannetje wat lichter maakt met een spotlight of zo. Dat geeft het plaatje meteen een soort van focus 😄

    Qua afbeelding en compositie vind ik die tweede wel het mooiste en meest leesbare, dus dat is mijn favoriet 😊


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Pixielisje schreef:
    @Fennec: ja, ik dacht al dat ik bij jou wel kan volgen omdat het gebaseerd is op iets! Ik moet hem nog lezen! Ik geef hem zo meteen even een bladwijzer dat ik dat niet vergeet!

    ---
    Okeee ben ik weer schaamteloos hier met mijn covers haha maar ik heb keuzestress haha
    Vinden jullie een van die nieuwe beter of nog altijd die eerste rode? (heb alle opties er bijgezet waarop gestemd werd haha)
    nog even ter verduidelijk de oude cover eronder
    je kan de collage gewoon naar een tablad sleuren in je browser om ze groter te zien, trouwens


    ugh die laatste is afgesneden perongeluk haha dus hieronder even nog die in volledig formaat:





    De eerste en de vierde :Y)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    (...)

    De eerste en de vierde :Y)

    I agree (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh no, de meningen zijn echt verdeeld haha
    Ik kan zelf ook niet echt kiezen
    Ik snap wel wat jullie bedoelen met dat donkere
    ik ga even proberen vanavond of ik de laatste covers misschien nog wat lichter kan maken
    Bedankt voor de stemmen en de hulp!

    Weten jullie trouwens hoe je voorkomt dat afbeeldingen verkleinen? Want ik wil afbeeldingen gaan gebruiken bij het gedeelte 'inleiding' van een hoofdstuk, maar die verkleinen altijd tot iets heel kleins en ik heb al allemaal formaten geprobeerd
    het irriteert me mateloos haha
    dus tips zijn welkom!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Oh no, de meningen zijn echt verdeeld haha
    Ik kan zelf ook niet echt kiezen
    Ik snap wel wat jullie bedoelen met dat donkere
    ik ga even proberen vanavond of ik de laatste covers misschien nog wat lichter kan maken
    Bedankt voor de stemmen en de hulp!

    Weten jullie trouwens hoe je voorkomt dat afbeeldingen verkleinen? Want ik wil afbeeldingen gaan gebruiken bij het gedeelte 'inleiding' van een hoofdstuk, maar die verkleinen altijd tot iets heel kleins en ik heb al allemaal formaten geprobeerd
    het irriteert me mateloos haha
    dus tips zijn welkom!


    Het ligt inderdaad aan het formaat wat je gebruikt, bij een bepaalde grootte wordt het verkleind. Bij inleiding weet ik uit m'n hoofd de afmetingen niet, alleen van covers.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh